eitaa logo
مؤسسه بین المللی ترنم صلح
1.7هزار دنبال‌کننده
208 عکس
763 ویدیو
23 فایل
فعالیت‌های مؤسسه برای صلحی جهانی: -معرفی مراکز،منابع تخصصی وجریان‌های تبلیغ بین‌المللی -معرفی دوره،نشست وهمایش مرتبط -معرفی تازه‌مسلمانان -برگزاری دوره‌های مطالعات اسلام وادیان -تولیدمحتوای اسلامی برای جامعه غرب مدیر: @ebnosiam @allah4all @studiesofshia
مشاهده در ایتا
دانلود
14.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 Deedat vists Imam Khomeini ❇️ احمد دیدات از ملاقات با امام خمینی می‌گوید: «تابه‌حال پیرمردی به این زیبایی ندیده بودم. با دیدن او بی‌اختیار اشک از چشمانمان سرازیر شد. او قیام کرد تا شرایط را برای آمدن امام مهدی آماده کند.» 📝شیخ احمد دیدات از نویسندگان مسلمان و ناصحان هندی در آفریقای جنوبی بود. او بیش‌تر به دلیل بحث‌های عمومی بینادینی با مسیحیان تبشیری که بیش‌ترشان حول اسلام، مسیحیت و اناجیل بود، شناخته‌شده است. 🎥نسخه با کیفیت بالا: https://t.me/HQTOP/26 #احمد_دیدات #مهدویت #امام_خمینی 💯 ترجمه و تدوین: انجمن بین‌المللی ترنم صلح @ThrillofPeace
16.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 The History of Sunni-Shia Islam Split - Ghadir Khumm, Ali as the Caliph and Shiite Muslims Belief. ❇️ می‌توان بدون توسل به بدزبانی، توهین و بی‌اخلاقی در رابطه با برادران اهل سنت هم حقایق #غدیر را با سند، مدرک و زبان لین بیان کرد! 📝امام علی (ع): «لَا [یُرَی الْجَاهِلُ ] تَرَی الْجَاهِلَ إِلَّا مُفْرِطاً أَوْ مُفَرِّطا»: نهج البلاغة (للصبحی صالح)، ص479. 🎥نسخه با کیفیت بالا: https://t.me/HQTOP/27 #غدیر_خم #نخجوانی #وحدت_اسلامی 💯 ترجمه و تدوین: انجمن بین‌المللی ترنم صلح @ThrillofPeace
مؤسسه بین المللی ترنم صلح
🔺 In search of the spirit of Al-Andalus 🔹 اندلس یکی از شهرهای قدیمی #اسپانیا بود که بیش از 800 سال ت
❇️ : جنبش شهادت طلبی در اسپانیا 🆔 @ThrillofPeace ✅از جمله علل وجود دیدگاه‌ منفی نسبت به در عالم ، جنبشی است که در میانه سال‌های 850 تا 860 میلادی در ، در زمان عبدالرحمان بن حکم، یکی از فرمانروایان اموی اندلس، ایجاد شد و «جنبش شهادت‌طلبی» نام گرفت. پس از ریشه گرفتن و پایداری مسلمانان در ، بسیاری از جوانان به رفتار و خوی و منش مسلمانان روی آوردند. 🆔 @ThrillofPeace ✅آنها به زبان عربی علاقه نشان می‌دادند و از لباس‌های مسلمانان تقلید می‌کردند. این امر سبب نگرانی مسیحیان شد و «جنبش شهادت‌طلبی» در واکنش به این وضعيت راه افتاد. شهادت‌طلبی ابتدا در شروع شد و کم کم به سایر شهرهای اسپانیا منتقل شد. اولوخیو و آلوارو دو مسیحی بودند که رهبری جنبش را به عهده داشتند. آنها مسیحیان را تحریک می‌کردند تا به عقاید مسلمانان توهین کنند و با این کار موجی از آشوب و شورش را به وجود آورند حکومت نیز چاره‌ای جز مقابله با این افراد و مجازات آنها نداشت ولی شهادت طلبان دست بردار نبودند و تداوم جنبش شهادت‌طلبی به حبس و اعدام شماری از دختران و پسران جوان در قرطبه انجامید. 🆔 @ThrillofPeace ✳️عقاید ✅اولوخیو و آلوارو اینگونه تبلیغ می‌کردند که اسلام مقدمه و پیشاهنگ ظهور است و مدعی اثبات این باور با استفاده از کتاب مقدس بودند. آنها برخی آیات کتاب مقدس را به گونه‌ای متفاوت با آنچه مسیحیان شرقی معتقد بودند، تفسیر می‌کردند و توصیفات آخرالزمانی کتاب دانیال در عهد عتیق و نیز تعابیر مکاشفه یوحنا در جدید را به اسلام منتسب می‌کردند. نتایج و فرجام جنبش شهادت طلبی یکی از تبعات این جنبش این بود که مسیحیان را از رخوت معنوی نسبت به فرهنگ خود و دلدادگی‌شان نسبت به فرهنگ اسلامی خارج کرد. 🆔 @ThrillofPeace ✅پس از مرگ عبدالرحمان دوم، جانشین وی امیر محمد سیاست ملایم‌تری را نسبت به این جنبش در پیش گرفت. وی رهبر شهادت‌طلبان، اولوخیو، را که در آن زمان در زندان بود از زندان آزاد کرد و به وی اجازه داد که به خارج از پایتخت سفر کند. این سیاست امیر محمد در کوتاه‌مدت نتیجه داد. جنبش شهادت‌طلبی مدتی فروکش کرد؛ به‌ويژه که پرچمدار آن از پایتخت دور شده بود. در ادامه زمانی که امیر‌محمد احساس کرد که جنبش شهادت‌طلبی بسیار فروکش کرده و استقبال مستعربان از دعوت اولوخیو و پیروانش بسیار پایین آمده است، تصمیم گرفت کار را سریعاً یک‌سره کند. او رهبر جنبش را به محکمه سپرد که حکم اعدام او را صادر کند. در سال 245ق/859م اعدام شد. با گذشت زمان اندیشة شهادت‌طلبی اندك‌اندك عقب‌نشینی کرد تا اینکه به مرور زمان از میان رفت اما آنچه باقی گذاشت خاطره‌ای مخدوش از حاکمیت اسلامی و در اسپانیا به طور خاص و تصویری خشن و هولناک از به طور عام بود. منبع: مجله زمانه، مرداد و شهریور 1390 شماره 102 و 103 ص65 منتشر شده در «انجمن بین‌المللی ترنم صلح، محفل تخصصی تبلیغ بین المللی اسلام» 🆔 @ThrillofPeace
7.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺What Is It Like To Be A Muslim In Cuba- Bbc News ❇️ #گزارش BBC انگلیسی از وضعیت #مسلمانان_کوبا و اولین مسجدی که در آنجا ساخته شد. ❇️ حدود 4000 مسلمان در کوبا زندگی می‌کنند اما زندگی آن‌ها به علت نبود مراکز ارائه‌ی گوشت حلال دچار مشکل شده است. 🎥 نسخه کیفیت بالا: https://t.me/HQTOP/28 #اسلام_در_کوبا #اسلام_درآمریکای_جنوبی 💯 ترجمه و تدوین: انجمن ترنم صلح 🆔 @ThrillofPeace
18.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 America's First Muslim-Majority City ❇️ #گزارش وب‌سایت خبری Newsy از شهری در امریکا که اکثریت جمعیت آن را مسلمانان تشکیل میدهد و صدای اذان در این شهر به گوش میرسد! ✅ اکثریت جمعیت این شهر در ابتدا لهستانی و سفیدپوست بودند اما با ورود مهاجران مسلمان از بنگلادش و سایر کشورهای مسلمان، لهستانی‌ها از آنجا مهاجرت کردند و الآن مسلمانان اکثریت جمعیت آن شهر را تشکیل می‌دهند. ⚠️انتشار محتوا، به معنای رد یا تأیید آن از سوی انجمن ترنم صلح نیست⚠️ 🎥 نسخه کیفیت بالا: https://t.me/HQTOP/30 #همترامک #میشیگان #اسلام_هراسی #اسلام_در_امریکا 💯 ترجمه و تدوین: «انجمن بین المللی ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace
17.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺why Inmates are converting to Islam ✳️ از گرایش زندانیان آمریکا به اسلام ✅ دینی که سریعترین سرعت رشد را دارد چگونه راه خود به زندان های آمریکا را باز کرده است؟ ⚠️انتشار محتوا، به معنای رد یا تأیید آن از سوی انجمن ترنم صلح نیست⚠️ 🎥 نسخه کیفیت بالا: https://t.me/HQTOP/31 💯 ترجمه و تدوین: «انجمن بین المللی ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace
5.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺The truth is being revealed - Ahlulbayt TV ✳️ اعظم سوریه: روز روز مصیبت اسلامی بوده است! ✅بدرالدین حسون، فارغ التحصیل مقطع دکتری دانشگاه اسلامی کراچی در رشته فقه شافعی است که اکنون مفتی اعظم سوریه می‌باشد. ⚠️انتشار محتوا، به معنای رد یا تأیید آن از سوی انجمن ترنم صلح نیست⚠️ 💯 ترجمه و تدوین: «انجمن بین المللی ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace
7.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@Allah4all ✳️ کریس هیوئر (Chris Hewer)، اسلام شناس مسیحی انگلیسی از امام حسین (علیه السلام) و حادثه ی کربلا می گوید. مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
12.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 Understanding Islam by Matt Davies (Part 4) ✳️ تفاوت #جهاد_اکبر با #جهاد_اصغر چیست؟ آیا اسلام دستور به #خشونت_نامحدود در برابر سایرین می‌دهد؟ ✅ پروفسور Matt Davies، به عنوان یک مسیحی در کلیسای Trinity Lutheran Church در دالاس #آمریکا به این سؤال پاسخ می‌دهد! (بخش چهارم) 🔴 مشاهده این سخنرانی علمی توصیه اکید می‌شود. | #مطالعات_اسلامی | #شبهات_اسلامی | #اسلام_در_آمریکا | #مسیحیت | #فهم_بین_الادیانی | #جهاد 🎦 ترجمه و تدوین: انجمن ترنم صلح @ThrillOfPeace
@ThrillofPeace ✳️ چگونه می توانیم به یک تبدیل شویم؟ 🔹برای ورود به عرصه تبلیغ بین الملل کسب زیر ضروری است: 1. تسلط به : مبلغ باید بتواند به سؤالات مخاطبان غیرمسلمان در رابطه با اصول دین و شبهات اسلامی پاسخ دهد. 2. تسلط کامل به : یکی از بدیهی‌ترین ابزارهای مورد نیاز مبلغ، تسلط به زبان جامعه هدف تبلیغی است. بدون درک صحیح از کلمات و ساختارهای زبانی، امکان انتقال صحیح مفاهیم دینی وجود ندارد و در مواردی می‌تواند باعث سوءبرداشت‌هایی شود لذا تسلط به زبان یک جامعه، می‌تواند باعث ایجاد همدلی و همراهی آن‌ها نیز شود. 3. تسلط به : یک مبلغ باید با مفاهیم و برداشت‌های ذهنی یک جامعه آشنایی داشته باشد و اساس تبلیغ را قدر عقول یک جامعه قرار دهد که این کار بدون تسلط به فرهنگ جامعه هدف امری غیرممکن است. 4. آشنایی با روش‌های بر مخاطب: نحوه ارائه یک محتوا، هرچند که از غنای بالایی برخوردار باشد، در تأثیرگذاری بر مخاطب اهمیت بسزایی دارد لذا مبلغ موفق باید با روش‌های نوین اقناع و تأثیرگذاری آشنا باشد تا بتواند در فرآیندی منطقی و صحیح، محتوای مورد نظر را به مخاطب خود انتقال دهد. @ThrillofPeace 5. آشنایی با دغدغه‌ها و هدف: بدون درک صحیح از دغدغه‌ها، مشکلات، نیازها و مسائل یک جامعه، تبلیغ به منزله «آب در هاون کوبیدن» است، زیرا دین روش و سبک زندگی ای است که برای حیات بشر در ابعاد مختلف پاسخ‌هایی متناسب دارد. دینی که فارغ از مسائل و دغدغه‌های یک جامعه معرفی شود، بدون شک موفقیتی در ساحت جذب مخاطبان، و همراهمی آنها کسب نخواهد کرد. 6.ویژگی‌های مبلغ: 6-1- : صرف اطلاع از علوم حوزوی، مباحث اسلامی و زبان دانی برای ورود به عرصه تبلیغ بین الملل کافی نیست لذا برخی مبلغان اگر چه در داخل موفق اند، اما برای فعالیت تبلیغی در خارج از کشور مناسب نیستند؛ در واقع مبلغ فعال در حوزه بین الملل، باید از قدرت تصمیم‏ گیرى در صحنه، مدیریت، سیاستگذاری بالا مبتنی بر هوش و ذهن خلاق برخوردار باشد. 6-2- : اگر مبلغ شجاعت نداشته باشد در مواجهه با سختى‏ها و شداید دچار اضطراب و خودباختگى خواهد شد، لذا حضور او در عرصه بین الملل بیش از منفعت، موجب ضرر خواهد بود که نقض غرض است. 6-3- و ایمان: در صورتى که مبلغ از هویت دینی با ثبات و ایمان کافی برخوردار نباشد، نه تنها منشا اثر نگردیده بلکه خود به عنصرى ضد تبلیغ بدل میگردد زیرا حضور در جوامع غیر مسلمان و مشاهده ظواهر و جاذبه های دنیوی آن از یک سو و بی هویتی و سست عنصری او از سوی دیگر منجر به جذب او و نهایتاً ایجاد انحراف در عقاید میگردد به صورتی که برای توجیه فعالیت های خود، در دین تغییر ایجاد و بدعت آفرینی می نماید. @ThrillofPeace 6-4- : اگر مبلغ دینى قدرت نوشتن نداشته باشد و صرفا براساس بیان و امور شفاهى به تبلیغ بپردازد و شرایط جامعه مقصد ایجاب نماید که مبلغ از طریق بیان و خطابه پیام دین را در مجامع علمی، آکادمیک و ... به مخاطبان ارائه نماید، در عمل اصل مقوله تبلیغ منتفى خواهد شد؛ لذا تسلط به فنون نگارش، روش تحقیق و پژوهش اصلی اساسی در عرصه تبلیغ بین الملل است. 6-5- : مورد دیگر از ویژگى‏هاى مبلغین بین الملل، ساده زیستی، کم توقعی، روحیه جهادی و مقدم داشتن رسالت و هدف مقدس تبلیغى بر اهداف و منافع مادى است، زیرا با توجه به شرایط مختلف جوامع در صورت عدم وجود چنین روحیه ای یا مبلغ از ادامه فعالیت خسته میشود یا به درستی از عهده وظایف محوّله بر نمی آید. (آتش به اختیار) 6-6- ظاهر: در کشورهاى خارجى، اهمیت زیادی به نوع پوشش، زیبایى، شکیل و مرتب بودن داده میشود لذا در صورت عدم توجه به ظاهر و عدم رعایت آراستگی ظاهری مبلغ نه تنها نمی تواند تأثیر مثبتی بر مخاطبان بگذارد بلکه منجر به انزجار و نفرت آنها نیز میگردد. 6-7- آشنایى اجمالى با : مبلغ فعال در عرصه بین ‏الملل الزاما باید در حد متعارف (نه تخصصى) با کلیات علوم مختلف آشنایى داشته باشد; زیرا در صورتى که از موارد کلى و معمولى رشته ‏هاى متنوع علمى بى اطلاع باشد، در برقرارى روابط با طبقات گوناگون مردم منطقه ماموریت ‏بخصوص اندیشمندان علوم مختلف دچار بحران ارتباطى مى ‏شود. 6-8- وافر: مبلغی موفق است که مانند پیامبر و ائمه علیهم السلام طبیب دوار بطبه باشد، لذا اگر عشق و کشش درونی لازم جهت حضور پر رنگ در مجامع بین المللی، ارتباط گیری با مخاطبان و همدلی و همدردی با آنها وجود نداشته باشد، مبلغ نخواهد توانست به وظیفه اصلی خود که ایصال معارف دینی است جامه عمل بپوشاند و با توجه به خستگی و سختی های کار و تنوع فرهنگی، غربت و ... دلسرد خواهد شد. 💯 نگارش و تدوین: @ThrillofPeace @Allah4all
🔹برای #تبلیغ_بین‌المللی_اسلام چه اقداماتی می‌توان انجام داد؟ 🔸چگونه می‌توان از همایش‌‌های بین‌المللی #علوم_اسلامی و #انسانی مطلع شد؟ ♦️چه جریاناتی در #اروپا و #آمریکا در حال تبلیغ و ترویج اسلام هستند؟ 🔸 برای تبدیل شدن به یک #مبلغ متخصص در حوزه بین‌الملل چه باید کرد؟ ♦️چه #ادیان_و_فرقی در دنیا وجود دارد؟ اصول و عقاید آن‌ها به چه صورت است؟ برای پاسخ به این سؤالات، انجمن بین‌المللی #ترنم_صلح را دنبال کنید: 🆔 تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAFkdO1QPFDfxs43p7Q 🆔 ایتا: http://eitaa.com/joinchat/2226585618C4af5258d9d
