eitaa logo
کانال طب سنتی ایرانی، طب اسلامی
10.7هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
5.1هزار ویدیو
32 فایل
آموزش و آگاه سازی طب اسلامی طب سنتی ایرانی 🔻این کانال صرفا جهت پیشگیری و درمان بیماری ها ایجاد شده درمان بیماری هابا دارو های معجزه گر گیاهی هيچ كس را درمان مكن، مگر آن گاه كه بيمارى او را بشناسی ويزيت ثبت نام 👇دوره ها طب سنتی ،اسلامی @Hakim_AbuAli
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 روش‌های غلبه بر استرس🌱 📍 طبیعت گردی کنید 📍 شکرگزار داشته‌ها باشید 📍 اسطوخودوس بخورید 📍 ذهنتان را مشغول کنید 📍 تحرک داشته باشید 📍 کافئین کمتری بخورید https://eitaa.com/Yuzarsif313Hakim
🌾🥣 (مناسب کودکان هشت ماه به بالا)👶🏻 👇🏻 ۱. شير ۱ لیوان ۲. سنجد/سویق سنجد ۲ قاشق غذاخوری ۳. آرد برنج ۱ قاشق غذاخوری ۴. سبوس گندم ۲ قاشق چايخوری ۵. بادام ۵ عدد 🥣طرز تهیه ابتدا مغز بادام ها را با ريختن آب جوش پوست بگيريد و رنده كنيد. سنجدها (یا سویق سنجد) را هم پوست كنده و گوشت آنها را رنده كنيد. شير را روی حرارت ملايم بجوشانيد و آرام آرام سبوس گندم و آرد برنج را اضافه كنيد. بعد نوبت مغز بادام و سنجد است. آنقدر هم بزنيد تا قوام بيايد و غليظ شود. https://eitaa.com/Yuzarsif313Hakim
💠سلسله جلسات طب اسلامی سنتی 🔸از: استاد طالقانی 🌐جلسه نوزدهم: البسه: نقش رنگ البسه در مزاج های مختلف، انحراف در مدل و رنگ البسه در کشور 🔸 البسه ها با هم متفاوت است و برحسب مزاج دسته بندی می شود. 🔹 عموماً افرادی که گرمایی هستند: به رنگ ها و البسه هایی که دارای رنگ روشن، سبک و خنک باشد علاقه دارند مثلاً رنگ سفید، رنگ سبز، رنگ آبی آسمانی، رنگ سبز فسفری، رنگ هایی که اگر دقت کنید معمولاً این رنگ ها را در فیلم هایی از کشورهایی که دارای مزاج گرمی هستند مشاهده می کنید. 🔻افرادی که سرمایی اند عمدتاً رنگ گرم دوست دارند مثل رنگ سرخ ، رنگ قهوه ای، که اینها گرما بخش هستند یعنی فرد به دنبال آن چیزی است که طبیعتاً ندارد و می خواهد از نظام عالم وطبیعت آن را کسب کند. 🔸 شما فیلم های کره ای را اگر نگاه کنید می بینید که دارای دکور و رنگ لباس های بسیار بانشاط و روشنی هستند و این نشان دهنده مزاج آن کشور است. 🔹 متأسفانه بارها وبارها حقیر درکلاس ها، و محافل وسخنرانی ها عرض کردم که؛ متأسفانه قریب به پیش از ده سال است که کشور ما به سمت مد و لباس هایی رفته که اینها می توانند روی مزاج کشور و جامعه اثر گذاری منفی داشته باشد. 🔸شما معمولا رنگ هایی که در بازار می بینیدطرح هایی با رنگ هایی هست که کدر میباشد گرفتکی و رنگ کفش ها، مدل لباس ها ، بالاخص البسه خانم ها که باید رنگ شاد داشته باشد و بالاخص البسه ای که خانم ها در منزل وحریم شخصی قرار است استفاده کنند باید دارای رنگ های شاد باشد ؛ همین ها به سمت تیره رفته و دکور های منازل به سمت تیره رفته ، کفشها به رنگ تیرگی رفته این ها یک پیامد خشکی از آن گرفته می شود و می تواند عوارض زیادی برای کشور داشته باشد. 🔹 مد و طرحی که طراحان می ریزند باید در این مبحث دقت داشته باشند، جامعه شناسان ومحققین باید این ها را گوشزد کنن و جامعه باید این ها را رصد کند. 🔸 همه اینها روی مزاج اجتماع اثر گذار است حتی حالا مد شده است خیلی ها ماشین های عروسی شان که باید یک ماشین های شاد باشد را هم متأسفانه از مد انداخته اند، و ماشین های رنگ تیره استفاده می کنند. 🔹 البسه از نظر جنس ورنگ هردو باید تابع مزاج باشد، کتان ، پشم ، ابریشم هر کدام دارای مزاج خاص خودشان هستند برای مثال البسه نخی و کتان سرد هستند و پشم گرم، و بیشتر برای افراد سرد مزاج و فصول سرد مناسب است، ابریشم دارای جنس گرم است ودارای حرارت زیادی می باشد برای همین برای خانم ها مناسب است و یکی از علت هایی که در اسلام بر مردان ابریشم حرام شده این است که ابریشم طبعی گرم دارد و با مزاج طبعی وجبلی مزاج جنس مرد سازگاری ندارد. 🔸 الیاف صنعتی عمدتاً چون دارای ایجاد الکتریکه ساکن میکنند وایجاد حساسیت می کنند برای استفاده مناسب نیستند. 🌾ان شاءالله در جلسه بعد پیرامون این مباحث بیشتر صحبت خواهیم کرد. ارسال مطالب کپی بالا اشکال شرعی دارد مخصوص کانال می‌باشد👆👆👆👆👆👆👆 https://eitaa.com/Yuzarsif313Hakim🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
🔸سلسله جلسات طب اسلامی سنتی 💠از: استاد طالقانی 🌐جلسه بیستم: 💠 تطهیر معدی:اعتدال معده،گرسنگی صادق 🔸تطهیر شامل: 1⃣ تطهیر جسمی 2⃣تطهیر معدی 3⃣ تطهیر خونی 4⃣ تطهیر جنسی 5⃣تطهیر روحی وروانی می شود. 🔻 تطهیر وپاکسازی معدی: یعنی تطهیر وپاک سازی ومعتدل سازی مزاج معده و این مبحث در بحث پیشگیری و بحث درمان،اهمیت بسزایی دارد. 🔸 در اصل پیشگیری معده باید به اعتدال نوعی خودش برسد و اعتدال ها در افراد مختلف با هم متغیر است و در زمان بیماری در درمان هم باید ما مزاج معده فرد را اصلاح کنیم تا به هدفمان برسیم. 🔹 معده یکی از نقاط مهم در اعضای بدن به شمار می رود و این اهمیت تا آنجا مهم است که پیامبر اکرم در حدیث بسیار زیبا می فرمایند : معده خانه هر بیماری است؛ یعنی معده را رکن اول بیماری و خانه ومنزل گاه خواستگاه بیماری ها برمی شمرند. 🔸 هضم اول در جلسات قبل هم عرض کردیم؛ معده به شمار می رود. 🔹 غذایی که خورده می شود اول در معده استقرار پیدا می کند و در معده سرنوشت بسیار مهمی برای این خلطی که قرار است در بدن پیشرفت کند و پخش شود ایفا می کند اگر در هضم اول دچار فساد شود خوب هضم نشود غذایی که خورده درست نباشد بالطبع سرنوشتی که این خوراک پیدا می کند سرنوشت خوبی نخواهد بود. 🔸 از دیدگاه طب اسلامی : حلال خوری قدم اول تطهیر معده است خوردن غذا ها وخوراک های حلال قدم اول و رکن اول تطهیر معده است اگر این گونه نباشد همان مثلی می شود که تا ثریا می رود دیوار کج و اثرات روحی و روانی مختلفی را حرام خوری روی افراد می گذارد. 🔹 ماباید یک اصلی را در بحث تطهیر معده لحاظ کنیم ؛ غذایی که وارد معده می شود باید متناسب با نیاز و متناسب با فرد باشد یعنی این که زمانی فرد خوراک را استفاده کند که گرسنگی صادق داشته باشد. 🔸 این که ما یک فرمول کلی در منابع طب سنتی یا طب اسلامی داریم مبنی بر اینکه در زمان گرسنگی فقط غذا وخوراک بخورید این ملاک بسیار شریف است ولیکن یک اصل را ما نباید از آن غافل شویم و آن اصل این است که ما باید تمایز قائل شویم در بحث گرسنگی صادق و گرسنکی کاذب. 🔹 زمانی که مزاج به اعتدال باشد گرسنگی ها صادق است ولی اگر مزاج به اعتدال نباشد گرسنگی ها کاذب است مثل زمانی که فرد عصبانی وناراحت است یا خلط بد در معده اش ترشح کرده، یا قبلش ماده غذایی نامناسب خورده ومعده تحریک می شود واعلان گرسنکی میکند این گرسنگی ها گرسنگی های صادق نیست وگرسنگی های کاذب است. 🌾 ان شاءالله در جلسه بعد پیرامون این مبحث بیشتر صحبت خواهیم کرد. ارسال کپی مطالب بالا اشکال شرعی دارد مخصوص کانال می‌باشد👆👆👆👆👆👆 https://eitaa.com/Yuzarsif313Hakim🌿🌿🌿🌿
💠سلسله جلسات طب اسلامی سنتی 🔸از: استاد طالقانی 🌐جلسه بیست ویکم: مراحل هضم، استاندارد وعده های غذایی 🔸 جلسه قبل پیرامون بحث گرسنگی صادق بود ؛ اگر بزرگان فرموده اند : خوردن غذا وخوراک باید بعد از گرسنگی باشد، منظور گرسنگی صادق است ؛ نه گرسنگی کاذب. 🔹 ما اگر بخواهیم اقدام صحیحی در مورد تطهیر معده و وارد کردن خوراک به معده داشته باشیم باید تابع طبیعت مدبره بدن باشیم و به حرف طبیعت بدن گوش دهیم. 🔸 طبیعت معده بر این است که زمانی که یک غذای معتدل وارد آن می شود یعنی غذایی که بد هضم نباشد؛ سهل الهضم نباشد ؛ معده ای که ضعیف نباشد و معده ای که خیلی قوی نباشد، دریک معده ی معمولی با یک خوراک معمولی حدوداً خوراک سه ساعت توقف می کند، سپس بعد از هضم به سمت دوازدهه و به سمت روده حرکت می کند، پس این جا ما سه ساعت را ملاک قرار می دهیم ؛ و زمانی که در روده قرار می گیرد برای جذب شیره وانتقال به سمت کبد حدوداً این عملکرد به طور متوسط شش ساعت به طول می انجامد؛ غیر از جذب مختصری که در روده ی بزرگ انجام می شود و ساز و کاری که در آن جا اتفاق می افتد، ما اگر بخواهیم سه ساعت اول را و شش ساعت دوم را که روی هم نه ساعت می شود ملاک کنیم تا غذا به کبد برسد یعنی تازه خوراک به بدن رسیده است. 🔹ما باید برای خوراکی بعدی از نه ساعت طبق یک استاندارد در شرایطی که خوراک، خوراک مناسبی باشد و فرد دارای مزاج سالم باشد باید صبر کنیم ودر این حالت ما می توانیم خوراک بعدی را بخوریم؛ و الا اتفاقی که می افتد این است: 🔻زمانی که خوراک به کبد می رسد، و میخواهد هضم کبدی انجام شود . اگر ما یک دفعه قبل از آن غذایی را وارد معده کنیم؛ طبیعت مدبره بدن به سمت روده و معده می آید و اگر غذایی در روده و معده مانده باشد هنوز آن غذای اول هضم نشده باشد و جذب توسط کبد نشده باشد، غذایی که سالم و صالح است، غذایی که اثر مواد غذایی آن باید جذب کبد شود با فشار دودی شکلی که دارد می راند و به سمت روده ی بزرگ برای دفع انتقال می دهد در حالی که هنوز مواد غذایی جذب کبد نشدند وآن اثری که کبد باید دریافت می کرده را دریافت نکرده است ؛ و اینجا یک نوع اسراف انجام می شود، و فشاری که به طبیعت بدن وارد می شود و فرمودند: خوراک روی خوراک از بدترین خوراکی هاست، یعنی خوراکی که در معده و روده هضم نشده و جذب کبد نشده این خوراک فرمودند: بدترین نوع خوراک است .با این تدبیر همان فرمایش بزرگان طب اسلامی، معصومین و ائمه علیهم السلام و اساتید بزرگ طب سنتی و کتاب های منبع که فرمودند: بهترین مقدار خوردن خوراک حدوداً دو وعده در روز است ؛ در این دو وعده، اگر ما بخواهیم اصول را لحاظ کنیم می بینیم دقیقا با این ۹ ساعتی که گفتیم تناسب دارد. 🔻 استفاده و خوردن پیش از حد، عوراضی را برای بدن دارد آن چیزی که در طب نوین تأکید میکنند: تکه خوری، تکه تکه خوردن غذا، صبحانه بخورید ساعت ده مجدد بخورید، ناهار حتماً سفارش می کنند که خورده بشود عصرانه خورده شود , باز شام سفارش میکنند این عوارض خسارات بسیار سنگینی را به طبیعت بدن وارد می کند و اعضای بدن خسته وفرسوده وزود پیر می شوند. 🔸 خوراکی که هنوز آثار مواد غذایی آن در بدن باقی مانده از بدن رانده می شود ویک فشار مضاعفی به معده، روده،کبد، و به تمام اجزای بدن بخصوص به قلب وارد میشود واین طور می شود که این همه ما بیماریهای صعب العلاج داریم. 🌾ان شاءالله در جلسه بعد پیرامون این مباحث بیشتر صحبت خواهیم کرد. ارسال و کپی مطالب بالا اشکال شرعی دارد مخصوص کانال می‌باشد https://eitaa.com/Yuzarsif313Hakim 🌿🌿🌿🌿🌿🌿
4_5881930172541700256.ogg
1.32M
✅توضیحات کوتاه استاد طالقانی درمورد تعداد وعده های غذایی در طول روز و فاصله مناسب بین وغذایی در طول روز و فاصله مناسب بین وعده های غذایی https://eitaa.com/Yuzarsif313Hakim ارسال کپی مطالب فایل بالا اشکال شرعی دارد مخصوص کانال می‌باشد
کانال طب سنتی ایرانی، طب اسلامی
💠سلسله جلسات طب اسلامی سنتی 🔸از: استاد طالقانی 🌐جلسه بیست ویکم: مراحل هضم، استاندارد وعده های غذایی
ای کاش ای کاش همه عمل میکردیم به همه مطالب بالا دنبال دارو عطاری لاغری کردن و قرص ها نبودیم فقط به این مطالب عمل میکردیم مشکلت حل میشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا