eitaa logo
زندگی بعد از مرگ
4.1هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
5.4هزار ویدیو
68 فایل
با حضور کارشناسان در خصوص عوالم پس از مرگ و تجربه های مشرف به مرگ با شما به گفتگو می نشیند. تالار مشارکت جمعی کاربران https://eitaa.com/joinchat/3499425974C6b90c8c12b ارتباط با ادمین @valayat لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/4042326142C04e6938c99
مشاهده در ایتا
دانلود
12.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سوره مبارکه توبه، آیات ۶۷ تا ۶۹ 🔹️گوینده: بهروز_رضوی 🔹️مترجم: مسعود_ریاعی تلنگرهای قرآنی https://eitaa.com/joinchat/3846308108Cae46e8e2a0
💎 علیه السلام ما أنزَلَ المَوتَ حَقَّ مَنزِلَتِهِ مَن عَدَّ غَداً مِن أجَلِهِ آن كه فردا را از عمر خويش بشمارد، مرگ را به گونه واقعی نمی شناسد. 📚 اصول كافى: ج۳، ص۲۵۹ @ZendegiPasAzZendegiii
15.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 شب به یاد اونایی باشیم که رفتن تا ما درآررامش کنار خانواده باشیم... برای شادی روح این بزرگ مردان ۵صلوات ╼═┈┈┈┈┈•✹•┈┈┈┈═╾ ✅ روے لینڪ زیر ڪلیڪ ڪنید. ╭〰⊰🍁〰☀️🍂⊱〰╮ 🎆زندگی بعد از‌ مرگ🔥👇 @ZendegiPasAzZendegiii ╰〰⊰🍂☀️〰🍁⊱〰╯  🔴 نشر دهید✔️
۲٠ گیگ اینترنت داخلی تا امشب برای اعضای کانال کانال اطلاع رسانی مسابقات مجازی https://eitaa.com/joinchat/2028798063C55747be196 http://eitaa.com/MosabeqateMajazi یا @MosabeqateMajazi سوالی داشتید اینجا بپرسید https://eitaa.com/joinchat/3789357327C7a572c033d راهنما و پاسخگو هستم. شرط استفاده از اینترنت ۲٠ گیگ فعال بودن در فضای مجازی و روشنگری در جهت آرمان های انقلاب و امامین انقلاب است. 📮انتشار حداکثری با شما. ✅گروه جهاد تبیین https://eitaa.com/joinchat/3439853763C3525cede24 ✅کانال جهاد تبیین https://eitaa.com/joinchat/3254517953C292c42baa2 @jehadetabeen | جهــادِتبییــنــــ ⁦⁦⁦ ارتباط با ادمین @valayat
همراه اول در شب یلدا با یه بسته هشت هزارتومانی به استقبال یلدا رفته اگه اهل اینترنت نامحدود هستید برا یه شب نخوابید و همش دانلود و فیلم ببینید اگه اهل مکالمه هستید تا صبح یلدا حرف بزنید 👇👇👇 💫بسته ویژه شب یلدای همراه اول💫 مهلت فعالسازی فقط تا پایان ۳۰ آذرماه⏳ مشاهده و فعالسازی از طریق ✅شماره گیری کد *100*67# ✅و یا نصب و بروزرسانی رایگان اپلیکیشن همراه من   🍉💐یلداتون مبارک💐 تولید محتوا و معرفی مسابقات در عرصه فضای مجازی @MosabeqateMajazi ادمین کانال @valayat
39.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 باب الحوائج شفاعت جوان به کما رفته توسط حضرت عباس علیه السلام💠 🔰آغاز ایمان 🔺تجربه گر: ایمان عبدالمالکی🔺 با حضور کارشناسان در خصوص عوالم پس از مرگ و تجربه های مشرف به مرگ با شما به گفتگو می نشیند. تالار مشارکت جمعی کاربران https://eitaa.com/joinchat/3499425974C6b90c8c12b ارتباط با ادمین @valayat لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/4042326142C04e6938c99
7.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نور حجاب در قیامت و برزخ عجیب به درد شما خواهد خورد با حضور کارشناسان در خصوص عوالم پس از مرگ و تجربه های مشرف به مرگ با شما به گفتگو می نشیند. تالار مشارکت جمعی کاربران https://eitaa.com/joinchat/3499425974C6b90c8c12b ارتباط با ادمین @valayat لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/4042326142C04e6938c99
با حضور کارشناسان در خصوص عوالم پس از مرگ و تجربه های مشرف به مرگ با شما به گفتگو می نشیند. تالار مشارکت جمعی کاربران https://eitaa.com/joinchat/3499425974C6b90c8c12b ارتباط با ادمین @valayat لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/4042326142C04e6938c99
حیات پس از مرگ پرسش : امام علی(علیه اسلام) سرنوشت بدن انسانها پس از «مرگ» را چگونه به تصویر می کشد؟ پاسخ اجمالی: امام علی(ع) به عبرت گرفتن از سرنوشت گذشتگان توصیه می فرمایند و به این نکته توجه می دهند که آنها از شما قدرتمندتر و دارای عمری طولانی تر بودند؛ اما می بینید که بعد از كاخ نشينی و زندگى پر زرق و برق دنيا به چه روزى گرفتار شدند، آنها درمیان گورهایی هستند که ساختمانش تنها با خاك برپا گشته، قبرهايى كه به يكديگر نزديك است، ولى ساكنانش از يكديگر دورند و فنا و فرسودگى آنها را در هم كوبيده و سنگها و خاكها جسمشان را خورده است. پاسخ تفصیلی:  امام(عليه السلام) در خطبه 226 نهج البلاغه پس از بیان اینکه اقوام پیشین از شما قدرتمندتر و دارای عمری طولانی تر بودند، به اين نكته قابل توجّه اشاره مى فرمايد كه بعد از كاخ نشين بودن و زندگى پر زرق و برق دنيا به چه روزى گرفتار شدند: (سرانجام قصرهاى بلند و محكم [و بساط عيش و نوش و تختهاى زينتى و] پشتيهاى نرم و راحت را به تخته سنگهاى لحد گورستان و قبور به هم چسبيده و لحدهاى چيده شده مبدل ساختند)؛ «فَاسْتَبْدَلُوا بِالْقُصُورِ الْمُشَيَّدَةِ(1)، وَ النّمَارِقِ(2)الْمُمَهَّدَةِ، الصُّخُورَ وَ الاَْحْجَارَ الْمُسَنَّدَةَ(3)وَ الْقُبُورَ اللّاطِئَةَ(4)الْمُلْحَدَةَ(5)». راستى چه دردناك است كه انسان از اوج قدرت در حالى كه غرق ناز و نعمت است به جايى منتقل مى شود كه از هر نظر نقطه مقابل آن است؛ نه خانه اى، نه شمعى، نه چراغى، نه بسترى و نه ناز و نعمتى. البتّه اين درد و رنج براى آنهاست كه با آن زندگى پر زرق و برق خو گرفته بودند؛ امّا آنها كه زندگى زاهدانه و ساده اى داشتند از اين دگرگونى و تحوّل ناراحت نمى شوند به ويژه آنكه قبر براى آنها «رَوْضَةٌ مِنْ رِياضِ الْجَنَّةِ»؛ (باغی از باغهای بهشت برزخ) محسوب مى شود. آنگاه به بيان دقيقى از وضع قبرها و ساكنانش پرداخته، مى فرمايد: «همان گورهايى كه درگاهش بر خرابى بنا شده و ساختمانش تنها با خاك برپا گشته، قبرهايى كه به يكديگر نزديك است، ولى ساكنانش از يكديگر دورند. آنها در ميان اهل محلّه وحشت و افراد [به ظاهر] فارغ البالی که [در واقع] گرفتارند قرار گرفته اند)؛ «الَّتي قَدْ بُنِيَ عَلَى الْخَرَابِ فِنَاؤُهَا(6)، وَ شُيِّدَ بِالتُّرَابِ بِنَاؤُهَا؛ فَمَحَلُّهَا مُقْتَرِبٌ، وَ سَاكِنُهَا مُغْتَرِبٌ، بَيْنَ أَهْلِ مَحَلَّة مُوحِشِينَ، وَ أَهْلِ فَرَاغ مُتَشَاغِلِينَ». آرى! اگر كاخهاى آنها با مصالح گران قيمت ساخته شده بود كه از نقاط مختلف با زحمت فراوان گردآورى كرده و منتقل مى ساختند، خانه قبرشان با مصالحى بى ارزش يعنى مشتى خاك بنا شده است. ساكنان اين خانه ها [خانه هاى قبر] در دو حالت متضاد قرار دارند: هم نزديكند و هم دور، نزديك اند از نظر مكان و دورند از نظر ارتباط. يا چنان به خويشتن مشغول اند كه به ديگرى نمى پردازند و يا اجازه ندارند كه با هم مرتبط شوند. به ظاهر كارى ندارند، امّا در واقع بسيار گرفتارند، زيرا هر چند چيزى از كارهاى دنيوى در آنجا نيست امّا چنان گرفتار اعمال خويش اند كه به ديگرى نمى پردازند [البتّه همه اينها در زندگى برزخى رخ مى دهد]. آنگاه امام(عليه السلام) در تكميل اين سخن مى فرمايد: (آنها هرگز انسى به وطنهاى خود [يعنى قبرها] پيدا نمى كنند و همچون همسايگان با يكديگر ديدارى ندارند با اينكه به هم نزديك اند و خانه هايشان در كنار يكديگر است)؛ «لا يَسْتَأْنِسُونَ بِالاَْوْطَانِ، وَ لا يَتَوَاصَلُونَ تَوَاصُلَ الْجِيرَانِ، عَلَى ما بَيْنَهُمْ مِنْ قُرْبِ الْجِوَارِ، وَ دُنُوِّ الدَّارِ». جمله «لا يَسْتَأْنِسُونَ بِالاَْوْطَانِ» ممكن است اشاره به اين باشد كه آنها هر چند ساليان درازى است در قبرها خفته اند، ولى هرگز به آن علاقه ندارند و انس نمى گيرند. اين احتمال نيز در تفسير اين جمله داده شده كه منظور ترك رابطه با وطنهاى خود در عالم دنياست كه هرگز فكر بازگشت به وطن نمى كنند، ولى معناى اوّل به قرينه جمله «وَ لا يَتَوَاصَلُونَ...» صحيح تر به نظر مى رسد. در پايان اين بخش به اين نكته اشاره مى فرمايد كه چرا نمى توانند با هم رابطه برقرار كنند: «چگونه ممكن است با هم ديدار كنند در حالى كه فنا و فرسودگى با سينه سنگين خود آنها را در هم كوبيده و سنگها و خاكها جسمشان را خورده است)؛ «وَ كَيْفَ يَكُونُ بَيْنَهُمْ تَزَاوُرٌ، وَ قَدْ طَحَنَهُمْ بِكَلْكَلِهِ(7)الْبِلَى، وَ أَكَلَتْهُمُ الْجَنَادِلُ(8)وَ الثَّرَى!(9)». اشاره به اينكه آنها هر چند در قبرهاى ديوار به ديوار هم خفته اند، ولى همه قدرت خويش را از دست داده و به مشتى خاك تبديل شده اند، ديدار چگونه در ميان استخوانهاى پوسيده و خاكهاى بى جان امكان پذير است؟! به گفته شاعر عرب: غَريبٌ وَ أطْرافُ الْبُيُوتِ تَحُوطُهُ *** ألا كُلُّ مَنْ تَحْتَ التُّرابِ غَريبٌ خفتگان در زير خاك غريب اند و ديوارهاى قبر از هر سو آ
نها را احاطه كرده، آرى! همه خفتگان در زير خاك غريب اند. آنچه در کلام امام(علیه السلام) آمد به قرينه جمله هايى كه در آخر آن بود مربوط به جسم انسانها پس از مرگ است؛ جسم ها هستند كه مى پوسند و خاك مى شوند جسمها هستند كه با هم ديدارى ندارند و همه در هاله اى از غربت فرو رفته اند. و اگر مى بينيم امام(عليه السلام) در اين عبارات تنها بر سرنوشت جسمانى انسان تكيه مى كند و سخنى از ارواح نمى گويد به دليل آن است كه غالب مردم در اين دنيا به پرورش جسم و لذّات جسمانى مى پردازند، امام(عليه السلام) مى فرمايد: «سرانجام اين جسم به كجا منتهى مى شود، بيدار باشيد و اين همه براى نيل به لذات جسمانى مرتكب انواع گناهان نشويد».(10) پی نوشت: (1). «مشيّده» از ريشه «شيد» بر وزن «صيد» به معناى مرتفع ساختن است و «شيد» بر وزن «بيد» به معناى گچ و مانند آن است كه براى استحكام و زيبايى بنا روى آن مى مالند، بنابراين «اصول مشيدة» (با تشديد ياء) به معناى بناهاى مرتفع و محكم است و «مشيد» (بر وزن فقير) نيز به معناى بنايى است كه گچ كارى و زيبا و محكم شده است و در قرآن مجيد، سوره حج، آيه 45 مى خوانيم: «وَ بِئْر مُّعَطَّلَة وَ قَصْر مَّشِيد». (2). «نمارق» جمع «نمرقه» بر وزن «سنبله» به معناى متّكاى كوچكى است كه بر آن تكيه مى كنند و در فارسى به آن «پشتى» مى گويند. (3). «مسنّده» از ريشه «سنود» بر وزن «قعود» به معناى تكيه دادن است و «مسنّده» در عبارت بالا به معناى چيزى است كه آن را به جايى تكيه داده اند. (4). «لاطئه» به معناى چسبيده به زمين است از ريشه «لطوء» بر وزن «فروع» به معناى چسبيدن به زمين گرفته شده است. (5). «ملحدة» از ريشه «لحد» بر وزن «مهد» به معناى دفن كردن ميّت است و معناى اصلى آن شكاف طولى است كه در يك طرف پايين قبر ايجاد مى كنند كه شبيه به پناهگاهى است و بدن ميّت را در آنجا مى گذارند كه خاكها روى آن نريزد. (6). «فِناء» به معناى فضاى بازى است كه در جلوى در بعضى از خانه ها وجود دارد و سابقاً خانه هاى بزرگان چنين بود. (7). «كلكل» به معناى سينه است. (8). «جنادل» جمع «جندله» بر وزن «مزرعه» به معناى تخته سنگ است. (9). «ثرى» به معناى خاك است. (10). پيام امام اميرالمومنين(عليه السلام)‏، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، دار الكتب الاسلاميه‏، تهران‏، 1386 ش‏، چاپ اول‏، ج 8، ص 446.
سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان 🍀بهار مومن از آغاز میشود ‌ 🌹پیامبر خدا صلی الله علیه و آله : ‌ ♦️زمستان بهار مؤمن است، از شب های طولانی اش برای شب زنده داری، و از روزهای کوتاهش برای روزه داری بهره می گیرد. ‌ 📚 وسائل الشیعه،ج۷،ص۳۰۲ انشالله از امشب شب جمعه دوره نماز شب شروع میشه😍😍 توضیحات رو به زودی داخل گروه و کانال قرار میدم منتظرمون باشید 😉 ✅گروه نماز شب https://eitaa.com/joinchat/1432748305Cce177ec2d5 ✅کانال نماز شب https://eitaa.com/joinchat/2333081799C138ca798c2 ❇️ارتباط با ادمین؛ @valayat
منازل اخرت.pdf
6.43M
کتاب منازل الاخره صفحه 38 را ببینیم ✅ کانال کتب دینی ╭┅─────────┅╮ > 🆔 > ╰┅────── https://eitaa.com/joinchat/2490564857Ce9647e6437 @KotobeDini https://eitaa.com/KotobeDini