💠 سود و زیان
🔹 چون نيمه ماه پربرکت ذي حجّة متعلق به حضرت هادي امام دهم (سلام الله عليه) است، اين بيان نوراني را از آن حضرت نقل کنيم، فرمود: «الدُّنْيَا سُوقٌ رَبِحَ فِيهَا قَوْمٌ وَ خَسِرَ آخَرُونَ»؛[1] فرمود: دنيا يک بازاري است يک عده سود مي برند, يک عده زيان ميکنند. يک عده عمر مي دهند در برابر چيزي را مي گيرند که با عمرشان با هم آميخته است. وقتي ذات اقدس الهي اعلام کرد من بيشتر مي خرم،[2] با من معامله کنيد، سرّش اين است که عوض و معوّض هر دو را خدا به انسان بر مي گرداند. اگر کسي با ديگري يعني با شيطان معامله کرد، عوض و معوض هر دو را او مي برد. اگر کسي خدايي ناکرده راه باطل را طي کرد، حيثيت و حيات خود را به شيطان داد، يک؛ آنچه را هم که گرفت بايد برابر ميل شيطنت و شيطان عمل کند، دو؛ يعني عوض و معوض هر دو را او مي برد؛ اما اگر با ذات اقدس الهي معامله کرديم, اين طور نيست که جان ما را بگيرد و چيزي به ما بدهد.
🔹 اينکه فرمود: ﴿إِنَّ اللّهَ اشْتَرَي مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ﴾،[3] به اين معنا نيست که جان ما را مي گيرد و بهشت به ما مي دهد; بهشت را به ما داد ما چه کنيم بي جان!؟ جان با بهشت را، يعني عوض و معوَّض هر دو را به ما مي دهد. بيان نوراني امام دهم ما حضرت هادي (سلام الله عليه) اين است: «الدُّنْيَا سُوقٌ»؛ دنيا بازار است، «رَبِحَ فِيهَا قَوْمٌ وَ خَسِرَ آخَرُونَ»؛ يک عده در اين تجارت سود بردند تا آخرين لحظه حيثيت آنها دستشان است, محصول کارشان هم دستشان است و چيزي را از کف ندادند «وَ خَسِرَ آخَرُونَ»؛ يک عده اي هم خسارت ديدند، عوض و معوض هر دو را در اختيار شيطان قرار دادند.
[1]. تحف العقول، النص، ص483.
[2]. الصحيفة السجادية، دعاي چهل وپنجم؛ «وَ أَنْتَ الَّذِي زِدْتَ فِي السَّوْمِ».
[3]. سوره توبه، آيه111.
#امام_هادی_علیه_السلام
#معامله_با_ذات_اقدس_الهی
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 سخنرانی عمومی
تاریخ: 1395/06/26
🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ویژه برنامه #شمیم_ولایت
🔸 اهمیت نهج البلاغه
🔹 پخش از شبکه های مختلف سیما از ابتدای ماه ذی الحجه تا عید سعید غدیر خم
#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 اهمیت نهج البلاغه
🔸 شما آقایان علی بن ابی طالب را نخواستید، بشناسید! این درد را آدم کجا بگوید؟! علی را چه کسی می شناسد؟! ذات أقدس الهی را حضرت امیر معرفی کرد که خدا در قرآن تجلّی کرد: فرمود کل عالَم تجلّی خداست،[1] اما تجلّی ویژه الهی در قرآن است، ولی تجلّی حضرت امیر در نهج البلاغه است. هیچ چاره ای حوزه علمیه ندارد که نهج البلاغه درسی شود.
🔸 اینکه می گوید «سَلُونِی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِی»،[2] زیر این آسمان، دومی کسی هست که بگوید هر چه بخواهید، از من بپرسید؟! شما غیر از علی کسی را نشان دارید؟! این همه انبیا بودند، اولیا بودند! شاگردانِ شاگردانِ شاگردانشان می شود مرحوم بوعلی؛ وقتی بوعلی می خواهد وجود مبارک حضرت امیر را معرفی کند، می گوید: «الذی هو بین الخلق کالمعقول بین المحسوس»،[3] عقل با چشم و گوش چقدر فرق دارد؟ عقل در آسمان است، چشم و گوش در زمین است. فرمود علی عقل جامعه انسانیت است، دیگران چشم و گوش هستند.
🔸 حتماً همان طوری که رسائل و مکاسب درسی است، نهج البلاغه هم باید درسی شود؛ بنابراین هم حفظ انقلاب با نهج البلاغه است، هم علی شناسی با نهج البلاغه است هم کلام با نهج البلاغه است.
[1]. نهج البلاغه، خطبه147؛ «فَتَجَلَّی سُبْحَانَهُ لَهُمْ فِی كِتَابِهِ مِنْ غَیرِ أَنْ یكُونُوا رَأَوْه ُبِمَا أَرَاهُمْ مِنْ قُدْرَتِه».
[2]. کتاب سلیم بن قیس الهلالی، ج2، ص802.
[3]. معراجنامه (بوعلی سینا)، متن، ص15؛ «الذی کان بین الصحابة الذین کانوا اکرم قبائل العالم و أشرفهم کالمعقول بین المحسوس».
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 دیدار مسئولین کنگره علمی پژوهشی با محوریت سیره امام علی علیه السلام با حضرت استاد
تاریخ: 1396/05/17
🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ویژه برنامه #شمیم_ولایت
🔸 نعمت ولایت
🔹 پخش از شبکه های مختلف سیما از ابتدای ماه ذی الحجه تا عید سعید غدیر خم
#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 نعمت ولایت
🔸 در سوره مباركه «مائده» ذات اقدس الهی فرمود: ﴿الْیوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دینَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیكُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَكُمُ اْلإِسْلامَ دینًا﴾، اسلامی كه خداپسند باشد اسلامی است كه اهل بیت در آن اسلام حكومت داشته باشند و اصل اهل بیت به عنوان امام شناخته بشوند. چون ذات اقدس الهی فرمود: ﴿وَ رَضیتُ لَكُمُ اْلإِسْلامَ دینًا﴾؛ من اسلام را برای شما به عنوان دین الهی پسندیدم، آن دین مرضی خدا دینی است كه اهل بیت در آن جا حضور و ظهور داشته باشند، دینی كه اهل بیت حضور و ظهور ندارد آن دین خدا پسندی نیست. فرمود: ﴿الْیوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دین﴾، پس معلوم می شود دین بدون ولایت كامل نیست، فرمود: ﴿وَ أَتْمَمْتُ عَلَیكُمْ نِعْمَتی﴾ تاكنون نعمت هایی كه من نازل می كردم با نعمت ولایت به تمامیت خود رسیده است، تاكنون احكام و حكمی كه نازل می كردم با ولایت به كمال خود رسیده است، این دین تام و این دین كامل دینی است مَرضی.
🔸 ذات اقدس الهی فرمود امروز دشمن ها از شما ناامید شدند ﴿الْیوْمَ یئِسَ الَّذینَ كَفَرُوا مِنْ دینِكُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَ اخْشَوْنِ﴾[1] امروز كفار ناامید شدند چرا؟ برای اینكه دینی كه مجری دارد، مبین دارد، مفسّر دارد، احیا كننده و اقامه حدود كننده دارد چنین دینی می ماند و اگر دین یك سلسله قوانینی باشد كه در كتاب ها نوشته شده، دیگران ممكن است این قانون را به میل خود تفسیر بكنند یا جلوی اجرای او را بگیرند؛ ولی اگر دین یك امامی داشته باشد كه به میل خود تفسیر نكند، بلكه به وحی الهی تفسیر بكند و در اجرای او هم هیچ كوتاهی نكند دشمن ناامید و آیس خواهد بود، چون به بركت اهل بیت (علیهم السلام) دین مبین پیدا كرده، مفسّر پیدا كرده، مُحیی سنت پیدا كرده، مقیم حدود و اجرا كننده پیدا كرده دشمنان ناامید شدند.
[1] . سوره مائده، آیه3.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 سخنرانی عمومی
تاریخ: 1378
🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ویژه برنامه #شمیم_ولایت
🔸 خطر ضعف فرهنگی
🔹 پخش از شبکه های مختلف سیما از ابتدای ماه ذی الحجه تا عید سعید غدیر خم
#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 خطر ضعف فرهنگی
🔸 ﴿و اللّهُ یعْصِمُكَ مِنَ النّاسِ﴾؛[1] خدا تو را از مردم حفظ می كند، اولاً رسول گرامی در ردیف اوحدی از مبلغان الهی است، از كسی ترسی ندارد! از بشر هراسناك نبود تا در اثر ترس از مردم از تبلیغ حادثه تاریخی غدیر تسامح كند؛ زیرا به شهادت قرآن كریم آن روزی كه همه مسلح بودند و رسول گرامی بی سلاح بود از هیچ كس ترسی نداشت. او از چه می ترسید؟ با تشریح فضای حجاز از یك سو و تحلیل فضای جهان معاصر بعد از فتح مكه از سوی دیگر، روشن شده است كه پیغمبر از احدی در جنگ نظامی، قدرت نظامی و مانند آن هراسی نداشت. اینكه در بخش پایانی آیه فرمود خدا تو را از مردم حفظ می كند، معلوم می شود خطر نظامی نبود؛ عمده خطر سیاسی و جو سازی مردم حجاز بود كه مبادا بگویند رسول گرامی برای این داعیه، داعیه رسالت در سر پروراند كه مردم را محكوم خاندان خود كند، پسر عمو و داماد خود را جانشین خود كند و امارت بر مردم را میراث و موروث خاندان خود كند و مانند آن. اگر مردم در اثر ضعف فرهنگی دچار چنین شبهه ای شدند آنگاه چه كند؟ این ترس همیشه هست. وجود مبارك رسول گرامی هم چنین ترسی را داشت كه اگر مردم نتوانند تشخیص بدهند كه این حكم «حكم الله» است، ولایت علی بن ابی طالب در رخداد غدیر نصب الهی است، وكالت نیست ولایت است، من نگفتم خدا گفته است، شخصیت حقیقی و حقوقی علی همانند ندارد، اینچنین نیست كه سخن از امارت و حكومت و سلطنت و امثال ذلك باشد.
🔸 اینكه فرمود: ﴿وَ اللّهُ یعْصِمُكَ مِنَ النّاسِ﴾ یعنی من طرزی انجام می دهم كه طرز فكر مردم عوض بشود، مردم كاملاً بفهمند، دیگر این را توطئه ندانند و دیگر تو را متهم نكنند. ذات اقدس الهی با چنین اهمیتی حادثه غدیر را برای رسول گرامی (علیه وعلی آله تحیه و الثناء) تحلیل كرد و تبیین كرد.
[1] سوره مائده، آیه67.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 سخنرانی عمومی
تاریخ: 1383/02/06
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 جان نبی
🔸 وجود مبارک پیغمبر اصرار دارد که بگوید علی جان من است![1] یکی از اصحاب در جلسه رسمی سؤال کردند که صحابه شما چطور هستند؟ حضرت درباره صحابه سخن گفت، بعد گفتند یا رسول الله چرا از علی حرف نزدی! فرمود شما از صحابه و اصحاب من سؤال کردی، از خود من که سؤال نکردی! علی خود من است! این گونه روشن کرد، در حضور جمع! از حضرت سؤال کردند اصحاب شما چگونه می باشند؟ حضرت شرح داد، همین شخص گفت پس از علی چرا اسم نبردی؟ فرمود آخر شما سؤالتان از اصحاب من بود، از خود من که نبود! علی نفس من است! این گونه بود، آن وقت این را آمدند انکار کردند! [2] این است که این روزها گفتند ذکر و دعا مستحب است؛ اگر این کارها و احیای شما بزرگواران نباشد، فراموش می شود!
🔸 اصلاً دنیا جای بدلی سازی است، این جا بازار بدلی سازی است، از توحید گرفته تا ایمان؛ یکی می گوید من خدایم: ﴿مَا عَلِمْتُ لَكُم مِنْ إِلهٍ غَیرِی﴾[3] یکی می گوید من پیغمبرم، آمار متنبّیان کمتر از انبیا نیست! یکی می گوید من امامم که سقیفه را به جای غدیر می نشاند. یکی می گوید من عالمم، جزء مشایخ سوء است و جزء علما قرار می گیرد. یکی منافق است و می گوید من مؤمن هستم. این دنیا کارگاه بدلی سازی است؛ لذا آدم باید حواسش جمع باشد.
[1]. الامالی(للصدوق)، ص95؛ «لِأَنَّكَ مِنِّی كَنَفْسِی»؛ الإحتجاج علی أهل اللجاج (للطبرسی)، ج1، ص142؛ «أَنْتَ كَنَفْسِی وَ حُبُّكَ حُبِّی وَ بُغْضُكَ بُغْضِی».
[2]. مناقب آل أبی طالب علیهم السلام (لابن شهرآشوب) ؛ ج2 ؛ ص217: « وَ سُئِلَ النَّبِی ص عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ فَذَكَرَ فِیهِ فَقَالَ لَهُ قَائِلٌ فَعَلِی فَقَالَ إِنَّمَا سَأَلْتَنِی عَنِ النَّاسِ وَ لَمْ تَسْأَلْنِی عَنْ نَفْسِی».
[3]. سوره قصص, آیه38.
#عید_غدیر
#بدلی_سازی
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 درس تفسیر سوره مبارکه شوری ـ جلسه 24
تاریخ: 1394/07/13
🆔 @a_javadiamoli_esra
29.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 تصویری #پیام_موضوعی
🔹 عید سعید #غدیر_خم
🔸 تاريخ پخش پیام: 1399/05/18
#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ویژه برنامه #شمیم_ولایت
🔸 همتایی غدیر و قدر
🔹 پخش از شبکه های مختلف سیما از ابتدای ماه ذی الحجه تا عید سعید غدیر خم
#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 همتایی غدیر و قدر
🔸 شب عید غدیر از یك نظر شبیه «لیلة القدر» است. توضیح مطلب این است كه در جریان غدیر وجود مبارك رسول گرامی (علیه و علی اهل بیته آلاف التحیة و الثناء) بعد از نصب وجود مبارك حضرت علی (سلام الله علیه) این حدیث معروف ثقلین را خواند: «إِنِّی تَارِكٌ فِیكُمُ الثَّقَلَینِ كِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی»،[1] بعد هم فرمود اینها همتای هم اند كفو هم اند، فرمود این دو «ثقل» از هم جدا نیستند و جدا نمی شوند، اینها با هم اند هم قرآن جامعه را به عترت دعوت می كند و هم عترت مبینان و مفسران و حامیان و مدافعان و مجریان حدود قرآن كریم است نه آنها از قرآن جدایند و نه قرآن از آنها جدا، این اصل اول.
🔸 اگر عترت همتای قرآن است و اگر طلیعه عترت در غدیر پایه گذاری می شود و اگر علی (علیه آلاف التحیة و الثناء) اولین عنصر طیب و طاهر عترت است و اگر این سیزده معصوم را بخواهید یكجا خلاصه كنید به نام علی بن ابی طالب ظهور می كند. درباره این علی وارد شده است ﴿یا أَیهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیكَ﴾؛[2] آنچه درباره ولایت علی، خلافت علی، امامت علی، همتایی علی با قرآن نازل شده است به مردم ابلاغ بكن.
🔸 اگر عترت به منزله قرآن است و اگر در غدیر جریان ولایت عترت نازل می شود و اگر شبی كه قرآن نازل می شود «لیلة القدر» است و ﴿خَیرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ﴾،[3] چرا شب و روزی كه ولایت نازل می شود، آیه ﴿بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیكَ﴾ نازل می شود «لیله قدر» نباشد؟! روز قدر نباشد؟! ﴿خَیرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ﴾ نباشد؟!
🔸 ما اگر بتوانیم یوم غدیر را لیله غدیر را باور كنیم كه به منزله «لیلة القدر» است آن وقت چقدر از ولایت استفاده می كنیم؟! مگر نفرمود اینها همتای هم اند؟ مگر نفرمود اینها هرگز از هم جدا نیستند؟ اگر قرآن یك حقیقتی داشته باشد كه عترت طاهرین ـ معاذ الله ـ فاقد آن حقیقت باشند «فَافْتَرقَا». هر حقیقتی كه در قرآن است اینها دارا هستند، هر چه را اینها دارا هستند از قرآن گرفته اند، اگر قرآن بخواهد به صورت یك انسان در بیاید می شود علی و اولاد علی، اگر علی و اولاد علی (علیهم الصلاة و علیهم السلام) بخواهند به صورت كتاب تدوینی ترسیم بشوند می شوند قرآن، فرمود: ««أَنَا كِتَابُ اللَّه النَّاطِق»[4] خب اگر اینچنین است آن وقت ﴿إِنّا أَنْزَلْناهُ فی لَیلَةِ الْقَدْرِ﴾[5] ما را به اهمیت شب نزول آگاه می كند ﴿بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیكَ مِنْ رَبِّكَ﴾ ما را به اهمیت شب غدیر و روز غدیر آگاه نكند؟! پس ما این راه را هم داریم، این راه هم جلوی ما باز است.
[1]. دعائمالاسلام، ج1، ص28.
[2]. سوره مائده، آیه67.
[3]. سوره قدر، آیه3.
[4]. وسائل الشیعة، ج27، ص34؛ «وَ عَنْ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ع قَالَ هَذَا كِتَابُ اللَّهِ الصَّامِتُ وَ أَنَا كِتَابُ اللَّهِ النَّاطِق».
[5]. سوره قدر، آیه1.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 سخنرانی عمومی
تاریخ: 1383/11/09
🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ویژه برنامه #شمیم_ولایت
🔸 ثمره رسالت
🔹 پخش از شبکه های مختلف سیما از ابتدای ماه ذی الحجه تا عید سعید غدیر خم
#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 ثمره رسالت
🔸 چه حادثه ای در هجدهم ذی حجه در سرزمین غدیر رخ داد كه این روز را برای ابد عید كرد؟ آیه ای در قرآن كریم سوره مباركه مائده چنین پیامی را به رسول اكرم (علیه و علی آله آلاف التحیة و الكرم) می دهد كه ﴿یا أَیهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیكَ مِنْ رَبِّكَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللّهُ یعْصِمُكَ مِنَ النّاس﴾؛[1] یعنی تو گرچه دارای مقام ولایتی و گرچه دارای مقام نبوتی اما در این پیام آسمانی رسالت تو مطرح است ﴿یا أَیهَا الرَّسُول﴾! در آن بخش های قرآنی كه ﴿یا أَیهَا النَّبِی﴾ مطرح است، حساب خاص خود را دارد؛ اما در این گونه از آیات كه رسالت رسول گرامی معنون است، حساب مخصوص خود را داراست ﴿یا أَیهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیكَ مِنْ رَبِّكَ﴾؛ یعنی آنچه از طرف ذات اقدس الهی و ربّ تو به سوی تو نازل شده است آن را ابلاغ بكن! اگر آنچه را كه از طرف پروردگارت به سوی تو نازل شده است آن را به مردم ابلاغ نكردی، رسالت خدا را ابلاغ نكردی!
🔸 تو رسول گرامی «الله» هستی و این رسالتت كم كم به پایان می رسد، تقریباً بیش از بیست سال را گذرانده ای، تو به عنوان سید مرسلین شناخته شده ای، اگر این حادثه مهم غدیر را ابلاغ نكنی، اصلاً آن رسالت الهی را ابلاغ نكرده ای! دیگر در صف مُرسلین نخواهی بود ﴿وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ﴾؛ یعنی دیگر سمت رسالت نخواهی داشت، زیرا حادثه غدیر تضمین كننده اصل دین است.
[1]. سوره مائده، آیه67.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 سخنرانی عمومی
تاریخ: 1376/02/06
🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ویژه برنامه #شمیم_ولایت
🔸 ستون دین
🔹 پخش از شبکه های مختلف سیما از ابتدای ماه ذی الحجه تا عید سعید غدیر خم
#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 ستون دین
🔸 وجود مبارك حضرت امیر بخواهد سقیفه را به غدیر برگرداند، یك تحلیل فقهی و عبادی دارد, یك تحلیل سیاسی دارد و خود به تنهایی به میدان آمده تا هر دو را اداره كند. آن تحلیل عبادی همه ما شنیدیم كه «الصَّلَاةُ عَمُودُ الدِّینِ»[1] نماز ستون دین است، در بحث های سیاسی در آن نامه پُر بركتی كه به عنوان عهدنامه برای مالك اشتر مرقوم فرمود، جامعه و امت را به عنوان ستون دینِ الهی و نظام الهی قرار داد، فرمود: مالك بدان! «إِنَّمَا عِمَادُ الدِّینِ وَ جِمَاعُ الْمُسْلِمِین وَ الْعُدَّةُ للْأَعْدَاءِ الْعَامَّةُ مِنَ الْأُمَّةِ»، توده مردم, ستون سیاست دین هستند، اگر بعضی از انبیا گفتند: ﴿قالَ لَوْ أَنَّ لی بِكُمْ قُوَّةً أَوْ آوی إِلی رُكْنٍ شَدیدٍ﴾؛[2] برای اینكه دستشان خالی بود، كدام پیغمبر بود كه بدون حضور مردم توفیقی پیدا كرد.
🔸 بنا بر این نیست كه تمام كارها با معجزه پیش برود، حضور مردم, هماهنگی مردم, موافقت مردم سهم تعیین كننده ای در پیشرفت نظام دینی دارد. فرمود ستون دین در بخش سیاست, حضور هماهنگ امت است و خود حضرت به تنهایی این دو ستون را نگه داشت و اقامه كرد هم ستون دیانت را اقامه كرد و هم آن ستون سیاست را اقامه كرد، وگرنه چیزی از غدیر نمی ماند.
[1]. المحاسن(برقی)، ج1، ص44.
[2]. سوره هود، آیه80.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 درس اخلاق
تاریخ: 1395/01/26
🆔 @a_javadiamoli_esra