eitaa logo
کانال دروس آیت الله العظمی جوادی آملی
11.2هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
4.7هزار فایل
آخرین جلسات دروس و مباحث حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دام ظله) در قالب تصویر، صدا و متن بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء معاونت رسانه ارتباط با ادمین: @bonyad_esra_admin فهرست: https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross/11098
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 لزوم توجه برنامه های صدا و سیما به انعکاس مشکلات مردم/ باید مردم را با ، امیدوار کرد نه با حرف! 🔸 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: در دیدار با رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به رسالت های فرهنگی و اجتماعی سازمان صدا و سیما، خواستار توجه هر چه بیشتر برنامه های این سازمان به انعکاس مشکلات مردم و دغدغه های آنان به ویژه در بخش شدند. ▫️ ایشان خاطرنشان کردند: این مملکت به لطف الهی همه چیز دارد، با وجود این همه منابع و فراوانی که در این کشور وجود دارد، مردم را کمیته امدادی اداره کردن ننگ است! ▫️ معظم له همچنین با اشاره به رسالت های فرهنگی و اجتماعی سازمان صدا و سیما، خواستار توجه هر چه بیشتر برنامه های این سازمان به انعکاس و دغدغه های آنان به ویژه در بخش شدند. ▫️ آیت الله العظمی جوادی آملی ابراز داشتند: به ما می گوید همین زنجیری که در روز عاشورای حسینی (علیه السلام) وسیله عزاداری است باید از روز یازدهم وسیله بستن دست دزدان و متخلفان باشد. این چنین فرهنگی باید به وسیله اشاعه یابد. ▫️ایشان تاکید داشتند: نباید انتظار داشت با چند برنامه طنز، جامعه شاداب و بانشاط شود، باید بدانیم جامعه گرسنه با برنامه طنز شاداب نمی شود، گرچه وجود این برنامه ها مانعی ندارد لکن اگر مشکلات اساسی مردم برطرف شود قطعا به جامعه باز خواهد گشت. ▫️معظم له خاطرنشان کردند: باید مردم را با ، امیدوار کنید نه با حرف، حرف بی عمل نتیجه ای جز ناامیدی جامعه در پی ندارد، هرگز بدون تفکر، کاری را شروع نکنید و همواره خود را بدانید. مشروح خبر: http://news.esra.ir/ https://b2n.ir/f96819 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 تعالی زن 🔹 عظمت زن مثل عظمت مرد، در گروِ شناخت است، چون بین زن و مرد در انسانیت انسان، فرقی نیست. حرف اسلام این است که هویت انسان به روح اوست، یک؛ روح مجرّد است، دو؛ موجود مجرّد نه مذکر است نه مؤنث، نه زن است و نه مرد؛ سه. زن و مرد خود را در که بیندیشند و بیازمایند، می ‌بینند تفاوتی ندارند. یک سلسله تغایر اوصافی است که در حد یک تغایر صنفی است و نه بیش از آن که این هم برای تنظیم روابط صحیح زندگی است، وگرنه در اسلام هیچ کمالی مشروط به مرد بودن نیست و زن بودن مانع هیچ کمالی نیست. 🔹 در فراگیری علم است، در تقرّب به خداست، در فرشته‌ خوی شدن است، در اوصاف برجسته داشتن است؛ شما یک نمونه پیدا نمی ‌کنید که اسلام بگوید این کمال برای مرد است و برای زن نیست. مسئله جهاد و امثال جهاد، اگر مطرح است یک کار بدنی است؛ اما اصل مبارزه با استکبار و صهیونیسم و مانند آن، مشترک بین زن و مرد است یا اگر مسئله مرجعیت و مانند آن است بر فرض تمامیت این تفکیک، مرجعیت یا امامت یا رسالت، کمالات اجرایی است؛ مشترک بین نبوت، رسالت، امامت و خلافت، است که این ولایت مشترک بین زن و مرد است. 📚 نخستین همایش بین المللی زنان و زندگی شهری تاریخ: 1395/09/18 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 هجرت الهی 🔸 قرآن كریم نسبت به دو كوچ و دو دستور رسمی داد _ «نَفْر» یعنی بسیج شدن و كوچ كردن _ فرمود یك عدّه باید بروند به دانشگاه‌ ها درس بخوانند، یک عدّه باید بروند به حوزه‌ ها درس بخوانند: ﴿فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِیتَفَقَّهُوا فِی الدِّین‏﴾، این نَفْرِ علمی است، باید بروند یاد بگیرند؛ به یك عدّه هم فرمود نَفْر نظامی كنید تا كشورتان محفوظ باشد. 🔸 همان تعبیری كه قرآن درباره دارد، درباره هم دارد؛ فرمود نَفْر کنید. خب به کدام طرف نَفْر کنید؟ این کلمه طیبه «نَفْر»، هم درباره آمده است که فرمود: ﴿فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِیتَفَقَّهُوا فِی الدِّین‏﴾ و هم درباره آمده است که فرمود: ﴿انْفِرُوا خِفافاً وَ ثِقالاً وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فی‏ سَبیلِ اللَّه‏﴾؛ سبک‌ بال، سنگین ‌بال، پیاده و سواره به طرف خدا شوید. خب او كه گفته بروید، یاری می ‌كند یا نمی ‌كند؟ بنابراین ما دو كار داریم: یكی اینكه باید برویم، یكی اینكه بدانیم، هستیم. 📚 سخنرانی در جمع بسیجیان و نظامیان تاریخ: 1396/06/06 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 مانعِ مقصود 🔹 شما این معدن‌ کاوها را می ‌بینید گاهی چند متر زمین را حفّاری می ‌کنند با چه زحمتی زیر زمین می ‌روند، آنجایی که نفس کشیدن دشوار است تا طلا گیرشان بیاید و این کار، کار عاقلانه است؛ خروارها خاک را جمع می ‌کنند و دور می‌ ریزند تا یک تکه طلا گیرشان بیاید. 🔹 ما شمش طلاست. هر کار خیرِ اجتماعی، سیاسی، اخلاقی، کمک به دیگران، کمک به همسایه، کمک به وامانده، از نماز شب گرفته تا کمک به افراد عادی همه اینها شمش طلاست؛ منتها برای این معدن ‌کاوی می‌ خواهد، آدم باید خروارها خاک را کنار بزند تا آن را بگیرد. در هر کاری که آدم وارد بشود این خروارها خاک هست؛ یکی می‌گوید من مقدّم هستم تو مؤخّر هستی، یکی می‌گوید اسم مرا باید ببری، یکی می‌ گوید اسم مرا باید با آن لقب ببری، اینها بازی است! 🔹 شما اگر به دنبال شمش هستی، خاک را باید بشناسی و دور بیندازی! حالا این اسم را به شما دادند دادند، ندادند هم ندادند، اینکه شمش نیست، شمش جای دیگر است. 📚 درس خارج فقه ثمار جلسه 4 تاریخ: 1393/11/08 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 پیام آوران رسالت 🔹 در آیه سوره مباركه «توبه» كه فرمود به بروید ﴿لِیتَفَقَّهُوا﴾، بعد فرمود چه كار بكنید؛ حالا فقیه شدید، در دین تفقّه پیدا كردید، حكیم شدید، مسئله ‌دان شدید چه كار باید بكنید؟ كتاب بنویسید, درس بگویید, سخنرانی بكنید, با نوشتن مقاله سخن‌ خوانی بكنید؟ اینها را ما نمی‌ خواهیم، ما می‌ خواهیم آن ‌قدر عرضه پیدا كنید كه مردم را كنید؛ وقتی گفتید جهنم هست مردم باور كنند! این از هر معمّمی ساخته نیست كه مردم حرفش را باور كنند؛ , كسی را لازم دارد كه عمری در محلّ خودش تجربه نشان داده باشد، سابقه خوب داشته باشد، علم و عمل داشته باشد تا وقتی گفت جهنم, مردم باور كنند. نفرمود شما بروید درس بخوانید و كتاب بنویسید و استاد بشوید؛ ﴿لِیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ﴾ بعد «و لیدرّسوا» یا «لیصنّفوا» یا «لیؤلّفوا»؟ اینها نیست، بلکه ﴿لِینذِرُوا قَوْمَهُمْ﴾. 🔹 این را مطمئن باشید این و عُرضه نصیب هر كس نیست كه مستمعان پای منبر او جهنم را باور كنند! تا نكردند وضع همین است كه می ‌بینید، اگر باور كردند دنیا یك بهشت نقد است. مردم تا از قیامت هراس نداشته باشند تا ندانند عمل زنده است و عامل را رها نمی ‌كند به هوش نمی ‌آیند. پس انسان یا خودش باید عاقل باشد كه «مَا عُبِدَ بِهِ اَلرَّحْمَنُ وَ اُكْتُسِبَ بِهِ اَلْجِنَانُ» یا گوش به حرف عاقل بدهد. در قیامت هم آنها گیرشان این است می‌ گویند ای كاش ما یا می ‌فهمیدیم یا گوش به حرف نخبگان می ‌دادیم: ﴿لَوْ كُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ﴾. 📚 سوره مبارکه روم جلسه 7 تاریخ: 1391/11/11 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا