eitaa logo
ابد در پیش است
488 دنبال‌کننده
0 عکس
0 ویدیو
0 فایل
النَّاسُ نِیَامٌ فَإِذَا مَاتُوا انْتَبَهُوا [مردم در خوابند؛ چون بمیرند بیدار گردند] ارتباط با ما👇 @adminADPA
مشاهده در ایتا
دانلود
نیاز مردم به شما از نعمت های خدا بر شماست؛ از این نعمت افسرده و بیزار نباشید. ■ ❤️ بحارالانوار، ج74، ص205
شیطان، سرسخت ترین یاران خود را جهت اغوای کسانی می فرستد که با مال و دارایی خود کارهای خیر انجام می دهند. ■ ❤️ نهج الفصاحه، ج 1، ص 114
سختی ها و بیچارگی های خود را برای مردم تشریح نکن! اولین اثرش اینست که القا می کند در میدان زندگی زمین خورده ای و از روزگار خسارت دیده ای. سپس در نظرها کوچک می شوی و احترامت از بین می رود. ■ ❤️ بحار الانوار، ج 75، ص140
چه بسیارند دوستان به هنگام چیده شدن کاسه ها، و چه اندک اند به گاه گرفتاری های زمانه! ■ ■ ❤️ غرر الحکم، حدیث 9657
فقیر را با بخششی اندک و یا رد کردنی نیکو، محترم دار، زیرا ممکن است که آن فقیر نه انسان باشد و نه جن، بلکه فرشته ای از فرشتگان خدای رحمان باشد که تو را به آنچه عطا کرده می آزماید، پس بین با وی چگونه رفتار می کنی! ■ ■ ❤️ فروع کافی، ج 4، ص 15
سرعت اثر غیبت در ویرانی دین و ایمان بیش از اثر ویران کنندۀ جذام در اندرون انسان است! ■ ■ ❤️ اصول کافی، ج4، ص 59
هجوم شیاطین به مؤمنان، بیشتر از هجوم زنبورها به گوشت است. ■ ■ ❤️ بحارالانوار، ج64، ص 239
هر کس دل مؤمنی را بشکند، سپس تمام دنیا را به او هدیه بدهد، باز گناهانش جبران نمی شود و در برابر این کار نیز پاداشی ندارد. ■ ■ ❤️ بحارالانوار، ج72، ص 150
خدای عزِوجل بندگانی در زمین دارد و در بین بندگان خالصش، کسانی هستند که هر نعمتی از آسمان به زمین فرود آید، آن را از ایشان باز دارد و به دیگران دهد، و هر گرفتاری که نازل شود، بر ایشان فرود آورد. ■ ■ ❤️ اصول کافی ط-الاسلامیه، ج2، ص 253،
آیا شما را به چیزی با فضیلت تر از نماز و روزه و صدقه(زکات) آگاه نکنم؟ آن چیز اصلاح میان مردم است، زیرا تیره شدن رابطه میان مردم ریشه کن کنندۀ دین است. ■ ■ ❤️ نهج الفصاحه، ص 240، ح 458
اگر سورۀ ، بر کسی که چشم خورده خوانده شود، به قدرت خداوند متعال، چشم زخم از او برطرف می گردد. ■ ■ ❤️ البرهان فی تفسیر القران، ج5، ص755
در هر انسان، دو رگ هست: رگی در سر، که جذام را تحریک می کند، و رگی در بدن، که پیسی را می انگیزد. چون آن رگی که در سر است، جهش کند، خداوند، سرماخوردگی را بر آن مسلط می سازد تا هر بیماری که در آن است، بیرون رود [ و شخص مبتلا به جذام نشود] ؛ و چون آن رگی که در بدن است، به جنب و جوش آید، خداوند، جوش و دمل را بر بدن مسلط سازد تا هر چه بیماری در آن است، بیرون رود [ و شخص به پیسی مبتلا نشود]. از این رو، اگر کسی از شما در بدن خود، احساس زکام کرد یا جوش و دملی دید، خداوند را شکر عافیت گوید. همچنین فرمود: « زکام، فضولاتی [ رطوبات اضافی] در سر است». ■ ❤️
هر کس از سخن دروغ و ناحقّ دربارۀ خود رنجیده شود، خردمند نیست! ■ ■ ❤️ تحف العقول، صفحه 208
انسان به همان کسی واگذار می شود که به او امید بسته است؛ ■ ■ ❤️ (کنز العمّال، حدیث 5909)
کم رویی مانع روزی است. ■ ■ ❤️ غرر الحکم ، ح 274
هر کس چهل روز خود را برای خدا خالص کند، چشمه های حکمت از قلب وی بر زبانش جاری می شود. ■ ■ ❤️ نهج الفصاحه، ح 2836
انسان به میزانی که کامل تر است، تنهاتر می شود. ■ ■ ❤️
از دین و آیین مردم پرس و جو مکن که بی دوست می مانی. ❤️ (تحف العقول، 369) ■ نکته: منظور حدیث بی تفاوتی نیست. چرا که اگر آن شخص مشغول ترویج آئین باطلی باشد بر مسلمان واجب است تا به شیوه ای درست با آن مقابله کند. در این حدیث، نکوهشِ تفتیشِ عقاید به منظورِ خود برتر بینی، تکفیر و تحقیر کردن طرف مقابل مطرح است. که نتیجه ای جز دوری ندارد.
اگر برخی ما خیال کرده اند که اجازه دارند معصیت خدا را کنند و هر گناهی که دوست دارند انجام بدهند و سپس به ما امید داشته باشند، سخت در اشتباه هستند. زیرا شفاعت ما فقط به کسانی می رسد که مطیع خداوند هستند و فقط گاهی دچار لغزش شده اند. ■ ❤️ اصول کافی، ج2، ص 75
خوشا به حال کسی که دوران مهدی (عج) را ببیند و کلامش را بشنود. ■ ■ ❤️ الاحتجاج، ج2، ص 290
گفت: فقیرم! باور کنید. فرمودند: نیستی. گفت: شما از حال و روز من خبر ندارید. و حال و روزش را تعریف کرد. گفت که چقدر دست هایش خالی است و چه سختی هایی شب و روز می کشد. ولی امام هنوز فقط نگاهش می کردند. گفت: به خدا قسم که چیزی ندارم، فرمودند: صد دینار اگر به تو بدهم حاضری بروی و همه جا بگویی که از ما فرزندان محمد صلی الله علیه و آله متنفری؟ گفت: نه! به خدا قسم نه. فرمود: «هزار دینار؟» -نه! به خدا قسم نه. فرمود: دهها هزار ؟ -نه باز دوستتان خواهم داشت. فرمود: پس چطوری می گویی فقیری وقتی چیزی داری که به این قیمت گزاف هم نمی فروشی؟ چطور می گوئی فقیری وقتی کالای عشق به ما در دارایی تو هست؟» روایت مردی که به خدمت ❤️ رسید.
و خدا هیچ کس را همانند مهلت دادن، نیازمود. ■ ■ ❤️ نهج البلاغه، حکمت 116
اگر نماز به جای می آوردی، پدرت تو را خواند، نماز را قطع نکن؛ اما اگر فراخواند، نماز را رها کن. ■ ■ ❤️
هر کس خودش را بهتر از دیگران بداند، او از متکبران است. حفص بن غياث می گوید: عرض کردم اگر گنهکاری را ببیند و به سبب بی گناهی و پاکدامنی خود، خویشتن را از او بهتر بداند چه؟ فرمودند: هرگز هرگز! چه بسا که او آمرزیده شود، اما تو را برای حسابرسی نگه دارند. مگر داستان جادوگران و موسی علیه السلام را نخوانده ای؟ ■ ❤️ الکافی (ط - الاسلامیه)، ج۸، ص ۱۲۸
هر که با زنی به خاطر مالش ازدواج کند، خداوند او را به مال وی واگذار می کند. و هر که با زنی به خاطر جمال و زیبائی اش نماید، در او چیزی را که خوشایند او نیست خواهد دید و هر که با زنی به خاطر دینش ازدواج کند، خداوند تمامی این مزایا را برایش جمع می کند. ■ ❤️ وسائل الشيعه، ج. ۱۴، ص. ۳۱
ورود دست های زیاد در سفره، برکت است. ■ ❤️ نصایح، ص 47
دنیا خواب است و آخرت بیداری؛ و ما میان این دو، در خواب های آشفته ایم. ■ ■ ❤️ مجموعۀ ورّام ج 2، ص 24
شما را چه شده است که برای رسیدن به اندک چیزی از شاد می شوید و برای محروم شدن بسیاری از اندوهگین نمی گردید؟ ■ ■ ❤️ نهج البلاغه، الخطبة 113
ای بندۀ من آنگاه که به نماز می ایستی، آنچنان به سخنانت گوش می دهم که گویی همین یک بنده را دارم، و تو آنچنان از من غافلی که گویی خدایی نداری؛ ❤️
فرزندم جان! در روزگار ظهور تو، آنها که از دین فرار کرده اند به آشیانه های خود بر می گردند! ■ ■ ❤️ کمال الدین، ج2، ص25