eitaa logo
اصحاب انقلاب
1.7هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
31 فایل
کانال تـبـیـیـن #جهاد_تبیین مشکلات موجود عمدتا ناشی از محافظه کاری بدخیم مدیران طرفدار انقلاب است. @shmohsen72
مشاهده در ایتا
دانلود
یادداشت کوتاه اما مهم / ✅ «مسؤولان انقلاب» نقش ائمه جمعه درپیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بسم الله الرحمن الرحیم امام خامنه ای: ائمه جمعه مسؤولان انقلاب در سرتاسر کشور هستند. 6/3/69 💠 از هدایت‌ها وراهبردهای امام خمینی(ره) جلوگیری ازفروکش کردن شعله‌های انقلاب دربین مؤمنان وصالحان و حفظ روحیه و رویکرد وجهت گیری انقلابی دربین دلبستگان به انقلاب اسلامی بوده است. برای تحقق این امر، اقدامات فراوانی ازسوی ایشان انجام شده که بعد ازتربیت انسان‌های انقلابی؛پیش بینی ، ایجاد وارتقای جایگاه‌ها ونهادهای انقلابی ازجمله مهم‌ترین آنها است. 🌀 ازیک منظر مهم‌ترین این جایگاهها، جایگاه امامت جمعه می باشد وتعبیر «مسؤولان انقلاب» ازسوی حضرت امام خامنه‌ای برای ائمه جمعه به صورت واضح نقش بی بدیل این عزیزان را درحفظ و پیشبرد انقلاب اسلامی مشخص می‌سازد. با این مقدمه کوتاه چند نکته درزمینه امامت جمعه ونماز جمعه خطاب به دلسوزان انقلاب اسلامی عرض می‌کنیم: 🔷 1- وظیفه سیاست گذاران نماز جمعه ایجاد یک معاونت برای پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب از شورای سیاست گذاری و ائمه جمعه وبه تبع یک دستگاه نظارت دقیق برای پایش مستمر این شبکه عظیم و حفظ نگاه انقلابی در مدیریت‌های این نهاد مهم و تکامل دائم روز به روز این مجموعه است. 2- برخی از بایسته ها و شایسته های ائمه جمعه از نگاه امام خامنه‌ای: حاکم بودن نگان انقلابی بر مدیریت های این نهاد مهم، تکامل دائم و روز به روز این مجموعه انسانی، تلاش برای حفظ ایمان مردم به روحانیت، اعتلای محتوای خطبه‌ها، ایجاد جذابیت در خطبه‌ها، حفظ وحدت و امید در جامعه، کسب محوریت در اجتماع مردمی، ساده زیستی، در دسترس مردم بودن، پاسخگویی به شبهات موجود و مقدر، داشتن روحیه انقلابی، جلوگیری از نفوذ عناصر ناباب در مراکز حساس، عدم وابستگی به جناح های سیاسی، ملجأ مردم در گرفتاری ها، قلب و قرارگاه فرهنگی شهرها، عدم دخالت در عزل و نصب‌ها. 🎯 3- بر دلسوزان انقلاب پوشیده نیست که یکی از سرفصل‌های فرمایشات رهبر معظم انقلاب همواره دفاع از انقلاب، عناصر انقلابی، اقدامات انقلابی و جلوگیری از تضعیف و اتهام زنی به این عناصر بوده است. و بدون تردید مهم‌ترین مخاطب سخنان رهبر معظم انقلاب در باب لزوم حفظ جهت گیری و روحیه انقلابی در جامعه، ائمه جمعه و سیاست گذاران این مجموعه عظیم هستند که غفلت از این معنا خسارات زیادی برای انقلاب اسلامی خواهد داشت. 4- در موضوع انتقاد جامعه روحانیت و مؤمنان از ائمه جمعه عمدتا و عملا سه رویکرد وجود دارد: ❌ رویکرد اول - کسانی که هر گونه طرح بحث ائمه جمعه و موضوعات مربوط به ایشان را عبور کردن از خطوط قرمز انقلاب می‌دانند. 🚫 رویکرد دوم- کسانی که به بهانه انتقاد، به تخریب این جایگاه مهم می‌پردازند. ✳️ر ویکرد سوم- رویکردی که مد نظر ولی امر مسلمین می باشد عبارت است از؛ ایجاد گفتمانی بین نخبگان با موضوع امام جمعه و رسالت پیشبرد انقلاب و تصحیح ذهنیات و اصلاح عملکردهای این سیستم انقلابی که جز مهمی از دستگاه ولایت است. ⚜ « باید توجه داشت که تقویت جایگاه امامت جمعه در انقلاب اسلامی منافاتی با تلاش برای اصلاح دستگاه ولایت ندارد. » 5- سر فصل‌هایی از انتقادات روحانیت متعهد و امت حزب الله نسبت به عملکرد شورای سیاست گذاری ائمه جمعه: 💢 - نبود یک سیستم واقعی برای نظارت بر شبکه عظیم ائمه جمعه. 😰 - عدم وجود نگاه فرهنگی در میان برخی ائمه جمعه. ‼️ - عدم توجه به مؤلفه سن و سال که با تفکیک امکان انسانی، به بزرگان و معمرین و با تجربه های این عرصه که ظرفیتی مهم برای برنامه‌ریزی و مشورت دهی می‌باشند و به جوانان و کسانی که توان و نشاط حضور در میان اقشار مردم و آمادگی لازم را برای کارهای بزرگ دارا است. 😡 - نداشتن درک صحیح از مسائل انقلاب و عدم تحلیل نسبت به ماهیت واقعی قضایای سیاسی که این نقیصه غالبا پیامد عدم حضور برخی از این عزیزان در مبارزات است و عدم شناخت جریانات سیاسی و نداشتن معیار و شاخصه درچگونگی مواجهه با این جریانات که همین امرسبب می‌شود برخی ازائمه جمعه به جای استفاده از ظرفیت عظیم عناصر حزب اللهی برای پیشبرد اهداف انقلاب، به عدم تعامل ودر مواردی سرکوب و حتی انکار نیروهای انقلابی درشهر ها اقدام کنند واز سویی این رویکرد سبب احتکار شدید توان‌ها و قدرتها و امکاناتی که انقلاب در اختیار ائمه جمعه گذاشته وخرج نکردن ازآنها برای ارتقای فرهنگی شهرها، پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی،تربیت نیروهای انقلابی وحزب اللهی می‌شود. ♨️ - تبدیل امامت جمعه به جایگاهی دارای مصونیت فولادین نسبت به نقد که نظر رهبر معظم مدظله العالی بر خلاف این است. «شبکه‌بندی منصب امام جمعه و نگاه کردن به این مجموعه به عنوان حصار معنوی و ایمانی کشور و ملت ، امر فوق العاده مهمی است که مطلقا نبایستی مورد غفلت قرار گیرد.» 12 تیر 68 منبع: خبرگزاری رسا
✅ اصلاح دستگاه ولایت و تحول در این دستگاه ضرورت مقطع فعلی از انقلاب اسلامی « گفتیم امام بزرگوار ما بر اساس مبانی فقهی، نظام‌سازی کرد - یک امر دفعی و یکباره نیست؛ معنایش این نیست که ما یک نظامی را بر اساس فقه کشف کردیم و استدلال کردیم و این را گذاشتیم وسط، و این تمام شد؛ نه، اینجوری نیست. نظام‌سازی یک امر جاری است؛ روزبه‌روز بایستی تکمیل شود، تتمیم شود. ممکن است یک جائی اشتباه کرده باشیم اما مهم این است که ما بر اساس این اشتباه، — خودمان را تصحیح کنیم، خودمان را اصلاح کنیم؛— این جزو متمم نظام‌سازی است. نه اینکه گذشته را خراب کنیم. اینکه ما میگوئیم نظام‌سازی جریان دارد، معنایش این نیست که هرچه را ساختیم و بنا کردیم، خراب کنیم؛ قانون اساسیمان را خراب کنیم، نظام حکومتی و دولتیمان را ضایع کنیم؛ نه، آنچه را که ساختیم، حفظ کنیم، نواقصش را برطرف کنیم، آن را تکمیل کنیم. این کار، یک کار لازمی است. 💠 من تصورم این است که بُعد مهمی از قید اطلاق که امام منضم کردند به ولایت فقیه - که در قانون اساسىِ اول قید «مطلقه» نبود؛ این را امام اضافه کردند - ناظر به همین است؛ یعنی انعطاف‌پذیری. دستگاه ولایت - که دستگاه عظیم ولایت، یعنی در واقع مجموعه‌ی آن دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر که در رأسش رهبری قرار دارد؛ اما مجموعه، یک مجموعه است – باید بتواند به طور دائم خودش را پیش ببرد، متحول کند؛ چون تحول جزو سنتهای زندگی انسان و تاریخ بشری است. ما اگر چنانچه خودمان تحول ایجاد نکنیم و پیش نرویم، تحول بر ما تحمیل خواهد شد. تحول یعنی تکمیل، پیش رفتن به سمت آنچه که درست‌تر است، آنچه که کاملتر است. یعنی آنچه را که ساختیم، ببینیم نقصهایش کجاست، آن را برطرف کنیم؛ ببینیم کجا کم داریم، آن را اضافه کنیم. این جریان بایستی ادامه پیدا کند. ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
