«بسم الله الرحمن الرحیم»
یا حی لایموت🌱
سلام و ارادت خدمت رفقای گل
داش مشتی ها و بچه حزب اللهی ها و قوم برگزیده الهی🌿
انشاءالله خداوند از سر تقصیرات این حقیر بگذره و حرفای منو بر قلوب شما بنشاند،تا که هم عامل به اون باشید و نیز مروج و مبلغ این صحبتا باشید...🤲🏻
🔸صحبت های بنده چند جهت داره که همگی اونها نهایتا ختم میشه در {جمهوریاسلامی}...
سعی میکنم نه زیاد اطاله کلام کنم و نه اینکه خلاصه گویی محض داشته باشم.
▫️1_علم:
یکی از مهمترین و موثرترین عوامل در جهت بهبود،پیشرفت و تعیین آینده بشریت دارا بودن علم هست!
بسیار بسیار بسیار چه در آیات و چ در روایات و چ در کلام بزرگان اکیدا و موکدا به کسب علم توصیه شده!
در قرآن ما در دو آیه ۱۲۱.۱۲۲ سوره توبه دو بحث جالب داریم
در آیه نخست خداوند مومنان رو در یک جریانی ،دعوت به جهاد با کفار میکنه!مطلبی که امروزه امت حزبالله مشتاقا منتظر صدور فرمان جهاد با کفر هستند تا به جهاد با جبهه کفر و شهادت و ....بروند
اما نکته جالب اینه که خداوند در آیه بعد میفرماید که (مومنان اینطور فکر نکنند که همگی باید برن جهاد.خیر!بلکه افرادی هم بایستی بمانن و تفقه در دین کنند و علم کسب کنند و...)
میخوام اهمیت علم رو بهتون نشون بدم که خداوند کسب علم رو در کنار جهاد با کفار ذکر کرده!
در سوره مجادله آیه ۱۱
خداوند یک پاداشی بسیار بزرگ برای اشخاصی که علم کسب میکنن در نظر گرفته(مراجعه کنید...!).
و در روایات و ....سر جای خود.
🔺ببینید دوستان،ما انسان ها بخاطر نوع وجودی خودمون ،نوع وجودی که داریم و از خداوند و از سنخ خداوند هستیم،لاجرم بایستی الی الابد کسب علم کنیم!
اصلا ذهنیتتون رو روی این نگذارید که مدرسه بخونید و تمام و خلاص بشید مثل عامه مردم،که یکطور فضایی رو ایجاد کردن تا مردم از درس و علم و دانش بیزار و منزجر بشن....
ذهنیتتون روی این باشه که باید تا لحظه مرگ کسب علم کنید!
همون فرمایش معروف پیغمبر اکرم که فرمودند:(زگهواره تا گور در پی دانش باشید...)
اصلا و ابدا نزارید شماهم غرق در سیلاب و منجلاب فکری محیط پیرامونتان بشید و نسبت به علم و دانش حالت اکراهی داشته باشید!
حاشا و کلا!
این نکته رو هم مد نظر داشته باشید،ما در برزخ و قیامت و سرای آخرت هم پیشرفت میکنیم و طریق الی الکمال رو طی میکنم،انسان ها هرچقدر در این دنیای مادی کسب علم کنن در ازای اون میتونند در آخرت و برزخ پیشرفت کنن!
مثل این میمونه که شخصی فراری بخره و شخصی پراید،مسیری که این دو طی میکنن با توجه به سواری هست که دارند!
پس فکر نکنید کسب علم الکیه در دنیا و ...
بیخود نیست که خداوند این همه پاداش و درجه برای علم و کسب علم در نظر گرفته!
فلذا جدی بگیرید!
حالا علمی که ما باید کسب کنیم دو نوع هست
اول علم الهی
دوم علم مادی.
در علم الهی همگی ماها باهم مسیرمون یکیه و یک هدف داریم
در علم مادی متفاوته،علوم موجود در دنیا مختلف و متعدده،و غالبا بنابر سلیقه و علاقه انتخاب میشوند.
بعضی علوم پزشکی انتخاب میکنن،بعضی علوم حقوقی،بعضی اقتصادی و الی اخر....
و بعضی هم چندین علم رو باهم هندل میکنند که به این اشخاص به اصطلاح علامه میگویند.
تا میتونیم،بایستی در هر دو علم تا پای مرگ تلاش و کوشش کنیم در کسب هرچه بیشتر این موارد.
چه علم الهی و چه علم مادی که انتخاب میکنیم.
اصلا و ابدا اجازه ندید عمرتون تلف بشه و یک حد محدودی از عمرتون رو با علم و دانش مانوس بوده باشید.
▫️2_ تقوا:
همانقددددرررر که علم مهم هست
تقوا نیز مهمه دوستان
اصلا معیار خوب و بد ،بالا و پایین و ....نزد خداوند ،تقواست.
«اناکرمکمعنداللهاتقاکم...»
با ارزشمند ترین ما نزد خداوند،با تقوا ترین ماست...
انجام واجبات
ترک محرمات
رعایت مستحبات
خواندن ادعیه
نوافل و اذکار
و علی الخصوص قرائت مستمر قرآن کریم
به عنوان یک شخص مسلمان بچه شیعه،باید اینارو انجام بدیم
خداوند و اهل بیت اینارو برای استفاده ماها اوردن،قطع به یقین به میزان نیازی که داریم برای ما سفارشات و رهنمایی هایی رو آورده اند.
حالا ممکنه بعضی اعتراض کنند که آقااااجاااان چخبرهه کی این همه رو انجام بده،آدم رو از دین زده نکنید و ....
شاید یکم کلامشون اذیت کننده باشه
ولی در واقع کلام بحقی هست!
انسان ها یک حد تحمل و صبری دارن و این اوصاف در همه اشخاص متفاوت و متغیره
در بعضی بسیار
و در بعضی اندک و ناچیز
خداوند هم این مورد رو آگاه هست و از هرکس به اندازه حد تحملش و تلاشش انتظار داره
«لایکلفاللهنفساالاوسعها...»
خداوند کسی رو بیشتر از تحملش تکلیف نکرده!
پس بنابر این در واجبات و محرمات که در انحام دادنشون شک و بحثی نیست
اما در مستحبات و نوافل و قرآن و اذکار ،به میزان صبر و بردباری که دارید سعی کنید که ملتزم به این افعال گران مایه بشید
انقدری انجام ندید که بعد از مدتی از دین زده بشید و در کل کنار بگذارید!
و انقدری هم کم نباشه که عمرتون تلف بشه
«لا تفریط ولا افراط=اعتدال »»
خیلیا بودن اینطور شدن و ممکنه که در زندگیتون از این دسته افراد دیده باشید و یا در آینده ببینید.که یه زمانی شخص متدین و مقید به نماز شب و قران و ...اما بعد از مدتی کلا دین رو کنار گذاشته هیچی،از اون سر جهنمم بیرون زدند
پس عبرت بگیرید از گذشتگانتون.!
🔹۲ نکته قابل توجه!
۱-علم و تقوا هردو به نظر حقیر لازم و ملزوم یکدیگر هستند
به منزله دوبال برای پرواز هستند
یقینا یکیشون از کار بیفته با یک بال،انسان نمیتونه به پرواز در بیاد
هرچقدر تقواتون رو تقویت کنید خداوند علم بهتون میده
و هرچقدر علمتون رو بالا ببرید خداوند راه های بهتر رعایت کردن تقوا رو پیش پای شما میزاره.
۲ـ دو ابزار لازم دارید برای اینکه بتونید علم و تقواتون رو پیشرفت بدید،(اراده)؛(تلاشوپشتکار).
این دو ابزار مهم در زندگیتون رو بشدت تقویت کنید،که با تقویت این دو
قطعا میتونید بیشتر در جهت علم و تقوا پیشرفت بیش از پیش داشته باشید
🔰تمام این موارد همگی مقدمه بود دوستان،اصل بحث از اینجاست...
یقینا علمیاتی که کسب میکنیم بایستی ثمره ای داشته باشند
و تقوایی که رعایت میکنیم بایستی یک نتایجی اخلاقی و رفتاری برای ما داشته باشند
▪️حرف من اینه بعد از اینکه خودمون رو ساختیم
باید ثمره علم،و نتایج اخلاقی رفتاریمون رو بیاریم پای کار جمهوری اسلامی ایران🇮🇷
« جمهوری اسلامی ثمره زحمات ۱۲۴ هزار پیغمبر و ۱۲ معصوم و رشادت های حضرت زهرا(س) هست! که در صورت غالب شدن و چیره شدن بر جبهه خصم تا ابد برای جهانیان سعادت و خرمی به بار میاره و ختم به حکومت حضرت حجت ابن الحسن (عج) میشه👌🏼 »
مسیر درازی رو شیعه از صدر تاریخ جهان علی الخصوص بعد از ظهور اسلام تا به امروز گذرانده ؛
جبهه حق و باطل از ابتدای تاریخ تا به امروز مدام و بی وقفه در گلاویز یکدیگر بودند !
ما از اونها تلفات گرفتیم
و اونها از ما تلفات گرفتن(و چه جانهای گران مایه ای رو در این راه از دست دادیم...)
علی ای حالٍ پیغمبران با هزار زحمت و خون دل دین و راه خدا رو به خاتم انبیا حضرت محمد مصطفی(ص) رسوندن .
