eitaa logo
🕌یߊ‌ܝ‌ߊ‌ܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ‌🦋
174 دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
3هزار ویدیو
48 فایل
《بسم الله الرحمن الرحيم》 اندیشکده مهدویت عصراصل ظهور فرهنگی/اجتماعی/مذهبی/سخنرانی احادیث امام معصومین/ثقلین📚 #نهضت_نهج_البلاغه_خوانی📗 #اللهم_عجل_لویک_فرج🕛فقط امیرالمومنین حیدرعلی است @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">《آگاهی-شجاعت-معنویت-معرفت-اخلاص-بصیرت》جمیل:1Yaranmontazer@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
🏷 از آثار آرزو 🔅 (ص) : 🔸«آرزو، براى امت من رحمت است. و اگر آرزو نبود ، هيچ مادرى فرزند خود را شير نمى داد و هيچ باغبانى درختى بر نمى نشاند». 🔹«الأملُ رَحمةٌ لاُِمّتي ، و لَوْ لا الأملُ ما أرْضَعَتْ والِدَةٌ وَلَدَها، و لا غَرَسَ غارِسٌ شَجَرا». 📚 بحار الأنوار : ج77 ص173 ح8 @Yaranmontazer
🔰 غربال شدن در آزمایشات آخرالزمان 💠 امام على عليه‌السلام: 🔹 لتُبَلْبَلُنَّ بَلْبَلَةً وَ لَتُغْرَبَلُنَّ غَرْبَلَةً وَ لَتُساطُنَّ سَوْطَ الْقَدَرِ حَتّى يَعودَ اَسْفَلُكُمْ اَعْلاكُمْ وَ اَعْلاكُمْ اَسْفَلَكُم 🔸 هر آينه همه درهم ريخته مى‏شويد، و هر آينه غربال مى‏گرديد، و همچون محتواى ديگ جوشان درهم و برهم گشته تا آنجا كه ذليل شما گرامى و بالا نشينتان پست شود. 📗 نهج البلاغه، خطبه 16 🌐http://eitaa.com @Yaranmontazer
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 چرا کیفیت؟ 🔻امام على عليه‌السلام: كيفِيَّةُ الفِعلِ تَدُلُّ عَلى كَمِّيةِ العَقلِ ✳️ كيفيّت كار، نشانگر میزان عقل است. 📚 غررالحكم، حدیث ۷۲۲۶ @Yaranmontazer
🔰دریای عرفان و اخلاق 🔹آیت‌الله سیدعلی قاضی طباطبایی عارف و استاد اخلاق اهل تبریز بود که در حوزه علمیه نجف در قرن چهاردهم قمری حضور داشت. بسیاری از علما، فقها، مراجع تقلید و عرفای معاصر در مکتب اخلاقی او حضور داشتند. این چهره تابناک جهان اسلام در هشتم بهمن ۱۳۲۵ در نجف جان به جان آفرین تسلیم کرد و در وادی السلام به خاک سپرده شد. 🔗 iqna.ir/00HHBX @Yaranmontazer
💠امام علی علیه السلام 🔹الْمَعْذِرَةُ بُرْهَانُ اَلْعَقْلِ 🔸عذرخواهى، نشانه ی خردمندى است 📗غرر الحكم، ح 497 @Yaranmontazer
🌎وَاعْلَمْ يَا بُنَيَّ أَنَّ الرِّزْقَ رِزْقَانِ: رِزْقٌ تَطْلُبُهُ، وَرِزْقٌ يَطْلُبُکَ، فَإِنْ أَنْتَ لَمْ تَأْتِهِ أَتَاکَ 💰پسرم بدان که روزى بر دو گونه است: يک نوع، روزى است که به جستجوى آن برمى خيزى (و بايد برخيزى) و نوع ديگرى آن که به سراغ تو خواهد آمد حتى اگر به دنبالش نروى خود به دنبال تو مى آيد» 🖊منظور امام عليه السلام از روزى هايى که انسان بايد به دنبال آن برود کسب و کارهاى روزانه است; مانند زراعت، صنعت، تجارت و امثال آن و منظور از روزى هايى که به دنبال انسان مى آيد، هرچند انسان به دنبال آن نرود امورى مانند ارث، هدايا و يا تجارت و درآمدهاى غير منتظره اى است که انسان به چنگ مى آورد; بنابراين اگر روزى هاى قسم اوّل براى او تنگ شود نبايد از لطف خدا مأيوس گردد و در عين تلاش و کوشش بيشتر انتظار روزى هاى ناخواسته را داشته باشد. 📘 🌐http://eitaa.com @Yaranmontazer
