#دلتنگیهای_یهویی
• از این عاشقانهتر کجا دیدهایم ؟
خدایی که از ابراهیم قربانی میخواهد،
و قربانی برایش، شرط ورود به مراتب بالاتر است؛
خودش اهل عاشقانهترین قربانیهاست!
• برای اینکه من و شما و شما ...
قلبهایمان نمیرد،
و بالاخره روزی برسد که حس کنیم حالمان فرق کرده،
و اولین تپشهای عشق را، تجربه کنیم:
حسین علیهالسلام را به پای روحِ بشر به قربانگاه میبرد!
√ همان حسین (ع) را ... که خودش و تمام عرش شیفتهی یک نگاه اویند!
6.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#استوری #استاد_شجاعی
✘ چجوری توی مصیبتها و مشکلاتی که برام پیش میاد،
آرامشم رو از دست ندم و بیاخلاق نشم!
✘ این کار، شدنی نیست!
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
※ سلسله #مقالات_مناسبتی ویژه محرم ۳
با موضوع: هدف قیام امام حسین علیهالسلام علیه یزید و هجرت به کوفه.
۱• هدف قیام امام حسین (علیهالسلام) از زبان خودشان
۲• هدف قیام امام حسین (علیهالسلام) هنوز محقق نشده است
۳• چگونگی هماهنگی محتوای مجالس عزاداری با هدف قیام حضرت
※ این مقاله را میتوانید در لینک زیر مطالعه بفرمایید:
📄 blog.montazer.ir/?p=4664
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
▪️بعد تو نه فقط دنیا پیش چشمان بابا،
که روزگار ما هم سیاه شد!
تا روزی که نور چشم زهرا سلام الله علیها دوباره در این سرزمین طلوع کند...
#بلای_غیبت
#حضرت_علی_اکبر_علیه_السلام
#دعایفرجفراموشنشود.
🍃
@Darmahzareghoran
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
4_516474296994892574.mp3
2.72M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی #آیه30_31_32
#سوره_قصص #آیه۳۰_۳۱_۳۲
📖#جزء ۲۰
تفسیر آیه 30 سوره قصص
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=177799
تفسیر آیه 31_32_33 سوره قصص
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=177801
بااین لینک👆 همیشه بهاین آیه دسترسی دارید .
👈حجة الاسلام قرائتي
🌦 @Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺
💠 تفسیر سوره قصص - آیه ۳۰
فَلَمَّآ أَتَاهَا نُودِىَ مِن شَاطِىِ الْوَادِ الْأَیْمَنِ فِى الْبُقْعَةِ الْمُبَارَکَةِ مِنَ الشَّجَرَةِ أَن یَا مُوسَى إِنِّى أَنَا اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ
ترجمه🔸
پس همین که (موسى) به نزد آن (آتش) آمد، (ناگهان) از جانب راست آن درّه، در آن منطقه مبارک و خجسته از (میان) یک درخت، ندا داده شد که اى موسى! همانا من، اللّه، پروردگار جهانیان هستم.
🍃کلمه «شاطِى» به معناى جانب و ساحل، کلمه «وادى» به معناى رودخانه و درّه است. «بُقعة» به قطعه زمینى اطلاق مى شود که با زمینه اى هم جوارش تفاوت داشته باشد.
دست خداوند در شیوه وحى باز است. خداوند مىتواند به دلها الهام کند، یا اینکه بر انسانها فرشته نازل نماید و یا حتّى ازدرون درختى ایجاد صوت نموده با پیامبر برگزیده اش سخن بگوید.
🍃چنانکه در سوره شورى مى فرماید: «و ما کان لبشر أن یکلّمه اللّه الاّ وحیاً او من وراء حجاب او یرسل رسولاً» خداوند با هیچ بشرى سخن نمى گوید مگر از طریق وحى یا از پشت حجاب یا اینکه فرشته اى بفرستد.
پیام ها🔸
۱- بعضى مکانها داراى قداست هستند. «البقعة المبارکة»
۲- در جایى که زمینهى تعجّب وجود دارد، باید تأکید بیشترى کرد. (موسى که برى اوّلین بار صدایى از درخت مىشنود، تعجّب مى کند و لذا کلام خداوند با «انّى و انَا» همراه تأکید آمده است.) «اِنّى اَنا»
۳- خداوند براى اجراى ارادهى خود، فکرها و دیدها را در مسیر خاصّى قرار مى دهد. موسى در پى به دست آوردن آتشى براى پیدا کردن راه و گرم شدن خانواده اش، به آن سوى کشیده شد؛ ولى هدف خداوند چیز دیگرى بود. «اِنّى آتیکم بخبر... اِنّى انَا اللّه»
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
تفسیر سوره قصص - آیه ۳۱ - ۳۳
وَ أَنْ أَلْقِ عَصَاکَ فَلَمَّا رَآهَا تَهْتَزُّ کَأَنَّهَا جَآنٌّ وَلَّى مُدْبِراً وَ لَمْیُعَقِّبْ یَا مُوسَى أَقْبِلْ وَلَا تَخَفْ إِنَّکَ مِنَ الْأَمِنِینَ
اُسْلُکْ یَدَکَ فِى جَیْبِکَ تَخْرُجْ بَیْضَآءَ مِنْ غَیْرِ سُوءٍ وَاضْمُمْ إِلَیْکَ جَنَاحَکَ مِنَ الرَّهْبِ فَذَانِکَ بُرْهَانَانِ مِن رَّبِّکَ إِلَى فِرْعَوْنَ وَمَلاَِیْهِ إِنَّهمْ کَانُواْ قَوْماً فَاسِقِینَ
قَالَ رَبِّ إِنِّى قَتَلْتُمِنْهُمْ نَفْساً فَأَخَافُ أَن یَقْتُلُونِ
ترجمه🔸
و (از تو مى خواهم) اینکه عصایت را بیفکنى! پس چون (موسى عصا را انداخت ناگهان) مشاهده کرد که آن (عصا) چنان جست و خیز مىکند که گویا مارى چالاک و کوچک است، پشتکنان فرار کرد و به عقب (هم) نگاه نکرد! (به او ندا رسید که) اى موسى! پیش بیا و نترس، همانا تو درامان هستى. (اى موسى! اکنون) دستت را در گریبانت فرو ببر (خواهى دید که) بدون هیچ بیمارى، و نقص و عیبى، سفید و درخشان بیرون خواهد آمد، و براى رهایى از (تعجب و) ترس، بازوى خود را جمع کن، پس این (دو معجزه، دو دلیل روشن و) دو برهان از طرف پروردگارت به سوى فرعون و اشراف اطراف اوست، به درستى که آنان گروهى فاسق بوده اند.
(موسى) گفت: پروردگارا! همانا من یک ىاز آنها (فرعونیان) را کشته ام، پس مى ترسم که مرا (به قصاص او) به قتل رسانند.
🍃جملهى «واضمُم الیک جَناحَک من الرَّهَب» یا به معناى آن است که به هنگام ترس و وحشت، دستهایت را بر روى سینه و یا زیر بغل بگذار (بر خلاف بعضى که وقتى مىترسند، دستها را بالا مى برند) و یا به معناى کمر همّت بستن و مصمّم شدن و پیش رفتن است.
در تورات آمده است: وقتى موسى دست در گریبان برد، دستش مرض پیسى گرفت و مانند برف سفید شد، ولى قرآن سفیدى دست موسى را از بیمارى نمى داند، بلکه آن را نشانه قدرت الهى مى داند که در مقام ارائهى برهان، راه را بر هر گونه شبهه و انحراف ببندد. «بیضاء من غیر سوء»
پیام ها🔸
خداوند از هر چیز مىتواند معجزهاى بیافریند. «اَلقِ عصاک... کانّها جانّ»
براى انجام مأموریّتهاى بزرگ، باید برنامه را قبلاً تمرین و تکرار کرد. «اَلقِ عصاک» (حضرت موسى مىبایست ابتدا خود، معجزه را ببیند تا بتواند آن را در برابر دیگران تکرار نماید.)
انبیا در جنبهى بشرى، همچون سایر انسانها نسبت به امورى، دغدغه و ترس داشتهاند. «لاتَخَف»
۱- همراه با نمود قهر، نمودى از لطف نیز ضرورى است. «تَهتَزّ کانّها جانّ - تخرج بیضاء من غیر سوء» (در کنار مار ترسان، دست درخشان لازم است)
۲- معجزات الهى، نقصان و عوارض سوئى ندارد. «من غیر سوء»
۳- ارشاد و دعوت باید پشتوانهى منطقى والهى داشته باشد. «برهانان من ربّک»
۴- مار شدن عصا و سفید شدن دست، نشانه اى از تشویق و تنبیه، انذار و بشارت است که دو عنصر اساسى در زمینه تربیت است. «برهانان من ربّک»
۵ - براى اصلاح جامعه، باید ابتدا به سراغ ریشه ها و سرچشمه هاى فسق و فساد رفت. «الى فرعون و ملائه»
۶- قانون قصاص، سابقه اى طولانى دارد. «قَتَلتُ منهم نَفساً فَأخاف أن یَقتلون»
۷- در پذیرش مسئولیّت، موانع را مطرح و ارزیابى کنیم. «فَأخاف أن یَقتلون»
eitaa.com/Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج