eitaa logo
تـسـ﷽ـنیـم تفسیرقطره‌ای‌نور،حجة الاسلام قرائتی‌ #فقط‌به عشق‌علی‌ع
1.7هزار دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
3.2هزار ویدیو
128 فایل
کانال برهان درتلکرام https://t.me/joinchat/PyZlA2oWvG-fieBb آرشیو کانال تسنیم، شروع مجدد آیات قرآن درایتا @ARSIVTASNiM کانال دیگرما درایتا @Darmahzareghora نظرات 👇-کپی+صلوات نذرظهور https://eitaa.com/joinchat/97321157Gf8faec81aa
مشاهده در ایتا
دانلود
🍁وقت است که از چهره‌ی خود پرده‌گشایی «تا با تو بگویم غم شب های جدایی» 🍁اسپندم و در تاب و تب از آتش هجران «چون عودم و از سوختنم نیست رهایی» 🍁ای پرسشِ بی پاسخِ هر جمعه ی عشّاق آقا تو کجایی؟ تو کجایی؟ تو کجایی؟ تعجیل در فرج مولایمان صلوات 🌙 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
40.Ghafir.82-83.mp3
2.43M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۲۴ تفسیر آیه ۸۲ سوره غافر http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=210320 بااین اینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ .
40.Ghafir.84-85.mp3
2.68M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۲۴ تفسیرر آیه ۸۳_۸۴ سوره غافر http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=210321 تفسیر آیه ۸۵ سوره غافر http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=210322 بااین اینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ .
⃟🌿 ⃟🌺 🕊 تفسیر آیه ۸۲ سوره غافر 🕊 🍃 أَفَلَمْ يَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَيَنظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ كَانُوا أَكْثَرَ مِنْهُمْ وَأَشَدَّ قُوَّةً وَآثَاراً فِي الْأَرْضِ فَمَا أَغْنَي عَنْهُم مَّا كَانُوا يَكْسِبُونَ🍃 ترجمه 🔶 🍃 پس آيا در زمين سير نكردند تا ببينند عاقبت كسانى كه پيش از آنان بوده اند چه شد (و چگونه نابود شدند؟ آنان) تعدادشان از اينان بيشتر و قدرت و آثارشان در زمين سخت تر (و فزون تر) بود، امّا آن چه را به دست آورده بودند به كارشان نيامد.🍃 📌 پیام ها 🌿 جهانگردى هدفدار مورد ستايش است. «افلم يسيروا... فينظروا» 🌿 يكى از انتقادهاى قرآن هجرت نكردن براى كسب تجربه و عبرت و معارف است. «افلم يسيروا... فينظروا» 🌿 تاريخ، از منابع معرفت و شناخت حقايق است. «فينظروا كيف كان... من قبلهم» 🌿 مخالفت كفّار با پيامبر به خاطر مغرور شدن به قدرت و جمعيّت بود، لذا قرآن مى فرمايد: ما قوى تر از آنان را نابود كرديم. «كانوا اكثر... و اشدّ» 🌿 از عوامل سقوط و زوال تمدّن ها، مخالفت با انبيا و ترك سنّت هاى الهى است. «افلم يسيروا...» 🌿 هر تمدن و پيشرفتى ملاك رستگارى و سعادت نيست. «قوّةً و آثاراً فى الارض فما اغنى عنهم...» 🌿 حفظ آثار اقوام گذشته، براى عبرت آيندگان لازم است. «فينظروا» 🌿 در محاسبات خود امروزِ افراد و جوامع را نبينيم، عاقبت بين باشيم. «كيف كان عاقبة...» 🌿 جمعيّت و قدرت، مانع قهر الهى نيست. «اكثر منهم و اشدّ قوةً» 🌿 تمدن بشرى دائماً رو به پيشرفت نيست، برخى اقوام گذشته متمدن تر بودند. «قبلهم كانوا اشدّ منهم قوّةً و آثاراً» 🌿 هر چه به دست آوريم در برابر قهر الهى پوچ است. «فما اغنى عنهم ما كانوا يكسبون» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
⃟🌿 ⃟🌺 🕊 تفسیر آیه ۸۳ و ۸۴ سوره غافر 🕊 🍃 فَلَمَّا جَاءتْهُمْ رُسُلُهُم بِالْبَيِّنَاتِ فَرِحُوا بِمَا عِندَهُم مِّنَ الْعِلْمِ وَحَاقَ بِهِم مَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُون (۸۳)🍃 🍃فَلَمَّا رَأَوْا بَأْسَنَا قَالُوا آمَنَّا بِاللَّهِ وَحْدَهُ وَكَفَرْنَا بِمَا كُنَّا بِهِ مُشْرِكِينَ (۸۴)🍃 ترجمه 🔶 🍃 پس چون پيامبرانشان همراه با معجزات به سراغشان آمدند به آن مقدار علمى كه نزدشان بود خوشحال شدند (و حاضر نشدند منطق انبيا را بپذيرند) و آن چه (از قهر الهى) كه به تمسخر مى گرفتند، آنان را فرا گرفت.🍃 🍃پس چون عذاب ما را ديدند گفتند: «به خداوند يكتا ايمان آورديم و به آن چه (از قبل) شرك مى ورزيديم كافر شديم».🍃 در طول تاريخ بشر، افرادى به خاطر علومى كه سبب تمدن و پيشرفت و كسب ثروت است و يا به خاطر آگاهى هايى كه از اقوام و نياكان درباره عقائد خود دارند خود را از وحى و انبيا بى نياز مى پندارند. آرى انسان هاى كم ظرفيّت همين كه چند كلمه اى فراگرفتند يا مدرك و مقامى به دست آوردند مغرور مى شوند. در قرآن سه مرتبه جمله ى «نصيباً من الكتاب» آمده كه به معناى علم داشتن به گوشه اى از كتاب است و در هر سه مورد افرادى گرفتار انحراف شده اند چون از علم كافى برخوردار نبودند بلكه نصيبى از علم داشتند؛ يك جا مى فرمايد: كسانى كه نصيبى از علم دارند به حقّ پشت مى كنند. در جاى ديگر مى فرمايد: آنان به جاى حقّ گمراهى را خريدند. و در آيه اى ديگر مى فرمايد: اين گروه به جاى ايمان به خدا و رسول به بت و طاغوت ايمان مى آورند. به هر حال علم كم، انسان را در معرض غرور و خود باختگى و دين فروشى قرار مى دهد. در اين آيه نيز مى فرمايد: علم اندك مانع حقّ پذيرى است. «فرحوا بما عندهم من العلم» قرآن براى علم سه مرحله بيان كرده است: الف) علم مفيد كه سبب رشد معنوى انسان باشد، همان گونه كه موسى به خضر عليهما السلام گفت: آيا اجازه مى دهى من همسفر تو باشم تا از آنچه مى دانى و سبب رشد من است به من بياموزى. ب) علم بى فايده، نظير علم به عدد اصحاب كهف كه آيا سه نفر بودند يا پنج نفر يا هفت نفر، زيرا مهم تصميم آنان براى حفظ دينشان بود. ج) علم مضرّ، نظير علم سحر و جادو براى جدايى ميان زن و مرد. 📌 پیام ها 🌿 فرستادن پيامبران براى اتمام حجّت يكى از سنّت هاى الهى است. «جاءتهم رسلهم» 🌿 انبيا به سراغ مردم مى رفتند. «جاءتهم رسلهم» 🌿 غرور علمى، مانع حقّ پذيرى است. «جاءتهم رسلهم بالبينات فرحوا بما عندهم من العلم» 🌿 علوم و تجربه هاى بشرى نمى تواند جايگزين تعاليم الهى شود و انسان را از انبيا بى نياز كند. «جاءتهم... بالبينات... عندهم من العلم» 🌿 انبيا براى دانشمندان نيز حجّت هستند. «جاءتهم رسلهم بالبينات فرحوا بما عندهم من العلم» 🌿 قهر و عذاب الهى بعد از اتمام حجّت است. «جاءتهم... بالبينات... حاق بهم...» 🌿 همه ى انبيا معجزه داشتند. «جائتهم رسلهم بالبينات» 🌿 راه فرارى براى كافران در قيامت وجود ندارد. («حاق بهم» 🌿 مغرور شدن به علم خود، سبب تحقير و استهزاى وعده هاى الهى است. «عندهم من العلم... يستهزؤن» 🌿 اگر شادى، انسان را از پيمودن راه تكامل بازدارد ارزش ندارد. «فرحوا بما عندهم من العلم... يستهزؤن» 🌿 يكى از سنّت هاى خداوند حمايت از پيامبران با نزول قهر و عذاب بر كافران است. «حاق بهم ما كانوا يستهزؤن» 🌿 قهر خدا به خاطر عملكرد خود انسان هاست. «حاق بهم ما كانوا يستهزؤن» 🌿 استهزاى امروز سبب قهر فراگير فرداست. «و حاق بهم ما كانوا يستهزؤن» 🌿 كارهاى ناشايست در صورتى به قهر الهى تبديل مى شود كه دائمى باشد. «كانوا يستهزؤن» 🌿 منطق مخالفان در برابر برهان و معجزه انبيا، تمسخر و استهزا است. «رسلهم بالبينات... يستهزؤن» 🌿 ايمان در حال اضطرار ارزش ندارد، گرچه واقعى باشد. «فلمّا رأوا بأسنا قالوا آمنّا» 🌿 گروهى تا قهر الهى را نبينند ايمان نمى آورند. «فلما رأوا بأسنا قالوا آمنّا» 🌿 شرك، پايه و اساس ندارد. مشركان نيز به شرك خود كافر مى شوند. «كفرنا بما كنا به مشركين» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
⃟🌿 ⃟🌺 🕊 تفسیر آیه ۸۵ سوره غافر 🕊 🍃 فَلَمْ يَكُ يَنفَعُهُمْ إِيمَانُهُمْ لَمَّا رَأَوْا بَأْسَنَا سُنَّتَ اللَّهِ الَّتِي قَدْ خَلَتْ فِي عِبَادِهِ وَخَسِرَ هُنَالِكَ الْكَافِرُونَ🍃 ترجمه 🔶 🍃 امّا پس از آن كه قهر ما را ديدند، ديگر ايمانشان برايشان سودى نداشت. اين سنّت الهى است كه در ميان بندگانش جارى است. و در اين جا كافران زيانكارند.🍃 در زمان متوكّل عباسى مردى نصرانى با زنى مسلمان زنا كرد. همين كه خواستند حدّ جارى كنند آن مرد مسلمان شد. يحيى بن اكثم گفت: ايمان او مشكل را حل كرد و حدّ لازم نيست. بين آنان گفتگو شد؛ متوكّل به امام هادى (عليه السلام) نامه نوشت و مسأله را مطرح كرد. امام فرمود: «يضرب حتّى يموت» چون مردى كافر به زنى مسلمان تجاوز كرده، مجازات او قتل است. علما به جواب امام ايراد گرفتند و گفتند: در قرآن و سنّت چنين فتوايى نيست. بار ديگر متوكّل به امام هادى (عليه السلام) نامه نوشت و دليل و سند خواست. امام در پاسخ با استناد به اين آيه «فلمّا رأوا بأسنا قالوا آمنّا باللّه... فلم يك ينفعهم ايمانهم» نوشتند: چون آن مرد نصرانى پس از محكوميّت و هنگام مجازات ايمان آورده، ايمانش بى فايده است و حدّ از او ساقط نمى شود. 📌 پیام ها 🌿 اضطرارها فطرت را شكوفا مى كند و كفّار را به سراغ ايمان مى آورد ولى ايمانِ اضطرارى ارزشى ندارد. «فلم يك ينفعهم ايمانهم» 🌿 ايمان بايد اختيارى باشد نه از روى اضطرار و ناچارى. «فلم يك ينفعهم ايمانهم» 🌿 نقل سرنوشت كفّار، براى آيندگان عبرت است. «قالوا آمنا... لم يك ينفعهم ايمانهم» 🌿 كيفرها و پاداش هاى الهى، قانونمند است. «رأوا بأسنا... سنّت اللّه...» 🌿 كارساز نبودن ايمان اضطرارى، از سنّت هاى الهى است. «سنّت اللّه التى...» (سنّت خداوند در همه افراد وجوامع يكسان است. «و لن تجد لسنة اللّه تبديلا») 🌿 لحظه ى مرگ، خسارت انسان جلوه مى كند. «خسر هنالك» 🌿 ايمان اضطرارى كه فرصت عمل براى انسان باقى نمى گذارد خسارت است. «قالوا آمنّا... خسر هنالك الكافرون» 🌿 در هفت آيه ى قبل خوانديم: «خسر هنالك المبطلون» و در اين جا مى خوانيم: «خسر هنالك الكافرون» معلوم مى شود كه كافران اهل باطل هستند و اهل باطل، كافران. eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه قسمت سی و هشتم : «تنوع خلقت عنکبوت ها» ✘ عنکبوت‌ چرا اصلاً باید خلق می‌شد، که تازه اینهمه تنوع هم داشته باشه؟ | montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
!Doa 22 Sahife (1).mp3
28.82M
🎧قرائت استدیویی دعای ۲۲ | حرز کامل با صدای:  محمود معماری ※ حرز کامل امام سجاد علیه‌السلام در شب و روز blog.montazer.ir/دعای-بیست-و-دو-دعای-صبح-و-شب-حرز-کامل/ 🎼 تولید شده در «استودیو موسیقی انسان تمام» 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
4_5886270980023653760.mp3
9.55M
🎧قرائت استدیویی دعای ۲۳ | دعای صبح و شب «حرز دیگری» با صدای:  محمود معماری ※ این حرز کوتاه را صبح‌ها و شبها برای محافظت خود بخوانید، در دفع حملات و وسوسه‌های شیاطین انسی و جنی و بلایا و مصائب گوناگون ان‌شاءالله. هم متن و هم صوت دعا در لینک زیر: blog.montazer.ir/دعای-بیست-و-سوم-دعای-صبح-و-شب-حرز-دیگری/ 🎼 تولید شده در «استودیو موسیقی انسان تمام» 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
سلااااام و روز بخیر 🌹 دو تا حرز، ۲۲ کمی طولانی و ۲۳ کوتاه ⚠️⚠️ برای مراقبت از خودتون و عزیزان‌تون از بلایا و مصائب و فتنه‌ها و انرژی‌ها و افکار منفی! صبح‌ها فراموش نشه لطفاً⚠️⚠️
😈 شیطان از حملات ریز شروع میکند، ولی به کم راضی نیست! ابتدا ارتفاع پروازت را کم کرده و سطح هوس‌هایت را افت می‌‌دهد و بعد براحتی اصابت با کوه و سقوطت را رقم می‌زند! | montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
قرب به اهل بیت ۱۷.mp3
9.68M
✘ فرزندان ما از چه زمانی باید با غیب و مفاهیم آن آشنا شده و برای ارتباط با آن تربیت شوند؟ مجموعه (علیهم‌االسلام) ۱۷ | montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1403.04.22-Panahian-ImamSadeghUni-EnhetateMotehajerane...-07-32k.mp3
14.02M
🔉 متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه 📅 جلسۀ هفتم | ‌۱۴۰۳/۰۴/۲۲ 🕌 دانشگاه امام صادق(ع) 🔰 هیئت میثاق با شهدا 👈 برخی از عناوین مهم این جلسه: ➖برخی از ویژگی‌های‌ ممتاز در مقام معظم رهبری ➖نقد مقام معظم رهبری بر وضعیت تبلیغ در حوزۀ علمیه ➖حرف‌هایی که از دین شنیده شده، بعضاً ایجاد نفرت نموده است ➖اشکالی در تبلیغ دین وجود دارد 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
1403.04.23-Panahian-ImamSadeghUni-EnhetateMotehajerane...-08-32k.mp3
13.62M
🔉 متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه 📅 جلسۀ هشتم | ‌۱۴۰۳/۰۴/۲۳ 🕌 دانشگاه امام صادق(ع) 🔰 هیئت میثاق با شهدا 👈 برخی از عناوین مهم این جلسه: ➖سابقۀ دوقطبی در ادوار مختلف انتخابات ➖تحلیل و تجلیل از ادبیات حاکم بر انتخابات اخیر ➖امت وسط برای اداره کشور، طرح دارد ➖بر ادبیات کارآمدی تأکید داشته باشیم 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
🌷از محنت تا عزت ✏️رهبر انقلاب: هواپیماهای دشمن شهر ایلام را بمباران میکردند، مردم میرفتند این بیابانها و جنگلهای اطراف، بعد که تمام شد برمیگشتند. اما شهر را ترک نکردند، ایستادند. ✏️در زیر همین بمبارانها و شرائط سخت است که یک نخبه‌ی نابغه‌ای مثل تربیت میشود... این دانشمند جوان دوره‌ی کودکی‌اش را در همین شرایط، در ایلام گذرانده. ۱۴۰۰/۸/۳۰ 🗓یکم‌مرداد، سالروز شهادت دانشمند هسته‌ای، شهید داریوش رضایی‌نژاد ♨️ montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
| مراسم دعا و استغاثه به امام زمان علیه‌السلام جمعه‌ها بطور همزمان در سراسر کشور (بمنظور تعجیل در امر فرج) پایگاه های مرکزی طرح استغاثه، جمعه ۵ مرداد در تهران: ۱_ بهشت زهرا گلزار شهدا / قطعه ۴۰ شهدای گمنام (فانوس) | ساعت ۱۸:۰۰ • سخنران: استاد حیدری کاشانی • با نوای: محمد علی بیابانی ۲_چیتگر بلوار کوهک/ نسیم ۱۶ غربی/ مجتمع امام رضا علیه‌السلام | ساعت ۱۷:۴۵ سخنران: استاد محمد شجاعی با نوای : حاج محمد نیک آریا ✘ برای اطلاع از نزدیک‌ترین مراسم استغاثه‌ به محل سکونت خود در سراسر کشور، به سایت استغاثه مراجعه فرمایید: esteghase.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️ اشک ریختن امام زمان ارواحنا فداه برای امام حسین علیه السلام خطیب بزرگ شیعه مرحوم شیخ عبدالزهرا کعبی می گوید: یک روز بعد از ظهر، وارد صحن مطهر امام حسین سلام الله علیه شدم؛ شخصی در مقابل یکی از حجره های صحن شریف، کتاب های مذهبی می فروخت و من با وی سابقه آشنایی داشتم، چون مرا دید گفت: کتابی دارم که شاید برای شما نافع باشدو در آن اشعاری وجود دارد که زیبنده شما می باشد، و قیمت آن این است که یک بار آن را برایم بخوانی. مرحوم شیخ عبدالزهرا می گوید: آن اشعار- قصیده ابن عرندس حلی - گمشده من بود و مدت ها در جستجوی آن بودم. آن را گرفتم و هنگامی که به خواندن آن مشغول بودم، ناگهان سیدی از بزرگان عرب را دیدم که در برابرم ایستاده است و به اشعارم گوش می دهد وگریه می کند. چون به این بیت رسیدم: 🔹 ایقتل ظمآنا حسین بکربلا 🔹 فی کل عضو من انامله بحر ((چگونه است که حسین ، تشنه در کربلا کشته می شود با آنکه در هر سر انگشت او دریاهایی از سرافرازی توان یافت؟)) گریه آن بزرگوار شدید شد و رو به ضریح امام حسین سلام الله علیه کرد و این بیت را تکرار می نمود و همچون زن جوان مرده می گریست. همین که اشعار را به پایان رساندم، دیگر آن بزرگوار را ندیدم. برای دیدن ایشان، از صحن خارج شدم تا شاید آن جناب را بیابم ولی ایشان را ندیدم. به هر کجا رو نمودم، اثری نیافتم. گویا از برابر چشمم غایب شده است. به یقین دانستم او حضرت حجت و امام منتظر ارواحنا فداه بوده است. 📚 ملاقات با امام عصر، ص۳۱۵ 🔹 علامه امینی در کتاب الغدیر جلد ۷ ، صفحه ۱۴ قصیده ابن عرندس را آورده است و فرموده : در میان یاران و اصحاب ما معروف است که در هر مجلسی این قصیده خوانده شود، پیشوای ما امام زمان عج الله تعالی که چشم به راه اوییم و خداوند به زودی در فرجش تعجیل فرماید، در آن مجلس و انجمن تشریف فرما می شوند. 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .