eitaa logo
🕌یߊ‌ܝ‌ߊ‌ܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ‌🦋
172 دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
2.9هزار ویدیو
48 فایل
《بسم الله الرحمن الرحيم》 اندیشکده مهدویت عصراصل ظهور فرهنگی/اجتماعی/مذهبی/سخنرانی احادیث امام معصومین/ثقلین📚 #نهضت_نهج_البلاغه_خوانی📗 #اللهم_عجل_لویک_فرج🕛فقط امیرالمومنین حیدرعلی است @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">《آگاهی-شجاعت-معنویت-معرفت-اخلاص-بصیرت》جمیل:1Yaranmontazer@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 | اهل دوزخ 🔻 «وَ الَّذينَ کَفَرُوا وَ کَذَّبُوا بِآياتِنا أُولئِکَ أَصْحابُ الْجَحيمِ». ⭕️ و کسانی که کافر شدند و آیات ما را تکذیب کردند، همانها اهل دوزخند. 📚 سوره مائده، آیه ۸۶ 📎 🔸 https://btid.org/fa/photogallery/234352 @Yaranmontazer
امام علی علیه السلام: رأی دل های (آدمیان) علاقه و اقبال و (گاه) تنفر و ادبار است. 📚(نهج البلاغه، حکمت ۱۹۳) 🔶http://eitaa.com @Yaranmontazer
| | 💠 امر جدید! ✍️ در هفت حدیث، درباره مبانى حكومتى امام مهدى(عج)، تعبير «امر جدید» ‌به کار رفته است. در باره این كه منظور از «امر جدید» چیست، چند احتمال وجود دارد : الف - طلب جدید كه شامل طلب فعل و طلب ترك فعل مى‌شود؛ یعنى امام زمان(ع) مجموعه‌اى از احكام جدید خواهد آورد ؛ پس در حقیقت به امر جدید قیام مى‌كند. ب - برنامه فكرى و عقیدتى جدید با روش‌هاى نوین كه در برخى از احادیث به آن اشاره شده است. ج - امارت، خلافت و امامت همان گونه كه در آیه «اولى الأمر» به آن اشاره شده است. از آن جا كه امارت و خلافت قائم(ع) با سایر خلافت‌ها متفاوت است، نسبت به آنها جدید به حساب مى‌آید. د - اشاره به امور دیگر یعنى سنّت، كتاب، قضا و سلطان كه در احادیث آمده و قهراً معنایش نیز معناى همان عناوین است . ه - دانش‌ها و فناورى‌هاى نوین كه امام مهدى(ع) به تمدن بشرى اضافه مى‌كند. 🔅 فرمود : «هنگامى كه قائم قيام كند، امرى نو مى‌‏آورد، همان گونه كه پيامبر خدا صلى‌اللّه عليه و آله در آغاز پيدايش اسلام، به امرى نو، فرا خواند» . ▫️ الإرشاد : ج ۲ ص ۳۸۴ 📚 دانشنامه امام مهدی(عجّ) ج ۹ ص ۱۵۹ 🔺سنت جدید @Yaranmontazer
🏷 از آثار آرزو 🔅 (ص) : 🔸«آرزو، براى امت من رحمت است. و اگر آرزو نبود ، هيچ مادرى فرزند خود را شير نمى داد و هيچ باغبانى درختى بر نمى نشاند». 🔹«الأملُ رَحمةٌ لاُِمّتي ، و لَوْ لا الأملُ ما أرْضَعَتْ والِدَةٌ وَلَدَها، و لا غَرَسَ غارِسٌ شَجَرا». 📚 بحار الأنوار : ج77 ص173 ح8 @Yaranmontazer
🔰 غربال شدن در آزمایشات آخرالزمان 💠 امام على عليه‌السلام: 🔹 لتُبَلْبَلُنَّ بَلْبَلَةً وَ لَتُغْرَبَلُنَّ غَرْبَلَةً وَ لَتُساطُنَّ سَوْطَ الْقَدَرِ حَتّى يَعودَ اَسْفَلُكُمْ اَعْلاكُمْ وَ اَعْلاكُمْ اَسْفَلَكُم 🔸 هر آينه همه درهم ريخته مى‏شويد، و هر آينه غربال مى‏گرديد، و همچون محتواى ديگ جوشان درهم و برهم گشته تا آنجا كه ذليل شما گرامى و بالا نشينتان پست شود. 📗 نهج البلاغه، خطبه 16 🌐http://eitaa.com @Yaranmontazer
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 چرا کیفیت؟ 🔻امام على عليه‌السلام: كيفِيَّةُ الفِعلِ تَدُلُّ عَلى كَمِّيةِ العَقلِ ✳️ كيفيّت كار، نشانگر میزان عقل است. 📚 غررالحكم، حدیث ۷۲۲۶ @Yaranmontazer
🔰دریای عرفان و اخلاق 🔹آیت‌الله سیدعلی قاضی طباطبایی عارف و استاد اخلاق اهل تبریز بود که در حوزه علمیه نجف در قرن چهاردهم قمری حضور داشت. بسیاری از علما، فقها، مراجع تقلید و عرفای معاصر در مکتب اخلاقی او حضور داشتند. این چهره تابناک جهان اسلام در هشتم بهمن ۱۳۲۵ در نجف جان به جان آفرین تسلیم کرد و در وادی السلام به خاک سپرده شد. 🔗 iqna.ir/00HHBX @Yaranmontazer
💠امام علی علیه السلام 🔹الْمَعْذِرَةُ بُرْهَانُ اَلْعَقْلِ 🔸عذرخواهى، نشانه ی خردمندى است 📗غرر الحكم، ح 497 @Yaranmontazer
🌎وَاعْلَمْ يَا بُنَيَّ أَنَّ الرِّزْقَ رِزْقَانِ: رِزْقٌ تَطْلُبُهُ، وَرِزْقٌ يَطْلُبُکَ، فَإِنْ أَنْتَ لَمْ تَأْتِهِ أَتَاکَ 💰پسرم بدان که روزى بر دو گونه است: يک نوع، روزى است که به جستجوى آن برمى خيزى (و بايد برخيزى) و نوع ديگرى آن که به سراغ تو خواهد آمد حتى اگر به دنبالش نروى خود به دنبال تو مى آيد» 🖊منظور امام عليه السلام از روزى هايى که انسان بايد به دنبال آن برود کسب و کارهاى روزانه است; مانند زراعت، صنعت، تجارت و امثال آن و منظور از روزى هايى که به دنبال انسان مى آيد، هرچند انسان به دنبال آن نرود امورى مانند ارث، هدايا و يا تجارت و درآمدهاى غير منتظره اى است که انسان به چنگ مى آورد; بنابراين اگر روزى هاى قسم اوّل براى او تنگ شود نبايد از لطف خدا مأيوس گردد و در عين تلاش و کوشش بيشتر انتظار روزى هاى ناخواسته را داشته باشد. 📘 🌐http://eitaa.com @Yaranmontazer
💠پيامبر خدا صلى الله عليه و آله 🔹الذَّنْبُ عَلَى الذَّنْبِ يُمِيتُ القَلْب 🔸گناه روى گناه، دل را می ميراند 📗تنبيه الخواطر ج2ص118 🌐 http://eitaa.com @Yaranmontazer
💠حديث قدسى : 🔸جعَلْتُ هَذَا اَلشَّهْرَ(رَجَبَ) حَبْلاً بَيْنِي وَ بَيْنَ عِبَادِي فَمَنِ اِعْتَصَمَ بِهِ وَصَلَ إِلَيَّ 🔹ماه رجب را ريسمانى ميان خود و بندگانم قرار داده ام ؛ هر كس به آن چنگ زند ، به وصال من رسد . 📗إقبال الأعمال ج2 ص628 @Yaranmontazer
🎐 | | 🏷ای موذن، بعد اتمامِ اذانت جـانِ من اندکی هم با همان سوز و نوا از آن بگو 🎐 نشر دهید و همراه ما باشید 🇮🇷| مکتب حاج قاسم سلیمانی @g_soleimani_ir
✴️ جهل (مفردات‌قرآن) ✅ به معنی نادانی است. جاهل به معنی نادان، سفیه و بی‌اعتنا است؛ در کتب لغت آن را نادانی معنی کرده‌اند. ✍️ کاربرد قرآنی: 🔸 (وَ اِلَّا تَصْرِفْ عَنِّی کَیْدَهُنَّ اَصْبُ اِلَیْهِنَّ وَ اَکُنْ مِنَ‌ الْجاهِلِینَ‌.) [یوسف/۳۳] (و اگر مكر و نيرنگ آنها را از من بازنگردانى، به سوى آنان متمايل خواهم شد و از جاهلان خواهم بود.) 🌎 جهت مطالعه‌ بیشتر، کلیک کنید. ♦️ wikifeqh.ir/جهل_(مفردات‌قرآن) 🖇 ✴️ باطل (مفردات‌قرآن) ✅ از واژگان بکار رفته در قرآن کریم به معنای ناحق است. و در آیات مختلف قرآن به این معنا و در مقابل حق استعمال شده است. ✍️ کاربرد قرآنی: 🔸 (لا تُبْطِلُوا صَدَقاتِکُمْ بِالْمَنِّ وَ الْاَذی‌.) [بقره/۲۶۴] (صدقات خویش را با منّت و اذیّت باطل و بی اثر نکنید) 🌎 جهت مطالعه‌ بیشتر، کلیک کنید. ♦️ wikifeqh.ir/باطل_(مفردات‌قرآن) 🖇 @Yaranmontazer
♦️امیر سرتیپ علی حاجیلو ارشد نظامی ارتش در شمالغرب، از تشکیل قرارگاه امداد و نجات امام زمان (عج) برای کمک و یاری مردم آسیب‌دیده از زلزله شهرستان خوی خبر داد اخبار رسمی ارتش👇 📲 sapp.ir/ajanews_ir 📲 eitaa.com/ajanews_ir 💻 www.Aja.ir
💦❄️برای بخشش گناهان با سجده 🌼🍃 امام صادق علیه السلام فرمودند: جاء رجل الى رسول الله (صلي الله عليه و آله) فقال : يا رسول الله! كثرت ذنوبى وضعف عملى! فقال رسول الله (صلي الله عليه و آله): اكثر السجود فانه يحط الذنوب كما تحط الريح ورق الشجر ❣ مردى خدمت رسول خدا (صلي الله عليه و آله) رسيد و عرض کرد: اى پيامبر خدا! گناهانم زياد و عملم كم است؟! فرمودند: سجده ات را زياد كن؛ زيرا گناهان را مى ريزد همان گونه كه باد، برگها را 📚 بحارالانوار ج ۸۲ ص ۱۶۲ 💞🤲اللهم عجل لولیک الفرج @Yaranmontazer
✳️ صخب (مفردات‌نهج‌البلاغه) 💠 (به فتح صاد و خاء) و (به کسر همزه و طاء) یکی از مفردات نهج البلاغه به معنای آمیخته شدن صداها به همدیگر خواه صدای پرندگان باشد یا غیر آن که حضرت علی (علیه‌السلام) در رابطه با خلقت زمین از این واژه استفاده نموده است. ✍️ امام (صلوات‌الله‌علیه) در رابطه با خلقت زمین فرموده است: 🔹 «فَأَصْبَحَ بَعْدَ اصْطِخَابِ أَمْوَاجِهِ، سَاجِياً مَقْهُوراً، وَفِي حَكَمَةِ الذُّلِّ مُنْقَاداً [خطبه ۹۰]؛ دریای مواج مرکز زمین بعد از اختلاط صداهای امواجش آرام و مقهور گردید و در افسار ذلت مطیع شد.» 🌎 جهت مطالعه‌ بیشتر، کلیک کنید. ♦️ wikifeqh.ir/صخب_(مفردات‌نهج‌البلاغه) 🖇 ✴️ صاخه (مفردات‌قرآن) ✅ یا الصَّاخَّة (به تشدید صاد و فتح خاء) از واژگان به کار رفته در قرآن کریم، به معنای فریادی است که از شدت گوش را کر می‌کند و یکی از اسماء قیامت است. ✍️ کاربرد قرآنی: 🔸 (فَاِذا جاءَتِ‌ الصَّاخَّةُ. یَوْمَ یَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ اَخِیهِ.) [عبس/۳۳-۳۴] (چون فریاد شدید گوش خراش آید آن روز شخص از برادرش می‌گریزد...) 🌎 جهت مطالعه‌ بیشتر، کلیک کنید. ♦️ wikifeqh.ir/صاخه_(مفردات‌قرآن) 🖇 ✳️ صخد (مفردات‌نهج‌البلاغه) 💠 (به فتح صاد و خاء و دال) و (به فتح صاد و ضم خاء و دال) یکی از مفردات نهج البلاغه به معنای سنگ محکم که حضرت علی (علیه‌السلام) درباره خلقت زمین از این واژه استفاده نموده است. ✍️ امام (صلوات‌الله‌علیه) درباره خلقت زمین فرموده است: 🔹 «وَعَدَّلَ حَرَكَاتِهَا بِالرَّاسَيَاتِ مِنْ جَلاَمِيدِهَا، وَذَوَاتِ الشَّنَاخِيبِ الشُّمِّ مِنْ صَيَاخِيدِهَا» [خطبه ۹۰] (حرکات زمین را تعدیل کرد با سنگ‌های سخت.) «شناخیب» جمع شنخوب به معنی قلّه کوه، «شمّ» جمع اشّم به معنی مرتفع می‌باشد. 🌎 جهت مطالعه‌ بیشتر، کلیک کنید. ♦️ wikifeqh.ir/صخد_(مفردات‌نهج‌البلاغه) 🖇 @Yaranmontazer
🌴بالا مکان بمان به همان لامکانی‌ات ..⛓️♥️ من علی بن ابی طالب هستم که تو دوستش داشتی... °•جان‌ها‌بفدایت‌مولای‌من•° @Yaranmontazer
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
أَنَا‌عَلِيُّ‌بْنُ‌أَبِيطَالِبٍ‌اَلَّذِي‌كُنْتَ‌تُحِبُّهُ... @Yaranmontazer
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
اللّٰهُمَ عَجِّل لِوَلیڪَ الْفَرَج🌹 🎤بانوای:کربلایی و 🎤 💯مقتل: دست و پا نزن 💯 👈کانال رو حمایت کنید👉 اللهم العن الجبت و الطاغوت @Yaranmontazer
💢 بیشترین ناله اهل جهنم امام علی(ع) در مورد اوصاف جهنمیان میفرمایند؛ اهل آتش در جهنم از یک چیز بیشترین ناله را خواهند داشت، آن چیست؟ ✅امام علی(ع): به درستی که بیشترین ناله های اهل جهنم از تسویف است. تسویف یعنی: کار امروز را به فردا انداختن... امروز که گذشت، فردا انجام‌میدم... از فردا دیگه غیبت نمیکنم... فردا میرم حلالیت میگیرم... @Yaranmontazer
شیخ جلیل احمد بن ابی‌طالب طبرسی در کتاب شریف «احتجاج» روایت کرده است که: از ناحیه مقدّسه، به سوی محمّد حمیری پس از پاسخ مسائلی که از آن حضرت پرسیده بود، این مضمون شرف صدور یافت: بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِیمِ لَا لِأَمْرِهِ تَعْقِلُونَ، وَ لَا مِنْ أَوْلِیائِهِ تَقْبَلُونَ، حِکْمَةٌ بالِغَةٌ فَمَا تُغْنِی النُّذُرُ عَنْ قَوْمٍ لَایُؤْمِنُونَ، السَّلامُ عَلَیْنا وَ عَلَىٰ عِبادِ اللّٰهِ الصَّالِحِینَ. به نام خدا که رحمتش بسیار و رحمتش همیشگی است، نه فرمانش را تعقل می‌کنید و نه از اولیایش می‌پذیرید، حکمتی است رسا، ولی بیم دادن‌ها سودشان ندهد، سلام بر ما و بر بندگان شایسته خدا. هرگاه خواستید به وسیله ما به سوی خدای تبارک و تعالی و به سوی ما توجه کنید، پس بگویید چنان‌که خدای تعالی فرموده است: پخش صوت: علی فانی پخش صوت: محسن فرهمند آزاد پخش صوت: مهدی سماواتی سَلامٌ عَلَىٰ آلِ يس، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا داعِيَ اللّٰهِ وَرَبَّانِيَّ آياتِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا بابَ اللّٰهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللّٰهِ وَناصِرَ حَقِّهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ وَدَلِيلَ إِرادَتِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا تالِيَ كِتابِ اللّٰهِ وَتَرْجُمانَهُ، السَّلامُ عَلَيْكَ فِي آناءِ لَيْلِكَ وَأَطْرافِ نَهارِكَ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللّٰهِ فِي أَرْضِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مِيثاقَ اللّٰهِ الَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللّٰهِ الَّذِي ضَمِنَهُ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ، وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ، والْغَوْثُ وَالرَّحْمَةُ الْواسِعَةُ وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ، سلام بر خاندان یس، سلام بر تو ای دعوت‌کننده به سوی خدا و آگاه به آیاتش، سلام بر تو ای باب خدا و حاکم سیاستمدار دینش، سلام بر تو ای خلیفه خدا و یاور حقّش، سلام بر تو ای حجّت خدا و راهنما به سوی اراده‌اش، سلام بر تو ای تلاوت‌کننده کتاب خدا و تفسیرکننده‌اش، سلام بر تو در تمام ساعات شب و روز، سلام بر تو ای بجا مانده خدا در زمینش، سلام بر تو ای پیمان خدا که آن را برگرفت و استوارش کرد، سلام بر تو ای وعده خدا که آن را ضمانت نمود، سلام بر تو ای پرچم برافراشته و دانش سرریز و فریادرس و رحمت گسترده و وعده‌ی بی‌دروغ، السَّلامُ عَلَيكَ حِينَ تَقُومُ، السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ، السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ، السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ، السَّلامُ عَلَيْكَ حِين تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ؛ السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي، السَّلامُ عَلَيْكَ فِي اللَّيْلِ إِذا يَغْشىٰ وَالنَّهارِ إِذا تَجَلَّىٰ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْإِمامُ الْمَأْمُونُ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، السَّلامُ عَلَيْكَ بِجَوامِعِ السَّلامِ، سلام بر تو هنگامی‌که بر می‌خیزی، سلام بر تو زمانی که می‌نشینی، سلام بر تو وقتی که می‌خوانی و بیان می‌کنی، سلام بر تو هنگامی‌که نماز می‌خوانی و قنوت بجا می‌آوری، سلام بر تو زمانی که رکوع و سجود می‌نمایی، سلام بر تو وقتی که تهلیل و تکبیر می‌گویی سلام بر تو هنگامی که سپاس و استغفار می‌نمایی؛ سلام بر تو زمانی که صبح و شام می‌کنی، سلام بر تو در شب هنگامی‌که می‌پوشاند و در روز وقتی‌که آشکار می‌شود، سلام بر تو ای پیشوای امین، سلام بر تو ای پیش نهاده‌ی آرزو شده، سلام بر تو به همه سلام‌ها، أُشْهِدُكَ يَا مَوْلايَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لَاإِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ وَحْدَهُ لَاشَرِيكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لَاحَبِيبَ إِلّا هُوَ وَأَهْلُهُ، وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلايَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ، وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ، وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ، وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَمُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ، وَعَلِيَّ بْنَ مُوسىٰ حُجَّتُهُ، وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، تو را گواه می‌گیرم ای مولایم که گواهی می‌دهم معبودی جز خدا نیست، یگانه است و شریکی ندارد و محمد بنده و فرستاده اوست، محبوبی جز او و اهل‌بیتش نیست و تو را گواه می‌گیرم ای مولایم، بر اینکه علی امیرمؤمنان و حسن و حسین و علی بن الحسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد و حسن بن علی، حجّت‌های خدایند وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللّٰهِ، أَنْتُمُ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ؛ وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لَارَيْبَ فِيها يَوْمَ ﴿لَايَنْفَعُ ن