eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
10.9هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روز بیست و هفتم ماه 1443 🔹 شمیم محبت 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 شمیم محبت 🔹 ﴿وَ إِذَا جَاءَكَ الَّذِینَ یؤْمِنُونَ بِآیاتِنَا فَقُلْ سَلاَمٌ عَلَیكُمْ﴾؛ این بود که ذات اقدس الهی به پیامبرش در سوره مبارکه «انعام» آموخت. 🔹 خدا مرحوم را غریق رحمت کند! قرآن کریم به ما فرمود اگر کسی نسبت به شما تحیتی کرد، شما آن تحیت یا بهتر از آن را ادا کنید: ﴿وَ إِذَا حُییتُم بِتَحِیةٍ فَحَیوا بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا﴾. یکی از ادله وجوب جواب سلام و ردّ سلام هم همین آیه است. کسی نسبت به ما محبت کرد، تحیتی فرستاد گفت: «سلام علیک»، بر ما واجب است جواب بدهیم. ایشان احتیاط می‌کرد می‌گفت اگر کسی به شما گفت: «سلامٌ علیکم صبّحکم الله»، احتیاط واجب این است که شما این «صبحکم الله» را هم جواب بدهید، برای اینکه آیه دارد که ﴿وَ إِذَا حُییتُم بِتَحِیةٍ فَحَیوا بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا﴾ یعنی شما در جواب، یا بهتر از «صبّحکم الله» را بگویید یا لااقل «صبّحکم الله» را. 🔹 این ماست؛ این ادب را قرآن برای اینکه وداد را، محبت را و لطف و صفا و صمیمیت را زنده بکند مورد تاکید قرار می دهد. این سلام پیام دارد، سلامتی را از طرف ذات اقدس الهی می‌خواهند. 📚 سوره مبارکه مجادله جلسه 8 تاریخ: 1396/11/09 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 آقایی که مرجعیت به نام او می آمد... 🔸 مرحوم آقای بروجردی (رضوان الله علیه) در میان علما و مراجع هم عصر خود و واقعاً یك مرجع جامع و كاملی بودند. 🔸 مرحوم آیت الله بروجردی با بینش جهانی كه داشتند گام‏ های بلندی در خارج از حوزه قم و ایران و نیز در در جهت تقریب مذاهب اسلامی و ایجاد وحدت میان مسلمانان برداشتند. 📚 مهر استاد، ص 110 و 112 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 305 🔸 توصیه‌های لقمان درباره سفر امام صادق (علیه السلام) می ‌فرماید: لقمان به پسرش گفت: هرگاه با گروهی مسافرت كردی درباره كار خود و آنان بیشتر با آنان مشورت كن. بسیار به رویشان لبخند بزن. از توشه ‌ات به ایشان ببخش. دعوتشان را بپذیر. به یاری آنان بشتاب. سكوت طولانی، نماز بسیار و سخاوتمندی را پیشه خود ساز. به حق گواهشان باش. با بیان رأی و نظر هنگام مشورت با تو برایشان بكوش. پیش از تحقیق و اندیشه، نظر قطعی نده. مشورت را پس از نشست و برخاست و خواب و خوراك و نماز و در حالی كه فكر و حكمت خود را به كار گرفتی پاسخ ده، زیرا كسی كه به طور كامل خیرخواهی نكند خدا رأی را از او سلب می‌كند و امانت را باز می ‌ستاند. 📚 مفاتیح الحیات ص 206. 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روز بیست و هشتم ماه 1443 🔹 جمهوریت دینی 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 جمهوریت دینی 🔹 وجود مبارك رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) مطابق آنچه در سوره مباركه «یونس» هست فرمود من چهل سال امتحان دادم. این ‌چنین نیست كه این ، مظروف، دینی باشد و ظرف، مردمی بلکه ظرف و مظروف هر دو را قرآن داد؛ فرمود اسلام را من آوردم برای اینكه اگر شرق و غرب جمع بشوند نمی ‌توانند مثل این كتاب بیاورند و جمهوریت را هم من به شما می ‌گویم برای اینكه ﴿فَقَدْ لَبِثْتُ فِیكُمْ عُمُراً مِن قَبْلِهِ﴾. 🔹 آیه شانزده سوره مباركه «یونس» این بود: ﴿قُل لوْ شَاءَ اللَّهُ مَا تَلَوْتُهُ عَلَیكُمْ وَلاَ أَدْرَاكُمْ بِهِ فَقَدْ لَبِثْتُ فِیكُمْ عُمُراً مِن قَبْلِهِ أَفَلاَ تَعْقِلُونَ﴾؛ خب من چهل سال امتحان دادم، این می ‌شود جمهوری! برای توده مردم حجّت بالغه این است كه چهل سال مردی امین بود پاك بود صادق بود مصدَّق بود و در حالی که درس نخوانده مكتب نرفته كتاب نخوانده كتاب ننوشته حالا آمده حرفی زده كه همه عاجزند؛ خود را دین دارد امضا می ‌كند. 🔹 خب شما بالأخره دیدید ما كه از جای دیگر نیامدیم با شما بودیم شب و روز هم با شما بودیم در همه مراحل با شما بودیم، شما هم لقب را به ما دادید؛ وجود مبارك حضرت در همه مراحل دارد احتجاج می ‌كند فرمود شما هیچ بهانه‌ ای ندارید، دادن كم نیست همه شما من را به صداقت قبول دارید همه شما هم به اُمّی بودن من علم دارید. اینكه فرمود: ﴿فَقَدْ لَبِثْتُ فِیكُمْ عُمُراً مِن قَبْلِهِ﴾ ناظر به همین است؛ این عمر طولانی چهل سال كه كم نیست! 📚 سوره مبارکه عنکبوت جلسه 16 تاریخ: 1391/10/03 🆔 @a_javadiamoli_esra
ماه شعبان منه از دست! 🔹 اول سال پیش آقایانی که اصحاب دعا هستند اول است و ماه شعبان آخرین ماه سال است؛ سرّ آن دو تا دلیل است: یکی نصوص و یکی ادعیه. 👇👇👇👇
ماه شعبان منه از دست! 🔹 اول سال پیش آقایانی که اصحاب دعا هستند اول است و ماه شعبان آخرین ماه سال است؛ سرّ آن دو تا دلیل است: یکی نصوص و یکی ادعیه. مجموع تعبیرهایی که در روایات و در ادعیه است این است که از ماه مبارک رمضان به «رَأْسُ‏ السَّنَة» یاد شده است، یک؛ از ماه مبارک رمضان به «غُرَّةُ الشُّهُور» یاد شده است، دو؛ لذا آن آقایانی که اهل این حساب های معنوی هستند اول سالشان است آخر سالشان ماه لذا تمام تلاش و کوشش را می کنند که اگر هست در همین ماه شعبان انجام بدهند، چون به هر حال هر تاجری آخر سال بررسی می کند. 🔹 اصرار آن آقایان این است که در این آخر سال حساب ها را بررسی کنند استغفار بکنند حقی از کسی بر عهده آنهاست حق را ادا کنند که این سال با طهارت پایان بپذیرد که با وارد سال جدید بشوند و مرحوم علامه هم این شعر را از حافظ با یک احترامی می خواندند. آن غزل معروف حافظ بر این ماه شعبان خیلی تکیه می کند: ماه شعبان منه از دست قدح کاین خورشید ٭٭٭ از نظر تا شب عید خواهد شد 🔸 را از دست نده برای اینکه آخر سال است و عفو و گذشت و مانند آن در همین است. اگر ماه شعبان را از دست دادید وصال نصیب شما نمی شود تا لیله عید فطر. لینک مطلب: https://b2n.ir/z53154 http://news.esra.ir/ 📚 درس خارج فقه ارث جلسه 93 تاریخ: 1400/01/18 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 306 🔸 توصیه‌های لقمان درباره سفر ... هرگاه دیدی همسفران می‌ روند با ایشان برو. هرگاه دیدی كار می ‌كنند با آنان كار كن. هرگاه صدقه و قرضی دادند تو هم شریك آنان شو. از كسی كه از تو بزرگ ‌تر است حرف ‌شنوی داشته باش. هرگاه به تو فرمانی دادند و از تو چیزی خواستند اجابت کن و مخالفت نکن، چرا كه «نه» گفتن درماندگی و پستی است. 📚 مفاتیح الحیات ص 206. 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 طریقت صلاح 🔸 وجود مبارک حضرت امیر فرمود تاریخ و زمان را متزمّنین می ‌سازند. روزگار بد است، روزگار خوب است یعنی چه؟! روزگار نه بد است نه خوب، روزگار را دولت و ملّت می ‌سازند، مملکت ‌دار می‌ سازد ... . 👇👇👇👇
💠 طریقت صلاح 🔸 وجود مبارک حضرت امیر فرمود تاریخ و زمان را متزمّنین می ‌سازند. روزگار بد است، روزگار خوب است یعنی چه؟! روزگار نه بد است نه خوب، روزگار را می ‌سازند، مملکت ‌دار می‌ سازد. فرمود مردم! اگر دولت خوب باشد، ملّت خوب باشد، حقوق متقابل را ادا کنند: «فَصَلَحَ بِذَلِكَ الزَّمَانُ»؛ زمان پاک می ‌شود اما اگر کسی ـ معاذالله ـ موش‌صفت زندگی کند، اهل احتکار باشد، جامعه را ملتهب بکند، روزی خدا را بگیرد در انبارها حبس بکند، این چه صلاحی است؟! ما از علی بهتر چه کسی را داریم؟ 🔸 ببینید سخنان نورانی این قرآن ناطق چیست: حضرت امیر درباره بعضی از شاگردان خود حرفی دارد _ آن شاگرد نه امام بود نه امامزاده بود، نه پیغمبر بود نه پیغمبرزاده بود، تربیت شده محضر علی بود، چرا ما نشویم؟ _ فرمود: «كَانَ لِی فِیمَا مَضَی أَخٌ فِی اللَّهِ» من دوستی داشتم که «كَانَ یعْظِمُهُ فِی عَینِی صِغَرُ الدُّنْیا فِی عَینِهِ»؛ چون دنیا در چشمش کوچک بود، او در چشم من بزرگ بود، وقتی او را می ‌دیدم یک را می ‌دیدم. این علی، صاحب «سَلُونِی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِی» می‌ گوید که من وقتی او را می ‌دیدم، یک شخصیت بزرگ را می ‌دیدم، چون دنیا در چشم او کوچک بود این در چشمان من بزرگ بود. حالا فرقی بین حیات و ممات آن حضرت که نیست، چرا ما این گونه نشویم؟ فرمود می ‌دانید او چگونه بود؟ «كَانَ خَارِجاً مِنْ‏ سُلْطَانِ‏ بَطْنِهِ ... و کان خارجا مِنْ سُلْطَانِ جَهلِهِ»؛ او از تحت سلطنت و بیرون آمد _ هر چه شکم بخواهد او به آن بدهد که نبود _ از بیرون آمد. معلوم می‌ شود که بعضی در تحت هستند؛ این جهل در مقابل علم نیست، این جهل در مقابل عقل است. سرّ اینکه او نزد من عزیز بود برای اینکه قرآن ناطقی در درون او بود. او هم از همین قرآن یاد گرفته بود، از جای دیگر که یاد نگرفته بود، به برکت این حرف‌ها را یاد گرفت که چه حق است چه باطل است، چه صدق است چه کذب است. الآن ما نمی ‌دانیم که چه چیزی بد است و چه چیزی خوب است؟! 🔸 تمدّن نظام ما، ما در ماست و لاغیر! ما اگر همین ظواهر را، همین که چه چیزی حلال است و چه چیزی حرام است را مراعات بکنیم، هیچ مشکلی نداریم؛ همان بیان نورانی حضرت امیر دارد که «یئِسَتْ مَطَامِعُ‏ الْأَعْدَاءِ»؛ دشمن ناامید می ‌شود. آپارات: https://aparat.com/v/Cf8mD 📚 درس اخلاق تاریخ: 1397/05/25 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روز بیست و نهم ماه 1443 💠 والیان بقا 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 والیان بقا 🔹 یكی از بهترین القاب وجود مبارك ولی عصر (ارواحنا فداه) همین است. این بقیة الله قبل از اسلام هم مطرح بود در اسلام هم مطرح است؛ منتها خاتِم و خاتَمش وجود مبارك امام زمان است. 🔹 قرآن كریم از عالمان دین در ادوار گذشته به عنوان ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ یاد می ‌كند عالمان دین و روحانیون بقیة الله‌ اند؛ منتها وجود مبارك ولی عصر بالاصاله است اینها بالتبع, آن حضرت بالحقیقه است اینها بالمجاز. یك روحانی می ‌تواند بقیة الله باشد؛ زیرا او لله فكر می ‌كند، لله عمل می ‌كند و لوجه الله سخن می ‌گوید و هم ماندنی است. بعضی ها جزء اولواالألباب ‌اند بعضی جزء اولواالأبصارند بعضی كذا و كذا بعضی جزء اولوا بقیه ‌اند. 🔹 كسانی كه صاحب مقام بقیة اللّهی ‌اند، اینها جزء اولوا بقیه ‌اند یعنی مالك بقایند خدا بقا را به اینها تملیك كرده است. چون این بیان در قرآن كریم آمد، وجود مبارك حضرت امیر (سلام الله علیه) فرمود: «الْعُلَمَاءُ بَاقُونَ مَا بَقِی الدَّهْرُ». خب چه چیزی بهتر از اینكه انسان نمیرد و از بین نرود؟! گرچه هیچ كس از بین نمی ‌رود ولی از خاطره ها محو می‌ شوند و نسیاً منسیاً می ‌شوند اما عالمان دین همچنان زنده ‌اند. 🔹 چه چیزی را قرآن كریم می ‌داند؟ مطابق آیه سوره «نحل» كه فرمود: ﴿مَا عِندَكُمْ ینفَدُ وَمَا عِندَ اللَّهِ بَاقٍ﴾، قرآن کریم آنچه است را باقی می‌داند. اگر كسی الهی كرد و الهی كرد چه در امّت های گذشته چه در این امّت می ‌شود: ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ یعنی بقیة الله؛ منتها خودش است شاگرد پیغمبر عصر خودش است. آن علمای قبلی كه اولوا بقیه بودند شاگرد پیغمبر زمانشان بودند، الآن اگر كسی جزء ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ باشد جزء شاگردان وجود مبارك حضرت است. 📚 سوره مبارکه فرقان جلسه 31 تاریخ: 1390/12/16 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 جمهوری اسلامی 🔸 آنچه در قانون اساسی ایران آمده و مردم نیز به آن رأی داده ‏اند، همان است كه در قلمرو است و خردمندان یك جامعه بر اساس همان خردمندی و بینش و درایتی كه دارند، به این می‏ رسند كه هر انسانی، اگر چه تنها زندگی كند و در اجتماع حضور نداشته باشد، به دلیل عدم شناخت كامل از خود و گذشته و آینده، و بی ‏اطلاعی از سعادت و راه تكامل خود، نیازمند وحی و است تا با هماهنگی ره ‏آورد وحی و عقل، به كمال شایسته و بایسته خویش برسد و این، همان است كه در قرآن و سنت اهل ‏بیت (علیهم‏السلام) آمده است. 📚 ولایت فقیه، ص501 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 307 🔸 توصیه‌های لقمان درباره سفر ... هرگاه در راه سرگردان شدید فرود آیید. هرگاه در مقصد تردید كردید توقف كنید و همفكری و مشورت كنید. هرگاه یك شخص را دیدید درباره راه از او نپرسید و راهنمایی نخواهید، چرا كه یك شخص در بیابان گمراه كننده است و شاید جاسوس دزدان باشد یا همان شیطانی باشد كه شما را متحیر ساخته است. از دو شخص نیز بپرهیزید، مگر اینكه چیزی به دست آرید كه من نمی‌ دانم، زیرا خردمند وقتی چیزی را خود ببیند حق را می ‌شناسد و حاضر چیزی را می ‌بیند كه غایب نمی ‌بیند. 📚 مفاتیح الحیات ص 207 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روز سی ام ماه 1443 🔹 محرَمِ اُنس 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 محرَمِ اُنس 🔹 یک بیان نورانی از پیغمبراکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) رسیده است که فرمود: «بَادِرُوا إِلَی رِیاضِ الْجَنَّةِ»؛ بروید به طرف ، عرض کردند که «وَ مَا رِیاضُ الْجَنَّةِ»؟ فرمود: «حَلَقُ الذِّكْر»؛ آنجا که بحث تفسیر و فقه و احکام و اخلاق و دین الهی است. بعضی‏ها می‏روند نصیبشان می‏شود، بعضی‏ها می ‏روند این مطالب را می ‏کنند، آن وقت در بهشت ‏اند، خیلی خوشحال ‏اند هرگز نمی ‏نالند؛ اعتراضشان را می ‏کنند امر به معروفشان را می ‏کنند نهی از منکر را دارند، ولی خوشحال‏ اند. 🔹 عرض کردند کجا است؟ فرمود آنجا که نام خدا و پیغمبر و اهل بیت است بهشت است. «إِنَّ الْمَلَائِكَةَ لَتَضَعُ أَجْنِحَتَهَا لِطَالِبِ الْعِلْمِ»؛ اگر جایی سخن از خدا و پیغمبر و علوم الهی است قبل از اینکه گوینده بیاید یا شنونده بشنود ملائکه می ‏آیند فرّاشی می ‏کنند پرها را پهن می ‏کنند تا آنها بیایند روی پر ملائکه بنشینند. این حرف ‏ها ـ معاذالله ـ مجاز که نیست! اگر کسی باشد و این لطایف را حصولاً ادراک بکند و حضوراً بیابد، فرشته را درک می ‎کند. 🔹 یک بیان نورانی مرحوم کلینی در کافی از وجود مبارک پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) نقل کرد که اگر شما «لَصَافَحَتْكُمُ الْمَلَائِكَة»؛ با فرشته‎ها مصافحه می ‎کنید حرف‎ های آنها را می ‎شنوید گفتگو دارید. اینکه می ‎آید فرش پهن می ‎کند این کم مقامی نیست! 📚 سوره مبارکه انسان جلسه 6 تاریخ: 1398/07/.09 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 308 🔸 توصیه‌های لقمان درباره سفر ... پسرم! هرگاه وقت نماز فرا‌رسید آن را به هیچ روی به تأخیر نینداز و آن را به جا آور و آسوده شو، زیرا نماز دَینی است بر عهده آدمی و آن را به جماعت بخوان، هرچند بر نوك نیزه باشد. بر روی چارپایت مخواب، چون زخم پشتش را سریع می‌ گرداند و این كار حكیمان نیست، مگر اینكه در کجاوه باشی و امکان استراحت داشته باشی. هرگاه نزدیك منزلگاه شدی از مركب پیاده شو و پیش از خود غذای او را بده، چرا كه جان او جان توست. هرگاه در جایی منزل می‌ كنی لازم است كه سرزمین سرسبز و خرم و خوش رنگ و دارای خاك نرم و علف بسیار باشد. هرگاه پیاده شدی پیش از نشستن دو ركعت نماز بگزار و هنگامی كه برای قضای حاجت می ‌روی دور شو و پیش از حرکت نیز دو ركعت نماز بگزار. سپس از آن سرزمین وداع كن و بر آن و اهلش درود فرست، زیرا هر جایی ساكنانی از فرشتگان دارد. اگر توانستی پیش از غذا خوردن صدقه ‌ای از آن بده. مادامی كه سواره ای قرآن بخوان و هنگام كار كردن تسبیح بگو و هنگام بیكاری دعا بخوان. از حركت پیوسته از اول شب تا پایان آن بپرهیز و صدایت را در راه بلند نكن.[1] [1] . (مكارم الاخلاق، ص253ـ252). 📚 مفاتیح الحیات ص 207 🆔 @a_javadiamoli_esra
چشیدن حلاوت ذکر خدا با اخلاق عملی حاصل می شود پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس اخلاق: در دعاهاي ماه مبارك رمضان به خدا عرض مي ‌كنيم خدايا آن مزه ياد خودت را به ما بچشان اين ديگر در حوزه و دانشگاه و در كتاب و درس و بحث و سخنراني نيست، اين است. 👇👇👇👇
پایگاه اطلاع رسانی اسراء، سرویس دین و اندیشه: آیت الله العظمی جوادی آملی در یکی از جلسات درس اخلاق خود با بیان اینکه ، فرصت مناسبی است تا انسان بتواند شیرینی و حلاوت ذکر خداوند متعال را درک کند و بچشد، اظهار می دارند: 🔸 بخشي از دعاهاي اين است در دعاي بعضي از روزهاي ماه مبارك رمضان به خدا عرض مي ‌كنيم «اللهمّ أذقني حلاوة ذكرك» خدايا شيريني نام و يادت را به كام ما بچشان! شيريني مطلبي نيست كه انسان با درس حوزه و دانشگاه آن را ادراك بكند الآ‌ن كسي كه عسل را نچشيد شما هر چه بخواهيد معناي عسل، مزه عسل را به او بفهمانيد مقدورتان نيست براي اينكه يك سلسله الفاظ و يك سلسله مفاهيم را كنار هم ذكر مي ‌كنيم او مي‌ فهمد كه زنبوري هست و كندويي هست و گلي هست و مكيدني هست و تبديل كردن به يك مايه شيريني است اما مزه عسل چيست؟ آن با درس و بحث حل نمي‌ شود، حتي كسي كه كندو مي ‌سازد، زنبور مي ‌پروراند، عسل توليد مي ‌كند ، تا خودش مزه عسل را نچشيد درك نمي ‌كند كه مزه عسل چيست، و مثل چشيدن اين عسل است. 🔸 در دعاهاي ماه مبارك رمضان به خدا عرض مي‌كنيم خدايا آن مزه ياد خودت را به ما بچشان اين ديگر در حوزه و دانشگاه و در كتاب و درس و بحث و سخنراني نيست، اين است. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1390/11/27 🆔 @a_javadiamoli_esra
🔸 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء: دفتر مرجعیت علمی و دینی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی طی اطلاعیه ای، فردا یکشنبه چهاردهم فروردین را روز اول ماه مبارک رمضان اعلام کرد. 🌐 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 نور جان 🔸 خدا حفظ کند حضرت آقای حسن‌ زاده (حفظه الله) را! این از اشعار ایشان است: «ماه رمضان آمد، آمد»... . 👇👇👇👇