eitaa logo
کانال آرشیو آموزش حفظ ترتیبی قرآن کریم
661 دنبال‌کننده
129 عکس
53 ویدیو
240 فایل
ارتباط با ادمین کانال @meftah68
مشاهده در ایتا
دانلود
قَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِلَينٍ ﴿١٦٤﴾ یقیناً خدا بر مؤمنان منّت نهاد که در میان آنان پیامبری از خودشان برانگیخت که آیات او را بر آنان می خواند و [از آلودگی های فکری و روحی] پاکشان می کند، و کتاب و حکمت به آنان می‌آموزد، و به راستی که آنان پیش از آن در گمراهی آشکاری بودند. (۱۶۴) لقَدْ مَنَّ اللهُ = به تحقیق منّت گذاشت خدا عَلَى الْمُؤْمِنِينَ = بر مؤمنان إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ = زمانی که برانگیخت در میان‌ ایشان رَسُولًا = رسولی مِنْ أَنْفُسِهِمْ = از خودشان يَتْلُو عَلَيْهِمْ = تلاوت می کند بر ایشان آيَاتِهِ = آیاتش را وَيُزَكِّيهِمْ = و پاک می‌کند ایشان را (‌تزكيه ) وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ = و تعليم مى دهد ايشان را كتاب وَالْحِكْمَةَ = و حکمت وَإِنْ كَانُوا = و اگر چه بودند مِنْ قَبْلُ = از قبل لَفِي ضَلَالٍ = هر آینه در گمراهی مُبِينٍ = آشکار 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
(آيه ١٦٤) -بزرگترين نعمت خداوند! در اين آيه، سخن از بزرگترين نعمت الهى يعنى نعمت «بعثت پيامبر اسلام» به ميان آمده است و در حقيقت، پاسخى است به سؤالاتى كه در ذهن بعضى از تازه مسلمانان، بعد از جنگ احد خطور مى‌كرد، كه چرا ما اين همه گرفتار مشكلات و مصائب شويم؟ قرآن به آنها مى‌گويد: «خداوند بر مؤمنان منت گذارد (نعمت بزرگى بخشيد) هنگامى كه در ميان آنها پيامبرى برانگيخت» (لَقَدْ مَنَّ اللّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولاً) . سپس مى‌فرمايد: يكى از مزاياى اين پيامبر اين است كه: «او از جنس خود آنها و از نوع بشر است» (مِنْ أَنْفُسِهِمْ) . سپس مى‌گويد: اين پيامبر سه برنامۀ مهم را در بارۀ آنها اجرا مى‌كند نخست اين كه «آيات پروردگار را بر آنها بخواند و (ديگر اين كه) آنان را پاك كند و كتاب و حكمت بياموزد هر چند پيش از آن در گمراهى آشكار بودند» (يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِهِ وَ يُزَكِّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ وَ إِنْ كانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلالٍ مُبِينٍ) . تعليم، يعنى وارد ساختن حقايق دين در درون جان آنها و به دنبال آن تزكيۀ نفوس و تربيت ملكات اخلاقى و انسانى و از آنجا كه هدف اصلى و نهايى تربيت است در آيه، قبل از تعليم ذكر شده، در حالى كه از نظر ترتيب طبيعى، تعليم بر تربيت مقدم است. مردم دنيا بويژه مردم جزيرة العرب در زمان بعثت پيامبر اسلام صلّى اللّه عليه و آله در ضلالت و گمراهى روشنى بودند، سيه روزى و بدبختى، جهل و نادانى، و آلودگيهاى گوناگون معنوى در آن عصر، تمام نقاط جهان را فرا گرفته بود، و اين وضع نابسامان بر كسى پوشيده نبود. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 345 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 🌹 🌸 لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولاً مِّنْ أَنْفُسِهِمْ يَتْلُواْ عَلَيْهِمْ ءَاياَتِهِ وَيُزَكِّيْهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُواْ مِنْ قَبْلُ لَفِى ضَلاَلٍ مُّبِينٍ 🍀 ترجمه: همانا خداوند به مؤمنان نعمت بسیار بزرگی بخشید كه در میان آنها پیامبرى از خودشان مبعوث کرد، تا آیات او را بر آنها تلاوت كند و آنها را پاک كند و به آنان كتاب و حكمت یاد دهد، هر چند كه پیش از آن، قطعاً آنها در گمراهى آشكار بودند. 🌷 : مبعوث کرد 🌷 : منت است ، دو معنا دارد معنای منفی و معنای مثبت - معنای منفی: یعنی فردی در حق کسی لطفی می کند سپس بر او منت می گذارد اما معنای دیگر و مثبت آن که در این آیه مورد نظر است به معنای نعمت بزرگ است 🌷 : تلاوت کند 🌷 : تزکیه کند، پاک گرداند 🌷 : گمراهی 🌷 : آشکار 🔴 : بعضی از تازه مسلمانان بعد از جنگ احد در ذهن آنها خطور می کرد که چرا ما گرفتار مشکلات می شویم. این آیه نازل شد و سخن از بزرگترین نعمت الهی یعنی نعمت بعثت صلی الله علیه و آله به میان آمده است. این آیه هم بعد از جنگ احد نازل شده است و همانند سایر آیات سوره آل عمران در مدینه نازل شده است. 🌸 به آنها می فرماید: لقد من الله علی المؤمنين إذ بعث فيهم رسولا: همانا بر مؤمنان نعمت بزرگی بخشید که در میان آنها پیامبری مبعوث کرد. بنابراین اگر در این راه دچار مشکلاتی شده اید، فراموش نکنید که خداوند بزرگترین نعمت را در اختیار شما گذاشته، پیامبری مبعوث کرده که شما را تربیت می کند و از گمراهی های آشکار باز می دارد. چرا در این آیه تنها نام آمده در حالی که بعثت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم برای هدایت همه انسان ها می باشد؟ به خاطر این است که از نظر نتیجه و تأثير تنها مؤمنان هستند که از این نعمت بزرگ استفاده می کنند. 🌸 سپس می فرماید: من أنفسهم: از خودشان - يعنى پیامبری از جنس خود آنها و از نوع است و از جنس فرشتگان نیست بلکه پیامبری مثل خودشان با تمام نیازهای بشری و همچنین تمام دردها و مشکلات و مصیبت ها و مسایل زندگی را لمس می کند و با توجه به آن به تربیت آنها اقدام می کند. مهم ترین قسمت برنامه تربیتی پیامبران، تبلیغات عملی آنهاست به این معنی که و رفتار و اعمال آنها بهترین الگو و وسیله است. در این آیه به سه برنامه مهم اشاره می کند: 1⃣ یتلوا علیهم ءاياته: آيات خداوند را بر آنها تلاوت می کند. یتلوا: یعنی یعنی چیزی را کنار چیزی قرار دادن یعنی در کنار خواندن قرآن ، تدبر و فکر قرار دادن و در کنار فکر و تدبر ، عمل به آیات قرآن قرار دادن. یعنی پیامبر هم آیات را بر مردم می خواند و هم فکر و اندیشه می نمود و هم به آیات عمل می نمود. 2⃣ و یزکیهم: و آنها را پاک می گرداند یعنی آنها را از هرگونه پلیدی، شرک، عقاید باطل ، خرافات و رفتارهای زشت پاک می گرداند که به آن گفته می شود. 3⃣ و یعلمهم الكتاب و الحکمة: و کتاب و حکمت را به آنها یاد می دهد. 🌸 و إن کانوا من قبل لفی ضلال مبین: و هر چند که قبل از آن ، قطعاً در گمراهی آشکار بودند. یعنی نگاهی به دوران قبل از کنید و ببینید در چه حال و روزی بودید و از کجا به کجا رسیدید. قرآن از وضع دوران جاهلیت به گمراهی آشکار تعبیر کرده است. و ، آلودگی های گوناگون معنوی در آن زمان، تمام نقاط جهان را فرا گرفته بود. 