eitaa logo
برنامه علمی فرهنگی طلوع
1.2هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
75 ویدیو
236 فایل
طلوع برنامه علمی فرهنگی است که می‌کوشد به تبیین ارزش‌های ناب اسلام محمدی و گفتمان رسمی نظام در سند گام دوم و نیز الگوی سوم مورد نظر مقام معظم رهبری یپردازد. این برنامه، برنامه‌ای مستقل است و به هیچ واحد دانشگاهی وابستگی ندارد. شروع برنامه ها سال 1397
مشاهده در ایتا
دانلود
💢چکیدۀ سخنرانی «وساطت فناوری در تحول امر جنسیتی» زهرا زرگر | پژوهشکدۀ مطالعات علم و فناوری، دانشگاه شهید بهشتی مکان: مؤسسۀ پژوهشی حکمت و فلسفۀ ایران، سالن دکتر نصر زمان: سه‌شنبه ۷ آذرماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۶-۱۸ لینک مجازی: https://www.skyroom.online/ch/irip/elm 🍀 در پیام رسانهای اجتماعی همراه باشید: ☜ https://eitaa.com/Tolouwomenhttps://chat.whatsapp.com/Ln85TqjURxH0K0XBNxgYd7https://t.me/Tolouwomen برنامه علمی فرهنگی طلوع/ روزنه‌ای به افق‌های نو و ناگشوده
🌹جدول برنامه های طلوع در هفته دوم آذرماه 1402 (آنلاین & آفلاین) 1. دوره تافل (گرامر) با ارایه سرکار خانم عابدی روزهای شنبه و دوشنبه ساعت 16 الی 17 2. دوره تافل (درک مطلب) با ارایه سرکار خانم عابدی روزهای شنبه و دوشنبه ساعت 17 الی 18 3. آموزش زبان فرانسه روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت 19:30 با ارایه استاد الحسینی 4. آموزش عربی فصیح و آمادگی برای آزمون اشتمال روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه ساعت 17 با ارایه سرکار خانم حسنی آرا بر اساس کتاب العربیه للعالم جلد سوم 5. بزودی: دوره جدید آشنایی با دانش هرمنوتیک و فن تفسیر متن با ارایه آقای دکتر یوسف دانشورنیلو سه شنبه ها ساعت 19 🔻برای اطلاعات بیشتر به شماره 09907629903 در پیامرسانها پیام دهید. 🍀 در پیام رسانهای اجتماعی همراه باشید: ☜ https://eitaa.com/Tolouwomenhttps://chat.whatsapp.com/Ln85TqjURxH0K0XBNxgYd7https://t.me/Tolouwomen برنامه علمی فرهنگی طلوع/ روزنه‌ای به افق‌های نو و ناگشوده
🔻تاکید پاپ بر حضور زنان در عرصه الهیات مسیحی ▪️پاپ فرانسیس روز پنجشنبه،۳۰ نوامبر، در سخنانی بین اعضای کمیسیون بین‌المللی الهیات در واتیکان، از متکلمان خواست کلیسا را ​​”مردانه‌زدایی” ( Demasculinize) کنند. پاپ با اشاره به اینکه در میان بیش از سی متکلم فقط پنج زن وجود دارد، گفت: “ما باید در این مورد به جلو حرکت کنیم. زنان روشی برای تأمل در الهیات دارند که با ما مردان متفاوت است.» پاپ گفت که درباره رومانو گواردینی، متکلم ایتالیایی از طریق کارهای زنی به نام هانا باربارا گرل فالکویتز مطالعه کرده است و همین موضوع بر درک او از زنان در الهیات تأثیر گذاشته است. فرانسیس همچنین تاکید کرد که در جلسه بعدی با شورای کاردینال‌ها، آنها “درباره نقش زنان در کلیسا فکر خواهند کرد.” به گفته دبیر عمومی کمیسیون بین المللی متکلمین، پیرو کودا، سخنان پاپ تاکیدی بر لزوم افزایش فضا برای حضور زنان در عرصه‌های تصمیم‌گیری جامعه مسیحی بود تا “از حساسیت و هوشی که نمونه‌ای از نبوغ و تجربه زنانه است، بهره‌مند شود.” کودا افزود:” زنان همیشه در کلیسا مهم بوده‌اند، اما زمان آن فرا رسیده‌است که این امر به بخشی از فرهنگ تبدیل شود” و به چالش‌های مدرن و “دیدگاه مردانه‌ای که هنوز در کلیسا و جامعه وجود دارد رسیدگی شود.” Pope Francis asks theologians to ‘demasculinize’ the church (RNS) – ‘Women have a way of reflecting on theology that is different from us men,’ Francis told the International Theological Commission. Speaking to members of the International Theological Commission at the Vatican, Pope Francis asked theologians to “demasculinize” the church in an unscripted remark. “There is something I don’t like about you, if you excuse my honesty,” said Pope Francis, pointing out that there were only five women among the 30-plus theologians. “We need to move forward on this! Women have a way of reflecting on theology that is different from us men,” he added. The International Theological Commission is part of the Roman Curia and advises the Vatican doctrinal department on theological issues. The pope appoints its members, and women have been allowed to become members since 2004. The pope said he studied the Italian theologian Romano Guardini through the work of a woman, Hanna-Barbara Gerl-Falkovitz, who impacted his understanding of women in theology. Francis also noted that at the next meeting with the Council of Cardinals, a body that advises him on church matters, they “will reflect on the role of women in the church.” The general secretary of the commission, Monsignor Piero Coda, said Francis’ words were “an additional encouragement for something that is very dear to the pope but is also at the heart of the journey that the church is undergoing though the synodal process.” Catholic deacons preach at Mass and perform marriages and baptisms but do not celebrate the Eucharist or hear confessions. Those who oppose allowing female deacons claim it would represent a first step toward opening the priesthood to women. The pope’s words on Thursday underlined “the need to increase the space given to women in positions of authority and decision-making in the Christian community, in order to treasure the sensibility and intelligence that is typical of the feminine genius and experience,” Women have always been important in the church, the theologian said, but “it’s time for this to become part of the culture” to address modern challenges and the “male-dominated view that still exists in the church and in society.” The small number of female theologians in the church is related to the roles women are offered in the church today, Coda said. “It’s true that women and laypeople are still underrepresented in theology, because theology remains too centered on the formation of presbyters,” or priests, he explained. “The church is woman,” Francis told the theologians, “and if we cannot understand what a woman is, what is the theology of women, we will never understand the church. One of the great sins we have witnessed is ‘masculinizing’ the church.” 🍀 در پیام رسانهای اجتماعی همراه باشید: ☜ https://eitaa.com/Tolouwomenhttps://chat.whatsapp.com/Ln85TqjURxH0K0XBNxgYd7https://t.me/Tolouwomen برنامه علمی فرهنگی طلوع/ روزنه‌ای به افق‌های نو و ناگشوده
1_8124592436.pdf
747.1K
کرسی علمی رنج رهایی بخش در کاتولیسیزم و تشیع. ۴شنبه ساعت ۱۲:۳۰ حضوری و انلاین برنامه علمی فرهنگی طلوع/ روزنه‌ای به افق‌های نو و ناگشوده
انتشار هفتمین جلد از کتاب تفسیر معاصرانه قرآن کریم
مصاحبه شبکه پرس تی. وی. با استاد اسکات ویتکوویچ ‍پژوهشکر حوزه دین و مدرس دوره لاتین در برنامه علمی فرهنگی طلوع در خصوص نسل کشی رژیم صهیونیستی (به زبان انگلیسی) https://www.presstv.ir/Detail/2023/11/30/715556/The-Israeli-occupation-of-Palestine 🍀 در پیام رسانهای اجتماعی همراه باشید: ☜ https://eitaa.com/Tolouwomenhttps://chat.whatsapp.com/Ln85TqjURxH0K0XBNxgYd7https://t.me/Tolouwomen برنامه علمی فرهنگی طلوع/ روزنه‌ای به افق‌های نو و ناگشوده
آیین تکریم و تجلیل از چهل سال تلاشهای مرد الهیات فرهنگ، استاد دکتر همایون همتی/ تهران یکشنبه ۱۹ آذر از ساعت ۱۵ الی 18 🍀 در پیام رسانهای اجتماعی همراه باشید: ☜ https://eitaa.com/Tolouwomenhttps://chat.whatsapp.com/Ln85TqjURxH0K0XBNxgYd7https://t.me/Tolouwomen برنامه علمی فرهنگی طلوع/ روزنه‌ای به افق‌های نو و ناگشوده
نشست بررسی انتقادی کارنامه شیعه پژوه بنام آلمانی ولفرد مادلونگ، تهران ۲۸ آذرماه با سخنان مالک شجاعی جشوقانی و سعید طاووسی مسرور 🍀 در پیام رسانهای اجتماعی همراه باشید: ☜ https://eitaa.com/Tolouwomenhttps://chat.whatsapp.com/Ln85TqjURxH0K0XBNxgYd7https://t.me/Tolouwomen برنامه علمی فرهنگی طلوع/ روزنه‌ای به افق‌های نو و ناگشوده
💢برگزاری همایش بین‌المللی «محیی‌الدین ابن عربی: میراث او و اهمیت آن در جهان معاصر» 👤سخنرانان: ✔️استاد غلامرضا اعوانی ✔️استاد نصرالله پورجوادی ✔️استاد قاسم کاکایی ✔️استاد نصرالله حکمت ✔️استاد شهرام پازوکی ✔️استاد حسین غفاری ✔️استاد رضا فیض ✔️استاد بابک عالیخانی ✔️پروفسور استیفن هیرتنشتاین ✔️پروفسور دنی گریل زمان: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 20 و 21 آذرماه 1402 🏫مکان: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان نوفل‌لوشاتو، خیابان آراکلیان، شماره 4، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران 🌏لینک مجازی: https://skyroom.online/ch/irip/ibnarabi 🍀 در پیام رسانهای اجتماعی همراه باشید: ☜ https://eitaa.com/Tolouwomenhttps://chat.whatsapp.com/Ln85TqjURxH0K0XBNxgYd7https://t.me/Tolouwomen برنامه علمی فرهنگی طلوع/ روزنه‌ای به افق‌های نو و ناگشوده
برنامه علمی فرهنگی طلوع
💢برگزاری همایش بین‌المللی «محیی‌الدین ابن عربی: میراث او و اهمیت آن در جهان معاصر» 👤سخنرانان: ✔️ا
💢برنامه زمان‌بندی همایش بین‌المللی «محیی‌الدین ابن عربی: میراث او و اهمیت آن در جهان معاصر» 🌏لینک مجازی: https://skyroom.online/ch/irip/ibnarabi روز نخست: ◎ قرائت قرآن کریم سخنرانی‌های افتتاحیه، دوشنبه 20 آذرماه 09:00 - 10:05 (فارسی) ◎ دکتر شهرام پازوکی، دبیر علمی همایش ◎ دکتر عسکر دیرباز، ریاست محترم موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران ◎ دکتر غلامرضا اعوانی مجلس نخست، دوشنبه 20 آذرماه 10:10 - 11:40 (فارسی) ◎ دکتر قاسم کاکایی / در جهان معاصر، از ابن عربی چرا، چگونه و چه می‌توان آموخت؟ ◎ دکتر حسین غفاری / ابن عربی و تشیع ◎ دکتر شهرام پازوکی / محیی الدین ابن عربی: میراث او در ایران مجلس دوم، دوشنبه 20 آذرماه 13:30 - 15:25 (فارسی) ◎ دکتر سیداحمد غفاری / ابن عربی و ملاصدرا: مسأله تعیّنات علمی ◎ دکتر بابک عالیخانی / سلمان در آیینه فتوحات ◎ دکتر نصرالله پورجوادی / حضرت احدیت و حضرت واحدیت در عرفان ابن عربی و فلسفه ایرانی: بحثی دربارۀ وحدت متعالی ادیان مجلس سوم، دوشنبه 20 آذرماه 15:30 - 17:25 (انگلیسی) ◎ دکتر استیون هِرتنستاین / کشف ذات با علم نوری: ابن عربی و صلاة الفیضیة ◎ دکتر دنی گریل / فقر در نزد ابن عربی ◎ دکتر محمد فاروق / ابن عربی و مسألۀ خویشتن [ Photo ] همایش «محیی الدین ابن عربی: میراث او و اهمیت آن در جهان معاصر» روز دوم: مجلس چهارم، سه‌شنبه 21 آذرماه 09:00 - 11:40 (فارسی) ◎ قرائت قرآن کریم ◎ دکتر نصرالله حکمت / فهم ابن عربی از دین ◎ دکتر علی افضلی / جبر یا اختیار؟ از منظر مکتب ابن عربی و پیروان آن ◎ دکتر محمدعیسی جعفری / ابن عربی و اشاعره: مسألۀ جبر و اختیار ◎ میزگرد تخصصی با حضور استادان نصرالله حکمت، شهرام پازوکی، بابک عالیخانی مجلس پنجم، سه‌شنبه 21 آذرماه 13:30 - 15:00 ◎ دکتر احمد اوزل / مؤانست محتاطانه: جایگاه ابن عربی در طریقت شاذلیه (انگلیسی) ◎ مبرّا کاندمیر / کشف جمال در مفاهیم رحمت، ستر و زینت در اندیشۀ ابن عربی (انگلیسی) ◎ زینب اوزل / اشراقات مثنوی معنوی در شرح احمد عونی قنوق بر فصوص الحکم (فارسی) مجلس ششم، سه‌شنبه 21 آذرماه 15:30 - 17:15 (فارسی) ◎ دکتر سیدرضا فیض / عرفان ابن عربی و احکام پنجگانه: نگاه وجودی به افعال انسانی و احکام تشریعی ◎ دکتر محمدجواد ادبی / علم الحروف در نزد ابن عربی ◎ دکتر اسماعیل رادپور / جمال و جلال الهی در مکتب ابن عربی و حکمت شرق دور 🍀 در پیام رسانهای اجتماعی همراه باشید: ☜ https://eitaa.com/Tolouwomenhttps://chat.whatsapp.com/Ln85TqjURxH0K0XBNxgYd7https://t.me/Tolouwomen برنامه علمی فرهنگی طلوع/ روزنه‌ای به افق‌های نو و ناگشوده
🔻رسول جعفریان: باید مرز انتقادات علمی از غرب را باید از انتقادات مذهبی جدا کرد 🌱حجت الاسلام رسول جعفریان معتقد است: مرز انتقاد علمی از مطالعات اسلامی جدید در غرب را باید از انتقاد مذهبی و باورمند جدا کنیم. این کار دشواری است که ما باید وارد آن شویم. نتایج، روشن خواهد بود. یا اشتباه آنان گرفته خواهد شد، یا ما از اشتباه درخواهیم آمد. ما همیشه با محتوای این کتابها در حوزه اسلام و جهان اسلامی روبرو بوده ایم، اما یک گزارش تاریخی درست از روند شکل گیری «شرق شناسی» نداریم. متأسفانه تنها چند کتاب در عربی و اندکی در فارسی در شناخت شرق شناسان هست که عموما حاوی اطلاعات بسیار اندکی است. ما نیازمند شناخت روند درست مطالعات شرق شناسی در طول قرونی هستیم که اسلام و مسیحیت با هم مواجه بوده اند. شناخت مراحل آن، و بسترهایی که این آثار در آنها پدید آمده و مبانی و روش های تحقیق در غرب که بر اساس آنها به شناسایی شرق اسلامی پرداخته اند. این مطالعات هر کدام در شرایط خاصی از مواجهه پدید آمده، و غرب در هر دوره، متناسب با افکار و شرایط سیاسی و اجتماعی اش، با شرق اسلامی روبرو شده است. این نیازمند تحقیقات بسیار گسترده ای است که ما حتی اندکی از آن را فرا نگرفته ایم. علاوه بر این ما نیاز به شناخت افرادی که در این حوزه فعالیت کرده اند داریم. این که اینها چه افرادی، وابسته به چه موسسات علمی بوده و در زندگی شان چه علائق و مشاغل و افکاری داشته اند. ما اغلب فرهنگنامه هایی برای شرق شناسان داریم، اما زندگی و افکار و سوابق آنها را به طور دقیق نمی شناسیم. این امری لازم است. چند بار در ایران فرهنگنامه نویسی برای شرق شناسان شروع شده اما هیچ گاه کار علمی و جدی در این زمینه نشده است. ما همیشه خود را مدافع علم و دانش معرفی کرده ایم و خود را اهل استدلال دانسته ایم. اما هم زمانی که افکار یونانی آمد، و هم وقتی غرب آمد، نتوانسته ایم مرزها را روشن کنیم. در واقع سه نکته مهم در اینجا بوده است: الف: علمی بودن برخی از پژوهشها که ما را مجاب و گاه شگفتی ما را بر می انگیخته است. بخش قابل توجهی از پژوهشهای شرق شناسی اساسا جنبه علمی یا لغوی محض دارد، مانند تصحیح بسیاری از آثار عربی یا فارسی و مانند اینها، فهرست نویسی نسخ خطی، و ... ما همیشه از اینها استفاده کرده ایم. بسیاری از آنها در بغداد و بیروت و تهران افست شده است. ب: آثار منفی شمار قابل توجهی از نوشته های شرق شناسان روی هویت و فرهنگ و دین که ما را سخت نگران می کرده است. تردیدهایی که در باره اصالت وحی، نبوت، و مانند آن وجود دارد؛ این که گفته شود، اسلام از یهودیت یا مسیحیت نشأت گرفته است، یا وجود پیامبر تاریخی نیست، یا مانند این سخن اخیر که اساسا مکه قبله مسلمانان نبوده است. ج: مبانی فلسفی و علمی غربی که در بررسی مفاهیم دینی همیشه مسأله ساز بوده است. برجسته ترین نمونه ها، کارهای شرق شناسان روسی و کمونیست است که خیلی صریح به انکار تمامی مفاهیم دینی و ساختگی بودن آنها و پدید آمدنشان از دل روابط تولید سخن می گویند. در دو بخش اخیر، دشمنی با شرق شناسی بسیار جدی بوده و هر گاه مطلبی نوشته می شده است، برای قومی که به هر حال حس می کرده دینش در حال آسیب دیدن است، چنان که سرزمینش، گفتارهای ضد شرق شناسی بسیار جذاب بوده است. متأسفانه راه دقیقی برای تفکیک علمی میان خروجی های شرق شناسی و این که کدام یک درست و کدام یک نادرست است، وجود نداشت. ما فقط می توانستیم ـ به طور کلی ـ توصیه کنیم که سعی کنید، با نگاه «علمی» به مسائل نگاه کنید. هرچند در «تعریف علم» و سطح آن هم در این موارد متفاوت بود و تا حدی تحت تأثیر مبانی دیگری بود. ما بخش زیادی از معلومات دینی را فقط با زبان دینی می فهمیم، کاری که نمی شود از دریچه مفهوم علم غربی به آن نگریست. بدین ترتیب یک غربی زبان دینی ما را نمی فهمد، چنان که فهم سخنان او هم برای ما دشوار است. به هر روی این توصیه کلی، مشکلی را چندان حل نمی کند و فقط «صبر» و پیشرفت کار و زمانه است که تا اندازه ای ما را هماهنگ با وضع موجود خواهد کرد. بسیاری از نقدهای ما ناشی از تعصبات مذهبی و باورهای رایج ماست (همان طور که بررسی های آنها ناشی از باورهایشان در حوزه تحقیق و علم و علوم انسانی). بالاخره ما در ایران زندگی می کنیم، باور به اسلام و تشیع داریم و اینها هم در تحقیقات خودشان، حتی اگر بارها به عظمت اسلام یا انقلابی بودن تشیع پرداخته باشند، باز مواردی دارند که ما نسبت به آنها منتقد خواهیم بود. مهم این است که مرز انتقاد علمی را از انتقاد مذهبی و باورمند جدا کنیم. این کار دشواری است که ما باید وارد آن شویم. نتایج، روشن خواهد بود. یا اشتباه آنان گرفته خواهد شد، یا ما از اشتباه درخواهیم آمد. ما در هر حال سربلند خواهیم بود. مشروط به این که اولا علمی کار کنیم و ثانیا جدیت در حد آنها داشته باشیم. سه نمونه را مثال بزنم:
سه نمونه را مثال بزنم: الف : زمانی که کتاب اسلام در ایران پطروشفسکی منتشر شد، با این که ممکن است فکر شود در دوره شاه این محدودیت ها برای نشر این قبیل آثار نبوده، کتاب بدون نقد امکان انتشار نیافت، و آقای حکیمی نقدهایی بر آن نوشت که در پایان آن کتاب آمده است. ب: وقتی کتاب انحطاط و زوال امپراطوری روم گیبون منتشر شد، فصل مربوط به اسلام و پیامبر آن ـ فصل پنجاهم ـ ترجمه نشد. این به رغم آن است که این بخش، نسبت به متن های رسما سنی، متشیعانه نوشته شده است. گیبون قبل از آن که از خلافت ابوبکر یاد کند، مدخلی به شخصیت امام علی اختصاص داده، نکات بسیار مهم و مثبتی نوشته، و به صراحت می گوید: پیامبر در «بستر بیماری، در محاصره عایشه باهوش، دختر ابوبکر و دشمن علی قرار گرفت». ج: حدود ده سال پیش، وقتی ترجمه کتاب تشیع هالم منتشر شد، بنده قریب به هفتاد پاورقی برایش زدم تا بنیاد پژوهشهای اسلامی حاضر به انتشار آن شود. مسلما نقد خوب است، و ما چون این قبیل کارها برایمان مهم است، باید کارهای غربی را نقد کنیم، اما نقد علمی و روش مند. کتاب جانشینی حضرت محمد (ص) هم مشکلاتی در انتشار پیدا کرد و باز ناشر مجبور شد پاورقی و توضیحاتی بیفزاید. عاقبت کتابی در نقد آن نوشته شد (امام علی جانشین رسول الله، حسین عبدالمحمدی، 1358)، و ناشر که زیر فشار بود آن را در مقدمه کتاب چاپ کند، تن به چاپ مستقل آن داد. https://ettelaat.com/fa/news/24443 🍀 در پیام رسانهای اجتماعی همراه باشید: ☜ https://eitaa.com/Tolouwomenhttps://chat.whatsapp.com/Ln85TqjURxH0K0XBNxgYd7https://t.me/Tolouwomen برنامه علمی فرهنگی طلوع/ روزنه‌ای به افق‌های نو و ناگشوده
🔻آمار وحشتناک از تقلب در دانشگاه‌ها: اولین جرقه فساد اینجا زده می‌شود! ▪️مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی تأسف‌بار از آثار متقلبانه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا منتشر کرده است. https://ettelaat.com/fa/news/24945 🔻انتحال از آثار شهید مطهری مستشار پیشین دیوان عالی کشور می‌گوید: در سال 1354 در مشهد بازپرس بودم و آیت‌الله مرتضی مطهری به من تلفن کردند و گفتند که باید شما را ببینم. به همین جهت به دادگستری دعوتشان کردم و ایشان گفتند که به دادگستری شاهنشاهی نمی‌آیند و بالاخره در جای دیگری ملاقاتشان کردم. ایشان گفتند یک ناشر مشهدی نوار من با موضوع اقتصاد اسلامی را پیاده و با اغلاط بسیار چاپ و منتشر کرده است. گفتم اگر قصد پیگیری دارید باید متنی بنویسید تا فرد را احضار کنیم و بالاخره استاد مطهری از این امر گذشتند اما نسبت به آن گلایه داشتند. آقای ساکت ادامه می‌دهد: ایشان خاطره دیگری در این زمینه نقل می‌کردند که در تهران، فردی نام ایشان را از روی یکی از کتاب‌هایشان برداشته و نام خودش را به جای ایشان نوشته بود و با همان ترکیب رنگ، جلد و حتی بدون یک «واو» تغییر چاپ کرده بود. آقای مطهری از این فرد شکایت کرده و به دادگاه رفته بودند. قاضی از فرد مجرم سؤال می‌کند آیا شما این کار را کرده‌اید؟ او هم به صراحت پاسخ می‌دهد بله و می‌گوید از آقای مطهری بپرسید این کتاب را چند سال پیش منتشر کرده‌اند؟ استاد مطهری پاسخ می‌دهند هشت سال. فرد جاعل رو به قاضی می‌گوید آیا این کافی نیست که کتابی به مدت هشت سال به نام یک نفر چاپ شود؟! 🍀 در پیام رسانهای اجتماعی همراه باشید: ☜ https://eitaa.com/Tolouwomen
🔻(ویدیو): دین‌پژوهی؛ از عینیت تا همدلی (50 دقیقه) 🔻دکتر سید حسن اسلامی اردکانی 🔻برگزارشده در دانشکده ادیان دانشگاه ادیان و مذاهب 1402/09/23 https://live3.urd.ac.ir/playback/presentation/2.3/708fbeeaf7ed15aa7a758b3c89ff067818cd893d-1702543625726 https://live3.urd.ac.ir/presentation/708fbeeaf7ed15aa7a758b3c89ff067818cd893d-1702543625726/video/webcams.webm چکیده: مطالعه دین یا دین‌پژوهی به مثابه شاخه‌ای از دانش دانشگاهی در قرن هیجدهم آغاز و با شیوه مطالعات علمی پیش رفت. بنیاد روش دانشگاهی مسلط در آن زمان نزدیک شدن به آرمان مطالعه علوم طبیعی بود. با این نگاه عالمان علوم انسانی می‌کوشیدند به آرمان عینیت که بر علم فیزیک چیره بود نزدیک شوند. در ادامه آشکار شد که به سادگی نمی‌توان بررسی پدیده‌های بی‌جان را با انسان یکی دانست و در انسان چیزی به نام آگاهی وجود دارد که مستلزم نفوذ به آن و فهم آن است. حاصل این توجه پدیدار شدن بحث برونی و درونی (Etic/Emic) در دین‌پژوهی و پررنگ شدن بحث همدلی و در نهایت کاربست روش پدیدارشناسی در دین‌پژوهی بود. 🍀 در پیام رسانهای اجتماعی با ما همراه باشید: ☜ https://eitaa.com/Tolouwomenhttps://chat.whatsapp.com/Ln85TqjURxH0K0XBNxgYd7https://t.me/Tolouwomen برنامه علمی فرهنگی طلوع/ روزنه‌ای به افق‌های نو و ناگشوده
برنامه علمی فرهنگی طلوع
نشست بررسی انتقادی کارنامه شیعه پژوه بنام آلمانی ولفرد مادلونگ، تهران ۲۸ آذرماه با سخنان مالک شجاعی
نشست «بررسی انتقادی کارنامه شیعه‌پژوهی مادلونگ» سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ از ساعت ۱۰:۱۵ الی ۱۲:۱۵ در سالن ادب پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی . مالک شجاعی جشوقانی و سعید طاووسی مسرور سخنرانان این نشست هستند. علاقمندان به حضور مجازی در این نشست می‌توانند از طریق این پیوند اقدام نمایند.
السلام علی فاطمه الزهرا الصدیقه الشهیده (س) شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا سلام الله علیها بر امام عصر عجل الله تعالی فرجه و عاشقان اهل بیت تسلیت باد.‌ برنامه علمی فرهنگی طلوع
📣📣📣📣 شماره جدید مجله عصر اندیشه و مصاحبه با دکتر همایون همتی با عنوان (سکولاریسم نقاب دار) 👇👇👇 https://t.me/Drhomayonhemati 🍀 در پیام رسانهای اجتماعی با ما همراه باشید: ☜ https://eitaa.com/Tolouwomenhttps://chat.whatsapp.com/Ln85TqjURxH0K0XBNxgYd7https://t.me/Tolouwomen برنامه علمی فرهنگی طلوع/ روزنه‌ای به افق‌های نو و ناگشوده
معنویت شیعی و سبک زندگی انسان معاصر -دکتر محمد لگنهاوزن.mp3
49.71M
فایل صوتی: معنویت شیعی و سبک زندگی انسان معاصر/ با ارایه دکتر محمد لگنهاوزن/ آبان 1402/ این سخنرانی به انگلیسی روان و دقیق ارایه شده است و از جهات مختلف مفید است. برنامه علمی فرهنگی طلوع/ روزنه‌ای به افق‌های نو و ناگشوده https://eitaa.com/Tolouwomen
🌹تازه‌ترین برنامه‌های انگلیسی و عربی جدید (تافل و اشتمال) ▪️سلام همراهان گرامی و تشکر از حضور شما عزیزان و تشکر از پیگیریهای شما بابت ادامه دوره ها تا حدی که همه به آسانی در آزمونهای تافل و‌ اشتمال مراکز دانشگاهی و دیگر آزمونها قبول شوند، برنامه های جدید به زودی اعلام میشود، از جمله: ۱.دورههای جدید و تکمیلی انگلیسی و‌تافل ۲.دورههای عربی جدید (العربیه للعالم جلد ۴) و اشتمال 🔻از علاقه‌مندان ارجمند درخواست می‌شود نظراتشان را بابت دوره‌های آتی به شماره ۰۹۹۰۷۶۲۹۹۰۳ در پیام‌رسان‌ها ارسال کنند. برنامه های بعدی متناسب با نیازها و درخواست‌ها خواهد بود. برنامه علمی فرهنگی طلوع/روزنه‌ای به افق‌های نو و ناگشوده https://eitaa.com/Tolouwomen