⁠ ✳️ تبلیغ ما در عرصه بین الملل از جنس قمپوز درکردن است؟! (قسمت دوم) ✍🏻 سیدمحمد ذوالفقاری؛ مبلغ بین الملل @ThrillofPeace 🔹عمده فعالیت‌‌های ما در عرصه بین‌‌الملل از جنس قمپوز است. به مدد گزارش‌‌های اداری مسئول‌‌پسند و سایت‌‌های خبری حریص از کاه کوه می‌‌سازیم و هنرمان این است که دیگران را از فعالیت انجام نداده بترسانیم. 🔸 فعالیت در عرصه‌‌ی بین الملل حداقل نیازمند دو سطح از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری است که ما در هر دو ضعف جدی داریم. در حقیقت امکانات سخت افزاری تبلیغی ما در عرصه بین الملل برخلاف تبلیغات دروغین دشمن معاند و دوستان ناآگاهِ بدتر از دشمن، آنچنان محدود است که در مقایسه با رقیبان در حد صفر است. اگر گاهی گوشه کناری موفقیتی حاصل می‌‌شود به مدد مجاهدت و فداکاری مبلغان بی ادعایی است که با قدرت ایمان کار می‌‌کنند. telegram.me/bayeganitabligh/799 🔹درد آورتر از مباحث سخت افزاری موضوع توان نرم افزاری است. وضعیت تولید فکر، اندیشه، ایده و خلاقیت تبلیغی ما چگونه است؟ پس از سال‌‌ها مجموع کتب ترجمه شده و منتشر شده ما به زبان‌‌های مهم دنیا چه مقدار است؟ توان توزیع کتب ما در بین الملل چه میزان است؟ توان ما در عرصه سایبری و تبلیغ در فضای مجازی در عرصه بین الملل چیست؟ چه تعداد از فیلم‌‌های تبلیغی و مذهبی ما امکان پخش و تعامل با مخاطب در عرصه بین الملل را دارد؟ اصلا یک مبلغ به چه مقدار از فیلم های مذهبی تولید صدا و سیما یا سینمای ایران دسترسی دارد؟ @ThrillofPeace 🔸تجربه تلخ خود من برای به دست آوردن چند فیلم مذهبی مانند یوسف پیامبر با دوبله یا زیرنویس فرانسوی قصه پر غصه ای از بی همتی، تنبلی، بی عرضگی و بی‌‌خیالی عده‌‌ای حراف است که زحمات و پیگیری های عده‌‌ای دلسوز را نابود و بی‌‌ثمر می‌‌کند. یادم نخواهد رفت خودم و همکارم در روابط عمومی المصطفی برای به دست آوردن چند فیلم چقدر در قم و تهران از این اداره به آن اداره و از این آدم به آن آدم پاس داده شدیم وآخر هیچ. 🔹مقدار فهم ما از اقتضائات جهانی و فهم ما از زبان دنیا چیست؟ با مردم دنیا با زبان و ادبیات خودشان باید سخن گفت. ادبیات موجود در قم علی رغم تمام قوتها و توانمندیش ادبیات مناسبی برای ارتباط با دنیا نیست. برخی از مبلغان ما فکر می کنند تبلیغ در بین الملل مانند سخنرانی در هیئتی در تهران است. در حالی که تبلیغ در بین الملل کمترین سهمش سخنرانی است و شیوه های دیگر تبلیغی کاربرد بیشتر و موثرتری دارد. 🔸متأسفانه بعد از این همه سال هنوز یک فرهنگ کلمات کاربردی ویژه تبلیغ نداریم! اشکال کار اینجا است که انتقال مفاهیم آن‌‌گونه که شایسته است اتفاق نمی افتد، پیام منتقل نمی شود، مخاطب مشتاق و نیازمند پیام را ناقص و با زبانی نامفهوم دریافت میکند. ما نیازمند فهم زبان بین الملل هستیم. مقصود من از زبان فرایندی است که در آن معنا شکل میگیرد و منتقل میشود. 🔺لینک بخش اول 👈👈👈 https://telegram.me/ThrillOfPeace/65 🔹مطالب بیشتر در "" 👈👈👈 @ThrillofPeace @Allah4all