eitaa logo
ضحـیٰ²¹³
472 دنبال‌کننده
357 عکس
71 ویدیو
0 فایل
#ابناء‌الحیدر [الٰهی؛ إِسْتَعْمِلْنیٰ لِماٰ خَلَقْتَنی لَهُ] نشر مطالب؟ باذکر استغفار . موقوفه‌ی؛مادرم‌،حضرت‌ِزهراء . فی‌آغوشِ‌الله .
مشاهده در ایتا
دانلود
چقدر زود گذشت این‌شبُ‌روزا ، دلمون تنگ میشه .
(: ..
ضحـیٰ²¹³
(: ..
کاروان به راه افتاده. مقصد نه مدینه است و نه خانه‌ی خدا. از همان راهی که آمده‌ایم برنمی‌گردیم. از راهی برمی‌گردیم که هیچ‌گاه به آن پا نگذاشته بودیم. شترها خسته و هودج‌ها شکسته‌اند؛ بانو زینب خسته‌تر و شکسته‌تر. بچه‌ها آنقدر دویده‌اند و فریاد کرده‌اند که دیگر نفس ندارند؛ بانو زینب بیش دویده و بیش بی‌نفس. زنجیرهای بسته به پای کودکان چقدر سنگین و قطورند. چشم می‌چرخانم تا مرد ستبرشانه را ببینم که بیاید دخترکان بی‌رمق و نیلی‌رخ را بر زانو بنشاند. کجاست او؟! چرا نه حسین‌بن‌علی هست و نه عباس‌بن‌علی، نه علی‌اکبر و نه قاسم‌بن‌حسن؟! آه.. کوتاه بیا از مرثیه‌خواندن. . . آن‌ها همان‌جا هستند؛ خوب نگاه کن. گودالی به رفعت آسمان آن‌جاست، می‌بینی؟ تو اَبدان مردان قبیله را نمی‌شناسی؟ حق داری..! ابدان تغییر شکل داده را چه کسی می‌تواند بشناسد؟ آه.. سخن کوتاه کن مَرد! زینب دیگر جان ندارد.. زینب جان ندارد؟! بگذار به شام برسیم تا به تو بگویم! آه.. نه.. نه.. کاش این کاروان هرگز به شام نمی‌رسید.. مَشک‌ها سوراخ و خالی به هر طرف افتاده‌اند.. این پیکر‌ها را چه کسی جمع خواهد کرد؟.. آه چه مصیبت عظمایی.. چه صبری.. برخیز.. برخیز..کار تمام نشده! برخیز تا ادامه‌ی مسیر را با زینب برویم. هنوز سایه‌ی حسین بالای سر کاروانیان هست.. این تازه شروع قصه است...
روزهایت‌تمام‌شد! ، همه‌رفتندوتوهنوز یک‌گوشه‌ای‌‌نشسته‌ای‌وآرام‌گریه‌میکنی‌زینب‌سادات..
_
ضحـیٰ²¹³
_
امروز، غم ِسنگین آل‌اللّٰه را صم ٌبكم ٌ نباشيد ! برای این خاندان [باید] شلوغ کرد ؛ هم فردا ً و هم جمعا ًامروز را دریابید .
من و به محرم رسوندی، ازت ممنونم :)
باید جای دنجی پیدا کرد و رها شد از قفس روزمرگی‌ها باید نسخه تمام نگرانی‌ها را پیچید و پرت کرد آن‌سوی نخواستن‌ها باید عمیق و آرام نفس کشید و زندگی کرد . .
خب یه نکته‌ای که متاسفانه تو این وادی از زمانِ محرم بسیار مهم و بنده مشاهده کردم بین‌افرادمذهبی این هست که؛ مداحی میکنید، طوری باشه که حرمت اهل بیت رو نیاره پایین ؛ شعور داشته باشیم بعضیامون ! صفات حیوانی به کار نبرید، سیره اهل بیت انسانیته ! شیعه باید روی انسانیت ِخودش کار کنه ؛ ای‌کاش عقلشونو به کار بندازن بعضیا . حل ؟ .
ضحـیٰ²¹³
خب یه نکته‌ای که متاسفانه تو این وادی از زمانِ محرم بسیار مهم و بنده مشاهده کردم بین‌افرادمذهبی این
ترویج بعضاً موردی از این طور مداحیا هم به کل غلطه . حالا دیگه هرطور بلوغ ِعقل ِشماست .
خدايا؛ اشکی به ما بده که هرچه غیر توست را بسوزاند! اشک ِعاشقانه . .((:
خدایا! یا مرا از زمین بردار، یا دست منِ زمین گیر را بگیر. گناه، غرقمان کرده و غفلت، دلمان را سیاه کرده؛ نشانه اش می‌خواهی؟ همین بی‌تفاوتی‌ست دانشگر .