-پشت در زهرا صدایت کرد،مهدیجان بیا. .
برگرد و روی غیرت ماهم حساب کن
تلافی سیلی و آنکوچه آرزوی ماست
ما اگه همین هیئتها و
این گلزار شهداها و این
امامزادههای محترم رو هم
نداشتیم، کلا از دار ِدنیا
دوری از حرم مال ِما بود!
و خب الحمدالله از این داراییها .
؛
کدام یک از داعیهدارانِ حقوق زن
یک روز از سال را ، آن هم هرسال ،
اختصاص میدهد به زنجماعت ؟!
میآید مینشیند مقابلشان ، ساده ، بیتکلف .
یکییکی حرفهایشان را ، گلایههارا ، دغدغهها را میشنود ، پاسخ میدهد و دستور پیگیری میدهد .
کدامشان را دیدهاید که سردرِ محفل گفتگویش با زنها ، از سفارش فرشتهوحی به زنها بنویسد .
کدامشان رشد و تعالی زنان جامعه را میخواهند ؟
یا آنان که زن را دستآویز فتنهها و تشویش جوامع میکنند ؟!
این روزها ورد زبونم این بیتِ؛
کاش، نفس نفس جوانیام
تمامِ زندگانیام، شود پسندِ تو
اما فهمِ صداقت، کارِ دل است. فهم همهچیز آخرش پای دل است. من تمام این سالها صداقت را در گفتارت، در چشمانت، در کارهایت میدیدم و استدلال دلم را پیدا نمیکردم. چندماه است آتش این دل زبانه میکِشد مدام..
آقایرئیسجمهور
من بیشتر حدیثِ کساء را تماشا میکنم.
مثل یه فیلم عاشقانهیِ زیبا. یه صحنههایی را هم هی میزنم عقب دوباره میبینم مثل آن یک لحظه درنگ قشنگِ او؛
صِرْتُ اَنْظُرُ اِلَيْهِ فَاِذا وَجْهُهُ يَتَلَأْلَؤُ
كَاَنَّهُ الْبَدْرُ فى لَيْلَةِ تَمامِهِ وَ كَمالِهِ(:
ضحـیٰ²¹³
من بیشتر حدیثِ کساء را تماشا میکنم. مثل یه فیلم عاشقانهیِ زیبا. یه صحنههایی را هم هی میزنم عقب د
رایحهیِ مادرانهاش رو میتوان عمیقا نفس بکشی و طنین صدای بهشتیاش وقتی که میگوید؛ يا قُرَّةَ عَيْنى وَ ثَمَرَةَ فُؤادى...
من خیلی وقتها که کم میآورم مینشینم و حدیث کسا را تماشا میکنم مثل یک فیلم عاشقانهیِ زیبا . .
ضحـیٰ²¹³
هر چه دارند اهل عالم از دعای مادر است .
مارابنـاکـردندكخـرابتـوبـاشیم ..
-خانــمخونــهٔیحیدر .