eitaa logo
ابرفقه
1.2هزار دنبال‌کننده
456 عکس
413 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ابرفقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️تجربه کمیته های انقلاب اسلامی؛ فرمان ۶ آذر ۹۸ رهبرمان که گویا گوش نکردیم! ✅ ... گمان نمیکرد که مردم پشت سر [امام خمینی]؛ کسی که صاحب این دعوت و فریاد است، راه بیفتند. البته امام به مردم ایمان داشت و معتقد بود که می آیند؛ اما در عین حال، آن دریادلی از توکل به خدا و این‌که _تکلیفم را عمل می کنم، می خواهند بیایند، می خواهند نیایند، مهم بود. خدای متعال هم قاعده ای دارد: «من کان للَّه کان اللَّه له». «من اصلح فیما بینه و بین اللَّه اصلح اللَّه فیما بینه و بین النّاس». هر کس بین خود و خدا را درست و اصلاح کند، خدا بین او و مردم را درست خواهد کرد.» شما در آن‌جایی که باید شرعی عمل کنید، نکنید که کسی [چه] خواهد گفت؛ برو تند عمل کن. این چه ملاحظه ای است که می کنی؟ ابداً.» ۱۳۶۹/۱۰/۱۰ 🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◻️ سنت خدا در برابر منافقان، بیماردلان و شایعه پراکنان و شهرآشوبان چیست؟ ❌ انگار الگوی برخی، آقای جواد ظریف است! اینان چکیده هویت ظریف که همان «تنش‌زدایی» و «گرفتن بهانه از دست دشمن» است را شیوه خود کرده‌اند. یعنی روح برجام و سیاست خارجی حسن روحانی را در تن سیاست‌های داخلی تزریق کرده‌اند. ◻️حرف ما این است: ❌ نه تنش‌زایی: افراط ❌ نه تنش‌زدایی: تفریط ✅ بلکه تهدیدزدایی: عقلانیت ◻️ سنت خدای دانا در برابر «منافقان و بیماردلان و شبایعه افکنان» در شهر چیست؟ سنتی که خدای دانا، هم آن را در گذشته جاری کرده است و هم اینک و پس از این باید به کار گرفته شود! 🔺وقتی خدای مهربان، «منافقان، بیماردلان و شایعه افکنان» را از برخورد رحمانی خود دور کرده است و بنابر سنت تغییرناپذیرش، آنان را می‌نامد، اگر به هر یک از این سه دسته رحم کنیم خودمان از رحمت خدا دور خواهیم شد؛ زیرا به جنگ سنت جاوید خدا رفته‌ایم و بدانیم که بد سرنوشتی در کمین ما است! 📚مجازات قانونی «بَغی، فساد فی الارض و محاربه»، در قوانین کشور نیز آمده است! ملعون! مرجف: اراجیف‌بافِ شایعه‌افکن 📚 بررسی فقه ولایی مماشات در اغتشاشات کنونی
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
⚫️برای آرتین، برای معصومیتش سیدمحمدجواد شرافت، شاعر آیینی: 🔹دلت را داغ‌ها در بر کشیدند .. 🔹به خون و خاک و خاکستر کشیدند 🔹سه غم آمد سراغت هر سه یکبار! 🔹پدر .. مادر .. برادر .. پر کشیدند .. 🌐 پایگاه خبری صبح میبد👇👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/257490984Cad1a5d1240
🔺مواضع نگران کننده مشاور راهبردی قالیباف 📚رهبر در ۵ آبان ۴۰۱: از «اقدام قاطع و خردمندانه» و وظیفه «دستگاههای ، قوه قضائیه، و ... در برابر رخدادهای اخیر سخن گفتند. اکنون با نگاه به تصاویر بالا، ببینید آقای مهدی محمدی، مشاور آقای قالیباف چها گفته‌اند! ۱. آیا از سخنان مهدی محمدی در می آید؟ ۲. آیا اینکه بناست دفاعی عمل کنیم، یعنی قاطعیت؟ یعنی ؟ ۳. اینکه بگوییم ما فقط از ظرفیت و برای پراکندن اغتشاشگران بهره می‌بریم و ظرفیت امنیتی را کلافه گذاشته‌ایم، این یعنی بکارگیری که رهبری فرمودند؟ ۴. آیا اینکه را به تنزل بدهیم و سپس اعلام کنیم که ما در مرحله آشوب هستیم و ما شهید بدهیم اما کسی از اغتشاشگران کشته نشود، این یعنی معیارهای رهبر؟ ۵. آیا اقدام را باید همانند ادبیات دشمن، بنامیم؟! این یعنی ادبیات رهبر یا مخرج مشترک با ادبیات دشمن؟! ۶. آیا اعلام ، چراغ سبز به تداوم جنایات نیست؟ آخر این همه نسنجیدگی! ۷. اعتراض رهبری در نشست مجمع تشخیص به روشنفکرمآبی امنیتی امثال مهدی محمدی: «اینکه حالا کسی بگوید که آقا‌ فضا را امنیّتی نکنید، بله، ما هم موافقیم. تا آنجایی که ممکن است، فضای کشور نباید امنیّتی بشود؛ امّا کار فرهنگی در جای خودش، کار قضائی و هم در جای خودش» ۲۰ مهر ۴۰۱ ❌با سرپیچی قالیباف از امر اولویتدار و کلیدی رهبر درباره فضای مجازی، گروههای خرابکار درست شد و اینک برخی می‌گویند با اغتشاش، این گروهها را شناسایی کنیم😱
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
34.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☝️دوره فشرده جنگ نرم با شناسایی دو دستگاه «واژا» و «بیزا» - ۱ ◻️ این گفتار، دستگاه واژا»: تبدیل پیامهای جنگ رسانه‌ای و جنگ روانی به پیامهای جنگ شناختی (فکری) 📚 دسته‌بندی انواع دوره های استعمار، شناسایی جنگ نرم و گونه‌های آن و شناخت پردازشگرهای انسان در برابر جگ نرم برای مدیریت آن. ◻️ معرفی یک کتاب از ابوالفضل امامی میبدی، خبره فقه سیاسی و دبیر شورای فقهی جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی: برای شناخت درست فضای مجازی و بنیادهای سواد رسانه، کتاب «فقه جهاد تبیین درباره فضای مجازی» در ۱۲ آموزه (دو واحد)، با همکاری «حوزه علمیه میبد» منتشر شد. 📚 دریافت کتاب با ۶۹٪ بهاکاه، به قیمت ۲۰ هزار تومان ◻️نماهنگ: م. ح. محسنزاده 🌐 پایگاه خبری صبح میبد
🔺 مرگ خاموش ۲۰۰ هزار سال طلبگی! با انجام نشدن فرمایش امام خامنه‌ای در سال ۷۴، دهها و بلکه صدها هزار سال از عمر طلاب علوم دینی، هرز می‌رود! ◻️ پیشرفت و پسرفت حوزه در سنجش با گذشته+ فاجعه بیان امام خامنه‌ای در دیدار نخبگان حوزه در ۱۳ آذر ۷۴: «امروز، حوزه نسبت به گذشته خیلی پیشرفت کرده است و هیچ کس نمی‌تواند این حقیقت را منکر شود. ... امّا اشکالی که حوزه ما، دیروز آن را نداشت و امروز دارد، این است که حوزه دیروز از دنیای زمان خود عقب تر نبود؛ بلکه جلوتر هم بود. ... اما امروز، این گونه نیست. امروز، حوزه علمیه از زمان خودش خیلی عقب است. حساب یک ذرّه و دو ذرّه نیست. ... عیب دوم، عدم گسترش کافی و لازم در باب کلام است که این، حقیقتاً فاجعه است. از این بالاتر و تلخ‌تر، فراموش شدن کلام است». ◻️ زدن به دهن وسوسه‌گران «امروز هم تا ما یک کلمه حرف می‌زنیم، بدخواهان می‌گویند اینها می‌خواهند حوزه را دولتی کنند! خیر؛ من قویاً این ادّعا را تکذیب می‌کنم! ... که در مقابل هر حرف اصلاحی، را در وسط می‌گذارند، بزنید!» همان. ◻️ لزوم تغییر کتاب «شرح لمعه» « لَجنه‌ای از فضلای بزرگ حوزه علمیه بنشیند و یک دوره فقه، به زبان ساده بنویسند که کار «شرح لُمعه» را بکند و کیفیت استدلال را نشان دهد. «شرح لمعه»، کتاب نسبتاً مشکلی است. ما چرا برای این عبارت، طلبه را معطّل کنیم؟!» ◻️ لزوم تغییر کتاب «مکاسب» شیخ انصاری « لَجنه و هیأتی بنشینند و مباحثی که شما در «مکاسب» می‌خواهید یاد بگیرید، در کتابی که خیلی هم به مشکلی «مکاسب» نباشد و آن مطالب و استدلالها را هم داشته باشد؛ بنویسند و آن کتاب در حوزه‌ها خوانده شود». همان. ◻️ بر زمین گذاشتن سخن ولیّ امر اکنون ۲۷ سال می‌گذرد از روزی که نائب امام زمان (عج) مسئولان و متنفّذان حوزه علمیه را به این آموزه رهنمون شدند که: «طلبه را از دیپلم بپذیریم، ۵ سال درس مقدّمات و ادبیات و سطوح را بخواند و بعد وارد درسِ خارج شود.» همان. اگر از سال ۷۴ تا زمانی که این فرمایش رهبری انجام شود، ۴۰ هزار طلبه مظلوم، با شرایط یادشده، به ساختار ستم‌آلودِ کنونی حوزه (یعنی ۱۰ ساله بودن دوره مقدمات و سطح) دچار بشوند، بهترین جوانان و امید‌ امام عصر(عج) دچار ۲۰۰ هزار سال هرزرفت و بلکه فرسایش عمر و روان و خانواده شده‌اند. چه کسی مسئول کشتار خاموش این ظرفیت‌ها و بسیاری از نیامدنها به حوزه و بریدنها از حوزه است؟ آیا حوزه علمیه، آماده ظهور شده است؟ آیا ولایت فقیه را ورز خویش برای برازندگی در زمان ظهور می‌داند؟ پس کی سخنان نائب امام زمان (عج) به سرانجام خواهد رسید؟! موانع جایگزین کردن این کتابهایی که رهبری فرمودند و موانع جلوگیری از هرزرفت و فرسایش حوزه علمیه را اگر می‌شود، بگویید تا در اطاعت از پیشنهاد رهبری، به دهن این وسوسه‌گران بزنیم! ◻️ گریه بر مصائب خورشید «شب ۲۱ تیر ۸۱ در عالم رؤیا دیدم حضرت صاحب الأمر، ارواحنا فداه، در گوشه مسجد جمکران شدیداً گریه می‌کنند. با گریه عرض کردم آقا! بر چه می‌گریید؟ فرمودند بر «مصائب خورشید» گریه می‌کنم، تو هم بیا با ما گریه کن! عرض کردم مولا جان! خورشید کیست؟ فرمود: برگرد و ببین! همین که برگشتم دیدم امام خامنه‌ای از در مسجد وارد شدند و چهره‌شان مانند خورشید می‌درخشد». با اندکی خلاصه، از کتاب «میر مهر»، ص ۱۱۶ و ۱۱۷؛ به گزارش کتاب اشک‌های امام زمان (عج): ۱۰۲.
📚ابرکاوی زندگی آیت‌الله العظمی بروجردی ◻️آقای بروجردی، امام خمینی و اصلاح حوزه «حاج آقا عبدالله: به اتفاق آقای حاج آقا روح‌الله خمینی و آقای ریحان‌الله گلپایگانی و آقای مرتضی حائری رفتیم خانه آقا[ی بروجردی] و نوشته ای [برای اصلاح حوزه] گرفتیم و آقا حدود اختیارات مرا [به عنوان سرپرست جدید حوزه] معین کرد و طی نوشته ای امضاء و مهر کردند و به من دادند؛ ولی فردا صبح زود، تازه نماز صبح را تمام کرده بودم که مشهدی ابوالقاسم، خادم آقا آمد و گفت: آقا فرمودند نوشته را بدهید! [و] همینطور مشغول کار باشید. من هم نوشته را دادم. پس از آن رفتم و موضوع را با آقای حاج آقا روح‌الله خمینی اطلاع دادم. همان عده رفتیم منزل آقای بروجردی. حاج آقا روح‌الله گفت: آقا! این همه هیأت مصلحین تشکیل جلسه دادند و کار کردند تا ما توانستیم این نوشته را بگیریم… چه شد که نوشته را از حاج آقا عبدالله پس گرفتید؟ آقا فرمودند: چیزهایی به من گفتند که نکند با امضا و مهر من، بد طوری از کار در آید. همین طور هم می‌شود کار کرد. حاج آقا روح‌الله گفت: “نه حتما باید نوشته باشد!” آقا فرمودند: “لزومی ندارد!” حاج آقا روح‌الله گفت: “تا نوشته نباشد، حاج آقا عبدالله کار نمی‌کند! اطرافیان دخالت کرده بودند و آقا فرموده بود: “از کجا بدانم که ؟” آقا مرتضی حائری با عصبانیت می‌گوید: آقا! یعنی ما مفسد هستیم؟ پدر من حوزه ای با آن خوبی تشکیل داد و حالا ما مفسد هستیم؟ این را می‌گوید و عمامه‌اش را به زمین می‌زند! با دخالت یکی از اطرافیان، حاج آقا روح‌الله خمینی هم را که در دست داشت به که می‌شکند! آقای بروجردی بلند می‌شود و به اندرون می‌رود، آنها هم برخاسته از خانه خارج می‌شوند و همه چیز به حالت اول باقی می‌ماند؛ کأن لم یکن شیئاً مذکورا». زندگینامه زعیم بزرگ عالم تشیع، آیت‌الله بروجردی، با تجدید نظر و اضافات، علی دوانی، چ سوم، زمستان ۷۳، تهران: نشر مطهر، ص ۳۰۹ و ۳۱۰. «می‌گفتند اطرافیان آقا را می‌ترسانند؛ گفته‌اند اینها تحت این پوشش می‌خواهند اختیارات شما را کم کنند و در حقیقت مسلوب الاختیار نمانید … و ایشان هم می‌ترسید که نکند زیر کاسه، نیم‌کاسه‌ای باشد! این موضوع را در سال ۱۳۶۴ شمسی در حیات امام خمینی، طی مصاحبه‌ای بیان کردم و این نوشته از نظر ایشان گذشته است؛ از آن جمله: “اگر این مساله مهم حیاتی [اصلاح حوزه] عملی شده بود، سرنوشت‌ساز بود و ایران سالها پیش از سال ۱۳۵۷ به ثمر می‌رسید و شاید حوادث شوم بعد از آن [ناکامی اصلاحات] مانند قلع و قمع فدائیان اسلام و مظلومیت و خانه‌نشین کردن آیت‌الله کاشانی، و غربی و رخنه سیاسی جدید استعمار آمریکایی و … پیشامد نمی‌کرد.» همان ص۳۱۱. ◻️ادامه نوشته در ابرنگار برخورد دور از انتظار آیت الله العظمی بروجردی با شهید مطهری، ماجرای ایشان و علامه طباطبایی، برخورد ایشان با شهید والامقام نواب صفوی و دو مسأله شگفت در برخورد آقای بروجردی با شاه خائن! 👈 بنگرید: ابرنگار: ابرکاوی زندگی آیت‌الله العظمی بروجردی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◻️ انتقاد امام خمینی به رحم بیجا . ◻️ انتقاد رسایی به شمخانی ◻️ مواضع عجیب شمخانی درباره فتنه ۸۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از موسسه فمتا
🔴 در این سالها چه کردید⁉️ 🔹برخی یه جوری میگن خروج افسران جنگ نرم از تلگرام باعث قوت دشمن در آنجا شد که انگار تا سال ۹۶ که تلگرام فیلتر نبود و همه جریان انقلابی با تمام اجزاء حضور پرقدرت داشتند ما داشتیم انتخابات‌ها را پیروز می‌شدیم و فتنه ها را مهار میکردیم.... 🔹انگار دشمن تلگرام را مفت و مجانی در اختیار ما گذاشته بود تا بدون مانع برویم شکستش بدهیم.... 🔹و بعضی این روزها یه جوری میگن اینستاگرام را خالی نکنیم و زمین را بدست دشمن ندهیم که انگار تا همین دوماه پیش که اینستاگرام باز بود و همه با تمام قوا داشتند آنجا فعالیت می‌کردند در حال فتح و فتوح بودیم و روزگار دشمن را سیاه کرده بودیم..... 🔹به این کسانی که این روزها نگران فعالیت بچه های انقلابی در تلگرام و اینستاگرام هستند بگویید دستاورد فعالیت چندین ساله مذهبی ها در این پلتفرم‌های تحت مدیریت اسرائیل چه بوده است که حالا نگران نبودن آنها هستید؟ •┈┈••✾••┈┈• 🔊 (فضای مجازی تراز انقلاب اسلامی) 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3558408204C9325443efc
⭕️ کوتاه اما مهم، در تبیین ذات و‌ مغز انقلاب صنعتی چهارم ✴️ درک اینکه انقلاب صنعتی چهارم -که بنای آن بر دانش سایبرنتیک و تکنولوژی‌های هوش مصنوعی است- صرفاً به سریع‌تر شدن و هوشمندتر شدن ابزارها منتج نمی‌شود، در فهم جنگ شناختی امروز بسیار حیاتی است. تمام دعوا در انقلاب صنعتی چهارم بر سر کیفیت است که بتواند اولاً جهانی و ثانیاً بی‌رقیب و بلامنازع باشد. وگرنه تسلط بر جهان از حیث کمی که در قرن گذشته به‌واسطه‌ی ابداع و گسترش اینترنت حاصل شده بود. 🌐 امروز دعوا بر سر این است که ماشین، انسان را کنترل کند؛ نه انسان، ماشین را. ⬅️ با این قاعده در سطح کلان و راهبردی، این الگوریتم‌ها هستند که دولت‌ها را کنترل می‌کنند؛ نه دولت‌ها، الگوریتم‌ها را. ❇️ ابزار جنگ نیابتی امروز، پروتکل است که از الگوریتم به دست می‌آید. اگر الگوی طراحی پروتکل مال ما باشد، حتی ابزار دیگران هم که از پروتکل ما استفاده می‌کند، مال ماست. اما اگر پروتکل‌های ما وارداتی باشد، خود ما نیز جز املاک آنها که طراح پروتکل هستند خواهیم شد‼️ جهان امروز اینگونه کار می‌کند. و بدا به حال ملتی که مسئولانش این قاعده‌ی نوین را نفهمند و با اجرای پروتکل‌های بیگانه، خود و سرزمین را دو دستی به بیگانگان تقدیم کنند. ✅ من، دین عزیزم، اسلام اثنی‌عشری را نه از رئوس درسی کتب آموزشی در سال‌های تحصیلی آموزش و پرورش و آموزش عالی، بلکه از مبانی ناب و بی‌بدیلی که به‌عنوان قاعده در جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی مطرح کرده تا در چنین روزگار پیچیده‌ای امت اسلام را مصون نگه دارد؛ شناختم. و قسم جلاله می‌خورم که فقط و فقط اجرای قاعده‌ی نفی سبیل به‌صورت تمام و کمال، همه‌ی تهدیدات و مخاطرات عصر حاضر را از سر شیعیان حضرت امیرالمومنین علی (ع) رفع می‌کند. ✍️ مهندس شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
🔺فروش ویژه کتاب «زبَرتفقه نظام اسلام» 📚 نخستین متن آموزشی ابرفقه (فقه استراتژیک)، به قلم دبیر شورای فقهی جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی، که ثمره ۲۰ سال کار فقهی است. ⁉️ چه حکومتی در پاسخ به نیازهای پیچیده زمانش، «به هیچ کار نمی‌خورد»؟ ✅ پاسخ امام خامنه‌ای در ۴ اسفند ۹۹: «نظام اسلامی که تشکیل شد، آرمانهایی را مطرح کرد که ... راه رسیدن به آن هم در هست. ... این یک نرم‌افزار است برای سخت‌افزار حکومت اسلامی. حکومت اسلامی را به عنوان سخت‌افزار در نظر بگیرید، اگر نرم‌افزار مناسب خودش را نداشته باشد، نمی‌خورد. ... این، آن چیزی است که از فضلای صاحب‌نظر و متفکّر به جِد باید مطالبه بشود و این کار باید انجام بگیرد» 💠 کتاب زبرتفقه نظام اسلام، پاسخ به این فرمایش رهبرمان است 👈خرید با ۴۰٪ بهاکاه، ۳۰هزار تومان 📚 گروه ابرفقه با پاسخگویی امامی، کاشف ابرفقه ◼️ کانال ابرفقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️ابرفقه امنیت حفظ نظام و حفظ جان امام زمان (عج) ✅ ابرفقه بر پایه این فرمایش امیرالمؤمنین (درودشان باد) کشف شده است: «عقلها پیشوایان فکرها هستند، فکرها، پیشوایان دلها هستند، دلها پیشوایان حسها هستند و حسها پیشوایان عضوها هستند» کراجکی، کنز، ۱، ۲۰۰ 📚 «زبرتفقه نظام اسلام»، نخستین متن آموزشی ابرفقه (فقه استراتژیک) است که ثمره ۲۰ سال کار فقهی، به قلم دبیر شورای فقهی جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی است. 👈خرید با ۴۰٪ بهاکاه، ۳۰هزار تومان 📚 گروه ابرفقه با پاسخگویی امامی، کاشف ابرفقه ◼️ کانال ابرفقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚برشی از تلاوتی بسیار زیبای مُتوَلّی از سوره مریم به همراه نشان دادن تبهکاری زشت مؤسسه ایتالیایی «اینفورمیاموچی»: یک هنرمند ایتالیایی به نام «بوتّی چِلّی» یک کار هنری درباره تمثل حضرت روح و بارداری حضرت مریم به حضرت عیسی (ع) کشیده است؛ که البته اشکالاتی هم دارد. ولی چندی پیش، مؤسسه اینفورمیاموچی در یک تبهکاری زشت، بسته قرص سقط جنین را از سوی حضرت روح به حضرت مریم می دهد و می گوید که «مصرف کن، معجزه می کند». ❌ این یک کار ضدمسیح و در راستای جریان صهیونیزم گلوبالیستی است که اگر آماده نشویم، چنین تبهکاریهایی را به سوی کشور ما نیز خواهند کشاند.
📚 بررسی فقه ولایی مماشات در اغتشاشات کنونی ◀️ درآمدی بر تبیین فقه ولایی (حکومتی) دو فقه داریم؛ فقه الهی (اطیعوا الله) که قضایای کلی و حقیقیه را تبیین می‌کند و فقه ولایی (اطیعوا الرسولَ و اولی‌الامر) که قضایای جزئی و واقعیه (خارجیه) را تبیین می‌کند. بخشی از فقه الهی، فقه سیاسی است که قواعد کلی و عام کشورداری را روشن می‌کند. ولی حکم واقعیت‌های جاری در نظام، لزوماً با قواعد فقه سیاسی یکسان نیست و پیرو شرایط و چیزهای گوناگونی است که تشخیص آن با ولیّ امر و نهادهایی است که مشروعیت‌شان در امتدادبخشی به رهنمود ولیّ امر است. به اینها حکم ولایی (حکومتی) گفته می‌شود. اکنون «حکم ولایی» درباره شیوه برخورد با اغتشاشات کنونی را بررسی می‌کنیم. ◀️ نسبت «سنت الهی» با «قواعد فقه سیاسی» و «حکم ولایی» اغتشاشات کنونی یک واقعیت خارجی است که فقه الهی (فردی یا سیاسی) نمی‌تواند حکم آن را نشان دهد؛ ولی برخی از قواعد فقه سیاسی که «سنت جاوید» الهی به شمار می‌رود، تا اندازه بسیار زیادی می‌تواند «حکم ولایی» این آشوب‌های کنونی را نشان دهد؛ هر چند که هم‌ارز حکم ولایی نیست. یعنی اگر دستور قطعی و آشکار ولیّ امر یا حکم ساختار قانونیِ مشروع و امتدادبخش به فرمان ولیّ‌امر، برای کنارگذاشتن این سنت الهی نباشد باید به آن عمل کرد. ◀️ سنت الهی در برخورد با شایعه‌پراکنی و شهرآشوبی «لئن لم يَنتَهِ المنافقون و الذین فی قلوبِهم مرض و المُرجِفون فی المدینة لَنُغریَنَّک بهم ثم لايجاورونک فیها إلا قلیلا؛ ملعونین أَينما ثُقِفوا أُخِذوا و قُتِّلوا تقتیلا؛ سُنَّةَ الله فی الذین خَلَوا مِن قبلُ و لن تَجِدَ لسنةِ اللَّه تبدیلا» احزاب، ۶۰ تا ۶۲. 🔺«موضوع حکم» که سه دسته اند: «منافقها، بیماردلان، و شایعه‌افکنان» 🔺«سه حکم برای آنها»: «برشوریدن سرسختانه بر آنان، ملعون بودن آنان، دستگیری آنان در هر کجا که بشود و کشتن سرسختانه آنان» 🔺«ضرورت کاربست حکم»: این حکم، تنها یک قاعده فقه سیاسی نیست؛ بلکه یک سنت قطعی همیشگی و دگرناپذیر در گذشته و آینده است. ◀️ بررسی کنارگذاشتن یا نگذاشتن این سنت جاوید در اینجا کار ولیّ امر و حاکمیت این است که این سنت دگرناپذیر و سرسخت خدا را بکار بگیرند، مگر این که ولیّ امر یا کارگزارانی که حُکمشان در راستای رهنمود رهبری است، این سنت الهی را کنار بگذارند. 🔺بررسی فرمایش ولیّ امر درباره اغتشاشات آیا ولیّ‌امر به عنوان مرجع صدور حکم ولایی و نیز مرجع چارچوبدهی برای صدور حکم از سوی کارگزاران نظام، چیزی درباره شیوه برخورد با این آشوبها فرموده‌اند؟ آ. اعتراض رهبری در ۲۰ مهر به تخلف از سنت الهی «اینکه حالا کسی بگوید که آقا‌ فضا را امنیّتی نکنید، بله، ما هم موافقیم. تا آنجایی که ممکن است، فضای کشور نباید امنیّتی بشود؛ امّا کار فرهنگی در جای خودش، کار قضائی و هم در جای خودش» خب چه کسانی این روش روشنفکری به خود گرفته اند که نظام را در فشار بگذارند و رهبری نیاز دیدند که این فشار را علناً افشا کنند؟ ب. پافشاری ولیّ‌امر در ۵ آبان بر «اقدام قاطع و خردمندانه» و وظیفه «دستگاههای ، قوه قضائیه، و ... در برابر رخدادهای اخیر. در اینجا نیز رهبر، قید «قاطع» که نشانگر همان «سنت الهی در برخورد با اغتشاش» است را مقدم می‌دارند و سپس به «خردمندی» اشاره می‌کنند. یعنی باز هم اصل بر برخورد «قاطع» است که البته باید خردمندانه هم باشد. 🔺 مواضع شمخانی، دبیر شعام شمخانی سالها پرورده هاشمی، خاتمی و روحانی بوده و مواضع عجیب وی درباره فتنه ۸۸ را می‌دانیم. آیا صلاحیت چنین کسی برای چنان جایگاه احراز می‌شود؟ آیا کارهای وی همسو با «سنت سرسخت و جاوید خدا» و در چارچوب فرمایش رهبری است؟ آیا آنچه قوای سه‌گانه می‌کنند «قاطع» است؟ بنده چنین چیزی را احراز نمی‌کنم و دلیل روشن بر رد آن نیز ندارم؛ ولی آنچه ما می‌توانیم دریابیم، قاطعیت چندانی نیست و جای مطالبه سنجیده هست. ◀️ قرائنی بر کاستی در قاطعیت 🔺فرمانده سپاه پاسداران، ۷ آبان: امروز روز پایان اغتشاشات است! دیگر به خیابان‌ها نیایید! و نیز فرمانده سابق سپاه 🔺معاون رئیس جمهور، ۱۳ آبان: مماشات با اغتشاشگران به صلاح مردم و کشور نیست و هر سه قوه باید بصورت منسجم وارد میدان شوند! 🔺نیز سخن استاندار البرز در ۱۲ آبان، انتقاد جمعی از نمایندگان مجلس و نوشته آقای شریعتمداری و پیام رهبر درباره برخرد قاطع و نفی مماشات با مجرمان و عوامل ناامنی در سیستان و بلوچستان و آزادی زودهنگام فریبخوردگان. 📚 امامی، خبره فقه سیاسی
ابرفقه
📚 بررسی فقه ولایی مماشات در اغتشاشات کنونی ◀️ درآمدی بر تبیین فقه ولایی (حکومتی) دو فقه داریم؛ فقه
🔺 خبرگزاری فارس | فرمانده سابق سپاه: با اغتشاشگران نکند/ پایان دادن به را کنند. ۲۸ آبان ۱۴۰۱ 💠 مهمترین چیز بستن درست اینستا و تلگرام است. اینگونه بستن کنونی، در واقع بستن دست نظام است. 📚 نوشته همسو: بررسی فقه ولایی مماشات در اغتشاشات کنونی
📚 بررسی اهانت یک گیزا به حسن عباسی 🔺اهانت و. غفوری به حسن عباسی، بی‌نسبت با خالی کردن پشت ایشان و کم‌لطفی برخی گرامیان به آقای عباسی نیست. ◀️ بررسی سخن استاد حسن عباسی آ. میاندار اغتشاشات کیست؟ پاسخ آقای عباسی درست است؛ گیزهای فوتبالی و سینمایی میاندار هستند. ب. آیا اینها پادوی صهیونیزم هستند؟ روشن است که برخی از آنها پادوی اسرائیل و آمریکا هستند. ج. آیا اینها ملعون هستند؟ قرآن کریم، آشکارا شایعه‌افکنانِ شهرآشوب را «ملعون» می‌داند! اما در تطبیق آیه بر کس خاصی، باید حجت شرعی داشت که کار بسیار دشواری است. د. آیا باید با اینها برخورد کرد؟ چه برخوردی؟ سنت الهی درباره شایعه‌افکنانِ شهرآشوب، بسیار سرسخت است؛ چنانکه در عکس بالا می نگرید. خدا می فرماید که ولیّ امر را بر آنان می‌شوراند و هر کجا دستگیر شدند باید به سختی کشته شوند. هر چند که این سنت، جاوید و استوار است، ولی ما در این اغتشاشات، باید پیرو فرمایش ولیّ امر باشیم و نباید از ایشان و کارهایی که در راستای فرمایش ایشان است، جدا شد! ◀️ نقد سخن استاد حسن عباسی درست است که ایشان گویا در پی شکستن فضای شهرآشوبیِ گیزاها (سلبریتی) هستند و تمرکزشان بر اشخاص نیست؛ ولی تدبیر رهبری برای «فتح فضا» این است که با برجسته کردن بدنه پاک و مؤمن فوتبالی و هنرمند، کفه آنان را سنگین کنیم و فضای گیزاهای آشوبگر را بشکنیم، بی‌توجهی به این تدبیر حکیمانه ولیّ امر، اینک بستر وهن مواضع استاد عباسی و خود ایشان می‌شود. 📚 بررسی فقه ولایی مماشات در اغتشاشات کنونی و این نوشته.