eitaa logo
🌴🇮🇷 کانال ظهور بسیار نزدیک است🇮🇷🌴
23.5هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
8.9هزار ویدیو
144 فایل
💓 شواهد نشان میدهد در دوران پیش از ظهور قرار داریم بزودی خبرهایی مهمی جهان را شگفت زده خواهد کرد لینک https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c ارتباط با ادمین: @Hedar_badnoor @Zohoremahdi تبادل و تبلیغات ارزان @TablighatZohor ‏‪
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴بشارت.. امام خامنه ای: انشالله به فضل الهی همگان زوال اسراییل وزوال آمریکا را خواهند دید.. امریکا مانند کشتی تایتانیک سقوط خواهد کرد 🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴 https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید 🌺اللهم عجل لولیک الفرج🌺
✅✅ادامه بخش دوم 🛑این انقلاب و قیام بقدري مهم است که وقتي از امیرالمؤمنین علیه السلام از زمان ظهور ميپرسند حضرت جواب ميفرمایند که وقتي قیامي در خراسان (ایران) اتفاق بیفتد. و در حدیث دیگري حضرت امیر، خروج پرچمهاي سیاه یا انقلاب دوست داران حسین را همردیف صیحهي اسماني در رمضان قرار داده و ميفرمایند: (( انتظروا الفرج من ..... الرایات السود من خراسان و الفزعة في شهر رمضان غیبت نعماني، باب۱۴ ،حدیث ۸)) ✅✅ این احادیث و متون تنها بخش کوچکی از روایات موجود در مورد ایران و انقلاب ایران میباشد که کسانی که اهل مطالعه و تحقیق هستند این امر را به راحتی تایید میکنند. وجود مشکلات و بی عدالتی ها در ایران غیر قابل رد کردن میباشد ولی دلیلی بر باطل بودن انقلاب نمیباشد به طوری که صد ها حدیث در تایید انقلاب مردم ایران وجود دارد در ضمن حق بودن انقلاب به معنی حق بودن افرادی که خود را انقلابی مینامند نیست و خیلی از افراد و مسئولین فعلی فقط ظاهری انقلابی دارند و کاملا ضد این مسیر و انقلاب هستند با عملکردی که از خودشون نشان داده اند. @Zohorbesyarnazdikast 🌴ظهور بسیار نزدیک است🌴 🌺اللهم عجل لولیک الفرج🌺
🔵قسمت دوم ✅انقلاب ایران قبل از ظهور همچنین درالغیبۀ نعمانی، از مراحل قیام قوم مشرق زمین (ایران)قبل از ظهور نیز سخن به میان آمده است که دو مرحله حق خویش را از دشمنان طلب می کنند (یَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا یُعْطَوْنَهُ ثُمَّ یَطْلُبُونَهُ فَلَا یُعْطَوْنَهُ) اما وقتی خواسته آنان برآورده نمی شود (فَإِذَا رَأَوْا ذَلِکَ) این بارازراه قدرت نظامی،حق خویش راازدشمن طلب میکنند (وَضَعُوا سُیُوفَهُمْ عَلَی عَوَاتِقِهِمْ) آنگاه دشمن مجبوربه پذیرش مطالبات حق ایرانیان خواهد شد (فَیُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ) اما ایرانیان آماده رویارویی شده و جنگ با دشمن رخ خواهد داد (یَقُومُوا ... قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء) و سرانجام انقلاب ایران به طلوع فجر حکومت جهانی مهدوی متصل خواهد شد (وَ لا یَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَی صَاحِبِکُمْ) که عبارۀ اخری تعبیر قرآنی "وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِین" در سرنوشت انقلاب "قیام مردی از قم" است که ذکر گردید. ✅انقلاب ایران قبل از ظهور در منابع فریقین بیان گردید، انقلاب شیعی با آرمان زمینه سازی ظهور در ایران تشکیل می شود ودر احادیث متعدد شیعه و اهل سنت به این موضوع تصریح شده است. از جمله در کتاب الغیبۀ نعمانی به نقل از امام باقر، به انقلاب زمینه ساز در مشرق اشاره شده است که سرانجام به حکومت جهانی امام عصر متصل خواهد شد: کَأَنِّی بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ یَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا یُعْطَوْنَهُ ثُمَّ یَطْلُبُونَهُ فَلَا یُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِکَ وَضَعُوا سُیُوفَهُمْ عَلَی عَوَاتِقِهِمْ فَیُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ فَلَا یَقْبَلُونَهُ حَتَّی یَقُومُوا وَ لَا یَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَی صَاحِبِکُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ أَمَا إِنِّی لَوْ أَدْرَکْتُ ذَلِکَ لَاسْتَبْقَیْتُ نَفْسِی لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ. قومی در مشرق خروج (قیام و انقلاب) می‌کنند. حق خویش را از دشمن مطالبه می‌کنند ولی به آنان داده نمی‌شود، برای بار دوم، حق خویش را از دشمن مطالبه می‌کنند اما به آنان داده نمی‌شود، وقتی چنین می‌بینند، سلاح های خویش را بر گردن خویش می‌افکنند (کنایه از قدرت نمایی نظامی یا حمله به دشمن)، پس آنچه می‌طلبند به ایشان می‌دهند ولی از پذیرفتن آن خودداری می‌کنند تا اینکه قیام کرده و پرچم حکومت خویش را به امام عصر تحویل می‌دهند و کشته های این انقلاب و قیام، شهید محسوب می‌شوند، بدانید اگر من آن زمان را درک کنم، حتماً خودرابرای امام مهدی نگاه می‌داشتم.شایان ذکر است محتوای حدیث فوق به نقل از پیامبر توسط محمد بن سلیمان اسدی کوفی در کتاب المناقب(از عالمان زیدیه در بین سالهای ۲۴۰ تا ۳۲۰ ق می زیسته است)، قبل از مرحوم نعمانی (وفات ۳۶۰ ق) نیز نقل شده است.البته مضون حدیث الغیبۀ نعمانی در منابع فریقین شیعه و اهل سنت نیز گزارش شده است؛ از جمله درکتاب دلائل الإمامۀ‌ از پیامبر،مراحل انقلاب ایران قبل از ظهور چنین ترسیم شده است: قَالَ رَسُولُ اللَّه‌: إِنَّا أَهْلُ بَیْتٍ اخْتَارَ اللَّهُ لَنَا الْآخِرَةَ عَلَی الدُّنْیَا، وَ إِنَّ أَهْلَ بَیْتِی سَیَلْقَوْنَ بَعْدِی بَلَاءً وَ تَطْرِیداً وَ تَشْرِیداً، حَتَّی یَجِی‌ءَ قَوْمٌ مِنْ هَاهُنَا وَ أَشَارَ بِیَدِهِ إِلَی الْمَشْرِقِ أَصْحَابُ رَایَاتٍ سُودٍ، یَسْأَلُونَ الْحَقَّ فَلَا یُعْطَوْنَهُ حَتَّی أَعَادَهَا ثَلَاثاً فَیُقَاتِلُونَ فَیُنْصَرُونَ، وَ لَا یَزَالُونَ کَذَلِکَ حَتَّی یَدْفَعُونَهَا إِلَی رَجُلٍ مِنْ أَهْلِ بَیْتِی، فَیَمْلَأَهَا قِسْطاً وَ عَدْلًا، کَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً، فَمَنْ أَدْرَکَهُ مِنْکُمْ فَلْیَأْتِهِ وَ لَوْ حَبْواً عَلَی الثَّلْج. مشابه این حدیث دردیگر منابع شیعی همچون:کتاب شرح الأخبارنعمان مغربی، کشف اللغمۀاربلی، الدرالنظیم فی مناقب الائمه ابن حاتم شامی، العدد القویۀ حلی، منتخب الانوار المضیئۀ نیلی نجفی، اثبات الهداۀ حرعاملی، بهجۀ النظر حلیۀ الأبرارو غایۀ المرام محدث بحرانی، الملاحم و الفتن ابن طاووس، بحارالأنوارعلامه مجلسی، ریاض الأبرار فی مناقب الائمه جزائری نیز نقل شده است. شگفت آور اینکه درمنابع اهل سنت نیز به کثرت از زبان پیامبر، مضمون احادیث شیعی نقل شده است؛ گویی اینکه برای نصرت و یاری انقلاب زمینه ساز ظهور و عدم مخالفت با قیام ایرانیان به نوعی با اهل سنت اتمام حجت شده باشد.ازجمله درکتاب سنن ابن ماجه از "صحاح سته" اهل سنت،از قول پیامبر مشابه حدیث امام باقر درالغیبۀ نعمانی تکرار شده است: یَأتِیَ قَومٌ مِن قِبَلِ المَشرِقِ مَعَهُم رایاتٌ سودٌ، فَیَسأَلونَ الخَیرَ (الْحَقَّ)فَلا یُعطَونَهُ، فَیُقاتِلونَ فَیُنصَرونَ، فَیُعطَونَ ما سَأَلوا فَلا یَقبَلونَهُ، حَتّی‌ یَدفَعوها إلی‌ رَجُلٍ مِن أهلِ بَیتی،فَیَملَؤُها قِسطاًکَما مَلَؤوها جَوراً،فَمَن أدرذلِکَ مِنکُم، فَلیَأتِهِم ولَوحَبواً عَلَی الثَّلج. @Zohorbesyarnazdikast 🌺اللهم عجل لولیک الفرج 🌺
🔵قسمت سوم و در کتاب مستدرک الصحیحین حاکم نیشابوری که مطابق منهج صحیح مسلم و بخاری (معتبرترین کتب نزد اهل سنت بعد از قرآن) تدوین شده است، نیز از قول پیامبر بر "پرچم هدایت" انقلاب ایرانیان قبل از ظهور تاکید ویژه شده است🚩🇮🇷 قَالَ رَسُولُ اللَّه‌: إنّا أهلُ بَیتٍ اختارَ اللَّهُ لَنَا الآخِرَةَ عَلَی الدُّنیا، وإنَّهُ سَیَلقی‌ أهلُ بَیتی مِن بَعدی تَطریداً وتَشریداً فِی البِلادِ، حَتّی‌ تَرتَفِعَ رایاتُ سودٍ مِنَ المَشرِقِ، فَیَسأَلونَ الحَقَّ فَلا یُعطونَهُ، ثُمَّ یَسأَلونَهُ فَلا یُعطونَهُ، ثُمَّ یَسأَلونَهُ فَلا یُعطونَهُ، فَیُقاتِلونَ فَیُنصَرونَ، فَمَن أدرَکَهُ مِنکُم أو مِن أعقابِکُم فَلیَأتِ إمامَ أهلِ بَیتی ولَو حَبواً عَلَی الثَّلجِ، فَإِنَّها رایاتُ‌ هُدیً، یَدفَعونها إلی‌ رَجُلٍ مِن أهلِ بَیتی، یُواطِئُ اسمُهُ اسمی فَیَملِکُ الأَرضَ، فَیَملَؤُها قِسطاً وعَدلًا کَما مُلِئَت جَوراً وظُلماً. رسول الله فرمودند: ما اهل بیتی هستیم که خداوند، آخرت را برای ما به جای دنیا برگزیده است، و زود است که اهل بیت من، پس از من، در شهرها تحت فشار قرار گیرند و رانده شوند، تا این که صاحبانِ‌ پرچم‌های سیاه از مشرق سر برآورند و حق را طلب نمایند ولی به آنها داده نمی‌شود. دوباره طلب می‌کنند؛ ولی داده نمی‌شود. بار سوم، طلب می‌کنند. باز هم داده نمی‌شود. پس می‌جنگند و پیروز می‌شوند. پس هر کس از شما و از نسل شما آن را درک کرد، نزد امامی از اهل بیت من بیاید، هرچند که پابرهنه بر برف و سرما باشد؛ چرا که آنان پرچم‌های هدایت اند. آنها پرچم‌ قیام خویش را به مردی از اهل بیت من تحویل می دهند که نامش، همنام من است ... و حاکم زمین می‌شود و آن را آکنده از عدل و داد می‌کند، همان گونه که آکنده از جور و ستم شده است. و مشابه آن در دیگر منابع اهل سنت همچون: الملاحم ابن منادی، کنزالعمّال متقی هندی، إبراز الوهم المکنون غماری، الحاوی للفتاوی سیوطی، ذخائر العقبی طبری، عقد الدرر شافعی، الفصول المهمه ابن صباغ مالکی، جواهر العقدین سمهودی، ینابیع المودۀ  قندوزی، سبل الهدی و الرشاد شامی، العرف الوردی سیوطی، القول المختصر ابن حجر، توضیح الدلائل ایجی، البدایۀ و النهایۀ و معجزات النبی ابن کثیر، میزان الاعتدال ذهبی، إمتاع الأسماع مقریزی، الاذاعۀ قنوجی، المنار المنیف ابن قیم جوزی، اتحاف الخیرۀالبوصیری، الخصائص الکبری و الدررالمنثورسیوطی، المعجم الأوسط‌ طبرانی، السنن الواردۀ دانی و دیگر منابع اهل سنت ذکر شده است. همچنین منابع متقدم اهل سنت همچون: المصنّف ابن ابی شیبه (استاد بخاری وفات ۲۳۵ ق)، سنن ابن ماجه (وفات ۲۷۳ ق)،البحر الزخار ابوبکر البزار (وفات ۲۹۲ ق)، مسند ابویعلی موصلی (وفات ۳۰۷ ق)، مسند الشاشی (وفات ۳۳۵ ق)، الملاحم ابن منادی (وفات ۳۳۶ ق)، البلدان ابن فقیه (وفات ۳۴۰ ق)، همگی قبل از کتاب الغیبۀ نعمانی (وفات ۳۶۰ ق)، نیز حدیث انقلاب قوم مشرق زمین را از پیامبر نقل کرده اند. همانگونه که ملاحظه گردید در منابع اهل سنت به کثرت از قول پیامبر، مضمون احادیث شیعی تکرار شده است؛ گویی اینکه برای نصرت و یاری انقلاب زمینه ساز ظهور و عدم مخالفت با قیام ایرانیان به نوعی با اهل سنت اتمام حجت شده است. نتیجه اینکه از رخدادهای مشترک در منابع فریقین شیعه و اهل سنت به عنوان نشانه ظهوربه طرق متعددو به تواتراز وقوع انقلاب مشرق زمین قبل از ظهور و پیشگویی اعجازگونه پیامبر از سرنوشت این انقلاب در ایران سخن به میان آمده است که به حکومت جهانی امام عصر متصل خواهد شد. @Zohorbesyarnazdikast 🌴 ظهور بسیار نزدیک است🌴 🌺ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج🌺
🔵قسمت چهارم ⭕️وثاقت سندی حدیث قوم مشرق زمین قبل از ظهور هرچند به دلیل تواتر معنوی حدیث قوم مشرق، از بررسی سندی بی نیاز هستیم با این حال، سلسله اسناد در کتاب سنن ابن ماجه و الغیبۀ نعمانی نیز بررسی خواهد شد: سند حدیث قیام قوم مشرق در سنن ابن ماجه اهل سنت در سند حدیث خروج قوم مشرق زمین در کتاب سن ابن ماجه، به دلیل یزید بن ابی زیاد که شیعه بوده است، مناقشه می کنند اما واقعیت این است که در بین خود رجالیون اهل سنت در توثیق و تضعیف این راوی، اختلاف نظر جدی وجود دارد. توضیح بیشتر اینکه: بستوی، هرچند در ابتدا اعتراف می کند که روایات خروج قوم مشرق زمین به طریق دیگری در کتاب مستدرک حاکم نیز نقل شده است که مطابق دیدگاه شیخین بخاری و مسلم، توثیق می شودو یا حداقل از دیدگاه ذهبی، حسن الحدیث است اما در کمال تعجب، بستوی (محقق معاصر اهل سنت عربستان سعودی)، هرچند دیدگاه ابن کثیر- که سخت گیری آن به مذهب شیعه مبرهن است- درباره حدیث اخیر را با عبارت "إسناده حسن" ذکر می کند، اما در ادامه مناقشه کرده و در نهایت سند احادیثی را که یزید بن ابی زیاد در طریق آن قرار دارد، ضعیف می شمرداما در مقابل برخی محققین، مبانی این دیدگاه را نفی کرده و حدیث را توثیق کرده اند. بنابراین سند حدیث سنن ابن ماجه، معتبر است: عثمان بن ابی شیبه: ثقة، حافظ، شهیر معاویة بن هشام: ثقة علی بن صالح بن حی: ثقة، صالح یزید بن ابی زیاد: صدوق، ثقة ابراهیم نخعی: ثقة علقمة بن قیس: ثقة، ثبت، فقیه، عابد عبد الله بن مسعود: صحابی، هاجر الهجرتین و کان صاحب رسول الله. @Zohorbesyarnazdikast 🌴 ظهور بسیار نزدیک است🌴 🌺ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج🌺
🔵قسمت پنجم ⭕️سند حدیث قیام قوم مشرق در الغیبۀ نعمانی حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِیدٍ قَالَ حَدَّثَنِی عَلِیُّ بْنُ الْحَسَنِ عَنْ أَخِیهِ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ عَنْ أَبِیهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عُمَرَ الْحَلَبِیِّ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ مُوسَی عَنْ مُعَمَّرِ بْنِ یَحْیَی بْنِ سَامٍ عَنْ أَبِی خَالِدٍ الْکَابُلِیِّ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ أَنَّهُ قَالَ: کَأَنِّی بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِق‌ ... ⭕️سندشناسی حدیث: ۱. أحمد بن محمد بن سعید (معروف به ابن عقده) :احادیث ابن عقده، به فور در کتب اربعه شیعه یافت می‌شود و وثاقت وی نزد رجالیون بزرگ شیعی ثابت است؛ قدمای امامیه بر وثوق وی تاکید داشته اند. نجاشی، وی را چنین توصیف می کند:هذا رجل جلیل فی أصحاب الحدیث‌ و عظم محله و ثقته و أمانته‌ شیخ طوسی‌ نیز ابن عقده را جلیل القدر و عظیم المنزلة توصیف کرده است. ۲. علی بن الحسن (علی بن الحسن بن علی بن فضال) ‌:ثقه جلیل. نجاشی از وی به اصحابنا تعبیر کرده است و کشیّ، به وثاقت او رای داده است ۳. أخیه محمد بن الحسن (محمد بن الحسن بن علی بن فضال) :ثقه. ۴. ابیه (الحسن بن علی بن فضال) :جلۀ اصحابنا من فقهاء ثقه جلیل من اصحاب الاجماع. ۵. احمد بن عمر الحلبی (أحمد بن عمر بن أبی شعبة الحلبی) :ثقه امامی صحیح المذهب. ۶. الحسین بن موسی (الحسین بن موسی الحناط) :ثقه امامی.  ۷. معمر بن یحیی بن سام:ثقه امامی. ۸. أبوخالد الکابلی (کنکر أبو خالد الکابلی) :امامی ثقه جلیل من حواری امام السجاد. بنابراین، راویان حدیث "قوم مشرق زمین" همگی از ثقات هستند و سند آن نیز معتبر است.  ⭕️بررسی محتوایی حدیث انقلاب مشرق زمین (ایران) قبل از ظهور قد خرجوا بالمشرق: قیام و انقلاب علیه حاکم جائر و ظالم خروج در اصطلاح به قیام، انقلاب و تلاش برای تشکیل حکومت تعبیر می‌شودواز آنجا که این پرچم به هدایت نیز توصیف شده است (قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء)، خروج علیه حاکم جائر و ظالم، یکی از مصادیق بارز آن خواهد بود. و ناگفته پیداست به قرینه "لَایَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَی صَاحِبِکُم وقَتْلَاهُمْ شُهَدَاء" تایید و مشروعیت قیام در عصر غیبت با هدف زمینه سازی ظهور نیز اثبات می‌گردد. @Zohorbesyarnazdikast 🌴 ظهور بسیار نزدیک است🌴 🌺ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج🌺
‌🔵شرایط ظهور 🔶قسمت دوم ♦️در قسمت قبل با یه مثالی شروع کردیم و مثال قطار بود، گفتیم قطار یک شرایطی داره مثل ریل و نیروی محرکه و یک نشانه‌هایی داره رسیدن قطار مثل: دود و سوت. ♦️توی این قسمت می‌خوایم یکمی بیشتر چند تا مثال دیگه براتون بزنم تا این مطلب خوب براتون واضح بشه؛ مثلا ببینید خیلی مثال‌های ساده و دم دستی براتون عرض می‌کنم. ♦️اینکه موقع بیماری رنگ صورت آدم عوض میشه دمای بدن تغییر پیدا می‌کنه، ضربان قلب عوض میشه و برخی تغییرات دیگه توی بیماریا اینا چیه؟ اینا خود بیماریه؟ اینا علت بیماریه؟ آفرین بر شما. اینا نه بیماریه نه علت بیماری. اینا نشانه‌های بیماری، علامت بیماریه. ♦️پزشکان محترم از روی این علامت‌ها میان نگاه می‌کنن دمای بدن، ضربان قلب از روی این علامت‌ها می‌فهمن که توی بدن یه اتفاقی افتاده، بدن بیمار شده. اون ویروسی که مثلا بیماری رو به وجود آورده اون علت و شرط  تولید بیماریه؛ این دمای بدن، تغییر رنگ صورت اینا نشانه‌های بیماریه. ♦️اگر بخوایم بیماری رو از بین ببریم باید چیکار کنیم؟ باید بریم سراغ اون شرط و علته نه علامت. اگر بیایم مثلا رنگ صورت به یه نحوی عوض بکنیم؛ دمای بدن با یخ بیاریم پایین تا تب نداشته باشه، بیماری خوب شده؟ نه فقط نشونه رو از بین بردیم. ♦️یا مثلا مثال دیگه؛ سفید شدن موی سر و صورت این چه ارتباطی با پیری داره؟ علت پیریه؟ نه. ♦️نشانه پیری است، نشانه اینه که دیگه کم کم داره سنش زیاد میشه. خود پیری یه علت دیگه داره که آدم پیر میشه؛ مرور زمان،مشکلات زندگی اینا نشانه‌هاست که متوجه می‌شیم. ♦️یا مثلا شاید خیلی‌هاتون توی کتاب‌ها خونده باشین قبل از وزش بادهای تند، باران‌های شدید،زلزله برخی از پرندگان و حیوانات زودتر متوجه می‌شن؛شروع می‌کنن به هیجان سر و صدا؛این سر و صدای پرندگان و حیوانات هیجانی که دارن قبل از زلزله و باران و باد تند، اینا آیا علت زلزله ‌است؟نه اینا نشانه‌ است، خبردار می‌شیم اگرمطلع باشیم؛اگر رفتار حیوانات بشناسیم از این سر و صدا، از این هیجان می‌فهمیم که داره اتفاقی می‌افته. علت وقوع زلزله چیه؟اون اتفاقاتی است که توی زمین افتاده، همون جور که توی علم زمین شناسی توضیح میدن اون اتفاقات می‌افته باعث میشه زمین بلرزه و تکان بخوره.اما یه نشانه‌هایی داره نشانه‌هاش و برخی حیوانات زودتر متوجه می‌شن. ♦️پس ببینین مثال رنگ صورت و دمای بدن رو گفتم ارتباطش با بیماری،مثال سفید شدن موی سر و صورت ارتباطش با پیری،هیجان پرندگان سر و صدایی که حیوانات دارند و ارتباطش با زلزله و باران تند. ♦️یه مثال دیگه هم آخرین مثالمون باشه عرض بکنم می‌خوایم اینجا یه ساختمون بسازیم مثلا یه مسجد، یه حسینیه بسازیم. چه چیز‌هایی نیاز داریم؟ اون علت علت‌‌ها و شرایطی که دست به دست هم میدن تا این حسینیه و مسجد ساخته بشه چیه؟یه زمین می‌خوایم،مصالح می‌خوایم،نیروی انسانی می‌خوایم،نقشه می‌خوایم.ابزار و دستگاهی می‌خوایم و یکسری چیز‌های دیگه اینا میشن علت‌های شرایط ایجاد این ساختمون. ♦️هرکدومش نباشه مسجد درست نمیشه؛ زمین نباشه،مسجد درست نمیشه، زمین باشه مصالح نداشته باشیم، مصالح باشه زمین باشه نیروی انسانی کارگری که اینا رو رو هم بذاره نداشته باشیم محقق نمیشه. اینا می‌گن شرایط ایجاد مسجد و حسینیه. ♦️اینا که دست به دست هم داد مسجد و حسینیه رو ساختیم بعد واسه اینکه مردم بدونن اینجا مسجد و حسینیه است یه تابلو قشنگ بر‌می‌داریم مثلا می‌نویسیم مسجد امام رضا( علیه‌ السلام) یه اسم انتخاب می‌کنیم سر در مسجد می‌زنیم؛بعد می‌گیم اونایی که از توی خیابون و کوچه رد می‌شن؛اونا خبر ندارن اینجا مسجده یکی دوتا تابلو هم سر کوچه سر خیابون می‌زنیم یه فلش می‌زنیم به سمت مسجد که کسی که رد میشه می‌خواد نماز بخونه بدونه اینجا مسجد. ♦️حالا سوال؟علت و شرط به وجود آمدن مسجد چیه؟ آفرین همون زمین، مصالح، نیروی انسانی که گفتیم. نشونه و علامت مسجد چیه؟این تابلوها. اگر این تابلو‌ها نباشه مسجد هست یا نیست؟اگر این تابلو‌ها نباشه مسجد سر جاش هست،فقط ما خبر دار نمی‌شیم که توی این کوچه مسجده.اما اگر اون شرایط نباشه،اصلا مسجد اینجا درست نمیشه. ♦️مثال قطار و قسمت قبل گفتیم.چهار تا مثال هم این قسمت براتون عرض کردم. می‌تونیم یک نتیجه گیری بکنیم که یا همه پدیده‌های عالم یا بسیاری از پدیده‌های عالم اینجورین که یک شرایطی دارند یک نشانه‌هایی. ♦️شرایط اون‌هاییست که باعث میشه اون پدیده به وجود بیاد؛اگر اون شرایط نباشه اون پدیده اصلا بوجود نمیاد. ♦️نشانه‌ها اون‌هایی هستند که خبردار می‌شیم که اینجا یک مطلبیست،تابلو نشانه وجود مسجده،رنگ سفید موی سر و صورت نشونه پیریه،دمای بدن نشانه بیماریه. ♦️بین اینا باید حواسمون باشه فرق بذاریم. ظهور هم همینجوریه،ظهور امام زمان(علیه السلام)یک شرایطی داره و نشانه‌هایی. ✍استاد حسین‌پور @Zohorbesyarnazdikast
🔵قسمت ششم ⭕️مراد از قوم مشرق: ایرانیان زمینه ساز ظهور هرچند مشرق اعم از ایران است لکن به دلیل قرائن متعدد از جمله تشکیل حکومت شیعی در مشرق با آرمان زمینه سازی ظهور امام عصر و معیار مهم دیگر یعنی شیعه اثنی عشری و معتقد به امامت امام دوازدهم (قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ ... وَ لَا یَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَی صَاحِبِکُم‌) و تحویل پرچم به حضرت صاحب امام مهدی (فَإِذَا ظَهَرَ الْمَهْدِیُّ بَعَثَ إِلَیْهِ بِالْبَیْعَةِ)، و نیز جنگ ایرانیان شیعی با یهود در فلسطین وَ قَضَیْنا إِلی‌ بَنِی إِسْرائِیلَ ... فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما ... بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ (سوره اسراء، آیه ۴-۵.) قَوْمٌ یَبْعَثُهُمُ اللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ فَلَا یَدَعُونَ وَتْراً لآِلِ مُحَمَّدٍ إِلَّا قَتَلُوه‌ (کلینی، الکافی، ج ۸، ص ۲۰۶. ابن قولویه، کامل الزیارات، ص ۶۳.) که به قرینه عبارت "قتلاهم شهداء" در حدیث انقلاب مشرق زمین قبل از ظهور (نعمانی، الغیبۀ، ص ۲۷۳.) و نیز به ضمیمه حدیث معرفی "اهل قم" به عنوان هویت ایرانی مجازات کنندگان یهود: کُنْتُ عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ... فَقُلْنَا جُعِلْنَا فِدَاکَ مَنْ هَؤُلَاءِ فَقَالَ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ هُمْ وَ اللَّهِ أَهْلُ قُمَّ. (مجلسی، بحارالأنوار، ج ۵۷، ص ۲۱۶.)، مشخص است که عقوبت اول یهود قبل از ظهور توسط ایرانیان شیعی رخ خواهد داد (برای آگاهی بیشتر: پورسیدآقایی، مواجهه امام زمان با قوم یهود در عصر ظهور، فصلنامه مشرق موعود، ش ۴۲، ص ۶۵-۶۷. پورسیدآقایی، نقش ایرانیان در عصر ظهور، فصلنامه پژوهش های مهدوی، ش ۲۵، ص ۲۶.) ⭕️در کنار ادله دیگر همچون قانون استبدال در قرآن: طبق قانون استبدال در قرآن {یَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیْرَکُمْ (سوره توبه، آیه ۳۹، سوره محمد، آیه ۳۸.)؛ إِنْ یَشَأْ یُذْهِبْکُمْ أَیُّهَا النَّاس‌ وَ یَأْتِ بِآخَرِینَ (سوره نساء، آیه ۱۳۳.)؛ مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَه‌ (سوره مائده، آیه ۵۴.) فَإِنْ یَکْفُرْ بِها هؤُلاءِ فَقَدْ وَکَّلْنا بِها قَوْماً لَیْسُوا بِها بِکافِرین‌ (سوره انعام، آیه ۸۹.)} خدواند وامدار و مدیون شخص یا قوم خاصی نیست. قانون استبدال، همان‌طور که بر ملت‌ها و جوامع حاکم است در مورد تبدیل و جایگزینی افراد نیز صدق می‌کند (کلینی، الکافی، ج ۲، ص ۵۵۳. صدوق، من لایحضره الفقیه، ج ۱، ص ۳۳۶.) بنابراین خداوند متعال جامعه و گروهی از بندگان خود را انتخاب می‌کند و مسئولیت تاریخی رهبری امت را برای پیش‌برد رسالت خویش بدان‌ها می‌سپارد تا آنها به بالاترین سطح تجربه سیاسی و تمدنی دست‌یابند، اما اگر آن قوم به امانت الهی خیانت ورزیده و از صراط مستقیم رسالت منحرف شوند، قانون استبدال بر آنها جاری می‌شود و خداوند آنها را به خاطر این خیانت، نیز مجازات کرده و از موضع رهبری کنار می‌گذارد و قوم دیگری را به جای آنها می‌آورد که برای پیش‌برد رسالت الهی شایسته‌تر و مناسب‌ترند. قانون قرآنی استبدال یکی از مهم‌ترین قوانین و قواعد تحولات اجتماعی در عرصه عقیدتی، سیاسی و جهادی است و در واقع سنت الهی برای محافظت از رسالت و پیام خداوند در برابر توطئه‌ها و انحرافات زمامداران خیانت‌کار در جهان اسلام است (ر. ک:جعفری، تفسیر کوثر، ج ۳، ص ۱۸۵. سلیمانی، سنت مندی تاریخ در قرآن از منظر شهید صدر، فصلنامه تاریخ در آیینه پژوهش، شماره ۲۵، ص ۹۳-۱۱۴. اراکی، مجموعه آثار نهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت، ج ۱، ص ۷۸.) و تطبیق آن در احادیث و تفاسیر فریقین شیعه و اهل سنت  بر قوم سلمان و ایرانیان واضح و مبرهن است که قیام و انقلاب مشرق زمینه ساز منحصر در ایران شیعی خواهد بود و نه سایر بلاد مشرق. و ارتکاز ذهنی اصحاب و تابعین ازقوم مشرق، نیز ایرانی ها بوده است و مولفین میراث حدیثی فریقین شیعه و اهل سنت نیز بر این امر تصریح کرده اند.و محققین نیز در اینکه مراد از مشرق، ایران می‌باشد، تردیدی به خود راه ندادند. بنابراین طبق احادیث فریقین، رایات مشرق قبل از ظهور که زمینه ساز حکومت مهدی موعود هستند دارای سه شاخص بسیار مهم یعنی:شیعه اثنی عشری و معتقد به امامت امام دوازدهم (وَ لَا یَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَی صَاحِبِکُم‌) ایرانی (قوم سلمان)  و آرمان آزادی فلسطین هستند: آرمان آزادی فلسطین از اهداف رایات مشرق زمینه ساز ظهور است که در منابع فریقین شیعه و اهل سنت ذکر شده است: قوْمٌ یَبْعَثُهُمُ اللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ (کلینی، الکافی، ج ۸، ص ۲۰۶.ابن قولویه، کامل الزیارات، ص ۶۳.)؛ کُنْتُ عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ... فَقُلْنَا جُعِلْنَا فِدَاکَ مَنْ هَؤُلَاءِ فَقَالَ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ هُمْ وَ اللَّهِ أَهْلُ قُمَّ مجلسی، بحارالأنوار،ج۵۷، ص۲۱۶ @Zohorbesyarnazdikast 🌴ظهور بسیار نزدیک است🌴 🌺اللهم عجل لولیک الفرج 🌺
🔵قسمت هشتم ⭕️دشمن قوم مشرق: جبهه استکبار (غربی ها و یهود صهیونیسم) و اما نوبت به این می رسد که دشمنان جبهه حق، جبهه مقابل قوم مشرق که حق خویش را در دو مرحله از آنان طلب می کنند (یَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا یُعْطَوْنَهُ ثُمَّ یَطْلُبُونَهُ فَلَا یُعْطَوْنَه‌) چه کسانی هستند؟ پاسخ بسیار واضح و روشن است، قطعا دشمنان دین اسلام و مذهب تشیع و در راس آنان، یهود و حامیان غربی شان در دائره جبهه استکبار و مخالفین جبهه حق قرار می‌گیرند. زیرا علاوه بر ادله عام قرآنی همچون عدوات یهود سرکش و حامیان شان در برابر جبهه مومنین (لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَ الَّذینَ أَشْرَکُوا)و امتداد نزاع حق و باطل در طول تاریخ و تبلور اصلی این نزاع در سرنوشت حاکمیت جهانی، ادله خاص دیگر همچون جنگ ایرانیان با یهود در فلسطین و اینکه سفیانی -به عنوان دشمن امام عصر-، نماینده رومی ها و غربی ها (فِی عُنُقِهِ صَلِیبٌ) و به عنوان کمربند امنیتی رژیم اسرائیل (إِنْ عُدْتُمْ الیهود بِالسُّفْیَانِیِّ عُدْنَا بِالْقَائِمِ) و نیز هم پیمان حکومت عربستان (آلِ بَنِی فُلَان‌)، در جبهه مقابل ایرانیان زمینه ساز قرار دارد، و از آنجا که پرچم انقلاب مشرق زمین به هدایت توصیف شده است که سرانجام پرچم حکومت خویش را به امام عصر اعطا خواهند نمود (وَ لَا یَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَی صَاحِبِکُمْ)، بنابراین دشمنان دین اسلام و مذهب تشیع و ولایت امام عصر یعنی مثلث شوم "غربی، عبری، عربی" بویژه یهود و حامیان غربی شان در دائره جبهه استکبار و در مقابل انقلاب مشرق قرار می‌گیرند که از اعطای حق ایرانیان ممانعت می کنند. یطلبون الحق فلا یعطونه: مراد از تلاش برای اخذ حق توسط ایرانیان؟ و اما مراد از تلاش برای اخذ حق توسط ایرانیان چیست؟ حق، معانی و مصادیق متعددی دارد. ازجمله: حق از سنخ حقوق اعتقادی و مذهبی اعم از قیام و تشکیل حکومت و یا هر حقی از حقوق تضیع شده ایرانیان توسط دشمنان غربی و یهود می تواند باشد. البته اصولا از حق به قیام و انقلاب تعبیر نمی‌شود بلکه از "خروج و رایۀ" به قیام و انقلاب تعبیر شده است و در واقع عبارت قبلی "کأَنّی بِقَومٍ قَد خَرَجوا بِالمَشرِقِ" یعنی خروج، قیام و انقلاب بر علیه حکومت ظلم و جور و نه عبارت بعدی "یَطلُبونَ الحَقَّ". در ضمن این سوال و اشکال مطرح خواهد شد که اگر واژه حق در عبارت (یَطْلُبُونَ الْحَق) به معنای ثورۀ، قیام و انقلاب است پس معنای عبارت قبل از آن یعنی "خروج بالمشرق" -(قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ یَطْلُبُونَ الْحَق) هم که قیام و انقلاب است- آن چه خواهد شد؟ از اینرو به قرینه اینکه حق خویش را از دشمن طلب می کنند و سپس وارد فاز نظامی می شوند (سُیوفَهُم عَلی عَواتِقِهِم) به معنای طلب حقی از حقوق پایمال شده خویش توسط دشمن، مراد است. ضمن اینکه بعد از مرحله "سیوف علی العواتق" دشمن مجبور به اعطای حق می‌شوند اما ایرانی ها قبول نمی‌کنند (سُیُوفَهُمْ عَلَی عَوَاتِقِهِمْ فَیُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ فَلَا یَقْبَلُونَه‌) و همین قرینه بر این است که حق از سنخ حق مذهبی و اعتقادی نیست بلکه حقی از حقوق پایمال شده ایرانیان است. زیرا چگونه ممکن است اگر حق به معنای مذهب و از سنخ دین و حق اعتقادی باشد، وقتی دشمن به ایرانی ها می دهند اما از پذیرش آن سرباز بزنند؟ بنابراین عدم پذیرش حق از طرف ایرانی ها -با اینکه در دو مرحله بر اخذ آن اصرار داشتند-، قرینه بر این است که حق از سنخ حق مذهبی و اعتقادی نیست بلکه حقی از حقوق پایمال شده ایرانیان است که دشمن از اعطای آن ممانعت می کند. @Zohorbesyarnazdikast 🌴 ظهور بسیار نزدیک است🌴 🌺ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج🌺
🔵قسمت نهم ⭕️مرحله "مطالبه حق"، یطلبون الحق ثم یطلبون الحق: دو مرحله تلاش برای احقاق حق ایرانیان و به قرینه جمله بعدی یعنی عبارت "سیوفهم علی عواتقهم"، دانسته می‌شود که دو مرحله قبلی طلب حق از راه مذاکره و حوار برای احقاق حق از دشمنان بوده است (یَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا یُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِکَ وَضَعُوا سُیُوفَهُمْ عَلَی عَوَاتِقِهِم‌) زیرا به قرینه "فَإِذَا رَأَوْا ذَلِکَ"، بیانگر این است که ایرانیان درمی یابند که روش دو مرحله قبلی، جوابگو نیست و بعد از مایوس شدن از اخذ حق خویش، در مرحله بعدی از روشی متفاوت از دو مرحله قبلی، یعنی قدرت نظامی در مواجهه با دشمن برای اخذ حق خویش استفاده خواهند کرد. و کلمه "ثم" در زبان عربی برای تراخی استعمال می‌شود و نشانگر این است که طلب حق و مذاکره برای بار دوم بعد از فاصله نسبتا طولانی از مرحله اول رخ می‌دهد اما در هر دو مرحله، دشمنان حق ایرانیان را به رسیمت نخواهند شناخت. مرحله "سیوفهم علی عواتقهم": آماده جنگ نظامی با دشمن ایرانیان، وقتی ممانعت دشمنان در استیفاء و طلب حق خویش را درک می‌کنند (فَإِذَا رَأَوْا ذَلِک‌)، این‌بار حق خویش را نه از راه مذاکره بلکه از راه قدرت نظامی طلب خواهند کرد (سُیُوفَهُمْ عَلَی عَوَاتِقِهِم)؛ لازم به ذکر است عبارت "سُیُوفَهُمْ عَلَی عَوَاتِقِهِم" ممکن است اشاره به تهدید دشمن و قدرت نمایی نظامی باشد کما اینکه احتمال درگیری نظامی محدود با دشمن نیز است. بعد از این مرحله، دشمن مجبور به پذیرش حق ایرانی ها خواهد شد (فَیُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ) و حاکی از این است که هرچند ممکن است تهدید متقابل و درگیری های پراکنده بین ایران و دشمنان اش و حمله به منافع یکدیگر، رخ دهد اما ضربه نهایی را ایرانی ها بر دشمن وارد خواهند کرد که آنان مجبور به پذیرش حق خواهند شد. مرحله "یقوموا و لا یدفعونها إلا إلی صاحبکم"‌: جنگ با دشمن و اتصال انقلاب ایران به حکومت جهانی امام مهدی و در مقابل ایرانیان، آماده قیام و جنگ فراگیر و نهایی و سرنوشت ساز با دشمنان خواهند شد (حَتَّی یَقُومُوا و قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء) که البته فاصله اندکی با زمان ظهور خواهد داشت (لَاسْتَبْقَیْتُ نَفْسِی لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْر). در واقع ایرانی ها درخواست غربی ها برای بازگشت به میز مذاکره را نمی‌پذیرند و آماده فتح عظیم و جنگ نهایی خواهند شد. @Zohorbesyarnazdikast 🌴ظهور بسیار نزدیک است🌴 🌺ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج🌺
🔵قسمت دوازده ⭕️توهم سقوط حکومت زمینه ساز ظهور🚩🇮🇷 بنابراین قبل از ظهور، انقلاب و حکومت در مشرق زمین (ایران) تشکیل خواهد شد که هدف اصلی خویش را زمینه سازی برای حکومت جهانی امام عصر می‌داند. و عبارت "لَا یَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَی صَاحِبِکُم" نیز به روشنی گویا این واقعیت است که توهم سقوط حکومت ایرانیان قبل از ظهور، خیالی خام و آشفته است که هیچ گاه تعبیر نخواهد شد و انقلاب قوم مشرق زمین و ایرانیان به حکومت جهانی امام عصر متصل خواهد شد.  (رهبر انقلاب: ملت ایران این پرچم را تسلیم امام زمان (عج) خواهد کرد) نکته بسیار مهم دیگر اینکه: از آنجا که در احادیث شیعه و اهل سنت، فقط برای قوم مشرق (ایران)، عبارت " لَا یَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَی صَاحِبِکُم" و نقش زمینه سازی ذکر شده است، به روشنی گویای این واقعیت است که نقش مدیریت و سرپرستی جهان تشیع و رهبری امت در مواجهه با دشمن و جبهه استکبار (مثلث شوم غربی، عبری و عربی) بر عهده ایرانیان نهاده شده است که توانسته تحت پرچم "جبهه حق" و شعار واحد "زمینه سازی" با گردهم آوردن شیعیان از مناطق مختلف جغرافیای ظهور- عراق (عصائب العراق) ، یمن (اهل الیمن) ، مصر (نجباء مصر) ، لبنان و فلسطین (ابدال الشام)  در مثلث "کوفه، مکه و قدس" فرانید امر ظهور را برای تشکیل حکومت حقه جهانی حضرت ولیعصر مهیا و فراهم سازد. ایرانیان به حکومت جهانی امام عصر متصل خواهد شد. @Zohorbesyarnazdikast 🌴 ظهور بسیار نزدیک است🌴 🌺ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 استاد 📝امروز ما درگیر موج های آخر آخرالزمانی هستیم 🔺چشم ها توسط رسانه سحر میشه 🔹پیشرفت فناوری در 🔸شبیه سازی صیحه آسمانی https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید 🌺اللهم عجل لولیک الفرج🌺
💚 بنابر فرموده امام محمد باقر(ع) و اعتقاد محققيني چون علامه كوراني فاصله ميان آغاز انقلاب اسلامی و ظهور حضرت مهدی(عج)، حداكثر به اندازه عمر معمولي يك انسان خواهد بود. ✏️منبع: 🔸عصر ظهور - علامه كوراني 🔸جلالي - چاپ و نشر بين الملل - ص 266 @Zohorbesyarnazdikast 🌴اللهم عجل لولیک الفرج 🌴 🌺🤲 اللھم‌عجل‌ݪوݪیڪ‌اݪفࢪج🌺
زمان ندای آسمانی؟ یکی از مباحث مهم و قابل طرح درباره ندای آسمانی، زمان آن است. این مطلب از چند محور قابل بررسی است: زمان آن در احادیث، ماه مبارک رمضان معرفی شده است. و با عبارت‌های «صیحة فی شهر رمضان»، «یکون الصوت فی شهر رمضان»، «شهرالله تعالی و فیه ینادی باسم صاحبکم و اسم ابیه» و… آمده است.[1] در میان این روایت‌ها، شش حدیث، زمان ندای آسمانی را شب بیست و سوم ماه رمضان، معرفی می‌کنند و از میان آن‌ها، سه حدیث، بر شب جمعه بودن ندای آسمانی دلالت دارد. نکته‌ای که قابل بررسی است، شب یا روز بودن زمان ندا است؛ زیرا علاوه بر روایاتی که زمان ندا را ماه رمضان و در شب معرفی می‌کرد، روایاتی زمان ندا را اول روز، معرفی می‌کنند. این احادیث با عبارت‌های «ینادی مناد من السماء فی اول النهار»[2] و… بر این مطلب دلالت دارد. برای جمع این دو دسته از احادیث، فرض هایی قابل طرح است. از جمله: مراد از شب در «لیلة ثلاث و عشرین» و «لیلة جمعة»، هنگام طلوع فجر باشد؛ زیرا هنگام طلوع فجر، قدر مشترک میان شب و روز به حساب می‌آید. در فضیلت نماز صبح، هنگام طلوع فجر، چندین روایت نقل شده است و دلیل این فضیلت را حضور ملائکه شب و ملائکه روز مطرح می‌کنند. بنابر این اگر ندای آسمانی، هنگام طلوع فجر اعلان شود، هم اطلاق «شب بیست و سوم» بر آن صحیح است و هم اطلاق«روز»؛ به ویژه این‌که، احادیث دلالت کننده بر واقع شدن ندای آسمانی در روز، همگی قید «اول النهار» را دارند و اول روز، هنگام طلوع فجر است. فرض دیگر این است که، اختلاف زمان ندای آسمانی، به حساب مکان‌ها است؛ یعنی به دلیل اختلاف افق ها. البته ندای آسمانی یکی است و یک‌بار اعلان می‌شود؛ ولی یک جا، اول شب بیست و سوم است و یک جا، آخر شب و جای دیگر، اول روز؛ لذا اختلاف مطرح شده در احادیث، به این دلیل است. 1. نعمانی، الغیبۀ، ص262 و 266؛ طوسی، الغیبۀ، ص452. 2. طوسی، الغیبۀ، ص435. @Zohorbesyarnazdikast ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
🇮🇷🇵🇸توییت دفتر مقام معظم رهبری:ما به یاری و قدرت خداوند، صهیونیست ها را از جنایت حمله به کنسولگری ایران در دمشق و امثال آن پشیمان خواهیم کرد.بحول قوه الهی اسراییل هرگز به ۸۰سالگی نخواهد رسید @Zohorbesyarnazdikast
ان شاءالله در دقت مناسب بشارت مهمی از نزدیکی ظهور خدمت اعضا ارسال خواهیم کرد
سلام وقتتون بخیر سال آینده شب عید ۲۱ رمضان جمعه هست از طرفی روایت داریم که ظهور در نوروز اتفاق میفتد ممکنه باتوجه به اینکه امام صادق فرمودند شب قدر بین ۲۱ و ۲۳ جست جو کنید. صیحه به جای ۲۳ رمضان ۲۱ رمضان اتفاق بیفته؟ آیا ممکن است شب قدر سه روز ممتد باشد؟ سلام. وقت بخیر روایات نوروز در هاله ای از ابهام است و معرکه آراء. از آنجا که ماه های قمری گای ۲۹روزه و گاهی ۳۰روز است و جابجایی در تقویم، در حدد یکی دو روز، مشکلی ندارد. به هر حال ندای آسمانی در لیالی قدر رخ خواهد داد. اما نمی‌توان سال مشخصی را تعیین کرد و از ورود به سال معین، نهی شدیم. @Zohorbesyarnazdikast ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
☑️ آیت‌الله امام خامنه ای : وعده مجازات یهود مفسد توسط مجاهدان مومن شیعی ✅ یاد وعده مجازات در سوره اسراء افتادم. ان شاء الله وقت اش خواهد رسید یا نه در بطن این فرایند هستیم ان شاء الله. ✅ آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، به حول و قوه‌ی الهی @Zohorbesyarnazdikast
⭕️ مژده‌ای برای مردم آخرالزمان 💚 از امام صادق (علیه‌السلام) نقل شده است که پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) به حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) فرمودند: یا علی! ✍ بدان که استوارترین ایمان‌ها، از آن مردمی است که در آخر الزمان هستند، 👈 چون آنها به پیامبر ملحق نشدند و در زمان او نبودند و در واقع خیلی از حقیقت‌ها را که در زمان پیامبر رخ داد، آنها نبودند که ببینند که بر آنها حجت باشد 👈 ولی آن مردم این حجت‌ها را ندیدند و تنها به نوشته‌هایی که در سفیدی کاغذها نوشته شده، ایمان می‌پذیرند 👌 با این حال ایمان آنها به مراتب قوی‌تر از ایمان مردم زمان پیامبر است. 📚 بحارالانوار، ج ۱۲۵ 📚 جامعه سازی قرآنی، ص ۱۶۵ @Zohorbesyarnazdikast ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
✨✨✨✨✨ ✨✨✨✨ ✨✨✨ ✨✨ ✨        💐بسم الله الرحمن الرحیم💐 🍃با عرض سلام به محضر قطب عالم امکان حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف ⚡️و با عرض سلام به محضر مبارک نائب عام امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف امام خامنه‌ای حفظه‌الله 🌹و با عرض سلام به محضر مبارک شما عزیزان و سروران گرامی و منتظران مولایمان حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف 〽️نصرت خداوند به مؤمنین و پیروزی آنان وعده الهی است 💫و خداوند در وعده خود تخلف نمی کند 🔆هیچ تخلفی در وعدۀ خدا نیست ✅تمامی تحولات و رخدادها تحت اراده الهی و در حیطۀ قدرت خداوند است. 👈خداوند کسانی را که بخواهد یاری می‌کند ⚡️و با کسی هم تعارف ندارد ✅این پیروزی که براساس مشیت حکیمانه خداوند است به مؤمنین تعلق دارد ✨مؤمنان از امدادها و نصرت‌های الهی برخوردارند 🌙بدون شک وعده الهی در تحقق امر ظهور قطعی است 🔹ظهور از وعده های قطعی و تخلف ناپذیر خداوند است ❌حتی اگر در همه علائم بداء رخ دهد در ظهور بداء رخ نخواهد داد 💡و به فضل الهی و به مدد جناب قرآن کریم ما به وعده حتمیه الهی و وعده تخلف ناپذیر الهی نزدیک و نزدیک تر گشته ایم ✅ان شاءالله هم از فلسطین که به قول رهبر عزیزمان کلید رمز آلود ظهور است خبرها خواهید شنید 〽️و هم از یمن که زمینه سازان و پیشتازان عصر ظهور هستند و تنها دروازه ورود به مکه از یمن است خبرها خواهید شنید 📣📣خیلی باید حواس مان را جمع کنیم 👈مومن باید زرنگ باشد 💫اگر بخواهد می تواند شب قدر را درک کند ✅و ارتباطش را با ولی خدا برقرار کند 🌙در شب قدر که اعظم ثواب ها را می نویسند تنها دعایی که بشر بیچاره امروز را می‌تواند به سر منزل مقصود برساند این است که برای فرج دعا کند. 👈به والله ظلم بزرگی در حق خود و دیگران انجام می دهید اگر جزء به امام زمان و سلامتی ایشان و فرج ایشان به چیز دیگری بیاندیشید. 🍃والسلام علیکم و رحمته الله و برکاته🍃 🖊 مدیر کانال گفتمان‌مهدویت (بشارت های ظهور) ✨✨✨✨✨ t.me/Goftemanemahdaviatt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خـدا حاضـره هـزاران گنـاه تـو رو فرامـوش کنـه ولـی... ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ از خدا امشب ثروت، رزق یا برکت بخواهیم؟ 👌 نکته ای خاص و کلیدی برای 🌙 شب های قدر 📌حجت الاسلام و المسلمین | شبکه افق درمحضر علما 🌺ظهور بسیار نزدیک است🌺 @Zohorbesyarnazdikast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ بهترین چیزی که امشب بخواهیم 👤 استاد شجاعی @Zohorbesyarnazdikast ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
نظر استاد قاضی رحتمه الله علیه: درباره احیای لیالی قدر پس از ثلث اول شب از یک ساعت به بعد از غروب می خوابیدند تا سه ساعت از شب پس از ان گویا بیدار می شدند با عنایت به اینکه لیله القدر شب ۲۳ ماه صیام است دستور میدادند این ذکر ۲۲۵ مرتبه در حال سجده در آن شب انجام شود: "یا طُهر یا طاهر یا طهور یا طیهور یا طیهار" و فرموده بودند کسی آن را نمیگوید مگر این که نزلت علیه الملائکه و طهّرته تطهیرا فرشتگان بر او فرود می آیند و او راپاک و پاکیزه می کنند علامه طباطبائی ره فرمودند :ظاهراعدد ۲۲۵ که استاد اختیار فرموند با عدد طیهار به حساب ابجد درست می آید و این دستور از مشاهدات ایشان بود 🌴گوهر معرفت 🌴
4_5886412082584227952.mp3
4.55M
💠 تلاوت خاص ، محزون و آرامش بخش استاد از سوره مبارکه در منزل خودش ( سال ۱۹۶۱ میلادی _ با حضور مهمانان هندی یا پاکستانی ) حتماً گوش جان بسپارید 🎧 🏴هدیه به شهدا خاصه شهدای حادثه تروریستی سرکنسولی ایران درآورده تلاوت نور