🔹 پيام هاى آيه164سوره آل عمران 🔹 ✅ ، بزرگترین هدیه ى آسمانى و نعمت الهى است. ✅ اگرچه براى همه ى مردم است، ولى تنها مؤمنان شكرگزار این نعمت هستند و از نور هدایت بهره مى گیرند. ✅ ، مردمى بودند. ✅ تلاوت آیات ، وسیله ى تزكیه و تعلیم است. ✅ بر مقدّم است. یعنی اول تزکیه بعد تعلیم. ✅ و در رأس برنامه هاى انبیاست. ✅ و خودسازى باید در سایه ى مكتب انبیا و آیات الهى باشد. ✅ براى شناخت بهتر نعمت بعثت انبیا، به تاریخِ مردمان قبل از آنان باید مراجعه كرد. ✅ در مكتب ، پرورش روحى و آموزش فكرى، در كنار بینش و بصیرت مطرح است. 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ ﴿١٦٤﴾ یقیناً خدا بر مؤمنان منّت نهاد که در میان آنان پیامبری از خودشان برانگیخت که آیات او را بر آنان می خواند و [از آلودگی های فکری و روحی] پاکشان می کند، و کتاب و حکمت به آنان می‌آموزد، و به راستی که آنان پیش از آن در گمراهی آشکاری بودند. (۱۶۴) ................................................. 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه ی 165 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
003165.mp3
469.5K
أَوَلَمَّا أَصَابَتْكُمْ مُصِيبَةٌ قَدْ أَصَبْتُمْ مِثْلَيْهَا قُلْتُمْ أَنَّىٰ هَٰذَا ۖ قُلْ هُوَ مِنْ عِنْدِ أَنْفُسِكُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿١٦٥﴾ آیا زمانی که [در جنگ احد] آسیبی به شما رسید که بی تردید دو برابرش را [در جنگ بدر به دشمن] رساندید، [از روی بی صبری، جزع، ناراحتی و اضطراب] می گویید: این آسیب چگونه و از کجاست؟ بگو: از ناحیه خود شماست [که بر اثر سستی در جنگ، نافرمانی از پیامبر، نزاع و اختلاف، به شما رسید]. یقیناً خدا بر هر کاری تواناست. (۱۶۵) 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
أَوَلَمَّا أَصَابَتْكُمْ مُصِيبَةٌ قَدْ أَصَبْتُمْ مِثْلَيْهَا قُلْتُمْ أَنَّىٰ هَٰذَا ۖ قُلْ هُوَ مِنْ عِنْدِ أَنْفُسِكُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿١٦٥﴾ آیا زمانی که [در جنگ احد] آسیبی به شما رسید که بی تردید دو برابرش را [در جنگ بدر به دشمن] رساندید، [از روی بی صبری، جزع، ناراحتی و اضطراب] می گویید: این آسیب چگونه و از کجاست؟ بگو: از ناحیه خود شماست [که بر اثر سستی در جنگ، نافرمانی از پیامبر، نزاع و اختلاف، به شما رسید]. یقیناً خدا بر هر کاری تواناست. (۱۶۵) أَوَلَمَّا = آیا وقتی (‌چون )‌ أَصَابَتْكُمْ = رسید شما را مُصِيبَةٌ = مصیبتی که قَدْ أَصَبْتُمْ = به تحقیق رساندید مِثْلَيْهَا =دو چندان آن قُلْتُمْ = گفتید أَنَّىٰ هَٰذَا = ازکجا بود این ؟ قُلْ هُوَ = بگو آن مِنْ عِنْدِ = از نزد أَنْفُسِكُمْ = خودتان إِنَّ اللهَ عَلَىٰ = همانا خدا بر كُلِّ شَيْءٍ = همه چیز قَدِيرٌ  = تواناست 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
(آيه ١٦٥) -بررسى ديگرى روى جنگ احد! جمعى از مسلمانان از نتايج دردناك جنگ، غمگين و نگران بودند، خداوند در اين آيه سه نكته را به آنها گوشزد مى‌كند. ١-شما نبايد از نتيجۀ يك جنگ نگران باشيد، بلكه همۀ برخوردهاى خود را با دشمن روى هم محاسبه كنيد «اگر به شما در اين ميدان، مصيبتى رسيد در ميدان ديگر (ميدان جنگ بدر) دو برابر آن را به دشمن وارد ساختيد» (أَ وَ لَمّا أَصابَتْكُمْ مُصِيبَةٌ قَدْ أَصَبْتُمْ مِثْلَيْها) . زيرا آنها در احد هفتاد نفر از شما را شهيد كردند، در حالى كه هيچ اسير نگرفتند ولى شما در بدر هفتاد نفر از آنها را به قتل رسانديد و هفتاد نفر را اسير كرديد. ٢- «شما مى‌گوييد: اين مصيبت از كجا دامنگيرتان شد» (قُلْتُمْ أَنّى هذا) . ولى «اى پيامبر! به آنها بگو: اين مصيبت از وجود خود شما سر چشمه گرفته و عوامل شكست را بايد در خودتان جستجو كنيد» (قُلْ هُوَ مِنْ عِنْدِ أَنْفُسِكُمْ) . ٣-شما نبايد از آينده، نگران باشيد «زيرا خداوند بر همه چيز قادر و تواناست» و اگر نقاط ضعف خود را جبران كنيد، مشمول حمايت او خواهيد شد (إِنَّ اللّهَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 346 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 🌹 🌸 أَوَلَمَّآ أَصاَبَتْكُم مُّصِيبَةٌ قَدْ أَصَبْتُم مِّثْلَيْهَا قُلْتُمْ أَنَّى هَذَا قُلْ هُوَ مِنْ عِنْدِ أَنْفُسِكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِير ٌ 🍀 ترجمه: آیا وقتی که آسیبی به شما رسید كه دو برابر آن را به (دشمن) وارد ساخته بودید، گفتید: این آسیب از كجاست؟ بگو: آن از سوى خودتان است. قطعاً خداوند بر هر چیزی تواناست. 🌷 : آیا وقتی که 🌷 : به شما رسيد 🌷 : آسيب، مصيبت 🌷 : شما رسانديد 🌷 : دو برابر آن 🌷 : از کجاست 🌷 : خودتان 🌷 : توانا 🔴 : مسلمانان كه در جنگ احد هفتاد شهيد دادند و شكست خوردند، از پیامبر مى پرسیدند: چرا ما شكست خوردیم؟ که این آیه نازل شد. 🌸 خطاب به پیامبرش مى فرماید كه به آنها بگو: أولمآ أصابتكم مصيبة قد أصبتم مثليها قلتم أنى هذا: آیا وقتی که آسیبی به شما رسید که دو برابر آن را به دشمن وارد ساخته بودید، گفتید: این آسیب از کجاست؟ شما نبايد از نتيجه يک جنگ نگران باشید بلکه همه برخوردهای خود را با دشمن روی هم محاسبه کنید. زیرا آنها در جنگ احد، هفتاد نفر از شما را کردند در حالی که هیچ اسیر نگرفتند ولی شما در جنگ بدر، هفتاد كشته و هفتاد اسیر گرفتید. 🌸 شما می گویید: این از کجا دامنگیرتان شد ولی ای پیامبر قل هو من عند أنفسكم: بگو: آن از سوی خودتان است. این مصیبت از وجود خود شما سرچشمه گرفته، شكست امسال به خاطر تفرقه و سستى و اطاعت نكردن خودتان از فرماندهى بوده است. شما نباید از آینده نگران باشید و اگر نقاط ضعف خود را جبران کنید، مشمول حمایت او خواهید شد إن الله على کل شیء قدير: قطعا بر هر چیزی تواناست. 🔹 پيام های آیه165سوره آل عمران 🔹 ✅ هنگام ، تلخى ها و شیرینى ها را با هم در نظر بگیرید. تنها شكست اُحد را نبینید، پیروزى بدر را هم یاد كنید. ✅ در جستجوى عوامل ، ابتدا به سراغ عوامل درونى و روحى و فكرى خود بروید، سپس عوامل دیگر را پیگیرى كنید. ✅ بر هر چیزى قادر است، ولى ما باید شرایط لازم و لیاقت بهره بردارى را به دست آوریم. ✅ گمان نكنید كه تنها مسلمان بودن براى پیروزى كافى است، تا در هر شكستى كلمه ى «چرا و چطور» را به کار ببرید، بلكه علاوه بر ایمان، رعایت اصول و قوانین نظامى و سنّت هاى الهى لازم است. 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
أَوَلَمَّا أَصَابَتْكُمْ مُصِيبَةٌ قَدْ أَصَبْتُمْ مِثْلَيْهَا قُلْتُمْ أَنَّىٰ هَٰذَا ۖ قُلْ هُوَ مِنْ عِنْدِ أَنْفُسِكُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿١٦٥﴾ آیا زمانی که [در جنگ احد] آسیبی به شما رسید که بی تردید دو برابرش را [در جنگ بدر به دشمن] رساندید، [از روی بی صبری، جزع، ناراحتی و اضطراب] می گویید: این آسیب چگونه و از کجاست؟ بگو: از ناحیه خود شماست [که بر اثر سستی در جنگ، نافرمانی از پیامبر، نزاع و اختلاف، به شما رسید]. یقیناً خدا بر هر کاری تواناست. (۱۶۵) ................................................. 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه ی 166 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
003166.mp3
194.1K
وَمَا أَصَابَكُمْ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ فَبِإِذْنِ اللَّهِ وَلِيَعْلَمَ الْمُؤْمِنِينَ ﴿١٦٦﴾ و آنچه [در ‌جنگ احد] روزی که دو گروه [مؤمن و مشرک] با هم رویاروی شدند به شما رسید به اذن خدا بود، [تا شما را امتحان کند] و مؤمنان را معلوم و مشخص نماید. (۱۶۶) 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
وَمَا أَصَابَكُمْ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ فَبِإِذْنِ اللَّهِ وَلِيَعْلَمَ الْمُؤْمِنِينَ ﴿١٦٦﴾ و آنچه [در ‌جنگ احد] روزی که دو گروه [مؤمن و مشرک] با هم رویاروی شدند به شما رسید به اذن خدا بود، [تا شما را امتحان کند] و مؤمنان را معلوم و مشخص نماید. (۱۶۶) وَمَا أَصَابَكُمْ = و آنچه رسید شما را يَوْمَ الْتَقَى = روز تلاقی / روبرو شدن الْجَمْعَانِ = دو گروه فَبِإِذْنِ اللهِ = پس به اذن خدا وَلِيَعْلَمَ = و تا بداند ( معلوم دارد ) الْمُؤْمِنِينَ  = مؤمنين را 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
(آيه ١٦٦) -بايد صفوف مشخص شود! آيۀ مورد بحث اين نكته را تذكر مى‌دهد كه هر مصيبتى (مانند مصيبت احد) كه پيش مى‌آيد علاوه بر اين كه بدون علت نيست وسيلۀ آزمايشى است براى جدا شدن صفوف مجاهدان راستين از منافقان و يا افراد سست ايمان، لذا در قسمت اول آيه مى‌فرمايد: «آنچه در روز احد آن روز كه جمعيت مسلمانان با بت‌پرستان به هم در آويختند بر شما وارد شد به فرمان خدا بود و طبق خواست و ارادۀ او صورت گرفت» (وَ ما أَصابَكُمْ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعانِ فَبِإِذْنِ اللّهِ) . منظور از «اذن الله» (فرمان خدا) همان اراده و مشيت اوست كه به صورت قانون عليت در عالم هستى منعكس شده است. و در پايان آيه مى‌فرمايد: يكى ديگر از آثار اين جنگ، اين بود كه: «صفوف مؤمنان و منافقان از هم مشخص شود و افراد با ايمان از سست ايمان شناخته گردند» (وَ لِيَعْلَمَ الْمُؤْمِنِينَ) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 346 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا