eitaa logo
تکراری مثل زندگی
92 دنبال‌کننده
564 عکس
118 ویدیو
4 فایل
آیا چیز های تکراری بی ارزش هستند ؟ نظر شما چیست ؟ چه موافق ، چه مخالف ، از همراهی خود مرا محروم نکنید . مشتاق حضورتان !
مشاهده در ایتا
دانلود
چرا حفظ تفاوت زن و مرد مهم است ؟ در دین اسلام بر شخصیت و رفتار مختص هر فرد تأکید شده و حتی متخصصان علم روانشناسی هم با به مراجعه متون اسلامی از جمله قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ... این نگاه را تأیید می کنند . از جمله مواردی تأکیدات اسلام حتی در دستورات فقهی ، حفظ شأنیت برای زن و مرد ، کودک و پیر است . در بحث حجاب حفظ مردانگی و زنانگی افراد برای سلامت جسم روح و روان افراد بسیار مهم است . مهمترین راهکار برای تقویت این حس (مردانگی و زنانگی) پوشش است ، زیرا هر شخصی بیشترین توجه را به ظاهر خود دارد ؛ وقتی پوشش ما بیگانه و یا متفاوت با ما باشد ، به مرور زمان برای احساس یگانگی بین درون و بیرون خود به ناچار به سمت هماهنگی با ظاهر سوق پیدا می کنیم . اولین آفت یکسانی و شباهت در پوشش از بین رفتن خلقیات زنانه و مردانه است و از آنجائیکه این رویه بر خلاف فطرت آفرینشی ماست ؛ باعث اختلال رفتاری و شخصیتی در بلند مدت خواهد شد . از آفات بزرگ عصر ما که شیطان صفتان و مریدان شیطان آن را دنبال می کنند ؛ بی هویتی جنسی است . در صورتی که خداوند خالق ما به صراحت اعلام می دارد : «شما را از زن و مرد آفریدم» . نه تنها ما باید پوشش مختص زنانه و مردانه خود را داشته باشیم ؛ بلکه این رفتار فطری و غریضی را باید به کودکان خود نیز بیاموزیم و از ظاهرهای فریبنده و بر خلاف رویه فطری دوری کنیم ؛ وگرنه در آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد که هم اکنون در دنیای غرب با آن روبرو هستند و جامعه به سمت روابط همحنس گرایانه و در نهایت به دلیل عدم رضایت از این اتفاق و ویرانی تفکر سالم زیستی به سمت هم زیستی با حیوانات کشیده خواهد شد.
چرا حفظ تفاوت زن و مرد مهم است ؟ در دین اسلام بر شخصیت و رفتار مختص هر فرد تأکید شده و حتی متخصصان علم روانشناسی هم با به مراجعه متون اسلامی از جمله قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ... این نگاه را تأیید می کنند . از جمله مواردی تأکیدات اسلام حتی در دستورات فقهی ، حفظ شأنیت برای زن و مرد ، کودک و پیر است . در بحث حجاب حفظ مردانگی و زنانگی افراد برای سلامت جسم روح و روان افراد بسیار مهم است . مهمترین راهکار برای تقویت این حس (مردانگی و زنانگی) پوشش است ، زیرا هر شخصی بیشترین توجه را به ظاهر خود دارد ؛ وقتی پوشش ما بیگانه و یا متفاوت با ما باشد ، به مرور زمان برای احساس یگانگی بین درون و بیرون خود به ناچار به سمت هماهنگی با ظاهر سوق پیدا می کنیم . اولین آفت یکسانی و شباهت در پوشش از بین رفتن خلقیات زنانه و مردانه است و از آنجائیکه این رویه بر خلاف فطرت آفرینشی ماست ؛ باعث اختلال رفتاری و شخصیتی در بلند مدت خواهد شد . از آفات بزرگ عصر ما که شیطان صفتان و مریدان شیطان آن را دنبال می کنند ؛ بی هویتی جنسی است . در صورتی که خداوند خالق ما به صراحت اعلام می دارد : «شما را از زن و مرد آفریدم» . نه تنها ما باید پوشش مختص زنانه و مردانه خود را داشته باشیم ؛ بلکه این رفتار فطری و غریضی را باید به کودکان خود نیز بیاموزیم و از ظاهرهای فریبنده و بر خلاف رویه فطری دوری کنیم ؛ وگرنه در آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد که هم اکنون در دنیای غرب با آن روبرو هستند و جامعه به سمت روابط همجنس گرایانه و در نهایت به دلیل عدم رضایت از این اتفاق و ویرانی تفکر سالم زیستی به سمت هم زیستی با حیوانات کشیده خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ امام حسن (علیه السلام) فرمودند : 🖋 نه پاکـدامنی، روزي را از انسـان دور می کنـد و نه حرص، روزي زیاد می آورد؛ چون روزي قسـمت شـده است و حرص زدن باعث مبتلا شدن به گناهان می شود. 📖  تحف العقول ، ص۲۳۴ @Nahjolbalaghe2
روزی سرشار از🌼🍃 عشق الهی سلامتی مهربانی، آگاهی و خوشبختی همراه با خیر و برکت🌼🍃 براتون آرزومندم صبح تون بخیروخوشی🌼🍃 📚 @ketab_Et
💠شرح دعای روز بيست‌وهفتم ماه مبارک رمضان 🔹 أللَّهُمَّ ارْزُقْنی فيهِ فَضْلَ لَيْلَةِ الْقَدْرِ وَ صَيِّرْ اُمُوری فيهِ مِنَ الْعُسْرِ إلىَ الْيُسْرِ وَ اقْبَلْ مَعَاذيری وَ حُطَّ عَنّیَ الذَّنْبَ وَ الْوِزْرَ يَا رَئُوفاً بِعِبَادِهِ الصَّالِحِين؛ 🔸 اى خدا! در اين روز فضيلت ليلة قدر را نصيب من گردان، تمام ‏كارهاى مشكلم را آسان کن، عذرهايم را بپذير و وزر و گناهم را نابود ساز. اى مهربان در حق صالحان! 🔰پیام‌های دعا 1- درخواست بهره‌مندی از فضیلت شب قدر 2- درخواست تبدیل سختی‌ها به آسانی‌ 3- رأفت خداوند بر بندگان صالح 🔰پیام منتخب ✍️اگر تلخی‌ها، ناكامی‌ها، سختی‌ها و مشكلات زندگی نباشد، انسان به آسايش و راحتی نخواهد رسيد. درواقع اين مشيت الهی و خواست خداوند است كه با هر سختی‌، آسانی باشد و هر سربالايی‌، سراشيبی را در پی داشته باشد: «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً اِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً.» (انشراح: آيه 5) علاوه بر مشيت الهی‌، قرآن كريم راه عبور از سختی‌ها و دست‌يابی به آسانی‌ها را چنين بيان می‌كند: «فَأمّا مَنْ أعْطَی وَ اتَّقَی وَ صَدَّقَ بِالْحُسْنَی فَسَنُيَسِّرُهُ لِلْيُسْرَی؛ آن‌ را كه در راه خدا انفاق كند، پرهيزكاری پيش گيرد و پاداش نيک خداوند را تصديق نمايد، در مسير آسايش قرار می‌دهيم.» (ليل: آيه5-7) و مسير دشواری‌ها و سختی‌ها را چنين بيان كرده است: «وَ أمّا مَنْ بَخِلَ وَ اسْتَغْنَی وَ كَذَّبَ بِالْحُسْنَی فَسَنُيَسِّرُهُ لِلْعُسْرَی؛اما كسی كه بخل ورزد و از اين طريق بی‌نيازی طلبد و پاداش الهی را تكذيب كند، به زودی او را در مسير دشواری قرار می‌دهيم.» (ليل:آيه8_10)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ غالب شخص ❓سوال: کسی که 🍚 غالبش غیر از مردم است (مثلاً قوت غالب مردم 🌭و است ولی او 🍚 می باشد) که اگر خوراک غالب مردم مثلاً گندم را پرداخت کند کفایت می نماید؟ 🟢 امام، سیستانی، زنجانی، نوری، مکارم، فاضل: ملاک غذای🍝 نوع مردم آن شهر است نه غذایی که آن شخص👤 استفاده می کند. 🟢 رهبری، صافی، بهجت، گلپایگانی، اراکی، تبریزی، خویی: از هر غذایی 🍛می توان پرداخت نمود و لازم نیست از غذای رایج مردم👥 باشد. 🟢 وحید: بنابر احتیاط واجب ملاک غذای نوع مردم آن شهر است نه غذایی که آن شخص👤 استفاده می‌کند. ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🌹رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) : مادر 4 چیز در 4 موضوع است : ❄️ مادر داروها ، "کم خوری "است. ❄️ مادر همه عبادات"کم گناه کردن" است ❄️ مادر همه آرزوها "صبر" است. ❄️ مادر همه آداب وروش معاشرت "کم سخن بودن" است. 📖 مواعظالعددیه -باب اربعه
رهبر انقلاب: انسان به بعضی گناه‌ها توجه ندارد/ خیلی از اظهارات در فضای مجازی مراقبت لازم دارد رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار دانشجویان: 🔸بعضی از گناه‌ها هست که انسان توجه ندارد به اینکه اینها گناه است. خیلی از حرف زدنهای ما، خیلی از اظهاراتی که در فضای مجازی میکنیم اینها پاسخ لازم دارد بالاخره مراقبت باید کرد. 🔸توصیه‌ام این است که دقت کنید که چه میگویید، فکر این را بکنید که در این بیان، در این گفتار، در این نوشتار مرتکب عملی نشویم که بعد نتوانیم برایش جوابی داشته باشیم. ۱۴۰۳/۱/۱۹ . | عضوشوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
توئیت جالبه یکی از اساتید دانشگاه شریف و نظرسنجی‌ای که درباره روزه‌داری دانشجویان انجام داده بود نکات جالب و دقیقی درباره جو حاکم بر جامعه میگه که خیلی از مذهبی‌ها بخاطر تصور اشتباهشون و فشار روانی که وجود داره اعتقاداتشون رو مخفی میکنن | عضوشوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤲 دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پند | اطمینان دل ایمان را افزايش می‌دهد ✏️ رهبر انقلاب: اگر مبانی معرفتی یک جوان، بخصوص جوان دانشجو مستحکم باشد، دل او قرص میشود، گام او استوار میشود،‌ حرکت او استمرار پیدا میکند، دیگر خستگی وجود ندارد. اطمینان دل موجب میشود که ایمان هم افزایش پیدا کند، خود ایمان اطمینان می‌آورد؛ اطمینان دل و سکینه‌ی قلب هم ایمان را افزایش میدهد. هُوَ الَّذی اَنزَلَ السَّکینَةَ فی‌ قُلوبِ المُؤمِنینَ لِیَزدادوا ایماناً مَعَ ایمانِهِم. 🔹رسانه KHAMENEI.IR در بهار معنویت -ماه مبارک رمضان- پندهای اخلاقی در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در قالب مجموعه منتشر میکند. 💻 Farsi.Khamenei.ir
🚦چطور دنیای سرگرمی به برهوتی ویران‌شهری تبدیل شد؟ 🔸 بیش از شصت سال پیش، نیوتن مینو، رئیس تازۀ کمیسیون ارتباطات فدرال در آمریکا، در جمع گروهی از مدیران صنعت تلویزیون، شبکه‌های تلویزیونی را به باد انتقاداتی کوبنده گرفت. او گفت: شبکه‌های تلویزیونی فضا را با «انبوه مسابقه‌ها، کمدی‌های کلیشه‌ای دربارۀ خانواده‌هایی به‌شدت باورناپذیر، خون، دعوا، هرج‌ومرج، خشونت، سادیسم، قتل،گانگسترها و کارتون‌ها» پر کرده‌اند و دنیای سرگرمی را به «برهوتی عظیم» تبدیل کرده‌اند. مینو در زمانه‌ای آن حرف‌ها را زد که تلویزیون آمریکا سه شبکه بیشتر نداشت، و فقط چند ساعت در روز برنامه پخش می‌کرد. 🔹 ولی امروزه نمایشگرها که جایگاه اصلی سرگرمی‌اند، همیشه و همه‌جا هستند؛ حیطۀ سرگرمی آن‌قدر وسیع شده است که به سختی می‌شود از آن «بیرون» آمد. این وضعیت «غوطه‌وری در سرگرمی» اگرچه جدید است، اما از مدت‌ها پیش موضوع بحث ادبیات «ویران‌شهری» بوده است. 🔸 ویران‌شهرها معمولاً یک ویژگی مشترک دارند: در زندگیِ سیاه و تباه‌شده‌ای که ترسیم می‌کنند «سرگرمی» جایگاهی ویژه دارد. جرج اورول در ۱۹۸۴ از دستگاهی به نام تله‌اسکرین حرف می‌زند که هم برای مردم فیلم پخش می‌کند، هم آن‌ها را رصد می‌کند. در فارنهایت ۴۵۱، اثر رِی بردبری نیز رژیم کتاب‌ها را می‌سوزاند، اما مردم را به تماشای تلویزیون تشویق می‌کند. نیل استیونسون نیز در رمان علمی‌تخیلیِ اسنو کرش، که سال ۱۹۹۲ چاپ شد، نوعی سرگرمی مجازی به نام «متاورس» را مجسم کرد که آدم‌ها را چنان در خود غرق می‌کرد که اساساً می‌توانستند در آن زندگی کنند. 🔹هدف سرگرمی در ویران‌شهرها جاانداختنِ روایتی لذت‌بخش، اما مخدوش و تحریف‌شده از جهان در ذهن مردم است. روایتی که بیش از آنکه راه گریز باشد، اسباب اسارت آن‌هاست. 🔸 از این لحاظ، اغراق‌آمیز نیست اگر بگوییم وضعیت مستأصل‌کنندۀ سرگرمی در جهان واقعی ما، فاصلۀ چندانی با توصیفات ویران‌شهری ندارد. ما همین الآن هم در متاورس زندگی می‌کنیم. هربار که صفحۀ گوشی‌مان را لمس می‌کنیم، به سرگرم‌شدن دعوت می‌شویم و وسوسه‌ای زیر گوشمان می‌گوید: «حواست را به چیزی پرت کن، هرطور شده از ملال دوری کن، نسخۀ نمایشی رویدادها را به نسخۀ واقعی‌شان ترجیح بده.» هجومِ فراگیر سرگرمی، باعث شده است انتظار داشته باشیم زندگی واقعی همان‌طوری پیش برود که در نمایشگرهایمان پیش می‌رود. 🔹 هر طور حساب کنیم، این دنیا خطرناک است. ما چنان مغلوب سرگرمی‌هایمان شده‌ایم که خیالات گیج و مبهوتمان کرده‌اند و درکمان از واقعیت را از دست داده‌ایم. 🔸 فرقی نمی‌کند معتاد سریال‌های نتفلیکس باشیم، یا ریلزهای اینستاگرام یا رقص‌های تیک‌تاک، وقتی اقامتمان در چنین محیطی طولانی می‌شود، پردازش واقعیت‌ از هر مجرایی غیر از سرگرمی سخت می‌شود. طوری به جَوّ اغراق‌شدۀ آن عادت می‌کنیم که نسخۀ حقیقیِ ساده و قدیمیِ چیزها به‌تدریج در مقابل آن رنگ می‌بازد. ما هیجان می‌خواهیم و این عادت شناختی، از صفحۀ گوشی‌هایمان بیرون می‌آید و در تعاملات اجتماعی، مناسبات فرهنگی‌ و انتخاب‌های سیاسی‌مان هم تأثیر می‌گذارد. آن‌وقت شاید هیچ نویسندۀ ویران‌شهری‌ای هم نتواند بگوید بعدش چه می‌شود. 🔹 نیل پستمن، چهل سال پیش، در کتاب سرگرمی تا سرحد مرگ، مردمی را توصیف کرد که به اسارت سرگرمی درآمده‌اند. آیا پیش‌بینی او به حقیقت پیوسته است؟ 📌 آنچه خواندید مروری کوتاه است بر مطلب «دیگر هیچ تمایزی وجود ندارد: خبرها به سرگرمی بدل شده‌اند، و سرگرمی‌ها به خبر» که در بیست‌ونهمین شمارۀ مجلۀ ترجمان علوم انسانی منتشر شده است. این مطلب در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ در وب‌سایت ترجمان نیز بارگذاری شده است. این مطلب نوشتۀ مگان گاربر است و نسیم حسینی آن را ترجمه کرده است. برای خواندن نسخه کامل این مطلب و دیگر مطالب ترجمان، به وب‌سایت ترجمان سر بزنید. 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://B2n.ir/w52416 ┏━━ °•🖌•°━━┓ @jahad_tabein ┗━━ °•🖌•°━━┛
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺معجزه قرآن | نوجوان معلولی که به یکباره حافظ کل قرآن شد! 🔹پرهام فروتن نوجوان نطنزی که از معلولان فلج مغزی (ذهنی و حرکتی) و بیمار اُتیسیم است، بدون داشتن مربی قرآن و حتی عدم دسترسی به قرآن به یکباره حافظ کل قرآن کریم شد و همه را متعجب‌ کرد. ای کاش محفل تموم نمیشد و هفته‌ای یکبارپخش می‌شد | عضوشوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این خلاصه یکی از تاثیرگذارترین قسمتهای زندگی پس از زندگی این چندساله که فصل دوم یعنی سال ١۴٠٠ پخش شد. همسر جناب عظیمی یکی دوسال قبل مرحوم شدن. تاثیری که ایشون و همسرشون در زندگی همسران گذاشتن بسیار بسیار بالا بود و نام و یادشون همیشه زنده خواهد بود. چه بسا رسالتشون رو انجام دادن و برنامه‌شون پخش شد و به دیدار حق شتافتند جناب عظیمی کسی بود که اعتقادی به حساب و کتاب نداشت. ازشون تشکر میکنیم که پا روی نفسشون گذاشتن و اومدن این تجربه‌شون رو مطرح کردن. بدنامی رو به جان خریدن تا شاید زندگی خیلیا اصلاح بشه. البته الان عزیز هستن و خوشنام. هرچی مطرح کردن برای گذشته‌شون بوده و الان دیگه اون شخص سابق نیستن یه نکته مهمی که باید بگم این هست که این مختص مردها نیست در زندگی، شاید یک زن به شوهرش ظلم کنه و مرد بی‌یاور باشه و زنش رو به خدا واگذار کنه. هر دوحالت ممکنه. ولی معمولا با توجه به شرایط فیزیکی و مسائل دیگه، این خانومها هستن که بیشتر مورد ظلم واقع میشن این قسمت ٢١ سال ۱۴۰۰ هستش که از مطلب پین میتونید ببینید بهش دسترسی داشته باشید و کامل ببینید | عضوشوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
📢 | حلزون‌های خانه به دوش 🔹«جرأت»، «منطق» و «استدلال»، سه ضلع مثلثِ نقدهای سازنده، روشنگر و کوبنده آوینی‌ بود؛ همان‌هایی که خوب می‌دانست کِی، کجا و چرا باید روی کاغذها بیاوردشان تا مطبوعاتِ زمانه‌اش بی در و پیکر نمانَد. 🔹شاید همه ما آوینی را به مستندها و مجموعه کتاب‌هایش از نشر واحه بشناسیم؛ از معروف‌ترین‌شان که «روایت فتح» و «فتح خون» است تا «مبانی توسعه و تمدن غرب»، «رستاخیز جان»، «آینه‌ی جادو»، «نسیم حیات» و «حلزون‌های خانه به دوش»، اما بیشترِ حجم وسیع این مجموعه‌ی دوازده جلدیِ کتاب‌های شهید، به جز دو جلد، مقالاتی است که آوینی برای مطبوعات نوشته و از او، خبرنگاری پرکار، جدی و دقیق ساخته که نسبت به داده‌های زمانه‌اش بی‌تفاوت نیست. 🔍‌ ادامه را بخوانید: khl.ink/f/56001
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 عیـــْــــــٖد 🌸 🌸 سعیــْــــد 🌸 🌸 فطـــــْـــر 🌸 🌸 مبـــٰــارک 🌸 ❤️ اللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبْرِیاَّءِ وَالْعَظَمَهِ پیامبر رحمت «ص»: و چون شب عید فطر کـه شب جوائز نام دارد فرا رسد، خداوند پاداش عمل کنندگان را بدون حساب و شمارش ببخشد. مستدرک الوسائل،ج۷،ص۴۳۱ ┏━━ °•🖌•°━━┓ @jahad_tabein ┗━━ °•🖌•°━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•┈✾🍀✿🥀جرعه نور🥀✿🍀✾... ♨️ اتفاقات مهم در عید فطر 🟢 پیامبر اکرم، وقایع مهم روز عید فطر و گستره بذل و بخشش پروردگار را اینگونه به تصویر کشیده است: «چون شب عید فطر فرا می رسد، آن شب، شب جایزه است و چون صبح عید فطر می رسد خداوند متعال ملائکه خود را به همه شهرها و بلاد می فرستد و آنان به زمین هبوط می کنند و با صدایی که همه خلایق بجز جنّ و انس می شنوند، ندا می کنند: ای امت محمّد! برخیزید برای گرفتن جایزه بزرگ خود از پروردگار کریم! همانا او امروز [روز عید فطر] به بندگان روزه دار خود پاداش فراوان و آمرزش بزرگی عطا می کند. و هنگامی که مردم [برای نماز عید فطر] به مصلای خود می روند، خداوند به ملائکه خود می فرماید: «ای ملائکه! پاداش اجیر هنگامی که عمل خود را به پایان می رساند، چیست؟ ملائکه می گویند: پروردگارا، باید پاداش کار او به طور کامل داده شود. پس خداوند عزّوجلّ به ملائکه خود می فرماید: شما گواه باشید که من پاداش روزه ماه مبارک رمضان و عبادت آنان را در شب های این ماه، رضایت و خشنودی خود و آمرزش آنان قرار دادم». 🔺 جهت مطالعه بیشتر و مشاهده منابع، کلیک کنید. 🌐 https://btid.org/fa/news/207565 📎 کانال 🇮🇷 جرعه نور🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/jore_noor
🌙 زکات فطره‌ی میهمان آیا پرداخت فطریه مهمان به عهده میزبان است؟ فطریه‌ی میهمان یک شبه، به عهده میزبان نیست؛ در وجوب فطریه میهمانی که پیش از غروب آفتاب بر میزبان وارد می‌شود، شرط است که جزء افراد نانخور و تحت عنوان عائله‌ی میزبان محسوب شود، مانند خدمتکار یا بعض افراد فامیل که هر از چند گاه چند روزی در منزل شخص بسر می‌برند. @ostandari_markazi