💠پيامبر خدا صلى الله عليه و آله 🔹الذَّنْبُ عَلَى الذَّنْبِ يُمِيتُ القَلْب 🔸گناه روى گناه، دل را می ميراند 📗تنبيه الخواطر ج2ص118 🌐 http://eitaa.com @Yaranmontazer
💠حديث قدسى : 🔸جعَلْتُ هَذَا اَلشَّهْرَ(رَجَبَ) حَبْلاً بَيْنِي وَ بَيْنَ عِبَادِي فَمَنِ اِعْتَصَمَ بِهِ وَصَلَ إِلَيَّ 🔹ماه رجب را ريسمانى ميان خود و بندگانم قرار داده ام ؛ هر كس به آن چنگ زند ، به وصال من رسد . 📗إقبال الأعمال ج2 ص628 @Yaranmontazer
هدایت شده از ܦ̈ܝ‌ߊ‌ܝ‌ܭَߊ‌ܘܩܭࡅ߳ܥ̣ߺشهیدحߊ‌ܥܼܢ ܦ̈ߊ‌ܢܚܩܢ ܢܚܠیܩߊ‌ܝ̇ߺܨ[ܩܣܥ‌‌ییوܔ]
🎐 | | 🏷ای موذن، بعد اتمامِ اذانت جـانِ من اندکی هم با همان سوز و نوا از آن بگو 🎐 نشر دهید و همراه ما باشید 🇮🇷| مکتب حاج قاسم سلیمانی @g_soleimani_ir
✴️ جهل (مفردات‌قرآن) ✅ به معنی نادانی است. جاهل به معنی نادان، سفیه و بی‌اعتنا است؛ در کتب لغت آن را نادانی معنی کرده‌اند. ✍️ کاربرد قرآنی: 🔸 (وَ اِلَّا تَصْرِفْ عَنِّی کَیْدَهُنَّ اَصْبُ اِلَیْهِنَّ وَ اَکُنْ مِنَ‌ الْجاهِلِینَ‌.) [یوسف/۳۳] (و اگر مكر و نيرنگ آنها را از من بازنگردانى، به سوى آنان متمايل خواهم شد و از جاهلان خواهم بود.) 🌎 جهت مطالعه‌ بیشتر، کلیک کنید. ♦️ wikifeqh.ir/جهل_(مفردات‌قرآن) 🖇 ✴️ باطل (مفردات‌قرآن) ✅ از واژگان بکار رفته در قرآن کریم به معنای ناحق است. و در آیات مختلف قرآن به این معنا و در مقابل حق استعمال شده است. ✍️ کاربرد قرآنی: 🔸 (لا تُبْطِلُوا صَدَقاتِکُمْ بِالْمَنِّ وَ الْاَذی‌.) [بقره/۲۶۴] (صدقات خویش را با منّت و اذیّت باطل و بی اثر نکنید) 🌎 جهت مطالعه‌ بیشتر، کلیک کنید. ♦️ wikifeqh.ir/باطل_(مفردات‌قرآن) 🖇 @Yaranmontazer
هدایت شده از اجانیوز
♦️امیر سرتیپ علی حاجیلو ارشد نظامی ارتش در شمالغرب، از تشکیل قرارگاه امداد و نجات امام زمان (عج) برای کمک و یاری مردم آسیب‌دیده از زلزله شهرستان خوی خبر داد اخبار رسمی ارتش👇 📲 sapp.ir/ajanews_ir 📲 eitaa.com/ajanews_ir 💻 www.Aja.ir
💦❄️برای بخشش گناهان با سجده 🌼🍃 امام صادق علیه السلام فرمودند: جاء رجل الى رسول الله (صلي الله عليه و آله) فقال : يا رسول الله! كثرت ذنوبى وضعف عملى! فقال رسول الله (صلي الله عليه و آله): اكثر السجود فانه يحط الذنوب كما تحط الريح ورق الشجر ❣ مردى خدمت رسول خدا (صلي الله عليه و آله) رسيد و عرض کرد: اى پيامبر خدا! گناهانم زياد و عملم كم است؟! فرمودند: سجده ات را زياد كن؛ زيرا گناهان را مى ريزد همان گونه كه باد، برگها را 📚 بحارالانوار ج ۸۲ ص ۱۶۲ 💞🤲اللهم عجل لولیک الفرج @Yaranmontazer
✳️ صخب (مفردات‌نهج‌البلاغه) 💠 (به فتح صاد و خاء) و (به کسر همزه و طاء) یکی از مفردات نهج البلاغه به معنای آمیخته شدن صداها به همدیگر خواه صدای پرندگان باشد یا غیر آن که حضرت علی (علیه‌السلام) در رابطه با خلقت زمین از این واژه استفاده نموده است. ✍️ امام (صلوات‌الله‌علیه) در رابطه با خلقت زمین فرموده است: 🔹 «فَأَصْبَحَ بَعْدَ اصْطِخَابِ أَمْوَاجِهِ، سَاجِياً مَقْهُوراً، وَفِي حَكَمَةِ الذُّلِّ مُنْقَاداً [خطبه ۹۰]؛ دریای مواج مرکز زمین بعد از اختلاط صداهای امواجش آرام و مقهور گردید و در افسار ذلت مطیع شد.» 