eitaa logo
کانال آرشیو آموزش حفظ ترتیبی قرآن کریم
663 دنبال‌کننده
129 عکس
53 ویدیو
240 فایل
ارتباط با ادمین کانال @meftah68
مشاهده در ایتا
دانلود
003057.mp3
250.5K
وَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَيُوَفِّيهِمْ أُجُورَهُمْ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ ﴿٥٧﴾ و اما کسانی که ایمان آوردند و کارهای شایسته انجام دادند، خدا پاداششان را به طور کامل می دهد؛ و خدا ستمکاران را [که به دین کافر شدند، یا از دین فقط به اسم آن قناعت کردند] دوست ندارد. (۵۷) 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
وَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَيُوَفِّيهِمْ أُجُورَهُمْ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ ﴿٥٧﴾ و اما کسانی که ایمان آوردند و کارهای شایسته انجام دادند، خدا پاداششان را به طور کامل می دهد؛ و خدا ستمکاران را [که به دین کافر شدند، یا از دین فقط به اسم آن قناعت کردند] دوست ندارد. (۵۷) وَأَمَّا = و اما الَّذِينَ آمَنُوا = کسانی که ایمان آوردند وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ = و انجام‌دادند شایستگی ها را فَيُوَفِّيهِمْ = پس تمام داده می شوند ایشان أُجُورَهُمْ = پاداششان وَاللهُ = و خدا لَا يُحِبُّ = دوست نمی دارد الظَّالِمِينَ = ستمگران را 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
(آيه ٥٧) -سپس به گروه دوم اشاره كرده مى‌فرمايد: «اما كسانى كه ايمان آوردند و اعمال صالح انجام دادند، خداوند پاداش آنها را بطور كامل خواهد داد» (وَ أَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ فَيُوَفِّيهِمْ أُجُورَهُمْ) . و باز تأكيد مى‌كند «خداوند هرگز ستمگران را دوست ندارد» (وَ اللّهُ لا يُحِبُّ الظّالِمِينَ) . بنابراين، خدايى كه ظالمان را دوست ندارد هرگز در حق بندگان ستم نخواهد كرد و اجر آنها را بطور كامل خواهد داد. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 288 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 🌹 🌸 فَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُواْ فَأُعَذِّبُهُمْ عَذَاباً شَدِيداً فِى الْدُّنْيَا وَالْأَخِرَةِ وَمَا لَهُمْ مِّن نَّاصِرِينَ‏(56) وَأَمَّا الَّذِينَ ءَاَمِنُواْ وَعَمِلُواْ الْصاَّلِحَاتِ فَيُوَفِّيهِمْ أُجُورَهُمْ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْظاَّلِمِينَ(57)‏ 🍀 ترجمه: و امّا گروهى كه كافر شدند، پس آنها را به عذابى شدید در دنیا و آخرت عذاب مى‏ كنم و براى آنها هیچ یاورانى نیست. (56) و امّا كسانى كه ایمان آوردند و كارهاى شایسته انجام داده‏اند، پس پاداش‏هاى آنها را بطور كامل خواهد داد و خداوند ستمگران را دوست نمى‏ دارد. (57) 🌷 : کافر شدند 🌷 : آنها را عذاب می کنم 🌷 : یاوران 🌷 : ايمان آوردند 🌷 : کارهای شایسته انجام دادند 🌷 : از وفا می آید یعنی به طور کامل ادا کردن 🌷 : پاداش هايشان 🌷 : دوست نمی دارد 🌸 وقتی پیامبر یا امام یا رهبران دینی را برای ملتی بر می گزیند و مردم به جای پذیرفتن آنها و پیروی کردن از آنها به مخالفت آنان بپردازند و آیین و دین آنها را نپذیرند و گاهی با توطئه و نقشه و مکر به فکر قتل آن پیامبران یا امامان یا رهبران دینی باشند خداوند آن قوم را در دنیا و آخرت به عذابی شدید گرفتار می کند عذاب آن قوم در این دنیا این است که آنها را به حال خود رها می کند وقتی آن قوم به حال خود رها شدند گرفتار مستکبران و ظالمان می شوند و از این به بعد حکومت ظلم و طاغوت بر آنها حکومت خواهد کرد. 