eitaa logo
مؤسسه بین المللی ترنم صلح
1.7هزار دنبال‌کننده
208 عکس
763 ویدیو
23 فایل
فعالیت‌های مؤسسه برای صلحی جهانی: -معرفی مراکز،منابع تخصصی وجریان‌های تبلیغ بین‌المللی -معرفی دوره،نشست وهمایش مرتبط -معرفی تازه‌مسلمانان -برگزاری دوره‌های مطالعات اسلام وادیان -تولیدمحتوای اسلامی برای جامعه غرب مدیر: @ebnosiam @allah4all @studiesofshia
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_ویژه #هند @ThrillofPeace ✳️ عاشقانه‌های #کریشنام روحانی هندو در مدح امیر مومنان امام علی علیه السلام 🔹جشن ۱۳ رجب؛ دانشگاه علیگر هند 🌺 میلاد امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام تبریک و تهنیت 🌺 🔸مطالب بیشتر در "#انجمن_ترنم_صلح" 👈👈👈 @ThrillofPeace @Allah4all
28.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍LOVE AND JUSTICE, NOT HATE AND GREED- RALLY IN DEARBORN, MI ❇️ میتینگ انتخاباتی برنی سندرز در ایالت میشیگان آمریکا با سخنرانی روحانی شیعه (سخنرانی کامل به زبان انگلیسی و عربی با زیرنویس) ✏️ میشیگان بزرگترین کانون مسلمانان عرب تبار در آمریکا است. سید حسن قزوینی متولد کربلا، پیشوا و امام جماعت مرکز اسلامی آمریکا واقع در دیربورن بزرگترین مسجد آمریکای شمالی و یک روحانی شیعه دوازده امامی است. تحصیلات حوزوی خود را در حوزه علمیه قم به پایان رسانده‌ و اصالتا اهل قزوین است. 🔸انتشار محتوا، به معنای رد یا تأیید آن از سوی انجمن ترنم صلح نیست. | | 🎦 ترجمه و تدوین: «انجمن بین المللی ترنم صلح» @ThrillOfPeace
12.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 Understanding Islam by Matt Davies (Part 4) ✳️ تفاوت #جهاد_اکبر با #جهاد_اصغر چیست؟ آیا اسلام دستور به #خشونت_نامحدود در برابر سایرین می‌دهد؟ ✅ پروفسور Matt Davies، به عنوان یک مسیحی در کلیسای Trinity Lutheran Church در دالاس #آمریکا به این سؤال پاسخ می‌دهد! (بخش چهارم) 🔴 مشاهده این سخنرانی علمی توصیه اکید می‌شود. | #مطالعات_اسلامی | #شبهات_اسلامی | #اسلام_در_آمریکا | #مسیحیت | #فهم_بین_الادیانی | #جهاد 🎦 ترجمه و تدوین: انجمن ترنم صلح @ThrillOfPeace
@ThrillofPeace ✳️ شیوه های تبلیغی آیت الله موسوی لاری ره 🔹بخش اول آیت الله سید مجتبی موسوی لاری یکی از چهره های ماندگار جامعه جهانی اسلام است. وی از پیشگامان عرصه تبلیغ جهانی است. از این رو می توان وی را در دهه سی و چهل خورشیدی، از نظریه پردازان جهانی سازی بر پایه پروژه عدالت جهانی بر بنیاد دین و عقل دانست. وی در زمانی به این اندیشه جامه عمل پوشاند که بزرگان علم و دانش، در محدوده جغرافیایی ایران نیز به تبلیغ نمی اندیشند و تنها می کوشیدند تا هسته علم و دین را در حوزه های علمیه حفظ و نگه دارند و از آسیب تهاجم مادیگری حفظ کنند. در همین زمان که مردانی مکتب اسلام را برای جامعه ایرانی و شیعه می نگاشتند تا این گونه دانه ای بپاشند و مومنانی متدین را گرد آورند، ایشان در اندیشه جهانی سازی اندیشه تشیع بود که بر محور عقل و تعبد است. نوشته های ایشان با زبانی نگاشته شده که فرهنگ جهانی با همه تنوع و تعدد خود، بتواند آن را درک و فهم کند. این گونه است که خوانندگان وی از خاور دور تا باختر دور و شمال و جنوب، مطالب را درک کرده و با آن همراهی و همدلی می کنند هر چند که آن را به عنوان مجموعه باورهای دینی خویش نپذیرند ولی به عنوان بخشی از باورهای قابل تدبر و اندیشه پذیرفته و با آن کنار می آیند. زبان نوشته هایش به گونه ای است که حتی در برخی از دانشگاه های جهان به عنوان متن آموزشی مورد توجه و تدریس قرار می گیرد که خود بیانگر سطح و زبان نوشته هایش است.[۱] وی در بیان برتری عقلانیت اسلامی و معنویت آن بر دیگر ادیان و مذاهب و شرایع وحیانی و انسانی، به گونه ای از جدال احسن بهره برد که می توان وی را به عنوان شاگرد راستین مکاتب آسمانی به ویژه قرآن و پیامبران و به ویژه رسول الله (ص) و امامان عصمت و طهارت(ع) دانست. این گونه است که به سادگی آثار ایشان بر جان می نشیند و آثار آن بزرگانی چون حامد الگار را می لرزاند و مباحث امامت وی چنان وی را دگرگون می کند که هدف خویش را فراموش می کند و به جای ترجمه زبانی، ترجمان جانش قرار می دهد و باورهایش را بدان شکل و معنایی جدید می بخشد. @ThrillofPeace شیوه تبلیغی که معظم له هم در آثار و هم در انتشار کتب برگزیده است، شیوه ای قابل تامل است. البته در دوره طاغوت، گروه های اسلامی تلاش کردند تا برای جلب مخاطبان در داخل کشور چنین شیوه ای را به کار برند و حتی موفق نیز بودند که از آن جمله می توان به موسسه در راه حق، نسل نو، انجمن اسلامی سیمان دورود و مانند آن اشاره کرد که مجموعه کتابچه ای را برای مخاطبان تهیه و ارسال می کردند؛ اما در سطح بین المللی و به شیوه ای فراگیر و با ادبیات جهانی، شاید بتوان معظم له و موسسه ایشان را بی نظیر و یا کم نظیر دست کم در جوامع اسلامی بر شمرد. بررسی روش شناسی تبلیغ دینی که معظم له بر گزیده است می تواند برای بسیاری از مراکز مهم از جمله جامعه المصطفی العالمیه ، سازمان فرهنگ و ارتباطات و دیگر نهادهای بین المللی مفید باشد و به آنان درس ها و پندهای بسیاری ارایه دهد تا برای دست یابی به موفقیت از شخص و موسسه ایشان الگوبرداری نمایند. telegram.me/bayeganitabligh/892 نویسنده در همین راستا بر آن شد تا در این مدت اندک فراهم آمده، دست کم روش شناسی شیوه تبلیغ دینی را بر اساس برداشت دیگران از مخاطبان آثارشان به دست دهد. براین اساس، به سراغ نامه ها، گزارش ها و مصاحبه های موجود در آرشیو و بایگانی موسسه ایشان رفته و تحلیل دیگران را از این راه تبیین نموده است. آن چه پیش رو شماست، نگاهی گذرا و کوتاه به بخشی اندک از این دیدگاه های مخاطبان است. استاد خلیل منصوری، مدرس و پژوهشگر حوزه 📝 «انجمن بین المللی ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace
13.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#️⃣ Prophet - Luis Farrakhan - part 1-2 ❇️ اسلام، پیامبر (ص) و نژادپرستی- لوئیس فراخان - بخش 1-2 🔹پیامبر ص در روزهای پایان عمرش چه دید؟ 🔸خداوند میخواهد این رویه را عوض کند. انتشار محتوا، به معنای رد یا تأیید آن از سوی انجمن ترنم صلح نیست #ادیان_فرق | #اسلام_در_آمریکا | #لوئیس_فراخان | #برده_داری | #غرب | #مسیحیت | 💯 ترجمه و تدوین: انجمن بین المللی ترنم صلح @ThrillofPeace
@ThrillofPeace ✳️ نگاه به اسلام در غرب 🔹گفت‌وگو با فیلسوف جوان افغان مقیم آمریکا 💠 دکتر سید حسن حسینی (اخلاق)؛ متفکر و فیلسوف چهل ساله افغان که متولد استان بامیان و دانش‌آموخته حوزه‌های علمیه قم و مشهد و دانشگاه علامه طباطبایی تهران است، اکنون با داشتن سابقه تدریس در دانشگاه‌های امریکا، ایران و افغانسستان به عنوان یکی از مهم‌ترین متفکرین افغان در دنیا مطرح است. این پژوهشگر دانشگاه جرج واشنگتن، اکنون عضو جامعه فیلسوفان مسلمان، انجمن فلسفی آمریکا و آکادمی دین آمریکاست و در زمانه‌ای که حکمت متعالیه هنوز با منتقدان مختلف خود دست و پنجه نرم می‌کند، بازگشت به حکمت مشاء را در سر می‌پروراند. با وی در شهر هیوستون تگزاس درباره نگاه به اسلام در غرب به گفت‌وگو نشستم. 🔹شما اکنون مشغول تدریس و پژوهش در آمریکا هستید. نگاه به اسلام‌ را در غرب چگونه می‌بینید؟ وضعیت مسلمانان و تعامل آنان با اکثریت غیرمسلمان چطور است؟ من وقتی وارد جامعه آمریکا شدم تصور می‌کردم که آشنایی کمی با اسلام دارند. ولی به تدریج دریافتم که اطلاعات قوی و عمیقی در باب اسلام در مجامع آکادمیک آمریکا وجود دارد. با تنوع و تکثر فهم‌ها در جوامع اسلامی آشنا هستند. شما در فضای عمومی این‌جا با گرایش‌های و فرقه‌های جدید اسلامی نیز آشنا می‌شوید. جمعیت مسلمان آمریکا با هر حسابی از جمعیت کشورهایی مانند لیبی، قطر و کویت بیش‌تر است. تنوع عظیم جوامع اسلامی در آمریکا تفاوت اساسی آن با اروپاست. @ThrillofPeace اسلام به اروپا بیش‌تر از طریق کارگران یدی وارد شده؛ ولی در امریکا این متخصصان مسلمان بوده‌اند که اسلام را وارد آمریکا کرده‌اند. همچنین در آمریکا قشر بومی مسلمان داریم که در اروپا این ویژگی دیده نمی‌شود. برده‌های سیاه‌پوست در آمریکا سابقه طولانی در مسلمانی داشته‌اند و مسیحیت را ناتوان از مقابله با برده‌داری می‌دیده‌اند. پارسال در آکادمی دین آمریکا، جیمی کارتر ـ رییس‌جمهور اسبق آمریکا ـ به‌عنوان استاد دین دعوت شد تا سخنرانی کند. او گفت که به یاد می‌آورد در کودکی که همراه مادرش به کلیسا می‌رفت، کشیش با استناد به آیات انجیل از برتری سفیدپوستان بر سیاه‌پوستان دفاع می‌کرد. در جامعه آمریکا این تعارض میان سیاه و سفید بسیار جدی بوده و سیاهان، اسلام را راه رهایی از بردگی دیده‌اند. حتی نهضت «ملت اسلام» در آمریکا نه بر اساس یک تلقی معرفتی، بلکه بر پایه نفرت از مسیحیت شکل گرفت. وجه واکنشی آن خیلی بیش‌تر از وجه کنشی آن بوده است. همه این‌ها موجب شده که اسلام در آمریکا وضعیت خاص و متنوعی پیدا کند. بدون در نظر گرفتن این تنوع نمی‌شود از اسلام و مسلمانان در آمریکا سخن گفت. من یک بار جهت نگارش کتابی، برای جوانان مسلمان متولد آمریکا سؤالاتی طرح کردم؛ یک سؤال این بود که چه توقعی از اسلام در جامعه غربی دارند؟ @ThrillofPeace یکی از این دانش‌آموزان که به تازگی می‌خواست وارد دانشگاه شود جواب داده بود که سؤال شما درست نیست؛ به من چه ربط دارد که مسلمان آلمانی یا بریتانیایی یا حتی کالیفرنیایی درباره اسلام به چه می‌اندیشد و از آن چه توقعی دارد. شما باید ببینید که یک جوان ویرجینیایی (جایی که از وی پرسیده بودم) از اسلام چه می‌خواهد. این یعنی این‌که بدون درک تنوع و تکثر نمی‌توان قدمی در مفاهمه یا احیاناً ترویج معارف برداشت. خلاصه آن‌که در عین آگاهی نسبتاً خوب مجامع آکادمیک آمریکایی از اسلام، عموم نامسلمانان آمریکا تحت تأثیر رسانه، به مسلمانان می‌نگرند و خواهان موضع‌گیری علنی مسلمانان علیه افراط‌گرایی‌اند. در مقابل نیز مسلمانان به گروه‌های مختلفی از نظر واکنشی تقسیم می‌شوند؛ از کسانی که موضع دفاعی می‌گیرند، تا کسانی که موضع تهاجمی دارند؛ از کسانی که تلاش می‌کنند گلیم خویش را از دعوا به سلامتی بیرون کشند، تا جوانانی که به مسایل کاربردی و بومی آمریکا مثل زندانیان، بی‎سرپرست‌ها، بی‌خانمان‌ها، یتیمان و اسارت‌‌های مدرن با توجه به آموزه‌های اسلامی می‌پردازند. telegram.me/bayeganitabligh/5347 یک نکته تا اندازه‌ای مشترک بین نسل مسلمان تولد‌یافته در آمریکا این است که عموماً از تفرقه و نفرت‌افکنی فرقه‌های اسلامی علیه یکدیگر منزجرند و در مقابل از همکاری‌های بین‌ فرق و حتی ادیان استقبال می‌کنند. منبع: تقریرات؛ اردیبهشت و تیر ۱۳۹۵ 📝 «انجمن بین المللی ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace
@ThrillOfPeace ✳️ چرا اسلام مخالف نظام سرمایه سالاری است؟! 🔹اگر تنها 8 روز جهان متوقف گردد، می‌توان با پولِ آن و با کیفیت را به مدت 12 سال برای تمام سیاره زمین تأمین کرد. 🔸دغدغه اسلام حرکت و دستیابی به صلحی پایدار برای جهانیان است و بدیهی است که با و از بین رفتن ظلم و نابرابری و برقراری ، زمینه رشد و زندگی متعالی برابر برای تمامی بشریت فراهم میشود. | | | 🎦 ترجمه و تدوین: انجمن بین المللی ترنم صلح @ThrillOfPeace
@ThrillofPeace ✳️ شهید مبلغ بین المللی اسلام، عبدالله دهدوه از بلژیک دهدوه تحت تأثیر معارف اهل بیت(ع) شیعه شد و پس از تحصیل علوم حوزوی در حوزه علمیه قم و جامعة المصطفی العالمیة به بلژیک بازگشت و فعالیت‌های تبلیغی خود را با راه‌اندازی مرکز اسلامی و مسجد امام رضا(ع) در شهر بروکسل آغاز نمود. فعالیت‌های مهم وی در بلژیک، برگزاری مراسم عبادی و مذهبی، تألیف چندین جلد کتاب و تربیت بیش از دویست شاگرد است. عبدالله دهدوه در ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ شمسی توسط تروریست‌ها به شهادت رسید. برای آشنایی بیشتر و معرفی شهید تبلیغ بین المللی اسلام عبدالله دهدوه به ادامه مطلب مراجعه نمایید. عبدالله دهدوه در سال ۱۹۶۶ میلادی برابر با ۱۳۴۴ شمسی در کشور مغرب به دنیا آمد. وی که مغربی‌الاصل بود، تحت تأثیر معارف اهل بیت(ع) به مذهب تشیع گروید و به علت علاقه شدید به اسلام و فرهنگ اهل بیت(ع) در سال ۱۳۵۹ برای تحصیل علوم حوزوی وارد حوزه علمیه قم شد. عبدالله دهدوه جوان پس از طی یک مرحله تحصیل و کسب نخستین مبانی و معارف اسلامی، جهت تبلیغ مسائل اسلامی به بلژیک رفت و در کنار فعالیت‌های خود مدرک کارشناسی علوم طبیعی را نیز از دانشگاه‌های بلژیک دریافت کرد. دهدوه پس از چند سال، مجدداً برای ادامه تحصیل به ایران و شهر قم مراجعت نمود. وی بعد از تکمیل دوره فقه و معارف اسلامی در جامعة المصطفی العالمیة به بلژیک برگشت و فعالیت‌های تبلیغی خود را با راه‌اندازی "مرکز و مسجد امام رضا(ع)" در شهر بروکسل آغاز نمود. @ThrillofPeace عبدالله دهدوه در طول فعالیت خود، اقدامات مؤثری در نشر فرهنگ اهل بیت(ع) انجام داد؛ از جمله برگزاری مراسم عبادی و مذهبی، تألیف چندین جلد کتاب (مانند کتاب «الحریة من وجهه النظر الاسلام و الغرب») و آموزش بیش از دویست شاگرد. وی همچنین دست اندرکار انتشار نشریه‌ای تأثیرگذار به زبان فرانسوی به نام «شعاع الحکمة» در خصوص موضوعات فقهی و عقایدی بود که بین مسلمانان اروپا طرفدار دارد. وی که عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) هم بود، برای سخنرانی و نشر مکتب اهل بیت(ع) به بسیاری از کشورهای اروپایی مسافرت کرده و در کنفرانس‌های بین‌المللی نیز شرکت فعال داشت. عبدالله دهدوه در طول فعالیت خود در بلژیک صدها نفر از اهالی این کشور و کشور مراکش را با مکتب اهل بیت آشنا کرد و شاگردان وی، در دانشگاه‌های بلژیک و دیگر کشورهای اروپائی در حال تدریس می‌کنند. دهدوه در پنجمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع) که شهریور سال ۱۳۹۰ شمسی در تهران برگزار شد، حضور داشت و در سفر به مشهد به زیارت حرم امام رضا(ع) رفت و نیز با رهبر جمهوری اسلامی ایران، آیت الله خامنه‌ای دیدار کرد. آخرین سفر دهدوه به کربلا و عتبات عالیات برای زیارت حرم امام حسین(ع) بود. عبدالله دهدوه در ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ شمسی در حالی که برای نماز مغرب آماده می‌شد، توسط تروریست‌ها به شهادت رسید. بنا بر گزارش‌ها، چند نفر به مسجد امام رضا، حمله کردند و آنجا را آتش زدند که در این آتش‌سوزی عبدالله دهدوه به شهادت رسید. متهم اصلی در جلسات دادگاه گفته بود که وی می‌خواسته انتقام سوری‌هایی را بگیرد که به دست شیعیان کشته می‌شوند. جنازه دهدوه به زادگاهش در طنجه مغرب منتقل شد و در آنجا دفن شد. دادگاه بلژیک هم متهم اصلی را به ۲۷ سال حبس محکوم کرد. telegram.me/bayeganitabligh/5445 مستندی با عنوان «ققنوس» در سال ۱۳۹۴ شمسی از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران پخش شد که به زندگی عبدالله دهدوه و همچنین شیعیان بلژیک می‌پرداخت. این فیلم تاکنون جایزه شبکه مستند سیما از جشنواره سینماحقیقت، لوح افتخار و جایزه نخست بخش مستند بیداری اسلامی و جهانی جشنواره مردمی فیلم عمار و... را به خود اختصاص داده است و همچنین در نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش تندیس جشنواره را از آن خود کرد. برگرفته شده از thrillofpeace.net 🔹جهت دانلود مستند به لینک زیر مراجعه فرمائید 👇👇👇 telegram.me/InternationalDocs/7 📝 «انجمن بین المللی ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace
10.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️سوالات دانشجویان در رابطه با علمیه قم!!! (قسمت1از2) ❇️از فلسفه ارسطو تا ملاصدرا، از شهریه تا خدمت سربازی طلبه‌ها! ✅رابرت گلیو پاسخ میدهد! ✳️ پروفسور رابرت گلیو (Robert Gleave) دارای مدرک پروفسوری مطالعات عربی از دانشگاه اکستر 🔹وی محقق اسلامی و فقه شیعه 12 امامی است که مهمان بسیاری از نشست‌های تخصصی دینی در ایران است!!! 🔸*مشاهده این سخنرانی برای همه فعالان حوزه دین و فرهنگ توصیه می‌شود.* 📽 ترجمه و تدوین: انجمن ترنم صلح @ThrillofPeace
@ThrillofPeace ✳️ تنوع مسائل شرعی در جوامع مسلمان ✳️ Diversities of Sharia’s Problems in Muslim Societies 🔹These articles aim the problems and issues that currently exist in the present communities of Muslims. 🔸Introduction Muslims are approximately 25 percent of world’s population. Beside South Asia and North Africa regions that were the primary Muslim societies, Islam is followed by a wide range of people in various and numerous present-time countries, who consider themselves attached to a great family called “Umma”, as a Quranic term. Muslims consist the majority in some countries, even rarely they have obtained the authority and governed them; Although, they have formed a society alongside other religions adherents societies to have the efficient role within several countries or have tried to live as a minority in rest cases. Additionally, Muslims are the ... 🔹ادامه مطلب در 👈👈👈 https://plink.ir/ycOPG 📝 «انجمن بین المللی ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace
14.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#️⃣ Nyc Terror Attack Sparks Heated Debate About Iran And Islam ❇️ آیا از نظر شما ایران کشور خوبی است و دولتمردان خوبی دارد؟ 🔹مصاحبه‌ی ویدئویی محمدعلی الهی، روحانی تابع و ساکن امریکا، با فاکس نیوز که در ابتدا در مورد حمله ی تروریستی ۳۱ اکتبر 2017 در نیویورک بود اما مجری فاکس بحث را به سمت ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی سوق داد. 🔸بشنوید بحث داغ میان حجت الاسلام الهی و سباستین گورکا، مشاور سابق رئیس جمهور امریکا در کاخ سفید. 🔺محمدعلی الهی روحانی شیعه ایرانی_آمریکایی، امام و مؤسس دارالحکمه اسلامی آمریکا در دیربورن میشیگان است. الهی همچنین عضو مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و در دیترویت به امام الهی مشهور است. انتشار محتوا، به معنای رد یا تأیید آن از سوی انجمن ترنم صلح نیست #فاکس_نیوز #اسلام_در_امریکا #محمد_علی_الهی #مبلغ_اسلامی #اسلام_هراسی #ایران_هراسی #قدرت_رسانه 💯 ترجمه و تدوین: انجمن بین المللی ترنم صلح @ThrillofPeace
@thrillofpeace-شیعه در آمریکای شمالی.pdf
1.6M
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌#معرفی_کتاب @ThrillofPeace ❇️ #معرفی_کتاب "شیعه در آمریکای شمالی" نوشته پروفسور #لیاقت_تکیم و دکتر علی عسگری یزدی 🔹یکی از منابع اصلی و البته محدودی است که در زمینه مطالعه وضعیت شیعیان در #آمریکای_شمالی به چاپ رسیده است. به گفته مؤلف، کل پروژه در حدود ده سال زمان برده است و تلاش بر این بوده که تمام مصاحبه‌ها، گزارشات و آمارها به‌صورت شخصی یا نقل مستقیم انجام گیرد. 📝 «انجمن بین المللی ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace