eitaa logo
ابرفقه
1.4هزار دنبال‌کننده
454 عکس
408 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈اول لبخند بزن؛ آفرین! سپس غمخند بزن! آفرین تر! ‼️ چرا غمخند؟ ✅👈 فرهنگ فرنگ، زشتی هایش را رنگ و اف+ رنگ می کند تا قورباغه را قناری بفروشد. (اف: پیشوند افزایش دهنده) ⬛️ اینان جاذبه های تک فرزندی و بازی با حیوان خانگی را این گونه در ذائقه ها می نشانند! بچه ات هم بازی و آبجی و داداش نداره، خب! گربه بذار جاش و حالشو ببر. ❌ جاانداختن پیام «فرزند کمتر + گربه و سگ = خوشحالی بیشتر!» هنر این فیلم زیبا است. 📚 «وَزَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطَانُ أَعْمَالَهُمْ فَصَدَّهُمْ عَنِ السَّبِيلِ» نمل، ۲۷. و شیطان کردارهاشان را برای شان زیوَراند؛ پس آنان را از راه باز داشت [و به چاله و چاه کشاند!] 🌼🌸🌼 نوروزتان فرخنده باد 🌕 نوروز جانتان، گل نرگس 🇮🇷 @abarin
این است ماموریت جمع خدایی ها در یک جهاد تازه ای، مانع زدایی ها تولید و از سرمایه ملی باید به خط زد، آی عاشقها! فداییها سید جواد امامی
امام خامنه ای ۱۲ مهر ۹۷: فضای مجازی یا بمب شیمیایی «ابزار رسانه را تشبیه میکنند به سلاحهای شیمیایی در جنگ نظامی ... امروز از تلویزیون، از رادیو، از اینترنت، از شبکه‌های اجتماعی، از انواع و اقسام وسایل فضای مجازی، علیه افکار عمومی ما استفاده میشود؛ این را کسانی که مسئولیّت این بخش از کشور را را، دارند، درست توجّه کنند. ما در جلسات حضوری هم به اینها تذکّر داده‌ایم، تأکید کرده‌ایم، حالا هم میگوییم؛ توجّه کنند که نشوند برای اینکه دشمن راحت بتواند خودش را علیه این مردم به کار ببرد.» امام خامنه ای؛ ۱ فروردین ۱۴۰۰؛ بمب شیمیایی را ول کردند: «[دشمنان] از فضای مجازی هم حدّاکثر استفاده را دارند می کنند. خب متأسّفانه در فضای مجازیِ کشور ما هم که آن رعایتهای لازم با وجود این همه تأکیدی که من کردم صورت نمیگیرد و در یک جهاتی واقعاً ول است، که بایستی آن کسانی که مسئول هستند حواسشان باشد. همه کشورهای دنیا روی فضای مجازیِ خودشان دارند اِعمال مدیریّت میکنند، [در حالی که] ما افتخار میکنیم به اینکه ما را ! این افتخار ندارد؛ این افتخار ندارد!» ✅👈 مسوولین و نخبگان مراقب باشند که روز قیامت با گناه جنایاتی سنگین تر از پرونده و کشتار و روح مردم، محشور نشوند!
📚 مسائل مؤثر در انتخاب نامزد در سخن ‼️ به قیدهای و و در وزن کشی مسائل کشور برای کشف نامزد اصلح، توجه کنید! به روایت درباره افرادی که توان کاری ندارند نگاه کنید؛ حتما باید چیزی از آنها فهمید؛ راستی، اگر به جز به چیزی می اندیشیم، مطیع امر ولیّ فقیه نیستیم! امام خامنه ای در ۱ فروین ۱۴۰۰: «به آن کسانی که ریاست جمهوری میشوند -حالا شروع شده دیگر؛ الان مدّتی است که افراد پی‌درپی اعلام میکنند که میخواهند شرکت کنند- میخواهم به آنها بگویم انتظار داریم کار را بدانید؛ شما که داوطلب شده‌‌اید، بدانید چه چیزی را میخواهید بر دوش بگیرید، چه بار را میخواهید بر دوش بگیرید؛ این را بدانید. اگر دیدید میتوانید، خیلی خب، وارد کارزار انتخاباتی بشوید؛ امّا این جور نباشد که کار را ندانید. اوّلاً مشکلات و مسائل اصلی کشور را بشناسید. مسائل کشور یکی دو تا که نیست؛ هست که از این مسئله اقلّاً ده‌ها مسئله‌اش جزو مسائل اساسی و مهمّ کشور است؛ اینها را بدانید، بدانید که مشکل کشور کجا است و مسائل کشور چیست، برای حلّ آن مسائل هم یک برنامه‌ای و راه حلّی داشته باشید، ولو اجمالی؛ حالا نمیگوییم تفصیلی. 👈مسئله‌ اقتصاد را بشناسید؛ اقتصاد است. در خود مسئله اقتصاد کارهای مهمّی هست؛ رشد تولید ملّی، رشد سرمایه‌‌گذاری ملّی، تقویت پول ملّی، مسئله‌‌ی تورّم و امثال اینها در ذیل عنوان اقتصاد است. 👈بعد، مسئله امنیّت کشور که مسئله‌ است. 👈 موضوع آسیب‌های اجتماعی که یکی از آن مسائل کشور مسئله‌ آسیب‌های اجتماعی است. 👈 روبه‌رو شدن با دنیا؛ شما میخواهید با این سیاستها مواجه بشوید؛ مسئله سیاست خارجی. 👈 [همچنین] مسئله‌ی فرهنگ. شما باید بدانید که در کشور چه خبر است و چه انتظاری هست و چه کار باید انجام بگیرد؛ اینها را بدانید. ✅👈 اگر می‌بینید میتوانید این بار و مهم را به دوش بگیرید، بسم‌الله، وارد بشوید؛ ⛔️👈اگر دیدید نه، وارد نشوید که در روایت دارد که به آن کسی که یک کاری را نمیتواند و وارد آن کار میشود داده‌اند که من حالا دیگر آن وعده را عرض نمیکنم.» پایان فرمایش رهبری 1️⃣ این همه تأکید بر روی کار برای چیست؟ 2️⃣ چرا را مساله می دانند؛ ولی در کنارش «آسیب های اجتماعی» را هم می دانند؛ اما بالاتر از آن، را و را نیز می دانند؟ این گونه وزن کشی مسائل چه پیامی دارد؟ به علاوه، چرا برای حوزه سیاست خارجی عبارت «سیاست های پیچیده دنیا» به کار میرود؟ ✅👈 روشن است که این وزن کشی مسائل، و این قیدهای سخن رهبری برای توجه دادن به ما برای انتخاب است. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
هدایت شده از ابَرشاگرد
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ به مناسبت ۶ فروردین؛ سالروز عزل منتظری 🔘 تاریخ گواه است که مؤثرترین و مهم‌ترین عنصر نقش‌آفرین در ماجرای قرارگیری حسینعلی منتظری در جایگاه خطیر و بسیار مهم «رهبر آینده»، کسی نیست جز «اکبر هاشمی رفسنجانی». ♦️ برخلاف آنچه مشهور گشته، حضرت امام(سلام الله علیه) نه صرفا «یک بار»؛ بلکه دست‌کم «سه بار» مخالفت خود را نسبت به مطرح شدن نامبرده جهت انتخاب به عنوان رهبر آینده به هاشمی رفسنجانی(نائب رئیس وقت مجلس خبرگان که در عمل جلسات با مدیریت او برگزار می‌شد) اعلام کرده و وی را «سه بار» از پیگیری این امر نهی می‌فرمایند؛ یک بار به صورت «مستقیم و بی‌واسطه» و دو بار به صورت «غیرمستقیم و باواسطه». این مدعای بزرگ ما مبتنی بر اظهارات خودِ آقای هاشمی است. به منظور اثبات این مدعا، اهل تحقیق را به مطالعه‌ی فقرات زیر از کتاب خاطرات سال ۶۴ ایشان با عنوان «امید و دلواپسی» دعوت می‌کنم: 🔺 خاطره‌ی ۱۴ آبان ۶۴ ⬅️ نهی بی‌واسطه 🔺 خاطره‌ی ۱۷ آبان ۶۴ ⬅️ نهی باواسطه 🔺 خاطره‌ی ۱۸ آبان ۶۴ ⬅️ نهی باواسطه 😡 اما هاشمی با کتمان این واقعیت از خبرگان امت، انقلاب و نظام اسلامی که چشم امید مستضعفان عالم به آن دوخته شده و خشم شیاطین جن و انس را برانگیخته است را در آستانه‌ی فاجعه‌ای عظیم و تاریخی قرار داد و برای نیل به مقصود خود حتی از «دروغ بستن» به امام(ره) هم فروگذار نکرد. آیت الله ابراهیم امینی در این باره می‌گوید: ⏪ «در آن زمان که خبرگان در اجلاس فوق‌العاده در رابطه با انتخاب آقای منتظری به قائم‌مقامی در حال مذاکره بودند، آقای محمدی گیلانی در بیخ گوش من گفت: من در جماران بودم، در بیت امام گفته میشد که امام با انتخاب آقای منتظری به قائم‌مقامی موافق نیست. من نیز همین مطلب را آهسته به آقای هاشمی رفسنجانی گفتم، ایشان گفتند: 👈امام که نهی نکرده👉، به علاوه، در شرایط فعلی طرح این مطلب به مصلحت نیست، تا ببینیم چه پیش می‌آید.» (کتاب «روزگار قائم‌مقامی» - ص ۶۳) 🌻 گرچه با عنایت ویژه‌ی پروردگار و اتخاذ استراتژی بسیار پیچیده و مظلومانه‌ای از سوی امام خمینی(ره)، در نهایت به آنچه بر آن همت گماردند نائل نشدند(هَمّوا بِما لَم یَنالوا)، اما این تخلف و سرپیچی آشکار «اکبر هاشمی» از فرمان صریح و چندباره‌ی ولیّ‌امر زمان در حیاتی‌ترین موضوع نظام(= امام جامعه)، به ما این حقیقت را گوشزد و خاطرنشان می‌کند که: 💥 «امامت و ولایت» مرتبه و شأنی نیست که طمع به آن منحصر به مقطع یا مقاطع خاصی از تاریخ باشد؛ بلکه تا بوده چنین بوده و تا هست چنین هست. @abarshagerd ✍️
📚واکاوی لایه های گلوبالیزم در بررسی وضعیت مسلمانان چین 1️⃣ مسلمانان قاتل اسلام امام حسین را مسلمانان کشتند (گویا به مدیریت صهیون ها)؛ نه چینی ها و روس ها؛ پس هر مسلمانی، مسلمان نیست؛ بلکه بسا که قاتلان اسلام ناب باشند. 2️⃣ جنگجویان اجاره ای آمریکا جنگجویانی می خواهد که باورمندانه و سرسختانه برای اهداف آمریکا بجنگد؛ و همزمان جنگیدن شان هم بر ضد اسلام و آبروی دین باشد؛ مثل فرقه ضالّه وهابیت. 3️⃣ گلوبالیزم و جهانی سازی داعش ما دو تا گلوبالیزم داریم؛ یکی گلوبالیزم مسلمان نمایان انگلیسی و وهابیت؛ که خود را نماینده حکومت جهانی اسلام می دانند و در واقع تخریب کننده اسلام هستند و زمینه ساز میاندار شدن گلوبالیزم آمریکایی. این دو، دست ساز انگلیس و آمریکا؛ و یک دشمن فرضی برای گلوبالیزم غرب هستند؛ در عراق بمب می شوند تا بهانه آمریکا برای حضور بشوند؛ در سوریه سر می برند تا بهانه آمریکا برای ماندن باشند و ... . پس گلوبالیزم دو لایه دارد؛ آ. گلوبالیزم آمریکایی؛ ب. گلوبالیزم اسلام آمریکایی و انگلیسی (وهابیت و تشیع انگلیسی) که دست ساخت خود آمریکا هستند؛ و دو تیغه قیچی کردن «جهان مهدوی» هستند. 4️⃣ داعش سازی در منطقه رقبای آمریکا آمریکا و عربستان و اسرائیل و انگلیس در پی داعش سازی و پیاده نظامهای گلوبالیزم در منطقه تحت نفوذ ایران، در منطقه تحت نفوذ روسیه و در منطقه تحت نفوذ چین هستند و البته جاهای دیگر نیز! 5️⃣ روش ایجاد بحران غرب با داعش سازی (ترویج وهابیت) در چین می کوشد که از استضعاف و نادانی برخی سوء استفاده کند و سپس آنها را بر ضد منافع دولت چین و روسیه و ایران و ... تحریک کند؛ تا بتواند از حربه «مظلومیت» استفاده کند و: آ. جبهه وهابیت را مظلوم نشان دهد (به جای اسلام ناب و ایران و یمن و بحرین و عراق و فلسطین)؛ ب. رقبای خود را ظالم نشان دهد؛ ج. خودش را که شیطان اکبر است را «منجی» جا بزند. 6️⃣ راستی آزمایی خوب ایران اصل اسلام است و اسرائیل و عربستان، اصل ستم به مسلمانان و اشغال کامل یک کشور و بلکه چند کشور هستند؛ گر دل غرب و غربگدایان برای اسلام می سوزد، چرا به چند وهابی چین دل بستند و نگران اصل اسلام و قبله اول مسلمانان و قبله دوم مسلمانان و شیعیان مظلوم عربستان و یمن و بحرین و سوریه و عراق نیستند که خودشان دارند داعش سازی می کنند و خودشان دارند می کشند و از قاتلان حمایت می کنند. نیستید؟ مگر می شود اصل را ول کرد و فرع را (هر چند که وهابیت ربطی به اسلام ندارد) گرفت؟ چرا هشت سال صدام را به جان ایران انداختند و به وی اسلحه دادند؟ حالا برای چچنی ها و چینی های تحت تأثیر وهابیت نگرانید؟ زهی ریا و سالوس! 7️⃣ اللهم اشغل الظالمین بالظالمین اگر دیروز روسیه جلوی وهابیت در چچن نمی گرفت؛ و اگر امروز چین جلوی ترویج وهابیت در چین را نگیرد، فردا سردار قاآنی باید همانند مختار، برای مقابله با امتداد قاتلان امام حسین (ع)، به چین برود. 8️⃣ حمایت از مظلوم و مقابله با ظلم باید از مظلوم حمایت کرد، باید برای مستضعف دل سوزاند، اما نباید در دام آمریکا و گلوبالیزم داعشی و ترویج وهابیت در جهان افتاد؛ که بستری بشود برای گلوبالیزم شیطانی غرب. باید هوشیار بود و کمک کرد که مستضعفان چینی، دچار فتنه وهابیت نشوند، بیدار شوند و پیاده نظام آمریکا و عربستان نباشند. ✅ مؤمن زیرک است؛ نیمه شعبان مبارک باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺نگرانی رهبری از نام ایتا و ... شما👇 «اسم فارسی را با خط لاتین می نویسند! خب چرا؟ چه کسی می‌خواهد از این استفاده کند؟ آن کسی که زبانش فارسی است یا آن کسی که زبانش خارجی است؟ اسم فارسی با حروف لاتین! ... من نگران زبان فارسی‌ام؛ خیلی نگرانم ... می‌بینم که کار درستی در این زمینه انجام نمی‌گیرد و تهاجم به زبان فارسی زیاد است!» ۱۹ آذر ۹۲. سرآغاز یک جنگل بی‌درخت سقوط نهالی است پیش تبر 🥀 مهربانی کن برای این نهال👇 ◼️روش فارسی‌کردن نام در ایتا ۱. زدن روی «سه خط افقی» که در بالای سمت چپ برنامه است ۲. در صفحه باز شده، روی تنظیمات (settings) می‌زنید ۳. در صفحه باز شده روی نشان «سه نقطه عمودی» در بالای سمت راست صفحه بزنید ۴. یک مستطیل کوچک سفید باز می‌شود؛ که گزینه نخست آن «ویرایش نام» است؛ لطفا آن را بزنید ۵. نام خود را با حروف فارسی بنویسید ۶. نشان بالای صفحه را برای تأیید بزنید! ◼️ شاهکار شما ۱. یک کردی ۲. فرهنگ تواصی را نیرو بخشیدی ۳. زبان فارسی و ایران را پاس داشتی ۴. هم میهنان را به فارسی شیفته‌تر کردی ۵. برای زدودن رهبری، کوشیدی 💐 آفرین! دست مریزاد! 🌍 ؛ فارسی، زبان انقلاب 🌍 @zabanefarsi
هدایت شده از 💗 دلنوشته های یک پرستار⁦ 💗
من کارمند هستم و خانمم پرستار که هر روز میرساندمش بیمارستان و برای پیاده شدنش درب ماشین را باز میکردم ...‌ این جریان شده بود حرف اول توی بیمارستان که من هر روز درب ماشین را برا زنم باز میکنم پرستارها و دکترها به خانمم می گفتن چه رمانتیک چه احترامی خوش به حالت با این همسر ، کاش ما هم همسری مثل همسر تو داشتیم تا اینکه دانشجویان پرستاری هم این حرف ها رو میزدن ‌ ‌ و هیچ کس نمیدونه که درب ماشین خراب هست و فقط از بیرون باز میشه تازه شیشه هم پایین نمیاد ‌ ‌ و این درب پراید شده در روزی من و آرزو دارم خدا همچین دری به شما هم بدهد. @parastarenemuneh
ابرفقه
📚 #وزن_کشی مسائل مؤثر در انتخاب نامزد #اصلح در سخن #رهبرمان ‼️ به قیدهای #سنگین و #بسیار_مهم و #پیچ
✅ مهمترین جمله سال ۹۹ رهبری 👈 دولت جوان حزب اللهی علاج مشکلات کشور است:👇 «من البتّه -همچنان که قبلاً هم در سال گذشته تأکید کردم و مکرّر هم گفته‌ام- به دولت جوان و حزب‌اللهی معتقدم و به آن امیدوارم و البتّه دولت جوان صرفاً به معنای این نیست که باید یک رئیس دولت جوان، آن هم مثلاً جوان به معنای ۳۲ ساله داشته باشد؛ نه، دولت جوان، [یعنی] یک دولت سرِ  پا و بانشاط و آماده‌ای که در سنینی باشد که بتواند تلاش کند و کار بکند و خسته و از کارافتاده نباشد؛ منظور این است. بعضی‌ها تا سنین بالا هم به یک معنا جوانند؛ حالا همین شهید عزیزی که شما از او اسم بردید -شهید سلیمانی، و بنده شب و روز به یاد او هستم- شصت و چند سال سنّش بود، ایشان که خیلی جوان نبود؛ اگر ۱۰ سال دیگر هم زنده میماند و بنده زنده میماندم و بنا بود که من مشخّص بکنم، او را در همین جا نگه میداشتم، یعنی کنار نمیگذاشتم او را که جوان هم نبود. بنابراین بعضی اوقات افرادی که در سنین جوانی هم نیستند، کارهای جوانانه‌ی خوبی را میتوانند انجام بدهند. به ‌هر حال به نظر من علاج مشکلات کشور، دولت جوان حزب‌اللهی و جوان مؤمن است که میتواند کشور را از راه‌های دشوار عبور بدهد.» ۹۹/۰۲/۲۸ ✅ جلیلی ۵۵ سال؛ محمد ۵۳ سال
هدایت شده از ابرفقه
👆 ... تو ابرو، او اشارت های ابرو 👇 ✅ ای کاش ماجرای محمد، جور دیگری میشد! اما نوشته بالا هم دقیق نیست؛ زیرا: 1⃣ مصاحبه دهنده تنها از مسوولین سپاه نبوده؛ بلکه معاون سیاسی سپاه هستن 2⃣ عبارت ، کم لطفی به آن مصاحبه شونده است؛ 3⃣ این بود که نه در خبرگزاری فارس؛ بلکه در قرآن به پیامبرش فرمود اگر از وحی تخلف کنی و حرفی بر ما ببندی را می زنیم! ✅ و لَو تَقَوَّلَ عَلَينا بَعضَ الأَقاويلِ؛ لَأَخَذنَا مِنهُ بِاليَمين؛ثُمَّ لَقَطَعنا مِنهُ الْوَتین. حاقه ۴۴ تا ٤٦. 4⃣ اینه که اگر تخلفی آشکاری شد، محفلی عمل نکنه. 👈 این سپاه، سردار حاجی زاده داره که میگه گردنم از مو باریکتره؛ چون می دونه گردن پیامبر خاتم هم در برابر تیغ خدا از مو باریکتره؛ این سپاه سپاه امام زمان است؛ نباید کوچکترین غباری بر آن بنشیند! 5⃣ این سپاه سپاه سلیمانی است؛ هدهد در جای خودش نبود و سلیمان (ع) فرمود چرا هدهد را نمی بینم؟ اگر حجتِ آشکاری نداشته باشد، بیچاره اش می کنم: 👈ما لی لا أَرَى الهُدهُدَ أَم كانَ مِنَ الغائِبِين. لَأُعَذِّبَنَّهُ عَذابًا شديدًا أَو لَأَذْبَحَنَّهُ أَو لَيَأْتِيَنِّي بِسلطانٍ مُّبينٍ نمل ۲۰ و ۲۱ ⁉️ چرا هدهد را نمی بینم؟ ﻗﻄﻌﺎً ﺍﻭ ﺭﺍ ﻋﺬﺍبی ﺳﺨﺖ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﻛﺮﺩ ﻳﺎ حتما ﺍﻭ ﺭﺍ ﺳﺮ ﻣﻰ ﺑﺮم، مگر اینکه حتما سببی ﺭﻭﺷﻦ ﺑﺮﺍﻳﻢ ﺑﻴﺎﻭﺭﺩ. 6⃣ هنر و زلالی سپاه، در گزارش تخلفی که حس کرده را، سپاس بگزاریم! 7⃣ ظاهرا مصاحبه در فارس، محل انتقاد بوده است و قاعدتا تخلف برادر محمد هم یک غفلت یا خطای محاسباتی بوده است. زنده باد سپاه پاسداران گل نرگس(عج)
استرازنکای روحانی و ماهیگری یهودیان 🔻رهبر انقلاب: «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. گاهی اوقات هست که اینها میخواهند واکسن را روی ملّتهای دیگر امتحان کنند، ببینند اثر میکند یا نمیکند. البتّه از جاهای دیگر اگر بخواهند واکسن تهیّه کنند، که جای مطمئنّی باشد، هیچ اشکالی ندارد» ۱۹دی ۹۹ 👈 رهبری منع واردات واکسن را مشروط به تولید آن در خاک انگلیس نکردند! 👈 علت اصلی منع واردات واکسن انگلیسی، «بی اعتمادی» است که به واکسن و سلطه انگلیس بر ساخت آن، بر می گردد؛ نه به انگلیس! 👈 اگر همان واکسن انگلیسی استرازنکا در کره جنوبی تولید شود، دیگر واکسن انگلیسی نیست؟ اگر فایزر، بیرون آمریکا تولید بشود، دیگر آمریکایی نیست؟! ⛔️ اصحاب : «خدا ماهیگری در روز شنبه را ممنوع کرد. گروهی از یهودیان، شنبه ها که ماهی ها زیاد بودند، آنها را در آبگیرهایی گیر می انداختند و یکشنبه آنها را می گرفتند. یک عده نهی از منکر می کردند، یک عده دیگر می گفتند چرا نهی از منکر می کنید؟ سودی ندارد! اینها سخن نمی شنوند. گروه سوم می گفتند کمینه، شرمنده خدا نشویم و شاید هم پذیرفتند. ❇️عذاب آمد و ماهیگران را بوزینه 🐒کرد و ساکتان در برابر تخلف و نیز آنان که ناهیان از منکر را نهی می کردند نیز به گونه ای عذاب شدند و فقط ناهیان از منکر رهایی جستند! ❌ ماهیِ یکشنبه، همان ماهی ای بود که شنبه گیر می انداختند؛ فقط زمان گرفتنش را عوض کردند. ❌ گویا واکسن استرازنکا همان واکسن انگلیسی است؛ فقط مکانِ گرفتنش را عوض کردند ✅ ان شاءالله با رهبری هماهنگ شده؛ اگر نه، از ایشان بپرسند!
🌼 مثل نان، ناز و نجیبی گل فیروزآباد دیدمش خُرم و خندان؛ روی اسبی ساده زلف بر باد و عباپوش؛ ولی اسب تو، بُهت سکوتش ابدی؛ موتوری دق زده، در حسرت جان و جاده! شهر، بعد از تو، کمی از «تب» و تابت افتاد باز هم، شکر خدا، رای به راهت داده مثل نان، ناز و نجیبی گُل فیروزآباد! حسّ شعری! که به جانِ قلمم افتاده فیض روحیه خدمت که مدد فرماید، دیگران هم بکنند آنچه که 🌑 گاهی دلم برای شما تنگ می شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍊 اینجا یکی از شهرهای ایتالیا است. قدری زیبا است؛ اما خیلی هم تحسین برانگیز نیست! میوه های روی درخت خیابان را می گویم. هر چند، کمی تحسین برانگیز است؛ چون درخت «میوه» را در خیابان کاشته اند؛ ولی خب، این پدیده چندان هم فراگیر نیست. ‼️ اما، چرا روی درخت ماندن این همه میوه، چندان تحسین برانگیز نیست؟ چون این میوه های زیبا، نارنج هستند؛ نه پرتقال! و نارنج در سبد مصرف خانگی ایتالیایی ها جایی ندارد و من تا کنون آن را در میوه فروشی ها نیافتم! 🌐چیزی بسانِ زیتون روی درخت های ایران که نمی توان آن را مستقیم وارد چرخه خانگی مصرف کرد و باید آن را در فرایند دشواری فرآوری کرد. ❇️ پس همان گونه که از دیدن زیتون های روی درخت ایران، نمی توان خیلی مردم را از نچیدن آن تحسین کرد، از دیدن نارنج های روی درخت های ایتالیا نیز نمی توان خیلی مردم را بر نچیدنش ستود؛ ولی در هر دو حال باید نگران اسراف بود! 💐در برخی شهرهای ایران درخت های میوه مانند توت و لیمو و ... در گذرگاه ها کاشته شده است و مردم هم هر گاه بخواهند، از آنها می چینند. چه زیبا! چنانکه در برخی شهرهای ایتالیا و دیگر کشورها نیز. 👈باری، خودستیزی و غرب ستایی نکنیم و همه چیز را آن گونه که باید شناخت، بشناسیم. زنده و برازنده ظهور باشید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ابَرشاگرد
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ 🔻 چرا رهبر انقلاب روسای‌جمهوری را که به ملت صدمه زده و مشکل‌آفرین هستند، شخصا عزل نمی‌کند؟ مگر ایشان دلسوز مردم نیست؟ ❇️ پاسخ: امتناع امام جامعه از عزل روسای‌جمهوری که موجب ایجاد فساد در جامعه شده و برای مردم مشکل‌آفرینی می‌کنند، حکمت‌های متعددی دارد که اکنون در مقام بیان اجمالی یکی از آن‌ها هستیم. 🔘 اگر رهبر انقلاب فلان رئیس‌جمهور مشکل‌آفرین و بی‌کفایت را که با رای ملت بر سر کار آمده است شخصا عزل نماید، هنر «انتخاب خوب» در ملت نهادینه نمی‌شود و در نتیجه‌ی این اقدام، مردم نیز در هنگام برگزاری انتخابات‌های آینده، تمام هم و غم خود را برای کشف اصلح و رای دادن به او صرف نخواهند کرد و برای این اقدام بسیار مهم انگیزه‌ای نخواهند داشت؛ زیرا همواره در اذهانشان این تصور منقش است که اگر هم حاصل رای ما ناسالم و نالایق از آب درآمد، امام جامعه هست که دست‌گلی را که به آب دادیم بازگرداند؛ بنابرین نیاز نیست که ما آنچنان هم برای انتخاب خوب اهتمام به خرج دهیم؛ این مساوی است با عدم رشد ما مردم. 🌻 والله امام خامنه‌ای از خودِ مردم برای آنان دلسوزتر است و دقیقا به همین علت است که ما معادلات حاکم بر تصمیم‌های ایشان را لزوما نمی‌توانیم درک کنیم. @abarshagerd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اقدام عجیب شهید میبدی برای رفتن به جبهه 👇👇 http://www.narinnews.ir/?p=86461 پدر شهید محمدرضا علمچی در گفت‌وگو با پایگاه خبری نارین، ضمن بیان خاطرات و برخی ویژگی‌های فرزندش از اقدام جالب و عجیب او برای رفتن به جبهه سخن گفت. این ویدئو کلیپ را به صورت کامل مشاهده کنید. 👆👆👆
‼️ خودشکنی منطقی سرنوشت جامعه برای هر کس (ولایة الامة علی الامة) 1️⃣ تدقیق موضوع حق تعیین سرنوشت اینکه «هر کس بر خودش ولایت (اجازه تصرف) دارد»، گزاره درستی نیست. اما بینگارید که کنید «هر کس بر خودش ولایت دارد». آ. این حق، منطقاً هیچ تلازمی با داشتن «حق تعیین سرنوشت خود در جامعه» ندارد؛ زیرا سرنوشت ما در جامعه، وابسته به «تعامل» است؛ نه «عمل» آن فرد. ب. اگر کسی حق تعیین سرنوشت خود «در جامعه» نیز داشته باشد، منطقا ثابت نمی شود که او «حق تعیین سرنوشت جامعه» را نیز دارد؛ چون این حق فراتر از حوزه تعامل نیز می باشد. 2️⃣ لوازم باطل پذیرش «حق تعیین سرنوشت» یا «ولایة الأمة علی الأمة» آ. اگر قرار باشد هر کسی حق تعیین سرنوشت جامعه را داشته باشد، پس منطقا: 👈اولاً هیچ کس حق تعیین سرنوشت خودش (ولایت بر خود) را ندارد؛ 👈ثانیاً هیچ کس حق تعیین سرنوشت جامعه را نخواهد داشت! 3️⃣ تبیین این مسأله آ. اگر هر کسی، حق تعیین سرنوشت جامعه را داشته باشند، یا این حق، «مشاع» است و هر کس، سهمی از تعیین سرنوشت جامعه را دارد و یا این حق «مطلق» است و هر کس مستقلا حق تعیین سرنوشت جامعه را دارد. روشن است که هر دو فرض، قطعا در مساله حکومت، باطل است. ب. اگر هر کسی بخواهد حق تعیین سرنوشت جامعه داشته باشد، بی گمان باید حق تعیین سرنوشت خودش به عنوان بخشی از جامعه را داشته باشد؛ یعنی دیگری حق نداشته باشد که «حق تعیین سرنوشت و ولایت آن فرد بر خودش» را از او بگیرد! در حالی که اگر «هر کسی حق تعیین سرنوشت جامعه» را داشته باشد، منطقا باید پذیرفت که «هیچ کس حق تعیین سرنوشت خودش را ندارد»؛ چون سرنوشت او به عنوان بخشی از جامعه، در اختیار هر کسی هست. پس او تنها می تواند در کنار دیگران، حق مشاع بر سرنوشت خود داشته باشد که این فرض نیز عملا ناممکن است. 😱 اما مساله وقتی فجیعتر می شود که بگویند حق سرنوشت جامعه در دست جمع است: ولایت امت بر امت! در اینجا هیچ کس هیچ حقی بر خود نخواهد داشت، حتی حق مشاعِ فرضی! زیرا هیچ فردی نمی تواند بگوید که من حق دارم سرنوشت خود را تعیین کنم؛ چون سرنوشت او و دیگرانی همانند او، در اختیار جمع است؛ یعنی در اختیار دیگرانی که معلوم نیست کیستند! ◀️ پس «منطقا برای هیچ فردی از جامعه، نباید هیچ حق تعیین سرنوشتی قائل شد» و این مساله، لازمه این است که بگوییم «هر کسی حق تعیین سرنوشت جامعه را دارد». ✅ ناخودشکنی مردمسالاری دینی دموکراسی اومانیستی، چیزی جز یک نیست و تنها، «مردم سالاری دینی» است که دچار خودشکنی نمی شود؛ زیرا خدا به امام ولایت می دهد و امام وظیفه تعیین سرنوشت جامعه را در چارچوب ویژه ای، به جمعی می دهد که اکثریت بشوند؛ وظیفه دیگران (حتی اگر پیشاپیش خود را اقلیت بیابند) این است که در افزایش مشارکت شریک بشوند که این نیز اندازه ای از اثرگذاری در تعیین سرنوشت است. 4️⃣ بازسازی عملی قمار دموکراتیک دمکراسی غربی به شما می گوید که شما حق تعیین سرنوشت جامعه را داری به شرط این که حق تعیین سرنوشت خودت را هم نداشته باشی؛ چه رسد به حق تعیین سرنوشت جامعه! ⛔️ ابرقمارخانه به یک ابرقمارخانه وارد می شوی. به تو می گویند: چه داری؟ می گویی آبرو، مال، ناموس و جان. می گویند: آیا می خواهی سرنوشت جامعه در دست تو باشد؟ تو هم شکوهمندانه می گویی: بله! آنها می گوید شرطش این است که اختیار مال و جان و آبرو و ناموست را به ما بدهی! تو اما می پذیری و حق دخالت در سرنوشتت را به دیگران می دهی. سپس آنها طبق قوانین دموکراتیک همه چیز را از تو می گیرند؛ ولی تو در عوض با خودت زمزمه می کنی که: 👈 «من حق تعیین سرنوشت جامعه را دارم! چه رمانتیک!» در همین حال ناموس و فرزندانت را طبق اصول دموکراتیک از تو می گیرند! آبرویت را طبق قانون از تو می گیرند و خانه و اموالت را نیز! سپس طبق قانون تو شهروند پرخطر تشخیص داده می شوی و بعد در حالی که هنوز کاملا هم بی هوش نشده ای، اعضای بدنت را یکی یکی برای پیوند به شهروندان نرمال، جدا می کنند. سپس پوستت را نیز به یک شرکت تولید کیف و کفش اشرافیِ فعال در زمینه حقوق بشردوستانه! تخفیف می دهند و استخوانت را نیز به یک تولیدی غذای سگ های زنده یاب صلیب سرخ اهدا می کنند! ✅ همه اینها نتیجه منطقی نظام دموکراتیک خودشکن است! 👈برهان خلف ا. امامی ⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️ 🇮🇷 @abarin
سلام بر کودکان شهید افغانستان ⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹رهبر معظم انقلاب: محکوم کردن جنایت تروریستی افغانستان و نامیدن غنچگان پرپر افغان و محکوم کردن جنایات صهیونیستی در مسجد الاقصی ⬛️ امام خامنه ای: لعنت خدا بر کسانی‎که نوگُلان مظلوم را در افغانستان بدون گناه پرپر کرده و به خاک و خون کشیدند.
هدایت شده از چهارده معصوم
حديث اليوم الرسول الاکرم صل الله‏ عليه‏ و‏ آله : لا تَطلُبوا عَثَراتِ المؤمنينَ؛ فإنّ‏ مَـن تَتَبّعَ عَثَراتِ أخيهِ تَتَبّعَ اللّه‏ُ عَثَراتِهِ، و مَن تَتَبّعَ اللّه‏ُ عَثَراتِهِ يَفْضَحْهُ و لو في جَوفِ بَيتِهِ. پيامبر اكرم صل الله‏ عليه‏ و‏ آله : لغزشهاى مسلمانان را نجوييد كه هر كس لغزشهاى برادرش را پى جويد خداوند لغزشهاى او را پيگيرى مى‏كند و هر كه را كه خداوند عيبجويى كند رسوايش مى‏سازد هر چند در اندرون خانه خود باشد. الكافي : ۲/۳۵۵/۵
📚 فرق ایمان و اعتقاد 1️⃣ لایه های انسان انسان پنج لایه هویتی دارد: عقل، فکر، قلب، حس و عضو. 2️⃣ معنای اعتقاد اعتقاد یعنی این که فکر کسی به این برسد که چیزی درست است و قلب وی هم به آن گره بخورد. 3️⃣ معنی ایمان ایمان یعنی این که جوهره وجود کسی بر چیزی باشد. به طور طبیعی باید ایمان ما، برآمده از اعتقادات ما باشد. اما ممکن است مساله جور دیگری هم باشد. یعنی فردی دچار اعتقادات اشتباهی شده باشد؛ مانند خانم شهید راشل کوری، اما جوهره وجودش (ایمانش) درست باشد و از آمریکا به فلسطین برود و زیر بلدوزر کاترپیلار اسرائیلی شهید شود. چنان که ممکن است که فردی اعتقاداتش درست باشد (مثل مردم کوفه) اما این اعتقادات درست، به عمق فرد و ایمان نرسیده باشد و در شرایط سخت، این اعتقاد آب برود و جوهره بی ایمان کوفیان، رو بیاید. پس ایمان یعنی در وجود کسی نشستن چیزی. ایمان به حق، امری مربوط به لایه عقل یعنی جوهره وجود فرد نیک است و ایمان به باطل، مربوط به جهل، یعنی جوهره وجود افراد بد است. 4️⃣ تفاوت عملی اعتقاد و ایمان کسی که به چیزی اعتقاد دارد و فکر و قلبش به آن گره خورده است، هنگامی که شرایط بسیار سخت شود اعتقاد (فکر و قلب) کارکردش را از دست می دهد؛ مثل هنگامی که انسان در قبر باید پاسخگوی نکیر و منکر باشد. یا هنگامی که در شرایط کشنده قرار می گیرد؛ مثل مردم کوفه. آنها اعتقاد به امام حسین داشتند، اما ایمان به وی نداشتند یا ایمان شان خیلی ضعیف بود. پس اعتقاد، شکننده و سطحی است و ایمان، قرص و قطعی. 5️⃣ اعتقاد و ایمان به چه چیز؟ هم اعتقاد و هم ایمان، هر دو می توانند به امور خوب مربوط باشند یا امور بد. یعنی چنین نیست که اعتقاد در برابر ایمان باشد؛ بلکه اعتقاد مرحله پایین تری از مرحله ایمان است. پس نمی توان گفت که اعتقاد بد است و ایمان خوب. بلکه باید گفت که اعتقاد به چیز خوب، خوب است و اعتقاد به چیز بد، بد است. و نیز ایمان؛ ایمان به چیز خوب، خوب است و ایمان به چیز بد، بد است. 6️⃣ مگر ایمان به چیز بد هم داریم؟ بله: قرآن می فرماید: «أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذينَ أُوتُوا نَصيباً مِنَ الْكِتابِ يُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَ الطَّاغُوتِ وَ يَقُولُونَ لِلَّذينَ كَفَرُوا هؤُلاءِ أَهْدى‏ مِنَ الَّذينَ آمَنُوا سَبيلاً» نساء 51. آيا به كسانى كه بهره‏اى (اندك) از كتاب آسمانى داده شده است ننگريسته‏اى (كه چگونه) به «جبت» و «طاغوت» ايمان دارند و درباره كافران مى‏گويند كه اينان رهيافته‏تر از مؤمنانند؟! 7️⃣ ریشه یابی دو قطبی بین ظاهر و باطن دین ریشه برخی مطالب «دو قطبی ساز» بین ظاهر و باطن دین، به فرقه ضاله «مُرجِئَه» می رسد؛ هر چند که گاه ممکن است از تحلیل نادرست هم برآید. نگاهی که «اسلام جامع» را اسلام اعتقادی و خشک و ضد رحمت معرفی کند و در پی اسلام به اصطلاح رحمانی است و هر روز آن را با ادبیات نوبری بازتولید می کند، همسو با «نومرجئه گری» آقامیریستی است. ❌اساسا خود این حرفها، یک «اعتقاد» است! نه ایمان! لذا نباید فرد خوبی را به خاطر این اعتقادات نادرست، انسان بدی دانست.