eitaa logo
تـسـ﷽ـنیـم تفسیرقطره‌ای‌نور،حجة الاسلام قرائتی‌ #فقط‌به عشق‌علی‌ع
1.7هزار دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
3.3هزار ویدیو
131 فایل
کانال برهان درتلکرام https://t.me/joinchat/PyZlA2oWvG-fieBb آرشیو کانال تسنیم، شروع مجدد آیات قرآن درایتا @ARSIVTASNiM کانال دیگرما درایتا @Darmahzareghora نظرات 👇-کپی+صلوات نذرظهور https://eitaa.com/joinchat/97321157Gf8faec81aa
مشاهده در ایتا
دانلود
⃟🌿 ⃟🌺 🕊 تفسیر آیه ۱۹ و ۲۰ سوره شوری 🕊 🍃 اللَّهُ لَطِيفٌ بِعِبَادِهِ يَرْزُقُ مَن يَشَاءُ وَهُوَ الْقَوِيُّ العَزِيزُ (۱۹)🍃 🍃مَن كَانَ يُرِيدُ حَرْثَ الْآخِرَةِ نَزِدْ لَهُ فِي حَرْثِهِ وَمَن كَانَ يُرِيدُ حَرْثَ الدُّنْيَا نُؤتِهِ مِنْهَا وَمَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِن نَّصِيبٍ (۲۰)🍃 ترجمه 🔶 🍃 خداوند نسبت به بندگانش با مهر و لطف رفتار مى كند، هر كه را بخواهد (و صلاح بداند) روزى مى دهد و اوست تواناى غالب.🍃 🍃آن كه كشت آخرت بخواهد براى او در كشتش مى افزاييم و آن كه كشت دنيا بخواهد از آن به او مى دهيم و در آخرت هيچ نصيبى ندارد.🍃 در معناى لطف، نرمى و دقّت نهفته است. خداوند لطيف است يعنى به دقايق امور احاطه دارد و هر كارى را، به سهولت و آسانى انجام مى دهد. اراده آخرت نشانه ى: وسعت ديد، دل كندن از دنيا، ايمان به وعده هاى الهى، رنگ بقا دادن به فانى ها و در يك جمله نشانه عقل و انتخاب احسن است. در آيه ۲۰، انسان به كشاورز، عمل او به كشت، نيّت او به بذر و دنيا و آخرت، به مزرعه و محل برداشت تشبيه شده است. آخرت از دنيا مهم تر است زيرا: ✅ براى آخرت خواهان توسعه و رشد است. «نزد له فى حرثه» ✅ آخرت خواهان از دنيا بهره كمى مى برند ولى دنياخواهان هيچ بهره اى از آخرت ندارند. «ما له فى الاخرة من نصيب» ✅ آخرت خواهان به همه اهداف خود مى رسند. «نزد له فى حرثه» ولى دنياخواهان تنها به گوشه اى از اهداف خود مى رسند. «نؤته منها» 📌 پیام ها 🌿 بر خلاف مخلوقات كه لطيف آنها قوى نيست و قوى آنها لطيف نيست، خداوند هم لطيف است و هم قوى. «لطيف... القوى» 🌿 قدرت خداوند هرگز شكست نمى پذيرد. «القوى العزيز» 🌿 رزق الهى برخاسته از لطف خداست. «لطيف بعباده يرزق» 🌿 قدرت و لطف خدا ضامن روزى رسانى به مردم است. «لطيف بعباده يرزق... و هو القوى» 🌿 انسان در انتخاب راه آزاد است. «من كان يريد... من كان يريد...» 🌿 ارزش كار انسان وابسته به اهداف دور و نزديك و نيّت اوست. «يريد حرث الاخرة - يريد حرث الدنيا» 🌿 همه داده ها از خداست. «نزد له - نؤته منها» و عطاى خدا متناسب با نيّت و انتخاب انسان است. «من كان يريد.... من كان يريد» 🌿 نقش انسان تنها در انتخاب و تصميم است، مقدار كاميابى مربوط به اراده خداست. «نزد له - نوته منها» 🌿 هدف قرار دادن دنيا سبب محروميّت كامل از آخرت است. «يرث حرث الدنيا... ما له فى الآخرة من نصيب» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
میراث عظیم امام رضا (ع).mp3
14.54M
🔖 یک راه میانبُر که امام رضا علیه‌السلام برای سرعت‌گیری و قدرت‌گیری ما در رسیدن به اوج رشد و بلوغ روحی‌ برایمان به ارث گذاشته‌اند! | منبع : اوج عشق به امام زمان در دعای امام رضا(علیهم السلام) montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
🔻مهدی جان! هرچه آید به سر ما همه از دوری توست کآن هم از فاجعه‌ی خانه‌نشینی علی است 👈اول ربیع، سالروز فاجعه‌ی خانه‌نشین کردن امیرالمومنین علیه‌السلام و سرآغاز تمام سیاه‌بختی‌های بشر امروز . .
🌸حلول ماه ربیع الاول مبارک باد🌸 💫ان‌شالله شروع این ماه پربرکت، برای همه شما عزیزان همراه با موفقیت و شادی باشد💫 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣ 🔅السَّلامُ عَلَیْكَ یا بابَ اللَّهِ و َدَیّانَ دینِهِ... 🌱سلام بر تو ای دروازه ارتباط با خدا که جز از درگاه تو به ساحت او راهی نیست! 🌱و سلام بر تو ای حکمفرمای دین، که نیکان و بدان را سزا خواهی داد... 📚زیارت آل یاسین_مفاتیح الجنان 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
42.Shura.21-22.mp3
2.94M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۲۵ تفسیر آیه ۲۱سوره شوری http://sokhan.iranseda.ir/detailsalbum/?g=211350 تفسیر آیه ۲۲سوره شوری http://sokhan.iranseda.ir/detailsalbum/?g=211351 بااین اینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ .
⃟🌿 ⃟🌺 🕊 تفسیر آیه ۲۱ سوره شوری 🕊 🍃 أَمْ لَهُمْ شُرَكَاء شَرَعُوا لَهُم مِّنَ الدِّينِ مَا لَمْ يَأْذَن بِهِ اللَّهُ وَلَوْلَا كَلِمَةُ الْفَصْلِ لَقُضِيَ بَيْنَهُمْ وَإِنَّ الظَّالِمِينَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ🍃 ترجمه 🔶 🍃 آيا خدايانِ باطلِ مشركان، احكامى از دين كه خداوند به آن اذن نداده براى مشركان قرار داده اند و اگر فرمان قطعى (خداوند مبنى بر مهلت دادن به منحرفان) نبود قطعاً ميان مشركان (به هلاكت) حكم مى شد و همانا ستمكاران برايشان عذابى دردناك است.🍃 امام على (عليه السلام) به فرزندش مى فرمايد: «لو كان لربّك شريك لاَتَتك رسله» اگر پروردگارت شريكى مى داشت پيامبرانى از جانب او نزد تو مى آمدند. اين آيه همان معنا را مى فرمايد: آيا شركايى كه براى خدا مى پنداريد مكتب و آيينى به شما عرضه كرده اند؟ امام زين العابدين (عليه السلام) درباره ى مهلت هاى الهى مى فرمايد: «كان جزائى منك فى اول ما عصيتك النار» خدايا كيفر من در اولين معصيت دوزخ بود (ولى تو به من مهلت دادى). 📌 پیام ها 🌿 انسان نيازمند قانون است و اين نياز را خدا مى تواند برآورده سازد، نه ديگران. «ام لهم شركاء شرعوا لهم» 🌿 شريعت بر حقّ تنها با اذن الهى محقق مى شود و بدون اذن او هيچ چيز جنبه شرعى و الهى ندارد. «ما لم يأذن به اللّه» 🌿 بدعت در دين و تشريع قوانين خارج از اذن خدا شرك به اوست. «شركاء شرعوا لهم من الدين ما لم يأذن به اللّه» 🌿 سنّت قطعى خداوند آن است كه همه ى مردم مهلتى براى نشان دادن جوهره خود داشته باشند. «و لولا كلمة الفصل» 🌿 مهلت دادن به منحرفين يك لطف الهى است تا شايد به فكر توبه يا ايمان بيفتند و اگر اين لطف نبود انسان با اولين گناه خود به كيفر نابودى مى رسيد. «لولا كلمة الفصل لقضى بينهم» 🌿 شرك ظلم است و مشرك ظالم. «ام لهم شركاء... انّ الظالمين» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
⃟🌿 ⃟🌺 🕊 تفسیر آیه ۲۲ سوره شوری 🕊 🍃 تَرَي الظَّالِمِينَ مُشْفِقِينَ مِمَّا كَسَبُوا وَهُوَ وَاقِعٌ بِهِمْ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فِي رَوْضَاتِ الْجَنَّاتِ لَهُم مَّا يَشَاؤُونَ عِندَ رَبِّهِمْ ذَلِكَ هُوَ الْفَضْلُ الكَبِيرُ🍃 ترجمه 🔶 🍃 ستمكاران را خواهى ديد كه از آنچه انجام داده اند هراسانند در حالى كه (كيفر) آن به آنان خواهد رسيد و كسانى كه ايمان آورده و كارهاى نيكو انجام داده اند در باغ هاى بهشت هستند، براى آنان نزد پروردگارشان هر چه را بخواهند (فراهم است). اين است آن فضل بزرگ.🍃 «روضة» به محلى گفته مى شود كه داراى آب و درخت فراوان باشد. 📌 پیام ها 🌿 عملكرد بد انسان ارمغانى به جز دوزخ براى او ندارد. «مشفقين مما كسبوا» 🌿 ترس از عذاب در روز قيامت هيچ سودى ندارد.«مشفقين... وهو واقع بهم» 🌿 در بهشت لذات مادى و معنوى همراه يكديگرند. «روضات... عند ربّهم» 🌿 محروميّت هاى دنيوى و اجتناب از محرمات در روزگارى جبران خواهد شد. «ما يشاؤن» (تمام خواسته هاى مادّى ومعنوى مؤمنان در بهشت فراهم است) 🌿 با اينكه بهشتيان اهل ايمان و كارهاى نيكو هستند لكن آن همه نعمت ها به خاطر فضل الهى است نه سزاى كارشان. «الفضل الكبير» 🌿 از خداى كبير جز فضل كبير انتظارى نيست. «هوالفضل الكبير» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
※ رهبری: «ربیع‌الأول بهار زندگی است» 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
شما برای شروع حرکت به سمت مقصدِ قرب لازم است : 1- میزان فاصله مکانی خود را با غیب بشناسید! 2- نحوه‌ی شروع ارتباط و گفتگو با غیب را بیاموزید! این شناخت شما، به کمترین تلاش شما برای این ارتباط، بالاترین ضریب را خواهد داد. montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
قرب به اهل بیت ۳۴.mp3
11.88M
✘ اولین و مقدماتی‌ترین روش عملی برای شروع ارتباط با غیب و شروع مسیر قرب به اهل بیت علیهم‌السلام این روش ساده است! مجموعه (علیهم‌االسلام) ۳۴ | | montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
✨«السَّلَامُ عَلَى رَبِيعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَةِ الْأَيَّام» 🌸سلام بر بهار مردمان و خرمی روزگاران 💠امام عصر(عج) با خود بهار انسانیت را به ارمغان بیاورند. 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ای پاک و نجیب مثل باران، برگرد ای روشنی کلبۀ احزان برگرد... ✨یعقوب امیدش همه پیراهن توست ای یوسف گمگشتۀ کنعان برگرد... تعجیل در فرج مولایمان صلوات تون مهدوی🌙 . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
42.Shura.23.mp3
3.59M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۲۵ تفسیر آیه ۲۳سوره شوری http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsAlbum/?VALID=TRUE&g=211444 بااین اینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ .
⃟🌿 ⃟🌺 🕊 تفسیر آیه ۲۳ سوره شوری 🕊 🍃 ذَلِكَ الَّذِي يُبَشِّرُ اللَّهُ عِبَادَهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ قُل لَّا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَي وَمَن يَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَّزِدْ لَهُ فِيهَا حُسْناً إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ شَكُورٌ🍃 ترجمه 🔶 🍃 اين (فضل بزرگ) چيزى است كه خداوند به بندگانش، آنان كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام داده اند بشارت مى دهد. (اى پيامبر! به مردم) بگو: من از شما بر اين (رسالت خود) هيچ مزدى جز مودّت نزديكانم را نمى خواهم و هركس كار نيكى انجام دهد، براى او در نيكويى آن مى افزاييم. همانا خداوند بسيار آمرزنده و قدردان است.🍃 در آيه قبل خوانديم كه پاداش مؤمنان نيكوكار، باغ هاى بهشتى و رسيدن به تمام خواسته ها و فضل بزرگ پروردگار است. در اين آيه سخن از پاداش كسى است كه با هدايت خود صدها ميليون نفر را به اين باغ ها و خواسته ها رسانده است، يعنى پيامبر اسلام. اگر هديه يك شاخه گل تشكّر و پاداش لازم دارد، نجات بشريّت چه پاداشى خواهد داشت. با نگاهى به قرآن مى بينيم كه شعار تمام انبيا اين بود كه ما جز از پروردگارمان پاداشى نمى خواهيم. در سوره شعراء از آيه ۱۰۹ تا آيه ۱۲۷، سخن حضرت نوح، هود، صالح، لوط و شعيب عليهم السلام و در سوره سبأ آيه ۴۷، سخن پيامبر اسلام چنين است: مزد و پاداش من تنها بر خداوند است. «ان أجرى الاّ على اللّه» البتّه شكى نيست كه مراد انبيا اين بود كه ما پاداش مادى نمى خواهيم، ولى اطاعت كردن و هدايت شدن شما را مى خواهيم، زيرا همه آنان پس از آنكه در سوره شعراء درخواست مزد را منتفى دانستند، به مردم سفارش تقوا و اطاعت از خداوند مى كردند. «فاتقوا اللّه و اطيعون» پس انبيا پاداش مادى نمى خواهند، ولى مزد معنوى و هدايت مردم را خواهانند كه اين مزد در واقع به نفع خود مردم است، نظير اينكه استادى به شاگردش بگويد: من از تو مزدى نمى خواهم و پاداش من تنها يك چيز است و آن اينكه تو درس بخوانى كه در واقع اين پاداش براى شاگرد است. مزد رسالت پيامبر اسلام (صلى الله عليه وآله) چيست؟ پيامبر اسلام نيز از مردم درخواست مزد مادى نداشت، ولى چندين مرتبه از طرف خداوند با كلمه «قل» مأمور شد تا مزد معنوى را كه به نفع خود مردم است، از مردم تقاضا كند. «قل ما سألتكم من أجر فهو لكم» اين مزد معنوى نيز در دو تعبير آمده است. يك بار مى فرمايد: من هيچ مزدى نمى خواهم جز آنكه هر كه خواست راه خدا را انتخاب كند، «الاّ من شاء ان يتّخذ الى ربّه سبيلا» و يك بار در آيه مورد بحث كه مى فرمايد: «لا اسئلكم عليه اجرا الاّ المودّة فى القربى» بنابراين مزد رسالت دو چيز است: يكى انتخاب راه خدا و ديگرى مودّت قربى . جالب آنكه در هر دو تعبير كلمه «الاّ» مطرح شده است، يعنى مزد من تنها همين مورد است. با كمى تأمل مى فهميم كه بايد راه خدا و مودّت اهل بيت يكى باشد، زيرا اگر دو تا باشد، تناقض است، يعنى نمى توان گفت: من فقط تابستان ها مطالعه مى كنم و بار ديگر گفت: من فقط زمستان ها مطالعه مى كنم. زيرا محصور بايد يك چيز باشد. پيامبر اسلام از طرف خداوند يك بار مأمور مى شود كه به مردم بگويد: مزد من تنها انتخاب راه خداست و بار ديگر مأمور مى شود كه بگويد: مزد من فقط مودّت قربى است. در واقع بايد اين دو درخواست يكى باشد. يعنى راه خدا همان مودّت قربى باشد. از طرفى مودّت با دو چيز ملازم است: ✅ يكى شناخت و معرفت، زيرا تا انسان كسى را نشناسد نمى تواند به او عشق بورزد. ✅ دوم اطاعت، زيرا مودّت بدون اطاعت نوعى تظاهر و رياكارى و دروغ و تملّق است. پس كسانى كه دستورات خود را از غير اهل بيت پيامبر(عليهم السلام) مى گيرند، راه خدا را پيش نگرفته اند. اين از ديدگاه قرآن. امّا از نظر عقل. پاداش بايد همسنگ و هموزن عمل باشد. رسالت، جز امامت كه ادامه آن است هم وزنى ندارد، مزد رسالت ادامه هدايت است، مزد يك معصوم، سپردن كار به معصوم ديگر است. مزد عادل آن است كه زحمات او را به عادل ديگر بسپاريم. عقل مى گويد: تا لطف هست بايد تشكّر نيز باشد و اگر امروز لطف پيامبر شامل حال ما شده و ما به اسلام هدايت شده ايم بايد مزد رسالتش را بپردازيم و اگر مزد رسالت، مودّت قربى است، امروز هم بايد قُربايى باشد تا نسبت به او مودّت و اطاعت داشته باشيم. آرى، امروز هم بايد نسبت به حضرت مهدى (عليه السلام) مودّت داشته و نسبت به او مطيع باشيم. مگر مى شود بگوييم مسلمانان صدر اسلام مأمور بودند مزد رسالت را بپردازند و نسبت به قربى مودّت داشته باشند، ولى مسلمانان امروز يا اين وظيفه را ندارند و يا قربايى نيست تا به او مودّت بورزند و مزد رسالت را بپردازند. البتّه مودّت حضرت مهدى (عليه السلام) در زمان غيبت، عمل به پيام هاى او و رفتن در راه كسانى است كه ما را به آنان سپرده است، يعنى فقهاى عادل و بى هوا و هوس. 👇
👆 عقل انسان از اينكه مودّت قربى پاداش پيامبرى قرار گرفته كه صدها ميليون نفر را به هدايت و سعادت و فضل كبير الهى رسانده مى فهمد كه قربى و كسانى كه مورد مودّت هستند، برترين افراد بشر و معصومند. زيرا هرگز مودّت گنهكار پاداش پيامبر معصوم قرار نمى گيرد. نمى توان باور كرد كه مودّت افرادى گنهكار بر مسلمانان جهان در طول تاريخ واجب باشد و هيچ فرقه اى از مسلمانان (غير از شيعه) رهبران خود را معصوم نمى داند و هيچ فرد يا گروهى تا كنون نه براى امامان معصوم گناهى نقل كرده و نه براى آن بزرگواران استادى نام برده است. عقل مى گويد: گذاشتن دست بشر در دست غير معصوم نه تنها ظلم به انسانيّت است، بلكه ظلم به تمام هستى است. زيرا هستى براى انسان آفريده شده (تمام آيات «خلق لكم»، «سخّر لكم» و «متاعا لكم» نشانه ى آن است كه هستى براى انسان است) و انسان براى تكامل واقعى و معنوى و خدايى شدن و آيا سپردن اين انسان با آن اهداف والا به رهبران غير معصوم، ظلم به او و ظلم به هستى نيست؟ اگر در روايات، رهبر معصوم و ولايت او زير بنا و پايه و اساس دين شناخته شده است، «بنى الاسلام على خمس... الولاية» و اگر حضرت على (عليه السلام) تقسيم كننده مردم ميان بهشت و دوزخ معرّفى شده است، «قسيم الجنّة و النار» و اگر نماز بى ولايت پذيرفته نمى شود، و اگر مودّت اهل بيت حسنه است، و اگر زيارت و توسّل به آنان سفارش شده، همه به خاطر همان جوهر كيميايى مودّت است. زمخشرى و فخررازى كه از بزرگان اهل سنّت هستند، در تفاسير خود آورده اند كه رسول خدا پصلى الله عليه وآله) فرمودند: «مَن مات على حبّ آل محمّد مات شهيداً» هر كه با دوستى آل محمّد از دنيا برود، شهيد است. «مَن مات على حبّ آل محمّد مات تائباً» هر كه با دوستى آل محمّد از دنيا برود، توبه كننده است. «مَن مات على حبّ آل محمّد مات مستكمل الايمان» هر كه با دوستى آل محمّد از دنيا برود، با ايمان كامل از دنيا رفته است. «مَن مات على حبّ آل محمّد مات على السنة والجماعة» هر كه با دوستى آل محمّد از دنيا برود، طبق سنّت و سيره پيامبر از دنيا رفته است. حال اين سؤال پيش مى آيد كه آيا مودّت بدون اطاعت، مى تواند هم وزنِ شهادت، مغفرت و ايمان كامل قرار گيرد؟ در همين تفاسير ذيل اين آيه حديثى از رسول اكرم صلى الله عليه وآله آمده است كه: «ألا و مَن مات على بغض آل محمّد جاء يوم القيامة مكتوب بين عينيه آيس من رحمة اللّه»، آگاه باشيد، هركه با كينه و بغض آل محمّد بميرد، روز قيامت مى آيد در حالى كه ميان دو چشم او نوشته شده: او از رحمت خداوند مأيوس و محروم است. «ألا و مَن مات على بغض آل محمّد مات كافرا» آگاه باشيد، هر كه با بغض آل محمّد بميرد، كافر مرده است. «ألا و مَن مات على بغض آل محمّد لم يشم رائحة الجنة» هر كه با بغض آل محمّد بميرد، بوى بهشت را استشمام نمى كند. فخر رازى در تفسير خود آورده است: همين كه آيه مودّت نازل شد از پيامبر اكرم پرسيدند: قربى چه كسانى هستند كه مودّت آنها بر ما واجب است؟ حضرت فرمودند: علىّ و فاطمه و فرزندانش، سپس اضافه مى كند كه حضرت فرمودند: «فاطمة بضعة منّى يؤذينى ما يؤذيها» فاطمه پاره تن من است هر كس او را اذيّت كند مرا اذيّت كرده و كيفر كسانى كه رسول خدا را اذيّت كنند، در قرآن چنين آمده است. «انّ الّذين يؤذون اللّه و رسوله لعنهم اللّه فى الدنيا و الآخرة و اعدّ لهم عذاباً مهيناً» در حديث مى خوانيم كه امام حسن (عليه السلام) در ذيل جمله ى «و مَن يقترف حسنة نزد له فيها حسناً» فرمود: «اقتراف الحسنة مودّتنا اهل البيت» كسب نيكى، مودّت ما اهل بيت است. 📌 پیام ها 🌿 بشارت خداوند بس بزرگ و عظيم است. «روضات الجنّات - ما يشاؤون - فضل كبير - ذلك الّذى يبشّر اللّه عباده» 🌿 نشانه بنده خدا ايمان و عمل صالح است. «عباده الّذين آمنوا و عملوا الصالحات» 🌿 رمز دريافت آن همه نعمت و بشارت، بندگى خدا و ايمان و نيكوكارى است. «عباده الّذين آمنوا و عملوا...» 🌿 مودت قربى مصداق روشن ايمان و عمل صالح است. «يبشر اللّه عباده الّذين آمنوا و عملوا الصالحات قل لا اسئلكم... الا المودة فى القربى» 🌿 درخواست مزد از زبان خود سنگين است، لذا پيامبر مأمور مى شود از طرف خداوند مزد خود را به مردم اعلام كند. «قل لا اسئلكم...» 🌿 مودّت بدون معرفت امكان ندارد. (پس مزد رسالت قبل از هر چيز شناخت اهل بيت پيامبر است سپس مودّت آنان) «الاّ المودّة فى القربى » 🌿 مودّت بدون اطاعت، ريا و تملّق است. (پس مودّت قربى يعنى اطاعت از آنان) «الاّ المودّة فى القربى » 🌿 قربى معصومند. زيرا مودّت گناهكار نمى تواند مزد رسالت قرار گيرد. «الاّ المودّة فى القربى » 🌿 مودّتى كه قهراً همراه با معرفت و اطاعت است تنها در اهل بيت مستقر است. (كلمه «فى» رمز آن است كه جايگاه مودّت تنها اهل بيت است.) «فى القربى » 👇
👆 🌿 مودّت فى القربى، راهى براى كسب خوبى هاست. «الاّ المودّة فى القربى و مَن يقترف حسنة» 🌿 مودّت اهل بيت عليهم السلام، برجسته ترين حسنه است. «المودّة فى القربى و من يقترف حسنة» 🌿 مودّت قربى حسنه است. «مَن يقترف حسنة» 🌿 مودّت قربى سبب دريافت پاداش بيشتراست. «نزد له فيها حسناً» 🌿 دوستى اهل بيت پيامبر، زمينه ى دريافت مغفرت است. «الاّ المودّة فى القربى... انّ اللّه غفور» 🌿 خداوند قدردان كسانى است كه به وظيفه خود در مودت اهل بيت عمل مى كنند. «انّ اللّه غفور شكور» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
※ دعای ۱۵ صحیفه سجادیه جامعه ※ دعا برای خود و دوستانش دسترسی به تمامی دعاهای صحیفه سجادیه جامعه : blog.montazer.ir/sahife/ blog.montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
Doa 15 Sahife.mp3
16.88M
🎧قرائت استدیویی دعای ۱۵ ※ دعا برای خود و دوستانش • با صدای محمود معماری هم متن دعا و هم صوت دعا در لینک زیر: https://blog.montazer.ir/?p=1708 🎼 تولید شده در «استودیو موسیقی انسان تمام» 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
از حضور تا ظهور.mp3
14.15M
✘ بهترین راهکار برای اصلاح ارتباط میان خود و امام زمان علیه‌السلام چیست ؟ • چگونه می‌شود حضور حضرت را در زندگی خود درک کرد ؟ 🎧 در این پادکست به بررسی تخصصی این سوالات پرداخته ایم | montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .