eitaa logo
🌴🇮🇷 کانال ظهور بسیار نزدیک است🇮🇷🌴
24.1هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
9.2هزار ویدیو
150 فایل
💓 شواهد نشان میدهد در دوران پیش از ظهور قرار داریم بزودی خبرهایی مهمی جهان را شگفت زده خواهد کرد لینک https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c ارتباط با ادمین: @Hedar_badnoor @Zohoremahdi تبادل و تبلیغات ارزان @TablighatZohor ‏‪
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آیت الله العظمی سید باقر درچه ای : 💚 هر کاری که در دنیا برای امام حسین (علیه السلام) انجام دادم به محض ورود به برزخ برایم تلافی کردند. 👌 برای تمام تلاش مون را بکنیم https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️چطور بفهمی بچت حلال زادست: ❌ زنت خطا رفته یا نه؟! 👌 فقط یه راه داره https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡☠ شیاطین جن و انس 💚 نمیخوان (عج) ظهور کند... 👌 از دست ندهید 🤲 اللهم عجل لولیک الفرج https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
‼️⚠️ و اینک .... 🔴 حدیث طولانی از امام صادق ع در مورد 🔶🔸آنگاه که در مکه و مدینه کارهایی می‌کنند که خدا دوست ندارد، و کسی از آن جلو گیری نمی‌کند، و هیچ کس بین آنها و کارهای بدشان مانع نمی‌شود؛ و آلات موسیقی و لهو و لعب در مدینه و مکه آشکار شود، و مرد سخن حق گوید و امر به معروف و نهی از منکر کند، ولی دیگران او را از این کار برحذر می‌دارند. 🔷🔹هنگامی که دیدی مردم به همدیگر نگاه می‌کنند[یعنی چشم همچشمی می کنند، یا معیارشان بر خوب و بد اعمال خدا نیست]، و از مردم بدکار پیروی نمایند؛ و راه نیک پیرو ندارد، و مرده را مسخره کنند و کسی برای او اندوهگین نشود؛ و دیدی که: سال به سال بدعت و بدی ها بیشتر شود، و مردم جز از سرمایه داران پیروی نکنند، و‌ به فقیر چیزی را دهند که برایش بخندند، ولی در راه غیرخدا ترحم می کنند. 🔶🔸وقتی که دیدی علائم آسمانی آشکار شود، و کسی از آن نگران نشود، و مردم مانند حیوانات در انظار یکدیگر عمل جنسی انجام می دهند و کسی از ترس مردم از آن جلو گیری نمی‌کند، و انسان در راه غیر خدا بسیار خرج کند، ولی در راه خدا از اندک هم مضایقه دارد. 🔷🔹و آنگاه که دیدی عقوق پدر و مادر رواج دارد، و فرزندان هیچ احترامی برای آنها قائل نیستند، بلکه نزد فرزند از همه بدترند. 🔶🔸هنگامی که دیدی زن ها بر مسند حکومت بنشینند و هیچ کاری جز خواسته آنها پیش نرود، و دیدی پسر به پدرش نسبت دروغ بدهد، پدر و مادر را نفرین کند و از مرگشان شاد شود، و دیدی که اگر روزی بر مردی بگذرد، و او در آن روز گناه بزرگی مانند بدکاری‌، کم فروشی، و زشتی انجام نداده ناراحت است. 🔷🔹و وقتی دیدی قدرتمندان، غذای عمومی مردم را احتکار می کنند، و‌ اموال خمس در راه باطل تقسیم شود، و با آن قماربازی و شراب خواری شود، و به وسیله شراب بیمار را مداوا، و برای بهبودی، آن را تجویز کنند، و دیدی که مردم در امر به معروف و نهی از منکر و ترک دین بی تفاوت و یکسانند، و دیدی که سر و صدای منافقان برپا، اما صدای حق طلبان خاموش است، و دیدی که برای اذان و نماز مزد می‌گیرند، و مسجدها پر است از کسانی که از خدا نمی ترسند و غیبت هم می نمایند. 🔶🔸هنگامی که دیدی خورندگان اموال یتیمان ستوده شوند؛ و قاضیان بر خلاف دستور خداوند قضاوت کنند؛ و استانداران از روی طمع، خائنان را امین خود قرار دهند، و فرمانروایان میراث مستضعفان را در اختیار بدکاران از خدا بی خبر قرار دهند، و دیدی که بر روی منبرها از پرهیزکاری سخن می‌گویند، ولی گویندگان آن پرهیزکار نیستند. 🔷🔹و بالاخره هنگامی که دیدی صدقه را با وساطت دیگران، بدون رضای خداوند، و به خاطر درخواست مردم بدهند، و دیدی وقت نمازها را سبک بشمارند، و همّت و هدف مردم شکم و شهوتشان است، و دنیا به آنها روی کرده است، و دیدی نشانه‌های برجسته حق ویران شده است، [این آخرالزمان است] در این وقت خود را حفظ کن و از خدا بخواه که از خطرات گناه نجاتت بدهد.(12) 📚بحارالانوار، علامه مجلسی، ج 52، ص 256-260 ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
⭕️ آخرالزمان در پانزده روایت ---------------------------------------- 💚 رسول خدا(صلی الله علیه و آله) می فرمایند: ◀️ وقتی آخرالزمان فرا میرسد مرگ نیکان امت مرا گلچین میکند چنانکه شما خرماهای خوب را از طبق انتخاب می کنید.[1] ◀️ فرصت را برای اعمال نیک بیش از آنکه فتنه هایی مانند پاره های شب تاریک پدید آید غنیمت شمارید در آن هنگام انسان صبح مومن است و شب کافر میشود شب کافر است و روز مومن میشود و دین خود را به عرض ناچیز دنیا میفروشد.[2] ◀️ فرصت را برای اعمال نیک بیش از آنکه شش چیز رخ دهد غنیمت شمارید، فرمانداری سفیهان و کثرت شرط در کار معامله و فروش منصب ها و کوچک شمردن خونریزی و بریدن با خویشاوندان و تازه رسیدگانی که قرآن را به آواز خوانند و یکی را به امامت (رهبری) وادارند که برای آنها تغنی کند اگر چه دانش او کمتر باشد.[3] ◀️ فتنه هایی خواهد بود که در اثنای آن مرد به صبح مومن باشد و به شب کافر شود، مگر آنکه خدایش به علم زنده دارد.[4] ◀️ پیش از رستاخیز دروغگویان پدیدار میشوند از آنها حذر کنید.[5] ◀️ بر امت من زمانی بیاید که فقیران فراوان شوند و فقیهان کم شوند و علم بر گرفته شود و آشوب فزونی گیرد، آنگاه پس از آن زمانی بیاید که مردانی از امت من قرآن خوانند که از گلویشان بالاتر نرود، آنگاه از پس از آن زمانی بیاید که مشرک به خدا با مومن مجادله کند و سخنانی نظیر او گوید.[6] ◀️ دستاویزهای اسلام یکایک شکسته می شود و چون دستاویزی شکسته شد مردم به دستاویز بعدی چنگ می زنند، نخستین دستاویزی که شکسته می شود حکومت حق است و آخر آن نماز است.[7] ◀️ روزگاری به مردم رسد که مرد اهمیت ندهد که مال چگونه به دست آرد؛ از حلال یا حرام.[8] ◀️ روزگاری به مردم رسد که یکی نماند مگر آنکه ربا خورد و اگر نخورد غبار آن بوی رسد.[9] ◀️ زمانی به مردم رسد که راست گو را تکذیب کنند و دروغگو را تصدیق کنند و امین را خائن شمارند و خائن را مومن پندارند و مرد بی آنکه شهادت از او خواهند شهادت دهد و بی آنکه قسم از او خواهند قسم خورد و خوشبخترین مردم فرومایه پسر فرومایه باشد که به خدا و پیغمبرش ایمان ندارد.[10] ◀️ دو مستی شما را خواهد گرفت مستی عیش دوستی و علاقه به نادانی در آن هنگام امر به معروف و نهی از منکر نکنند.[11] ◀️ اگر از آنچه من می دانستم بدانستید بسیار می گرستید و کمتر خنده می کردید، نفاق آشکار شود و امانت برخیزد و رحمت بر چیده شود و امین را متهم کنند و خیانت گر را امین شمارند و فتنه ها چون شب تاریک شما را فرا گیرد.[12] ◀️ روزگاری به مردم بیاید که هر که خواهد دین خود را نگه دارد چنان باشد که آتش به دست گرفته باشد.[13] ◀️ روزگاری به مردم بیاید که مومن از بزش خوارتر باشد.[14] ◀️ از علائم رستاخیز آن است که دانش از میان برخیزد و جهالت آشکار شود و زنا رواج گیرد و شراب نوشند، مردان بروند و زنان بمانند تا حدی که پنجاه زن یک سر پرست داشته باشند.[15] ---------------------------------------- ✍️ منبع نهج الفصاحه: ۱ - حدیث 189 ۲ - حدیث 1075 ۳ - حدیث 1074 ۴ - حدیث 1734 ۵ - حدیث 844 ۶ - حدیث 1755 ۷ - حدیث 2222 ۸ - حدیث 2364 ۹ - حدیث 2365 ۱۰ - حدیث 2366 ۱۱ - حدیث 2032 ۱۲ - حدیث 2323 ۱۳ - حدیث 3205 ۱۴ - حدیث 3206 ۱۵ - حدیث 908 ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
اى رسول خدا این‌ گونه خواهد شد؟! فرمود: آرى و بدتر از اين هم خواهد شد آنگاه‌که معروف را زشت و منكر را نيکو دانيد» (ابن‌شعبه، 1381: 51، حدیث 121). از امیرالمؤمنین (علیه السلام) روایت شده: «يَظْهَرُ فِي آخِرِ الزَّمَانِ وَ اقْتِرَابِ السَّاعَهِ وَ هُوَ شَرُّ الْأَزْمِنَهِ نِسْوَهٌ كَاشِفَاتٌ عَارِيَاتٌ مُتَبَرِّجَاتٌ مِنَ الدِّينِ دَاخِلَاتٌ فِي الْفِتَنِ مَائِلَاتٌ إِلَي الشَّهَوَاتِ مُسْرِعَاتٌ إِلَي اللَّذَّاتِ مُسْتَحِلَّاتٌ لِلْمُحَرَّمَاتِ فِي جَهَنَّمَ خَالِدَاتٌ.» در آخرالزمان که بدترین زمان‌ هاست، زنانی هستند که پوشیده اما برهنه‌ اند و از خانه با خودآرایی بیرون می‌آیند. اینان از دین بیرون رفته‌ اند و در فتنه‌ ها وارد شده و به شهوات تمایل پیدا کرده‌ اند و به کوی لذات نفسانی در شتابند و حرام‌ها را حلال می ‌دانند و در دوزخ به عذاب ابدی گرفتارند (حر عاملى، 1409ق، 20: 35؛ فيض كاشانى، 1406ق، 22: 809). هنگامى كه می‌ شنویم در انگلستان، طبق آمار در هر سال پانصد هزار نوزاد نامشروع به‌ دنيا می‌آید و هنگامى كه می‌ شنویم جمعى از دانشمندان انگليس در اين رابطه، به مقامات آن كشور اعلام ‌خطر کرده‌ اند، نه به‌ خاطر مسائل اخلاقى و مذهبى، بلكه به ‌سبب مشکلاتی كه فرزندان نامشروع براى امنيت جامعه به ‌وجود آورده‌ اند؛ به‌ گونه‌ ای كه در بسيارى از پرونده‌ های جنایی پاى آنها در ميان است، به اهميت اين مسئله كاملاً پى می ‌بریم و می ‌دانیم كه مسئله گسترش فحشا حتى براى آنها كه هيچ اهميتى براى مذهب و برنامه‌ های اخلاقى قائل نيستند فاجعه‌ افرین است، بنابراين هر چيز كه دامنه فساد جنسى را در جوامع انسانى گسترده‌ تر سازد تهديدى براى امنيت جامعه‌ ها محسوب می‌ شود و پیامدهای آن هر گونه حساب كنيم به زيان آن جامعه است (مكارم شيرازى، 1374، 14: 445 در آیه موردبحث نیز به این نکته اشاره می ‌فرماید که حكم «وَ لايَضْرِبْنَ یِأَرْجُلِهِنَّ» دو پیام دارد: در راه‌رفتن، صداى خلخال و طلا و زيورهاى آنها به گوش نامحرم نرسد؛ در موقع راه‌رفتن طورى راه نروند كه عشوه و ناز به خرج مردها بدهند؛ زيرا بسيارى از زن‌ ها اگر هیچ‌گونه زیورآلات همراه نداشته باشند و صورت آنها هم پوشيده باشد و آرايش خود را نشان ندهند، به طرزى راه می‌روند كه همان راه‌رفتن آنها مهيج شهوت و سبب فتنه و فساد است (حسينى شاه‌عبدالعظیمی، 1363، 9: 238). بنابراین می‌ توان بیان نمود که گسترش دامنه فحشا و افزايش فرزندان نامشروع، از پيامد هاى اسف‌بار بی‌ حجابی است و نمونه‌ های آن به ‌ویژه در جوامع غربى كاملاً نمايان است. 5. افزایش آمار طلاق شکی نیست که هر چیزی که موجب تحکیم پیوند خانوادگی و سبب صمیمیت رابطه زوجین گردد برای کانون خانواده مفید است و در ایجاد آن باید بسیار کوشید و برعکس، هر چیزی که باعث سستی روابط زوجین و دلسردی آنان گردد به حال زندگی خانوادگی زیان ‌بار است و باید با آن مبارزه کرد. اختصاص یافتن استمتاعات و التذاذهای جنسی به محیط خانوادگی و در چارچوب ازدواج، پیوند زن و شوهری را محکم می‌سازد و موجب اتصال بیشتر زوجین به یکدیگر می‌ شود. فلسفه پوشش و منع کامیابی جنسی از غیر همسر، از نظر اجتماعی خانوادگی این است که همسر قانونی شخصی از لحاظ روانی عامل خوشبخت‌ کردن او به‌شمار رود در حالی که در نظام آزادی کامیابی، همسر قانونی از لحاظ روانی یک نفر رقیب و مزاحم و زندانبان به شمار می‌رود و در نتیجه کانون خانوادگی بر اساس دشمنی و نفرت پایه ‌گذاری می‌ شود. علت اینکه جوانان امروز از ازدواج گریزانند و هر وقت به آنان پیشنهاد می‌ شود جواب می ‌دهند که «حالا زود است» یا «هنوز بچه‌ ایم» یا... و از زیر بار آن شانه خالی می‌ کنند، همین است و حال آنکه در قدیم ازدواج شیرین ‌ترین آرزوی جوانان ازدواج بود. سخن آنکه نظام روابط آزاد اولاً موجب می‌ شود که پسران تا جایی که ممکن است از ازدواج سر باز زنند و فقط هنگامی که نیروهای جوانی و شور و نشاط آنها رو به ضعف و سستی می ‌نهد اقدام به ازدواج کنند و در این موقع زن را فقط برای فرزندزادن و احیاناً برای خدمت کاری بخواهند. ثانیاً پیوند ازدواج های موجود را سست می‌ کند و سبب می‌ گردد به ‌جای اینکه خانواده بر پایه عشق خالص و محبت عمیق استوار باشد و هر یک از زن و شوهر، همسر خود را عامل سعادت خود بداند، برعکس، به چشم رقیب و عامل سلب آزادی و محدودیت ببیند و چنان‌که اصطلاح شده یکدیگر را زندانبان بنامند (جعفریان، 1380، 2: 1152) آمارهاى مستند نشان می ‌دهد كه با افزايش برهنگى در جهان، طلاق و از هم‌ گسيختگى زندگى زناشویي نیز افزایش یافته است؛ زيرا در بازار آزاد برهنگى كه عملاً زنان به ‌صورت كالایى مشترك دست‌کم لااقل در مرحله غير آميزشى جنسى، درآمده‌ اند ديگر قداست پيمان زناشویی مفهومی ندارد..
در واقع سخن آن است که بیرون رفتن زنان از منزل با بی‌ حجابی و با آرایش سبب می‌ شود نگاه‌ های هوس‌ آلود به ‌سوی آنان جلب شده و خودِ آنان نیز گرفتار این نگاه‌ ها شده و در زندگی زناشویی وابستگی و علاقه خود را به همسران از دست بدهند که مقدمه‌ ای برای مشکلات زناشویی شده و در نهایت منجر به طلاق خواهد شد. 6. در احاطه شیطان قرارگرفتن زن چون نماد زیبایی و جذابیت است و امکان سوء استفاده از آن هست باید خود را بپوشاند و در غیر این صورت در احاطه شیطان قرار می‌ گیرد و همین مضمون از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل شده: «ألْمَرْأهُ عَوْرَهٌ سَتَرَهَا بَيْتُهَا فَإِذَا خَرَجَتْ اسْتَشْرَفَهَا الشَّيْطَان...». 7. مورد عقوبت قرارگرفتن زنان و همسرانشان در دین مبین اسلام آرایش‌کردن، تنها برای همسر مجاز شمرده شده است. رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: «إِنَّ خَيْرَ نِسَائِكُمُ الْوَلُودُ الْوَدُودُ الْعَفِيفَهُ الْعَزِيزَهُ فِي أهْلِهَا الذَّلِيلَهُ مَعَ بَعْلِهَا الْمُتَبَرِّجَهُ مَعَ زَوْجِهَا الْحَصَانُ عَلَى غَيْرِه»؛ بهترین زنان شما زنی است که از خود نسل برجای بگذارد و مهربان و پوشیده باشد. در میان خاندانش عزتمند و در برابر شوهرش فرمان ‌بردار باشد. برای شوهر خویش، آرایش و خودنمایی کند و خود را از نامحرمان بپوشاند (كلينى، 1407ق، 5: 324، بَابُ خَيْرِ النِّسَاء، حدیث 1؛ طبرسى، 1412ق: 200). همچنین از امام باقر (علیه السلام) آمده است: لَا بَأْسَ عَلَى الْمَرْأهِ بِمَا تَزَيَّنَت بِه لِزَوْجِهَا؛ هیچ ایرادی بر زن نیست که برای شوهر خویش آرایش کند (مجلسى، 1406ق، 6: 427؛ حدیث 3591؛ حر عاملى، 1414ق، 7: 90، حدیث 177). پیامبر (صلی الله علیه و آله) در مقابل می ‌فرماید: «شرّ نسائكم المتبرّجات المتخيّلات»؛ بدترین زنان شما زنانی هستند که برای غیر شوهر خود، خودنمایی و [با شوهر خود] متکبرانه رفتار می‌ کنند (پاينده، 1382 ش: 475، حدیث 1535). اسلام در باب آرایش زن برای شوهر سفارش ‌های بسیاری کرده است اما درصورتی‌ که آرایش و آراستگی برای غیر شوهر باشد عقوبتی را برای همسر بیان می ‌فرماید به ‌طوری که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) درباره مردی که به آرایش و خود نمایی همسرش خشنود باشد فرموده‌ اند: «الْمَرْأهُ إِذَا خَرَجَتْ مِنْ بَابِ دَارِهَا مُتَزَيِّنَهً مُتَعَطِّرَهً وَ الزَّوْجُ بِذَلِكَ رَاضٍ يُبْنَى لِزَوْجِهَا بِكُلِّ قَدَمٍ بَيْتٌ فِي النَّار»؛ هرگاه زنی آرایش‌کرده و عطر زده از خانه‌ اش خارج شود و شوهرش به آن خشنود باشد، در برابر هر گامی که زن برمی ‌دارد خانه‌ ای در دوزخ برای شوهرش ساخته می‌ شود (مجلسى، 1403ق، 100: 249؛ شعيری، بی‌ تا: 158) افزون بر آن بی‌ حجابی یکی از عواملی است که زنان را دچار لعنت می‌ کند و از رحمت و خشنودی خدا دور می‌سازد و به دست کیفر و ذلت و خواری می ‌سپارد؛ در روایت از امیرمؤمنان (علیه السلام) آمده: در آخرالزمان و هنگام نزدیک ‌شدن قیامت، که بدترین زمان‌  هاست، زنانی می ‌آیند که برهنه‌ اند و خود نمایی می‌ کنند. از دین خارج و در فتنه‌ ها داخل ‌اند. به شهوات تمایل دارند و به‌ سوی لذت ‌ها می‌ شتابند و حرام‌ها را حلال می‌ شمارند. آنان در دوزخ جاودانه‌ اند (ابن‌بابویه، 1367، 5: 20). همچنین حدیث دیگری نیز از امام‌علی (علیه السلام) نقل شده است که به کیفر بی‌ حجابی و برخی کیفرهای دیگر اشاره می‌ کند: من و فاطمه (سلام الله علیها)وارد شديم بر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) پس آن جناب را يافتم که به ‌شدت گريه می‌ کرد. عرض كردم پدر و مادرم فداى تو باد يا رسول‌اللَّه، چرا گريه می‌ کنی؟ فرمود يا على آن شبى كه مرا در آسمان سِير می ‌دادند زنانى از امت خود را ديدم كه سخت معذب بودند و من براى آنها به فزع آمدم و از سختى عذاب آنها گریستم. زنی را ديدم كه به موى خود آويخته شده بود و دماغ و مغز سر او به جوش آمده بود... و زنی را ديدم كه گوشت بدن خود را می‌خورد و آتش از زير او زبانه می‌ کشید ...زنى را ديدم كه كر و كور و لال و در تابوتى از آتش بود و مغز سرش از لوله‌ های دماغش بيرون می‌آمد و بدن او از ناخوشى خوره و پيسى قطعه ‌قطعه بود و زنى را ديدم كه گوشت پشت و پيش بدنش را با قیچی ‌های آتشين می ‌چیدند... فاطمه عرض كرد كه اى حبيب من و روشنىِ چشم من، خبر بده مرا كه عمل و طريقه اين زنان چه بوده كه حق‌تعالی آنها را این‌ گونه عذاب‌ کرده است. فرمود: دخترم! آن زنى كه به موى خود آويخته شده بود، موى خود را از مردان نمی ‌پوشانید ... آن زنى كه گوشت بدنش را می‌ خورد بدنش را از براى مردم زينت می ‌داد ...و آن زن كر و كور و لنگ زنى است كه از زنا بچه می ‌آورد و آن طفل را در گردن شوهرش می ‌بندد و می‌ گوید اين طفل از شوهر من است و آن زنى كه گوشت او را با قیچی می ‌چینند آن زنى باشد كه خود را به مردان می ‌نمایاند.. (ابن‌بابویه، 1367، 5: 250).
8_مورد آزار و اذیت قرارگرفتن توسط افراد پست بی‌ حجاب با قرارگرفتن در اجتماع، سبب آزار و اذیت خود را فراهم می‌ کند؛ به‌ طوری که افراد پست و فرومایه زمینه هرگونه مزاحمت را برای بی‌ حجاب فراهم می ‌بینند؛ بنابراین برای دورماندن از مزاحمت ‌های خیابانی، بر زنان و بانوان واجب است با پوشش کامل در اجتماع قرار گیرند. قرآن کریم درباره پوشش و حجاب خطاب به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) می ‌فرماید: «یَأَیهَا النَّبىُّ قُل لاَزْوَجِک وَ بَنَاتِک وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیهِنَّ مِن جَلَبِیبِهِنَّ ذَلِک أَدْنى أَن یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَّحِیماً (احزاب، 59) اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلباب‌ ها (روسری ‌های بلند) خود را بر خویش فرو افکنند، این کار بدان جهت است که پاک‌ دامن شناخته شوند در نتیجه، آزرده نخواهند شد و (اگر تاکنون کوتاهى و خطایی کرده‌ اند) خداوند همواره بخشنده و مهربان است. بر اساس این آیه زنان می‌ توانند با رعایت حجاب، خود را از نگاه‌ های نامحرم مصون دارند و بدین ‌وسیله سبب می‌ شوند که افراد پست نتوانند به آنان تعرض یا آنان را تحقیر کنند. 9. جلوگیری از رشد معنوی یکی از آیات قرآن کریم درباره مبارزه با چشم‌ چرانی و ترك حجاب، آیه 30 سوره نور است. این دستور صریح، یعنی «يَغُضُّوا مِنْ أبْصارِهِم»، براى پايين‌ آوردن نظر در مقابل زن‌ های نامحرم است تا برخورد به‌صورت نامحرم نشده و چشم مرد از ديد زن‌ های نامحرم محفوظ باشد. آرى اين معنى، اولين مرحله حفظ عفت و پاکدامنی مرد و زن حساب شده و از برخوردهاى نامشروع جلوگيرى می‌ کند (مصطفوى، 1380، 14: 90). همچنین در تفسیر این قسمت از آیه، وارد شده چشمان خود را از نگاه به نامحرم بپوشانند چرا که برخی از نگاه‌ ها سبب فتنه و گناهان بزرگ و دورشدن از معنویت است. علاوه بر آن می‌ توان متذکر شد که تیزترین تیر شیطان در وجود انسان چشم است زیرا حواس ديگر آدمی در محل خود ساکن ‌اند و تا چيزى به ايشان نرسد به استدراك آن مشغول نمی‌ شوند، اما ديده عاملی است كه از دور و نزديك ابتلا و آثام را صيد می‌ کند و نگاه‌کردن به‌عنوان اولین مقدمه بر دچار‌شدن به عمل زشت زناست (حسينى شاه‌عبدالعظیمی، 1363، 9: 227). علاوه بر آن می‌ توان یادآور شد که چشم‌ چرانی و بی‌عفتی مانع رشد معنوى انسان است (قرائتى، 1383، 8: 174) در روایتی امام‌ صادق (علیه السلام) فرمودند: النَّظَرُ سَهْمٌ مَسْمُومٌ مِنْ سِهَامِ إِبْلِيسَ وَ كَم مِن نَظْرَهٍ أوْرَثَتْ حَسْرَهً طَوِيلَه؛ نگاه‌ كردن تيرى است از تيرهاى زهرآلود شيطان است و چه بسيار نظرى كه حسرت طولانی را موجب شود (برقى، 1، 1371ق: 109؛ كلينى، 1363، 5: 181) بنابراین یکی از آیاتی که به ‌طور مستقیم بیان ‌کننده مبارزه با چشم‌ چرانی و ترك حجاب، است این آیه است و بر اساس آنچه در تفسیر این آیه و در باب آثار چشم‌ چرانی بیان گردید روشن می‌ شود که نتیجه آن دور ماندن از رشد معنوی در زندگی است. ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
نتیجه ترک امر به معروف و نهی از منکر ۱) هر چه دارید از دست می دهید!! پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم: «لَا یَزَالُ النَّاسُ بِخَیْرٍ مَا أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ وَ تَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ فَإِذَا لَمْ یَفْعَلُوا ذَلِکَ نُزِعَتْ عَنْهُمُ الْبَرَکَاتُ وَ سُلِّطَ بَعْضُهُمْ عَلَى بَعْضٍ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُمْ نَاصِرٌ فِی الْأَرْضِ وَ لَا فِی السَّمَاءِ.» تازمانی که مردم امر به معروف و نهى از منکر کنند، ویکدیگر را درکار نیک یارى دهند، در خیر و برکت هستند؛ و چون چنین نکنند، برکات از ایشان گرفته مى‏شود، و بعضى از آنان بر بعضى دیگر مسلّط خواهند شد، و دیگر یاورى در زمین و آسمان نخواهند داشت‏. بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۹۴ ح۹۵ ۲) تسلط اشرار و عدم استجابت دعاء امیر المؤمنین علیه الصلاه و السلام: « لَا تَتْرُکُوا الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیَ عَنِ الْمُنْکَرِ فَیُوَلَّى عَلَیْکُمْ شِرَارُکُمْ ثُمَّ تَدْعُونَ فَلَا یُسْتَجَابُ لَکُم.» امر به معروف و نهى ‏از منکر را ترک نکنید که اگر ترک کردید اشرار بر شما مسلط خواهند شد؛ [آن‏جا که نیکى، دعوت کننده و بدى، نهى کننده نداشته باشد، اشرار برسرکار مى‏آیند و زمام حکومت را دردست مى‏گیرند.] بعد شما دعا مى‏کنید [که خدایا، ما را ازشرّ این بدها نجات بده!] خدا دعاى شما را مستجاب نمى‏کند. نهج البلاغه نامه ۴۷ ۳) فراگیر شدن عذاب پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم: «لَتَأْمُرُنَّ بِالْمَعْرُوفِ وَ لَتَنْهُنَّ عَنِ الْمُنْکَرِ أَوْ لَیَعُمَّنَّکُمْ عَذَابُ اللَّه» باید مجدّانه و مصرّانه امر به معروف و نهی از منکر کنید و گرنه قطعاً و مسلماً عذاب خداوند همه شما را فرا خواهد گرفت. وسائل‏الشیعه ج۱۶ ص۱۳۵ امام صادق علیه الصلاه و السلام: «کَانَ رَجُلٌ شَیْخٌ نَاسِکٌ یَعْبُدُ اللَّهَ فِی بَنِی إِسْرَائِیلَ فَبَیْنَا هُوَ یُصَلِّی وَ هُوَ فِی عِبَادَتِهِ إِذْ بَصُرَ بِغُلَامَیْنِ صَبِیَّیْنِ إِذْ أَخَذَا دِیکاً وَ هُمَا یَنْتِفَانِ رِیشَهُ فَأَقْبَلَ عَلَى مَا هُوَ فِیهِ مِنَ الْعِبَادَهِ وَ لَمْ یَنْهَهُمَا عَنْ ذَلِکَ فَأَوْحَى اللَّهُ إِلَى الْأَرْضِ أَنْ سِیخِی بِعَبْدِی فَسَاخَتْ بِهِ الْأَرْضَ وَ هُوَ یَهْوِی فِی الدُّرْدُورِ أَبَدَ الْآبِدِینَ وَ دَهْرَ الدَّاهِرِینَ.» در میان بنى اسرائیل پیر مردى عابد و زاهد بود، روزى وقتى در حال نماز بود چشمش به دو پسر بچه افتاد که خروسى گرفته بودند و پرهاى او را مى‏کندند، مرد عابد توجّهى نکرد و آنها را از این عمل نهى ننمود، خداوند به زمین وحى نمود: بنده مرا در زمین فرو ببر، زمین هم او را در کام خود کشید و او به جهت این سنگدلى تا قیام قیامت در زمین فرو خواهد رفت. بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۸۸ ح۶۷ 👇👇👇👇ادامه حیدر بادنور
) اقوام گذشته به خاطر ترک امر به معروف هلاک شدند. امیر المؤمنین علیه الصلاه و السلام: «إِنَّهُ لَمْ یَهْلِکْ مَنْ کَانَ قَبْلَکُمْ مِنَ الْأُمَمِ إِلَّا بِحَیْثُ مَا أَتَوْا مِنَ الْمَعَاصِی وَ لَمْ یَنْهَهُمُ الرَّبَّانِیُّونَ وَ الْأَحْبَارُ فَلَمَّا تَمَادَوْا فِی الْمَعَاصِی وَ لَمْ یَنْهَهُمُ الرَّبَّانِیُّونَ وَ الْأَحْبَارُ عَمَّهُمُ اللَّهُ بِعُقُوبَهٍ فَأْمُرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ انْهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ قَبْلَ أَنْ یَنْزِلَ بِکُمْ مِثْلُ الَّذِی نَزَلَ بِهِم‏.» همانا علت هلاکت اقوام و ملت های گذشته چیزی نبوده جز اینکه آنها مرتکب گناهانی شدند و مربیان و علماءشان آنها را نهی از منکر نکردند؛ پس به خاطر همین عذاب خداوند متعال همه آنها را فرا گرفت؛ بنابر این قبل از اینکه اتفاقاتی که برای آنها پیش آمده بر سر شما بیاید امر به معروف و نهی از منکر کنید. بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۹۰ ح۷۶ امیر المؤمنین علیه الصلاه و السلام: أَوْحَى اللَّهُ تَعَالَى جَلَّتْ قُدْرَتُهُ إِلَى شُعَیْبٍ ع أَنِّی مُهْلِکٌ مِنْ قَوْمِکَ مِائَهَ أَلْفٍ أَرْبَعِینَ أَلْفاً مِنْ شِرَارِهِمْ وَ سِتِّینَ أَلْفاً مِنْ خِیَارِهِمْ فَقَالَ ع هَؤُلَاءِ الْأَشْرَارُ فَمَا بَالُ الْأَخْیَارِ فَقَالَ دَاهَنُوا أَهْلَ الْمَعَاصِی فَلَمْ یَغْضَبُوا لِغَضَبِی . خداوند عزوجل بشعیب پیغمبر وحى فرمود که البته من صد هزار نفر از امت تو را عذاب خواهم نمود چهل هزار از اشرار و بدکاران و شصت هزار از نیکان را، پس شعیب عرض کرد پروردگارا این گروه اشرار مستحق و سزاوار عذابند پس جهت عذاب نیکان چیست؟ خداوند فرمود: همانا نیکوکاران در نصیحت و باز داشتن گناهکاران از اعمال زشتشان سستى و سهل انگارى و سازش نمودند و بجهت غضب من بر ایشان، غضب و خشم نکردند. بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۸۱ ح۳۹ امام صادق علیه الصلاه و السلام: إِنَّ اللَّهَ بَعَثَ مَلَکَیْنِ إِلَى أَهْلِ مَدِینَهٍ لِیَقْلِبَاهَا عَلَى أَهْلِهَا فَلَمَّا انْتَهَیَا إِلَى الْمَدِینَهِ وَجَدَا رَجُلًا یَدْعُو اللَّهَ وَ یَتَضَرَّعُ إِلَیْهِ فَقَالَ أَحَدُهُمَا لِلْآخَرِ أَ مَا تَرَى هَذَا الدَّاعِیَ فَقَالَ قَدْ رَأَیْتُهُ وَ لَکِنْ أَمْضِی لِمَا أَمَرَنِی بِهِ رَبِّی فَقَالَ وَ لَکِنِّی لَا أُحْدِثُ شَیْئاً حَتَّى أَرْجِعَ إِلَى رَبِّی فَعَادَ إِلَى اللَّهِ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى فَقَالَ یَا رَبِّ إِنِّی انْتَهَیْتُ إِلَى الْمَدِینَهِ فَوَجَدْتُ عَبْدَکَ فُلَاناً یَدْعُوکَ وَ یَتَضَرَّعُ إِلَیْکَ فَقَالَ امْضِ لِمَا أَمَرْتُکَ فَإِنَّ ذَلِکَ رَجُلٌ لَمْ یَتَغَیَّرْ وَجْهُهُ غَضَباً لِی قَطُّ. خداوند متعال دو فرشته را مأمور کرد تا شهری را با اهلش ویران کنند؛ زمانی که به شهر رسیدند فردی را یافتند که در حال دعا و تضرع در برابر خداوند بود؛ یکی از آن دو فرشته به دیگری گفت این فرد عابد را نمی بینی [آیا می خواهی شهر را با او ویران کنی]؛ آن دیگری گفت می بینمش ولی آنچه را که خدا به من دستور داده انجام می دهم؛ آن ملک گفت ولی من تا زمانی که از خداوند متعال کسب تکلیف نکنم دست به کاری نمی زنم؛ پس به خداوند متعال عرض کرد در آن شهر فردی را دیدم که در حال عبادت و تضرع بود [آیا با وجود آن شهر را ویران سازیم؟] خداوند فرمود به آن چیزی که دستور دادم عمل کنید چون آن فرد به هیچ عنوان به خاطر من [نسبت به هیچ گناه و خطایی] غضبناک و خشمگین نشده است [و هیچ اقدامی در تغییر آن گناهان انجام نداده است.] بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۸۶ ح۶۰ ادامه 👇👇👇👇👇
۵) خذلان الهی امام باقر علیه الصلاه و السلام : الْأَمْرُ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیُ عَنِ الْمُنْکَرِ خَلْقَانِ مِنْ خَلْقِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَمَنْ نَصَرَهُمَا أَعَزَّهُ اللَّهُ وَ مَنْ خَذَلَهُمَا خَذَلَهُ اللَّهُ. امر به معروف و نهى از منکر، دو آفریده از آفریده‏هاى خداوندند، کسى که آن دو را یارى کند (موجبات این دو امر مهم را فراهم سازد) خداوند او را عزیز نماید، و کسى که ارزش آنها را حفظ نکند خداوند عزّ و جل ذلیل و خوارش گرداند. بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۷۵ ح۲۱ ۶) بغض و لعن خداوند متعال پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى لَیُبْغِضُ الْمُؤْمِنَ الضَّعِیفَ الَّذِی لَا زَبْرَ لَهُ فَقَالَ هُوَ الَّذِی لَا یَنْهَى عَنِ الْمُنْکَرِ. همانا خداوند تبارک و تعالى مؤمن ضعیفى را که عقل رهبرش نیست دشمن مى‏دارد سپس حضرت فرمودند او کسی است که نهی از منکر نمی کند. بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۷۷ امیر المؤمنین علیه الصلاه و السلام : فَإِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ لَمْ یَلْعَنِ الْقَرْنَ الْمَاضِیَ بَیْنَ أَیْدِیکُمْ إِلَّا لِتَرْکِهِمُ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیَ عَنِ الْمُنْکَرِ فَلَعَنَ اللَّهُ السُّفَهَاءَ لِرُکُوبِ الْمَعَاصِی وَ الْحُکَمَاءَ لِتَرْکِ التَّنَاهِی. همانا خداى سبحان- مردم- دوران گذشته را از رحمت خود دور نفرمود، مگر براى آنکه امر به معروف و نهی از منکر را ترک کردند پس خدا بیخردان را به خاطر نافرمانى کردن، و خردمندان را به خاطر ترک نهی از منکر لعنت کرد. بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۹۰ ح۷۳ امام صادق علیه الصلاه و السلام : وَیْلٌ لِقَوْمٍ لَا یَدِینُونَ اللَّهَ بِالْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیِ عَنِ الْمُنْکَر. وای بر افرادی که در امر به معروف و نهی از منکر خداوند متعال را اطاعت نمی کنند. بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۹۱ ح۸۱ ۷) ابراز دشمنی با خداوند متعال امام صادق علیه الصلاه و السلام: إِذَا رَأَى الْمُنْکَرَ وَ لَمْ یُنْکِرْهُ وَ هُوَ یَقْدِرُ عَلَیْهِ فَقَدْ أَحَبَّ أَنْ یُعْصَى اللَّهُ وَ مَنْ أَحَبَّ أَنْ یُعْصَى اللَّهُ فَقَدْ بَارَزَ اللَّهَ بِالْعَدَاوَهِ. هنگامى که انسان منکر و کارهاى زشتى را ببیند و با داشتن قدرت از آن جلوگیرى نکند معلوم مى‏شود که دوست‏ دارد معصیت و گناه باشد و آن کس که دوست داشته باشد معصیت خدا بشود به دشمنى و مبارزه علنى با خدا برخاسته است. بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۷۳ ح۷ ۸) نقصان روزی امام صادق علیه الصلاه و السلام : أَیُّمَا نَاشٍ نَشَأَ فِی قَوْمٍ ثُمَّ لَمْ یُؤَدَّبْ عَلَى مَعْصِیَهٍ فَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَوَّلَ مَا یُعَاقِبُهُمْ فِیهِ أَنْ یَنْقُصَ مِنْ أَرْزَاقِهِمْ. هر جوانى و نوجوانى که در میان افراد خانواده و آشنایان خود بزرگ شود، و به خاطر گناهى که از او سر مى‏زند توسط آنان، [سرزنش و نکوهش و] تأدیب نگردد، خداوند متعال نخستین مجازاتى که برایشان در نظر مى‏گیرد، کاستن روزى آنهاست‏. بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۷۸ ح۳۲ 👇👇👇👇ادامه
) اعلان جنگ با خداوند متعال پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم : إِذَا تَرَکَتْ أُمَّتِی الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیَ عَنِ الْمُنْکَرِ فَلْیُؤَذِّنْ بِوِقَاعٍ مِنَ اللَّهِ جَلَّ اسْمُهُ. هر گاه امت من امر به معروف و نهى از منکر را ترک کنند پس باید اعلان جنگ با پروردگار بنماید. بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۷۸ ح۳۳ ۱۰) مرده متحرک امیر المؤمنین علیه الصلاه و السلام : مَنْ تَرَکَ إِنْکَارَ الْمُنْکَرِ بِقَلْبِهِ وَ یَدِهِ وَ لِسَانِهِ فَهُوَ مَیِّتُ الْأَحْیَاء. هر کس منکرى را مشاهده کند و با قلب و دست و زبانش از آن نهى نکند او یک مرده‏اى است که در میان زندگان حرکت مى‏کند. بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۹۴ ح۹۶ ۱۱) تحقیر دین و گسترش فساد پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم : إِنَّ الْمَعْصِیَهَ إِذَا عَمِلَ بِهَا الْعَبْدُ سِرّاً لَمْ تُضِرَّ إِلَّا عَامِلَهَا وَ إِذَا عَمِلَ بِهَا عَلَانِیَهً وَ لَمْ یُغَیَّرْ عَلَیْهِ أَضَرَّتِ الْعَامَّهَ قَالَ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ علیه الصلاه و السلام وَ ذَلِکَ أَنَّهُ یُذِلُّ بِعَمَلِهِ دِینَ اللَّهِ وَ یَقْتَدِی بِهِ أَهْلُ عَدَاوَهِ اللَّهِ. تردیدى نیست که اگر بنده‏اى در پنهان (از اوامر و نواهى حق) نافرمانى کند، پى آمد و زیان آن تنها گریبانگیر خود او خواهد شد. ولى اگر آشکارا چنین کار ناشایسته‏اى را انجام دهد و مورد سرزنش مردم قرار نگیرد، آثار سوء ناشى از آن، دامنگیر عموم مردم و زیان آن فراگیر خواهد شد. سپس امام صادق علیه السّلام فرمود: و این بدین جهت است که او (در واقع) با این کار (ناپسند) دین خدا را خوار و کوچک شمرده، و خود را در موقعیتى قرار داده است که دشمنان خدا از رفتار او پیروى کنند. بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۷۸ ح۳۵ ۱۲) ذلت و خواری در میان مردم پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم): یَظْهَرُ فِی أُمَّتِی الْخَسْفُ وَ الْقَذْفُ قَالُوا مَتَى یَکُونُ ذَلِکَ یَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ … إِذَا قَلَّ الْأَمْرُ بِالْمَعْرُوفِ اسْتُبِیحَ الْحَرِیمُ. ذلت و خوارى و تهمت در میان امت من ظاهر و آشکار مى‏شود، عرض کردند: اى رسول خدا در چه زمانى این اتفاق خواهد افتاد، فرمود: هر گاه امر به معروف کم شود محرّمات و کارهاى حرام مباح شمرده مى‏شود.  إرشاد القلوب إلى الصواب ، ج‏۱،ص۳۹ ۱۳) جای معروف و منکر با هم عوض می شود!! پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم : کَیْفَ بِکُمْ إِذَا فَسَدَ نِسَاؤُکُمْ وَ فَسَقَ شُبَّانُکُمْ وَ لَمْ تَأْمُرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ لَمْ تَنْهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ فَقِیلَ لَهُ وَ یَکُونُ ذَلِکَ یَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ نَعَمْ وَ شَرٌّ مِنْ ذَلِکَ کَیْفَ بِکُمْ إِذَا أَمَرْتُمْ بِالْمُنْکَرِ وَ نَهَیْتُمْ عَنِ الْمَعْرُوفِ قِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ وَ یَکُونُ ذَلِکَ قَالَ نَعَمْ وَ شَرٌّ مِنْ ذَلِکَ کَیْفَ بِکُمْ إِذَا رَأَیْتُمُ الْمَعْرُوفَ مُنْکَراً وَ الْمُنْکَرَ مَعْرُوفاً. چه خواهید کرد موقعى که زنان شما دچار فساد اخلاق شوند و جوانان شما به گناه آلوده گردند و از امر بمعروف و نهى از منکر خوددارى کنند؟! عرض شد: یا رسول اللَّه آیا چنین وضعى براى مسلمین پیش مى‏آید؟! فرمود بلى و بدتر از آن. چه خواهید کرد موقعى که مردم را بگناه امر کنید و از نیکیها نهى نمائید؟! عرض کردند یا رسول اللَّه آیا چنین وضعى پیش آمد میکند؟! فرمود بلى و بدتر از آن. چه خواهید کرد وقتى در نظر شما نیکیها گناه و منکر شناخته شود و منکرات و گناهان را نیک و پسندیده بدانید؟ بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۷۴ ح۱۴ حیدر بادنور ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
‍ ‍ ⁉️ چه فرقي بين ظهور و ظهور است؟ ☘علايم ظهور گر چه با شرايط ظهور، وجه اشتراكي دارند كه همان تحقق هر يك قبل از ظهور امام مهدي(عج) است، ولي از جهاتي نيز با يكديگر دارند. اينك به برخي از اختلافات اشاره مي‏كنيم: 🔅1 - شدن ظهور به و بر آنها واقعي است، به اين معنا كه اگر شرايط مهيّا نباشد، مشروط كه همان ظهور است در خارج تحقق نخواهد يافت، بر خلاف منوط شدن ظهور به و بر آنها، كه نيست؛ زيرا علامات نسبت به ظهور، جنبه دارد. 🔅2 - علامات، پراكنده‏اند كه در طول عصر غيبت به صورت پراكنده انجام خواهد گرفت، بر خلاف شرايط كه تا وقت ظهور به صورت و خواهد بود. 🔅3 - انسان نسبت به شرايط ظهور، دارد بر علايم ظهور ظهور بسیار نزدیک است 🌹
‍ ‍ ⁉️چرا بعضی از در بعضی از در و ؟ ✅ همیشه این سوال هست که چرا مؤمنین با اینکه اهل هستند، اما بعضا در و هستند و در مقابل کسانی که به خدا اعتقادی ندارند در و هستند و خدا کاری به آنها ندارد؟ ✨در این روایت به این سوال پاسخ داده میشود: 💫 امام صادق (ع) از رسول خدا (ص) نقل فرمودند که خدای عزوجل می‌فرماید: 💢 به و سوگند، من بنده‌ای را که می‌خواهم رحمت کنم، او را از دنیا بیرون نمی‌برم مگر اینکه بابت هر خطا و گناهی که کرده آنرا بگیرم. ☘من بنده‌ام را به بیماری در و یا تنگی در و یا ترس در مبتلا کنم تا کفاره باشد، پس اگر باز چیزی بماند، را بر او سخت گردانم (تا آمرزیده و بمیرد و پس از مرگ دچار نشود) 💢 و به عزت و جلالم سوگند، من بنده‌ گنهکاری را که بخواهم عذاب کنم از دنیا بیرونش نمی‌برم تا پاداش هر عمل نیکی که کرده را بدهم، پاداش او را بوسیله در بدنش و یا فراخی در اش و یا به و در دنیایش بدهم و اگر چیزی باقی بماند مرگ را بر او نمایم. 📕سخن خدا، کلیات احادیث قدسی، ص 108 ظهور بسیار نزدیک است 🌹
...: ...: 🌼🍀🌼قرار هر روزمان یک ختم قرآن👇🏻 ( 3سوره توحید) به نیت سلامتی وتعجیل در فرج مولایمان صاحب الزمان عج 🌼🍀 🌼🌺سلامتی امام زمان وتعجیل در ظهورش صلوات🌺
1_1127713286.mp3
4.31M
⭕️ 💚 داستان تشرف خدمت عجل‌ الله‌ تعالی‌ فرجه الشریف ♨️ توبه قاسم جیگرکی 👤 حجت الاسلام دانشمند https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
‍ 🔺 🔹 ✅1. پیش از ظهور بخشی از تحولات و اتفاقاتی که در عربستان رخ می دهد، ناشی از حوادث اجتماعی و طبیعی داخلی است و بخشی متأثر از حملات و هجوم بیگانگان، به ویژه سفیانی است که مجموعاً شرایط ملتهب و کاملاً بی ثباتی را در عربستان به وجود می آورند و این دیار را مهیّای ظهور امام عصر(ع) می کنند. 🔶1ـ 1. تحولات داخلی عربستان: روایات منابع شیعه و سنی در مورد طلیعه ظهور حضرت مهدی(ع) در حجاز، بر پیدایش خلأ سیاسی و کشمکش بین قبائل بر سر فرمانروایی همداستانند. این حادثه در پی مرگ پادشاه یا خلیفه ای رخ می دهد که با مردن او گشایش و توسعه در امور به وجود می آید. نام وی در برخی روایات، «عبدالله» ذکر شده است. بعضی از روایات مرگ او را در روز عرفه تعیین می کنند، که حوادثی پیاپی آن، در حجاز تا خروج سفیانی، ندای آسمانی، درخواست نیرو از سوریه از جانب حجاز و سرانجام ظهور حضرت مهدی(ع) به وقوع می پیوندد.1 از امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب(ع) نقل شده است، که فرمود: «سه پرچم به مخالفت با یکدیگر برافراشته می شود؛ پرچمی در مغرب، پرچمی در عربستان و پرچمی در شام. فتنه و جنگ بین آنها یک سال طول می کشد» 🔶2 امام صادق(ع) در این زمینه می فرماید: «هرکس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند، من ظهور قائم(ع) را برای او ضمانت می کنم»، سپس فرمود: «وقتی عبدالله درگذشت، مردم بعد از او با کسی برای حکومت توافق نمی کنند. و این اختلاف و درگیری به خواست خدا تا ظهور صاحب الامر(ع) ادامه می یابد و فرمانروایی های چند ساله پایان یافته و حکومت چند ماهه و چندین روزه فرا می رسد»، سؤال کردم: آیا این ماجرا به طول می انجامد؟ فرمود: «هرگز». 🔶3 نیز فرمود: «زمانی که مردم در سرزمین عرفات در حال وقوف می باشند، سواری بر شتری سبک سیر به آنجا وارد می شود و مرگ خلیفه را خبر می دهد؛ با مرگ او فرج آل محمد(ص) و گشایش کار تمام مردم فرا می رسد».4 📚1. ر. ک: کورانی، عصر ظهور، ص293. 2. ص84، باب 1، 33. 3. بحارالانوار، ج52، ص210. 4. همان، ج52، ص240. 5. همان، ج52، ص210. 🌹 https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
‍ 🔺 🔹 ✅روایاتی که درگیری بر سر تاج و تخت در حجاز را بعد از کشته شدن این فرمانروا توصیف می کند فراوان است. اینک نمونه هایی از آن را یادآور می شویم. 🔅⚜🔅 حضرت رضا(ع) فرمود: «از جمله نشانه های فرج، حادثه ای است که بین حرم مکه و مدینه رخ می دهد»، پرسیدم: آن حادثه چیست؟ فرمود: «تعصّب قبیله ای بین دو حرم به وجود می آید و فلانی از خاندان فلان، پانزده رئیس قبیله را به قتل می رساند».5 احادیث شریف ما از آشوبی که در میان حاجیان طی مراسم حج رخ خواهد داد، خبر می دهند که در واقع دنباله اختلافات اهالی حجاز بر سر پادشاهی آن دیار است. ❇️امام صادق(ع) فرمودند: «مردم با هم حج می کنند و وقوف در عرفاتشان را هم با همدیگر و بدون امام انجام می دهند. هنگامی که در منا هستند، فتنه سختی برمی خیزد و همه قبایل برهم می شورند. جمره عقبه از خون رنگین می شود. مردم وحشت زده گشته، به کعبه پناهنده می شوند».6 🔺🔹🔺 ⭕️از این حدیث می توان فهمید که مردم در آن زمان چندان روابط صمیمانه ای با هم ندارند که بلافاصله پس از انجام مناسک حج یا حتی پیش از اتمام آنها طی انجام «رمی جمرات در منا» که بخشی از مناسک حج است، دسته دسته شده و شورش ها شکل می گیرد. حاجیان غارت می شوند، اموالشان به تاراج می رود و خودشان هم کشته می شوند و پرده های نوامیس مردم دریده می شود. ❇️سهل بن حوشب از رسول مکرم(ص) نقل کرده است که: «در ماه رمضان صدایی خواهد بود و در ماه شوال درگیری و در ذیقعده قبایل با هم به جنگ می پردازند و نشانه آن تاراج (در) حج است. جنگی در منا به پا می شود و کشتار زیادی طی آن رخ می دهد و چنان خونی به جریان می افتد که به جزیره (جمره) می رسد».7 🔶 عبدالله بن سنان هم از امام صادق(ع) روایت کرده است: «مردم چنان دچار مرگ و کشتار می شوند که به حرم پناه می برند پس (از آن) منادی راست گویی ندا در می دهد که برای چه جنگ و کشتار به پا کرده اید؟ سرور شما فلانی است».8 📚5. همان، ج52، ص210. 6. الممهدون للمهدی(ع)، ص60؛ یوم الخلاص، ص570. 7. منتخب الاثر، ص451؛ بشارهالاسلام، ص34، یوم الخلاص، ص532؛ بیان الائمّه(ع)، ج1، ص433 و ج2، ص355. 8. الغیبـ[ نعمانی، ص178؛ در این زمینه ر. ک: عصر ظهور، ص293. https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
. ⭕️مقدمه از مجموع روايات و سخنان پيشوايان دين استفاده مي شود که پيش از ظهور حضرت مهدي(ع) ها و هاي فراواني بروز مي کند طي جنگ هاي منطقه اي و شورش هاي محلي و جنگ جهاني عده زيادي از بين خواهند رفت.🔥 ☘از خود حضرت مهدي(عج) نقل شده است که فرمود: ⚡️ «علامه ظهوري کثره الهرج و المرج و الفتن». 📚(محمدباقر مجلسي، بحارالانوار، تهران، دارالکتب الاسلاميه، ج 52، ص 217). ☘ «نشانه آشکار شدن من، زياد شدن هرج و مرج و فتنه ها و آشوبهاست. 🌹 https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
⚜بخش چهارم⚜ و بیگانگان به عربستان:  👈علاوه بر آشوب های داخلی، اتفاقی که تحولات عربستان را جدی تر می کند حمله بیگانگان است که در دو قالب سپاه خیر و شر به این کشور روانه می شوند. بخشی از سپاه سفیانی، پس از جنایاتی که از شام تا عراق انجام داده اند،[9]به شبه جزیره عربستان و به خصوص شهر مدینه رافتح می کنند. 👈در نسخه خطی «فتن» ابن حماد، از ابی قبیل نقل شده است که گفت: «سفیانی، سپاه خود را به مدینه، می فرستد و به آنها دستور می دهد، هر کس از بنی هاشم در آنجاست، حتی زنان باردار را بکشند! و این کشتار در برابر عملکرد شخصی هاشمی است که با یاران خود از مشرق خروج کرده است. 👈سفیانی می گوید: تمام این بلاها و کشته شدن یاران من فقط از ناحیه است. پس فرمان به کشتار آنان می دهد به طوری که دیگر کسی از آنها در مدینه شناخته نمی شود، آنان و حتی زنانشان سر به بیابان ها و کوه ها می گذراند و به سوی مکه می گریزند. چند روزی دست به کشتار آنها می زند سپس دست نگه می دارد و هر کس از آنان یافت شود وحشت زده است تا اینکه نهضت مهدی(ع) در مکه آشکار شود و هر کس که به آنجا آمده گرد آن حضرت جمع می شود».[10[ هتّاکی سفیانی به مسجد النبی(ص) نیز کشیده می شود.[11] 👈امام صادق(ع) در جای دیگر فرمودند: «سفیانی لشکری را به مدینه گسیل می دارد که آنجا را خراب و قبر مطهر [حضرت رسول(ص)] را منهدم می کنند و استران و چهارپایان آنها در مسجدالنبی(ص) مدفوع خود را می ریزند».[12[ ♦️سپاه سفیانی به دنبال خبر ظهور امام عصر(ع) روانه مدینه شده بود و به دنبال ایشان می گشتند. در ادامه بیشتر به موضوع خواهیم پرداخت. 📚پی نوشت ها: 9. تفصیل این مطلب و جنایات و کشتارگاه هایی را که سفیانی در شهرهای مختلف عراق از خون شیعیان به راه می اندازد در کتاب شش ماه پایانی، نوشته استاد مجتبی الساده مطالعه نمایید. 10. نسخه خطی، فتن، ابن حماد، ص89، به نقل از: عصر ظهور، ص 145. 11. تفصیل بیشتر این مطلب را در ضمن حوادث ماه محرم کتاب شش ماه پایانی مطالعه نمایید. 12. الزام الناصب، ج2، ص166؛ یوم الخلاص، ص701. 🌹 https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
ظهور بسیار نزدیک است حیدر بادنور: بسم الله الرحمن الرحیم امام حسین علیه‌السّلام یک کیمیایی است که انسان به هر مس بد رنگی بزند طلا می‌شود. روز قیامت چیزی که برای انسان می‌ماند و زیاد ارزش دارد عزاداری بر سیدالشهداء علیه‌السّلام است و کاری است که حضرت بقیه الله ارواحنا فداه هر صبح و شام انجام می‌دهند. ((هر چی انسان پاکتر باشد، هر چه انسان به خدا نزدیکتر باشد)) وقتــــــی نام ابی‌عبدالله‌الحسین (علیه السلام) برده می شود قلبش محزون می شود. حالا چه مصیبت بخوانند چه نخوانند اگر امروز به فکر بیدار شدن از خواب غفلت نیفتاده باشید اگر امروز تصمیم نگرفته باشید که با حسین باشید اگر امروز شما هنوز هم بنا داشته باشید گناه کنید قطعا و یقیناً بدانید که دیگه از خواب غفلت بیدار نمیشید مرده‌ای هستید که در بین زنده‌ها در حرکتید. چکار کنیم تا از حالت افسردگی روحی بیرون بیاییم‌ و نشاط داشته باشیم؟ اگر انسان از بندگی خدای تعالی خارج شود دچار وسوسه های شیطان می‌شود و شیطان به سراغش می‌آید و حالت افسردگی پیدا می‌کند که جانش به لبش می‌آید. حتی گاه مراجعه به اطباء فایده ندارد هیچ راهی ندارد جز « أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» ممکن است حوصله ذکر پروردگار را نداشته باشید امّا چند روزی به یاد خدا باشید و ذکر بگویید بعد از چند روز یک حال نشاطی پیدا می‌کنید کسی که افسردگی روحی دارد ممکن است چند روز در خود اثری نبیند ولی بعد از چند روز به کلّی برطرف می‌شود. روایت دارد که روزی هفتاد مرتبه «لا حول ولا قوة الّا بالله العلی العظیم » بگوید روز اوّل شاید فرقی نکند چون با خراب کردن دیوار اوّل، دوّم، سوّم، اتاق روشن نمی‌شود باید دیوار آخر خراب شود تا اثری پیدا شود. لااقل ده تا بیست روز تجربه کنید تا افسردگی روحیتان از بین برود شخصی می‌گفت بیست سال است که یک خنده واقعی نکردم گاه تبسم می‌کنم امّا تحمیلی است، نشاط ندارم، به او گفتم مگر خدا نداری! حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السّلام در گودی قتلگاه افتاده بود ولی چه نشاطی داشت با خدا مناجات می‌کرد (رضاً بِرِضائِک) اصحاب حضرت شب عاشورا با هم شوخی می‌کردند. اگر کسی بتواند درست شود، خدا می‌‌داند خودش را بسازد، اهمیت به حقیقت بدهد و راه راستی را که انتخاب کرده با کمال ✨ جدیت به پیش ببرد، به خودش قسم، به ذات مقدس پروردگار قسم، خیلی آسان هم ممکن است از او امتحان شود و بعد خلیفة الله شود. يا داوُدُ إِنَّا جَعَلْناكَ خَليفَةً فِي الْأَرْضِ فَاحْكُمْ» خوشا به حال این بزرگان از انبیاء، که نامشان در کتاب الهی ثبت می‌‌شود «و اذکر فی الکتاب داود»  ای پیغمبر، داود را یاد کن، «نِعْمَ الْعَبْدُ»  بندۀ خوبی بود. می‌‌شود در کتاب حجت بن الحسن أرواحنا فداه نام شما درج شود، فلانی را هم یاد کنید، فلانی را هم یاد کن، فلانی را هم اسمش را بنویس «نِعْمَ الْعَبْدُ» بندۀ خوبی بود، خوب کار کرد، خوب همت کرد، خوب امتحان داد. این که حضرت بقیه الله ارواحنا فداه در پس پرده غیبت‌اند برای این است که آخرین سفیر خداست اگر بیاید همان معامله را با ایشان می‌کنند که با جدش امام حسین علیه‌السّلام کردند. ببینید نسبت به امام حسین علیه‌السّلام چه کردند. ما بر چه مصیبتی در ایام عاشورا گریه کنیم؟ بزرگترین مصیبت در این ایام و در قضیه کربلا این است که بشر به عظمت امام زمانش اطلاع پیدا نکند سه شبانه روز در میان بیابان بدن بی‌جانش بیافتد و دفنش نکنند، خیلی عجیب است قلب عالم امکان است، بزرگترین موجود بعد از خداست، چطور می‌شود که حتی ایشان را دفن نکنند، قطعه قطعه‌اش کنند. مصیبت این است که این بشری که باید خلیفة‌الله باشد، روز اول که خدا به ملائکه فرمود: «إِنِّی جاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَةً» این عمل را انجام دهد. 🌴گوهر معرفت🌴 والسلام علیکم و رحمة‌الله وبرکاته
🔴 در دین مسیحیت،انتظار برای ظهور ناگهانی امام مهدی عج 🌕 انجیل متی 23➖ پس اگر کسی به شما بگوید :اینک مسیح دراینجا است یا درآنجا است باور نکنید 24➖ زیرا که مسیحان دروغین و پیغمبران کاذبی خواهند برخواست و علامات عظیم وآیات را چنان ظاهر خواهند ساخت که اگر ممکن بود برگزیدگان را نیز اغواء میکرد 25و26➖اینکه من شما را قبل ازآن خبر دادم پس هرگاه به شما بگویند که اینک در صحرا است، بیرون نروید. یا آنکه درخلوت خانه است باور نکنید 27➖ زیرا همانند برق که از مشرق بیرون می آید و تا مغرب ظاهر میگردد، آمدن فرزند انسان نیز چنین خواهدبود (یعنی ظهور امام مهدی عج ناگهانیست) 28➖زان رو که هرجا مُرداری هست کرکسان درآن جمع خواهند شد 29➖ و بعد از زحمت آن ایام فی الفور آفتاب تاریک خواهد گشت و ماه نور خود را نخواهد بخشید و ستارگان از فلک خواهند افتاد و قوتهای آسمان متزلزل خواهد شد 30➖ و در آن وقت علامت فرزندِ انسان (امام مهدی عج) بر آسمان ظاهر خواهد گردید و آنگاه جمیع طوائف زمین سینه زنی خواهند نمود و خواهند دید فرزندِ انسان را که با قدرت وجلال عظیم بر ابرهای آسمان می آید 31 ➖ و فرشته های خود را خواهد فرستاد با صور بلند آواز، و آنها برگزیدگانش را جمع خواهند نمود از اطراف اربعه از کران تا به کران ✍ (یعنی نشانه های آسمانی ظهور رخ خواهند داد و با صیحه آسمانی که صدای جبرائیل ع است 313 تن یاران امام مهدی عج جمع میگردند) 32➖ پس مثلی از درخت انجیر فرا گیرید که چون شاخ آن برگ می آورد،فصل تابستان را نزدیک می دانید 33➖ همچنین چون شما تمامی این چیزها را مشاهده نمایید، بدانید که نزدیک است بلکه بر در(پشت در) است 34➖ به درستی که به شما میگوییم که تا جمیع این چیزها کامل نگردد هم این طبقه منقرض خواهد گشت 35➖ وهر آیینه آسمان وزمین زائل خواهد شد و اما کلام من زائل نخواهد گشت 36➖ و سوای خالق من (خدا) و بس هیچکس حتی ملائکه آسمان هم از آن روز و ساعت مطلع نیستند 37➖ و چنان چه در ماجرای نوح میبود، آمدن فرزند انسان نیز به همان وضع خواهد بود 38➖ زیرا چنانکه در ایام قبل از طوفان میخوردند و می آشامیدند و ازدواج میکردند تا وقت داخل شدن نوح در کشتی 39➖ و تا آمدن طوفان و فرو رفتن همگی آنها بی خبر بودند ، آمدن فرزندانسان (امام مهدی عج) نیز همانگونه خواهد بود 40➖ آنگاه دو نفر که در مزرعه باشند یکی گرفته خواهد شد و دیگری رها خواهد گردید 41➖ و آن دو زن که آس کنند یکی گرفته ودیگری رها خواهد گشت ✍ (یعنی مردم جدا میشوند و هرکس قرار است نجات یابد خواهد یافت و آنکه قرار است بمیرد خواهد مرد) 42➖ پس بیدار باشید زیرا آگاه نیستید که خداوند شما در چه ساعت وارد خواهد گردید 📜 انجیل متی فصل 24، آیات 23-42 📜 بشارات عهدین ص274 بشارت 50 🌕 در انجیل مرقس، مسیح (ع) فرمودند: و بر حقيقت آن روز و آن ساعت نه ملائكه آسمان و نه فرزند، هيچ‌كس مطلع نيست. پس بر حذر و بیدار شده، دعا کنید زیرا که از هنگام رسیدن آن زمان مطلع نیستید. مثل کسی که به سفر دوری رفته و خانه خود را واگذاشته و ملازمان خود را بر آن گماشته، هر یکی را به شغلی خاص مقرر نموده و دربان را امر نموده که بیدار بماند، به این صورت بیدار باشید زیرا که نمی دانید که صاحبخانه چه وقتی می آید، در شام یا نصف شب یا بانگ خروس یا صبح، مبادا ناگهان آمده، شما را در خواب بیابد، و آنچه به شما می گویم به همه می گویم 📜 انجیل مرقس فصل 13 آیات 33-37 📜 بشارات عهدین بشارت 50 🌕 انجيل لوقا پس باید كه كمرهاى شما بسته باشد و چراغ‌ هاى شما افروخته باشد و خودتان مانند آن كسانى باشید كه آقای خود را انتظار میکشند كه چه وقتی از عروسى بازآید كه چون بیاید و در بزند، بی درنگ در را باز کنید. خوشا به حال آن نوكران كه چون آقا آيد، آنها را بيدار بيابد. و من به شما مى‌گويم كه به درستى كمر خود را بسته آنها را نشانيد و نزدشان آمده آنان را خدمت خواهد نمود 📜 انجيل لوقا ص 154 باب 12 بند 35-37 📜 بشارات عهدین بشارت 50 🌕 آیات 101-102 یونس : ﺑﮕﻮ ﺑﺎ ﺗﺄﻣﻞ ﺑﻨﮕﺮﻳﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﭼﻪ ﭼﻴﺰﻫﺎست ؟ ﻭلی ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﻭ ﻫﺸﺪﺍﺭﻫﺎ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﮔﺮﻭهی ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻧﻤﻰ  ﺁﻭﺭﻧﺪ ، سودی نمیدهد➖ﭘﺲ ﺁﻳﺎ ﺟﺰ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺭﻭﺯﻫﺎی ﻛﺴﺎنی ﺭﺍ ﻛﻪ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭﮔﺬﺷﺘﻨﺪ ، ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻣﻰ ﺑﺮﻧﺪ؟ ﺑﮕﻮ : ﭘﺲ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺑﻤﺎﻧﻴﺪ ﻛﻪ ﻣﻦ هم ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﻣﻨﺘﻈﺮﺍنم ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
‍ ‍⭕️ علت افزایش 🔥قسمت چهارم🔥 ⬅️آزار پدر و مادر عامل کوتاهی عمر امام صادق علیه السلام می فرماید: «نعوذ بالله من الذنوب التی تعجل الفناء وتقرب الآجال و تخلی الدیار ،و هی قطیعة الرحم و العقوق و ترک البر»: «پناه می برم به خدا از گناهانی که در نابودی شتاب می کنند و مرگ ها را نزدیک می سازد و خانه را بی خانمان می کنند و آنها عبارتند از : ⛔️قطع رحم ، ⛔️آزردن والدین ⛔️و دست کشیدن از احسان و نیکی» .(اصول کافی ج4 ص184) ⬅️در حدیثی دیگر رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرماید: «سه گناه است که در کیفر آن (در دنیا)شتاب شود و به روز قیامت نیفتد : 💥 نافرمانی و آزردن پدر و مادر ، 💥ستم بر مردم 💥و کفران احسان و نیکی(یعنی ترک احسان ونیکی)». (امالی شیخ طوسی ج2 ص13) ⬅️اینها مهمترین گناهانی است که در کوتاهی عمر و مرگ های ناگهانی و بد نقش به سزایی دارد. 🌹 گروه ظهور بسیار نزدیک است http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d 🌴کانال ظهور بسیار نزدیک است🌴 🌺 اللهم عجل لولیک الفرج 🌺 https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚 داستان شفای بچه آلمانی بدست باب الحوائج حضرت علی اصغر علیه السلام 👤 حجه الاسلام دارستانی 👌 از دست ندهید https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚 ما صاحب داریم 😭 ما داریم 👈 حتما ببینید و نشر دهید 👤 حجت الاسلام صراف https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید