eitaa logo
ویتامین سیاسی
5.5هزار دنبال‌کننده
84.2هزار عکس
100.6هزار ویدیو
3.5هزار فایل
امام خامنه ای (مدظله العالی) : چیزی که قدرتمندترین آدم تاریخ ،امیرالمومنین (ع) را آنگونه مظلوم کرد،نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود و الا همه مردم که بی دین نبودن ؛ تحلیل سیاسی نداشتند- ۷۲/۸/۱۲ رهبر انقلاب : جهاد تبیین یک فریضه قطعی ، فوری ... ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕کشف 5 تن مرغ زنده در صحنه 🔺️ فرمانده انتظامی شهرستان صحنه از کشف 5 تن مرغ زنده خارج از شبکه قانونی توزیع به ارزش 4 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 🇮🇷 کانال ویتامین سیاسی 💯 🆔 https://eitaa.com/Vitaminsiyasi
8.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
همزمان با بستری شدن نتانیاهو صهیونیست ها با حمل پرچم اسرائیل و حمل پرچم همجنسگرا ها برای سرنگونی دولت نتانیاهو به میدان آمدند 🇮🇷 کانال ویتامین سیاسی 💯 🆔 https://eitaa.com/Vitaminsiyasi
باورتون میشه اینجا دریاچه ارومیه باشه؟ این عکس از حال خوب دریاچه ارومیه و آشتی فلامینگوها با طبیعت ایران زیبا حال دل همه ایران دوستایِ واقعی رو خوب میکنه؛ فقط عجیبه که هیچکس راجع بهش چیزی نگفت! 🇮🇷 کانال ویتامین سیاسی 💯 🆔 https://eitaa.com/Vitaminsiyasi
واژگان سیاسی: لیبرالیسم تعریف های متعددی از سوی نظریه پردازان غربی بر این موضوع ارائه شده است،  از جمله: شاپیرو می گوید: «لیبرالیسم را می توان به طور دقیق نگرشی به زندگی و مسائل آن وصف کرد که تأکیدش بر ارزش هایی همچون آزادی برای افراد، اقلیت ها و ملت هاست.» 🇮🇷 کانال ویتامین سیاسی 💯 🆔 https://eitaa.com/Vitaminsiyasi
گونه های لیبرالیسم بطور کلی به پنج گونه تقسیم می شود: 1. لیبرالیسم فرهنگی: یعنی جانبداری از آزادی های فردی و اجتماعی ـ مثل آزادی اندیشه و بیان ـ و گسترش فرصت های آزادی و انعطاف پذیری اخلاقی و غیره. 2. لیبرالیسم دینی: به این معنا که اصولا دین امری شخصی است و باورهای دینی احساس درونی و غایب از حواس انسان نیست، بلکه تجربه دینی مانند تجربه های حسی از احساس زنده و غیر غایب حکایت دارد و حقایق دینی با هیچ مقطع تاریخی و فرهنگی خاصی گره نخورده است. 3. لیبرالیسم اخلاقی: از آنجا که در لیبرالیسم هیچ قانون کلی اخلاقی وجود ندارد، لذا معیار تشخیص دهنده خوب و بد، خود انسان است. بنابراین، امیال ظاهری افراد همان امیال اقعی آنها است و باید مورد احترام قرار گیرد؛ یعنی لیبرالیسم اخلاقی، اعتقاد به یک آیین تساهل گرا، انعطاف پذیر و اباحی مسلک در آموزه های اخلاقی است. 4. لیبرالیسم اقتصادی: یعنی حفظ آزادی اقتصادی و دفاع از حریم مالکیت خصوصی و سرمایه داری، و دخالت حداقلی دولت بر فعالیت های اقتصادی افراد، یا عدم دخالت دولت و هر عامل خارجی در اقتصاد افراد. 5. لیبرالیسم سیاسی: بر اساس لیبرالیسم سیاسی، باورها و اعتقادات هر کس در حوزه فردی و شخصی محترم است. دولت باید زمینه را فراهم کند که هر شخص بتواند برای انجام مراسم مذهبی خود آزادی عمل داشته باشد. 🇮🇷 کانال ویتامین سیاسی 💯 🆔 https://eitaa.com/Vitaminsiyasi
گونه های دیگر لیبرالیسم: الف. لیبرالیسم کلاسیک: این معنا به دنبال تثبیت و پیروزی لیبرالیسم سیاسی و اقتصادی، به عنوان کامل کننده آن تدوین و تکوین یافت. لیبرالیسم سیاسی و اقتصادی، آزادی فرد را در حوزه حیات سیاسی و اقتصادی به ارمغان آورد، مجموعه این دو، لیبرالیسم نسل اولیه است که به آن «لیبرالیسم کلاسیک» می گویند. ب. لیبرالیسم دموکراسی: عده ای از اندیشمندان لیبرالیستی برای تعدیل و بازنگری در لیبرالیسم افراطی اولیه، معتقد به افزایش فعالیت و دخالت دولت برای رفع نارسایی ها شدند. به عقیده این گروه، آزادی های بی مرز و حد اقتصادی، امید و آرمان های اولیه را برنیاورد؛ لذا به این نتیجه رسیدند که دخالت دولت در فعالیت های اقتصادی لازم است. ج. نئولیبرالیسم: در اواخر قرن بیستم، با افول دولت های رفاهی و گرایش به سیاست های لیبرالیسم اقتصادی، ناسازگاری های لیبرالیسم با دموکراسی بارزتر شد. امروزه موج تازه ای از اندیشه های لیبرالیستی تحت عنوان نئولیبرالیسم به وجود آمده است. این گرایش ـ دوباره مانند گذشته ـ بر این باور است که اصول لیبرالیسم از سرمایه داری انفکاک پذیر نیست و اقتصاد بازار آزاد، لازمه آزادی است. در این نگاه، دخالت دولت در فعالیت های اقتصادی مغایر با اصول لیبرالیسم است. 🇮🇷 کانال ویتامین سیاسی 💯 🆔 https://eitaa.com/Vitaminsiyasi
اصول و مبانی لیبرالیسم 1. فردگرایی (اصالت فرد): فردگرایی جوهره و رکن بسیار مهم لیبرالیسم است. فردگرایی، یعنی فرد و حقوق او بر همه چیز مقدم است. اگر دولت هم تشکیل شده است، باید در خدمت خواسته های افراد جامعه باشد. 2. اصالت آزادی: یعنی آزادی فوق همه ارزشهاست. بر اساس این اصل، انسان هر خواسته ای که دارد، اعم از بی بند و باری جنسی و خلاف دین و اخلاق و غیره، باید آنها را محترم شمرد و به او آزادی داد، و ایجاد هرگونه مانع در این راه جایز نیست! 3. انسان مداری (امانیسم): یعنی باید تمام چیزها ـ حتی اخلاق و دین ـ بر اساس تمایلات و نیازهای انسان توجیه شود. انسان نباید خود را با دین و اخلاق هماهنگ سازد، بلکه دین و اخلاق باید خود را با او هماهنگ سازند! 4. سکولاریسم: یعنی تفکیک دین از امور زندگی. بر اساس این دیدگاه، دین باید به حاشیه رانده شود. دین حق ندارد در مسائل مهم زندگی دخالت کند. 5. سرمایه داری (کاپیتالیسم): لیبرالیسم به گونه ای با سرمایه داری و اقتصاد بازار آمیخته شده که بسیاری از متفکران به ویژه چپ گرایان معتقدند که لیبرالیسم ایدئولوژی سرمایه داری است. 6. عقل گرایی: یعنی باور به کفایت و بسندگی خرد انسانی. در این تفکر، همه انسانها از نیروی خرد بهره مند هستند. خردمندی و آزادی دو جزء جدایی ناپذیر محسوب می شوند. 🇮🇷 کانال ویتامین سیاسی 💯 🆔 https://eitaa.com/Vitaminsiyasi
اسلام و لیبرالیسم با توجه به مبانی لیبرالیسم، هیچ گونه سازشی میان اسلام و تفکر لیبرالیستی وجود ندارد. اسلام مخالف آزادی و سرمایه داری بر مبنای لیبرالیستی است. آزادی از نظر اسلام در محدوده قانون الهی مطرح است. اسلام با ترویج عقاید گمراه کننده و توهین آمیز به مؤمنین و هر انسان دیگر، توهین به مقدسات و باورهای دینی، توطئه علیه اسلام و حاکمیت دینی، توهین به شخصیت های الهی و معنوی، مانند: پیامبران و امامان علیهم السلام ، خرید و فروش کالاهای حرام و غصبی، خرید و فروش کتاب های گمراه کننده و غیر اینها کاملا مخالف است. آزادی تعریف شده در اسلام با توجه و رعایت بعد مادی و معنوی انسان مطرح است؛ اما در لیبرالیسم فقط مصالح مادی و بعد غیرالهی و غیرمعنوی (حیوانی) مورد توجه است. و همچنین اسلام بر خلاف نظر لیبرال ها (که بر انسان مداری تأکید دارند) بر خدامداری تأکید کرده، حق قانون گذاری و حاکمیت را مختص به خداوند می داند و سیاست و حاکمیت را جدای از دین نمی شمارد. بنابراین، هیچ سنخیتی بین اصول و مبانی اسلام با اصول و مبانی لیبرالیسم وجود ندارد. اسلام آزادی انسان از هر گونه بردگی جسمی و فکری را می پذیرد و تنها راه دستیابی به آزادی و حریّت واقعی را پرستش خداوند می داند. 🇮🇷 کانال ویتامین سیاسی 💯 🆔 https://eitaa.com/Vitaminsiyasi
اندیشه های سیاسی« جان لاک» پدر لیبرالیسم کلاسیک غرب ازمهمترین شارحان نظریه قرارداداجتماعی وپیروان تجربه گرایی. فیلسوف سیاسی سده هفدهم میلادی انگلستان از تأثیرگذارترین دانشمندان عصر روشنگری غرب، که برولتر و ژان ژاک روسو و بسیاری از اندیشوران اسکاتلندی وانقلابیون آمریکایی اثر گذاربود. این تأثیررا می توان دراعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا مشاهده کرد... 🇮🇷 کانال ویتامین سیاسی 💯 🆔 https://eitaa.com/Vitaminsiyasi
28.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 " از محصول لیبرالیسم تا محصول اسلام" 🇮🇷 کانال ویتامین سیاسی 💯 🆔 https://eitaa.com/Vitaminsiyasi
✡️ ساموئل هانتینگتون ، جوزف نای ، جین شارپ ، فرانسیس فوکویاما ١٩٨٧، در آستانهٔ وقوع سلسله کودتاهای مخملی اروپای شرقی، وقتی هانتینگتون در مقام رئیس ٨٣مین نشست سالانهٔ آکادمی علوم سیاسی آمریکا به شیکاگو رفت تا به صورت‌بندی مأموریت‌های «سیاستمداران اصلاح‌طلب» بپردازد، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران «یک شرّ بدتر از نظام‌های استالین و هیتلر» است که «هر وسیله و هر میزان خشونتی در راه سرنگونی آن مشروع است.»!! پیشنهاد استراتژیست پنتاگون برای براندازی جمهوری اسلامی، گسترش «علم سیاست دموکراتیک» بود؛ تئوری‌ای که خیلی سریع مبنای کنش‌های سیاسی برخی ها در ایران را ساخت و به‌عنوان تز مرجعِ «گذار به دموکراسی» در دانشگاه تهران تدریس شد. هانتینگتون، نای، شارپ و فوکویاما چهره‌های نامدار حلقه‌ای هستند که آنان را «فلاسفه پنتاگونی» می‌نامیم. هر ۴ نفر، فارغ‌التحصیل دانشگاه هارواد و از پژوهشگران ارشد بنیادهای راکفلر، فورد و کارنگی به‌شمار می‌رفتند و از استراتژیست‌های وزارت دفاع آمریکا بودند و برخلاف روشنفکران لیبرال نه‌تنها به افشای هویت جاسوسی خود حساسیت نشان نمی‌‌دادند، بلکه با اشتیاق برای دستیابی به مناصب امنیتی می‌کوشیدند و هستهٔ راهبری و نظریه‌پردازی کودتای_مخملی را می‌ساختند. برای نمونه، هانتینگتون در پنتاگون کرسی دائم مطالعات استراتژیک دفاعی را داشت. جین شارپ در تربیت تیم‌های عملیاتی سیا ایفای نقش کرد. جوزف نای در دولت بیل کلینتون به معاونت امنیتی وزارت دفاع آمریکا رسید. فوکویاما تا بالاترین رده‌های پژوهشگاه تحقیقاتی دفاعی پنتاگون ترقی کرد. هر ۴ نفر تئوری‌های سیاسی‌ای را صورت‌بندی کردند که به مبانی استراتژیک آمریکا در قرن ٢١ بدل گشت. هانتینگتون نظریهٔ علم سیاست و اصلاحات سیاسی و کتاب موج_سوم دموکراسی ارائه داد. نای برای نخستین‌بار از تئوری قدرت_نرم در مقام دینامیزم درونی جنگ‌های نرم آمریکا سخن گفت. شارپ، استراتژی مبارزه_مدنی را برای گذار از دیکتاتوری به دموکراسی منتشر ساخت. فوکویاما رسالهٔ پایان_تاریخ را در ژورنال نشنال اینترست چاپ کرد. 🇮🇷 کانال ویتامین سیاسی 💯 🆔 https://eitaa.com/Vitaminsiyasi