May 11
May 11
💠حاشیه سازان حماسه سوز!
تجمع فیضیه که نشانی از غیرت ملی حوزه های علمیه بود و دغدغه های جامعه ی روحانیت را در مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم نشان میداد اسیر حاشیه هایی شد که از متن پررنگ تر بودند.
طلاب حوزه علمیه با وجود اینکه خودشان با شهریه های هشتاد هزار تومانی زندگی روزمره ی خود را به سختی میگذرانند آمده بودند تا مشکلات معیشتی مردم را با زبان اعتراض مسالمت آمیز به مسئولین نظام گوشزد کنند.
سخنران مراسم شخصی از جنس حوزه و حوزوی ها بود با این تفاوت که عمامه بر سر نداشت .صحبت هایش بدون اغراق بازخوانی صحیفه ی امام خمینی بود که حوزه را به زندگی مردم و علم الاجتماع گره می زد اما لحن انتقادی ش را بعضی از حضار بد برداشت کردند و برای این شخصیت دلسوز و انقلابی حاشیه ساختند تا آنجا که مراجع تقلید را به صدور بیانیه بر علیه ایشان مجاب کردند. بیانیه هایی که نشان از رساندن گزارش های اغراق آمیز به ایشان بود.
حاشیه های این مراسم به اینجا ختم نشد و پلاکاردهای کاغذی که اشعار ایهام داری داشت بازتاب رسانه ای شدیدی در خبرگزاری ها و فضای مجازی و سایت ها به داشت. این حاشیه سازی به قدری اسفبار بود که پای وزارت کشور و حوزه و سپاه را به میان کشید و همه ی این ارگان ها از این عمل و شعار ها برائت جستند و آن را محکوم کردند.
حالا سئوالی که مطرح است اینست که این پلاکاردها و حاشیه ها که به سادگی قابل طراحی ست ساخته و پرداخته چه کسانی است که توانستند به راحتی یک مراسم حماسه ساز را با حاشیه سازی ،حماسه سوز کنند.
واقعا بجاست که مسئولین نظارتی این افراد را شناسائی کنند تا هر کسی و ناکسی به خود جرأت ندهد تجمعات را به این سادگی خدشه دار کند.
واقعا حیف از غیرت ملی طلاب حوزه ی علمیه که اسیر حاشیه های اینچنینی شود و رابطه تنگاتنگ حوزه و مردم را کمرنگ نشان بدهد.
https://eitaa.com/ab_va_atash
🌀چرا علمای شیعه یادبود محسن بن علی را بلافاصله بعد از وفات شهادت گونه رسول خدا میگیرند؟!
💠ایمان به غیب یکی از اصلی ترین و کلیدی ترین باورهای اسلامی ست که در علوم انسانی از آن صحبت به میان آمده است که در آیات آغازین سوره بقره از آن یاد شده است و یکی از صفات مهم متقین است.
💠همیشه غیب لازم نیست که پنهان و غیر قابل رویت باشد . گاهی حقیقت های نگفتنی هستند که باید برای همیشه در عالم اسرار بمانند و جز به خواص نمی توان آن را گفت .
💠همه می دانیم که شب هفتم محرم منسوب به ششماهه ی کربلاست در حالی که روز هفتم محرم روز شهادت علی اصغر ع نیست و بر همین منوال است شبهای دیگر محرم! به قدری اینگونه عزاداری کردن سنت شده است که هیچکس نمی پرسد چرا شبهای دهه ی اول محرم هر شب به نام یکی از یاران سید الشهدا لقب گرفته است. چون می دانند این شبها به عنوان یادبود و بزرگداشت از این اصحاب نامگذاری شده است.
💠روشن و بدیهی ست که توسعه عزاداریها از حدی که معمول است در بستر اجتماع تاثیر مثبتی نخواهد گذاشت بلکه گاهی با تاثیر منفی هم همراه است. پس دهه سازی ها مکرر همان طور که آیت الله شبیری زنجانی هم تذکر دادند باعث کمرنگ شدن جلوه ی عزاداری ها میشود اما جای این سئوال باقی می ماند که چرا علمای شیعه یادبود شهادت حضرت محسن بن علی ع را بلافاصله بعد از رحلت رسول خدا میگیرند! با وجود اینکه زمان شهادت ایشان حداقل ده روز تا چهل و پنج روز بعد از رحلت رسول خدا نقل شده است؟!
💠آیا یادبود شهادت این نازدانه بلافاصله بعد از رحلت رسول خدا سند بزرگترین جنایت تاریخ یعنی غصب خلافت علی ع نیست؟!
💠آری مظلومیت ششماهه ی کربلا و نازدانه ی مدینه سندی روشن است برای دو واقعه عظیم غصب خلافت و ذبح امامت!
💠جا دارد محققین عزیزی که به دنبال سندیابی مقاتل هستند و فرهنگیان معززی که دغدغه وحدت امت اسلامی را دارند از این اسرار مکتب شیعه به راحتی اغماض نکرده و چشم نپوشانند .
https://eitaa.com/ab_va_atash
🌀در پاسخ به کسانی که می گویند: چرا #علائم_ظهور را پررنگ می کنید؟!!!
💠یکی از هجمه هایی که به #استاد_پناهیان از طرف دشمنان آگاه می شود برجسته کردن بحث علائم ظهور است. این هجمه به قدری موثر بوده است که گاهی دوستان بی غرض و مرض هم با آنان همراهی کرده اند. دوستانی که با تیترهایی تند و نرم استاد را مورد هجمه قرار داده اند.
💠آنچه روشن است باید بین #علائم_ظهور و تطبیق آنها فرق قائل شویم . چون علائم ظهور قطعی اند ولی تطبیق آنها ظنی و احتمالی «والظن لایغنی من الحق شیئا» اما آیا به مجرد اینکه مساله ای را نتوانیم به صورت قطعی درباره اش حکم کنیم باید آن را کنار گذاشت؟! یکی از معترضین به استاد در قسمتی از متن اعتراضش آورده است که «ما از دوران نوجوانی به خاطر داریم که اگر زلزله می آمد، اگر طوفان می آمد، اگر برادر پادشاه عربستان هلاک می شد، اگر 23 رمضان به جمعه می افتاد، اگر کودکی در مدینه کشته می شد، اگر چند میلیون نفر به اجتماع اربعین می رفتند و.. شما با صدای رسا می گفتید: آییییی جوان! آماده باش! دیگه آقا داره میاد!!»
💠غافل از اینکه اگر قرار باشد حالا که تطبیق دادن مشکل است به کلی آن را به ورطه فراموشی بسپارم و آن را کالعدم تصور کنیم باید تمام کتاب هایی که در مورد علائم ظهور نوشته شده است را کتاب هایی بی مصرف! و العیاذ بالله لغو ببنیم؟! آیا این احتمال متصور است که راهداری چندین هزار تابلوی بی مصرف را در مسیر جاده ها و اتوبان ها نصب کند و بگوید شما چشمانتان را ببندید و نبینید؟!
💠گاهی پررنگ و کمرنگ نشان دادن یک احتمال، تاثیرات عجیبی در متن جامعهی دینی می گذارد. در آیات قرآن و روایت اهل بیت احتمال وقوع قیامت اینگونه قلمداد شده است و خداوند متعال از بندگانش خواسته است ولو اینکه از ساعت قطعی زمان قیامت خبر ندارند آن را نزدیک بپندارند «لعل الساعه ان تکون قریبا» و در جای دیگر در سوره ی قیامت با لحنی محکمتر آن را اتفاق افتاده معرفی می کند و می فرماید «اقتربت الساعه و انشق القمر» . در قرآن کریم و روایات اهل بیت علائم بسیاری ذکر شده است تا مومنان در زندگیِ خود این احتمال را بسیار جدی بگیرند. و در مورد زمانش از هم پرس و جو کنند تا آنجا که در سوره ی نبا با عنوان «نبا عظیم» از آن یاد می کند.
💠 موسسات تخصصی مهدویت و پایگاه های مهدوی اگر چه مجدانه در موضوع مهدویت و مباحث چالشی آن و مبارزه با مدعیان دروغین،دقیق و عمیق فعالیت کرده اند اما در بحث ایجاد و پرورش این احساس مقدس یعنی «#نزدیک_دیدن_ظهور» اقدام هوشمندانه ای انجام نداده اند .
💠#استاد_پناهیان برای پر کردن این خلا تئوریک این احساس مقدس را پررنگ می کند. روشِ استاد روشی کاملا دینی و برخواسته از روایات اهل بیت است. روایاتی از قبیل «الشِّيعَةُ تُرَبَّى بِالْأَمَانِيِّ مُنْذُ مِائَتَيْ سَنَة» از 200 سال پيش شيعه به #آرزومندىهاى خود پرورش يافتهاند. تطبیقِ احتمالیِ علائم ِظهور ،نقشِ کلیدی در این مساله دارد و این همه روایت در این زمینه از اهل بیت صادر نشده است تا در قفسه های کتابخانه ها خاک بخورد . مردم عاقل و هوشمند هستند و فرق تطبیق احتمالی و تطبیقِ یقینی را می فهمند اگر چه با لحنی یقینی گفته شده باشد. و دلزدگی احتمالی عده ای معدود دلیل قانع کننده ای برای این روش برخواسته از سیره اهل بیت عصمت و طهارت نیست.
💠آرزوی ظهور منجی یکی از مهمترین عواطف و دغدغه ی جامعه دینی است که می توان با زنده نگه داشتن آن ، جامعه را به سمت زمینه سازی برای ظهور سوق داد و الگوی سبک زندگی اسلامی را به کمک آن در جامعه ی اسلامی تحقق بخشید.
#محمد_موحدی
https://eitaa.com/ab_va_atash
💌کرونا معلم عزیزم روزت مبارک
می خواستم امروز را به معلمانی که شمع محفل بشریتند تبریک بگویم و به لحظه های به آب و آتش زدنشان برای پیشرفت علمی کشور افتخار کنم اما چشمم به معلمی افتاد که لازم دانستم قبل از هر چیز این روز را به او تبریک بگویم
معلمی که جهانِ مغرورِ صنعت زده را از خوابِ غفلت، بیدار کرد. شاه و گدا، کوچک بزرگ ، ملکه و رعیت، رئیس جمهور و وزیر همه برایش یکسان بود.
معلمی که با اندک تنبیهی نشان داد همان طور که قدیمی ها می گفتند که چوب معلم گل است و با کرشمه ای آتشفشان مهربانی را در اعماق جانها شعله ور کرد.
معلمی که شاخص های کاذب انسانیت را به مرز حقیقت رساند و شعارهای پوشالی غرب و شرق را در هم شکست. و نشان داد دنیای لیبرال مسلک ها همان طویله ی ایست که گرگ هایش لباس انسان پوشیده اند. فروشگاه هایشان ترس و طمع می فروختند و شاخص های بورس جهانی حرص و ولع .
معلمی که افشا کرد که تنها خیریه ها با «یا حسین» و «یا علی» گفتن، مهربانی را به دنیا عرضه می کنند و همان خیریه هایی که متهم به پمپاژ افسردگی بودند دنیای تاریکی را نورباران می کنند .
راستی تشیع لیسیدنی هم ماهیت کودکانه و لجبازانه اش را برملا کرد و به جز اندکی محدود که پا به پای موکبهای سلامتی در میدان عمل حاضر بودند، بقیه به فکر خودشان بودند و هویت اجتماعی خود را به باد فراموشی سپردند و اهل بیت را در روزهای سخت، به روضه های معدود و مثلاً قاچاقی خانگی خلاصه کردند.
کرونا نشان داد هرچه به ظهور نزدیک تر شویم چهره ی نفاق برملا و چهره دینداران آشکارتر می شود و شاید اینگونه است که قبل از ظهور عقل پرونده سعادت و شقاوت انسانها را می بندد.
کرونا معلم عزیزم روزت مبارک.
ای کاش تو با عافیت بروی ولی ما در همین نقطه زمان یعنی دنیای بی حرص و طمع دنیای انسان های مهربان دنیای بی تجمل و رفاه زدگی بمانیم
https://eitaa.com/ab_va_atash