eitaa logo
یه جو انصاف
443 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
15 فایل
درود بر مخالف من هنر ما معاند را مخالف ساختن و مخالف را موافق ساختن است! آی دی کانال، @Yejoensaf ارتباط با مدیر : @alirezafander
مشاهده در ایتا
دانلود
12.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥آندلس عبرتی تلخ برای مسلمانان❗️ 🔴 رهبر معظم انقلاب: سیاست دشمن در تهاجم فرهنگی آندلسی کردن کشورهای اسلامی است. ۸۱/۱۲/۶ ✍امروز برخی مسئولین در حال اجرای این سیاست هستند❗️ ┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄ 🔷 کانال «یــــــه جــو انــــــصاف» به جمع ما بپیوندید👇 @Yejoensaf
😏چشم و دل سیرهای نایس..! وقتی در وزارت دفاع انگلیس یک مرکز مدیریتی دولتی ۶۰ مدیرارشدِ خانم مورد آزار و اذیت جنسی قرار می گیرن، خدا به مراکز خصوصی شون رحم کنه •دلــــــــــداده‌ انــــــــــقلاب👇 🆔@deldadegi 🆔@deldadegi
🟢 دمی با حافظ شیراز‼️ چو بر رویِ زمین باشی، توانایی غنیمت دان که دورانْ ناتوانی‌ها، بسی زیرِ زمین دارد بلاگردانِ جان و تن، دعایِ مستمندان است که بیند خیر از آن خرمن که ننگ از خوشه چین دارد‼️ ┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄ 🔷 کانال «یــــــه جــو انــــــصاف» به جمع ما بپیوندید👇 @Yejoensaf
🔷 نــتانیــاهــو یا رییـــســـی ؟؟؟ (خدمت صــــــدها هـــــــزار میلیارد تومانی رییسی که اصلأ دیده نمیشود!!!؟) خدا وکیلی اگه نتانیاهو هم این کارای 👆زمین مانده دولت های قبل را ؛ بعد از 32 سال بعد از 22ســـال بعد از 20 ســــــــال بعد از 17 ســـــــــــال بعد از 15 ســــــــــــــال بعد از 12ســـــــــــــــــال بعد از 11ســــــــــــــــــــال بعد از .... در مدت حدود 2 ســــــــــال باتمام میرساند باید اینقدر جوانمردی و انصاف میداشتیم که؛ از بابت کارهای خوبش ازش تــــــــشکر می کردیم 🙏 👈آیا میدانید به زمین ماندن یک طرح دهها میـــلـــــیاردی برای مدت «حتی یک روز 👌 » آسیب مالی ده‌ها میلیون تومانی در روز به بیت المال میزند، حال اگر این زمین ماندن نه یک روز نه یک هفته نه یک ماه نه یک سال بلکه بعضاً دهــــــــها سال یک طرحی زمین بماند ، میزان خسارات وارده از 👇👇👇👇 صــــــدها هـــــــزار میلیارد تومان حتماً تجاوز میکند، 👈آیا فارغ از خباثت آن موجود(نتانیاهو)، بخاطر حسن فعلی اش نباید از وی تشکر کنیم؟! احتمالا پاسختان منفی نیست👌 👈حال در جایی که شخص هموطن ماست، از سادات و ذریه پیامبر 🙏 ماست و قانونا رییس‌جمهور کشور است ، نباید دست کم در قالب اشتراک گذاری این پست ، از عمل پسندیده اش قدردانی کنیم؟؟!!! ┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄ 🔷 کانال «یــــــه جــو انــــــصاف» به جمع ما بپیوندید👇 @Yejoensaf