🌸 برای نمونه همین ماجرای حضرت عیسی علیه السلام که دشمنانش توطئه کردند که حضرت عیسی علیه السلام را به قتل برسانند ولی خداوند او را به بالا برد. در این آیه 56 سوره آل عمران می فرماید:فأما الذين کفروا فأعذبهم عذاباً شديداً فى الدّنيا و الأخرة و ما لهم من ناصرين: و اما گروهی که کافر شدند، پس آنها را به عذابی شدید در دنیا و آخرت عذاب می کنم و برای آنها هیچ یاورانی نیست. این آیه ادامه ی ماجرای می باشد اما این قوم در دنیا چگونه عذاب شدند؟ در تفسیر اطیب‏ البیان، نمونه‏اى از عذاب‏هاى دنیوى بنى‏اسرائیل، این‏گونه آمده است: 37 سال پس از حضرت مسیح، شخصى به نام طیطوس كه از قیصرهاى روم بود، بر یهود مسلّط شد ومیلیون‏ها نفر از آنان را كشته وهزاران نفر را به اسارت گرفت. او دستور داد اموال آنان را به آتش كشیده و یا غارت كنند و اسیران آنها را طعمه‏ ى درندگان كند. 🌸 باید تأمل کرد که آن قوم چی از دست دادند چی گرفتند؟ آنها عیسی مسیح از دست دادند کسی که بیماران را می داد آن هم بیماران نابینای مادر زاد و بیماری پیسی که درمان و علاجی ندارد علاوه بر آن مردگان را زنده می کرد و سرشار از خیر و برکت بود آنها حضرت عیسی و ولایت الهی را نخواستند و به جای آن حکومت ظالمی مثل طیطوس به دست آوردند که مرتکب جنایات زیادی مرتکب شد علاوه بر این عذاب و گرفتاری دنیوی عذاب آخرت در انتظار آنهاست و هیچ یاورانی نخواهند داشت. زیرا یاور آنها عیسی بود که توطئه ی قتل او را کشیدند. 🌸 و در ادامه درباره همه اهل ایمان و پیروان حضرت عیسی و کسانی که انجام دادند می فرماید: و أما الذين ءامنوا و عملوا الصالحات فيوفيهم أجورهم و الله لا يحب الظالمين: و اما کسانی که ایمان آوردند و کارهای شایسته انجام داده اند ، پس پاداش های آنها را بطور کامل خواهد داد و خداوند ستمگران را دوست نمی دارد. این درس عبرتی است برای همه تاریخ است و برای دنیای امروز ما هست. این دو آیه را بیان می کند تا همه ادیان دیگر و سایر مردم در این دو آیه تفکر کنند. خداوند مهربان آیه 56 را بیان می کند تا مردم هوشیار شوند و هشداری برای آنها باشد و آیه 57 بیان می کند تا بشارتی برای مردم باشد تا مطابق این آیه عمل کنند و اهل ایمان و اهل انجام اعمال صالح شوند. به تنهایی کافی نیست باید اعمال صالح و شایسته انجام داد و انجام واجبات و ترک حرام ها و ترک گناهان در برنامه اهل ایمان باشد. 🔹 پيام های آیات56و57سوره آل عمران ✅ سروكار با خودِ خداست. «فاعذبّهم» ✅ هرچه اتمام حجّت بیشتر باشد، قهر خدا بر انكار كنندگان بیشتر خواهد بود. كسانى كه زنده كردن مرده را از مى‏ بینند، ولى ایمان نمى‏ آورند و به فکر قتل عیسی می افتند مستحق هر نوع عذابى هستند. «فاعذبهم عذاباً الیماً» ✅ گاهى در این دنیا نیز مجازات مى‏‌دهد. ✅ در برابر قهر ، هیچ قدرتى نمى‏‌تواند مانع باشد. 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
03.Ale.imran.056-59.mp3
2.45M
وَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَيُوَفِّيهِمْ أُجُورَهُمْ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ ﴿٥٧﴾ و اما کسانی که ایمان آوردند و کارهای شایسته انجام دادند، خدا پاداششان را به طور کامل می دهد؛ و خدا ستمکاران را [که به دین کافر شدند، یا از دین فقط به اسم آن قناعت کردند] دوست ندارد. (۵۷) ................................................. 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه ی 58 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
003058.mp3
123K
ذَٰلِكَ نَتْلُوهُ عَلَيْكَ مِنَ الْآيَاتِ وَالذِّكْرِ الْحَكِيمِ ﴿٥٨﴾ این داستان هایی که بر تو می خوانیم از آیات [الهی] و پندهای حکیمانه است. (۵۸) 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
ذَٰلِكَ نَتْلُوهُ عَلَيْكَ مِنَ الْآيَاتِ وَالذِّكْرِ الْحَكِيمِ ﴿٥٨﴾ این داستان هایی که بر تو می خوانیم از آیات [الهی] و پندهای حکیمانه است. (۵۸) ذَٰلِكَ = آن نَتْلُوهُ عَلَيْكَ = می خوانیم آن را بر تو مِنَ الْآيَاتِ = از ایات ، نشانه ها وَالذِّكْرِ الْحَكِيمِ = و پند با حکمت 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
(آيه ٥٨) -پس از شرح داستان مسيح (ع) ، در اين آيه روى سخن را به پيامبر اسلام صلّى اللّه عليه و آله كرده مى‌گويد: «اينها را كه بر تو مى‌خوانيم از نشانه‌هاى حقانيت تو و يادآورى حكيمانه است» كه به صورت آيات قرآن بر تو نازل گرديده و خالى از هر گونه باطل و خرافه است (ذلِكَ نَتْلُوهُ عَلَيْكَ مِنَ الْآياتِ وَ الذِّكْرِ الْحَكِيمِ) . اين در حالى است كه ديگران سرگذشت اين پيامبر بزرگ را به هزار گونه افسانۀ دروغين و خرافات و بدعتها آلوده‌اند. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 289 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 🌹 🌸 ذَلِكَ نَتْلُوهُ عَلَيْكَ مِنَ الْآياَتِ وَالْذِّكْرِ الْحَكِيمِ‏ 🍀 ترجمه:(اى پیامبر!) این هایی که بر تو تلاوت می کنیم‏، از آیات و ذکر حکیمانه است. 🌷 : آن 🌷 : تلاوت می کنیم 🌷 : برتو 🌷 : نشانه ها 🌷 : ذكر ، يادآوری 🌸 پس از شرح داستان مسیح عیسی بن مریم علیه السلام این آیه خطاب به پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: این هایی که بر تو تلاوت می کنیم بخشی از آیات و ذکر حکیم است. نام دیگر قرآن ذکر حکیم است زیرا قرآن هم کتاب ذکر و یادآوری است و هم حکیمانه است. در حالی که دیگران و نصارا سرنوشت حضرت عیسی علیه السلام را به هزار گونه افسانه دروغین و تحریف آلوده کردند. 🔹 پيام های آیه 58 سوره آل عمران 🔹 ✅ براى رهبرى صحیح و قاطع، نشانه‏ هاى الهى و بیان محكم و مستدل لازم است. ✅ کتاب ذکر و یاد آوری و حکمت آمیز است. ✅ برای دانستن واقعیت سرنوشت و زندگی حضرت عیسی علیه السلام به مراجعه کنیم. کتاب های دیگر دارای تحریف هستند. 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
03.Ale.imran.056-59.mp3
2.45M
ذَٰلِكَ نَتْلُوهُ عَلَيْكَ مِنَ الْآيَاتِ وَالذِّكْرِ الْحَكِيمِ ﴿٥٨﴾ این داستان هایی که بر تو می خوانیم از آیات [الهی] و پندهای حکیمانه است. (۵۸) ................................................. 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه ی 59 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
003059.mp3
271.4K
إِنَّ مَثَلَ عِيسَىٰ عِنْدَ اللَّهِ كَمَثَلِ آدَمَ ۖ خَلَقَهُ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ قَالَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ ﴿٥٩﴾ قطعاً داستان عیسی نزد خدا [از نظر چگونگی آفرینش] مانند داستان آدم است که [پیکر] او را از خاک آفرید، سپس به او فرمود: [موجود زنده] باش؛ پس بی درنگ [موجود زنده] شد. (۵۹) 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
➖تلاوت قرآن رو چند بار با دقت گوش کنید ➖بعد میریم به سراغ ترجمه کلمه به کلمه و تفسیر این آیه 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
إِنَّ مَثَلَ عِيسَىٰ عِنْدَ اللَّهِ كَمَثَلِ آدَمَ ۖ خَلَقَهُ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ قَالَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ ﴿٥٩﴾ قطعاً داستان عیسی نزد خدا [از نظر چگونگی آفرینش] مانند داستان آدم است که [پیکر] او را از خاک آفرید، سپس به او فرمود: [موجود زنده] باش؛ پس بی درنگ [موجود زنده] شد. (۵۹) إِنَّ = همانا مَثَلَ عِيسَىٰ = مثل عيسى عِنْدَ اللهِ = نزد خدا كَمَثَلِ آدَمَ = مانند مثل آدم خَلَقَهُ = آفرید او را مِنْ تُرَابٍ = از خاک ثُمَّ قَالَ لَهُ = سپس گفت برای او كُنْ = باش فَيَكُونُ = پس می باشد 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(آيه ٥٩) شأن نزول: قبلا گفتيم مقدار زيادى از آيات اين سوره در پاسخ گفتگوهاى مسيحيان نجران نازل شده است، آنها در يك هيأت شصت نفرى براى گفتگو با پيامبر صلّى اللّه عليه و آله به مدينه وارد شده بودند. از جمله مسائلى كه در اين گفتگو مطرح شد اين بود كه آنها از پيامبر اسلام صلّى اللّه عليه و آله پرسيدند ما را به چه چيز دعوت مى‌كنى، پيامبر صلّى اللّه عليه و آله فرمود: به سوى خداوند يگانه و اين كه مسيح بنده‌اى از بندگان اوست و حالات بشرى داشت، آنها اين سخن را نپذيرفتند و به ولادت عيسى (ع) بدون پدر اشاره كرده و آن را دليل بر الوهيت او خواندند آيه نازل شد و به آنها پاسخ داد و چون حاضر به قبول پاسخ نشدند آنها را دعوت به مباهله كرد. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 289 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
تفسير: آيه ناظر به كسانى است كه ولادت حضرت مسيح (ع) را بدون پدر، دليل بر فرزندى او نسبت به خدا، و يا الوهيتش مى‌گرفتند، آيه مى‌گويد: «مثل عيسى نزد خدا همچون مثل آدم است كه او را از خاك آفريد، سپس به او فرمود: موجود باش، او نيز بلافاصله موجود شد» (إِنَّ مَثَلَ عِيسى عِنْدَ اللّهِ كَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرابٍ ثُمَّ قالَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ) . بنابراين، اگر مسيح بدون پدر به دنيا آمد، جاى تعجب نيست، زيرا موضوع آدم (ع) از اين هم شگفت‌انگيزتر بود، او بدون پدر و مادر به دنيا آمد، سپس به غافلان مى‌فهماند كه هر كارى در برابر ارادۀ حق، سهل و آسان است تنها كافى است بفرمايد: موجود باش آن هم موجود مى‌شود! برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 289 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 🌹 🌸 إِنَّ مَثَلَ عِيسَى‏ عِنْدَ اللَّهِ كَمَثَلِ ءَادَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ قَالَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ(59) الحق من ربك فلا تكن من الممترين (60)‏ 🍀 ترجمه: همانا حکایتِ (آفرینش) عیسى نزد خداوند، همچون حکایتِ (آفرینش) آدم است كه او را از خاک آفرید و سپس به او فرمود: باش، پس موجود شد. (59) حق از جانب پروردگار توست، پس از تردید کنندگان نباش. (60) 🌷 : حکایت ، سرنوشت 🌷 : همانند 🌷 : او را خلق كرد 🌷 : خاک 🌷 : باش 🌷 : پس نباش 🌷 : تردید کنندگان 📚 : 🌸 گروهى از نصارای نجران وارد مدینه شده و به حضور صلى الله علیه وآله رسیدند. آنان در گفتگو با پیامبر صلى الله علیه وآله ولادت عیسى علیه السلام را بدون داشتن پدر، نشانه و دلیل این را داشتند که او پسر خداست این آیه نازل شد إن مثل عيسى عندالله كمثل ءادم خلقه من تراب ثم قال له كن فيكون: همانا مثل آفرينش نزد خدا ، همانند مثل آفرينش آدم است كه او را از خاک آفرید و سپس به او فرمود: باش، پس موجود شد. وجواب آنان را چنین بیان نمود: اگر تولّد بدون پدر، دلیل خدا یا فرزند خدا بودن است، خلقت حضرت آدم كه از این هم شگفت انگیزتر بود است، چون آدم نه پدر داشت و نه مادر. پس چرا شما آدم را خدا یا فرزند خدا نمى‏ دانید؟ آنها پاسخ نداشتند و همچنین سؤالات ديگر طرح می کردند و حاضر به قبول پاسخ نبودند. 🌸 در ادامه در آیه 60 سوره آل عمران می فرماید: الحق من ربک فلا تکن من الممترین: حق از جانب پروردگارت است، پس از تردید کنندگان نباش. یعنی آنچه درباره علیه السلام گفته شد سخن حق است و سخن حق همان است که از جانب پروردگارت به تو رسید پس مبادا هیچ گاه در آن شک کنی و از تردید کنندگان نباش این آیه با پیامبر سخن می گوید ولی در واقع با مسیحیان و سایر انسان ها هم می باشد. نصارای نجران حاضر به قبول پاسخ نبودند که طبق آیه بعدی یعنی آیه 61 سوره آل عمران و به دستور پیامبر آنها را دعوت به مباهله کرد داستان مباهله و اینکه مباهله چیست در تفسیر آیه 61 سوره آل عمران یعنی جلسه بعدی بیان خواهیم کرد. 🔹 پيام های آیات59و60 سوره آل عمران ✅ را از همان راهى كه پذیرفته‏ اند، به حقّ دعوت كنیم. مسیحیان پذیرفته‏ اند كه آدم مخلوق خداست، با اینكه پدر و مادر نداشت. «مَثَل عیسى... كمَثل آدم» ✅ استناد به و تجربه‏ هاى گذشته و ارائه نمونه‏ هاى عینى بهترین راه دعوت است. «انّ مَثَل عیسى عنداللّه كمَثل آدم» ✅ در خلقت، محدود نیست. «كن فیكون» ✅ بیان رمز ربوبیت و تربیت است. ✅ ثبات و حقانیت فقط در راه ، سخن خدا و قانون خداوند وجود دارد. ✅ تعداد زیاد مخالفان ، تلاش و فعالیت آنان و ثروت و تبلیغاتشان، نباید در حقانیت راه و عقاید ما تأثير گذارد. 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