162.8K
سلام حاج آقا وقتتون بخیر
سوالی داشتم خدمتون
❓در نماز چهاررکعتی چنانچه در رکعت سوم سهوا یا از رو بی حواسی بعد از دو سجده، تشهد بخونیم، بعد بفهمیم که رکعت سوم هستش ونماز را ادامه دهیم
چه حکمی دارد؟ ایا درسته یا دوباره باید نماز چهار رکعتی رو بخونیم؟
237.8K
سلام و عرض ادب
من یک مشکل خیلی بزرگ دارم واون اینکه مدتی نمازم رو مرتب و اول وقت میخونم ولی چند روز بعد کلا نیمخونم واقعا این موضوع روحو روان منو بهم ریخته مدام خودمو سرزنش میکنم ولی نفسم بهم غلبه داره چیکار کنم لطفاً راهنمایی کنید
کاملا واقفم به اثرات نخوندنش ولی اصلا اراده ندارم😭😭😭
9.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓ آیا میتوان نماز جمعه را به فرادی به جا آورد؟
✔️حجتالاسلام محمدی کارشناس احکام پاسخ میدهند.
#احکام_نماز
#امام_خمینی_رحمة_الله_علیه
9.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓ اولویت انفاق بین فرزند و فقیر غریبه کدام است؟
✔️حجتالاسلام محمودی نماینده #آیت_الله_سیستانی پاسخ میدهند.
#انفاق
12.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓ نماز مسافر در ایستگاه راه آهن چگونه باید ادا شود؟
✔️حجتالاسلام فلاحزاده نماینده #آیت_الله_خامنه_ای پاسخ میدهند.
#احکام_نماز
8.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓ حکم حضور گربه در مغازهی خیاطی و آلوده شدن به موی گربه چیست؟
✔️حجتالاسلام طباطبایی نماینده #آیت_الله_خامنه_ای پاسخ میدهند.
#احکام_نماز
17.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓ خرید فالوئر چه حکمی دارد؟
✔️حجتالاسلام طباطبایی نماینده #آیت_الله_خامنه_ای پاسخ میدهند.
#خرید_و_فروش
🆔انتظار ظهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓ آیا نیت نماز، باید حتما بر زبان جاری شود؟
✔️حجتالاسلام علیاننژاد نماینده #آیت_الله_مکارم_شیرازی پاسخ میدهند.
#احکام_نماز
6.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ آیا قبل از ما انسانی وجود داشته است؟
🔺️ توضیحات حجتالاسلام رضا محمدی
#تاریخ
#پرسمان_دینی
311.4K
سلام خدمت شما
شهید مطهری در کتاب توحید در قسمت برهان نظم میفرماید :
نظم دیگری داریم که ناشی از علت غایی است و معنایش این است که در معلول ، وضعی وجود دارد که حکایت میکند که در ناحیه علت انتخاب وجود داشته است ؛ یعنی این علتی که این معلول را به وجود آورده است ، در وضع و حالی قرار داشته است که می توانسته این معلول را به اشکالی دیگر به وجود بیاره ...
پس ناچار در ناحیه علت باید شعور ، ادراک و اراده وجود داشته باشد ... ص ۷۲ و ۷۳ کتاب توحید.
اما در قسمتی دیگه بحث جبر علیت رو مطرح می کنن
که میفرماید :
مادیین میگویند همین علت های فاعلی که در دنیا هست کافی است برای آنچه که در عالم واقع می شود و نتیجه جبری این علت ها ، وقوع این معلول هاست.
ما این را قبول نداریم. ص ۸۲ و ۸۳
در اینجا هیچ بحث علمی و عقلی نشده که چرا جبر علیت قابل قبول نیست ؟!
چرا این نظمی که ما در این عالم میبینیم همین علت ها براش کافی نیست و حتما باید دست خداوند در کار باشه ؟!
خب این عقیده مادیین باید منطقی و علمی پاسخ داده بشه نه اینکه بگن ما این رو قبول نداریم !
الان من سردرگم هستم که آیا علم ثابت کرده همین علت های مشهود برای این نظم کافی هست یا نه !
بعد اینکه میگن « این علتی که این معلول را به وجود آورده در وضع و حالتی قرار داشته که می توانسته این معلول را به اشکال دیگری به وجود بیاورد » مادیین و ( احتمالا علم ) میگه امکان نداره یک علت واحد ، دو معلول متفاوت داشته باشه !
این چطوری توجیه میشه ؟!
11.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓ کاشت ناخن و غسل با آن چه حکمی دارد؟
✔️حجتالاسلام محمدی کارشناس احکام پاسخ میدهند.
#احکام_نماز
#احکام_غسل