این گونه افراد براساس اختلاط مزاجیای که طبع آنها دارد هیچ گاه در همهی فصول سال یک احساس واحدی را ندارند یعنی ممکن است در تابستان خیلی احساس گرما و در زمستان خیلی احساس سرما بکنند. این گونه افراد از الگوی واحدی تبعیت نمیکنند، به عبارت دیگر از نظر سرما و گرما احساس نامتعادلی دارند و ممکن است در تابستان سردشان بشود و در زمستان گرم! و یا حتّی در فصول تابستان و زمستان الگوی غیر واقعیای داشته باشند که با عقل سلیم اصلاً جور در نیاید. مثلاً ممکن است شخص در پاییز بیشترین سرما را حس کند که در زمستان اینگونه نباشد. و یا این که در بهار آن قدر گرمش بشود که در تابستان چنین نباشد! لذا برای دانستن مفهوم طبع مختلط لازم است که شما نخست وضعیت مزاجی کلی افراد را در طبایع منفرد خوب بلد بوده باشید و طبع مختلط چیزی برعکس یا متفاوت از آن بوده باشد.
طبع مادرزادی در وجود اشخاص نهادینه شده است و درمان آن نیز بسیار مشکلتر است و گاه حتی نیازی به درمان آن نداریم زیرا اعتدال ویژه طبع اشخاص، در اکثر موارد به وجود طبع مادرزادی او وابسته است و لذا این طبع یا طبعهای اکتسابی هستند که بایستی مورد بررسی دقیق و درمان قرار گیرند. زیرا در این صورت هم کار درمان راحتر است و هم زودتر به نتیجه خواهیم رسید. مثلا چنانچه شخصی طبع مادرزادی صفرا داشته ولی در جریان تولد و محیط زندگی طبع سوداوی پیدا کرده باشد، حال بایستی فهمید که این کودک سودازده ناگزیر به جای قد بلند، کوتاه قد خواهد شد، به جای زردی چهره، تیره رنگ، به جای پر تحرکی و بیش فعالی، ضعیف و گوشهگیر و به جای شجاعت و دلیری، ترسو و مردم گریز میگردد. اگر فقط همین یک فاکتور قد را هم ملاک قرار بدهیم میبینیم که فرد دچار یک کوتاه قدی ناخواسته شده است حال آن که بر اساس طبع ژنتیکیاش بایستی برعکس این حالت رشد کرده باشد! در مقام درمان، بایستی سودای فرد را به روشهای توصیه شدهی جدول طبایع درمان نموده تا بر مشکلاتی که گریبانگیر فرد شده است فائق آییم و بدین وسیله سودای اکتساب شدهی محیط را زدوده و فرد را به حالت تعادل مادرزادیاش که همان طبع صفرا است برگردانیم. البته همان طور که میدانید این کودک در اصل صفراوی مزاج است و خود صفرا هم کمابیش آثار سوئی در بدن او میگذارد و بهتر است که پس از درمان طبع اکتسابی سودایی او کمی هم از صفرای چنین شخصی کم کنیم تا به حالت اعتدال حقیقی طبع نزدیکتر گردد هرچند که این کار بسیار مشکل است ولی شدنی است. ناگفته پیدا است که اگر چنین شخص صفراوی مزاجی علامتی از غلبهی صفرا نداشته و ظاهرا سالم است حتی درمان طبع سرشتی او که همان طبع صفراوی است لزومی ندارد زیرا طبع صفرا برای چنین شخصی حالت تعادل حساب میشود نه یک غلبه.
گاه تشخیص طبع غالب نیز برای شما در طبایع مختلط مشکل است دراین گونه موارد تکلیف چیست؟ جواب آن است که برگردید به بررسی وضعیت مزاج غالب، همین قدر که بدانید گرما غلبه دارد یا سرما؟ خشکی غلبه دارد یا تری؟ کافی است که راه درمان را باز نموده و مزاج مزاحم را تعدیل و از سر راه بردارید، تا همین جا هم کلی برای مریض کار انجام دادهاید. یعنی گاهی برای حکیم مهم نبوده و نبایستی بوده باشد که طبع غالبِ مریضش چیست؟ بلکه تشخیص مزاج غالب برایش مهمتر است مثلا فردی که دارد از شدت تب میسوزد (یعنی هایپرترمی شدید دارد) چه فرقی برای ما دارد که صفراوی است یا بلغمی و یا مختلط المزاج؟ بلکه فعلا چارهی کار آن است که تب یا حرارت فوقالعاده بالای مریض را کم کنیم صرف نظر از این که عامل آن ویروس باشد یا هورمون ، فصل باشد یا صفرا و یا هر چیز دیگر. در چنین شرایطی است که اگر حرارت و هایپرترمی در وجود بیمار طول بکشد مثلا میتواند فیبروبلاستهای فرد مزبور را فعالتر نموده و بر میزان بافتهای تولید شده از جنس صفرا در محلهایی از بدن که استعداد تکثیر فیبروبلاستیک را دارند (مثل انواع پولیپها، سرطانها، در لابهلای غدد لنفاوی، فیبروم رحمی و یا حتی کلفتی و ضخامت دیواره آندومتر رحمی، در محل تخمدانها به شکل کیستهای تخمدانیِ مختلف و سپتومدار، در داخل پستانها به شکل FCC و حتی در درون بافت مغز به شکل تودههای سرطانی فیبروئیدی گوناگون و غیره ...) بروز کنند.
نکته حائز اهمیت این است که گاهی پزشک یا بیمار به اشتباه فکر میکنند که چون مریض ظاهرا طبع معتدلی دارد پس وی مریض نبوده و بایستی مرخص شود! درحالی که اینطور نبوده و واجدین طبایع معتدل، دم و سودا هر سه علی الظاهر از نظر حرارتی حالت اعتدال مزاجی را از خود نشان میدهند که برای تفکیک این حالات از یکدیگر بایستی شرح حال مریض را از نظر احساس سردی و گرمی و از هر چهار فصل گرفت نه به تنهایی و در فصل مراجعه و باز اگر نتیجه مناسب عاید نشد تشخیص افتراقی این حالات نزدیک به هم را بایستی از مزاج غالب آنان فهمید مثلا فرد سودایی اگرچه ظاهرا احساس اعتدال مزاج میکند ولی ممکن است
که گاه در طول سال دچار آلرژی پوستی یا حملات عصبی مربوط به غلبهی سودا نیز بشود که فرد معتدل معمولا این گونه نیست. همچنین فرد دموی مزاج ممکن است گاه در طول سال آن چنان دچار خواب آلودگی و کسالت ناشی از گرمی یا تری مزاج شود که بقیه افراد معتدل و سودایی مزاج این گونه نشوند. لذا بهترین کار جهت تشخیص طبع برای جویندگان راه آن است که سیاست رهگیری قدم به قدم را در تشخیص طبع بیمارشان پیشه نموده و از عجله و پیشداوری بیهوده پرهیز کنند ومیتوان فاکتورهای زیر را لحاظ کرد:
هر فردی یک طبع مادرزادی دارد که به آن طبع اصلی یا ژنتیکی آن فرد میگوییم که برای خودش یک تعادل مزاجی حساب میشود و برای تشخیص آن، میتوان از روی نوع گروه های خونی، یا طول و عرض و قد بیمار و یا شرح حال دوران کودکی او به دست آورد. مثلا کسی که گروه خونی A دارد صرف نظر از طبع فعلی اش، ازنظر ژنتیکی سوداوی مزاج است، اما ممکن است در جریان عمر خویش، تغییر طبع داده و مثلا صفراوی مزاج شده باشد که به این طبع دوم، طبع اکتسابی میگوییم و راه تشخیص آن میتواند ازطریق نگاه کردن به قد و قواره فرد، وجود بیماریهای زمینه ای خصوصا کم خونی های مختلف، موقعیت زمانی و فصل مراجعه بیمار و بررسی آزمایشات بیمار که گاه ردپای اخلاط دیگر را نیز به تفکیک میتوان در آزمایشات او به وضوح دید.
https://eitaa.com/Yuzarsif313Hakim
✍دکتر متخصص طب سنتی اسلامی ایرانی
اینک فرض میکنیم بیماری که به ما مراجعه کرده است دارای مجموعهای از علائم بالینی طب سنتی است یعنی از هر خلطی چند علامت بالینی و واضح را دارد و ما میخواهیم ضمن تشخیص طبع او، درمانش نیز بنماییم! حال چه روشی برای برخورد با چنین بیماری لازم است انجام شود تا به بهترین نحو ممکن، غلبههای مختلف اخلاطی را از وجودش دور سازیم. قبل از هر چیز بایستی توضیح دهیم که طبع مختلط چیست و چگونه و چرا به وجود میآید و چگونه میتوان با عوارض پیدایش آن در بدن مقابله کرد؟ اگرچه این بحث را به طور کامل در کتاب شناختی طبایع جلد(3) نگاشته ایم و شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر خود به آن کتاب مراجعه نمایید. اما مختصراً عرض میکنیم که یکی از مهمترین علتهای پیدایش طبع مختلط، آن است که اندامهای بدن ما هر یک مزاجی دارند متناسب با شأن و موقعیت خود که به آن مزاج عضوی میگوییم مثل کبد که مزاج گرم و خشک دارد و کلیهها که نسبت به آن سرد و تر هستند و مزاج استخوانها که سرد و خشک میباشند و مزاج لثه ها که گرم و تر میباشند بود و الخ … حال در مسیر زندگی و به تناسب عوض شدن شیوههای آن مثل صنعتی شدن غذاها، غذاخوریها، آبها، کمپوت ها و … کمکم مزاج اندامهای ما از حالت استاندارد و خدادادی شان درآمده و مزاج جدید دیگری پیدا میکند این تغییرات مزاجی باعث گیج شدن سیستم هوشمند بدن (یا قوه مدبره بدن ما) میگردند و در درازمدت، مزاجی را برای انسانها پدید میآورند که هر گوشه بدنشان یک سازی میزند!! مثلاً معده آنها سرد میشود، استخوانهای شان سردتر از قبل میشود ، سرشان گرمتر از قبل میشود ، پاهایشان داغتر میشود، علاقه به پنجره باز در فصل زمستان پیدا میکنند ولی به خاطر سردی برخی از اندامهایشان، هم زمان پتو هم بر سرشان میکشند!
حال بایستی دید در عالم وانفسای پزشکی، حکیم موفق بایستی چه کارهایی را برای کنترل اخلاط سرگردان بدنی بیمارش انجام دهد!؟ جواب آن است که اولین قدم برای درمان چنین بیمارانی مختلط الطبعی، تشخیص صحیح مرض است نه درمان آن، دومین قدم برای درمان، کنترل آن مرض و سومین قدم تجویز مناسب گیاهان میباشد که بتواند ماده بیماری را از تک تک اندامها و جوارح اشخاص بیرون بکشد و در عین حال آسیب ایاتروژنیک (یا پزشکی) هم ایجاد نکند.
به عنوان مثال فرض کنید که خانم پنجاه ساله ای به علت شروع یائسگی دچار گر گرفتگی شدید شده است (بحران صفرا) و ما قصد داریم با تجویز خوراکیهای خنک، حرارت وی را پایین بیاوریم. حال بیمار ما علاوه بر یائسگی، معده بسیار سردی هم از قبل دارد و خوردن هرگونه سردیجاتی دمار از روزگار او درخواهد آورد. به عبارت دیگر به دلیل یائسگی نیاز به تجویز خوراکی از نوع سردیجات داریم و از طرفی نیز به دلیل سردی معده، تجویز خوراکیهای سرد باعث تشدید درد معده او خواهد شد. حال بایستی چه کاری انجام دهیم تا این نقیصه متضاد از بین برود؟ راه حل آن است که بیمار را درمان به «اضداد» کنیم نه درمان به ضد زیرا چنانچه اگر سردیجات تجویز کنیم یائسگی بهبود یافته ولی معده سردتر خواهد شد و به عکس اگر گرمیجات تجویز کنیم معده فرد بهبود ولی یائسگی و گر گرفتگی ناشی از آن تشدید خواهد شد. اما روش درمان به اضداد در این بیمار آن است که دو سری دارو تجویز کنیم که مقادیر سردی آن بیش از 50% و مقادیر گرمی آن کمتر از 50% بوده باشد و در این شیوه درمانی هم توانستهایم یائسگی را و هم سردی معده را در آن واحد به خوبی کنترل کنیم. به عنوان مثال اگر بذر اسفرزه یک خنکی مفید برای دفع گر گرفتگی بوده باشد، آن را با مقدار کمی گرمی مثل رازیانه مخلوط نموده و به خورد مریض میدهیم تا اسفرزه با سردی ای که دارد علائم حرارتی یائسگی را و رازیانه نیز با گرمی خود علائم برودت معده را فروکش نماید. این نحوه عملکرد یعنی درمان به اضداد بسیار پسندیده ، محبوب و بیخطرتر از درمان به ضد است و حکیمان امروز ترجیح میدهند از مزایای درمانی آن به نفع بیمارانشان استفادههای بالینی بیشتری را ببرند.
به طور خلاصه حکیم طب سنتی بایستی غلبههای اخلاط را به خوبی بشناسد . طبع غلبه منفرد را از غلبه مختلط جدا سازد. برای غلبه منفرد میتوان هم از درمان به ضد و هم از درمان به اضداد استفاده نمود اما برای غلبه مختلط بهتر است صرفاً از شیوه درمان به اضداد استفاده نمود تا بدین وسیله از نظر علمی نیز از سایر همکاران پیشی گرفت. درمان به اضداد روشی بسیار پسندیده ای است که در عملکرد پیشینیان به وضوح دیده میشده، لیکن امروز به دلیل پیچیدگی امراض، بیشتر از پیش لزوم بهرهگیری دارد و هنر پزشکی ایجاب میکند که برای آن تئوری مستقلی را وضع و سپس اجرا نماییم.
درزیر برای نمونه تعدادی از خوراکیهای مفید را در پیدایش امراض و یا به طور جداگانه در درمان امراض معرفی نموده ایم و هدف ما از این مبحث آن است که شما، برای درمان هر عضوی از بدن، محیط داخلی
را جوری تنظیم کنید که که برای آن عضو به خصوص، بسیار مفید و مؤثر واقع شود. فرض کنید کلیهها ی شخصی سنگ دارد (فزونی اخلاط سرد) و بایستی از حکیم خود راهنمایی بگیرد که چه چیزهایی را بخورد و چه چیزهایی را نخورد. در چنین شرایطی ما خوراکیهایی را بهعنوان نمونه معرفی نمودهایم که اگر جز قوت غالب بیمار مذکور قرار گیرد کمکم سنگ را خرد کرده و از مجرای خویش دور خواهد ساخت. اما اگر برعکس آن عمل کنیم و هر چیزی را بیمحابا میلکنیم پس از مدتی خواهیم دید که اندازه سنگ کلیه ها به چندین برابر قبل رسیده و کار درمان سختتر خواهد شد. پس بهتر است که در خصوص درمان هر بیماری ای:
1.مزاج آن بیماری شناسایی شود.
2. اندامهای اصلی در تولید یا تشدید آن بیماری شناسایی شوند.
3.اندامهای کمککننده به درمان آن بیماری به خصوص، شناسایی شوند.
4. تغذیه مفید برای آن بیماری مشخص شود.
5.تغذیه مضر برای آن بیماری نیز شناسایی و پرهیزات آن رعایت شود.
6.درمان مناسب به ضد یا به اضداد انتخاب و اجرا شود.
✍دکتر متخصص طب سنتی اسلامی ایرانی
https://eitaa.com/Yuzarsif313Hakim
برخورد درمانی با طبعهای مختلط👆
علت حالات متغیر طبعی
اگر شما عزیزان حین مطالعه خصوصیات مزاجی هریک از طبایع، به تنهایی، به این نتیجه رسیدید که برخی از خصوصیاتتان در سودا، برخی در صفرا، برخی در بلغم و بالاخره برخی نیز در دم جمع است. علت این است که اگر خشکی مزاج بر شما غالب است قسمتی از علایم سودا و قسمتی از علایم صفرا را پیدا خواهید کرد و اگر سردی مزاج بر شما غالب است قسمتی از علایم سودا و قسمتی از علایم بلغم بر شما چیره میگردد و اگر تری مزاج بر شما غالب است قسمتی از علایم بلغم و قسمتی از علایم دم در شما جمع است و اگر گرمی مزاج بر شما غالب است قسمتی از علایم صفرا و قسمتی از علایم دم در شما یافت میشود و از جمع حالات فوق نتیجه میگیریم که ممکن است آدمی در حالات مختلف (شرایط مختلف محیط زیست، تقویم سال، حالات مختلف عصبی، تغذیه، تحرک، ورزش و ...) علایم مختلفی پیدا کند که در شرایط عادی این علایم را ندارد مثلا درحالت عادی روحیهای نرم و لطیف دارد ولی چنانچه اگر دو سه روز پشت سر هم از بادمجان تغذیه کند و سودای خون او بالا بزند آنگاه حال او نیز دگرگون شده و روحیه قبلی را از دست بدهد و تبدیل به آدم دیگری غیر از اولی گردد. پس اگر میبینید که از هر طبعی قسمتی از علایم را در وجودتان حس میکنید نبایستی تعجب کنید بلکه شرایط مختلف محیطی و درونی شما است که این حالات را به شما عرضه مینماید. مهم این است که به طور آگاهانه از وضعیت مزاجی و طبعی خود اطلاعات داشته باشید و درصدد کنترل و درمان آن برآیید. بعد از آگاهی شما از وضعیت مزاجی و طبع خویش بایستی بدانید که همیشه به یک منوال نخواهید بود و گردش روزگار، تاریکی و روشنایی، صبح و شب، ماه و فصل، سیاهی و سفیدی، ثروت و فقر و خیلی از خصوصیات متضاد و مشابه دیگر نیز در روحیات و سلامتی شما نقش دارند که برخی ازاین حالات متضاد قابل علاج و پیشگیری هستند (مثل سرما و گرما) و برخی راه چارهای به جز کنار آمدن شما با آن حالات را ندارند (مثل تغییرات شبانه روز یا فصل).
از مجموع مطالب فوق این طور به نظر میرسد که گاه حالات درونی شما متغیرند و محیط ثابت و گاه برعکس محیط متغیر و درون شما حالاتی ثابت دارد و کنش و واکنش آنها میتواند مزاج شما را اگر چنانچه ضعیف باشد گاه به گاه و اگر قوی باشد لحظه به لحظه تغییر دهد مثلا بین حالات سودا، صفرا، بلغم و دم پاندول بزنید و حالات متغیری نسبت به قبل و بعد پیدا کنید. این حالات متغیر گاهی مفید و گاهی مضر هستند. زیرا مثلا اگر چنانچه حاکمی یا پادشاهی همیشه رئوف بوده باشد شکست خواهد خورد و اگر هم همیشه جسور باشد باز هم شکست میخورد و مفید از آن جهت است که انسان گاه به واسطه نرمی و نرمش طبعش دست و دل بازی میکند، عطوفت میکند، بذل و بخشش میکند و بدین وسیله جهانی را از بخششهایش متنعم مینماید.
https://eitaa.com/Yuzarsif313Hakim
✍دکتر متخصص طب سنتی اسلامی ایرانی
ارسال وکپی با لینک کانال جایز میباشد
♨️ نکته :
چشم_زخم چیست⁉️
💡چشم زخم، نیروی مرموزی است که در چشم برخی افراد وجود دارد که ممکن است با یک نگاه مخصوص، طرف مقابل را بیمار یا هلاک کند☠️.
⚠️راه پیشگیری :
❌مهمترین نوع پیشگیری از چشم خوردن، آهسته رفتن است! یعنی👈🏻 هر موفقیت و کامیابی را نباید فریاد زد. ممکن است خواستگار خوبی برایتان آمده باشد و یا به یک مصاحبه شغلی معتبری دعوت شده باشید. اگر آن را به کسی بگویید که از قضا چشمان شوری هم داشته باشد ممکن است مصاحبهتان منتفی و روند مراسم خواستگاریتان با بنبست مواجه شود. گاهی نیز پیش میآید که آن راه تا مدتی بسته میشود.
⚠️ راه محافظت در برابر چشم زخم :
بهترین راه کار برای کسانی که به علت موقعیت اجتماعی و کاری و مالی خوب و یا زیبایی خود و فرزندان شان در معرض چشم زخم و بلا هستند استفاده از دعاهای حصار مانند حصار الحفیظ ، ( حصار الحارس ، حصار اعظم ، هفت حصار و ... یا حرز امام جواد ع یا لوح عین علی ع یا لوح کیمیای عرش و.... ) میباشد.
علائم شخص چشم خورده :
💠خمیازه های تر و خشک
💠خواب زیاد یا کم خوابیدن و بیخوابی
💠بیماریهای پوست و مو
💠اسهال، تهوع، نفخ و باد زیاد در شکم
💠بد شانسی های مکرر و کاهش رزق و روزی
💠بی اشتهایی یا اشتهای زیاد
💠بیماری های چشم
💠افت تحصیلی
💠کسلی و بی حالی
💠تکرر ادرار
💠وجود مورچه و موریانه در منزل
💠بیمار شدن اعضای خانواده
💠کم شدن دید و بازدیدها
💠وسواس فکری و عملی
💠تنگی عروق قلب
💠احساسات غیرطبیعی مانند عصبانیت شدید و زودهنگام و یا گریه بدون دلیل مشخص
https://eitaa.com/Yuzarsif313Hakim
جواب سوال های ماورایی داده نمیشه سوال نکنید
بهترین درمان چشم زخم تهیه حرز امام جوادع از جای مطمئن هست ما هم نداریم ببخشید
https://eitaa.com/Yuzarsif313Hakim
💠کسانی که سحر و جادو میشن یک یا چند خصوصیات زیر در آنها ظاهر میشه💠
💢شبها خواب بد میبینند(یا کابوس میبینند).
💢شبها موقع خواب,در یا دیوار منزل,مخصوصا سقف منزل صدا میده.(بیخود و بیدلیل)
💢شبها هنگام خواب همش احساس میکنید که کسی به شما خیره شده و شما همش به این طرف و آن طرف نگاه میکنید.
💢همیشه دست به هر کاری میزنید یا نمیتوانید به پایان برسانید و یا اگه تمام میکنید موفقیت آمیز نیست.و بیخود و بی جهت نیمه کاره کار رو رها میکنید.و رمق ندارید ادامه دهید.
💢بی جهت با اطرافیان درگیر میشوید و وقتی اشوب بپا کردید خودتان از کردار خود خیلی پشیمان میشوید.(حتی گریه هم میکنید)
💢فکر های خیلی پلید و شهوت آمیز همیشه به ذهنتان خطور میکند(گاهی علاقه مند میشوید تا با همجنس خود همبستر شوید.و یا گاهی احساس میکنید زنا کنیدو….) که متاسفانه این بدترین سحر و جادوییست که میتواند گریبانگیر طرف شود.چون به مرور قدرت و اراده و توان و آبروی انسان سحر زده را میگیرد و به پستی و نابودی می کشاند.
💢احساس میکند هیچ حس و احساسی نسبت به همسر خود ندارد و نسبت به خوانواده اش به مرور بی علاقه و بیتعصب میشود.
💢گاه گاه بدن سحر شده داغ میشه و از گرمای درون عرق میکندو بی تاب میشه.(که این خصوصیات بیشتر شبها به وجود می آید)
💢گاهی در بدن خود احساس خارش میکند ولی نمیداند این خارش کدام قسمت بدن اوست و به خاطر همین تمام بدنش را مرتب میخواراند.
💢خواب زیاد,اگر در روز بین 11 تا 13 ساعت خواب هستید بدانید که سحر یا جادو شده اید.(البته این مورد 100% به خاطر سحر نمیتونه باشه.این اشاره ای که کردم برای شخص سحر شده هم میتونه باشه)
💢گرفتگی عضلانی . گاهی در روز احساس گرفتگی در قسمت ناحیه بدن میکنید.مثلا درد کمر یا پا و یا تار دیدن چشم)
اگر شما یک یا چند حالت بالا را دارا هستید .به احتمال قوی سحر شدید که این گونه سحر معمولا توسط جن یا پری صورت میگیرد
https://eitaa.com/Yuzarsif313Hakim
جهت اطلاع بود سوال ماورایی جواب داده نمیشه سوال نکنید
دفع_دلشوره_و_استرس بسیار مجرب
برای رفع استرس و دلشوره ، دست راست را روی سینه اش بگذارد و هفت مرتبه آیه ۲۸ شریفه سوره #رعد را بخواند. به اذن خداوند تبارک و تعالی #احساس #آرامشی فوری در شخص ایجاد میشود.
الذينَ آمَنوا وتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بذكر الله ألا بذكر الله تطمئن القلوب
توجه شود :
رو به قبله بخواند و در اثنای قرائت توجه قلبی داشته باشد.
5.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جنایتکاری که جرأت کرده بود پرچم امام حسین و پرچم جمهوری اسلامی ایران را پاره کند و به شیعیان علی مرتضی .ع. اسائه ادب نماید، به همراه عکاسش به دست رزمندگان آزادیبخش افتادند.✌️
جل الخالق، چه زود ورق در حال برگشتن است،
صبور باشید، عجایبی محیر العقول بوقوع خواهد پیوست انشاءالله
منتظر امر حضرت آقا هستیم با یک اشاره کل سوریه پاک سازی کنیم با عنایت امام زمان عج