💠#معرفی_نویسندگان_زن_ایرانی
🌟نعیمه اسلاملو🌟
🌟📚🌟📚🌟📚🌟📚🌟📚
🌟نعیمه اسلاملو متولد سال 1358، که پژوهشگر و مدرس حوزه زن و حجاب و خانواده است، 18 عنوان کتاب را به تألیف رسانده که برخی از این کتب شامل حریم ریحانه، کلبه مهر، ساکنان بهشت، زن ستم تاریخی ستم برابری، پیشوایان هرزه و ... است. وی همچنین مدرس بیش از 70 دوره آموزشی تخصصی حجاب است. اسلاملو در سال 89 به عنوان بانوی سرافراز اسلامی شناخته شد.
🌟📚🌟📚🌟📚🌟📚🌟📚
🌟آثار:
📝نسل نور
📓سفیران آمریکایی
📝فرشته ها هم عاشق میشوند
📓جادوگران برهنه
📝خانه ای پیش خدا
📓پیشوایان هرزه
📝جواهرانه
📓تلاوت آرامش
📝حریم ریحانه
📓دونیمه هم
📝بهترین حضور
📚 @ketab_Et
۴ اسفند ۱۴۰۲
۴ اسفند ۱۴۰۲
۴ اسفند ۱۴۰۲
تکراری مثل زندگی
با سلام به بهانه انتخابات ۱۱ اسفند ماه نقش و جایگاه مساجد در جامعه اسلامی و شکل گیری «تمدن اسلامی» چ
هر جامعه الزامات و روش های خاصی در اداره خود دارد . ما هم در یک جامعه دینی زندگی می کنیم که الزامات خود را دارد ؛ ساختارها و قواعد اجتماعی و سیاسی جامعه دینی باید مبتنی بر نگاه منبعث شده از احکام الهی و دینی سر چشمه داشته باشد و گرنه در بلند مدت دچار تناقضات و تنش های مخرب خواهد شد .
انتخابات هم به عنوان یکی از اساسی ترین اقدامات اجتماعی در جامعه اسلامی ، باید بر اساس الگوهای دینی طراحی و اجرا شود .
برای این مهم پایگاه و محلی مطمئن و همگانی نیازمند است ؛ تا هم نامزدها و هم مردم در یک شناخت مداوم و همیشگی بتوانند بهترین قدم را برای ساخت جامعه بردارند . در جامعه ای که هیچ ارتباط پیوسته عینی در آن وجود ندارد ، نمی توان به انتخاب درستی دست یافت .
برای پر کردن این نقیصه مساجد و مراکز دینی بهترین پایگاه و محل شناخت و ارتباط افراد جامعه از مسئول تا مردم است .
وقتی محل شناخت آحاد افراد جامعه مسجد باشد ؛ این شناخت کمترین اشکال و اشتباه را خواهد داشت .
فرهنگ غالب در مسجد ، دیگر خواهی ، گذشت ، ایثار ، کمک و دستگیری از نیازمندان ، همکاری و تعاون و ..... مبتنی بر اخلاق و دیانت است . اما فرهنگ غالب در خارج از این فضا آمیخته با سود و منفعت و برتری طلبی فردی و شخصی است . در نتیجه و مطمئنا افرادی که از مسجد و یا خارج از مسجد ظهور و بروز می کنند دارای تفکرات و تمایلات و کارکردها و نتیجه های متفاوت و حتی متناقضی خواهند بود .
جامعه اسلامی برای نیل به تمدن اسلامی باید از الزامات فرهنگ و آموزه های دینی بهره مند شود تا به اهداف الهی خود دست یابد و گرنه با الگو برداری از تفکرات غیر دینی نمی توان به مقاصد دینی رسید .
در همین موضوع انتخابات ، اگر افرادی که نامزد هستند از پایگاه مساجد برخاسته باشند ، در شناخت نیازها و ضرورت ها موفق تر و در انجام تکالیف مقیدتر و در دوراهی های وسوسه انگیز دنیوی امکان سلامت بیشتری دارند . همچنین انتخاب کنندگان نیز به واسطه همین پایگاه مردمی بی واسطه مسجد در شناخت نامزدها راحت تر و در انتخاب خود دقیق تر و در مطالبه گری پس از انتخاب نیز بهترین روش های مطالبه را خواهند داشت .
بزرگان دین و علمای اهل فن اعتقاد دارند که پایه اصلی هر موضوعی شناخت فرهنگی و اعتقادی است . برای رسیدن به جامعه موفق و کارآمد دینی باید فرهنگ الزامات و ضروریات آن را بشناسیم ؛ تا با تکیه بر این شناخت ، تواناییهای های مورد نیاز آن را نیز شناسایی کنیم .
به امید روزی که مسجد و مساجد خانه هر تصمیم فردی و جمعی ما باشد . انشاالله
۴ اسفند ۱۴۰۲
۴ اسفند ۱۴۰۲
هدایت شده از قرآن و نهجالبلاغه 🌸🌸
📝تفسیر سوره مبارکه کهف آیات ۹۲ الی ۹۸
📖 منبع: تفسیر «نمونه» آیت الله مکارم شیرازی
↩️ ۹ ـ یک رهبر الهى، باید بى اعتنا به مال و مادیات باشد، و به آنچه خدا در اختیارش گذارده، قناعت کند، لذا مى بینیم ذو القرنین بر خلاف روش سلاطین ـ که حرص و ولع عجیب به اندوختن اموال از هر جا و هر کس دارند ـ هنگامى که پیشنهاد اموالى به او شد، نپذیرفت و گفت: ما مَکَّنِّی فِیهِ رَبِّی خَیْرٌ: آنچه پروردگارم در اختیار من نهاده بهتر است .
در قرآن مجید کراراً در داستان انبیاء مى خوانیم: که آنها یکى از اساسى ترین سخن هایشان این بود که: ما در برابر دعوت خود، هرگز اجر و پاداش و مالى از شما مطالبه نمى کنیم.
در یازده مورد از قرآن مجید، این مطلب درباره پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) و یا انبیاء(علیهم السلام) پیشین به چشم مى خورد.
گاهى، با این جمله ضمیمه است که پاداش ما تنها بر خدا است .
و گاهى بدون آن، و گاه دوستى اهل بیت خود را که خود پایه اى براى رهبرى آینده بوده است به عنوان پاداش ذکر کرده اند: (قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى).(۱٠ ـ محکم کارى از هر نظر، درس دیگر این داستان است، ذو القرنین در بناى سدّ از قطعات بزرگ آهن استفاده کرد، و براى این که این قطعات کاملاً به هم جوش بخورند، آنها را در آتش گداخت، و براى این که عمر سدّ طولانى باشد و در برابر تصرف هوا و رطوبت و باران مقاومت کند، آن را با لایه اى از مس پوشاند، تا از پوسیدگى آهن جلوگیرى کند.
۱۱ ـ انسان هر قدر قوى، نیرومند، متمکن و صاحب قدرت شود و از عهده انجام کارهاى بزرگ برآید، باز هرگز نباید به خود ببالد و مغرور گردد، این همان درس دیگرى است که ذو القرنین به همگان تعلیم مى دهد.
او در همه جا به قدرت پروردگار تکیه مى کرد، بعد از اتمام سدّ گفت: هذا رَحْمَةٌ مِنْ رَبِّى .
و به هنگامى که پیشنهاد کمک مالى به او مى کنند مى گوید: ما مَکَّنِّی فِیهِ رَبِّی خَیْرٌ و بالاخره هنگامى که از فناى این سدّ محکم سخن مى گوید، باز تکیه گاه او وعده پروردگارش مى باشد.
۱۲ ـ همه چیز، زائل شدنى است و محکم ترین بناهاى این جهان، سرانجام خلل خواهد یافت ـ هر چند از آهن و پولاد یک پارچه باشد ـ. این آخرین درس در این ماجرا است، درسى است براى همه آنها که عملاً دنیا را جاودانى مى دانند، آن چنان در جمع مال و کسب مقام، بى قید، و شرط و حریصانه مى کوشند که گوئى هرگز مرگ و فنائى وجود ندارد، با این که: سدّ ذو القرنین که سهل است خورشید با آن عظمتش نیز سرانجام فانى و خاموش مى شود، و کوه ها با تمام صلابتى که دارند، متلاشى مى گردند و از هم مى پاشند، انسان که در این میان از همه آسیب پذیرتر است.
آیا اندیشه در این واقعیت کافى نیست که جلوى خودکامگى ها را بگیرد؟!
* * *
۲ ـ ذو القرنین که بود؟
در این که ذو القرنین که در قرآن مجید آمده، از نظر تاریخى چه کسى بوده است؟ و بر کدام یک از مردان معروف تاریخ منطبق مى شود؟ در میان مفسران گفتگو بسیار است، نظرات مختلفى در این زمینه ابراز شده که مهمترین آنها سه نظریه زیر است.
اول: بعضى معتقدند او کسى جز اسکندر مقدونى نیست، لذا، بعضى او را به نام اسکندر ذو القرنین، مى خوانند، و معتقدند: او بعد از مرگ پدرش بر کشورهاى روم، مغرب و مصر تسلط یافت، و شهر اسکندریه را بنا نمود، سپس شام و بیت المقدس را در زیر سیطره خود گرفت، و از آنجا به ارمنستان رفت، عراق و ایران را فتح کرد، سپس قصد هند و چین نمود، و از آنجا به خراسان بازگشت، شهرهاى فراوانى بنا نهاد، و به عراق آمد و بعد از آن در شهر زور بیمار شده از دنیا رفت، و به گفته بعضى بیش از ۳۶ سال عمر نکرد، جسد او را به اسکندریه بردند در آنجا دفن نمودند.
دوم: جمعى از مورخین معتقدند: ذو القرنین یکى از پادشاهان یمن بوده (پادشاهان یمن به نام تبع خوانده مى شدند که جمع آن تبابعه است).
از جمله اصمعى در تاریخ عرب قبل از اسلام، و ابن هشام در تاریخ معروف خود به نام سیره و ابو ریحان بیرونى در الآثار الباقیه را مى توان نام برد که از این نظریه دفاع کرده اند.
حتى در اشعار حمیرى ها (که از اقوام یمن بودند) و بعضى از شعراى جاهلیت اشعارى دیده مى شود که در آنها افتخار به وجود ذو القرنین کرده اند.
طبق این فرضیه، سدّى را که ذو القرنین ساخته همان سدّ معروف مأرب است.
سومین نظریه که ضمناً جدیدترین آنها محسوب مى شود، همان است که دانشمند معروف اسلامى ابوالکلام آزاد که روزى وزیر فرهنگ کشور هند بود، در کتاب محققانه اى که در این زمینه نگاشته است آمده.(۹)
✍پی نوشت
۹ ـ این کتاب به فارسى ترجمه شده و به نام ذو القرنین یا کوروش کبیر انتشار یافته، و بسیارى از مفسران و مورخان معاصر، این نظریه را با لحن موافق در کتاب هاى خود مشروحاً آورده اند.
↩️ ادامه دارد...
@Nahjolbalaghe2
۵ اسفند ۱۴۰۲
هدایت شده از در پی حقیقت
https://eitaa.com/joinchat/3949265000C07e67dbb8d
اگر علاقمند به آشنایی عمیق با قرآن ، نهج البلاغه ، الغدیر و .... هستید ، عضو این👆 کانال شوید . در این کانال با مفاهیم و تفاسیر مهم از کتاب های یاد شده آشنا خواهیم شد . انشاالله
۵ اسفند ۱۴۰۲
هدایت شده از جرعه نور
•┈✾🍀✿🥀جرعه نور🥀✿🍀✾┈•
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
⭕️وجود امام زمان در عصر غیبت چه فایده ای دارد؟
🔅[قسمت دوم]🔅
✳️👈یكى از پرسش هایى كه در مورد امام زمان(ع) مى شود این است كه چه آثار و فوایدى بر وجود امام و رهبرى كه در اختفا و غیبت به سر مى برد، مترتّب است؟ به عبارت دیگر، چرا امام(ع) سال ها قبل از ظهور، تولد یافته است و فایده وجود آن حضرت چیست؟ امامی که صدها سال است، غایب است، نه دین را ترویج می کند، نه مشکلات جامعه را حل می نماید، نه پاسخ مخالفان را می دهد، نه امر به معروف و نهی از منکر می کند، نه از مظلومی حمایت می کند و نه حدود و احکام الهی را جاری می سازد، بود و نبودش با هم چه تفاوتی دارند؟⁉️
🍃منافع وجودی امام غایب🍃
🌸👈به منظور پاسخ به سوالات طرح شده باید گفت: فواید امام غایب(ع) فقط منحصر به امور ظاهری و منافعی كه مربوط به ترقی و ترویج آیین اسلام در دوران ظهور میباشد، نیست؛ بلكه فواید باطنی كثیری نیز بر امام غایب مترتب است كه به مراتب، عظیم تر از فواید ظاهری است كه اكثر این منافع، عمومی است یعنی مسلمان و كافر، شیعه و سنی در آن سهیم هستند. چنانكه منافع آفتاب نیز عام است ولی برخی از آنها اختصاص به شیعیان دارد. به هر حال بیان این منافع، جذبه معنوی خاصی دارد كه خالی از لطف نیست.
🌼3. امیدبخشی به مسلمین
ایمان و اعتقاد به امام غایب(ع) سبب امیدواری مسلمانان نسبت به آینده پر مهر و صفای خویش در عصر ظهور امامشان میگردد. این امیدواری از بزرگترین اسباب موفقیت و پیشرفت است. جامعه شیعی، طبق اعتقاد خویش به وجود امام شاهد و زنده، همواره انتظار بازگشت آن سفر كرده را كه صد قافله دل همره اوست میكشد. هر چند او را در میان خود نمیبیند، اما خود را تنها و جدا از او نمی داند. باری، امام غایب(ع) همواره مراقب حال و وضع شیعیانند و همین مسئله باعث میگردد كه پیروانشان به امید لطف و عنایت حضرتش، برای رسیدن به یك وضع مطلوب جهانی تلاش كرده و در انتظار آن منتظر به سر برند. چنانكه خود فرموده اند:
ما در رسیدگی و سرپرستی شما كوتاهی نكرده و یاد شما را از خاطر نبردهایم؛ پس تقوای الهی پیشه كنید و ما را یاری نمایید تا از فتنه ای كه به شما رو می آورد، شما را نجات بخشیم.( احتجاج طبرسی، ج2، ص497)
آری، اوضاع آشفته و اسفبار جهان و سیل بنیان كن مادیت و محرومیت مستضعفین و توسعه استكبار، خیرخواهان بشریت را مضطرب كرده است؛ به طوری كه ممكن است گاهی در اصل قابلیت اصلاح بشر تردید كنند. در این صورت تنها روزنه امیدی كه برای بشر مفتوح است و یگانه بارقه امیدی كه در این جهان ظلمت زده سوسو میزند، همان انتظار فرج و فرا رسیدن عصر درخشان حكومت توحید و نفوذ قوانین الهی است.
🌼4. حفظ و نجات شیعیان از خطرات، گرفتاریها و شرّ دشمنان
در توقیعی كه از ناحیه مقدّس حضرت حجت برای شیخ مفید(ره) صادر گشته، آمده است:
ما در رسیدگی و سرپرستی شما كوتاهی و اهمال نكرده و یاد شما را از خاطر نبرده ایم كه اگر جز این بود، دشواریها و مصیبتها بر شما فرود می آمد و دشمنان، شما را ریشه كن می نمودند.(سید محمد صدر، تاریخ الغیبه الكبری ص153)
سلامتی و نجات یافتن از خطرات، گرفتاریها و شرّ دشمنان توسط امام بر دو وجه است:
🌱1. عافیت و سلامتی از همه خطرات دینیّه و دنیویّه؛
🌱2. حاصل شدن سلامتی و نجات یافتن از بلایا و گرفتاریهای بسیار سخت و مشكلات عظیم در امر دین و دنیا.
مضافاً اینكه توسل به حضرت مهدی(ع)، دستگیری و امدادهای امام نیز، از دیگر بركات ایشان در دوران غیبت است، زیرا با توسل به ایشان ـ به عنوان نزدیكترین بندگان به خدا ـ میتوان اطمینان قلبی داشت كه خطرات، مشكلات و گرفتاریها برطرف می گردد.
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
کانال 🇮🇷 جرعه نور🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/jore_noor
۵ اسفند ۱۴۰۲
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
امام علي عليه السلام :
إذا نادي مُنادٍ مِنَ السَّماءِ : "إنَّ الحَقَّ في آلِ مُحَمّدٍ" فَعِندَ ذلِكَ يَظهَرُ المَهدِيُّ عَلي أفواهِ النّاسِ و يَشرَبونَ حُبَّهُ فلايَكونُ لَهُم ذِكرٌ غَيرُهُ
هرگاه آواز دهندهاي از آسمان آواز داد كه . "همانا حق در ميان خاندان محمّد است" ، در آن هنگام نام مهدي بر سر زبانهاي مردم ميافتد و از جام محبّت او مينوشند و جز نام او بر زبان ندارند
كنزالعمّال ، ح ۳۹۶۶۵ .
┏━━ °•🖌•°━━┓
@jahad_tabein
┗━━ °•🖌•°━━┛
۵ اسفند ۱۴۰۲
۵ اسفند ۱۴۰۲
۵ اسفند ۱۴۰۲