eitaa logo
🕌یߊ‌ܝ‌ߊ‌ܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ‌🦋
174 دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
2.8هزار ویدیو
48 فایل
《بسم الله الرحمن الرحيم》 اندیشکده مهدویت عصراصل ظهور فرهنگی/اجتماعی/مذهبی/سخنرانی احادیث امام معصومین/ثقلین📚 #نهضت_نهج_البلاغه_خوانی📗 #اللهم_عجل_لویک_فرج🕛فقط امیرالمومنین حیدرعلی است @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">《آگاهی-شجاعت-معنویت-معرفت-اخلاص-بصیرت》جمیل:1Yaranmontazer@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انصارالله: در هفته‌های اخیر هیچ کشتی مرتبط با اسرائیل از باب‌المندب عبور نکرده و این پیروزی حقیقی است جهنم کشتی بزرگ برای آمریکا و اسرائیل 🔸اینجا یمن خلیج همیشه فارس
⚠️ روزه فردا رو از دست ندین!!! ✍ در مورد روزه گرفتن روز اول ماه شعبان از امام صادق(ع) چنین روایت شده: «هر که روز اول شعبان را روزه بگیرد، بى تردید بهشت بر او واجب می‌شود.» ✍ همچنین سید بن طاووس از حضرت رسول صلی الله علیه و آله ثواب بسیارى را براى کسى که 👈 سه روز اوّل ماه شعبان را روزه بگیرد 👈 ودر شب هاى آن، دو رکعت نماز بجاى آورد، به این صورت که در هر رکعت سوره «حمد» یک بار و سوره «قل هو اللّه احد» یازده بار خوانده شود، روایت کرده است. 📚 مفاتیح الجنان ➖🪴➖🪴➖🪴➖🪴➖🪴 🆔https://eitaa.com/Yaranmontazer 🌐http://forum.roq.ir 📩1Yaranmontazer@gmail.com 📞:@almahdiey7412
هدایت شده از 
سوره مبارکه کهف آیه۸۳تا۸۸ و یسلونك عن ذی القرنین قل سأ تلوا علیكم منه ذكرا (83) انا مكنا له فی الا رض و ءاتینه من كل شی ء سببا (84) فاتبع سببا (85) حتی اذا بلغ مغرب الشمس وجدها تغرب فی عین حمئة و وجد عندها قوما قلنا یذا القرنین إ ما أ ن تعذب و إ ما أ ن تتخذ فیهم حسنا (86) قال أ ما من ظلم فسوف نعذبه ثم یرد إ لی ربه فیعذبه عذابا نكرا (87) و أ مـا مـن ءامـن و عـمـل صـلحـا فـله جـزاء الحـسـنـی و سنقول له من أ مرنا یسرا (88) 83 - و از تـو در بـاره (ذو القـرنـیـن ) سـؤ ال می كنند، بگو به زودی گوشه ای از سرگذشت او را برای شما بازگو خواهم كرد. 84 - ما به او در روی زمین قدرت و حكومت دادیم و اسباب هر چیز را در اختیارش نهادیم . 85 - او از این اسباب پیروی (و استفاده ) كرد. 86 - تـا به غروبگاه آفتاب رسید (در آنجا) احساس كرد كه خورشید در چشمه (یا دریا) ی - تـیـره و گـل آلودی فرو می رود، و در آنجا قومی را یافت ، ما گفتیم ای ذو القرنین ! آیا می خواهی مجازات كنی و یا پاداش نیكوئی را در باره آنها انتخاب نمائی ؟ 87 - گـفـت امـا كـسـانـی كـه سـتـم كـرده انـد آنـها را مجازات خواهیم كرد سپس ، به سوی پروردگارشان باز می گردند و خدا آنها را مجازات شدیدی خواهد نمود. 88 - و امـا كـسـی كـه ایـمـان بـیاورد و عمل صالح انجام دهد پاداش نیكو خواهد داشت ، و ما دستور آسانی به او خواهیم داد. دو ذوالقرنین به دو شخص مشهور در تاریخ اشاره می‌کند. دلیل این که ما آن را دوشخصیت در نظر میگیریم به علت وجود دو دسته افراد هستند یکی که میگویند او کوروش نبوده و دسته دیگر که آن را کوروش میخوانند، پس ما به نظرات شما احترام میگیذاریم. حال ذوالقرنین در قران ذوالقرنینی است که در قرآن ذکر شده و داستان او در سوره کهف بیان شده است. او یک پادشاه عادل و متقاعد بود که به دستاوردهای علمی و ساختمانی خود معروف بود. اما هویت دقیق او هنوز مورد بحث و بررسی است و نمی‌توان به طور قطعی تشخیص داد که او کی بوده است. اما به باور خیلی دیگر همان است که به عنوان یکی از پادشاهان ایران باستان شناخته می‌شود و در تاریخ و اساطیر ایرانی مطرح است. میتوان تا حدودی گفت این شخص کوروش بوده است زیرا کوروش نیز همانند ذوالقرنین به شرق و غرب رفته بود و سدی نیز ساخته بود به نام سد کوروش، این دو شخصیت مورد توجه بسیاری از محققان و علاقه‌مندان به تاریخ و اساطیر است.
🔰 لوح | سرباز عباس‌بن‌علی(ع) خوشا آن‌کَس که با دستان مجروح به مکتب خانه‌ی عباس آمد 📥 کیفیت اصلی 🌟 به‌ مناسبت میلاد شعبانیه 🎐نشر دهید و همراه ما باشید 🇮🇷| مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی 🌐http://Soleimany.ir🌐https://hajghasem.ir/ 🆔https://eitaa.com/campHajjQasimsoleimaniMahdiyoun
🌅 _ روز بیعت خالصانه با صاحب العصر و الزمان حضرت حجت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف 🌷 سَلامٌ عَلَى آلِ یس السَّلامُ عَلَیکَ یَا دَاعِیَ اللَّهِ وَ رَبَّانِیَّ آیَاتِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بَابَ اللَّهِ وَ دَیَّانَ دِینِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا خَلِیفَةَ اللَّهِ وَ نَاصِرَ حَقِّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ وَ دَلِیلَ إِرَادَتِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا تَالِیَ کِتَابِ اللَّهِ وَ تَرْجُمَانَهُ السَّلامُ عَلَیکَ فِی آنَاءِ لَیْلِکَ وَ أَطْرَافِ نَهَارِکَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بَقِیَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مِیثَاقَ اللَّهِ الَّذِی أَخَذَهُ وَ وَکَّدَهُ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَعْدَ اللَّهِ الَّذِی ضَمِنَهُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَ الْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَ الْغَوْثُ وَ الرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ وَعْدا غَیْرَ مَکذُوب السَّلامُ عَلَیکَ حِینَ تَقُومُ السَّلامُ عَلَیکَ حِینَ تَقْعُدُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَقْرَأُ وَ تُبَیِّنُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُصَلِّی وَ تَقْنُتُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَرْکَعُ وَ تَسْجُدُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُهَلِّلُ وَ تُکَبِّرُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَحْمَدُ وَ تَسْتَغْفِرُ، السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُصْبِحُ وَ تُمْسِی السَّلامُ عَلَیْکَ فِی اللَّیْلِ إِذَا یَغْشَى وَ النَّهَارِ إِذَا تَجَلَّى السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْإِمَامُ الْمَأْمُونُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ السَّلامُ عَلَیْکَ بِجَوَامِعِ السَّلام أُشهِدُکَ یَا مَولایَ أَنِّی أَشهَدُ أَن لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ أَنَّ مُحَمَّدا عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ لا حَبِیبَ إِلا هُوَ وَ أَهْلُهُ وَ أُشْهِدُکَ یَا مَوْلایَ أَنَّ عَلِیّاً أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَ الْحُسَیْنَ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ الْحُسَیْنِ حُجَّتُهُ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ مُوسَى حُجَّتُهُ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ حُجَّةُ اللَّه أَنتُم الأَوَّلُ وَ الآخِرُ وَ أَنَّ رَجْعَتَکُمْ حَقٌّ لا رَیْبَ فِیهَا یَوْمَ لا یَنْفَعُ نَفْساً إِیمَانُهَا لَمْ تَکُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ کَسَبَتْ فِی إِیمَانِهَا خَیْراً وَ أَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ وَ أَنَّ نَاکِراً وَ نَکِیراً حَقٌّ وَ أَشْهَدُ أَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ وَ الْبَعْثَ حَقٌّ وَ أَنَّ الصِّرَاطَ حَقٌّ وَ الْمِرْصَادَ حَقٌّ وَ الْمِیزَانَ حَقٌّ وَ الْحَشْرَ حَقٌّ وَ الْحِسَابَ حَقٌّ وَ الْجَنَّةَ وَ النَّارَ حَقٌّ وَ الْوَعْدَ وَ الْوَعِیدَ بِهِمَا حَقٌّ یَا مَولایَ شَقِیَ مَنْ خَالَفَکُمْ وَ سَعِدَ مَنْ أَطَاعَکُمْ فَاشْهَدْ عَلَى مَا أَشْهَدْتُکَ عَلَیْهِ وَ أَنَا وَلِیٌّ لَکَ بَرِی ءٌ مِنْ عَدُوِّکَ فَالْحَقُّ مَا رَضِیتُمُوهُ وَ الْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ وَ الْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ وَ الْمُنْکَرُ مَا نَهَیْتُمْ عَنْهُ فَنَفْسِی مُؤْمِنَةٌ بِاللَّهِ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ بِرَسُولِهِ وَ بِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ بِکُمْ یَا مَوْلایَ أَوَّلِکُمْ وَ آخِرِکُمْ وَ نُصْرَتِی مُعَدَّةٌ لَکُمْ وَ مَوَدَّتِی خَالِصَةٌ لَکُمْ آمِینَ آمِین 📥 دریافت فایل صوتی زیارتنامه : https://www.erfan.ir/files/sound/mafatih/1514_2.mp3 ➖🪴➖🪴➖🪴➖🪴➖🪴 🆔https://eitaa.com/Yaranmontazer 🌐http://forum.roq.ir 📩1Yaranmontazer@gmail.com 📞:@almahdiey7412
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
کربلایی جواد مقدم مدح _ اِی جُمعِه یِ نَیامَدِه یِ روزِگارها... ➖🪴➖🪴➖🪴➖🪴 🆔https://eitaa.com/Yaranmontazer 🌐http://forum.roq.ir 📩1Yaranmontazer@gmail.com 📞:@almahdiey7412
🖌 نسبت دادن حدیث جعلی به امیرالمؤمنین (علیه السلام) توسط اهل تسنن ✍️ عماد الدین طبری (ره): [اهل سنت] روایت کرده اند که امیرالمؤمنین (علیه السلام) بر سر منبر فرمودند: «خير هذه الامة بعد نبيها ابوبكر و عمر»، «بهترینِ امت بعد از پیامبر (صلی الله علیه و آله)، ابوبکر و عمر هستند» 📖(تاریخ الخلفاء، سیوطی، ص ۶۹). اگر این حدیث راست بود، پیامبر (صلی الله علیه واله) عمرو عاص را بر ابوبکر و عمر، فرمانده و امیر قرار نمی دادند در جنگ خیبر و جنگ ذات السلاسل و اسامة بن زید را نیز بر آن دو امیر قرار نمی دادند و امیرالمؤمنین (علیه السلام) را نیز بر ایشان والی نمی گذاشتند در جنگ های بسیار و اگر آن دو برتر بودند، خداوند وظیفه ابلاغ سوره برائت را از ابوبکر بازنمیستاند و به امیرالمؤمنین (علیه السلام) واگذار نمی فرمود، 👈بنابراین معلوم شد که [حدیث مذکور] دروغی است که به امیرالمؤمنین (علیه السلام) منسوب کرده اند و همچنین کسی که سجده لات و عزی (نام دو بت) کرده باشد، چگونه او را برترینِ امت خوانند [منظور ابوبکر و عمر هستند که قبل از اسلام، مشرک و بت پرست بودند] 📚 کامل بهایی، عماد الدین طبری، صفحه ۱۳۳. ➖🪴➖🪴➖🪴➖🪴➖🪴 🆔https://eitaa.com/Yaranmontazer 🌐http://forum.roq.ir 📩1Yaranmontazer@gmail.com 📞:@almahdiey7412
🔸 عصر انتظار 🔻 مهدویت و آخر الزمان 🕗 جمعه 27 بهمن ماه، ساعت 20:30 🎙 کارشناس: استاد رضایی 👈 برای آشنایی بیشتر، به کانال (عج) بپیوندید🙏 🔻🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
🏷 عموى با بصیرت ما! 🔅 : ✓ «عموى ما، عبّاس، داراى بينشى ژرف و ايمانى راسخ بود؛ همراه با امام حسين عليه السلام جهاد كرد و نيك آزمايش داد و به شهادت رسيد». ⁙ «كانَ عَمُّنَا العَبّاسُ بنُ عَلِيٍّ نافِذَ البَصيرَةِ صُلبَ الإيمانِ جاهَدَ مَعَ أبي عَبدِاللّهِ و أبلى بَلاءً حَسَنا و مَضى شَهيدَا». 📚 عمدة الطّالب، ص٣٥٦ ➖🪴➖🪴➖🪴➖🪴➖🪴 🆔https://eitaa.com/Yaranmontazer 🌐http://forum.roq.ir 📩1Yaranmontazer@gmail.com 📞:@almahdiey7412
⁉️ ❓ پـرسـش : ⪨ چرا در برخی مناجات‌های خود تعابیری به کار برده که با یک گناهکار عادی نیز سازگار نیست؟ چه برسد به ایشان... ⪨ چرا در تعابیرِ مناجات‌ها و دعاها، گناه به معصومین(علیهم السلام) نسبت داده شده و در مواردی از آنها خواسته شده که استغفار کنند و یا خود درصدد توبه، تضرع و استغفار برآمده‌اند؟ 🪶 پـاسـخ اول : ⪼ آن تعابیر به‌هیچ‌وجه ناظر به احوال و رفتار آن بزرگواران که به مقام عصمت نایل آمده‌اند نیستند و متناسب با احوال معصیت‌کاران است. درواقع، در راستای تعلیم دیگران ایراد شده‌اند. ₪ در این دعاها و مناجات‌ها پیشوایان معصوم(علیهم السلام) به ما آموخته‌اند که در هنگام توبه از گناه، چگونه به تضرع و زاری به درگاه خداوند بپردازیم و چگونه گنهکاران با خداوند سخن گویند و زمینه مغفرت خود را فراهم آورند. ₪ با بررسی دعاها درمی‌یابیم که برخی از آنها صرفاً برای تعلیم دیگران ایراد شده‌اند و ناظر به احوالات قائل و تعلیم‌دهنده آنها نیستند؛ نظیر دعاهایی که معصومین به پیروان خود ‌فرموده‌اند که در مناسبت‌ها و شرایط خاصی بخوانند. اما بسیاری از دعاها و مناجات‌ها چنین نیستند و معصوم در آنها از حالات خود خبر می‌دهد. ₪ رسول خدا(صلى الله علیه وآله) و ائمه اطهار(علیهم السلام) و سایر اولیا و انبیای الاهی، گاه به هنگام دعا و مناجات چنان می‌گریستند که بی‌هوش می‌شدند. ₪ مسلماً آن مناجات‌ها و دعاهای همراه با آن ناله‌ها و گریه‌ها نمی‌توانند صرفاً برای تعلیم دیگران ایراد شده باشند و بی‌تردید برآمده از سودای دل آن بزرگواران و ناظر به حالات آنها می‌باشد. 📗محمد تقی مصباح یزدی، سجاده‌های سلوک، ص۴۷ ، با تلخیص ➖🪴➖🪴➖🪴➖🪴 🆔https://eitaa.com/Yaranmontazer 🌐http://forum.roq.ir 📩1Yaranmontazer@gmail.com 📞:@almahdiey7412