eitaa logo
زلال معرفت
2.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
141 فایل
ارتباط با ما 👇 ✅️ انتشار و بهره‌بردارى با ذکر منبع موجب امتنان است. تبلیغ و تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
زلال معرفت
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ #شرح_زیارت_جامعه_کبیره 1⃣5⃣قسمت پنجاه و یکم 🔻«مُقَدِّمُكُمْ أَمَامَ طَلِبَتِی وَ حَوَائ
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 2⃣5⃣قسمت پنجاه و دوم 🔻..ایمان به شاهد شما و ایمان به غیب شما! 🔹غيب هم مصاديق متعددی دارد که در رأس آنها ذات مقدس خدای متعال است و در مراحل بعدی یا كمالات غیبی ائمه یا به غیبت امام عصر (عج)، که بارها اشاره کردیم مراد از غیب مثلا در آیات اولیه سوره بقره غیبت امام عصر است. 🔻«وَ شاهِدِكُمْ وَ غائِبِكُمْ ..» اینجا بعضی از مفسرین تعابیری دیگری هم گفتند؛ به شاهد شما و غایب شما ایمان می آورم..منظور اینکه یازده تن از امامانی که ظاهر بودند و امام دوازدهم که غايب است. یعنی به شما ائمه ای که هم حضور داشتید، حاضر بودید، ظاهر بودید به شما یازده امام ایمان می‌آورم و هم به دوازدهمی شما که غایب هست. 🔻« وَ أوَّلِكُمْ وَ آخِرِكُمْ ..» می گوید من به اول و آخر شما ایمان دارم. درست است می شود «وَ أوَّلِكُمْ وَ آخِرِكُم» را معنای فلسفی و عرفانی خاصی به آن بدهیم، 🔹اما از لحاظ ظاهری مشخص است، من به اولین امام که امیرالمومنین (علیه السلام ) است ایمان دارم و همچنین به آخرین امامها! 🔸در روایات داریم هر که به آخرین ما ایمان نیاورد بقیه ما را هم رد کرده است یعنی هر کسی به امام زمان (عج) اعتقاد نداشته باشد، انگار بقيه امامها را رد کرده. از اینجا معلوم می شود «وَ أوَّلِكُمْ وَ آخِرِكُم» منظور اولین امام و آخرين امام است. ✨ادامه دارد... 🎤استاد احسان عبادی را زنده نگه داریم وجود مقدمه حکومت امام زمان (عج) است که در آینده ظهور ایشان رخ می دهد. وجود غدیر مقدمه حکومت امام زمان است؛ بنابراین با تعیین امام و سرپرست باید زیر سایه هدایت ایشان برویم. نبود آن عامل وقوع عاشورا است. ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۴ ژوئیه،‏ ۱۶.۳۳.mp3
18.35M
❧🔆✧﷽✧🔆❧ 🎧🎼 در فرهنگ عاشورایی 🔻موضوع این جلسه 🔖 درس هایی از دهه اول 3⃣4⃣ 🎤 آقای دکتر قریبی ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 📚 📗حجاب و عفاف از دیدگاه نوروبیولوژی 🔸در کتاب عفاف و از دیدگاه نوروبیولوژی ، ابتدا اجزاء و عملکرد سیستم عصبی معرفی شده و در ادامه رابطه این سیستم با احکام عفاف و حجاب بررسی شده است. همچنین ورودی های بینایی، شنوایی، بویایی، لامسه و ورودی های جنسی هرکدام بطور مجزا مورد بررسی قرارگرفته است. 🔹به گفته خانم دکتر اختری، سرگروه تیم تحقیقاتی، گردآوری این کتاب ابتدا با بازخوانی مقالات حوزه نوروبیولوژی و نوروساینس که در ژورنال های بین المللی و معتبر در سال های اخیر چاپ شده بود آغاز شده و از نتایج مقالاتی که تا سال ۲۰۱۵ در بهترین مجلات علمی به چاپ رسیده بود، استفاده شده است. 🔸” عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی ” سعی دارد با بررسی عملکرد مغز از یک سو و بررسی آیات و روایات مرتبط با حجاب و عفاف از سوی دیگر، مخاطب را قانع سازد که حجاب و عفاف به نفع اوست و چنانچه فردی بخواهد در این دنیا زندگی سالم، آرام و بی تنشی داشته باشد ضروری است این احکام را رعایت کند. 🔹 این باتوجه به اینکه در بخش وسیعی از خود، عملکرد سیستم عصبی را توضیح میدهد مناسب برای کسانی است که به مطالعه مباحث زیست شناسی و پزشکی علاقمندند. در ادامه مختصری از مباحث عصب شناختی مرتبط با حجاب که در این کتاب مفصلا توضیح داده شده است را خواهید خواند.ناشر این کتاب: موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 📗بخشهایی از کتاب حجاب و عفاف از دیدگاه نوروبیولوژی ۱ 🔻دلایل علمی 🔸نوروبیولوژیست ها اثبات کرده اند که در مغز مراکز مهمی در ارتباط با پروسه عفاف و حجاب وجود دارد. از مهمترین آنها میتوان به مرکز کنترل هیجانات (آمیگدالا)، مرکز کنترل تصمیم ­گیری و قضاوت (پری فرونتال) و مرکز تشکیل حافظه (هیپوکمپ) اشاره کرد. 🔹 باتوجه به اینکه تمام عملکرد مغز تحت تأثیر فعالیت این ۳ قسمت است و رفتارهایی که از فرد بروز می­یابد در واقع برآیند عملکرد این مراکز می باشد، بنابراین برای درک تاثیرات حجاب و بیحجابی بر انسان، باید عملکرد این ۳ قسمت مورد بررسی قرارگیرد. 🔸مرکز هیجانات: مرکز کنترل هیجانات یا “آمیگدالا” جایی است که ورودی های حسی ما یعنی چیزهایی که میبینیم، میخوریم، میبوییم، لمس میکنیم و میشنویم به آنجا میرود. 🔹هر ورودی حسی که ما از محیط دریافت می کنیم اعم از بویایی، بینایی، شنوایی چشایی و لامسه به صورت مجزا، ورودی هایی را به آمیگدالا ارسال می کند و حافظه ای در این بخش تشکیل شده و ذخیره میشود. 🔸این ورودی ها همچنین به سمت بخش قشری مغز که محل تصمیم­ گیری ها است و ما را از دیگر موجودات متفاوت کرده است، میرود. ✨ادامه دارد.. 🌷حجاب نماد ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 📗بخشهایی از کتاب حجاب و عفاف از دیدگاه نوروبیولوژی۲ 🔹مرکز تصمیم گیری و قضاوت ما در قسمت پیشانی ما قرار دارد. بین مرکز هیجان و مرکز تصمیم گیری ارتباطات زیادی وجود دارد ،اما نکته قابل توجه این است که وقتی مرکز هیجانات فعال باشد، مرکز تصمیم گیری مهار می شود و رفتار فرد فقط بر اساس هیجاناتش شکل می گیرد. 🔸مرکز تصمیم­ گیری و قضاوت مغز ما ارتباطش با مرکز هیجانات تقریبا می توان گفت مهاری است، هر چه هیجانات ما بیشتر شود اثر مهاری بر قضاوت ما بیشتر است و به هر میزان قدرت هیجان ورودی حسی­ مان بالاتر باشد رفتاری که نشان می­ دهیم غیر منطقی ­تر است. 🔹 هر چقدر آمیگدالا بر قشر پری فرونتال تسلط داشته باشد، رفتار بیشتر بر پایه هیجانات و غیرمنطقی است. 🔻در مسأله عفت، تأکید بیشتر بر بخش sexual (جنسی) است؛ ورودی حسی جنسی بر آمیگدالا بیشتر اثر می­گذارد و خیلی جالب است که بر انگیزش فرد بیشتر تاثیرگذار است و او را وسوسه می­ کند که به طرف آن کار برود. 🔸در اسلام هم برای آقایان مطرح می شود و هم برای خانم ها، اما بیشتر به مرد مراقبت از چشم تاکید می شود و برای خانم ها علاوه بر آن پوشیدن بخش هایی از بدن که جذابیت جنسی داشته باشد. ✨ادامه دارد.. 🌷حجاب نماد ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 📗بخشهایی از کتاب حجاب و عفاف از دیدگاه نوروبیولوژی۳ 🔸آمیگدالا (مرکز هیجانات) در مغز آقایان به لحاظ اندازه بزرگتر است و در نتیجه پاسخ ­های هیجانی که می ­دهند هم شدیدتر است. آمیگدالا که جسمی بادامی شکل است، مجموعه­ ای از هسته­ هاست. بخش میانی این کمپلکس ورودی ­های بینایی جنسی را بیشتر دریافت می کند. 🔹بخش میانی آمیگدالا نیز در آقایان بزرگتر و با تعداد گیرنده ­های هورمون­ های جنسی بیشتر میباشد. به همین دلیل است که کنترل نگاه بیشتر برای آقایان توصیه شده است. دستور “کنترل نگاه” به مردان در آیات قرآن و روایات، دقیقا علت آناتومی دارد. 🔸تاکید بر زنان برای آشکار نکردن زینت هایشان دقیقا به همین علت است که زینت های خانم ­ها موجب برانگیخته شدن مرکز هیجان در مغز آقایان می شود. هر چه هیجانات ما بیشتر شود اثر مهاری بر قضاوت ما بیشتر است و به هر میزان قدرت هیجان ورودی حسی­مان بالاتر باشد رفتاری که نشان می­ دهیم غیر منطقی ­تر است. 🔹 هر چقدر آمیگدالا بر قشر پری فرونتال تسلط داشته باشد، رفتار بیشتر بر پایه هیجانات و غیرمنطقی است. ✨ادامه دارد.. 🌷 نماد ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 📗بخشهایی از کتاب حجاب و عفاف از دیدگاه نوروبیولوژی۴ 🔸همچنین باتوجه به بزرگ تر بودن آمیگدالا در آقایان، اگر ورودی‌های تحریک‌آمیز جنسیِ یکسانی به مرد و زن وارد کنیم، بر اساس سطح تحریک‌پذیری بیشتر مرد، انتظار می‌رود که پاسخ‌های هیجانی بیشتری بروز دهد و توانایی کنترل هیجانی پایین‌تری داشته باشد. 🔹به همین دلیل، اگر چه تحریک‌گری جنسی مردان هم می‌تواند برای زنان و مردان دیگر زیان‌بار باشد؛ 🔸ولی تحریک‌گری جنسی از سوی خانم‌ها، اثر بسیار شدیدتری بر آقایان می‌گذارد و این امر، بر اهمیت لزوم پوشیدگی مناسب و رفتار عفیفانه زنان می­افزاید. مردان نیز باید با رعایت عفاف و پرهیز از نگاه‌های تحریک‌آمیز، ورودی‌های حسی خود را کنترل کنند تا آثار نامطلوب استرس‌های جنسی بروز نکند. 🔹علاوه بر این آمیگدالا یک مدیر اجرایی دارد به نام هیپوتالاموس که می تواند موجب ترشح برخی هورمون­ های استرسی از جمله کورتیزول شود، هیپوتالاموس نیز در آقایان بزرگتر است. 🔸در نظر بگیرید یک فرمانده به جای یک گردان ۱۰ گردان زیر دستش باشد زمانی که فرمان می­ دهد اجرای فرمان خیلی قوی­تر اتفاق می افتد. این همان دلیل خشونت های جنسی در آقایان است. ✨ادامه دارد.. 🌷 نماد ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