🌎 جهت مطالعه‌ بیشتر، کلیک کنید. ♦️ wikifeqh.ir/صخب_(مفردات‌نهج‌البلاغه) 🖇 ✴️ صاخه (مفردات‌قرآن) ✅ یا الصَّاخَّة (به تشدید صاد و فتح خاء) از واژگان به کار رفته در قرآن کریم، به معنای فریادی است که از شدت گوش را کر می‌کند و یکی از اسماء قیامت است. ✍️ کاربرد قرآنی: 🔸 (فَاِذا جاءَتِ‌ الصَّاخَّةُ. یَوْمَ یَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ اَخِیهِ.) [عبس/۳۳-۳۴] (چون فریاد شدید گوش خراش آید آن روز شخص از برادرش می‌گریزد...) 🌎 جهت مطالعه‌ بیشتر، کلیک کنید. ♦️ wikifeqh.ir/صاخه_(مفردات‌قرآن) 🖇 ✳️ صخد (مفردات‌نهج‌البلاغه) 💠 (به فتح صاد و خاء و دال) و (به فتح صاد و ضم خاء و دال) یکی از مفردات نهج البلاغه به معنای سنگ محکم که حضرت علی (علیه‌السلام) درباره خلقت زمین از این واژه استفاده نموده است. ✍️ امام (صلوات‌الله‌علیه) درباره خلقت زمین فرموده است: 🔹 «وَعَدَّلَ حَرَكَاتِهَا بِالرَّاسَيَاتِ مِنْ جَلاَمِيدِهَا، وَذَوَاتِ الشَّنَاخِيبِ الشُّمِّ مِنْ صَيَاخِيدِهَا» [خطبه ۹۰] (حرکات زمین را تعدیل کرد با سنگ‌های سخت.) «شناخیب» جمع شنخوب به معنی قلّه کوه، «شمّ» جمع اشّم به معنی مرتفع می‌باشد. 🌎 جهت مطالعه‌ بیشتر، کلیک کنید. ♦️ wikifeqh.ir/صخد_(مفردات‌نهج‌البلاغه) 🖇 @Yaranmontazer
🌴بالا مکان بمان به همان لامکانی‌ات ..⛓️♥️ من علی بن ابی طالب هستم که تو دوستش داشتی... °•جان‌ها‌بفدایت‌مولای‌من•° @Yaranmontazer
1_2955543476.mp3
1.2M
أَنَا‌عَلِيُّ‌بْنُ‌أَبِيطَالِبٍ‌اَلَّذِي‌كُنْتَ‌تُحِبُّهُ... @Yaranmontazer
1_3098277728.mp3
5.91M
اللّٰهُمَ عَجِّل لِوَلیڪَ الْفَرَج🌹 🎤بانوای:کربلایی و 🎤 💯مقتل: دست و پا نزن 💯 👈کانال رو حمایت کنید👉 اللهم العن الجبت و الطاغوت @Yaranmontazer
💢 بیشترین ناله اهل جهنم امام علی(ع) در مورد اوصاف جهنمیان میفرمایند؛ اهل آتش در جهنم از یک چیز بیشترین ناله را خواهند داشت، آن چیست؟ ✅امام علی(ع): به درستی که بیشترین ناله های اهل جهنم از تسویف است. تسویف یعنی: کار امروز را به فردا انداختن... امروز که گذشت، فردا انجام‌میدم... از فردا دیگه غیبت نمیکنم... فردا میرم حلالیت میگیرم... @Yaranmontazer
شیخ جلیل احمد بن ابی‌طالب طبرسی در کتاب شریف «احتجاج» روایت کرده است که: از ناحیه مقدّسه، به سوی محمّد حمیری پس از پاسخ مسائلی که از آن حضرت پرسیده بود، این مضمون شرف صدور یافت: بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِیمِ لَا لِأَمْرِهِ تَعْقِلُونَ، وَ لَا مِنْ أَوْلِیائِهِ تَقْبَلُونَ، حِکْمَةٌ بالِغَةٌ فَمَا تُغْنِی النُّذُرُ عَنْ قَوْمٍ لَایُؤْمِنُونَ، السَّلامُ عَلَیْنا وَ عَلَىٰ عِبادِ اللّٰهِ الصَّالِحِینَ. به نام خدا که رحمتش بسیار و رحمتش همیشگی است، نه فرمانش را تعقل می‌کنید و نه از اولیایش می‌پذیرید، حکمتی است رسا، ولی بیم دادن‌ها سودشان ندهد، سلام بر ما و بر بندگان شایسته خدا. هرگاه خواستید به وسیله ما به سوی خدای تبارک و تعالی و به سوی ما توجه کنید، پس بگویید چنان‌که خدای تعالی فرموده است: پخش صوت: علی فانی پخش صوت: محسن فرهمند آزاد پخش صوت: مهدی سماواتی سَلامٌ عَلَىٰ آلِ يس، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا داعِيَ اللّٰهِ وَرَبَّانِيَّ آياتِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا بابَ اللّٰهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللّٰهِ وَناصِرَ حَقِّهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ وَدَلِيلَ إِرادَتِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا تالِيَ كِتابِ اللّٰهِ وَتَرْجُمانَهُ، السَّلامُ عَلَيْكَ فِي آناءِ لَيْلِكَ وَأَطْرافِ نَهارِكَ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللّٰهِ فِي أَرْضِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مِيثاقَ اللّٰهِ الَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللّٰهِ الَّذِي ضَمِنَهُ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ، وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ، والْغَوْثُ وَالرَّحْمَةُ الْواسِعَةُ وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ، سلام بر خاندان یس، سلام بر تو ای دعوت‌کننده به سوی خدا و آگاه به آیاتش، سلام بر تو ای باب خدا و حاکم سیاستمدار دینش، سلام بر تو ای خلیفه خدا و یاور حقّش، سلام بر تو ای حجّت خدا و راهنما به سوی اراده‌اش، سلام بر تو ای تلاوت‌کننده کتاب خدا و تفسیرکننده‌اش، سلام بر تو در تمام ساعات شب و روز، سلام بر تو ای بجا مانده خدا در زمینش، سلام بر تو ای پیمان خدا که آن را برگرفت و استوارش کرد، سلام بر تو ای وعده خدا که آن را ضمانت نمود، سلام بر تو ای پرچم برافراشته و دانش سرریز و فریادرس و رحمت گسترده و وعده‌ی بی‌دروغ، السَّلامُ عَلَيكَ حِينَ تَقُومُ، السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ، السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ، السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ، السَّلامُ عَلَيْكَ حِين تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ؛ السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي، السَّلامُ عَلَيْكَ فِي اللَّيْلِ إِذا يَغْشىٰ وَالنَّهارِ إِذا تَجَلَّىٰ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْإِمامُ الْمَأْمُونُ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، السَّلامُ عَلَيْكَ بِجَوامِعِ السَّلامِ، سلام بر تو هنگامی‌که بر می‌خیزی، سلام بر تو زمانی که می‌نشینی، سلام بر تو وقتی که می‌خوانی و بیان می‌کنی، سلام بر تو هنگامی‌که نماز می‌خوانی و قنوت بجا می‌آوری، سلام بر تو زمانی که رکوع و سجود می‌نمایی، سلام بر تو وقتی که تهلیل و تکبیر می‌گویی سلام بر تو هنگامی که سپاس و استغفار می‌نمایی؛ سلام بر تو زمانی که صبح و شام می‌کنی، سلام بر تو در شب هنگامی‌که می‌پوشاند و در روز وقتی‌که آشکار می‌شود، سلام بر تو ای پیشوای امین، سلام بر تو ای پیش نهاده‌ی آرزو شده، سلام بر تو به همه سلام‌ها، أُشْهِدُكَ يَا مَوْلايَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لَاإِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ وَحْدَهُ لَاشَرِيكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لَاحَبِيبَ إِلّا هُوَ وَأَهْلُهُ، وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلايَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ، وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ، وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ، وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَمُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ، وَعَلِيَّ بْنَ مُوسىٰ حُجَّتُهُ، وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، تو را گواه می‌گیرم ای مولایم که گواهی می‌دهم معبودی جز خدا نیست، یگانه است و شریکی ندارد و محمد بنده و فرستاده اوست، محبوبی جز او و اهل‌بیتش نیست و تو را گواه می‌گیرم ای مولایم، بر اینکه علی امیرمؤمنان و حسن و حسین و علی بن الحسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد و حسن بن علی، حجّت‌های خدایند وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللّٰهِ، أَنْتُمُ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ؛ وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لَارَيْبَ فِيها يَوْمَ ﴿لَايَنْفَعُ ن
َفْساً إِيمانُها لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمانِها خَيْراً﴾، وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَأَنَّ ناكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ، وَالْبَعْثَ حَقٌّ، وَأَنَّ الصِّراطَ حَقٌّ، وَالْمِرْصادَ حَقٌّ، وَالْمِيزانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَالنَّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِما حَقٌّ . و گواهی می‌دهم که تو حجّت خدایی، شما آغاز و انجام هستید؛ و همانا بازگشت شما حق است، تردیدی در آن نیست، «روزی که ایمان‌آوردنِ کسی که پیش از آن ایمان نیاورده یا در حال ایمان‌داشتن عمل شایسته‌ای انجام نداده سودی نخواهد داشت» و گواهی می‌دهم که مرگ و ناکر و نکیر و زنده شدن و برانگیختن و صراط و کمینگاه و میزان و گردآوردن و حساب و بهشت و دوزخ و وعده و تهدید به هر دو حق است يَا مَوْلايَ شَقِيَ مَنْ خالَفَكُمْ، وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ، فَاشْهَدْ عَلَىٰ مَا أَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَرِيءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْباطِلُ مَا سَخِطْتُمُوهُ [اَسْخَطْتُموُهُ]، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللّٰهِ وَحْدَهُ لَاشَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلايَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ، وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ، وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُمْ، آمِينَ آمِينَ. ای مولای من، بدبخت شد کسی که با شما مخالفت ورزید و خوشبخت شد کسی که از شما اطاعت کرد، پس گواه باش بر آنچه تو را بر آن گواه گرفتم و من دوست تو و بیزار از دشمن توأم، پس حق آن است که شما به آن خشنود شدید و باطل آن است که شما از آن ناخشنود گشتید و معروف آن است که شما به آن امر فرمودید و منکر آن است که شما از آن نهی کردید، پس نهاد من مؤمن به خدای یگانه بی‌شریک و به رسول او و به امیرمؤمنان و به شماست ای مولای من، به آغاز و انجام شما و یاری‌ام برای شما آماده و دوستی‌ام نسبت به شما بی‌آلایش است، اجابت فرما، اجابت فرما. و پس از آن، این دعا خوانده شود: اللّٰهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ نَبِيِّ رَحْمَتِكَ، وَكَلِمَةِ نُورِكَ، وَأَنْ تَمْلَأَ قَلْبِي نُورَ الْيَقِينِ، وَصَدْرِي نُورَ الْإِيمانِ، وَفِكْرِي نُورَ النِّيَّاتِ، وَعَزْمِي نُورَ الْعِلْمِ، وَقُوَّتِي نُورَ الْعَمَلِ، وَ لِسانِي نُورَ الصِّدْقِ، وَدِينِي نُورَ الْبَصائِرِ مِنْ عِنْدِكَ، وَبَصَرِي نُورَ الضِّياءِ، وَسَمْعِي نُورَ الْحِكْمَةِ، وَمَوَدَّتِي نُورَ الْمُوالاةِ لِمُحَمَّدٍ وَآلِهِ عَلَيْهِمُ السَّلامُ حَتَّىٰ أَلْقَاكَ وَقَدْ وَفَيْتُ بِعَهْدِكَ وَمِيثاقِكَ فَتُغَشِّيَني رَحْمَتَكَ يَا وَلِيُّ يَا حَمِيدُ . خدایا من از تو می‌خواهم که بر محمّد پیامبر رحمتت و کلمه نورت درود فرستی و پر کنی دلم را با نور یقین و سینه‌ام را با نور ایمان و فکرم را با نور تصمیم و اراده‌ام را با نور دانش و نیرویم را با نور عمل و زبانم را با نور راستی و دینم را با نور بینائی‌هایی از سوی خود و دیده‌ام را با نور روشنایی و گوشم را با نور حکمت و مودّتم را با نور دوستی محمّد و خاندانش (درود بر ایشان) تا دیدارت کنم درحالی‌که به عهد و پیمانت وفا کرده‌ام، پس فرا بگیرد رحمتت مرا ای سرپرست و ای ستوده، اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ حُجَّتِكَ فِي أَرْضِكَ، وَخَلِيفَتِكَ فِي بِلادِكَ، وَالدَّاعِي إِلَىٰ سَبِيلِكَ، وَالْقائِمِ بِقِسْطِكَ، وَالثَّائِرِ بِأَمْرِكَ، وَلِيِّ الْمُؤْمِنِينَ، وَبَوَارِ الْكافِرِينَ، وَمُجَلِّي الظُّلْمَةِ، وَمُنِيرِ الْحَقِّ، وَالنَّاطِقِ بِالْحِكْمَةِ وَالصِّدْقِ، وَكَلِمَتِكَ التَّامَّةِ فِي أَرْضِكَ، الْمُرْتَقِبِ الْخائِفِ، وَالْوَلِيِّ النَّاصِحِ؛ سَفِينَةِ النَّجَاةِ، وَعَلَمِ الْهُدَىٰ، وَنُورِ أَبْصارِ الْوَرَىٰ، وَخَيْرِ مَنْ تَقَمَّصَ وَارْتَدىٰ، وَمُجَلِّي الْعَمَى، الَّذِي يَمْلَأُ الْأَرْضَ عَدْلاً وَقِسْطاً كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَجَوْراً، إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ . خدایا درود فرست بر محمّد [نام مبارک امام دوازدهم]، حجّتت در زمینت و خلیفه‌ات در کشورهایت و دعوت‌کننده به راهت و قیام‌کننده به عدلت و انقلاب‌کننده به فرمانت، دوست اهل ایمان و نابودکننده کافران و زداینده تاریکی و روشنی‌بخش حق و گویای به حکمت و راستی و کلمه کاملت در زمین، آن منتظر بیمناک، ولی خیرخواه؛ کشتی نجات و پرچم هدایت و روشنی دیدگان مردم و بهترین کسی که جامه و ردای خلافت پوشید و زداینده کوردلی که زمین را پر از عدل‌وداد می‌کند، چنان‌که از ستم ستمکاران پر شده که تو بر هر کاری توانایی. اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ وَلِيِّكَ وَابْنِ أَوْلِيَائِكَ الَّذِينَ فَرَضْتَ طَاعَتَهُمْ، وَأَوْجَبْتَ حَقَّهُمْ، وَأَذْهَبْتَ عَنْهُم
ُ الرِّجْسَ، وَطَهَّرْتَهُمْ تَطْهِيراً . اللّٰهُمَّ انْصُرْهُ وَانْتَصِرْ بِهِ لِدِينِكَ، وَانْصُرْ بِهِ أَوْلِياءَكَ وَأَوْلِيَاءَهُ وَشِيعَتَهُ وَأَنْصارَهُ وَاجْعَلْنا مِنْهُمْ. اللّٰهُمَّ أَعِذْهُ مِنْ شَرِّ كُلِّ باغٍ وَطاغٍ، وَمِنْ شَرِّ جَمِيعِ خَلْقِكَ، وَاحْفَظْهُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ وَعَنْ يَمِينِهِ وَعَنْ شِمالِهِ، وَاحْرُسْهُ وَامْنَعْهُ مِنْ أَنْ يُوصَلَ إِلَيْهِ بِسُوءٍ، وَاحْفَظْ فِيهِ رَسُولَكَ وَآلَ رَسُولِكَ؛ خدایا درود فرست بر ولی‌ات و فرزند اولیایت، آنان‌که اطاعتشان را لازم نمودی و حقّشان را واجب کردی و پلیدی را از ایشان زدودی و پاکشان نمودی پاک ساختنی کامل و شایسته. خدایا او را یاری کن و به وسیله او برای دینت پیروزی آور و اولیایت و اولیایش و پیروان و یارانش را، به سبب او یاری ده. خدایا پناهش ده از شرّ هر متجاوز و سرکش و از شرّ همۀ آفریدگانت و او را محافظت فرما از پیش رو و پشت سرش و از راست‌وچپ و از او پاسداری کن و از اینکه به او آسیبی رسد نگهداری‌اش فرما و حفظ کن به‌وسیله او رسول و خاندان رسولت را؛ وَأَظْهِرْ بِهِ الْعَدْلَ، وَأَيِّدْهُ بِالنَّصْرِ، وَانْصُرْ ناصِرِيهِ، وَاخْذُلْ خاذِلِيهِ، وَاقْصِمْ قاصِمِيهِ، وَاقْصِمْ بِهِ جَبابِرَةَ الْكُفْرِ، وَاقْتُلْ بِهِ الْكُفَّارَ وَالْمُنافِقِينَ وَجَمِيعَ الْمُلْحِدِينَ حَيْثُ كانُوا مِنْ مَشارِقِ الْأَرْضِ وَمَغَارِبِها، بَرِّها وَبَحْرِها، وَامْلَأْ بِهِ الْأَرْضَ عَدْلاً، وَأَظْهِرْ بِهِ دِينَ نَبِيِّكَ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وآلِهِ، وَاجْعَلْنِي اللّٰهُمَّ مِنْ أَنْصارِهِ وَأَعْوانِهِ وَأَتْباعِهِ وَشِيعَتِهِ، وَأَرِنِي فِي آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمُ السَّلامُ مَا يَأْمُلُونَ، وَفِي عَدُوِّهِمْ مَا يَحْذَرُونَ، إِلٰهَ الْحَقِّ آمِينَ، يَا ذَا الْجَلالِ وَالْإِكْرامِ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ. و عدالت را به وسیله او آشکار نما و او را به پیروزی حمایت کن و یاورش را یاری ده و واگذارنده‌اش را به خواری نشان و شکننده‌اش را بشکن و به وسیله او گردنکشان کفر را درهم بکوب و کافران را به قتل برسان و منافقان و همه بی‌دینان را از میان بردار هر کجا که باشند، از مشارق و مغارب زمین و خشکی و دریای کره‌ی خاکی و به وسیله او زمین را از عدالت پر کن و دین پیامبرت را به او نمایان ساز، خدایا قرار ده مرا از یاوران و کمک‌کاران و پیروان و شیعیانش و به من بنمایان درباره خاندان محمد (درود بر ایشان)، آنچه آنان آرزو دارند و درباره دشمنانشان آنچه از آن پرهیز می‌نمایند ای معبود حق آمین، ای صاحب بزرگی و رأفت و محبت، ای مهربان‌ترین مهربانان. @Yaranmontazer
1515_Fani-Ali-Aale-Yasin-Fa.mp3
13.47M
زیارت آل یاسین(یس) امام زمان مطلب قبلی زیارت های امام زمان، حضرت مهدی(ع)زیارت دوم امام زمان(عج): زیارت مخصوص سرداب مطهر مطلب بعدی انتخاب صوت: خواننده:علی فانی🎙 شیخ جلیل احمد بن ابی‌طالب طبرسی در کتاب شریف «احتجاج» روایت کرده است که: از ناحیه مقدّسه، به سوی محمّد حمیری پس از پاسخ مسائلی که از آن حضرت پرسیده بود، این مضمون شرف صدور یافت @Yaranmontazer
⭕️ سوال ⁉️ آیا فقط شیعیان به بهشت می روند؟ 🔹 شیعیان دوازده امامی، تنها کسانی هستند که اهل نجاتند؛ ولی به معنای بسته بودن راه برای دیگران نیست. بر این اساس افراد دیگری مانند مستضعفان و... نیز اهل نجات خواهند بود. 🔸 نکته اول اینکه شیعه تنها دین حق و مطابق با فطرت است که با هندسه عالم موافق است. 🔹 دوم اینکه هرگز راه برای پیروان سائر مکاتب و دین‌ها بسته نیست، زیرا خداوند یک درب از درب های بهشت را مخصوص ورود افراد سائر ادیان و فرقه ها قرار داده است. 🔹 از بین غیر شیعه افرادی که جاهل قاصر باشند و به تعبیر قرآن کریم مستضعف باشند اهل نجات هستند. 🔸 در روایات نیز نام شش دسته از غیر شیعیان که همگی اهل نجات هستند و خدا آنها را بعد از مراحلی که باید طی کنند به مرور زمان بهشتی می کند، آمده است. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر کلیک کنید. https://btid.org/fa/news/204605 📎 📎 📎 @Yaranmontazer
🔸و تشنگى‌اش افزون مى‌شود! ✍️ آرزو، ريشه در سرشت انسان دارد . انسان، ذاتا در جستجوى كمالِ مطلق است و آرزوهاى او حد و حصر ندارد. اين خصوصيت فطرى، در حقيقت، موتورِ زندگى و اصلى‌ترين عامل پيشرفت تمدّن بشر و تكامل جامعه انسانى است. 🔅 جهان، با آرزو برپاست و انسان با آرزو زندگى مى‌كند. 🚩 اگر آرزو از آدمى گرفته شود: . هيچ مادرى فرزند خود را شير نمى‌دهد، . هيچ باغبانى نهال نمى‌نشانَد، . هيچ پژوهشى انجام نمى‌شود، . هيچ كشف تازه اى در جهان علم، رُخ نمى‌هد و سرانجام، جامعه بشر، هيچ حركتى به سوى تكامل نخواهد داشت. 📌 از اين رو، پيامبر خدا(ص)، آرزو را رحمتى مى‌داند كه خداوند متعال به جامعه بشر ارزانى داشته است . 💬 مسئله مهم در بهره گيرى انسان از اين موهبت الهى، چگونگى تربيت آن است كه : ✾ اگر اين خصوصيت فطرى درست تربيت شود، انسان با دستيابى به آرزوهاى خود، آرامش پيدا مى‌كند، تا آن جا كه به تدريج، به تعبير قرآن، صاحب «نفْس مطمئن» مى‌گردد، ✾ و اگر درست تربيت نشود، آرزومند، سراب را آب مى‌پندارد و همه عمر، در طلب سراب مى‌دود و در نهايت، مرگش فرا مى‌رسد و به چيزى كه مى‌خواهد، دست پيدا نمى‌كند، ✾ و يا اگر به آنچه در خيال آرزو مى‌كرد، دست يافت، مطلوب خود را در آن نمى‌بيند. از اين رو، هيچ گاه در زندگى، احساس راحتى و آرامش ندارد. و به فرموده : 🔅هر كه در طلب سراب بكوشد، زحمت او به درازا مى‌كشد و تشنگى‌اش افزون مى‌شود. هر كه سيرابى از سراب را آرزو كند، به آرزويش نمى‌رسد و از تشنگى مى‌ميرد . غرر الحكم : ح ۹۰۶۴ ✧ به منظور تربيت آرزو، ابتدا بايد ديد كه فطرت انسان در جستجوى چيست و آن گاه، آرزوهاى درست را از آرزوهاى نادرست جدا كرد. سپس با تمام توان براى رسيدن به آرزوهاى فطرى حقيقى و اجتناب از آرزوهاى كاذب كوشيد. 📚 دانشنامه قرآن و حدیث ج۶ ص۶۳ تا ۷۲ @Yaranmontazer