میگن شب های جمعه ،
حضرت زهرا میرن زیارت پسرشون ..
ولی اینجاست که شاعر میگه :
امشب گمان نکنم رَوَد سمتِ کربلا!
حالش بد است مادرمان،
رو به قبله است💔 ..
اینگاهت
عشقِ عالمگیر،
از دلم غَم را بگیر حضرت کوثر
برایم جرعه ای مرهم بگیر تـــا نَــلــغـــزَد
هر دوپایَم از صراطِ ٱلمستقیم مـادری کــــن
دستهایم را خودت مُحکم بگیر:)
ما طفلان قد و نیمقدی بودیم که مادرانمان در روضهها لب به دندان میگرفتند تا صدای گریههایشان را حاجآقای روضهخوان نشنود، گاه چادر خود کنار زده و آرام لبخند به ما تحویل میدادند تا خوف ورمان ندارد که این هقهقها برای چیست؟ برای چه کسیست؟
ما در همین محافل استخوان ترکاندهایم مادر .
تو ایام ِ فاطمیه ؛
با چادری که رو سرته ثابت کن ،
که از نسل ِ فاطمه ای ؛
همونقدر پای کار ِ امام زمانت !
چادرِ مادر،
ناموسِ عرشِ خداست؛ و من مدام فکر میکنم چه خواهد کشيد شيعه؟
اگر آن روز که به شفاعتش میآیی؛
هنوز جای لگد روی چادرت مانده باشد . . .
روضه ها رو تحویل بگیرید..
روضه تنها نقطه ی عالم هست که
حضرت زهرا هم اونجاست و حسین
گفتن تو با حسین گفتن مادرمون زهرا
یکی و آمیخته میشه..
تنها جای عالم هست که روی فرشی که
داری راه میری اونجا قدمگاه
حضرتزهراست(:
حالا میخواد این روضه کنج اتاقت
و خلوتت باشه و یا کنج هیئت!
اگه هیئاتِ زهراۜ و اولادش نبود ،
کجا این بغضی که تو گلو گیر کرده
بود رو خالی میکردیم ؟!