پیغمبر خاتم نیز یک مقوله تازه به نام «حکومت اسلامی» به جهانیان ارایه دادند که در رأس حکومت یک «ولی الهی» باید باشه و بر مردم حکومت کنه !🤌🏻
قاعدتا وجود چنین حکومتی یعنی پایان ظلم،استبداد،دزدی،کفر و...هرآنچه که به افعال شیطانی ختم میشه هست❌
شیطان هم ساکت ننشست ،
از همون ابتدا دستگاه حکومتی اهل بیت رو با هزار راه و روش مورد هجمه قرار داد،از نفوذ دادن کافران و منافقان(بالا رفتن میمون ها از منبر رسول خدا) تا حمله دشمنان دین خدا به حکومت وی !
و خلاصه حکومت از دستان اهل بیت خارج شد
چرا؟
چون مردم آمادگی چنین حکومتی نداشتند و با یک فریب شیطان اکثرا از راه و صراط مستقیم خارج شدن!
حکومت الهی،حکومتی به پشتوانه مردم هست!بدون مردم معنایی نداره !
بعد از اینکه حکومت و ریاست رو شیطان موفق شد از دست اهل بیت خارج کنه ،
از پا ننشست و پیگیر از بین بردن تفکر و اعتقاد شیعه و ولایت شد ؛
اما اهل بیت در این باره مجاهدت ها کردن،در اون خفقان و فضای متشنجی که خلفای غاصب وقت برای اهل بیت و یارانشون ایجاد کرده بودند،اهل بیت علم ها و مفاهیم دین و راه و علی الخصوص ولایت رو به شیعیان و علما رسوندن📜
بعد از اینکه امام دوازدهم ما بخاطر نالایقی و بی کفایتی شیعیان مجبور به غیبت شدند
این بار و وظیفه تربیت مردم از سوی امام معصوم تنفیذ شد به علمای اسلام!
از هزار و صد سال پیش ین مسیر توسط علما ادامه یافت،از نواب اربعه شروع شد و به شیخ مفید،و بعد به شیخ طوسی و بعد به علامه مجلسی و.....رسید به علمای معاصر خودمون ✓
نسل به نسل علما مردم رو تربیت کردن،از کم شروع کردن،یواش یواش و با هزار سختی و زحمت و علی رغم هجمه های شیطان و شیطان صفتان و جبهه شیطان
،علما مردم رو تربیت کردن و به جایی رسوندن که مردم خودشون طالب یک حکومت اسلامی شدند!
اصلا اینطور فکر نکنید که یک دفعه امام خمینی (ره) گفت انقلاب کنیم و مردمم گفتن بلهه بزن بریم قیام کنیم و...
ابدا !
این انقلابی که بدست مردم ایران شکل گرفت حاصل هزاران زحمت و رنج کشیدن ها و خون دل خوردنای اهل بیت و بزرگان بود!
و من از پشت پرده براتون عرض کنم،موثرترین شخص در به ثمر نشستن این قیام ،خود جناب مبارک قائم حضرت مهدی(عج) بودند!(برای فهم بیشتر به مکالمه آیت الله طالقانی و امام خمینی در ۲۱بهمن ۱۳۵۷ رجوع کنید✔️)
مطالب ذکر شده تا این پایه فقط برای فهمیدن اهمیت،ارزش موقعیت و جایگاهی که هستیم و داریم رو بدونیم عرض کردم ✅
🔴شیطان و جبهه شیطان:
اهمیت و خطری که جمهوری اسلامی برای اونها داره رو به عینه و بالوجدان درک کردند
و عرض کنم خدمتتون از روز تولد انقلاب اسلامی،شیطان تمااامی عناصر جنی و انسی خودش رو پای کار آورده تا جمهوری اسلامی رو زمین بزنه و نیست و نابود بگردانه،
میداند اگر این انقلاب به ثمر بنشینه یعنی نابودی باطل و هر آنچه که به باطل مرتبط هست ❌
اونها کاملا به اهمیت این امر واقف هستند و دائم بدون وقفه در حال کار علییه جمهوری اسلامی هستند
شیطان از عناصر جنی خود برای اغفال مسئولین و گمراه کردنشون و همچنین انحراف و اغفال مردم از مسیرشون در حال استفاده هست،ما تو این مسیر از بزرگان و قشر های مهم ریزش داشته و خواهیم داشت،از مسئولین ریزش داشتیم،دزد داشتیم،اختلاسگر داشتیم،منافق و خیانتکار داشتیم و ....
همچنین شیطان از عناصر انسی خود مثل یهود(آمریکا،فراماسون،اسراییل و...) و رسانه و ....استفاده کرد و طی دهه های متمادی علیه منافع ما جنگ به راه انداختند،فتنه ها کردند،سعی بر کودتا ها داشتند،تحریم های وحشتناک به راه انداختن،ترور کردند و....
از هیچ کاری که میتونستند دریغ نکردند و به قول حضرت آقا کاری نبود نکنند که نمیتوانستند!
اونها میدانند
اونها میفهمند
اهمیت انقلاب اسلامی ایران رو...
برای همین امر مهم هست که رهبر معظم انقلاب بارها به جهاد تبیین و دفاع از نظام اسلامی سفارش اکید کردند
برای همین موضوع مهم هست که علما اکیدا به حمایت و تبیین مبانی و جایگاه انقلاب تاکید کردند 📌
برای همین هست که آیت الله جوادی آملی فرمودند،اگر این انقلاب از بین برود،لعن تمامی مسلمانان قبل و بعد نثارمان خواهد شد... 🤌🏼
و برای....
🟢ما در یک قدمی ظهور هستیم :)
✍🏻مسیر رسیدن به ظهور تا اول انقلاب فقط به دوش علما بود ،
اما بعد از انقلاب دیگه پای کار بودن علما کفایت نمیکنه
بلکه مردم هم بایستی پای کار بیان...
این انقلاب و مسیرش از اینجا به بعد فقط با مردم پیش میره!
چه مردمی؟🧐
مردمی که از علم کافی برخوردار هستند و تقوای مناسب برای در امان ماندن از وساوس شیطانی دارند !
حالا فهمیدید چرا ابتدای بحث بر این دو مورد(علم-تقوا) مهم اعتنا کردم؟
ما هرچقدر جلو تر بریم
فتنه ها و آشوب های وحشتناک تر و خطرناکتر جلوی راهمون سبز میشه ،
طوری که حق و باطل باهم آمیخته میشن و تشخیص حق از باطل سخت میشه
نمونه بارز همین اتفاقات اخیر،افرادی که به خیابان میان ،وقتی نگاه میکنی میبینی مردم خودمون هستن و سخت میشه مقابلشون ایستاد و حتی افراد خودی هم که داخل این گروه بودن میگفتن شما این افراد بیگناه رو میکشید.... 🤌🏻
بخوایم دقت کنیم طبیعت این فتنه ها همینه 🤷🏻♂
تشخیص حق از باطل سخت میشه
ولیّ مسلمین میگه در دفاع از نظام اسلامی با کسی مماشات نکنید و در مقابلم همون مردمی هستند که باهاشون در یک محل امرار معاش میکردی و ....
تصمیم سخت میشه!
و این مراحل مهم هست که انسان شاهد ریزش مردم از کشتی ولایتی هستند که ناخدای اون ولی خدایی هست....🤌🏻
وقتی آدم نگاه میکنه و در بطن این افراد به فکر فرو میره متوجه میشه که بخاطر نداشتن این دو امر مهم(علمیت_تقوا) بوده که ریزش کردن و وارد جبهه شیطان شدند...❌
البته این رو بگم که مجهز بودن به دو سلاح علم و تقوا صرفا برای دفاع نیست
بلکه باید ازشون جهت هجوم و پیشبرد مواضع انقلاب و حکومت اسلامی هم استفاده کرد
نه صرف اینکه گمراه نشیم
بلکه باید پیشرفت هم بکنیم!✔️
⚪️ما نیاز به فعالیت گسترده جبهه خودی داریم :)
در این اغتشاشات و اتفاقات چندسال اخیر وقتی نگاه میکنیم به رنج سنی این افراد،اغلب رنج جوان هستند
و میزان تحصیلات و علم و سطح فرهنگ و شعور اکثرا سطح پایین هستند...
خب قبل از اینکه انگشت اتهام رو بگیریم سمت جبهه مقابل که دارن ذهن جوانان مارو مسموم میکنند و...
ابتدا باید خودمون رو سرزنش کنیم
قطعا اول کم کاری ما بوده که سبب شده دشمن میدان پیدا کنه و ورود کنه به خانه های مردم
ما در جنگ هستیم🤌🏻 ،
بزرگترین و طولانی ترین جنگ تاریخ
جنگ بین حق و باطل که در آخرای مسیر خودشه و جنگ های میدانی پیش رو آینده بشریت رو تعیین میکنه!
همانطور که عرض کردم در حکومت الهی و ولایتی ، این مردم هستند که باید پای کار بیان علاوه بر خود علما...
امروز همه وظیفه دارند در جهت پیشبرد پرچم اسلام و حق تلاش کنند...
تبلیغ کنند 🗣
ترویج کنند ✍🏻
و....
اول از خود شخص شروع میشه
بعد خانواده
بعد محیط پیرامون و دوستان و آشنایان و اقوام
و بعد تا هرجا که حیطه عملیتون گرفت باید کار کنید...
فردای قیامت از تک تک ماها سوال میشه که چرا کاری نکردید🤏🏼