eitaa logo
تَشْکیلاٰتــــ_تَرْبیَتی_حِصـــٰانْ(س)
132 دنبال‌کننده
184 عکس
97 ویدیو
2 فایل
✨به خانواده حصان خوش آمدید✨ 🔸🔹اینجاییم تا نگاهی متفاوت از دیدگاه رایج به «تربیت» و تمامی مسائل مربوط به آن داشته باشیم و تربیت را از بعد دیگری بررسی کنیم... 🖋ارتباط با ادمین: @Emam_Khamenei_77
مشاهده در ایتا
دانلود
گاهی که چادرم خاکی میشود از طعنه های مردم این شهر یاد چفیه هایی میفتم که... برای چادری ماندنم خونی‌ شده اند 🌱 ...............حصان...............🌱 https://eitaa.com/Tashkilat_Hesan
حجاب از نگاه استاد علی صفایی حائری مادام كه تلقى ما از انسان و برداشت ما از خويشتن دگرگون نشده، مادام كه نقش انسان مجهول مانده و بينش او از اين نقش در حد تنوع، در حد زندگى تكرارى و مدار بسته، در حد خوشى‏ها و سرگرمى‏ها، در حد بازيگر شدن و بازيچه ماندن و تماشاچى بودن، خلاصه شده، مادام كه زندگى جز نمايش و بازى، بارى ندارد، ناچار سنگينى حجاب طبيعى است، مگر اين كه با شعارها همراه شوى و يا در جوّ روشنفكرى قرار بگيرى و يا بخواهى به گونه‏اى ديگر به نمايش بپردازى يا بخواهند با تشويق و تعريف آمادّه‏ات سازند.مادام كه تلقى‏ ما از خويش عوض نشود، حجاب هيچ مفهومى نخواهد داشت و چيزى جز كفن سياه و قبرستان خانه و مرگ نشاط زندگى و نابودى شادى‏ها، عنوان نخواهد گرفت. و هزار عذر خواهى داشت كه خودت را از آن آزاد كنى:كه پاكى زن در لباسش نيست، چادرى‏هاى كثيف و لجن بى‏شماره‏اند.كه من راه خودم را مى‏روم، چشمشان كور نگاه نكنند.كه اصلًا دل بايد پاك باشد. كه چادر، بيشتر مرد را كنجكاو و تحريك مى‏كند.كه اين مسائل در كشورهاى مترقى كاملًا حل شده‏اند و ديگر مسأله‏اى نيست.كه روابط آزاد، طبيعى است.كه محدوديت، عقده مى‏آورد و محروميت، سركشى را مى‏زايد. و خلاصه هزار عذر و توجيه. و تازه اگر مجبور بشوى كه به خاطر ترسى و يا عشقى، حجاب بگيرى، تازه خود حجاب تو مى‏شود بازى تو. و چادر تو مى‏شود مترى چندك و رنگش بايد فلان و گل‏هايش بايد بهمان باشند. و اين است كه همان انحراف، در اين شكل جلوه مى‏كند. و تو كه هنوز نقش خودت را عوض نكرده‏اى، در هر لباسى همان خواهى بود و همان بازى‏ها را خواهى داشت و فقط با تنوع‏ها خودت را فريب خواهى داد و به ريش ديگران خواهى خنديد... كسى كه تمامى عمرش و عمق زندگيش همين چند انگشت گرفتن و دوختن و پوشيدن و نمايش دادن و جالب بودن و در چشم‏ها نشستن است، آيا مى‏تواند كه خودش را در لباس محبوس كند و خودش را بپوشد؟ پوشش؛ يعنى مرگ، يعنى تمام شدن، يعنى پوچ شدن و به بن‏بست رسيدند، كه اينها جز سرگرمى و تنوع و لذت و نمايش و جالب بودن و در چشم‏ها و دل‏ها نشستن چيزى نمى‏خواهند؛ چون خودشان را بيشتر از اين نمى‏بينند و بالاتر نرفته‏اند.زير بناى حجاب، همين دگرگون كردن بينش و عوض كردن تلقى و برداشت‏هاست. آن وقت آنچه سخت و رنج آلود است شيرين و مطلوب خواهد شد و راحت و آسان خواهد گرديد. 🌱 ...............حصان...............🌱 https://eitaa.com/Tashkilat_Hesan
هدایت شده از مدرسه عین‌ صاد
حدیث پنجم.mp3
13.95M
◀️ حدیث پنجم: قالت فاطمة عليها السلام: «ان كنت تعمل بما امرناك و تنتهى عما زجرناك عنه فانت من شيعتنا و الا فلا... قالت ان شيعتنا من خيار اهل الجنة كل محبينا و موالى اوليائنا و معادى اعدائنا و المسلم بقلبه و لسانه لنا، ليسوا من شيعتنا اذا خالفوا اوامرنا و نواهينا». محبت ، تشيع و ولايت يك رتبه و يك حد ندارد. حتى خود محبت يك حكم و يك رتبه ندارد. محبت به كسى اگر با تولى و تبرى همراه باشد، اگر با تسليم در قلب و تسليم در زبان همراه باشد، هنوز تا تشيع فاصله دارد، گرچه حدى از ولايت را داشته باشد. تشيع بالاتر از محبت و بيشتر از تولى و تبرى و تسليم قلبى و لسانى، به تبعيت و اطاعت در عمل نياز دارد. حد تشيع در اطاعت و تبعيت است و حد ولايت در تبرى و تولى و تسليم و حد محبت بسيار گسترده‌تر و فراخ‌تر است و شكل‌هاى گوناگون محبت به خاطر خدا و يا به خاطر كرامت و جمال و كمال را در بر مى‌گيرد. اين محبت تا آن‌جا كه محبت شديدتر شود و تمامى دل را بگيرد و حب و بغض آدمى را مهار كند، و تولى و تبرى را بسازد، گسترده‌تر مى‌شود و به ولايت مى‌رسد و تسليم قلبى و اعتراف لسانى را آسان مى‌كند. ولى تشيع و متابعت، اطاعت و همراهى در عمل را مى‌خواهد. بدون اين تسليم در عمل و همراهى در عمل از تشيع خبرى نيست؛ «والله ما شيعة على الا من عف بطنه و فرجه...». ▪️مدرسه عین صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
أَلْحِقْنا بِعِبادِكَ الَّذينَ هُمْ بِالْبِدارِ الَيْكَ يُسارِعُونَ وَ بابَكَ عَلَى الدَّوامِ يَطْرُقُونَ وَ ايّاكَ فِى اللَّيْلِ وَ النَّهارِ يَعْبُدُونَ وَ هُمْ مِنْ هَيْبَتِكَ مُشْفِقُونَ... خدايا! ما را به عبادى ملحق كن كه با سر رفتند. با شتاب رفتند؛ آنهايى كه درِ خانه تو مستمرّاً ايستاده بودند و درِ ديگرى را نمى شناختند و به جاى اينكه عبد نفسشان باشند، عبد خلق باشند، عبد دنيا باشند، عبد شيطان باشند، عبد تو شده بودند. عبداللَّه بودند. و با اين حركت و شتاب، با اين عبوديت، هيبت تو آنها را به اشفاق انداخته بود. خدايا! ما را به آنها ملحق كن؛ مايى كه نشسته‏ ايم، مايى كه خزيده ‏ايم. عین.صاد 🌱 ...............حصان...............🌱 https://eitaa.com/Tashkilat_Hesan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مدرسه عین‌ صاد
حدیث ششم.mp3
9.75M
◀️ حدیث ششم: قالت فاطمة عليها سلام‌الله: ابوا هذه الامة محمد و على، يقيمان اودهم و ينقذانهم من العذاب الاليم، ان اطاعوهما و يبيحانهم النعيم الدائم ان وافقوهما». آدمى امكانات و نعمت‌هايى دارد و نگهبان‌ها و پاسدارانى در هنگام ضعف دارد. نعمت حياة و رشد و صحت از والدين و نعمت علم و بصيرت و فهم از معلم و نعمت امن و عدل از رهبر و حاكم. محمد صلى الله عليه و آله و على عليه السلام غايت خلقت و پاسدار و محافظ و معلم و مربى و حاكم و ولى هستند و همين است كه با همراهى و اطاعت آن‌ها نه در سال و ماه و دنيا كه در تمامى عمر آدمى و در تمامى عوالم، او را از كجى‌ها و رنج‌ها نجات مى‌دهند و نعمت‌هاى دائم را به آن‌ها ارزانى مى‌دارند. و همين است كه هنگام معارضه و درگيرى اين پدران، محمد و على، بر والدين و ديگران مقدم هستند. چون حوزه‌ى كار و توانايى و دارايى آن‌ها عظيم‌تر است. اين‌ها غايت و مقصود هستند و به خاطر آن‌ها نعمت‌ها گسترده شده كه اولياء النعم هستند و با تعليم و آموزش آن‌ها كسرى و كاستى‌ها برطرف مى‌شود و تداوم نعمت‌ها با شكر و متابعت آن‌ها تحقق مى‌يابد. نعمت وجود و نعمت معرفت و نعمت امن و نعمت رشد و نعمت حفظ و استمرار نعمت‌ها با آن‌ها و از آن‌هاست ▪️مدرسه عین صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
هدایت شده از مدرسه عین‌ صاد
حدیث هفتم.mp3
11.45M
◀️ حدیث هفتم از حضرت فاطمه زهرا(س): قالت فاطمة عليها السلام: «تفكرت فى حالى و امرى عند ذهاب عمرى و نزولى فى قبرى فشبهت دخولى فى فراشى بمنزلى كدخولى الى لحدى و قبرى فانشدك الله ان قمت الى الصلوة فنعبد الله تعالى هذه الليلة». فاطمه عليها السلام در شب زفاف كه نه سال دارد با همسر خود كه خود انتخاب نموده گفت‌وگويى دارد. فاطمه نگران و گريان است و براى توضيح اين نگرانى مى‌گويد؛ من در حال و در كار خود فكر مى‌كردم كه در آن هنگام كه عمرم مى‌گذرد و من در قبرم قرار مى‌گيرم و فرود مى‌آيم، من اين بلوغ و همسردارى خودم را، من اين تحول را با آن تحول به هم شبيه ديدم؛ هنگامى كه در قبر و لحد داخل مى‌شوم با اين لحظه كه در منزلم و در جايگاهم فرود آمده‌ام به هم شبيه هستند، پس تو را قسم مى‌دهم براى قيام و بپاداشتن نماز، تا خدا را در اين شب عبادت نماييم... ▪️مدرسه عین صاد راوی اندیشه استا علی صفایی حائری https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
... گفته بود فاطمه‌الگوى ما نيست، الگوى ما اوشين است! اگر اين زن‌هاى بزرگ كار و تلاش و علم و هنر، توانستند كه از محدوده‌ى خانه و پدر و مادر و هم‌وطن خود بيرون بيايند؛ و اگر توانستند كه به‌خاطر ديگران، از سينه و صورت و جان خود بگذرند؛ و اگر توانستند، نه به‌خاطر آزادى و عدالت و رفاه و تكامل و... كه به‌خاطر رشد انسان كارى بكنند، تازه مى‌توانند فاطمه را الگو بگيرند و در اين كاروان، مى‌توانند همراه او باشند. ◇نامه های بلوغ . عین صاد◇ 🌱 ...............حصان...............🌱 https://eitaa.com/Tashkilat_Hesan