امام خامنه ای(حفظه اللّه): 🔹حساب روشنفکران حرفه‌ای جداست. نگاه کنید به آن روشنفکر حرفه‌ای غیر متعهّد که هیچ کاری ندارد، می‌نشیند پشت میز کارش. روزی چندساعت بیانیه و مقاله و جزوه می‌نویسد، آنها حسابشان جداست! همان‌طوری که صبح گفتم روشنفکران حرفه‌ای درطول این مدت مبارزات مردمی، مأیوس‌کننده‌ترین گروه‌ها بودند.این فریادی بود که مرحوم آل احمد بارها می‌کشید،هروقت این مرد را دیدیم،همانطور که در کتاب‌هایش هم منعکس است فریادو فغان و خروشش از روشنفکران حرفه‌ای بلند بود. یادم نمی‌رود سال۴۷ در مشهد،آخرین سال زندگی آل احمد جلسه‌ بسیار دوستانه پرسودی داشتیم، و برادران همگام و هم‌فکر ما در مشهد جمع بودند و بحث‌های زیادی می‌رفت. خیلی از چهره‌هایی که از مشهدی‌ها می‌شناسید در آن جلسه حضورداشتند. آل احمد می‌گفت: از بعد از مشروطیت تا امروز یعنی تا سال۴۷ روشنفکران ما سه کتاب خوب ترجمه نکرده و ننوشته‌اند، این حرف او بود. 🔹در زمان خود ما و در طول این دوران مبارزه، روشنفکرها بعد از آنکه جلسه‌شان را می‌رفتند،باشگاهشان را می‌رفتند،میهمانی‌شان را می‌رفتند،بورس تحصیلی‌شان و یا تحقیقی‌شان را از دولت شاهنشاهی می‌گرفتند و می‌رفتند و برمی‌گشتند، کارهای روزمره‌شان را انجام می‌دادند،سینما و گردش و تفریح عصرشان را می‌رفتند و خلاصه بعد از آنکه همه کارهای واجب و مستحب زندگی را انجام می‌دادند، دو سه ساعتی هم می‌نشستند پشت میز کارشان ، ، بی‌دغدغه پای کولر یا بخاری می‌زدند. این خیلی کار آسانی بود؛ این غیر از آن که روشنفکر مذهبی و یا به خصوص روشنفکر روحانی است که با مردم و در میان مردم است و توی نیست. 🔹روشنفکر یعنی آن کسی که آن چیزهایی را می‌بیند که مردم نمی‌بینند،کسی که از سطح بالاتری دارد نگاه می‌کند،مشرف بر مسائل است،جهت‌‌گیری‌ها را می‌بینید،دشمن را می‌بیند، دشمن را می‌شناسد، او وظیفه دارد که زودتر از هرکس دیگر فریاد بزند،خروش برآورد، مردم را بسیج کند وخانه‌ای را که دشمن در آن سنگر گرفته تصرف کند و دزدها را بیرون بریزد،اما نمی‌کند،او و گرفتاری‌ها، دردها و انگیزه‌های دیگر دارد! 🔹روشنفکر حرفه‌ای ما تا نیمه‌شب در باشگاه، در کلوپ، در کافه گذرانیده، قهوه‌اش را خورده، شور علی‌اف و سمفونی پنجم تهران را گوش کرده، درباره مسائل آفریقا و آمریکای لاتین زده و حالا با وجدان آسوده آمده خانه و می‌خواهد بخوابد، او وقت آمدن به داخل را ندارد. اگر در کوچه و در میان مردم و از سوی خود مردم سروصدایی نبود اکنون در بستر راحت لمیده بود و حالا هم که غوغای مردم خواب او را برآشفته و انگیزه‌ او فقط او را تا روی ایوان می‌آورد و روی صندلی می‌نشاند،مردم فقط او را می‌بینند اما حضور او را در میان خود حس نمی‌کنند این است روشنفکر حرفه‌ای! 🔹اما روشنفکر مذهبی درست عکس این است. نمونه‌اش دکتر شریعتی، یا روشنفکر روحانی، نمونه‌اش روحانیون مترقی و مبارزی که در طول این سال‌ها شما در همه جای این مملکت دیده‌اید، او در میان مردم است،با صدها گونه خواسته و توقع مردم روبه‌رو است، برای او با مردم در میان آنها بودن خودش کاری و کار مهمی است. پس وقت آن را که از سر صبر و حوصله به قلم زدن بپردازد ندارد. هزار مسئله برایش مطرح است، هزار درد، هزار سئوال، هزار نیاز در برابرش قرار می‌گیرد. مشغله‌های نقد، او را از پرداختن به طرح‌های درازمدت و غیرنقد باز می‌دارد، این از جهتی خسارت است و در این شک نیست، اما خسارت اجتناب‌ناپذیری است! 🅾روشنفکران حرفه ای را رسوا کنید🅾
🌐محافظه کاری، موجّه ترین شکلِ نفاق ۳ ! 🔹یکی(از ابعاد زندگی ائمه)، زبان و تیز ائمه(ع) در مقابله [با] خلفاست که اگر اینها آدمهای بودند، باید مثل دیگر علما و زهّاد و اینها زبان نرم به خودشان میگرفتند، حتی آن زهّادی که مورد خلفا بودند! 🗓۱۳۶۵/۴/۲۸
⭕️آیا نمایندگان (نمایندگی ها) ولی فقیه، نماینده رهبر هستند؟! ✍چندی قبل در یکی از ادارات مناطق تلفیقی شاهد بودم که آن اداره، حتی از فتوای رهبری درباره جواز نماز با اهل سنت آگاه نبود! آن یکی هم که در منطقه ای مهم نماینده ایشان بود ولی رویه تقریبی را درک نکرده و بدان عامل نیست! خب جا دارد بپرسیم اینها واقعا نماینده کدام اند؟! اندک اند کسانی که واقعا نمایندگی فکر رهبری را می کنند. 🔺کارکرد کنونی نمایندگان ولی فقیه در نهادهای رسمی را به درستی نمی فهمم ولی همینقدر می دانم که در تراز فکری رهبر انقلاب، نیرو به تعداد این حجم مراکز رسمی نشده است! در مراکز نظامی که نفوذ این افراد، بیشتر هم هست. اصل این نهاد اگر برای حفظ است، باید مورد مداقه جدی تری قرار بگیرد والا کارکرد واقعی خود را نخواهد داشت. تلقی فعلی، مذهبی است که نوعی را تقویت می کند، چرا که توسعه می یابند ولی نرم افزارها، اسلامی نشده اند. 🔺یکی از کارکردهای این جایگاه می تواند این باشد که هر ارگان را تجمیع کرده و سالیانه به حوزه های علمیه منتقل کنند تا به فهم واقعی تر حوزه از مسائل کشور کمک کند و در نتیجه به تسریع فرآیند بیانجامد چرا که تولید علم در فضای انتزاع شکل نمی گیرد، چنانچه تاکنون نگرفته است!
🌐عرفانِ هزینه ساز ۲ 🔹کشور ما و ملّت بزرگ ما و بخصوص طبقه ی جوان ما آن روز [دوران مبارزات] به طور عام -فقط استثناءها بیرون بودند- دچار غفلت بود! 🔹در میان این آدمهای و هم بودند، آدمهای بی دین و لاابالی هم بودند؛ کسانی هم بودند که اهل گناه نبودند، جوانهای پاکی بودند؛ امّا در غفلت عمومیِ جوانها همه همراه بودند! 🗓۱۳۸۳/۴/۱۷
✍ " تبعّض در ولایت "؛ بحران ایدئولوژیک حزب اللّه در سه دهه ی اخیر ❌ و حائز اکثریت آرا شدند! 💢پرده اول: در پژوهشی که سال گذشته در میان حدود 240 نفر از فعالان فرهنگی یکی از مجموعه های مردمی استان خراسان رضوی، خواهر و برادر، انجام دادیم، در سوالی پرسیده ایم: «شما در زمینه و فرهنگی به چه آثار یا افرادی مراجعه می‌ کنید، نام 5 نفر را بیان کنید؟» پاسخ ها بسیار جالب است: حجت الاسلام پناهیان رتبه اول با 38 درصد اقبال عمومی حجت الاسلام ماندگاری رتبه دوم با 24 درصد علی اکبر رائفی پور رتبه سوم با 20 درصد حسن رحیم پور ازغدی رتبه چهارم با 16 درصد رتبه با 15 درصد‼️ حجت الاسلام قرائتی با 11 درصد حسن عباسی با 7.5 درصد شهید مطهری، حجت الاسلام رفیعی و آیت الله علم الهدی با رتبه 5.5 درصد شریعتی و مصباح یزدی زیر 1 درصد، و افرادی مانند ، بهشتی، مفتح، باهنر و... اصلا نامی از آن‌ ها وجود ندارند. 💢 پرده دوم: امام می گفت مطهری بخوانید؛ امام در پاسخ به درخواست جوانان برای مباحث فکری به سیدعلی خامنه ای ارجاعشان می دهد؛ آقا بارها در دیدار با مردم و جوانان بر خواندن صحیفه امام تاکید کرده اند و همچنین بر مطهری؛ 💢 پرده سوم: انقلابیون دهه 50 و60(به عنوان نمونه را که در متن قبل به آن اشاره کردم)، با شریعتی، بهشتی، سیدعلی خامنه ای، دیالمه و… متصل بوده اند. مهمترین ویژگی این افراد، و بهره وافر از مبانی اسلام ناب؛ قدرت بیان و تبلیغ معارف در چارچوب ؛ قدرت تشکیلاتی و سابقه کار سیاسی‌ و حزبی شان. ♨️نتیجه این پژوهش به ما هشدار می‌ دهد که نیروهای انقلابی دچار با ریشه های فکری انقلاب اسلامی هستند! کفایت نمی کند که با روحانیون مبلغ انقلابی متصل باشیم که نهایتا در عرصه فرهنگی فعالیت می کنند و صرفا موضع گیری سیاسی می کنند، بلکه اگر بخواهیم در عرصه سیاسی هم در قد و قواره انقلاب اسلامی عمل کنیم باید با روحانیونی انقلابی که سابقه و تجربه کار سیاسی و حزبی هم دارند متصل باشیم. البته بگذریم از اینکه چقدر از افرادی که اکنون مرجع نیروهای کف میدان انقلاب هستند، دارای قوت معرفتی در چارچوب اندیشه امام هستند!!!!! 🔻اما به هر صورت اکنون از خلأ چنین روحانیونی در میان نیروهای انقلابی رنج می بریم… _جمال یزدانی_ 🔸آدرسهای غلط و جایگزین های "امام خامنه ای"
‌ (http://jametan.com/t/196704d499891693511.png) ✳️امامت جمعه ؛ هدایتگری عمومی یا پیش نمازی در آخر هفته؟! پيامبر صلی الله فرمودند : دوگروه ازامّت من هستندكه اگرآنها درست شوند امّت درست شود واگرآنها فاسد گردند امّت فاسد گردد... فقيهان وزمام داران. پس از انقلاب اسلامی، مسؤولیتهایی درساختارحکومت به وجود آمد که واجد هر دو عنوان مذکور در روایت نبوی هستند. بدون تردید مصداق اتم تجمیع این عناوین مهم،یعنی فقاهت(فهم عمیق از دین) و امارت (کارگزاری) در ساختار سیاسی کشورما ،ائمه جمعه هستند یا بهتراست بگوئیم باید باشند. اجمالا باید گفت که "امام جمعه"باید دارای نصابی خاص از فقاهت وصاحب جوهره فقاهت باشد. این عنصر جزو حداقل های امامت جمعه هست. از یک منظر تنها دستگاه متولی امردین روحانیت است وائمه جمعه هستند که کارآمدی روحانیت را در اداره امر دین اثبات می کنند یا خدای ناکرده، درنقطه ی مقابل موجب ایجاد سوءظن عمومی نسبت به آن می شوند. امام جمعه باید دین شناس باشد ویا دراین مسیر حرکت کند نه اینکه با اشتغالات غیرلازم دیگر از این کار اصلی باز بماند. بنابرآنچه از اسلام وبیان ولایت فهمیده می شود امام جمعه باید"خود"بفهمد و"خود" تحلیل کند وبیان خطبه های نماز جمعه ناظربه "فهم" باشد. وجود انحرافات عدیده ی فرهنگی در بخش های گوناگون به خصوص در حوزه عقائد درنقاط مختلف کشور، حاصل نبوداین نگاه فقهی دربین تعدادی ازائمه جمعه است. اگرغیر ازاین اتفاق افتاد، یعنی امام جمعه فقیه نبود یا اینکه دارای تحلیل نبود باید به جای "امام جمعه"، این عزیزان راپیشنمازان روزجمعه نامید! درزندگی فردی هم امام جمعه اگر جنبه روحانی بودن را لحاظ نکند و ساده زیست نباشد و با مستضعفین محشور نباشد موردتذکر عموم مردم واقع می شود. امروزنیز موارد زیادی ازتذکرات دراین زمینه دیده می شود. این ساده زیستی وخصوصیت زی طلبگی از لوازم تفقه است و هیچ رفتاری نمیتوانداینگونه دل های مردم را نسبت به انقلاب محکم کند. از نظرامارت و بُعدقدرت سیاسی؛مقدم ترین بحث درمورد هرقدرتی درجامعه مسلمان مشروعیت است و مشروعیت منصب امامت جمعه ازولایت است. اصل جایگاه تعیین فردوشئوناتی که این منصب واجد آن است مانند دیگرمناصب حکومت اسلامی از وظایف امام معصوم درصورت حضور ،درزمان ما امام عادل منصوب می باشد و درمواردی مانندموضوع امامت جمعه به دلیل گستردگی کاروظیفه ی مَنْ نَصَبهُ لذلک (کسی که امام برای این کارگمارده باشد.)است ،یعنی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه که متکفل این موضوع شده است.علیرغم تفاوت های موجود درسلایق و نظرات، جهت حرکت شورای سیاست گذاری بایدآن جهتی باشد که ولایت دارد. امام راحل در تعبیر مهمی حکومت را شعبه ای از ولایت مطلقه رسول الله بیان می فرمایند ، و امام خامنه ای در تعبیری لطیف می فرمایند: ولایت یعنی همان حکومت واین به آن معناست که امامت جمعه بالاترین نمود حکومت و ولایت در ساختار سیاسی می باشد. توضیح این نکته لازم است که با وجود نمود ولایت دربرخی ساختارها و عینیت پیدا کردن اراده ولایت درآنها،رهبر معظم انقلاب امامان جمعه را "مسئولان انقلاب" می نامند یعنی معظم له، وظیفه ای شبیه به آنکه رهبر انقلاب درسطح امت اسلامی و بالاترازآن دارد رابرای امام جمعه در محل خدمتش قائل می باشند! شدت ارتباط بین جایگاه امامت جمعه و ولایت درجامعه بایدموجب حساسیت دلسوزان اسلام نسبت به این شبکه عظیم در کشور شود و آنچه مشخص است عدم اهتمام شورای سیاست گذاری نسبت به شئونات این جایگاه حکومتی می باشد. توجه شمارا به اتفاقات مهم سیاسی فرهنگی چند سال اخیرجلب می کنیم: درهمین مسئله توافق درموضوع هسته ای یا دعوای سیاسی اصولگرا واصلاح طلب که یک شگرد انگلیسی است وعدم روشن گری ائمه جمعه دراین زمینه یا هجمه عوامی گری ها درحوزه عقاید و عدم ورود امامان جمعه و درموارد زیادی همراه شدن کسانی که بایدروشن گران این عرصه باشند، بااین انحرافات و نیز مسأله ی تاسف بار سند 2030 که حتی پس از ورود حضرت آقا بازصدایی ازتریبون های نماز جمعه به شکل متوقَع بلند نشد و ... ، نشان دهنده ی فاصله ی زیاد بین وضعیت کنونی جایگاه امامت جمعه و آنچه مد نظراسلام است، می باشد. امیدواریم کسانی که دارای توانایی خاصی در زمینه ایجاد بستر برای تغییرات اجتماعی هستند، موضوع "امامت جمعه" را به عنوان اولویت کاری انتخاب کنند. نویسندگان ،گویندگان ،فعالان رسانه ای و... با نقد منصفانه، علمی، قوی و صریح در این زمینه به کمک ولی فقیه بشتابند. متن کامل در: -لینک ها کوتاه شده- خبرگزاری فارس: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13960417000879 پایگاه خبری دانا: http://yon.ir/vSO0h سایت خبری598:http://yon.ir/froMt جهان نیوز:http://yon.ir/Hqc3D رجانیوز:http://yon.ir/RQcjq جام نیوز: http://yon.ir/6WJDQ خبرگزاری بسیج:http://yon.ir/VGQCq بولتن نیوز:http://yon.ir/1WJKL
✅✅ اصلاح دستگاه ولایت و نقد منصفانه و حساب کشی منطقی از مسئولین مختلف در همه نهاد ها به خصوص دستگاه ولایت از اصلی ترین ضرورت های انقلاب اسلامی/ ما باید یاد بگیریم مراقب همه مسئولین در همه نهاد ها چه دولت ، چه مجلس ، چه قوه قضائیه و چه حتی به طور خاص دستگاه ولایت – به جهت جایگاه فوق العاده مهم این مجموعه در نظام سیاسی اسلام- باشیم تا دچار خطا و فساد و محافظه کاری نشوند و مدام باید از طرف نیروهای انقلابی امر به معروف و نهی از منکر بشوند. 🔆 امام خامنه ای: 1- یکی از دوستان راجع به نهادهای زیر نظر رهبری - حالا زیر نظر رهبری یک قدری مسامحه است، یعنی وابسته‌ی به دستگاه رهبری - مثل بنیاد مستضعفان، مثل ستاد اجرائی فرمان امام [صحبت کردند]. خیلی خوب، من اصلاً پیشنهاد میکنم گروه‌های دانشجویی تور بازبینی در مورد همین نهادها ترتیب بدهند و بروند ببینند؛ ۱۳۹۵/۰۴/۱۲ 2- هیچ شخص یا نهادی نمی نمی تواند با عذر انتساب به اینجانب خود را از حساب کشی معاف شمارد. اردیبهشت 80 فرمان هشت ماده ای 3- بنده این نگاه نقّادانه‌ای را که [اینجا] دانشجویان داشتند صددرصد تأیید میکنم. [البتّه] ممکن است بعضی نقدها را وارد ندانم؛ چه آنچه مربوط به دستگاه‌های قوّه‌ی مجریّه است، چه آنچه مربوط به قوّه‌ی قضائیّه است، چه آنچه مربوط به""دفتر رهبری"" است. ممکن است بعضی‌ وارد باشد، بعضی‌ وارد نباشد، لکن نفْس این نگاه نقّادانه را من صددرصد تأیید میکنم. من میگویم این نگاه نقّادانه و دغدغهمند، از دانشجو و محیط دانشگاه نباید گرفته بشود. هم نقّادانه، هم آرمان‌گرایانه؛ باید دنبال آرمانها باشند. روی کاستی‌ها و کژی‌ها علامت سؤال بگذارند؛ دانشجو باید کاستی‌ها را ببیند، کجی‌ها را ببیند، عیوب را ببیند و سؤال کند. حالا ممکن است طرف، برای جواب ندادن به این سؤال یک عذر موجّهی داشته باشد، لکن این موجب نمیشود که شما سؤال نکنید؛ شما سؤال کنید. روحیّه‌ی سؤال کردن، امربه‌معروف، نهی‌ازمنکر، مطالبه‌ی جدّی آرمانها و ارزشها در دانشجو، روحیّه‌ی قابل قبول است. دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب 17/3/96 ماه رمضان 🌀 خواهش می کنیم روی این موضوع فکر کنید و به راحتی از آن نگذرید. این مسئله یعنی اصلاح دستگاه ولایت بسیار اهمیت دارد... با دوستان خود در این مورد بحث و نظر خواهی کنید.
12.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید: انعکاسِ "پیاده روی اعتراضی روحانیت انقلابی لرستان" از بروجرد تا تهران 📺 شبکه افق سیما 💢 فیلم این "اقدام انقلابی" را برای دیگران ارسال نمایید.
خبر مهم و معنادار: 🔸آقای یحیی جعفری امام جمعه ی معتدل!! و پرادعای کرمان پس از عمری زندگی، ثابت کرد که لیاقت اعتماد نایب امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) را برای نوکری انقلاب نداشته است. او به نمایندگی از همه ی معمّمین سنّتی، کفایه گو و سربار انقلاب نشان داد که از پس مدیریت یک مدرسه ی علمیه ۵۰ نفره نیز برنمی آید، چه رسد به مدیریت یک استان با حدود ۳۰۰۰۰۰۰ جمعیت… در دوران مسؤولیت این شخص، مشکلات زیادی برای شهرو استان پیش آمده بود و او اساساً رغبتی برای ورود به این مسائل نداشت. عادت به رفتار زشت و سخیف محافظه کاری، امان او و مردم استان را بریده بود. بحشی از مواضع غیرمؤدبانه و توهین آمیز و بعضا خلاف شرع امام جمعه پیشین کرمان را می توانید با یک جستجوی ساده در مطبوعات خاص و فضای مجازی ملاحظه فرمایید. پس از مطالبه ی گسترده ی نیروهای انقلابی و ارزشی این استان و نهی از منکر این شخص توسط دلسوزان انقلاب در شهر، بالاخره با استعفا دست از این سمت مهم برداشت. نیروهای انقلابی استان کرمان از مسئولین شورای سیاست گذاری ائمه جمعه که در تمام این سالها ثابت کرده اند که دغدغه ای برای پیگیری مسائل مربوط به انقلاب و جهت گیری و روحیه انقلابی ندارند و اتفاقا خودشان قسمتی از مشکلند، خواستار اعزام یک امام جمعه فقیه انقلابی برای این شهر هستند که از توان جوانان انقلابی و بسیجی های عزیز در حل مشکلات این استان استفاده کرده و پتانسیل لایزال انقلاب را در این شهر آزاد کند و در مقابل اصحاب قدرت و ثروت و نفاق و فتنه و ... سر تعظیم فرود نیاورد و جانانه در مقابل اینان بایستد و با کمک جوانان ، شهر و استان را از لوث وجود آنها پاک کند. از دلسوزان شهرهای دیگر هم می خواهیم که در رساندن پیام این مطالبه نیروهای انقلابی کرمان به مسؤولان از هیچ کوششی دریغ نکنند. از نیروهای انقلابی سراسر نیز کشور می خواهیم که برای اصلاح دستگاه امامت جمعه در سراسر کشور اقدام کنند و با مشورت با دلسوزان انقلاب و استفاده از روش های انقلابی و صحیح شهرهای مختلف را از دست ائمه ی جمعه ی غیر انقلابی نجات دهند. این یک وظیفه غیرقابل تعطیل است.
🌐 - اصلاحِ دستگاهِ ولایت - (آزاد شدن توان انقلاب) ۱ 🔴[ضرورت] / فلسفه تأسیس نهادهای حکومتی وانقلابی درنظام مقدّس اسلامی،ایجاد ابزارهای دائمی وقدرتمند ونظارت پذیر،برای حراست از جهتگیری انقلابی درحرکت عمومی کشوروجلوگیری ازدچارشدن بخش جمهوریتیِ نظام اسلامی،به تحجّر،التقاط وهرنوع زاویه گرفتن با انقلاب است. البته این مطلب،بدین معنا نیست که این نهادهاخود را "انقلاب" بدانند،بلکه تنها ارزش این بخش ازساختارِنظام،به حفظ رویکرد انقلابی اش میباشد. هیچکس حق ندارد،انتساب نهادهای حکومتی به ولی فقیه را،به استدلالی (دستاویزی) برای مطالبه نشدن وپاسخگویی نکردن به مطالبات دلسوزان تبدیل کند. بعکس هوشمندی سیاسی ایجاب میکندکه ازظرفیت کم نظیر نهادهای انقلابی(تریبون های متعدد،بودجه های بی حساب،ارتباط عمیق با نهاد روحانیت و بدنه معتقدین به ارزشهای انقلاب و…)، برای اقامه ی ارزشهای انقلاب اسلامی استفاده شود. قطعا "اصلاح دستگاه ولایت"محقق نمیشود مگربا فهم بلندنظرانه وتلاش مستمر وجدی برای تحقق این امرمهم. 🔴[آسیب] / رهبرمعظم انقلاب درموقعیتهای مختلف(واتفاقازمان شروع به کاردولت اصولگرا)مخالفتشان رابا تولید واژگان وارداتی واختراع جبهه بندی های منفعت طلبانه درساختار سیاسی کشور وایجاد دوقطبی های غیراسلامیِ چپ وراست یا اصلاح طلب واصولگرا اظهارنموده اند. این مخالفتهای حکیمانه نشان دهنده ی اینستکه این کارازابتدا اشتباه محض بوده وتبعیت ازاین دوگانه ی خائنانه،اشتباهی به مراتب بزرگترازاشتباه اولی است. طبیعی است که بدلیل همین فساد درشروع کار،تنها منفعت این شگرد انگلیسی(دوقطبی های اصولگرا واصلاح طلب و…)،عائد دشمنان ذاتی اسلام شد. کمترین منفعتی که این جنگ زرگری برای دشمنان داشته است،منحرف کردن ذهن دلسوزان،ازدشمنان خطرناکتر انقلاب(منافقین ظاهرالصلاح درون نظام و نانخور انقلاب) بوده است. 🔵دلسوزان انقلاب! سالهاست که تصورمیشود که مهمترین عبادت اجتماعی و بزرگترین خدمت به انقلاب در عصر کنونی،نقد عملکرد دولتهای مختلف و یا اظهار مخالفت باجریان اصلاحات و هاشمی ها و بنی صدرها وقرارداد نفتی و برجام و اختلاسها و حداکثر،ناله سر دادن برای مسئله ی حجاب است(که در حد معقول خود، لازم هستند) در مقابل،بسیاری ازائمه ی جمعه ونمایندگان ولی فقیه دراستانها ونهادهای مختلف و نیز تصمیم گیران حوزه های علمیه و نهادروحانیت،توسط ما درصف ملائکه درآمده وتبدیل به اشیاء مقدسی شده اند که نمیشود دررابطه باعملکرد فاجعه بارشان هیچ سؤالی کرد و یاحتی به آن فکر کرد! برخی ازمنصوبین محافظه کار وامامان جمعه ی بی دغدغه ای که عمرمسؤولیتشان باعمر انقلاب اسلامی برابری میکند،تبدیل به خطوط قرمز نظام مقدس اسلامی شده اند! وقتی نایب امام زمان (در عین داشتن کارنامه ای بی نظیر درراهبری امّت اسلامی)،بزرگوارانه و متواضعانه خود را از نقد و سؤال،مستثنی و معاف نمیدانند،با چه توجیهی برخی ازمعمّمین معمَّر(که برطبق اسناد،بعضا از نظام طاغوتی با آغوش باز استقبال میکردند ولی در پایبندی به اصل ولایت مطلقه فقیه،اهل رعایت احتیاط! میشوند) شأن خود را اجلّ ازمورد مطالبه قرار گرفتن میدانند! پدیدار شدن این ساده لوحیِ سیاسی،بزرگترین دلیل برفوریت نیازبه "اصلاح دستگاه ولایت" میباشد. متأسفانه گاهی بدلیل سوءبرداشت دوستان نادان و یا بدسگالی دشمنان دانا،از طرح مسئله ی "اصلاح دستگاه ولایت"، بعنوان عملی برخلاف مصالح دینی یاد میشود! ناگفته نماند که حساسیت این مطلب،باعث میشود تا این مسئله قابلیت تفسیر پیدا بکند.پیچیدگیهای این گزاره ی اساسی در عرصه ی عمل، میطلبد که پس از پردازش صحیح و بدور از تعللِ آن در مجامع علمی و کرسیهای آزاداندیشی،مسئله ی "اصلاح دستگاه ولایت" به یک راهبرد در مدیریت کلان کشور و گفتمان رایج و دارج در مناسبات سیاسی تبدیل شود. شاید سؤال شود که وقتی بخش مهمی ازدستگاه ولایت،منصوب رهبر انقلاب هستند،چرا این مطلب اینقدر پیچیده نشان داده میشود ویاچرا خودایشان اقدامات لازم را انجام نمیدهند؟ بدون تردید،همواره رهبر معظم انقلاب اسلامی منتظرایجاد مقدمات ذهنی و ابزارهای عینی،برای اعمال تحولات گسترده در دستگاه منتسب به حضرتشان بوده اند. بخشی از دستگاه ولایت، منصوب امام راحل(ره) هستند وبه هیچ وجه حاضربه واگذاری جایگاه نیستند؛ بخشی دیگر از ابتدا اقدام به جریان سازی در استان و شهر محل اقامتشان برای مادام العمر کردن زمان مسؤولیت کرده اند! دربعضی موارد،رکود جایگاه امامت جمعه ونمایندگی ولی فقیه و… هنوزاحساس نشده تامطالبه ای جدی برای"فوریت اصلاح دستگاه ولایت"شکل گیرد. اینها ومواردی بعضا پیچیده تر،ازجمله موانع پیمودن این مسیر هستند. ✅برهمه دلسوزان ومعتقدین به آرمانهای انقلاب لازم است که متعهدانه ولی فقیه را دراین امریاری کنند.