eitaa logo
تـسـ﷽ـنیـم تفسیرقطره‌ای‌نور،حجة الاسلام قرائتی‌ #فقط‌به عشق‌علی‌ع
1.7هزار دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
3.3هزار ویدیو
132 فایل
کانال برهان درتلکرام https://t.me/joinchat/PyZlA2oWvG-fieBb آرشیو کانال تسنیم، شروع مجدد آیات قرآن درایتا @ARSIVTASNiM کانال دیگرما درایتا @Darmahzareghora نظرات 👇-کپی+صلوات نذرظهور https://eitaa.com/joinchat/97321157Gf8faec81aa
مشاهده در ایتا
دانلود
4_516474296994892454.mp3
3.59M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۱۹ تفسیر آیه 18_19سوره شعراء http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=162988 تفسیرآیه 20_21سوره شعراء http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=162989 بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺 💠تفسیر سوره شعراء -آیه ۱۸ و ۱۹ قَالَ أَلَمْ نُرَبِّکَ فِینَا وَلِیداً وَلَبِثْتَ فِینَا مِنْ عُمُرِکَ سِنِینَ‏ وَ فَعَلْتَ فَعْلَتَکَ الَّتِى فَعَلْتَ وَ أَنتَ مِنَ الْکَفِرِینَ‏ ترجمه🔸 (فرعون) گفت: آیا ما تورا در کودکى نپروردیم و سالیانى از عمرت را در نزد ما نماندى؟ و با این حال انجام‏دادى آن کارى را که انجام دادى (و یکى از افراد ما را با مشت کشتى)، در حالى که تو از ناسپاسانى. فرعون با دو جمله، نبوّت موسى را زیر سؤال برد: الف: تو نزد ما قاتل هستى و قاتل که پیامبر نمى‏ شود. ب: ما تو را بزرگ کردیم، چگونه الطاف ما را کفران و ناسپاسى مى‏ کنى، ناسپاس که پیامبر نمى‏ شود. آیات بعد پاسخ موسى را بیان کرده است. پیام ها🔹 ۱- منّت گذاشتن و به رخ کشیدن، از ویژگى‏ هاى مستکبران است. «ألم نُربّک فینا» ۲- اراده‏ الهى، موسى را در دامن فرعون پرورش مى‏ دهد. «ألم نُربّک» ۳- اگر کسى را بزرگ کردیم، یا حرفه ‏اى به او آموختیم، یا در امر ازدواج و مسکن و امثال آن به او کمکى کردیم، نباید با این دلیل و بهانه، سخن حقّ او را نپذیریم. «ألم نُربّک فینا ولیداً» ۴- اولیاى خدا نمک گیر نمى‏ شوند و محیط و جامعه در آنها اثر نمى‏ گذارد. «لَبِثتَ فینا من عُمُرِک سنین» (موسى نگفت ما که مدّت‏ها سر سفره‏ فرعون بوده ‏ایم یا حال که همه تسلیم او هستند و جامعه بر محور او مى‏ چرخد، کمى کوتاه بیائیم و سکوت اختیار کنیم.) ۵ - حقّ نان و نمک آن نیست که صاحب حقّ را به حال خود رها کنیم و اشتباهات او را هم بپذیریم. (حضرت موسى نان و نمک فرعون را خورده بود، ولى او را به حال خود رها نکرد.) «نربّک فینا... لَبثتَ فینا» ۶- به توقّعات نا به جاى مستکبران اعتنا نکنیم. ناسپاسى در برابر مستکبر، بد نیست. «و انت من الکافرین» ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄ 💠 تفسیر سوره شعراء -آیه ۲۰ و ۲۱ قَالَ فَعَلْتُهَآ إِذاً وَ أَنَاْ مِنَ الضَّآلِّینَ‏ فَفَرَرْتُ مِنکُمْ لَمَّا خِفْتُکُمْ فَوَهَبَ لِى رَبِّى حُکْماً وَ جَعَلَنِى مِنَ الْمُرْسَلِینَ‏ ترجمه🔻 (موسى) گفت: آن (قتل) را زمانى انجام دادم که از سرگشتگان بودم. و چون از شما ترسیدم از نزد شما گریختم، سپس پروردگارم به من حکمت (و دانش) بخشید و مرا از پیامبران قرار داد. مراد از «حُکم» در آیه؛ یا حکومت و سرپرستى بنى‏اسرائیل است و یا حکمت و دانش. در این دو آیه، حضرت موسى‏علیه السلام ایرادهاى فرعون را که در آیه قبل گفتیم، پاسخ مى ‏دهد. چنانکه گذشت حضرت موسى به خاطر طرفدارى از یکى از یاران خود، مشتى به مخالف او زد و شخص مخالف با همان ضربه مُرد. این قتل نه از روى عمد بود و نه با آلت قتل انجام گرفت، بلکه یک حادثه‏ ناخواسته و یک لغزش عملى بدون سوء نیّت بود که قبل از نبوّت موسى آن هم به خاطر طرفدارى از یک مظلوم اتّفاق افتاده بود. بنابراین، «ضالّ» در آیه مذکور، یک انحراف عملى بدون قصد است که ضربه‏اى به عصمت نمى ‏زند و یا به معناى تحیّر است، نظیر آیه‏ ۷ سوره‏ ضُحى: «و وَجَدک ضالاً فَهَدى». از امیرالمؤمنین على (ع) پرسیدند: چرا بعد از پیامبر اکرم حقّ خود را با شمشیر نگرفتید، و چرا همان گونه که با طلحه و زبیر و معاویه جنگ کردید با خلفاى پیش از خود جنگ نکردید؟ حضرت فرمود: گاهى سکوت لازم است. مگر ابراهیم به مردم نفرمود: من از شما کناره مى ‏گیرم: «و اعتزلُکم و ما تَدعون من دون اللّه» مگر هارون نفرمود: «اِنّ القوم استضعَفونى و کادوا یَقتلونَنى» مردم مرا به ضعف کشاندند و نزدیک بود مرا بکشند؟ مگر یوسف نفرمود: «ربّ السِجنُ اَحبّ الىّ» پروردگارا! زندان براى من بهتر از استجابت تقاضاى آنهاست؟ مگر پیامبر اکرم در غار نرفت و من جاى او نخوابیدم؟ مگر موسى نفرمود: «ففَررتُ منکم لما خِفتکم» همین که ترسیدم فرار کردم، و مگر حضرت لوط (ع) در برابر تقاضاى گنهکاران نفرمود: «لو اَنّ لى بکم قُوّة او آوى الى رُکنٍ شدید» اى کاش قدرتى داشتم (تا شما را از این عمل ننگین باز مى ‏داشتم) و یا به جایگاه محکم و أمن پناه مى‏بردم (و از شرّ شما درامان بودم). بنابراین سایر اولیاى خدا نیز گاهى در شرایطى مجبور به سکوت و انزوا مى‏ شدند. پیام ها🔶 ۱- گاهى اقرار، یک ارزش است. «قال فَعَلتُها» ۲- فرار از طاغوت، مقدّمه‏ دریافت الطاف الهى است. «ففررت منکم... فوهب» ۳- انبیا از الطاف خاصّ خداوند برخوردارند. «فَوَهبَ لى - و جَعَلنى» ۴- نبوّت، یک جریان در طول تاریخ است، انبیاى بسیارى قبل از موسى بوده ‏اند پس تعجّب فرعون نابجاست. «من المرسلین» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
انسان شناسی ۲۳۷.mp3
10.51M
۲۳۷ ➖این چه دنیایی است خدا آفریده؟ بعضی زیباتر / بعضی معمولی تر بعضی ثروتمند / بعضی فقیر بعضی سالم / بعضی مریض بعضی سفید / بعضی سیاه اینهمه تفاوت و تبعیض، آیا در ذهن انسانها سؤال برانگیز و شک آفرین نسبت به خدا نیست؟ 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
    ✘ اینکارو نکن! این حرف و نزن! این لباس و نپوش... به صلاحت نیست! ✘آخه دوست دارم! آخه خوشم میاد! چی میشه آدما از چیزی که به صلاحشون نیست، اینقدر خوششون میاد؟ Montazer.media.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
♥️⃟📿 آقاموݩ‌منٺظرھ...↯ بریم‌دعاے‌فرج‌بخوݩیم...🙃🤲🏻 اللھم‌عجل‌لولیڪ‌الفرج...🍃 📿|↫ ♥️|↫ 🍂ای وجودت بر تن بی جان عالم جان بیا ای ظهورت دردها را خوشترین درمان بیا... 🍂ای جواب ناله مظلومی قرآن بیا ای همه جان‌ها به خاک مقدمت قربان بیا... 🌙 تعجیـل‌در‌ظهـور صلـوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_516474296994892461.mp3
