eitaa logo
زندگی آگاهانه
340 دنبال‌کننده
628 عکس
225 ویدیو
2 فایل
از کجا آمده ام #آمدنم_بهر_چه_بود به کجا میروم آخر... پست ها تولیدی است انتشار مطالب و کلیپ های صوتی و تصویری همراه با معرفی کانال مجاز است🌷🌷🌷 آیدی مدیر ↙️ @Marefat14 کانال عکس‌نوشت↙️ @salmaagraph
مشاهده در ایتا
دانلود
🟢 معنای اینکه حضرت امام عصر(ص) با دین جدید می‌آیند چیست؟ 🔹 آیا تحریف دین از مختصات بشر قبل از خاتم الانبیاء(ص) است یا بشر دوره‌های بعد هم این طبیعت را دارند؛ یعنی در دین خودشان دخل و تصرف می‌کنند، خرافات اضافه می‌کنند؟ 🔸 مسلّما طبیعت بشر که عوض نشده است. بعد از پیغمبر خاتم(ص) هم همین‌طور است. آن شعر معروف - که می‌گویند از نظامی است و از او نیست - می‌گوید: دین تو را در پی آرایشند در پی آرایش و پیرایشند بس که ببستند بر او برگ و ساز گر تو ببینی نشناسیش باز 🔹 اگر این‏طور نبود، این همه فِرَق از کجا پیدا شد؟ معلوم است که بدعت در دین خاتم هم امکان پذیر است. چنانکه ما که شیعه هستیم و به وجود مقدس حضرت حجة بن الحسن(ع) اعتقاد داریم، می‌گوییم ایشان که می‌آیند «یأْتی بِدینٍ جَدید». 🔸 تفسیرش این است که آنقدر تغییرات و اضافات در اسلام پیدا شده که وقتی او می‌آید و حقیقت دین جدّش را می‌گوید، به نظر مردم می‌رسد که این دین غیر از دینی است که داشته‌اند! حال اینکه اسلام حقیقی همان است که آن حضرت می‌آورد. 🔹 در اخبار و روایات آمده است که وقتی ایشان می‌آید خانه‌هایی و مساجدی را خراب می‌کند، کارهایی می‌کند که مردم فکر می‌کنند دین جدیدی آمده است. 📚استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج۱، ص۲۲۶ https://eitaa.com/joinchat/2707750965C66ff40f32c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 این آقا عباس موزون نیست از اساس آنچه می بینید وجود خارجی ندارد / تماما از صدا تا تصویر ساخته ی هوش مصنوعی است عباس موزون میگوید :این ویدئو را خودم با هوش مصنوعی ساختم تا هشدار بدهم. ویدئو را ببینید و به آنچه میگوید فکر کنید... 🌸🌸🌸 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind https://eitaa.com/joinchat/2707750965C66ff40f32c
خدایا با تدبیر خودت مرا از تدبیر خودم بی‌نیاز گردان🤲 https://eitaa.com/joinchat/966525230C0f48e6a569
🟢 برای کسانی که با مشاهده رأی اکثریت استقلال فکری خود را از دست می‌دهند https://eitaa.com/joinchat/2707750965C66ff40f32c
🔸 نشاط انسان در عبادت است وقتی كه از عبادت فارغ شد آن روز، است. 🔸 درست است كه برنامه‌ های دینی ما در سایه ارتباط با خداست ولی را خودِ خدا فرمود فراموش نكنید! در نامگذاری می‌بینید عید فطر به نام عید صوم نامگذاری نشده در نامگذاری عید قربان به عنوان عید طواف، عید زیارت، عید رمی، عید وقوف نامگذاری نشده عید قربان نامگذاری شد كه در آنجا مطرح است ذبحی هست، نَحری هست، اطعامی هست آنجا كه رابطه انسان‌ها با یكدیگر مستحكم است آنجا عید نام می‌گیرد. 💬آیت‌الله‌جوادی‌آملی 📚 درس اخلاق تاریخ: 1392/07/25 https://eitaa.com/joinchat/2707750965C66ff40f32c
🌼 این بدن برای کمال ماست و انسان می‌تواند با آن، به کمال برسد. 🌸مثلا درس بخواند، کار کند، عمل صالح و عقیده پاک تحصیل کند و... 🌼 اما از سوی دیگر حجاب ما نیز هست. چون همين بدن، باعث می‌شود انسان غرق این دنیا شود، کار اصلی که از شخص به لحاظ نفسش برمی‌آید نمی تواند انجام دهد که به این حجاب می گویند. 🌸 این همان چیزی است که جناب شیخ اشراق این‌گونه فرمود: "بزرگان از جمله حُجُبِ عقل هوا را و مکان را به جسم را شمرند". 🌼 بدن در عین اینکه می‌تواند مایه کمال انسان باشد، مایه حجاب و مانع کمال نیز هست. 🌸گاهی از بس غرق اين سو می‌شویم، اصلِ خودمان را فراموش می‌کنیم. که شیخ اشراق به آن "خودْ فراموشی"می گوید. 💬استاد یزدانپناه شاگرد علامه حسن زاده آملی https://eitaa.com/joinchat/2707750965C66ff40f32c
🌿ِلذت روح سالم 🌿اگر روح سالم شد و شفا پیدا کرد، آن وقت خواهیم دید که لذتی به جز یاد خداوند وجود ندارد. 💬 یعقوبـــی قائنی(ره) https://eitaa.com/joinchat/2707750965C66ff40f32c
🔸️فیلسوف کسی است که می داند تا چه اندازه نادان است و این نادانی او را آزار می دهد 🔸️بدین ترتیب وی هنوز داناتر از همه ی آن کسانی است که درباره‌ی دانش خود از چیزهایی که نمی‌دانند لاف می‌زنند. 🔸️«هر کس که بداند که نداند از همه داناتر است.» سقراط خود گفت: یک چیز را خوب می دانم و آن این است که هیچ نمی دانم. 📚دنیای سوفی /یوستین گردر https://eitaa.com/joinchat/2707750965C66ff40f32c
نباید گرو موقعیت‌ها بود که اگر با فلانى باشم بهتر خواهم بود. اگر با فلانى ازدواج کنم، به من رشد می‌دهد و از این حرف‌ها... چون هیچ کسى نمی‌تواند به تو رشد بدهد. این تو هستى که در هر موقعیتى می‌توانى رشد کنى و یا خسارت ببینى 📚علی صفایی حائری،کتاب صراط ص۱۵ https://eitaa.com/joinchat/2707750965C66ff40f32c
شاهی که ولی بود و وصی بود علی (ع) بود سلطان سخا و کَرَم و جود علی (ع) بود عید غدیر خم بر محبان امامت و ولایت مبارکباد🌹 https://eitaa.com/joinchat/966525230C0f48e6a569
واقعه غدیرخم، تنها یک حادثه زمانی مربوط به گذشته نبود، بلکه پیامی برای همه مسلمانان و همه دوران ها داشت، تا امامت علوی را سرلوحه زیستن خود قرار دهند. پیام غدیر را می توان چنین ترسیم کرد:  «غدیر» علی علیه السلام، هنوز هم چشمه ای لبریز از آب حیات و دریایی مواج از کرامت ها و هدایت هاست.    «غدیر» دریایی از باور و بصیرت، در کویر حیرت و ضلالت است، تا کام جان ها از آن سیراب شود. بها دادن به غدیر، ادای احترام به تکمیل دین و اتمام نعمت و کاشتن بذر ولایت در جان هاست؛ نشان دادن خورشید به گرفتاران در ظلمت هاست. عید گرفتن غدیر، ارج نهادن به کرامت انسان است، چراکه غدیر، عید عدالت و رهبری، عید کمال طلبی و حق جویی، عید شعله افکنی بر اندیشه ها و امیدآفرینی در دل هاست.   غدیر، روز بشریت و روز  «انسان» است، عید  «پیمان» و  «میثاق» و  «عهد» است. آیا دریغ نیست که بشریت، علی را نشناسد و درک نکند و از زمزمه زلال  «علی شناسی» سیراب نشود و دامن مهر در این دریا نشوید و چراغ راه از این فروغ الهی نجوید؟....!   https://eitaa.com/joinchat/2707750965C66ff40f32c
🔸️هرکس با هر مشربی و عقیده‌ای، می‌تواند دوستدار علی باشد. در علی ع، علم و عشق، تدبیر و شمشیر، حریت و عبودیت، نجوای دل و آتش سخن،زمزمه شب و فریاد روز، قدرت و عزت و تواضع، نرمش و آشنایی و خشونت و پايداری، در علی این همه هست و این همه به خاطر حق است و برای اوست و این است که همه‌ی او دوست داشتنی است و حتی دشمنش در دل شیفته اوست و مخالفش در پنهان شیدای او. 💬استاد علی صفایی حائری https://eitaa.com/joinchat/2707750965C66ff40f32c
✍از صفات رذیله ای که امت اسلامیِ زمان بعد از رسول خدا صلی الله علیه و آله را دچار تفرقه و بی نظمی نمود، سطحی نگری آنهاست. 🔸️پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند: " ما اَخافُ عَلَی اُمَّتی الفَقرَ و لکِن اَخافُ عَلَیهِم سوءَ التَّدبیرِ" (عوالی اللئالی،ج۴، ص۳۹) 🔹️من بر امت خود از ناحیه فقر اقتصادی بیم ندارم! ولی از یک چیز دیگر بر امت خود بیمناکم و آن کج‌فکری، بد‌فکری، بداندیشی، جهل و نادانی است.اگر مردم مسلمان، روشن بینی و دوراندیشی و عمیق و ژرف نگری را از دست دهند و ظاهر‌بین شوند، آن وقت است که برای اسلام خطر پیدا میشود. 👈سطحی نگری پیروان رسول خدا صلی الله علیه و آله سبب شد تا بسیاری از گرایش ها و معیارهای جاهلی بر قوانین عقلی و شرعی مقدم شود. این افراد با طراحان سقیفه که آشکارا خلافت حضرت علی علیه السلام را انکار کردند و مسیر خلافت و ولایت را به انحراف کشاندند، همراهی کرده و با بیعتشان خلافت غصبی را تثبیت نمودند. 📚تجلی غدیر در عصر ظهور، ص۲۵۸ https://eitaa.com/joinchat/2707750965C66ff40f32c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ثمره وارستگی 🔸 ... پیوندی است بین و ؛ یعنی روح اگر طیّب و طاهر بود، مطالب عمیق را اولاً و خالص را ثانیاً خوب درک می کند... . 🎙آیت‌الله جوادی آملی https://eitaa.com/joinchat/2707750965C66ff40f32c
‌‌✨ امام موسی‌الکاظم علیه‌السلام: تَفَقَّهوا فی دینِ الله فإنَّ الفقه مفتاحُ البَصیرة،وتَمامُ العِبادة و السّببُ إلی المنازل الرفیعة و الرُّتبِ الجَلیلة فی الدین و الدنیا،و فَضلُ الفَقیه علی العابد كَفَضلِ الشمسِ علی الكواكب و مَن لَم یَتَفَقَّه فی دینهِ لَم یَرضَ اللهُ لهُ عملاً در دین خدا، دنبال فهم عمیق باشید؛ زیرا فهم عمیق در دین، كلید بصیرت و كمال عبادت و سبب تحصیل مقام های والا و مراتب شكوهمند در امور دین ودنیاست. و برتری فقیه بر عابد، مانند آفتاب است بر كواكب، و كسی كه در دینش فهم ِعمیق نجوید، خداوند هیچ عملی را از او نپسندد. 📚 تحف العقول ص410 https://eitaa.com/joinchat/2707750965C66ff40f32c
🔰روش تربیت کودک 🔷🔹 ما مى‏ بينيم آنها كه در خانواده مذهبى و در دامان روحانى تربيت شده‏ اند ، مادامى كه در محيط سنّتى بوده‏ اند با همان سنّت‏ها مأنوس بوده‏ اند و فعّال و جدّى و اگر از اين محيط بيرون نمى‏ رفتند شايد تا آخر عمر هم معتقد و جدى بار مى‏ آمدند 🔹 اما اين‏ها هنگامى كه به محيط هاى باز و آزاد مى‏ رسند و با ضدّ سنّت‏ ها روبه‏ رو مى‏ شوند، ناچار از گذشته خود مى‏ بُرند و به نفرت و انزجار پيوند مى‏ زنند. 🔹 همچنين در روستا تا هنگامى كه در همان محيط است يك روستايى مى‏ ماند، با تعليمات دينى ملّا آشناست و سخت پاى بند و متعصّب و سنّتى، اما همين كه به شهر مى‏ آيد و گرفتار تضاد مى‏ شود، از هر قرتى و جنتلمن و غرب زده‏ اى، قرتى‏ تر و جنتلمن‏ تر و غرب زده‏ تر خواهد بود. 🔷🔹 اين نمايش به ما نشان مى‏ دهد كه در جامعه‏ هاى آزاد و برخوردار از تضاد نمى‏ توان افراد را سنّتى بار آورد، 🔹 گرچه در جامعه‏ هاى بسته مثل جامعه‏ هاى دويست سال پيش و يا جامعه‏ هاى سانسورى همانند جوامع كمونيستى، بتوان افراد را با سنّت‏ ها بار آورد و پيش برد. ... و همين است كه آخوند زاده‏ هاى سنّتى زود رنگ عوض مى‏ كنند؛ چون آنچه را كه يافته‏ اند جلوگير اشكال‏ ها و انتقادها و ديدهاى تيزِ دوره‏ هاى بالا نيست و آنچه كه جلوگير است آنها سراغش را نمى‏ گيرند و حتى زير بارش مى‏ روند؛ چون خود را بى‏ نياز و آگاه و عارف مى‏ دانند. 🔹 و همين است كه فرزندان آنهايى كه مذهبى نبوده‏ اند هنگامى كه به مذهب مى‏ رسند با شور و شوق عجيبى پيش مى‏ تازند و تا سر حدّ جان مى‏ ايستند و چه‏ ها كه نمى‏ كنند و از چه‏ ها كه نمى‏ گذرند. 🔹 قضاوت اين دو دسته در اين است كه يكى مذهب را به صورت سنّت گرفته و سپس اسير ضد سنّت‏ ها شده است و ديگرى لامذهبى را به صورت سنّتى فرا گرفته و سپس در مذهب، حرف‏هاى نو و تازه و دیدهای وسيع‏ تر و برداشت‏ هاى گسترده‏ ترى را به دست آورده است. 📚علی صفایی حائری، کتاب روش تربیت کودک، صفحه ۳۸ https://eitaa.com/joinchat/2707750965C66ff40f32c
تو باید بلد باشی، حتی وقتی نور نیست...❣ https://eitaa.com/joinchat/966525230C0f48e6a569
من با عشق و محبت به اهل بیت علیهم السلام پیش از آنکه به خودِ آنها نزدیک شوم به خدا نزدیک می‌شوم https://eitaa.com/joinchat/2707750965C66ff40f32c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟠 نزاعی سرنوشت ساز در درون انسان میان «منِ حقیقی» و «منِ حیوانی»در چه صورت "منِ حقیقی" انسان پیروز میشود؟ 🎙استاد شهید مطهری https://eitaa.com/joinchat/2707750965C66ff40f32c