؛
کدام یک از داعیهدارانِ حقوق زن
یک روز از سال را ، آن هم هرسال ،
اختصاص میدهد به زنجماعت ؟!
میآید مینشیند مقابلشان ، ساده ، بیتکلف .
یکییکی حرفهایشان را ، گلایههارا ، دغدغهها را میشنود ، پاسخ میدهد و دستور پیگیری میدهد .
کدامشان را دیدهاید که سردرِ محفل گفتگویش با زنها ، از سفارش فرشتهوحی به زنها بنویسد .
کدامشان رشد و تعالی زنان جامعه را میخواهند ؟
یا آنان که زن را دستآویز فتنهها و تشویش جوامع میکنند ؟!
این روزها ورد زبونم این بیتِ؛
کاش، نفس نفس جوانیام
تمامِ زندگانیام، شود پسندِ تو
اما فهمِ صداقت، کارِ دل است. فهم همهچیز آخرش پای دل است. من تمام این سالها صداقت را در گفتارت، در چشمانت، در کارهایت میدیدم و استدلال دلم را پیدا نمیکردم. چندماه است آتش این دل زبانه میکِشد مدام..
آقایرئیسجمهور
من بیشتر حدیثِ کساء را تماشا میکنم.
مثل یه فیلم عاشقانهیِ زیبا. یه صحنههایی را هم هی میزنم عقب دوباره میبینم مثل آن یک لحظه درنگ قشنگِ او؛
صِرْتُ اَنْظُرُ اِلَيْهِ فَاِذا وَجْهُهُ يَتَلَأْلَؤُ
كَاَنَّهُ الْبَدْرُ فى لَيْلَةِ تَمامِهِ وَ كَمالِهِ(:
ضحـیٰ²¹³
من بیشتر حدیثِ کساء را تماشا میکنم. مثل یه فیلم عاشقانهیِ زیبا. یه صحنههایی را هم هی میزنم عقب د
رایحهیِ مادرانهاش رو میتوان عمیقا نفس بکشی و طنین صدای بهشتیاش وقتی که میگوید؛ يا قُرَّةَ عَيْنى وَ ثَمَرَةَ فُؤادى...
من خیلی وقتها که کم میآورم مینشینم و حدیث کسا را تماشا میکنم مثل یک فیلم عاشقانهیِ زیبا . .
ضحـیٰ²¹³
هر چه دارند اهل عالم از دعای مادر است .
مارابنـاکـردندكخـرابتـوبـاشیم ..
-خانــمخونــهٔیحیدر .
دامانی گسترده شد و بر آن دامن، جهان خلق شد؛ از قبل آدم تا آخرین ذرهی عالَم. دامانی که اگر از جهان برگیرد، آسمان درهم میپیچد و زمین متلاشی میشود. اغراق نیست، ضربالمثل نیست، حکایت نیست؛ مادر عالَمین است.. چه بیهوده در تلاشم که اقیانوس را در قطرهای خلاصه کنم؛ امروز، روز خلقت جهان آفرینش است. روزی روزگاری پیش از دَحو الارض، نور آفریده شد...
اللهم صلّ علی فاطمة و أبیها و بعلها و بنیها و سرّ المستودع فیها بِعدَد ما أحاط به عِلمُک .
هرطور فکر میکنم،
از هر زاویهای . .
بازم تهش میرسم به اینکه
دائما ًمحتاج و مدیون ِاهل ِبیتم .
(*شما بخون اهل ِعشق )