در افطار در سـحر هر کجا که حالی پیدا کردید ،
به خدا بگویید من نمیدانم چگونه میهمانی هستم ؛
اما میدانم در صدر این ضیافت ،
میهمان عزیزی داری . .
اگر من میهمان خوبی نیـستم ،
به احترامِ او من را ببخش !
آن میهمان ، وجود نازنیـن مولایمان
امام زمان عج است .
[ استاد فاطمینیا ]
تو دنیا نمیازمون فقط یچیزه ؛
ولاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ .
در خصائصالحسینیه اومده که؛
«هرکس شب جمعه دلش هوای کربلا کند،
مادر سادات وقتی مشرف میشوند
به حرمِ سیدالشهدا،
جای خالی جاماندگان را نگاه میکنند؛
و به اسم ایشان را یاد میکنند.»
مادرجان ،ما امشب
خیلی دوست داشتیم کربلا باشیم ..
اتو را از برق میکشم. سیمش را آرام میگذارم روی میز. دو گوشهی روسری را میگیرم توی مشتم. پاورچین میروم سمت کاناپه. چفیه را هم میگذارم کنارش. دست میکشم روی مربعهای مشکیاش. قطرهی اشکی سر میخورد و میچکد رویش.
به یاد همهی مادرهای غزه با لباسهای خاکی و خونیشان.
من امروز رفتم تا از ته دلم فریاد بزنم مرگ بر اسرائیل. شما چطور؟
یک لحظه تصور کن؛
پرندههای اهریمنی اسرائیل را که بر سر غزه مرگ میریزند و آدمهایی را که با شنیدن صدای انفجار میدوند. دیوانه وار میدوند. میدوند تا برسند به خانهشان. خانه؟ چادر؟ سرپناه؟ اصلا خانهایی دارند؟
توانستی تصور کنی؟
من نمیتوانم.
جانم میآید توی حلقم. نمیخواهم بهش فکر کنم. به بعدش. به آوارها. به آدمهای زیر آوار مانده.
چرا آدمها را میکشید؟ بِأَیِّ ذنبٍ قُتِلَت؟
~احوالات
مردم عزیز غزه
ما شما را فراموش نمیکنیم.
حتی اگر وسط تعطیلاتِ عید نوروزمان باشد.
وسط سفر و مهمانی و دورهمیهایمان.
آدم که زخمِ دلش یادش نمیرود.
سپس گفتم که ای رحیم؛
در آخرین روزهای ِمهمانیات
مارا به اشکهایی که برای ِغم اهالی بنیهاشم ریختیم
ببخش و حلالکن ..
خدایا!
این ماه اهلی داره و ما هم اهلش بودیم .
توی خونه بچهی خوب و بد ، به هرحال اهل اون خونهست ،
ما خوب و بدمون جزء این ماه بوده ، محروممون نخواه ..
[استـاد علـی صفایـي حائـری]
من خداباورم، از بین ادیان ابراهیمی به دین [اسلام] باور دارم و از بین مذاهب اسلام [تشیع] رو انتخاب کردم که همواره در اقلیت و مورد سرکوب بوده. از لحاظ جغرافیایی هم در کشوری متولد شدم که در استراتژیکترین نقطهی دنیا واقع شده و تاریخی پر از حماسه و تراژدی و درام داره.
پس هم منِ شیعه و هم منِ ایرانی در طول تاریخ تشنهی رسیدن به این چیزی بوده که الان وجود داره. یعنی یک قدرت دینی مرکزی که خاک رو در برابر ارتش اجنبی حفظ کنه و امکان پیشرفت بومی کشور رو مهیا کنه.
پس از نظرم قیمت دلار و وضع اقتصاد اهمیت داره ولی ماهیت انقلاب اسلامی چیزی فراتر از اینهاست.