(Hinry Curbin 🟨 افتخـــــــار به اســــــــلام، افتخـــــار به مســـــــــــلمانی‼️ ✍️اعتراف اندیشمندان غیر مسلمان به امتیازات دین اسلام 🙏🏼 پروفسور هانری کربن (Hinry Curbin 1903/1978) در مقایسه ای بین دو دین اسلام و زرتشت میگوید: در دین اسلام 👈 به قلم سوگند یاد می‌شود (ن والقلم و ما یسطرون ، قسم به قلم و آنچه با آن نوشته میشود) در دین زرتشت👈 «قلم» را ابزار اهریمنان میداند❓‼️ 🤔 [واژه «فکر» با مشتقات آن ۴۷۹ بــــــــــــــــــــار 👌 در قرآن آمده است.] 👈یک سوال: آیا اینکه یک اندیشمند؛ غیر مسلمان ، غیرشرقی ، دارای عالی ترین تحصیلات آکادمیک، به 👇👇👇 حقانیت اسلام اقرار میکند، کــــــــافی در حــــــــقانیت اســـــــــلام نیــــــــــــست❓‼️ آیا از این مقایسه زیبا و اذعان به برتری اسلام شایسته نیست انسان از شادی در پوست خود نگنجد❓ 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 ┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄ 🔷 کانال «یــــــه جــو انــــــصاف» به جمع ما بپیوندید👇 @Yejoensaf
📷تصاوير اختصاصى از دادگاه و اعدام شهيدان طيب حاج رضايى و حاج اسماعيل رضايى 🔹طیب لباسش را بالا زد. عکس خالکوبی رضاشاه را روی شکمش نشان داد و گفت:" من یک عمر آمده ام و از این خاندان حمایت کرده ام این دفاع با دین من مخالفتی نداشته است. امروز شما می گویید علیه دین خودم و به نفع شاه اقدام کنم و بگویم از امام پول گرفتم و بین مردم توزیع کردم.این دروغ است من چنین تهمتی را نمی زنم." 🔹خیلی زدنشان. هم او هم حاج اسماعلی رضایی را. رژیم باید از آن ها اعتراف می گرفت که از امام پول گرفته اند تا در روز14 خرداد تهران را به آشوب بکشند.1 📚1- خاطرات حجت الاسلام محتشمی.ص322 ✅کانال تاریخ پهلوی👇 https://eitaa.com/joinchat/4153737506C363110af5c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍پاسخ به آنان که به دروغ کشف کننده فساد چای دبش را شبکه اینترنشنال میدانند👇 وزیر اطلاعات: فساد چای دبش در سال اول این دولت شناسایی و با عوامل آن برخورد شد 🔺 حجت‌الاسلام خطیب در جلسه هیات دولت: 🔸این تخلف ابتدا در این دولت شناسایی شد و وزارت اطلاعات به عنوان ضابط، گزارش آن را به قوه قضائیه ارائه کرد و رئیس جمهور هم مرتب پیگیر این پرونده بود و تاکید کرد نتایج رسیدگی آن به اطلاع مردم هم برسد. 🔸 اینکه اطلاعات و ارقامی که از پرداختی‌های ارزی در این پرونده در افکار عمومی مطرح شده دقیق و صحیح نیست. 🔸این تخلف از سال ۱۳۹۸ آغاز شده و در سال اول این دولت شناسایی و با عوامل آن برخورد شده و متخلفین از جمله عوامل شرکت مذکور و برخی کارکنان دولت، حسب مورد به دادسرای تهران و هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شده‌اند. https://eitaa.com/joinchat/3291873481Cfb93936b7f
☀️🍃 حکم اشتباه در اعمال وضو حین وضو گرفتن پرسش :اگر شخصی در هنگام وضو گرفتن اشتباهی انجام بدهد، مثلا سهوا دست را از پایین به بالا بشوید، وظیفه ی او چیست؟ پاسخ :باید برگردد و جبران نماید، در این صورت وضو صحیح است. حکم بستن شیر آب هنگام وضو گرفتن پرسش :آیا میتوان در حین وضو گرفتن برای این که اسراف نشود، شیر آب را بست؟ پاسخ :انجام این کاراشکالی ندارد. حکم خاراندن دست یا صورت در وضو پرسش :خاراندن دست یا صورت در هنگام وضو که آب را پایین و بالا می کند چه حکمی دارد؟ پاسخ :در صورتی که قصدش آن باشد که فقط آنچه به پایین می کشد جزء وضوست مانعی ندارد. تکلیف نمازهایی که با وضوی غلط خوانده شده است پرسش :اگر کسی ۲۰ سال با وضوی اشتباه نماز بخواند مثلا اول مسح پا را بکشد و بعد مسح سر را، چه حکمی دارد؟ پاسخ :نمازها را به تدریج قضا کند. خشک بودن اعضای وضو پرسش :آیا در وضو لازم است که اعضای وضو خشک باشند؟ پاسخ :در بین اعضاء وضو تنها جاى مسح باید خشک باشد و خشک بودن بقیه اعضاء لازم نیست. البته اگر جای مسح نیز مختصرى رطوبت داشته باشد بطورى که آب دست هنگام مسح بر آن غلبه کند اشکال ندارد. وظیفه مکلف هنگام خشک شدن رطوبت دست برای مسح پرسش :چنانچه هنگام کشیدن مسح سر یا پا رطوبت دست خشک شود، تکلیف چیست؟ پاسخ :اگر رطوبت کف دست خشک شود مى‏تواند از اعضاى دیگر وضو رطوبت بگیرد و با آن مسح کند، ولى از آب خارج جایز نیست و اگر فقط به اندازه مسح سر رطوبت دارد سر را با همان رطوبت مسح کند براى مسح پاها از اعضاى دیگر، رطوبت بگیرد. حکم خشک کردن عمدی رطوبت دست و گرفتن رطوبت از اعضا پرسش :اگر فردی بین وضو آب دستش را عمدا با لباسش خشک کند آیا می تواند برای مسح از اعضای دیگر آب بگیرد؟ پاسخ :وضو اشکال دارد. ᯽────❁────᯽ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@azsargozashteha 📚🖌 ᯽────❁────᯽
🔞 توییت یکی از اعضای جدا شده سازمان تروریستی منافقین @Afsaran_ir
5.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پرنده ای که در مسجدالحرام با شنیدن صدای اذان اینگونه سجده می کند یاد شعر معروف سعدی افتادم که دوش مرغی به صبح می‌نالید عقل و صبرم ببرد و طاقت و هوش یکی از دوستان مخلص را مگر آواز من رسید به گوش گفت باور نداشتم که تو را بانگ مرغی چنین کند مدهوش گفتم این شرط آدمیت نیست مرغ تسبیح‌گوی و من خاموش
148. مــــــــــــوارد جـــــــــواز کـــــــــذب (احادیث این پست از صفحه 148 تفسیر معین نقل و ترجمه شده است) پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : كسى كه براى اصلاح ميان مردم [به دروغ] سخن خوبى بگويد، يا به خوبى خبر كشى كند، دروغگو به شمار نمى آيد. ليسَ بالكاذِبِ مَن أصلَحَ بينَ النّاسِ فقالَ خَيرا أو نَمى خَيرا .[الترغيب و الترهيب : 3/488/4.] 148/2. پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : خداوند عزّ و جلّ، دروغ گفتن به منظور ايجاد صلح و آشتى را دوست دارد و راستگويى به قصد فساد انگيزى را دشمن مى دارد. إن اللّه َ عَزَّ و جلَّ أحَبَّ الكِذبَ في الصَّلاحِ، و أبغَضَ الصِّدقَ في الفَسادِ .[بحار الأنوار : 77/47/3.] 148/3.امام صادق عليه السلام : دروغ نكوهيده است، مگر در دو جا: دور كردن شرّ ستمگران و آشتى دادن ميان مسلمانان. الكِذبُ مَذمومٌ إلاّ في أمرَينِ : دَفعِ شَرِّ الظَّلَمَةِ، و إصلاحِ ذاتِ البَينِ .[بحار الأنوار : 72/263/48.] 148/4.امام صادق عليه السلام : هر دروغى روزى از گوينده اش بازخواست شود، مگر دروغى كه در سه جا گفته شود: مردى كه در جنگ نيرنگ زند كه بر او گناهى نيست، يا مردى كه ميان دو نفر اصلاح و سازش دهد؛ با اين يكى برخوردى مى كند و با آن يكى برخورد ديگرى و هدفش از اين كار آشتى دادن ميان آن دوست، يا مردى كه به زن (خانواده) خود و عده اى دهد و قصد انجام آن را نداشته باشد .[علامه مجلسى ـ رضوان اللّه عليه ـ مى نويسد: بدان كه مضمون اين حديث مورد اتفاق خاصّه و عامّه است. مثلاً ترمذى از پيامبر صلى الله عليه و آله روايت كرده است كه فرمود: دروغ گفتن روا نيست، مگر در سه جا: مرد براى خشنودى همسر خود سخنى به او بگويد و دروغ گفتن در ميدان جنگ و دروغ گفتن براى آشتى دادن ميان مردم<BR/> در صحيح مسلم از قول ابن شهاب، كه يكى از راويان مسلم است، مى گويد: نشنيده ام كه به مردم اجازه دروغ گفتن داده شده باشد، مگر در سه جا: در جنگ، و براى آشتى دادن ميان مردم و سخن گفتن مرد با زنش و سخن گفتن زن با شوهرش.] كُلُّ كذبٍ مَسؤولٌ عَنهُ صاحِبُهُ يَوما إلاّ (كذبا) في ثلاثةٍ : رجُلٌ كائدٌ في حَربِهِ فهُو مَوضوعٌ عَنهُ ، أو رجُلٌ أصلَحَ بينَ اثنَينِ يَلقَى هذا بغَيرِ ما يَلقَى بهِ هذا يُريدُ بذلكَ الإصلاحَ ما بينَهُما ، أو رجُلٌ وَعَدَ أهلَهُ شيئا و هُو لا يُريدُ أن يُتِمَّ لَهُم .[الكافي : 2/342/18.] .[قال المجلسيّ رضوان اللّه عليه : اعلم أنّ مضمون الحديث متّفَق عليه بين الخاصّة و العامّة ، فروى الترمذيّ عن النبيّ صلى الله عليه و آله : لا يَحِلّ الكذبُ إلاّ في ثلاثٍ : يُحَدِّثُ الرجُلُ امرأتَهُ لِيُرضِيَها ، و الكذبُ في الحَربِ ، و الكذبُ في الإصطلاحِ بينَ النّاسِ<BR/> و في صحيح مسلم قال ابن شهاب و هو أحد رواته : لم أسمع يرخّص في نه شيءٍ ممّا يقول النّاس كذبا إلاّ في ثلاثٍ: الحَرب ، و الإصلاح بين النّاس، و حديث الرجل امرأته و حديث المرأة زوجها (بحار الأنوار : 72/243).] 148/5.پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله: دروغ گفتن جایز نیست مگر در سه مورد: مردی که به همسرش بگوید او را خشنود کن، دروغ گفتن در جنگ، و دروغ گفتن برای آشتی دادن مردم." لا يحل الكذب إلا في ثلاث: يحدث الرجل امرأته ليرضيها، والكذب في الحرب، والكذب ليصلح بين الناس". بحار ۷۲/۲۴۳ 🔻"لا يحل الكذب إلا في ثلاث: يحدث الرجل امرأته ليرضيها، والكذب في الحرب، والكذب ليصلح بين الناس".الكلامُ ثلاثةٌ : صِدقٌ ، و كِذبٌ ، و إصلاحٌ بينَ النّاسِ .[الكافي : 2/341/16.] امام صادق عليه السلام : سخن بر سه گونه است: راست و دروغ و آشتى دادن ميان مردم 🔷حکایتی از گلستان سعدی پادشاهی را شنیدم به کشتن اسیری اشارت کرد بیچاره درآن حالت نومیدی ملک را دشنام دادن گرفت و سقط گفتن که گفته‌اند هر که دست از جان بشوید هر چه در دل دارد بگوید. وقت ضرورت چو نماند گریز دست بگیرد سر شمشیر تیز اذا یئسَ الانسانُ طالَ لِسانُهُ کَسنّورِ مغلوب یَصولُ عَلی الکلبِ ترجمه: آدمی هر گاه(از زندگی و ادامه حیات) ناامید شود زبانش دراز شود همانند گربه مغلوبی که برسگی می تازد و حمله ور می شود. ملک پرسید چه می‌گوید یکی از وزرای نیک محضر گفت ای خداوند همی‌گوید وَ الْکاظِمینَ الغَیْظَ وَ الْعافِینَ عَنِ النّاسِ ملک را رحمت آمد و از سر خون او در گذشت وزیر دیگر که ضدّ او بود گفت ابنای جنس ما را نشاید در حضرت پادشاهان جز به راستی سخن گفتن این ملک را دشنام داد و ناسزا گفت ملک را روی ازین سخن در هم آمد و گفت آن دروغ وی پسندیده تر آمد مرا زین راست که تو گفتی که روی آن در مصلحتی بود و بنای این بر خُبثی و خردمندان گفته‌اند دروغی مصلحت آمیز به که راستی فتنه‌انگیز‼️ چند نکته در باب مــــــوارد جواز کذب👇👇👇👇👇.
1..قبح دروغ ذاتی نیست. 2.تمام موارد را می توان در یک قاعده کلی خلاصه کرد وآن عبارت است از: به خطر افتادن اهداف مهمتر. در حقیقت تجویز دروغ در این موارد به خاطر ضرورت است و باید به همان قدر ضرورت اکتفا شود. 3. جواز دروغ کاملا جنبه استثنایى دارد و جز در شرایط خاصّى دروغ گفتن جایز نیست و نباید عدّه اى موضوع «دروغ مصلحت آمیز» را دستاویز کرده و بدون جهت و یا براى به دست آوردن منافع شخصى دروغ بگویند و این عمل زشت را به نام این که مصلحت! ایجاب کرده، مرتکب شوند. 4. اسلام بقدرى به موضوع راستگویی اهمّیّت داده که حتّى در مواردى که ضرورت ایجاب مى کند که انسان دروغ بگوید، دستور «توریه» داده است. منظور از «توریه» این است که در موارد ضرورى به جاى دروغ گفتن، جمله اى گفته شود که شنونده به گمان خود از آن مطلبى استفاده کند در حالى که منظور گوینده چیز دیگرى بوده است; مثلا: کسى از ما بپرسد آیا فلان کس درباره من چنین حرف بدى زده؟ ما در جواب مى گوییم: نه و منظورمان این باشد که به این عبارت نگفته - اگر چه همان مطلب را به عبارت دیگر گفته است - ولى شنونده از کلمه «نه» چنین مى پندارد که اصلا آن حرف درباره او گفته نشده است به عبارت دیگر «توریه» سخنى است که دو معنا دارد، گوینده از آن معنای خاصّى را که حقیقت است اراده کرده و شنونده معنا دیگرى مى فهمد. 5. در مواردى که وظیفه انسان توریه یا دروغ مصلحت آمیز باشد، اگر راست بگوید گناه کرده و هر فسادى به وجود بیاید او مسوول می باشد. 6.در بین مردم موارد بسیارى یافت می شود که به خاطر مصلحت فردى و منافع شخصی و کارهای جزیی دروغ مى‌ گوید و به عنوان دروغ مصلحت‌ آمیز در بین مردم شناخته مى‌شود، اما این موارد دروغ واقعى بوده و حرام است. پی نوشت: جامع السعادات، ج 2، ص 323. پاسخ به پرسش های مذهبی، آیات عظام مکارم شیرازی و جعفر سبحانی، مدرسة الإمام علی بن أبی طالب(ع)، ص 375. میزان الحکمة، عنوان 3466، حدیث 17474 و 17476. ┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄ 🔷 کانال «یــــــه جــو انــــــصاف» به جمع ما بپیوندید👇 @Yejoensaf