eitaa logo
انتفاضه فلسطین، محسن فایضی
2.4هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
12 فایل
فلسطین را با طعم متفاوت دنبال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️اتهام وحدتیِ افراطی ✍حجت الاسلام مهدی مسائلی 🔻قاعده‌ای کلی وجود دارد که فعالیت در عرصه  وحدت اسلامی همیشه افراد را در معرض اتهام عدول از اندیشه‌ی مذهبی یا کوتاهی درباره آن قرار می‌دهد؛ زیرا ذائقه‌ی طرفداری از مذهب بیشتر تمایل به مخاصمه و جدال و ابراز تمایز با مخالفان مذهبی دارد تا گفتگو و صلح و هم‌گرایی با آنها. از این رو با تندروی‌ها مُدارا می‌کند و آن را به پای حمایت از مذهب می‌گذارد، ولی به تقریب‌ و اتحادگرایی نظر سوء دارد و آن را عامل تضعیف مذهب می‌داند. 🔻اما چند سالی است که این اتهام از ناحیه کسانی به فعالان عرصه وحدت اسلامی زده می‌شود که خود را طرفدار انقلاب اسلامی و معتقد به ولایت فقیه می‌دانند. بدیهی است که این عده به واسطه‌ی راهبُردی بودن موضوع وحدت اسلامی در تفکر انقلاب اسلامی، طیف متهم شده را طرفدار افراطی وحدت اسلامی و خود را طرفدار معتدل و اصیل وحدت اسلامی معرفی کنند. 🔻حال سؤال این است که طرفداری از وحدت اسلامی به چه معناست و چه اقتضائات و لوازمی دارد؟ آیا با صرف تکرار لفظ وحدت اسلامی و طرح شعاری آن، ‌کسی طرفدار وحدت می‌شود؟ 🔻نهایت مطلبی که این افراد در بیان لوازم وحدت اسلامی بیان می‌کنند، این است که نباید به اهل‌سنت توهین مذهبی کرد و غیر از این، هیچ رفتار تبلیغی دیگری با موضوع وحدت اسلامی تعارضی ندارد. به دیگر سخن از نگاه آنها کسی که به اهل‌سنت توهین مذهبی نمی‌کند، طرفدار وحدت اسلامی است؛ و کسانی که لوازمی بیش از این را برای وحدت اسلامی مطالبه کند، طرفدار افراطی وحدت اسلامی است. 🔻البته تعریف توهین مذهبی نیز نزد آنها خیلی محدود و اخص است و تنها شامل دشنام‌های صریح می‌شود. بر این اساس، آنها بسیاری از مصادیق لعن را توهین مذهبی تلقی نمی‌کنند، در حالی که لعن نزد عموم جامعه به عنوان یک توهین شناخته می‌شود و اگر کسی به مقدسات و افراد مورد احترام شیعه نیز لعن کند، توهین مذهبی به حساب می‌آید. همچنین این افراد گردآوری و نشر مطاعن و عیب‌های خلفا را نیز توهین قلمداد نمی‌کنند و آن را رفتاری علمی و پژوهشی می‌دانند. این‌ اقدامات که با هدف تقابل و مخاصمه مذهبی انجام می‌شود، بیش از آن‌که کسی را هدایت کند، لجاجت و تنفر طرف مقابل را برمی‌انگیزد و او را نیز به تقابل به مثل فرا می‌خواند. درمجموع از نگاه این افراد برای التزام عملی به وحدت اسلامی، شما تنها موظف هستید به اهل‌سنت و خلفای آنها دشنام‌گویی نداشته‌ باشید. 🔻با این رویکرد این افراد اختلاف مذهبی بین شیعه و سنی را تا آستانه‌ی دشمنی مذهبی پیش می‌برند ولی به زعم خودشان اقدامات آنها همچنان در راستای وحدت اسلامی است. حقیقت‌این‌که رویکرد تبلیغی این جریان‌ها در تقویت گُسَست‌ها و فاصله‌ها میان شیعه و اهل‌سنت است، در واقع آنها اثبات هویت تشیع را در تقویت تضاد شیعه با اهل‌سنت می‌بینند، نه در تبلیغ‌ آموزه‌ها و امتیازاتی که امامان اهل‌بیت(ع) در تبیین دین شریعت اسلام داشتند. از این رو می‌کوشند تا یک شیعه نهایت فاصله را از یک سنی داشته باشد و درباره هر نقطه اشتراکی میان آنها تشکیک می‌کنند. بر این اساس، توحید اهل‌سنت را توهمی عنوان می‌کنند؛ به واسطه‌ی عدم اعتقاد اهل‌سنت به امامت اهل‌بیت(ع)، محبت آنها به اهل‌بیت را غیرواقعی می‌دانند، (اینها نمونه سخنان یک سخنران انقلابی است) ولی معتقدند که از اصول وحدت اسلامی نیز تخطی نکرده‌اند. 🔻حال سؤال است که طلبه و دانشجوی انقلابی که در پای چنین منبرهایی اندیشه‌ و انگیزه خویش را شکل‌ داده است، چگونه می‌خواهد در تعامل با اهل‌سنت، به پیگیری امور وحدت اسلامی بپردازد؟ آیا پیگیری وحدت اسلامی توسط چنین افرادی صورت واقعی دارد؟ 🔻به روشنی پیدا است که وحدت اسلامی از نگاه کسانی که اشتراکات حداقلی با اهل‌سنت را حتی در مقوله توحید نمی‌پذیرند، وحدتی تاکتیکی است. می‌دانیم که مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بارها به نفی تاکتیکی بودن وحدت در اندیشه انقلاب اسلامی پرداخته‌اند و مراحل مختلف آن را تبیین کرده‌اند و بالاترین مرحله‌ی وحدت اسلامی را برای دستیابی تمدّن نوین اسلامی دانسته‌اند. اما مسیری که این عده می‌روند برای غلبه‌ی مذهبی شیعه بر سایر مذاهب اسلامی ریل‌گذاری شده است نه وحدت شیعه و سنی در ذیل پرچم اسلام. 🔻فشرده‌سخن اینکه نباید با برداشت نادرست از تمجید بزرگان درباره تبلیغ و گسترش معارف اهل‌بیت(ع) در زمان صفویه، رویکرد فرقه‌‌ای و سلبی این دوره را الگو قرار داد و با این رویکرد وحدت اسلامی را نیز پیگیری کرد. 🔻محققا وحدت اسلامی به معنای کوتاهی در اندیشه مذهبی نیست ولی با روش تبلیغی فرقه‌گرایی و تقابل مذهبی، وحدت اسلامی مسئله‌ای شعاری و تاکتیکی خواهد بود. ادامه پست بعد👇
🔻عالمی که اولویت و جهت‌گیری تبلیغی‌ دینی او، مخالفت مذهبی با سایرمسلمانان است، تولیدات مذهبی‌اش نیز در همین راستا است. وحدت اسلامی برای چنین شخصی محدود به هفته وحدت است که مصاحبه‌ای بکند، با اهل‌سنت عکسی بگیرد و از برادری اسلامی سخن بگوید. @Thirdintifada
در میان شخصیت ها و افراد گوناگون می‌توان جناب رحیم پور ازغدی را از حامیان و باورمندان دغدغه مند به "وحدت" دانست لینک زیر برخی از سخنرانی های پیاده شده ایشان در حول وحدت است که از سوی وبسایت ایشان منتشر شده است https://rahimpour.ir/fa/tags/%D9%88%D8%AD%D8%AF%D8%AA/ پ.ن: اگر باز نمیشود؛ لینک را خارج از تلگرام باز کنید @Thirdintifada
✍خانم خطیب ‌همیشه همه‌ی اطرافیانم در ایران می‌گفتند: «شبیه خاله‌ت هستی؛ صورتت، چشمات، نگاهت، حتی حرف زدنت..» آلبوم عکسش را که نشانم می‌دادند، این حرف‌ها را ثابت می‌کرد. سال گذشته که به کنیا و دیدار خانواده پدری رفتم، همه گفتند: «چقدر شبیه عمه‌تی! صورتت، حرف زدنت، راه رفتنت، نگاهت..»در منطق ریاضی، اگر «آ» با «ب» و هم‌زمان «آ» با «پ» برابر باشد، آنگاه «ب» با «پ» برابر می‌شود. یعنی خاله‌ی من که خودش و چند پشتش اهل تهرانند، و عمه‌ی من که اهل روستایی دورافتاده در شرق آفریقاست، «شبیه» به همند!یعنی خاله‌ی من که برچسب «ایرانی » دارد، مادربزرگش هم از سادات بوده است، و عمه‌ی من که نژاد «سواحیلی» دارد و مسلمان است، به هم «شبیه» اند!یعنی خاله‌ی من با صورتی گندمی که تمام ضرب‌المثل‌های فارسی را از برّ است و عمه‌ام با پوستی تیره که غیر از سواحیلی، آن هم با لهجه‌ی محلی، زبان دیگری نمی‌داند، شبیه هم‌اند.یعنی خاله‌ی من که چادر سر می‌کند و محرم و صفر مشکی می‌پوشد و سفره «ام‌البنین» می‌اندازد، و عمه‌ام که به رسم محلی، حجابش را با دستمالی به سر و پارچه‌ی گلدار به کمر حفظ می‌کند و مقید است در عید فطر و قربان دستانش را حنا بگذارد، به هم شبیه‌اند..➖➖➖➖شاید آن روز که در جانمازشان گل یاس نشاندند و آن بی مُهر و این با مُهر، رو به قبله کردند و تکبیر گفتند و نماز گزاردند به هم شبیه شدند؛ یا شاید آن روز که این از ایران و آن از کنیا، لباس احرام به تن کردند و به حج رفتند، بهم شبیه شدند.یا شاید شبی در رمضان که قرآن خواندند و آیات انفاق و جهاد را زمزمه کردند، شبیه هم شده‌اند.یا شاید آن روز که در بندرعباس و بندر مومباسا با پرتقالی‌ها جنگیدند، بهم شبیه شدند.یا شاید آن روز که بر صورت‌هاشان خش انداخت به هم شبیه شدند.یا شاید آن روز که لوله‌ی تفنگ ، حجابشان را نشانه رفت، شبیه به هم شدند.یا شاید همین چند روز پیش، که وقتی به شان اهانت شد، بغضی در گلو و خشمی در نگاهشان آمد، شبیه هم شدند..و یا شاید امروز که از مساجدشان نوای دل‌انگیز «أشهد أن محمد رسول الله» شنیده می‌شود، شبیه به هم‌ شدند..شاید هم نیازی به این همه دلیل برای شباهت‌شان نیست؛ ۱۴ قرن است که یک خون در رگ‌هاشان جاریست... @Thirdintifada
امشب سید حسن نصرالله: «اقدام قاتلان جنایتکار تکفیری که به منفجر کردن مساجد اهل سنت در پاکستان به بهانه بزرگداشت میلاد پیامبر اکرم کردند را محکوم می‌کنیم». @Thirdintifada
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سیدحسن نصرالله: هر کشوری که به سمت عادی سازی پیش می رود، وقتی توافقنامه عادی سازی را امضا می کند، باید محکوم شود، زیرا این حمله به مردم فلسطین و مسجدالاقصی است. @Thirdintifada
عیدتون مبارک 🔴چند جمله کمتر شنیده شده وحدت در کلام آیت الله خامنه ای ✅هفته وحدت، باور قلبی است، تاکتیکی نیست ✳️هدف، حکومت قرآنى و اسلامى است ❗️رفتار شیخ مفید با مخالف مذهبی الگوی خوبی برای امروز نیست! ‼️این یک چیز دلبخواه نیست! ❌مدام صد بار تکرار میکنیم، امّا... ⁉️نه امروز مصلحت است، نه زمان امام صادق (علیه السّلام) مصلحت بود ❌وقتی خیرخواهِ هم نیستیم، نتیجه همین است! @Thirdintifada
📹 رهبر انقلاب: امروز رژیم صهیونیستی لبریز از کینه و غیظ است و قرآن می‌فرماید موتوا بغیظکم! / بعون الله این «قل موتو بغیظکم» در مورد رژیم صهیونیستی در حال تحقق است ✏️ رهبر انقلاب ساعتی پیش در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشور‌های اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت: رژیم صهیونیستی لبریز از کینه و غیظ است. نه فقط نسبت به ما؛ نسبت به کشورهای دیگر هم همینجور است. اینجور نیست که رژیم صهیونیستی از کشورهای دور و اطراف خودش خرسند باشد. آن‌ها به مصر و عراق و سوریه هم کینه دارند. چرا؟ چون هدف آن‌ها از نیل تا فرات بوده و این نشده؛ این کشورها در دوره‌ها و به دلایل مختلف نگذاشتند. این‌ها سرشار از کینه و غیظ هستند. خوب البته قرآن میفرماید قل موتوا بغیظکم. بله خشمگین باشید و بمیرید از خشم. همین هم خواهد شد. دارند میمیرند. بعون الله این «قل موتو بغیظکم» در مورد رژیم صهیونیستی در حال تحقق است.۱۴۰۲/۰۷/۱۱ @Thirdintifada
رهبر انقلاب: قمار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سراسر باخت است 🔹نظر قطعی جمهوری اسلامی این است که دولت‌هایی که قمار عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را برای خودشان سرمشق کار قرار می‌دهند ضرر خواهند کرد. باخت منتظر این‌هاست و دارند اشتباه می‌کنند. به قول اروپایی‌ها روی اسب بازنده شرط‌بندی می‌کنند. 🔹امروز وضع رژیم صهیونیستی وضعی نیست که مشوق نزدیکی به او باشد، نباید این اشتباه را بکنند. 🔹رژیم غاصب رفتنی است. امروز نهضت فلسطین از همیشۀ این هفتاد-هشتاد سال سرحال‌تر است. امروز جوانان فلسطینی و نهضت فلسطینی، نهضت ضد غصب، ضد ظلم، ضد صهیونیسم امروز از همیشه با نشاط‌تر، سرحال‌تر، آماده‌تر است که مشاهده می‌کنید و ان‌شاءاللّه این نهضت به نتیجه خواهد رسید. 🔹همین‌طور که امام بزرگوار (ره) تعبیر کردند از رژیم غاصب به سرطان حتماً این سرطان ان‌شاءاللّه به دست خود مردم فلسطین و نیروهای مقاومت در کل منطقه ریشه‌‌کن خواهد شد. @Thirdintifada
رهبر انقلاب: اگر کشورهایی مثل ایران و عراق و عربستان و مصر با هم متحد باشند دولت آمریکا نمی‌تواند در منطقه زورگویی کند 🔹دشمنان اتحاد مسلمین آن کسانی هستند که اگر کشورهای اسلامی با هم متحّد شوند آن‌ها ضرر می‌بینند. نمی‌توانند دست‌اندازی و غارتگری کنند، مشکل پیدا می‌کنند. 🔹اگر کشورهایی مثل ایران، عراق، سوریه، لبنان، کشورهای حاشیهٔ خلیج‌فارس، مثل عربستان، مصر، اردن، اگر این کشورها یک خط‌مشی واحدی را در مسائل اساسی و کلی خودشان اتخاذ کنند، قدرت‌های زورگو نمی‌توانند در امور داخلی این‌ها، در سیاست خارجی این‌ها دخالت کنند. @Thirdintifada
روایت آقای نوذری از گفتگو با اهل سنت طبیعیه با همه حرف هاشون موافق نباشم؛ اما کلیات داستان رو در نظر بگیرید https://www.instagram.com/p/Cx9H3faO8yF/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== @Thirdintifada