eitaa logo
تـسـ﷽ـنیـم تفسیرقطره‌ای‌نور،حجة الاسلام قرائتی‌ #فقط‌به عشق‌علی‌ع
1.7هزار دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
3.3هزار ویدیو
140 فایل
کانال برهان درتلکرام https://t.me/joinchat/PyZlA2oWvG-fieBb آرشیو کانال تسنیم، شروع مجدد آیات قرآن درایتا @ARSIVTASNiM کانال دیگرما درایتا @Darmahzareghora نظرات 👇-کپی+صلوات نذرظهور https://eitaa.com/joinchat/97321157Gf8faec81aa
مشاهده در ایتا
دانلود
بزنگاه!.mp3
2.23M
💥 بزنگاه! ※ لحظه‌ای که می‌تواند: شیرین‌ترین یا تلخ‌ترین لحظه‌ی تمـــام عمرمان باشد! منبع: مجموعه سفر پر ماجرا 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
🔴 ظهور ناگهانی رخ میدهد 🔵 امام رضا علیه السلام فرمودند: 🌕 مَثَلُه مَثَلُ الساعَةِ التی لا یُجَلّیها لِوَقْتِها إلّا هو... لا یأتیکُم إلّا بَغْتَةً 🔸ظهور همچون قیامت است که آن را در زمان خاصّ خودش فقط خداوند ظاهر می سازد... جز این نیست که به طور ناگهانی برایتان رخ می دهد. 📚 کمال الدین باب ۳۵ ، ح ۶ تعجیل در امر فرج صلوات☀️ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♬ چرا پایان ندارد این تشنگیها بگو باران ببارد صحرا به صحرا ♬ برگشته ام از شب‌های بی تو دیدن ندارد دنیای بی تو ♬ ※ محمد معتمدی / چله‌نشین 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
انسان شناسی ۲۶۲.mp3
12.43M
۲۶۲ من یه دونه یا دو تا ضعف اخلاقی ندارم که! • تا میخوام روی عصبانیتم کار کنم، یه اتفاق میفته حسادتم میاد بالا! • تا حسادتم رو کنترل میکنم، یکی میاد حالمو میگیره، نمی‌تونم ببخشمش! ✘ اینجوری من تا آخر عمر درگیری دارم که! چکار کنم همه مشکلاتم یهو باهم حل بشه؟ 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_516474296994892470.mp3
3.07M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۱۹ تفسیر آیه207_209سوره شعراء http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=163842 تفسیر آیات 210_213سوره شعراء http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=163843 لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
🌿⃟♥️ 💠تفسیر سوره شعراء - آیه ۲۰۷ - ۲۰۹ آیه🔹 مَآ أَغْنَى‏ عَنْهُمْ مَّا کَانُواْ یُمَتَّعُونَ‏ وَمَآ أَهْلَکْنَا مِن قَرْیَةٍ إِلَّا لَهَا مُنذِرُونَ ذِکْرَى‏ وَمَا کُنَّا ظَالِمِینَ ترجمه🔸 آنچه برخوردار بودند، در دفع عذاب به کارشان نیاید. وما (مردم) هیچ منطقه‏اى را هلاک نکردیم، مگر آن که بیم‏دهندگانى داشتند. تا مایه‏ى پند و عبرت باشد، و ما ستمکار نبودیم (که بدون هشدار مجازات کنیم). خداوند، هر فرد و قوم گمراهى را زمانى هلاک مى‏کند که از قبل به آنان هشدار داده باشد، وگرنه عقوبت بدون هشدار ظلم است و ظلم در شأن خداوند نیست. قرآن، این حقیقت را در آیات مختلف بیان کرده است: * «و ما ظلمناهم» ما به آنان ظلم نکردیم. * «و ما اللّه یُرید ظلما» خداوند اراده‏ى ظلم نمى‏کند. * «ما کان اللّه لیَظلمهم» شأن خداوند ظلم کردن نیست. * «لا یظلمون نَقیرا»(۶۲)، «لا یظلمون شیئا»(۶۳) کمترین ستمى به آنها نخواهد شد. * «لا یظلمون فَتیلا»(۶۴) خداوند به اندازه نخ درون هسته خرما وکمتر از آن ظلم نمى‏کند. * «لا یظلم مِثقال ذَرّة»(۶۵) خداوند به اندازه‏ى سنگینى ذرّه‏اى ستم نمى‏کند. پیام ها🔸 ۱- در هنگام قهر الهى، همه‏ى اسباب کامیابى بى‏فایده است. «ما أغنى عنهم» ۲- رفاه مخالفان دین، شما را غمگین نکند که روزى آن را خواهیم گرفت. «ما أغنى عنهم ما کانوا یُمتّعون» ۳- قهر الهى، بعد از اتمام حجّت است. تنبیه باید بعد از تذکّر باشد. «و ما اهلکنا... الاّ لها منذرون» ۴- در هر امّتى اولیاى خدا هستند که آنان را هشدار دهند. «من‏قریةالاّ لهامنذرون» ۵ - وظیفه‏ى انبیا هشدار است و در قبول یا ردّ مردم مسئولیّتى ندارند. «منذرون» ۶- انسان فطرتاً حقایق را درک مى‏ کند، لکن چه بسا غفلت او را فرا مى ‏گیرد، و درمان غفلت، تذکّر و هشدار است. «منذرون» ۷- تنبیه قبل از تذکّر، ظلم است. «ذِکرى‏ و ما کنّا ظالمین» ۸ - شأن الهى از ظلم دور است. «و ما کنّا ظالمین» ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄ 💠 تفسیر سوره شعراء - آیه ۲۱۰ - ۲۱۳ آیه🔹 وَ مَا تَنَزَّلَتْ بِهِ الشَّیَاطِینُ وَ مَایَنبَغِى لَهُمْ وَ مَا یَسْتَطِیعُونَ إِنَّهُمْ عَنِ السَّمْعِ لَمَعْزُولُونَ‏ فَلَا تَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلَهاً آخَرَ فَتَکُونَ مِنَ الْمُعَذَّبِینَ ترجمه🔸 و قرآن را شیطان‏ها نازل نکرده ‏اند. نه سزاوار آنان است (که شیاطین آن را نازل کنند) و نه قدرت بر این کار دارند. بى‏شک آنها از شنیدن (اخبار آسمانى) برکنارند. پس (اى پیامبر!) با خدا معبود دیگرى را نخوان که از عذاب شدگان خواهى شد. وحى دو نوع است:🍃 الف: وحى الهى که به وسیله‏ى روح‏ الامین بر قلب پیامبر نازل مى‏شود، که این نوع وحى نه سزاوار جنّ و شیاطین است و نه آنها توان دریافت و ارسال آن را دارند. «و ما یَنبغى لهم و ما یَستَطیعون» ب: نوع دیگر وحى، وسوسه‏ ها و الهام‏هاى شیطانى است که شیطان‏ها بر اولیاى خود القا مى‏کنند. «اِنّ الشیاطین لَیُوحون الى اولیائهم» قرآن از استحکام ومقامى والا واز قداست وحفاظتى خاصّ برخوردار است، زیرا آورنده آن روح‏الامین است، از هرگونه دستبردى محفوظ است، «لمَعزولون» گیرنده آن معصوم است، «و مایَنطق عن الهَوى» وتضمین شده است. «اِنّا نحن نَزّلنا الذّکر و اِنّا له لحافظون» مشرکان به پیامبر پیشنهاد کردند: اگر تو بت‏هاى ما را بخوانى و آنها را محترم بدانى، ما نیز تو را رئیس خود قرار م ى‏دهیم. آیه نازل شد که کفّار را مأیوس کن. «فلاتَدعُ مع اللّه» ⚠️ادامه..👇 eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
👆پیام ها🔸 ۱- تهمت‏ها را قاطعانه پاسخ دهید. «و ما تَنزّلت» مشرکان القاى آیات را کار شیاطین مى‏پنداشتند. ۲- قداست وحى، از خباثت شیاطین دور است. «ما یَنبغى لهم» ۳- قدرت جن و شیاطین محدود است. «و ما یَستطیعون» ۴- ورود بیگانگان به مراکز قدسى ممنوع است. «اِنّهم عن السَمعِ لمعزولون» ۵ - اگر قابلیّت و پاکى و ظرفیّت باشد، فرشته را به نزول وا مى‏دارد. «نَزَل به الرّوح الامین على قلبک» ولى اگر آمادگى نباشد حتّى پرواز به آسمان، با برگشت و محرومیّت همراه خواهد بود. «لمعزولون»، «فاَتبَعه شهاب»(۶۹) ۶- هدف نهایىِ نزول قرآن، توحید است. «و ماتَنزّلت... فلاتَدعُ مع اللّه» ۷- خداوند پیامبر را از شرک نهى مى‏کند، تا ما بیاموزیم وگرنه پیامبر لحظه‏اى به سراغ غیر خدا نرفت. (به در مى‏ گویند تا دیوار بشنود). «فلا تدعُ مع اللّه» ۸ - عصمت انبیا، با آزادى و اختیار آنان منافاتى ندارد. (پیامبر معصوم است ولى مى‏تواند به سراغ غیر خدا رود، لذا مورد نهى قرار مى‏گیرد) «فلاتَدع» ۹- رهبران توحید باید خود اوّلین موحّدان باشند. «فلا تَدع» ۱۰- غیر خدا، هر چیز و هرکس باشد، قابل پرستش نیست. «الهاً آخر» ۱۱- شرک، سبب هلاکت امّت‏هاى پیشین گردیده است. «فلاتدع... فتکون من المعذّبین» (یعنى از عذاب‏شدگان قبلى مى‏ شوى) ۱۲- به سراغ غیر خدا رفتن، بیچارگى و عذاب به دنبال دارد. «فتکون من المعذّبین» ۱۳- آیات الهى، به شخصیّت‏هاى بزرگ نیز هشدار مى ‏دهد. «فتکون من المعذّبین» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج