eitaa logo
~چَنـد قـَدَمـ👣تآ وِصـآلــّ🍃
1.7هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
37 فایل
دیـٰانت منهـٰاے سیـٰاست🍃 نتیجہ‌اش مےشود کربلـٰا💔؛ نہ‌ ظهور!💚 شروط‌"تبادل‌،کپی..."🤗↶ https://eitaa.com/sh_Vesal180 "شنوای حرفاتون هستیم"😉↶ https://daigo.ir/secret/1491814313 هشتگ‌ها😇↶ https://eitaa.com/3121542/16574 .
مشاهده در ایتا
دانلود
✨﷽✨ |تهذیب نفس ، شرط درک خدمت امام زمان(ع) ✍️ آیت الله بهجت(ره) :در تهران استاد روحانیی بود که لُمْعَتَیْن را تدریس می کرد، مطّلع شد که گاهی یکی از طلاّب و شاگردانش که از لحاظ درس خیلی عالی نبود، کارهایی نسبتاً خارق العاده دیده و شنیده می شود. روزی چاقوی استاد (در زمان گذشته وسیله نوشتن قلم نی بود، و نویسندگان چاقوی کوچک ظریفی برای درست کردن قلم به همراه داشتند) که خیلی به آن علاقه داشت، گم می شود و وی هر چه می گردد آن را پیدا نمی کند و به تصور آنکه بچّه هایش برداشته و از بین برده اند نسبت به بچه ها و خانواده عصبانی می شود، مدتی بدین منوال می گذرد و چاقو پیدا نمی شود. و عصبانیت آقا نیز تمام نمی شود. روزی آن شاگرد بعد از درس ابتداءً به استاد می گوید: «آقا، چاقویتان را در جیب جلیقه کهنه خود گذاشته اید و فراموش کرده اید، بچه ها چه گناهی دارند.» آقا یادش می آید و تعجّب می کند که آن طلبه چگونه از آن اطلاع داشته است. از اینجا دیگر یقین می کند که او با (اولیای خدا) سر و کار دارد، روزی به او می گوید: بعد از درس با شما کاری دارم. چون خلوت می شود می گوید: آقای عزیز، مسلّم است که شما با جایی ارتباط دارید، به من بگویید خدمت آقا امام زمان (علیه السلام) مشرف می شوید؟ استاد اصرار می کند و شاگرد ناچار می شود جریان تشرّف خود خدمت آقا را به او بگوید. استاد می گوید: عزیزم، این بار وقتی مشرّف شدید، سلام بنده را برسانید و بگویید: اگر صلاح می دانند چند دقیقه ای اجازه تشرّف به حقیر بدهند. مدتی می گذرد و آقای طلبه چیزی نمی گوید و آقای استاد هم از ترس اینکه نکند جواب، منفی باشد جرأت نمی کند از او سؤال کند ولی به جهت طولانی شدن مدّت، صبر آقا تمام می شود و روزی به وی می گوید: آقای عزیز، از عرض پیام من خبری نشد؟ می بیند که وی (به اصطلاح) این پا و آن پا می کند. آقا می گوید : عزیزم، خجالت نکش آنچه فرموده اند به حقیر بگویید چون شما قاصد پیام بودی (وَ ما عَلَی الرَّسُولِ إِلا الْبَلاغُ الْمُبینُ) آن طلبه با نهایت ناراحتی می گوید: آقا فرمود: لازم نیست ما چند دقیقه به شما وقتِ ملاقات بدهیم،شما تهذیب نفس کنید من خودم نزد شما می آیم. ┏━🍃🌺🍃━┓ @seraat313 ┗━🍂━
| امروز چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ 🗓 ┏━🍃🌺🍃━┓ @seraat313 ┗━🍂━
💢 | ارزش شما به خدمت است‌ مقام، شما را نگیرد. شما یک ارزش انسانی انسان به مقام نیست، به این نیست که من نخست وزیرم، من رئیس جمهورم، من رئیس مجلسم، من وکیل مجلسم. اینها ارزش نیست. ارزش انسان به این است که توجه بکند که چه باید در مقابل خدای تبارک و خدای تبارک و تعالی بکند، چه تکلیفی انسان دارد در مقابل خدا و در مقابل بندگان خدا که از خدا هستند. این است. مادامی که شما این ارزش را حفظ بکنید، ارزش اسلامی و انسانی را حفظ کرده اید. و اگر از این، انحراف حاصل بشود، شما هم هر مقامی پیدا کنید، در بشوید بالاترین علما، در هم هر چه می شوید، بشوید اما ارزش را از دست داده باشید، شما نه پیش خدا دیگر ارزش دارید، نه پیش خلق خدا. 📚صحیفه نور ، جلد ۱۶ ، صفحه ۲۶۹ 👈بیانات امام خمینی در دیدار با نخست وزیر و اعضای هیأت دولت جمهوری اسلامی 🗓مورخ: ۱۳۶۱/۰۶/۰۲ ┏━🍃🌺🍃━┓ @seraat313 ┗━🍂━
💢 | مدرس تنها مرد بزرگی بود که با مقابله کرد مدرس تنها مرد بزرگی بود که با رضاخان مقابله کرد و ایستاد و کرد و در مجلس هم بعضی ها موافق با بودند و بعضی ها هم سرسخت مخالفت می کردند با مدرس و در آن وقت باز یک جناح هائی می توانستند که پشت سر مدرس را بگیرند و پشتیبانی کنند و اگر پشتیبانی کرده بودند مدرس مردی بود که با منطق قوی و اطلاعات خوب و و همه اینها موصوف بود و ممکن بود که در همان وقت شر این خانواده کنده بشود و نشد. 📚صحیفه نور ، جلد ۳ ، صفحه ۳۵ 👈سخنرانی امام خمینی در غفلت ها و اشتباهات علما و رجال سیاسی در طول سلطنت سلسله پهلوی 🗓مورخ: ۱۳۵۷/۰۸/۱۶ ┏━🍃🌺🍃━┓ @seraat313 ┗━🍂━
#ارزش_های_اخلاقی_و_ضد_ارزش_ها 💢#عبرت | هر روز اتکای خودتان به خارج را کمتر کنید همان طوری که با #شجاعت ابرقدرتها را خارج کردید، اتکای خودتان را هر روز به خارج کم بکنید یک وقتی برسد که هیچ اتکا به خارج نداشته باشیم. همه چیز خودمان را خودمان تهیه کنیم. ۱۷اسفند۶۰ #خودباوری #مامیتوانیم #امام_خمینی ┏━🍃🌺🍃━┓ @seraat313 ┗━🍂━
| امروز پنج شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ 🗓 ┏━🍃🌺🍃━┓ @seraat313 ┗━🍂━
| امروز جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ 🗓 ┏━🍃🌺🍃━┓ @seraat313 ┗━🍂━
💡 | بعضى‌ها خيال مى‌كنند كه از رسول و از على بالاترند... 🔻بعضى‌ها خيال مى‌كنند كه از رسول و از على بالاترند؛ چون آن‌ها با و همراه بودند و اين‌ها مى‌خواهند با ادّعاى و ، با على‌همراه باشند. راستى كه بى‌كار نمى‌نشيند و سماجت مى‌كند. 🔻 آخر چگونه مى‌شود ريشه‌ى عشق على ، عمل را و ميوه‌ى او را بار بياورد؟ تو را گول نزنند، كه: معرفت و فكر؛ و محبّت و قلب؛ و عمل و ، مركب‌هايى هستند كه با بلاى خدا و او همراه مى‌شوند و مى‌رسانند. اين راه را، با سر رفته، تو چگونه مى‌خواهى با و بى‌اعتنايى و با خور و خواب و ولنگارى به انجام برسانى‌؟ 🔻خدايى كه، عشق مقدّس او حسين،با هر تنفس و دم‌زدن، فواره‌هاى خونش، از زير حلقه‌هاى زرهش به آسمان سر مى‌كشيد، چگونه از من، كه نور چشم شيطان هستم و همراه فواره‌هاى عُجب و غرور، پذيرايى مى‌كند؟ و چگونه مرا به ضيافت خويش مى‌خواند؟ 📚 نامه های بلوغ، صفحه 39 ┏━🍃🌺🍃━┓ @seraat313 ┗━🍂━
💡 | نتيجه‌ى اطاعت و تقوا، اين است كه تو بن‌بستى نخواهى داشت مَنْ‌ يَتَّقِ‌ اللّهَ‌ يَجْعَلْ‌ لَهُ‌ مَخْرَجَاً وَ يَرْزُقْهُ‌ مِنْ‌ حَيْثُ‌ لا يَحْتَسِبُ‌ وَ مَنْ‌ يَتَوكَّلْ‌ عَلَى اللّهِ‌ فَهُوَ حَسْبُهُ‌ انَّ‌ اللّهَ‌ بالِغُ‌ أَمْرِهِ‌ قَدْ جَعَلَ‌ اللّهُ‌ لِكُلِّ‌ شَىءٍ قَدْراً. (۲و۳طلاق) ⁉️چه رابطه‌اى بين و رهايى از بن‌بست‌هاست‌؟ چرا مسأله‌ى مطرح مى‌شود؟ و چرا اين رزق بايد حساب نشده، مِنْ‌ حَيْثُ‌ لا يَحْتَسِبُ‌ باشد؟ چه پيوندى ميان تقوا و است‌؟ و چه رابطه‌اى بين توكل و كفايت است‌؟ و چه مفهومى براى توضيح قَدْ جَعَلَ‌ اللّهُ‌ لِكُلِّ‌ شَىءٍ قَدْراً ؛ خدا براى هر چيز اندازه‌اى گذاشته،باقى مى‌ماند؟ ✅با طرح اين سؤال‌ها به مرحله‌ى تلاش فكرى مى‌رسيم، كه تقوا چيست‌؟ تقوا، حق و عمل به است. و اين اطاعت نتيجه‌ى و به حق است و كسى كه از آن عشق برخوردار شد و در كلاس اطاعت نشست، ديگر جز عمل به وظيفه‌اش برايش مسأله‌اى نيست. فقط‍‌ مى‌خواهد كه بر روى مرز حركت كند و آن‌طور كه دستور دارد پيش بيايد. 🌀اين چنين كسى ديگر بن‌بست ندارد و گير نمى‌كند، چون او با شروعش به نتيجه رسيده و از آغازش بهره گرفته و حق خويش را بدست آورده است. آخر مهم رسيدن نيست، مهم در راه بودن است و كسى كه در راه است و در روى مرز است ديگر بن بستى ندارد.بودن و نبودن، ماندن و رفتن،برايش يكسان است. نه ترسى دارد از آينده و نه حزنى از گذشته و نه تزلزلى در حال. 📚 ص۱۰۸ ┏━🍃🌺🍃━┓ @seraat313 ┗━🍂━
💡 | علم بهتر است یا ثروت؟ 🔻 مربوط به مال و   دنیا و حتی مربوط به مقامات دنیوی است. شما اگر بپرسید که در اسلام مال و ثروت دنیا خوب است یا بد؟ جواب این است که مال و ثروت دنیا برای چه هدفی؟ ثروت خودش قدرت است، پست و مقام هم است، این قدرت را شما برای چه و منظوری می‏ خواهید؟ یک وقت جنابعالی آدمی هستید بنده و اسیر شهوات خودتان، می‏ خواهید به وسیله این مال و ثروت که قدرت است هوسهای فردی و شخصی خودتان را اشباع کنید. اگر شما بنده باشید، هرچه را در راه هوای نفس مصرف کنید، خواه مال و ثروت باشد، خواه جاه و مقام و خواه و یا و دین، هر چیزی که در خدمت هوا و هوس قرار بگیرد، بد می‏ شود. 🔻اما شما اگر اول خودتان را اصلاح کردید، اگر هواپرست نبودید و خودی را از خودتان دور کردید، اگر کسی بودید که در اجتماع هدف داشتید، هدف اجتماعی، خدایی و الهی داشتید، آن وقت مال و ثروت را که قدرت است در طریق هدف مقدس خودتان به کار بردید، این است. جاه و مقام را هم اگر شما برای هدفهای معنوی خودتان بخواهید، عبادت است. 📚احیای تفکر اسلامی ص۶۰ ┏━🍃🌺🍃━┓ @seraat313 ┗━🍂━