eitaa logo
مبلغ هوشمند
643 دنبال‌کننده
303 عکس
91 ویدیو
25 فایل
وابسته به مرکز تربیت مبلغ بین الملل ارتباط با ادمین: @islam4_all
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 نشر معارف اسلامی با استفاده از واقعیت مجازی 🔰 یک فیلمساز اردنی به همراه همسرش که تهیه کننده است به کمک فیلم های واقعیت مجازی درباره تاریخ اسلام با تعصباتی که نسبت به مسلمانان وجود دارد، مبارزه می‌کنند. 🔹 «سماح صافی بایزید» اظهار داشت: اگر بتوانیم داستان ها و میراث خود را بگوییم و تاریخ اسلام را به شیوه ای فوق العاده سرگرم کننده با استفاده از فناوری پیشرفته و نرم افزارهای خود توسعه دهیم، می توانیم کمک بسیار بزرگی به مسلمانان کنیم. 🔸 این فیلمساز اردنی تبار گفت به همراه همسرش پنج سال پیش موسسه «Light Art»را تأسیس کردند. 📍 کارگردان مستقر در واشنگتن همچنین درباره واکنش های تماشاگران صحبت کرد و گفت: تماشاگران غیرمسلمان از دانستن حقایقی درباره فرهنگ مسلمانان که تا قبل از تماشای فیلم نمی‌دانستند، شگفت‌زده شدند. 🔻او گفت: ما این پروژه را در نیویورک انجام دادیم تا فرهنگ اسلامی خود را به اشتراک بگذاریم؛غیرمسلمانان آن را دوست داشتند و گفتند که از به دست آوردن این اطلاعت بسیار آموزنده خرسند هستند. 🔹 به گفته سماح، آنها فکر می کردند که اسلام دین خشونت است و زنان در اسلام شهروند درجه دوم هستند و توسط مردان کنترل می شوند اما بعد از دیدن فیلم نظر آنها تغییر کرد. 📌 وی افرود: این یکی از دلایلی است که مردم را آموزش دهیم ،به آنها درباره میراث و فرهنگ اسلامی خود بگوییم و داستان خودمان و روایت خودمان را بازگو کنیم. منبع: https://b2n.ir/t38251
سومین هشدار به متولیان فرهنگی کشور بسم الله الرحمن الرحیم «إِنّما وَلیُّکُمُ اللهُ و رَسولُهُ والَّذینَ ءَامَنوا الَّذینَ یُقِیمُونَ الصَّلوةَ و یُؤتُونَ الزَّکوة و هُم راکِعونَ» این کمترین در دو هشدار پیشین به متولیان فرهنگی و فضای مجازی نشان داد که وضعیت کشور چیست و دشمن به دنبال چه هدفی است. اینک در سومین هشدار، قصد آن است که با تبیین فرایند حکمرانی در غرب و بدیل آن در حکمت اسلامی به ضرورت حکمرانی ولایی اشاره شود‌. غرب پنج مرحله حکمرانی را طی کرد: اول: حکمرانی هرمی با رویکردی مستبدانه و ارباب و رعیتی و اقتدار مطلق و بی قید و شرط که منجر به توزیع ظلم و جور در مردم شد. دوم: حکمرانی بازاری از طریق تفکیک قوا؛ گرچه تقسیم قدرت با این الگوی حکمرانی شکل گرفت؛ اما اختاپوس قدرت‌ها، جایگزین حکمرانی هرمی شد و در واقع اقتدار ظلم و جور توزیع گردید. سوم: حکمرانی حزبی؛ این الگو توانست احزاب متعدد و شفاف را با اساس نامه و مرام نامه و برنامه ریزی های تعریف شده در جامعه تشکیل دهد و مردم با تفکر و اراده به انتخاب حزب محبوب خود اقدام کنند؛ لکن قدرت اقتصادی در مدیریت احزاب، دوباره توزیع ظلم و جور را به شکل دیگری رهبری کرد. چهارم: حکمرانی با رویکرد جامعه مدنی؛ در این الگو، علاوه بر احزاب، تشکل های دیگر و مستقل از دولت مانند ngo ها و سندیکاها شکل گرفت و توزیع قدرت های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و مشارکت مردمی توسعه یافت؛ لکن نقش اختاپوس اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در مدیریت تشکلهای مستقل از دولت، نقش مشارکت واقعی مردم را کاهش داد. پنجم: حکمرانی فضای مجازی و رسانه ای؛ این الگو به نوعی بازگشت به حکمرانی هرمی اقتدارگرای ظالمانه است؛ اما با ابزار رسانه و فضای مجازی و هوش مصنوعی که می تواند هم نیازسنجی کند و هم نیازسازی انسانها را به دست گیرد و با مدد هوش مصنوعی به مدیریت هوش طبیعی انسانها بپردازد و آدمیان را چون خیمه شب بازی، مختال فخور سازد و جبر اجتماعی رسانه ای پدید آورد. مردم در این الگو مشارکت دارند و حتا مشارکت حداکثری، اما با میل خود، ظلم و جور و فساد و اسارت را پذیرا می شوند. فرهنگ برهنگی و‌ برده داری مدرن را با تخیل و نسبی گرایی و تناسخ هویتی می پذیرند. بشر امروز گرفتار چنین حکمرانی گردید. این حکمرانی، مسلمان و غیرمسلمان و انقلابی و غیرانقلابی و اصول گرا و اصلاح طلب و رزمنده و شرمنده نمی شناسد و همه را اسیر حکمرانی رسانه ای می کند. حکمرانی مطلوب در اسلام، حکمرانی ولایی است. ولایت یعنی پیوند ناگسستنی ولی با مردم (مولی علیهم) و مردم با یکدیگر و مردم با ولی که از طریق بینش توحیدی، محبت اخوتی، تدبیر تعاونی و تلاش جهادی ممکن خواهد بود. این الگوی حکمرانی، چتر محبت و اخوت و تعاون را بر سر همگان حتا غیر مسلمان می گستراند و مقاصد اصلی خود را عقلانیت و معنویت و عدالت در راستای حیات طیبه می داند. حکمرانی ولایی در حکومت نبوی و علوی و قیام حسنی و حسینی علیهم السلام نمایان و درس آموز است. حکمرانی ولایی در زمانه ما باید با ابزار هوش حکیمانه(نه هوش مصنوعی) و رسانه و فضای مجازی (از زیرساختها و سخت افزار تا مدیریت و برنامه ریزی) همراه باشد. به همین دلیل است که گفته میشود اولویت اول در نظام اسلامی، حکمرانی فضای مجازی و رسانه ای است که البته با حکمرانی رسانه تفاوت دارد. حکمرانی رسانه ای یک‌ رویکرد حاکم بر حکمرانی سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و صنعتی و کشاورزی و غیره است. تحقق این ایده نشاید مگر با بر کنار شدن متولیان فرهنگی بی تدبیر و خسته و فرسوده از صدر تا ذیل و جایگزینی مدیران فکور و عالم و معتقد به حکمرانی ولایی و نیز بکارگیری منظومه فکری امامین انقلاب در الگوی حکمرانی ولایی با هوش حکیمانه. امیدوارم حکمرانان و متولیان فرهنگی و فضای مجازی کشور، این هشدار و‌ راهکار را جدی بگیرند و از خواب تخیلی بیدار گردند و شبکه مردمی را در ذیل حکمرانی ولایی تشکیل دهند و مشارکت حداکثری نخبگانی و مردمی را در سیاستگذاری و تنظیم گری و خدمات عمومی و منطقه ای و بین المللی جاری سازند. بی شک، مسئولیت حوزه های علمیه از بقیه سازمانهای فرهنگی در تحقق این رسالت بیشتر خواهد بود. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته عبدالحسین خسروپناه دزفولی طلبه حوزه علمیه قم ۲۴ آبان ۱۴۰۱ 🆔@Khosropanah_ir
17.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
* آینده سایبری-فیزیکی ایران چیست؟ * کشورهای پیشرو دارند آینده نزدیک سایبری فیزیکی شان را ترسیم کرده سیاستها و اقدامات و گام بندی شان را مشخص کرده اند. مثلا ژاپن جامعه5 (socity5) را طرح کرده و بر اساس آن برنامه ریزی کلانی از سطح کار بر تا نهادهای آموزش عالی انجام داده است و همچنین اتحادیه اروپا industry4 و چین از اینترنت پلاس حرف میزند ولی در سند یک اشاره مبتذل به فضای مجازی شده است این بی توجهی مخاطرات امنیتی و اجتماعی را در پی می آورد که نمونه اش همین حادثه تروریستی بود و فردا هم فرزندان ما دیگر ما را نخواهند شناخت چرا که در دیگران بزرگ و آموزش و تربیت میشوند ضرورت دارد که آینده سایبری فیزیکی ایران اسلامی در دنیای جدید ترسیم شود و بر اساس آن تقسیم کار ملی با گام بندی مشخص انجام بگردد. لینک فیلم کامل گفتگو: https://telewebion.com/episode/0x526ca14
🔴 نطفه ی این فتنه از کرونا آغاز شد... ⏪ امیر پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش: ▪️اگر بخواهم مراحل این جنگ ترکیبی را خدمت شما عرض کنم، تحلیل من این است که نطفه این فتنه از آغاز کرونا بسته شد.کرونا یک بازی بود که آمریکایی ها در دنیا آغاز کردند تا داروها و واکسن های خود را به جهان بفروشند و در مجموع جهان را درگیر کنند. همچنین، این اتفاق یک محملی بود تا بتوانند در کشورمان فتنه‌انگیزی کنند. ▪️با حاکم شدن فضای کرونا در کشور، مدارس و دانشگاه ها تعطیل شدند و ما به نوجوانان و فرزندان جوان خودمان یک گوشی هوشمند، تبلت و لپ تاپ دادیم و درب اتاق را بستیم و گفتیم کسی مزاحم فرزندمان شود. این فرزند سریعاً به فضای مجازی متصل شد و در حالی که معلم سخنان خود را مطرح می‌کرد، این فرزند جوان و نوجوان ما به فضای مجازی متصل شد و دو سال در اختیار بیگانگان بود. هنگامی که می‌گوییم جنگ شناختی یعنی دقیقاً با چنین فضایی مواجه هستیم، این فتنه بسته شد و دشمن دوسال روی جوانان و نوجوانان ما کار کرد. ❇️ متن کامل مصاحبه 🌐 http://fna.ir/1seohi
چندین پلتفرم چینی پوشش 2022 را از طریق فناوری خود معرفی می کنند‼️🔥 🔸، یکی از زیرمجموعه‌های China Mobile و Bytedance، مالک ، دو شرکت از شش شرکتی هستند که حق نمایش جام جهانی را تضمین کرده‌اند. کاربران می توانند از های برای تماشای رویدادهای استفاده کنند.
بیشترین جست‌وجوی گوگل ایرانیان در آبان ۱۴۰۱/ با توجه به نقش مولوی عبدالحمید در اغتشاشات، احتمال گرایش به اهل سنت در بین جوانان وجود دارد
💢سایت آمریکایی المانیتور: آیت الله میرباقری قوی‌ترین متفکر نزدیک به انقلابی‌های ایران برای رهبری فکری جریان انقلابی بعد از آیت‌ الله مصباح است،،
🔸"هنگامی که هوش مصنوعی با روانشناسی رفتار ادغام شد، ربات ها،عوامل مصنوعی و سایربرنامه ها را قادر می سازند تا با "تصمیم گیری متوالی مبتنی بر تجربه" ... [که به] درک متنی، درک عاطفی و قابلیت های تقلید کمک می کند، یادگیری را با سرعت بیشتری آغاز کنند.
هکرها به شماره 500 میلیون نفر از کاربران واتساپ دست پیدا کردند و این اطلاعات رو برای فروش گذاشتن. که 300 هزارتاش ایرانی هستند.
متا پس از لو رفتن اطلاعات بیش از نیم ميليارد کاربر خود، 277 میلیون دلار جریمه شده!
⭕️ ۲۰ مطالبه‌ی امام خامنه‌ای درباره فضای مجازی ۱. راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات (مهمترین مطالبه) ۲. قوی‌شدن و اقتدار در فضای مجازی ۳. مدیریت صحیح فضای مجازی ۴. استقلال و عدم‌وابستگی به بیگانگان در فضای مجازی ۵. حضور جریان‌ساز و تأثیرگذار در فضای مجازی ۶. تشکیل جبهه واحد ضدآمریکایی در فضای مجازی ۷. تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در فضای مجازی ۸. تبلیغ مفاهیم و معارف اسلامی در فضای مجازی ۹. مبارزه با کفر و الحاد و نفاق در فضای مجازی ۱۰. برنامه‌ریزی برای رفع آسیب‌های فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان ۱۱. توجه به امیدآفرینی در تولید محتوا برای فضای مجازی ۱۲. مقابله با آرایش‌جنگی دشمنان در فضای مجازی ۱۳. تامین امنیت فضای مجازی ۱۴. رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجمات فکری-فرهنگی در فضای مجازی ۱۵. تقویت وحدت در فضای مجازی ۱۶. اهتمام به یافتن مخاطب واقعی در فضای مجازی ۱۷. تربیت مبلغ‌های قلمی، سخنور و مبلغ حوزوی در فضای مجازی ۱۸. پاسخ‌گویی به شبهات در فضای مجازی ۱۹. تولید و ترویج بازی‌های ایرانی در فضای مجازی ۲۰. گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان فناوری اطلاعات توسط دولت •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌کانال مبلغ متعلق به مبلغان عصر حاکمیت و است. به ما بپیوندید 🆔@The_Age_of_Intelligent