eitaa logo
شبکه امامت شهرستان اقلید
1.3هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
521 ویدیو
18 فایل
شبکه امامت جمعه شهرستان اقلید پایگاه نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین گشول، امام جمعه شهرستان اقلید جهت ارتباط با مدیر کانال به آیدی زیر پیام دهید 👇🏻 @hamidreza1318
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗂 حضور وشرکت شهرستان اقلید حجت الاسلام والمسلمین گشول دره سیبی در اردوهای نوروز۱۴۰۲ 🇮🇷حجةالاسلام والمسلمین مجید گشول دره سیبی امام جمعه شهرستان اقلید: ، با عظمت ترین ظرفیت و بسیار امید بخش و راهگشا و دارای خدمات و برکات بسیار است. راه برون رفت از همه ی مشکلات، عملیات و فرهنگ است. بسیج سازندگی شهرستان اقلید https://eitaa.com/aadinehEghlid
🔷حجةالاسلام والمسلمین مجید گشول دره سیبی امام جمعه شهرستان اقلید در بازدید از کشتارگاه صنعتی اقلید از مشکلات حقوقی و ظرفیت این واحد بزرگ صنعتی اطلاع یافت و ضمن تماس مستقیم تلفنی با معاون رئیس قوه ی قضائیه بر ضرورت حل مشکلات تأکید کرد و گفت: 🔶توسعه و رشد و مانع زدایی از طبق رهنمودهای روشنگرانه ی قائد عظیم الشأن انقلاب اسلامی و نامگذاری سال به جد و قاطعانه دنبال خواهد شد. 👈لازم است همه ی مسئولان اجرایی و تقنینی و قضایی برای رفع موانع و در جهت بهره گیری بیشتر از ظرفیت های و جهش با توکل بر خدا همدلانه و دلسوزانه همکاری کنند تا و معضلات اقتصادی کنترل شود و کاهش یابد. https://eitaa.com/aadinehEghlid
بازدید میدانی حجةالاسلام والمسلمین مجید گشول دره سیبی و همراهان از بزرگ صنعتی شهرستان اقلید و آشنایی با مشکلات و کمبودهای این واحد عظیم صنعتی و حجةالاسلام والمسلمین مجید گشول دره سیبی امام جمعه شهرستان اقلید در این بازدید گفت: ♦️مانع زدایی حقیقی از این است که زمینه ی و استفاده از همه ی واحدهای تولیدی و صنعتی و کشاورزی فراهم گردد. چرا برخی واحدهای با کمتر از نصف ظرفیت کار می کنند❓ موانع چیست❓ 🔷همه باید برای و مانع زدایی از آن کمک جدی و عملی کنند. 👈این می شود عمل به نام و شعار عمل گرایانه ی امسال. https://eitaa.com/aadinehEghlid
🇮🇷حجةالاسلام والمسلمین مجید گشول دره سیبی در دیدار با عالم مجتهد حضرت حجةالاسلام حاج شیخ محمود شیخ محسنی حضور ایشان در ۲۲ بهمن را با وجود کهولت سن و بیماری ستود و گفت: 🔷 بصیرتمندانه و هوشمندانه ی عالمان دین در صحنه های حساس اجتماعی و انقلابی مردم را دلگرم و امیدوار و حجت را بر همه تمام می کند. در پایان امام جمعه شهرستان برای این عالم مجتهد دینی آرزوی سلامتی و عافیت کامل کرد.🤲 https://eitaa.com/aadinehEghlid
My recording ۴۶۰.mp3
5.73M
📖تلاوت ترتیل آیات ۵۸ تا ۸۷ سوره ی : امام جمعه شهرستان اقلید. مسجد جامع https://eitaa.com/aadinehEghlid
My recording ۴۶۱.mp3
5.46M
تفسیر سوره آیات ۶ تا ۱۰ بحث و آن و ارزش توسط: امام جمعه شهرستان حجةالاسلام والمسلمین مجید گشول دره سیبی https://eitaa.com/aadinehEghlid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خطبه اول ۱۱فروردین۱۴۰۲.m4a
37.14M
📶 خطبه اول: (اندیشه ی مهدویت در قرآن کریم.آیه ۵ سوره ی قصص) نماز جمعه شهرستان اقلید ◀️ توسط: امام جمعه شهرستان حجةالاسلام والمسلمین مجید گشول دره سیبی ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ @aadineEghlid
خطبه دوم ۱۱فروردین۱۴۰۲.m4a
48.98M
📶 خطبه دوم: (جایگاه مساجد.اهمیت ۱۲ فروردین.جایگاه حضرت خدیجه.آثار اخلاق نیک.خدمات بسیج.موضوع حجاب) نماز جمعه شهرستان اقلید ◀️ توسط: امام جمعه شهرستان حجةالاسلام والمسلمین مجید گشول دره سیبی ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ @aadineEghlid
♨️امام جمعه شهرستان اقلید: در مسأله ی حجاب با اقناع و تبیین موضوع برای جوانان باید به جنگ شناختی با دشمن رفت./خبرگزاری فارس 🔹امام جمعه شهرستان اقلید با بیان اینکه حجاب از پایه‌های تمدنی ملت ایران و یکی از زیرساخت‌های زندگی خانوادگی است تأکید کرد: «اقناع» نسل جوان و تبیین موضوع حجاب، مؤثرترین راهبرد در بهبود وضعیت حجاب خواهد بود.👇 https://www.farsnews.ir/fars/news/14020111000469
باسمه تعالی خطبه های نماز جمعه شهرستان اقلید توسط امام جمعه شهرستان حجةالاسلام والمسلمین مجید گشول دره سیبی خطبه اول: مهدویت در قرآن کریم برخی از آیات مربوط به حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و انقلاب جهانی آن حضرت: آیه اوّل: «وَلقَدْ کَتَبْنا فِی الزّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذّکْرِ أنّ الارضَ یرِثُها عِبادِی َ الصّالِحُونَ» «وهمانا، در زبور پس از ذکر نوشتیم که زمین را بندگان شایستة من، به ارث خواهند برد» انبیا آیه  ۱۰۵. «ذکر»، در اصل به معنای چیزی است که مایه ی یاد آوری باشد؛ ولی در این آیه به قرینه معرفی آن قبل از زبور، به کتاب آسمانی حضرت موسی علیه السلام، (تورات) تفسیر شده است. آیه دوم: «وَنُریدُ أنْ نَمُنّ عَلَی الّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الارْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أئمًّْة وَنَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ» قصص/۵ «و خواستیم بر کسانی که در آن سرزمین فرو دست شده بودند، منّت نهیم و آنان را پیشوایان [مردم] گردانیم و ایشان را وارث [زمین] کنیم». این آیه طبق فرمایش امام علی علیه السلام، در نهج البلاغه و روایاتی چند از دیگر امامان علیهم السلام، ناظر به پیروزی مستضعفان بر مستکبران است و اینکه سرانجام، جهان از آنِ شایستگان خواهد شد. این آیه، هرگز از یک برنامه ی موضعی و و مقطعی وخصوصی مربوط به بنی اسرائیل سخن نمی گوید. بلکه بیانگر یک قانون کلی برای همه عصرها و قرن‌ها است. این بشارتی در زمینه پیروزی حق بر باطل و ایمان بر کفر است. نمونه کامل تر آن، حکومت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و یاران آن حضرت بعد از ظهور اسلام بود. گسترده ترین نمونه آن نیز، ظهور حکومت حق و عدالت در تمام کره زمین به دست حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف خواهد بود. این آیه از جمله آیاتی است که به روشنی، بشارت به «ظهور» چنین حکومتی می‌دهد؛ از این رو اهل بیت علیهم السلام، در تفسیر آن به این ظهور بزرگ اشاره کرده اند. از امام علی علیه السلام در نهج البلاغه آمده است: «لَتَعْطِفَنَّ الدُّنْیا عَلَینَا بَعْدَ شِمَاسِهَا... وَ تَلَا عَقِیبَ ذَلِکَ «وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ». نهج البلاغه ص ۵۰۶ «دنیا پس از چموشی و سرکشی ... به ما روی می‌آورد... سپس آیه و «نرید ان نمن... » را تلاوت فرمود». در حدیث دیگری می‌فرماید: «هُمْ آلُ مُحَمَّدٍ یبْعَثُ اللَّهُ مَهْدِیهُمْ بَعْدَ جَهْدِهِمْ فَیعِزُّهُمْ وَ یذِلُّ عَدُوَّهُمْ». شیخ طوسی رحمة الله علیه کتاب الغیبة، ص۱۸۴. «این گروه آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم هستند، خداوند مهدی آنها را بعد از زحمت و فشاری که بر آنان وارد می‌شود، برمی انگیزد و به ایشان عزّت می‌دهد و دشمنانشان را ذلیل و خوار می‌کند». سبک زندگی منتظرانه: ۱-دین محوری در انتخاب همسر و تشکیل زندگی: رسول اکرم فرمود: هر کس زنی را تنها به خاطر زیبایی او به ازدواج خویش درآورد آنچه را که دوست دارد نمی یابد و هر کس با زنی به خاطر مالش ازدواج کند خدا او را به خودش واگذار می‌کند. پس بر شما باد بر (همسر) دین دار. وسائل الشیعة، ج ۲۰، ص ۵۰. ۲-اهل تعقل و تفکر بودن: امام باقر علیه السلام فرمود: وقتی قائم ما قیام نماید خداوند دست رحمتش را بر سر انسانها گذاشته و عقلهایشان را جمع (و متانت و) خردشان را کامل می‌کند. کافی، ج ۱، ص ۲۵. ۳-پرهیز از پیوند و همنشینی با احمق و نادان: حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم در سفارشی مهم پیرامون انتخاب همسر به این نکته تصریح فرمودند که: بر حذر باشید از ازدواج با زن احمق زیرا مصاحبت با او بلا آفرین و فرزندانش تباه و بی فایده خواهند بود. النوادر (للراوندی)، ص ۱۳. ۴-عدالت محوری در خانواده و خانه: پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله :« از خدا پروا کنید و میان فرزندانتان به عدالت رفتار کنید». الحیاة، ترجمه احمد آرام، ج ۶، ص ۶۱۳. ۵-فرزند پروری: نبی اکرم صلی الله علیه وآله: اولاد خود را بر سه خصلت تربیت کنید: دوستی پیامبرتان، دوستی اهل بیتش، و قرائت قرآن. کنزالعمال، ج۱۶، ص۴۵۶ https://eitaa.com/aadinehEghlid
: توصیه به الهی امام حسن علیه السّلام فرمود: هر کس پیوسته در وقت نماز به مسجد رود، یکی از این هشت بهره را خواهد برد: نشانه محکمی [که در راه حقّ او را استوار سازد]، یا برادری که مورد استفاده او باشد، یا دانش تازه ای، یا رحمتی که در انتظار آن بوده، یا کلمه و سخنی که او را به راه خیر و نجات راهنمایی کند، یا او را از بدی بازدارد، یا گناه را از روی حیا ترک گوید و یا از سر ترس واگذارد. هر مسجد یک قرارگاه فرهنگی است. شورای امر به معروف و نهی از منکر و شورای زکات و قرارگاه رزمایش های کمک مؤمنانه‌و کمیته ی صلح و سازش و ارتباط با همسایگان مسجد و تحقق طرح امام محله و شورای پایگاه بسیج در مسجد ضرورت دارد. امام راحل عظیم الشأن رضوان الله علیه فرمودند: «12 فروردین- که روز نخستین حکومت اللَّه است- از بزرگ‌ترین اعیاد مذهبی و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگره‌های قصر 2500 سال حکومت طاغوتی فرو ریخت، و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به‌جای آن نشست؛ دوازدهم فروردین عید ملت ماست؛ زیرا در این روز، با قدرت ملی، سرنوشت خود را به‌دست گرفتند». بزرگ‌داشت این عید هم بدان جهت است که به بیان امام خامنه‌ای: «آنچه ملت ما می‌داند و باید به‌درستی روی آن پافشاری كند كه بحمدالله تاكنون پافشاری كرده، این است كه نجات این كشور و رسیدن آن به نقطه‌ای كه شایسته این ملت است، فقط در سایه اسلام و جمهوری و نظام اسلامی امكان‌پذیر است و بس». بیانیه گام دوم: جمهوری اسلامی در شمار موفّق‌ترین حاکمیّتهای جهان در جابه‌جایی خدمت و ثروت از مرکز به همه‌جای کشور، و از مناطق مرفّه‌نشین شهرها به مناطق پایین‌دست آن بوده است. آمار بزرگ راه‌سازی و خانه‌سازی و ایجاد مراکز صنعتی و اصلاح امور کشاورزی و رساندن برق و آب و مراکز درمانی و واحدهای دانشگاهی و سد و نیروگاه و امثال آن به دورترین مناطق کشور، حقیقتاً افتخارآفرین است؛ بی‌شک این همه، نه در تبلیغات نارسای مسئولان انعکاس یافته‌ و نه زبان بدخواهان خارجی و داخلی به آن اعتراف کرده است؛ ولی هست و حسنه‌ای برای مدیران جهادی و بااخلاص نزد خدا و خلق است. (به مناسبت رحلت حضرت خدیجه سلام الله علیها ام المؤمنين 10 رمضان) (1)   نَسَب شریف حضرت اُمّ‌المؤمنین خدیجه سلام الله علیها با رسول خدا صلی الله علیه و آله در «قُصَی‌ بن‌ كِلَاب» (جدّ چهارم پیامبر) به هم می‌رسند، بنابراین حضرت اُمّ‌المؤمنین از ذریه حضرت ابراهیم علیه السلام و دین «حنیف» داشته است. (2)   در زمان جاهلیت ایشان سه لقب داشتند: «طاهره»، «اُمّ الایتام» و «سیدة قریش». (3)   ثروتمند و اشرافی در مکه و مدینه و شهرهای اطراف نبود که از ایشان خواستگار نکرده باشد. (4)   عوامل پیشنهاد ازدواج به حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله:  گزارش‌های متعددی که از پاکی، درستکاری، امانت‌داری، هوش و ذکاوت حضرت به ایشان می‌رسید.  اطلاعاتی که از دانشمندان یهود و پسر عموی خود (وَرَقَة بن نوفل) دریافت کرده بودند.   رؤیاهای صادقه‌ای که خود حضرتش دیده بودند. حضرت خدیجه علیها السلام بارها در خواب دیده بودند که ماه و خورشید در خانه او فرود می‌آیند. (5)   شایسته‌ترین شخص برای لقب الهی «اُمّ‌المؤمنین»، قطعا حضرت خدیجه سلام الله علیها است. (6)   از نکات قابل توجه سن حضرت هنگام ازدواج با حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله است که ۲۸ سالگی بوده. (7)   نکته قابل توجه دیگر تک همسری حضرت خدیجه سلام الله علیها و دوشیزگی ایشان هنگام ازدواج با حضرت محمد صلی الله علیه و آله است. (8)   تا اُمّ‌المؤمنین زنده بودند پیامبر صلی الله علیه و آله همسر دیگری انتخاب ننمودند. این زندگی مشترک 25 سال تداوم داشت. (9)   فرزندان حضرت خدیجه سلام الله علیها عبارتند از: دو پسر «قاسم» و «عبدالله» که در طفولیت از دنیا رفتند و یک دختر حضرت «فاطمه» سلام الله علیها. بنابراین حضرت خدیجه سلام الله علیها تنها یک داماد داشتند.حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام. (10) ائمه اطهار علیهم السلام به انتسابشان به حضرت اُمّ‌المؤمنین خدیجه سلام الله علیها افتخار می‌کردند؛ امام حسین علیه السلام در کربلا و امام سجاد علیه السلام در شام و سایر ائمه علیهم السلام در هنگام معرفی با افتخار نام ایشان را می‌بردند. امام حسن مجتبی علیه السلام می‌فرمایند: «... كُنْتُ‌ أَنَا أَشْبَهَ‌ النَّاسِ‌ بِخَدِیجَةَ الْكُبْرَى»‌.(مناقب ابن شهرآشوب/ ج4/ ص2)؛ (11) با تمام مجد و جلالی که حضرت خدیجه سلام الله علیها دارند، در برخی از کتب تاریخ صدر اسلام، سعی در تخریب شخصیت نورانی آن حضرت داشته و دارند و از این لحاظ، آن حضرت در هاله‌ای از مظلومیت ویژه قرار گرفته است. https://eitaa.com/aadinehEghlid