eitaa logo
احمد خیرالدین
64 دنبال‌کننده
146 عکس
196 ویدیو
28 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅این کلیپ را حتی اگر هر روز، در تمام گروههای مجازی، ارسال کنید باز هم تکراری نیست و یادآوری اون برای همه آحاد جامعه کاملا لازم و ضروریست.
🌐 سایت دستاوردهای راه اندازی شد 💢این سایت قسمت های جذاب مختلفی دارد از جمله 1️⃣ معرفی دستاوردهای نظام (در قالب فیلم و انیمیشن) 2️⃣فیلم های کم یاب از اعترافات مقامات پهلوی در مورد ناکارآمدی 3️⃣اذعان و کارشناسان خارجی راجع به پیشرفت های خیره کننده نظام 4️⃣ فیلم های مربوط به وضعیت نابسامان کشورهای غربی 5️⃣ مکتب 6️⃣ پاسخ به برخی شبهات معروف این سایت🇮🇷 را به همه معرفی کنید تا به کمک محتواهای ناب و کم یاب این سایت بتونند با قدرت و قوت از نظام اسلامی دفاع کنند و پاسخ دروغ های ضد انقلاب را بدهند 👇👇 🌐 www.eftekhar1357.ir
چقدر این خبر خبر خوبی بود! در دنیا چندجا رو سراغ دارید که از این خدمات بده؟! معاون درمان وزارت بهداشت: درمان و بستری کودکان زیر ۷ سال رایگان شد 🔹خبر خوش ما برای مردم این است که رایگان شدن خدمات بستری و سرپایی شیرخوران و کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی در شورای عالی بیمه سلامت مصوب شده و سازمان برنامه و بودجه نیز آن را تایید کرده است و این موضوع در هیئت دولت نیز مصوب شده است. 🔹مصوبات هیئت دولت برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال به زودی به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ می‌شود تا اگر کودکان زیر ۷ سال بیمار شدند به طور رایگان در مراکز دولتی بستری و درمان شوند. @TasnimNews
بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای شیخ‌طادی، سلام و سعادت بر اساس اخبار رسانه‌ها در جشنواره امسال دو قطعه لباس (یک روسری و یک کراوات) به صحنه آورده و کراوات را با توضیحاتی به جناب وزیر ارشاد اهدا کرده‌اید. پیشینه فرهنگی شما در عرصه سینما و نیز سابقه علمی و تجربی شما در عرصه طراحی لباس، برای این کاربر کوچک محصولات هنری‌تان، پرسشی را پدید آورده که خوب است از آن مطلع شوید. شما ارباب هنر، دقیقتر و عمیقتر از صاحب این قلم می‌دانید که لباس یکی از «ابزارهای ارتباطات غیرکلامی» (Non-verbal Comunication) شمرده می‌شود. وقتی نشانه‌شناس و فیلسوفی چون اومبرتو اکو (Umberto Eco) از تعبیر «گفتگو از طریق لباس» بهره می‌برد، وقتی آلیسون لوری تعبیر «زبان لباسها» (The language of clothe) را به عنوان نام کتابش برمی‌گزیند، ناگزیر باید باور کنیم که اولاً هر «قطعه لباس» یک واژه معنادار است، ثانیاً «هارمونی پوشش لباسهای یک فرد» نیز اندیشه، عادات و فرهنگ شخصی او را نمایان می‌کند و ثالثاً «نمای کلی پوشش یک جامعه یا یک قوم» نیز هویت تمدنی آن جامعه و آن قوم را بیان و ایجاد و تقویت می‌کند. چنین است که ریتم موزون و قافیه‌مندِ لباسهای یک تمدن و یک فرهنگ، می‌تواند «شعر لباسها» شمرده شود و مفاهیمی را منتقل کند که حتی اشعار سعدی و حافظ و نظامی و مولوی هم نمی‌توانند آن را منتقل کنند. چنین نگره‌ای به لباس، در سطح فیلسوفان و جامعه‌شناسان باقی نمانده بلکه نظر «طراحان لباس» را نیز به خود مشغول کرده است. چنان‌که هم‌قطاران شرقی و غربی شما نیز لباس را از «سطح کاربردی» فراتر برده و توانسته‌اند آن را در «ساحت مفهوم و دلالت» ادراک کنند. طراحانی چون کوساما، میاکه، بورلی سِمز و ... لباس را یک «عنصر هنری و معنادار و دلالت‌کننده» تلقی کرده‌اند که خود مستقلاً می‌تواند با تماشاگر سخن بگوید. با این مقدمه می‌خواهم یادی کنم از شخصیت تاریخ‌ساز دیگری که او نیز مانند شما در یک روز به یاد ماندنی، لباسی را به روی سِن برد و نیم‌ساعت حاضران به احترامش کف زدند. آن شخص خانم گاندی است که لباس زن هندی را در سازمان ملل به روی سِن برد. آن روزها شاید گاندی هیچ یک از گزاره‌های تئوریکی را که امروزه من و شما درباره «لباسِ مفهومی» خوانده‌ایم، نخوانده بود و اصلا با «نظریه‌ی لباسِ مفهومی» آشنایی نداشت ولی با همان شعور و آگاهی بسیط اما عمیق خود، این را می‌دانست که لباس، معنا دارد. برای همین در همه محافل بین‌المللی و ملاقات‌های رسمی، همان ساری‌های چهارهزارساله‌ی هندی را می‌پوشید تا به سران جهان بفهماند شما دو قرن آمدید سرزمین مرا استعمار کردید و همه تلاشتان را به کار گرفتید که ما را مثل خودتان کنید؛ من به عنوان مظهر زن امروز هند، با «لباس خودم» آمده‌ام تا به شما بگویم که همه تلاش‌هایتان بیهوده بوده و من خودم هستم (جمله‌ی اخیر از دکتر علی شریعتی). او ریشه و پیشینه‌ی لباس هندی را می‌شناخت، آن را «لباس خود» می‌دانست و معنا و مفهوم این لباس را نیز می‌فهمید و می‌خواست به غربیها هم بفهماند. او زبان گویای این لباس را در مقابل لباسهای غیربومی (که در سه قرن اخیر با پتک‌های مخملی بر مردم مشرق‌زمین تحمیل شده) نیز می‌دانست. هنر و ادبیات پسااستعماری (Postcolonial literature) را نیز می‌دانست. با خودم می‌گویم اصلا او شاید حتی این را هم می‌دانست که پُتک مخملی غربیها در ایرانِ ما نیز کدام «روسری‌ها» را از بین برده است؛ «گُلوَنیِ زنان لرستان» را، «یالُقِ زنان ترکمن را»، «چارقَد زنان بویراحمدی و قشقایی» را، «کلاو و سروین زنان کردستان» را و «دستمال کلاغی زنان شاهسون» را، «گشان‌چادر و مهنا و سریگ زنان بلوچی» را، «چادر و روبنده‌ی زن ایرانی» را و ....! آقای شیخ طادی عزیز، این مقدمات این سوال را برایم پدید آورده که آقای شیخ‌طادی هرچند ممکن است بر اساس دیدگاه‌های اجتماعی خود، برخی از روشهای اجتماعی به کارگرفته شده برای کنترل‌های فرهنگی را نپسندد اما به عنوان یک «استاد طراحی لباس» که باید با نظریه‌ی «لباسِ مفهومی» آشنا باشد، هر یک از «کراوات» و «روسری» را دارای چه مفهومی می‌داند؟ بی‌گمان کسی مثل پرویز شیخ‌طادی که بی‌بی مریم بختیاری را به عنوان «بانوی سردار» به دختران امروز ایران معرفی کرده، کسی که در حد خودش کوشیده تا پیش روی دختر امروز «دفتری از آسمان» بگشاید و به او بفهماند که دامن مادران شهیدان، گهواره‌ی پرورش آسمانی‌ترین مردان این مرز و بوم شده، هرچند به اندازه یک «دایناسورِ» گیرافتاده در داخل بانک، آشفته و عصبانی باشد اما در همین آشفتگی هم نباید معنای تمدنی و سابقه مفهومی «کراوات» را فراموش کند. مبادا روزی هنرمند را خواب ببرد که شاید جامعه را آب ببرد! ایدون باد. با احترام و فروتنی؛ محمد عشایری منفرد حوزه علمیه قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴🔵 هدف مشترک بعثت و ظهور 🌕 پيامبر اعظم(ص) درباره هدف از بعثت خود فرمودند: إنَّما بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَكارِمَ الأخلَاقِ؛ همانا من براى كامل كردن ارزش‏هاى اخلاقى به پيامبرى برانگيخته شده‏ ام. 🔹 امام باقر(ع) درباره اهداف ظهور امام مهدی(ع) فرمودند: 🔺 إذَا قَامَ قَائِمُنَا وَضَعَ يَدَهُ عَلَى رُءُوسِ الْعِبَادِ فَجَمَعَ بِهِ عُقُولَهُمْ وَ أَكْمَلَ بِهِ أَخْلَاقَهُم‏؛ هرگاه قائم قيام نمود، دست خود را روى سر مردم مى‏ گذارد و به این وسيله عقل‌هاى آنان جمع و اخلاقشان كامل می‌گردد. 🔹 اصلى‏ ترين وظيفه پیامبر و امام، پیراستن انسان از بيماریهاى اخلاقى و آراستن به زیبایی‌های اخلاقی است؛ زيرا تا سرزمین وجود از زشتی‌ها پاک و به زیبایی‌ها مزیّن نشود؛ آماده کاشت بذر ایمان نمی‌شود و در نتیجه میوه اطاعت از فرمان خدا، پیامبر و امام برداشت نمی‌گردد. اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌در آستانه ... ✖️خر ۱۰ میلیون تومان،رای ۱ میلیون تومان،حتما ببینید جالبه😏نکته بسیار ظریف و جالبیه!حتماً بفرمائید.
هدایت شده از نوروزی زاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ واقعا عجیبه که رهبری داره کارهای دولت رئیسی رو بیان میکنه! 👆در یه دقیقه، ٢۰ عملکرد برجسته دولت را برشمردن... 📲📱ما مریدان حضرت آقا اقلاً نشر بدیم. ⛔️ در کار انعکاس رسانه ای عملکرد دولت انقلابی، واقعا ضعیف عمل شده... مشارکت_حداکثری_درانتخابات
حول حالنا الی احسن الحال عرض سلام و ادب و احترام حلول سال نو و بهار طبیعت را که نشانه ای از نشانه های قدرت الهی است ، محضر شما و خانواده محترمتان تبریک عرض می‌کنم 🌸 ان شاء الله امسال سال ظهور مهدی فاطمه و سالی سرشار از برکت و معنویت باشد . در این بهار قرآن ما را از دعای خیرتون محروم نفرمایید.
دعا کردم پر از کرب و بلا، مشهد، نجف باشد اگر تقدیر ما دارد مقدر می‌شود امشب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم‌ الله الرحمن الرحیم 📼 دستورالعمل استاد فاطمی‌نیا رحمه‌الله برای شب قدر ✊بسیج مدرسه معصومیه قم: @basij_masoumieh
سامانه ثبت نام اعتکاف مسجد جامع گوهرشاد مشهد https://etekaf.razavi.ir/
37.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخن مهاجرین لبنانی بعد از بازگشت به لبنان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا داروی به آفریقا نرسید؟ ⁉️ وقتی می‌گیم دقیقا از چه چیزی صحبت می‌کنیم؟! 🔰 برشی از سخنرانی به مناسبت ۱۱آذر، روز جهانی مبارزه با ایدز 📚 منبع👇👇 "کشتار با انکار" چگونه سودجویی با بیماری ایدز میلیون‌ها انسان را به کشتن داد؟، نوشته‌ی پیتر موگینی 💠 اندیشکده راهبردی سعداء 🆔 @soada_ir