2.96M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۱۹ تفسیر آیه22_23سوره شعراء http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=162990 تفسیرآیه24_25_26 سوره شعراء http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=162991 بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺 💠تفسیر سوره شعراء -آیه ۲۲ و ۲۳ موسى به فرعون گفت: من باید در خانه‏ پدرم بزرگ مى‏شدم، چرا پدرم را به بردگى کشاندى که من به اجبار در خانه‏ تو بزرگ شوم، آیا این، نعمت است که آن را سپاس گزارم و یا اسارت است؟! گرچه در کاخ تو همه‏ وسائل رفاه براى من بود، ولى من از این که بنى‏ اسرائیل گرفتار بودند، ناراحتم. از قرآن استفاده مى‏ شود که فرعون در درون خود، خدا را مى‏شناخت؛ «قال لقد عَلِمتَ ما انزل هولاء الاّ ربّ السموات والارض» ولى به‏ ظاهر خود را ربّ اعلاى مردم مى‏ دانست، مثل مدیرى که بر افرادى تسلّط دارد، ولى در عین‏ حال خود را تحت امر دیگرى مى ‏داند. پیام ها🔸 ۱- تکبّر، زشتى‏ها را نزد انسان زیبا جلوه مى‏دهد. «تلک نعمة تَمنّها علىَّ» ۲- به استکبار و منّت‏هاى او با صلابت پاسخ دهید. «تلک نعمة...» ۳- گاهى مستکبران به خاطر حفظ تاج و تخت، خود را به نادانى مى‏زنند. «و ما ربّ العالمین» ۴- سؤال مستکبرین، مغرورانه و همراه با تحقیر دیگران است. فرعون گفت: «و ما ربّ العالمین» و نگفت: «و مَن ربّ العالمین» (حرف «ما» در زبان عرب براى جمادات به کار مى‏ رود.) ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄ 💠تفسیر سوره شعراء- آیه ۲۴ - ۲۶ قرآن مى‏ گوید: دعواى انبیا با مخالفانشان بر سر ربوبیّت خداوند یعنى مدیریّت و قانونگذارى خداوند و لزوم اطاعت از دستورات اوست وگرنه مخالفان آنان، اللّه را به عنوان خالق جهان قبول داشتند. سخن کسانى که امروز مى‏گویند: دین از سیاست جداست، همانند سخن کسانى است که مى‏ گویند: حساب آفریدن جهان به اراده خداوند از حساب اداره کردن آن جداست. (خداوند خلق کند، ولى ما حکومت کنیم) قرآن و عقل، حقّ ربوبیّت و تکلیف کردن و اطاعت شدن را تنها از کسى مى ‏داند که خالق است، نه دیگران. کسى که آفرید مى‏ داند چه قانونى وضع کند. «الا یعلم مَن خَلق» بعضى جمله‏ى «ان کنتم موقنین» را این گونه معنا کرده ‏اند که موسى گفت: من م ى‏دانم که سؤال شما براى فهمیدن نیست، بلکه براى طفره رفتن است، ولى اگر شما در جستجوى حقیقت باشید، در نظم و نظام هستى فکر کنید، ربوبیّت ویکتایى او را خواهید فهمید. پیام ها🔹 ۱- باید به سؤال‏هاى اعتقادى، پاسخ صریح و روشن داد. «قال و ما ربّ العالمین قال ربّ السموات والارض» ۲- تمام هستى یک خدا دارد. «ربّ السموات والارض» (بر خلاف مشرکان که به خدایان متعدّد عقیده داشتند). ۳- تمام هستى تحت یک‏ تدبیر، نظارت وحرکت تکاملى قرار دارند. «ربّ‏العالمین» ۴- ذات خداوند قابل شناسایى نیست، باید او را از راه آفریده‏ هایش شناخت و معرّفى کرد. «ربّ السموات والارض» (فرعون از چیستى وچگونگى خداوند سؤال کرد، ولى موسى از آفریده ‏هاى او پاسخ داد چون ذات قابل شناخت نیست) ۵ - هر کسى نمى ‏تواند وحدت تدبیر تمام هستى را درک کند. «ان کنتم موقنین» اهل یقین هرگاه به آفرینش آسمان‏ها و زمین نگاه عمیق کنند، ربوبیّت الهى را درک مى ‏کنند. ۶- جوسازى، حقّ ‏پوشى و حرف منطقى دیگران را قطع کردن، ابزار کار طاغوت‏هاست. «اَلا تستمعون» (مناظره‏ى موسى و فرعون علنى بود.) ۷- ربوبیّت خداوند نسبت به انسان‏هاى موجود، انسان‏هاى گذشته و آسمان و زمین یکسان است. «ربّ السموات و الارض... ربّکم و ربّ آبائکم...» (تدبیر و نظارت و مدیریّت خداوند بر آیات آفاقى (آسمان‏ها و زمین)، و آیات انفسى (انسان‏ها) یکسان است.) eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
تعریف فضای مجازی 🔹 ویراست و توئیت در رابطه با شنیده نشدن بزرگترین جنایات در فضای مجازی ♦️ ما را در ویراستی (توئیتر فارسی) دنبال کنید https://virasty.com/H_raji جهت نصب ویراستی کلیک کنید 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
سلام بر شهدای روحانیت 🔹 ویراست و توئیت در رابطه با برشی از منشور روحانیت امام خمینی ♦️ ما را در ویراستی (توئیتر فارسی) دنبال کنید https://virasty.com/H_raji جهت نصب ویراستی کلیک کنید 💠اندیشکده راهبردی 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
انسان شناسی ۲۳۸.mp3
11.5M
۲۳۸ 💢عمل‌ها ممکن است خالص باشند، قبول هم شوند! اما ماندگار نباشند! سه مهارت در وجود انسان، لازم است، که باعث ماندگاری او می‌شود! بدون این سه مهارت، عمل‌ها نمی‌مانند. ※ در این پادکست دومین و سومین مهارت را می‌آموزیم. 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_516474296994892450.mp3
2.31M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۱۹ تفسیر آیه27_28_29_30_31 سوره شعراء http://player.iranseda.ir/islam-player/?g=162992&w=45&VALID=TRUE تفسیرآیه 32_33سوره شعراء http://player.iranseda.ir/islam-player/?g=162993&w=45&VALID=TRUE بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺 💠سوره 26. شُعراء آيه 27-31 آيه🔹 قَالَ إِنَّ رَسُولَكُمُ الَّذِى أُرْسِلَ إِلَيْكُمْ لَمَجْنُونٌ قَالَ رَبُّ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ وَمَا بَيْنَهُمَآ إِن كُنتُمْ تَعْقِلُونَ قَالَ لَئِنِ اتَّخَذْتَ إِلَهاً غَيْرِى لَأَجْعَلَنَّكَ مِنَ الْمَسْجُونِينَ قَالَ أَوَلَوْ جِئْتُكَ بِشَىْ ءٍ مُّبِينٍ قَالَ فَأْتِ بِهِ إِن كُنتَ مِنَ الصَّادِقِينَ ترجمه🔹 (فرعون) گفت: قطعاً پیامبرتان كه به سوى شما فرستاده شده، سخت دیوانه است. (موسى) گفت: (او) پروردگار مشرق و مغرب و آنچه میان آن دو است مى باشد، اگر تعقّل كنید. (فرعون) گفت: (اى موسى!) اگر معبودى غیر از من برگزینى قطعاً تو را از زندانیان قرار خواهم داد. (موسى) گفت: (حتّى) اگر نشانه ى آشكارى برایت بیاورم (كه رسالت مرا اثبات كند)؟ (فرعون) گفت: اگر راست مى گویى آن نشانه را بیاور. نکته ها🔸 در آیه ى 27 مى بینیم كه فرعون براى جبران حقارت خود، سخت ترین لحن ها را با زشت ترین نسبت ها در مورد موسى به كار برد. در ادبیات عرب براى تأكید یك مطلب از حروف و كلماتى استفاده مى كنند، كلمه ى «اِنّ» و حرف «لام» در كلمه ى «لَمجنون» و جمله ى اسمیّه آوردن، نشانه ى تأكید بر نسبت نارواى اوست. پيام ها🔸 1- طاغوت ها هنگام روبرو شدن با حقّ طفره مى روند. (هر بار كه موسى استدلال و بیانى داشت، فرعون به جاى پاسخ دادن به موسى، چون نگران از دست دادن مردم بود، با آنان حرف مى زد.) «قال لمَن حَوله - قال اِنّ رسولكم» 2- مستكبر هرگز حقّ را نمى پذیرد و خود را از مردم جدا مى داند. «رسولكم - ارسل الیكم» یعنى پیامبر شما، نه من. 3- از قوى ترین حربه هاى مخالفان انبیا، نسبت نارواى جنون است. «لمجنون» آرى كسى كه از استدلال عاجز باشد، دست به تهمت و ناسزاگویى مى زند. 4- از هماهنگى قوانین و نظام ثابتى كه بر زمین و آسمان، مشرق و مغرب و بر همه ى موجودات جهان حاكم است، مى فهمیم كه جهان هستى با مدیریّت واحدى اداره مى شود. «ربّ المشرق والمغرب ...» 5 - مبلّغ ومربّى نباید از بحث خسته شود، باید استدلال خود را تكرار كند و سعه ى صدر داشته باشد. «ربّ السموات والارض»، «ربّكم و ربّ آبائكم»، «ربّ المشرق والمغرب» 6- تهمت ها، اولیاى خدا را از هدف ها منحرف نمى كند. «رسولكم... لمجنون قال ربّ المشرق والمغرب» 7- رسیدن به توحید، به تعقّل نیاز دارد. (كفر و شرك، محصول بى عقلى است). «ان كنتم تعقلون» (اندیشیدن مردم، بزرگ ترین خطر براى مستكبران است). 8 - انبیا مؤدّب سخن مى گویند. (فرعون به موسى علیه السلام گفت: «لمجنون»، امّا موسى گفت: اگر بیاندیشید سخن مرا مى فهمید). «ان كنتم تعقلون» 9- تهدید، حربه ى دیگر طاغوت هاست. «لأجعلنّك من المَسجونین» (رهبران دینى باید آماده ى سختى ها باشند). 10- در نظام طاغوتى، خفقان و خشونت حاكم است و افراد زیادى در زندان به سر مى برند. «من المَسجونین» 11- آن جا كه منطق تأثیر نكرد، معجزه لازم است. «بشى ء مبین» 12- آمادگى قبلى، شرط موفقیّت و پیروزى بر دشمن است. موسى مى دانست كه عصا را اژدها مى كند و كف دستش نورانى مى شود، لذا با قدرت گفت: «جئتك بشى ء مبین» 13- معجزه ى انبیا حقیقت دارد و مردم به خوبى درك مى كنند. «مبین» ⃟🌿 ⃟🌺 💠سوره 26. شُعراء آيه 32, 33 آيه🔹 فَأَلْقَى عَصَاهُ فَإِذَا هِىَ ثُعْبَانٌ مُّبِينٌ وَنَزَعَ يَدَهُ فَإِذَا هِىَ بَيْضَآءُ لِلنَّظِرِينَ ترجمه🔸 پس عصاى خود را بیفكند، پس ناگهان آن عصا اژدهایى آشكار شد. و دست خود را (از گریبانش) بیرون آورد، پس ناگهان آن دست براى تماشاگران سفید و درخشان نمود. نکته ها🔻 مراد از كلمه ى «نَزع» در اینجا، بیرون آوردن دست از جیب و گریبان است. اژدها شدن عصا، ده مرتبه ونورانى شدن دست موسى علیه السلام، پنج مرتبه در قرآن آمده است. در اوّلین مرحله اى كه موسى عصا را رها كرد به صورت مار كوچكى درآمد، چنانكه در سوره نمل آیه ى 10 آمده: «جانٌّ وَلىَّ مُدبراً»، ولى در برابر طاغوتِ گردنكش، به صورت اژدها در آمد و این شاید به خاطر آن باشد كه براى هر مخاطبى باید حرفى زد وعملى انجام داد. پيام ها🔸 1- معجزات انبیا چون وابسته به قدرت الهى است، نیاز به تمرین ندارد و لازم نیست تدریجى باشد. «فاذا هى» (یعنى عصا ناگهان مار شد) 2- در برابر افراد سركش باید كارى چشمگیر وكوبنده انجام داد. «ثُعبان مبین» 3- معجزات انبیا روشن و روشنگر است، نه وهم و خیال. «مبین» 4- در كنار معجزه اى دلهره آور، دست سفید و نورانى، رمز صفا و محبّت است. «ثُعبان - بیضاء» 5 - براى تأثیر كلام حقّ، از همه ى شیوه هاى صحیح بیم و امید استفاده كنید. «ثُعبان - بیضاء» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔎 📣امیرالمومنین(ع) ✍️ برای پدر و آموزگارت از جای خود برخیز، هرچند فرمانروا باشی. 👈 غررالحکم حدیث 2341 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد مرتضی مطهری: ✘ تا چیزایی که خدا باید ازمون بگیره رو نگیره: چیزی قابل دادن نیست❗️ 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
انسان شناسی ۲۳۹.mp3
10.15M
۲۳۹ بعضی از عملها خطرناکند، و ممکن است اثرات عملهای نیک انسان را نابود کنند، اما سه عمل بقدری خطرناکند، که اگر در انسان باشند، حتماً همه‌ی اعمال نیک انسان را نابود می‌کنند! اولینش را در این پادکست می‌آموزیم. 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
   ✘ سلطان خانه‌ی شماست: کودک شما ، قبل از هفت سالگی! ✘ اما دو جا، باید جلوی او بایستید، و این سلطان را محدود کنید. 🌐 آپارات Media.montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
🎁 هدیه : ویژه روز معلّم فردا روز معلّمه! و دغدغه و تکاپوی این روزای کودکان ما، حول همین ماجرا داره می‌گذره. بالا و پایین‌هایی که خودمون هم، برای تهیه‌ی هدیه روز معلّم، در چنین روزایی گذروندیم، خاطرات ماندگار زیادی رو برامون ثبت کردند. قصه‌ی ویژه‌ی امشب، تقدیم به همه دسته‌گلای شما. ※ برای شنیدنِ قصه کلیک کنید 👈 لینک قصه هدیه Kids.montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
🍂حلّال تمام مشکلاتی ای عشق تنها تو بهانه حیاتی ای عشق... 🍂برگرد که روزمرگی ما را کُشت الحق که سفینه النجاتی ای عشق... 🌸 إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی السَّاعَهَ السَّاعَهَ السَّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین ۞اللّهُمَّ اغفِر لِیَ الذُّنوبَ الَّتی تَحبِسُ الدُّعا۞ تعجیل در فرج مولایمان صلوات 🌙 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_516474296994892479.mp3
3.79M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۱۹ تفسیر آیه34_35_36_37_38_39 سوره شعراء http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=162994 بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺 💠سوره 26. شُعراء آيه 34-39 آيه🔹 قالَ لِلْمَلَإِ حَوْلَهُ إِنَّ هذا لَساحِرٌ عَلِيم يُرِيدُ أَن يُخْرِجَكُم مِّنْ أَرْضِكُم بِسِحْرِهِ فَمَاذَا تَأْمُرُونَ قَالُواْ أَرْجِهْ وَأَخَاهُ وَ ابْعَثْ فِى الْمَدَآئِنِ حَاشِرِينَ يَأْتُوكَ بِكُلِ ّ سَحَّارٍ عَلِيمٍ فَجُمِعَ السَّحَرَةُ لِمِيقَاتِ يَوْمٍ مَّعْلُومٍ وَقِيلَ لِلنَّاسِ هَلْ أَنتُم مُّجْتَمِعُونَ ترجمه🔸 (فرعون) به اشرافیان اطرافش گفت: همانا این مرد، ساحرى كاردان است. او مى خواهد با سحرش شما را از سرزمینتان آواره كند، پس چه رأى و دستور مى دهید؟ گفتند: به موسى و برادرش فرصت بده و در تمام شهرها افرادى را براى گردآورى (ساحران) اعزام كن. تا هر ساحر ماهرى را نزد تو بیاورند. پس ساحران در موعدِ روزى معلوم، گردآورى شدند. و به مردم گفته شد: آیا شما نیز جمع مى شوید؟ نکته ها🔻 فرعون با موسى چند نوع برخورد كرد: الف: تحقیر: «ألم نُربّك فینا ولیداً» آیا ما تو را بزرگ نكردیم. ب: استهزا: «لمجنون» تو دیوانه هستى. ج: تهدید: «من المَسجونین» تورا زندانى مى كنم. د: تهمت سحر: «لساحر علیم» تو ساحر هستى. ه : تهمت توطئه: «یرید أن یخرجكم» تو قصد شورش دارى. در آیات مربوط به گفتگوى موسى با فرعون، حرفى از هارون نیست و این به خاطر آن است كه موضع رسمى باید از طرف رهبر تعیین شود. مراد از جمله «فماذا تأمرون»، فرمان مشورتى است. چون مشاوران نظر خود را در قالب امر و فرمان مى گفتند. مانند: «أرجِه وأخاه» به موسى وبرادرش فرصت بده وبه زندان نیفكن. حضرت موسى و فرعون در مورد زمان و مكان مراسمِ مقابله ى ساحران با موسى، با یكدیگر به توافق رسیدند. «لمیقات یوم معلوم» از مردم خواسته شد تا در مكان و زمان موعود حاضر شوند، زیرا این حضور و اجتماع باعث مى شد تا موسى و هارون احساس تنهایى كنند و ساحران نیرو گیرند و غوغاسالارى تبلیغاتى به راه اندازند. اطرافیان بى اراده و متملّق، حتّى در كلمات تقلید مى كنند. جمله هاى «لساحر علیم» و «یرید ان یخرجكم من ارضكم» در این دو آیه از زبان فرعون است، ولى در سوره ى اعراف آیات 109 و 110، همین كلمات از زبان اطرافیان اوست و حتّى حرفى كم و زیاد نكرده اند. پيام ها🔸 1- طاغوت ها تبلیغات شیطانى خود را با تأكید و قاطعیّت بیان مى كنند. «اِنّ هذا لساحر علیم» («انّ»، حرف «لام» و جمله ى اسمیّه همه نشانه ى تأكید است.) 2- فرعون براى آن كه ساحران را در مبارزه با موسى تشویق و تحریك كند، از موسى به عنوان «ساحر علیم» یاد كرد. «لساحرعلیم» 3- دروغگو كم حافظه است. فرعونیانى كه به موسى نسبت جنون مى دادند؛ «لمجنون» اكنون او را ساحرى ماهر و آگاه مى خوانند: «لساحر علیم» 4- وطن دوستى و انگیزه ى مالكیّت، از غرائز انسان هاست و فرعون براى تحریك مردم علیه موسى این دو سوژه را بهانه قرار داد و گفت: او شما را آواره و مالكیّت شما را لغو خواهد كرد. «یخرجكم من ارضكم» 5 - دروغ، تزویر وعوام فریبى، شیوه ى طاغوت است. (كلمه ى «ارضكم»، براى عوام فریبى وكلمه ى «بسحره» دروغى واضح بود.) 6- طاغوت ها هنگام قدرت و تسلّط، همه چیز را از آن خود مى دانند، «ألیس لى ملك مصر»(12) ولى هنگام احساس خطر مردم را به صحنه مى كشند. «ارضكم» 7- طاغوت ها به زیردستان خود نیازمندند و از آنها راه و چاره مى طلبند. «فماذا تأمرون» فرعونى كه به موسى مى گوید: اگر معبودى غیر از من بگیرى تو را زندان مى كنم، امروز محتاج اطرافیان است. 8 - زمان فرعون، دوران رواج سحر و جادو بوده است. «سحّار علیم» 9- اگر متخصّصین، متعهّد نباشند در خدمت فرعون ها در مى آیند. «یأتوك» 10- همایش و سمینار كارشناسان، سابقه ى طولانى دارد. «یأتوك بكلّ سحار علیم» 11- طاغوت ها براى رسیدن به اهداف خود، از كارشناسان سوء استفاده مى كنند ما چرا استفاده ى خوب نكنیم؟ «یأتوك بكلّ سحّار علیم» 12- فرعون تمام توان خود را بكار گرفت. «بكلّ سحّار» 13- زمان و مكان در حركات تبلیغى مؤثّر است. «یوم معلوم» 14- براى طاغوت ها جلب افكار عمومى و حضور مردم در صحنه مهم است. «هل انتم مجتمعون» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
※ چو کشتی شکسته‌ای که غرق می‌شود، بحال خویش، ناخدا مرا رها مکن💫 . Montazer.media.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا