eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
10.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 امام سجاد (سلام الله علیه): 🔸 السَّلَامُ عَلَیک مَا کانَ أَحْرَصَنَا بِالْأَمْسِ عَلَیک، وَ أَشَدَّ شَوْقَنَا غَداً إِلَیک. 🔸 السَّلَامُ عَلَیک وَ عَلَى فَضْلِک الَّذِی حُرِمْنَاهُ، وَ عَلَى مَاضٍ مِنْ بَرَکاتِک سُلِبْنَاهُ. سلام بر تو اى ماهى كه ما ديروز خيلى حريص بوديم كه شما بيائى و فردا هم خيلى مشتاقيم كه زيارتتان كنيم ، اينطور نيست كه بعنوان يك اداء وظيفه اين مراسم توديع را انجام بدهيم . سلام بر تو و فضيلت تو ، سلام بر تو و بركات تو . 📚 حکمت عبادات، ص 215. 🆔 @a_javadiamoli_esra
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 ویژه برنامه 🔸 درآمدی بر عرفان عملی 🔸 فصل سوم جلسه 8 🔹 اگر سلوک الهی بخواهد تبیین نظری شود و به صورت یک کتاب درسی در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها مطرح شود، باید یک سلسله نظم‌های منطقی آن را همراهی کند، چون هیچ استدلالی بدون منطق نخواهد بود... . 👇👇👇👇
💠 ویژه برنامه 🔸 درآمدی بر عرفان عملی 🔸 فصل سوم جلسه 8 🔹 سلوک الهی بخشی مربوط به نظر و بخشی هم مربوط به عمل هست که تا حدودی فرق اینها و مراتب هر کدام اجمالاً اشاره شد. در سلوک عملی آنچه از «مناجات شعبانیه» برمی‌آید، مقاطع مختلفی بود که در نوبت قبل گذشت. امّا آنچه مربوط به سلوک نظری است این است که اگر سلوک الهی بخواهد تبیین نظری شود و به صورت یک کتاب درسی در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها مطرح شود، باید یک سلسله نظم‌های منطقی آن را همراهی کند، چون هیچ استدلالی بدون منطق نخواهد بود. 🔹 این منطق معروف ارسطویی که حکمت مشّاء با آن کار می‌کند، این فقط می‌تواند در فقه، در اصول، در اخلاق، در کلام و در حکمت مشّاء کاربرد داشته باشد؛ زیرا محور منطق مشّاء مفهوم است و این علوم یاد شده با مفاهیم کار دارند، با مفهوم می‌شود منطق را استخدام کرد و از منطق کار گرفت؛ امّا وقتی سخن از مصداق و عین خارجی شد، منطق ارسطو باز پاسخگو نیست؛ لذا برای حکمت متعالیه که سخن از «حَمْل» «حقیقت و رقیقت» به میان می‌آید، منطق مشّاء کافی نیست و از حکمت متعالیه اگر بگذریم به مراحل عرفان نظری برسیم حتی منطقی اگر برای حکمت متعالیه تبیین شود کافی نیست. توضیح مطلب این است که اقسامی برای «حَمْل» مطرح است که تا کنون پنج قِسم آن به دست آمده است، البته این حصر، حصرِ استقرائی است نه حصر عقلی و ممکن است دقیق تر و بیش از این هم ممکن باشد. 🔹 قسم اول همان اتحاد ذاتی است که بین دو مفهوم است؛ یعنی «حَمْل» اولی ذاتی است که موضوع و محمول هر دو مفهوم می باشند؛ نظیر «حَمْل» حدّ بر محدود که تفاوتشان به اجمال و تفصیل و مانند آن است. موضوع مفهوم است، محمول هم مفهوم است و در فضای ذهن این دو به هم گِره می‌خورد و به خارج هم راه ندارند که این می‌شود «حَمْل» اولی ذاتی. قسم دوم «حَمْل» شایع صناعی است که از طرف موضوع مصداق خارجی است و از طرف محمول مفهوم است، البته مصداق خارجی‌ که می گوییم، یعنی... . 📚 ویژه برنامه ماه مبارک رمضان سال تولید: 1394 آپارات: https://aparat.com/v/SQd4G 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 دعای ماه مبارک رمضان بسم الله الرحمن الرحیم اللَّهُمَّ غَشِّنِي فِيهِ بِالرَّحْمَةِ، وَ ارْزُقْنِي فِيهِ التَّوْفِيقَ وَ الْعِصْمَةَ، وَ طَهِّرْ قَلْبِي مِنْ غَيَاهِبِ التُّهَمَةِ، يَا رَحِيماً بِعِبَادِهِ الْمُؤْمِنِينَ. خدایا مرا در این ماه با رحمتت فروگیر، و توفیق و خود نگهداری نصیبم کن، و از تیرگیهای تهمت دلم را پاک گردان، ای مهربان به بندگان با ایمان. 🔷🔸💠🔸🔷 کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روز بیست و نهم ماه 1443 🔹 عید اولیا 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 عید اولیا 🔹 اگر کسی ماه مبارک رمضان را به عنوان دانست، چه اینکه در دعای وداع امام سجاد (سلام الله علیه) آمده است، این را گرامی می‌ دارد و به آن سلام عرض می‌ کند می‌ گوید: «السَّلامُ عَلَیکَ یا شهر الله الاکرم و یا عِیدَ أَولِیاءِ اللهِ» و در هنگام وداع، نگران و مضطرب است. کردن ماه مبارک رمضان برای آن کسی است که با ماه مبارک رمضان بود، در خدمت روزهایش بود با روزه و در خدمت شب‌ هایش بود با نماز شب و دعا و مناجات؛ امّا اگر کسی ـ معاذالله ـ در خدمت ماه مبارک رمضان نبود چگونه با آن وداع کند؟! اگر با آن همراه نبود آن را درک نکرد و با آن بدمهری کرد چگونه آن را وداع کند؟! 🔹 چون ذات اقدس الهی ماه مبارک رمضان را به نزول قرآن ستود فرمود: ﴿شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ﴾ یعنی ماه مبارک رمضان را به ماه روزه معرّفی نکرد بلکه به معرّفی کرد، معلوم می ‌شود که اصالت برای قرآن است، زیرا ماه مبارک رمضان و روزه ماه مبارک رمضان جزء ره ‌آورد قرآن است. اگر کسی ماه مبارک را احیا کرد شب قدر را احیا کرد قرآن را احیا کرد، خویشتن را احیا کرده است؛ اینها اند همواره زنده‌اند، اگر کسی با وجه ‌الله که است مأنوس بود و از این آب حیات جرعه‌ نوشید، زنده می‌ شود. 🔹 فضیلت کمتر از ماه مبارک رمضان نیست، فضیلت روز عید فطر کمتر از روزهای ماه مبارک رمضان نیست، چون جایزه این یک ماهه را در شب و روز عید فطر عطا می ‌کنند. ما بکوشیم که از ذات اقدس الهی که ﴿یدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ﴾ است خود را دریافت کنیم. 📚 رمضان و ضیافت الهی جلسه 15 🆔 @a_javadiamoli_esra
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هلال عشق؛ شرح دعای افتتاح 🔸 سلسله سخنرانی های حجت الاسلام و المسلمین استاد مرتضی جوادی آملی در ماه مبارک رمضان 1443 هـ 🔹 جلسه: 28 🔹 آپارات: https://aparat.com/v/0RNnY لینک ویژه نامه ماه مبارک رمضان: http://news.esra.ir/v-ramezan 🆔 @m_vaezjavadi