eitaa logo
ابَرشاگرد
482 دنبال‌کننده
572 عکس
38 ویدیو
14 فایل
هرکه خواهان «ابَرتعقل» است، باید «ابَرشاگرد»ی کند. ارتباط با بنده: @abarshagerd1 تارنمای(وبلاگ) «ابَرشاگرد» در فضای مجازی: abarshagerd.blog.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
⛅️ پسین‌نگار ⛅️ 🔴 برخی‌ها در توجیه کم‌حجابی یا بی‌حجابی می‌گویند که کم‌حجابی یا بی‌حجابی پس از مدتی برای مردان «عادی» می‌شود! 😔 مزخرف‌گویی یعنی همین! 🔘 اصل مطلب دقیقا همین‌جاست. اصل مطلب این است که زیبایی‌های خانم‌ها «نباید» برای مردان عادی شود وگرنه جذابیت و تازگی زنان برای مردان از بین می‌رود و بدین ترتیب زنان از جایگاه خدادادی و مهم «محبوب شدن» عزل شده و در معرض بی‌بهره شدن از نعمت بزرگ «داشتن همسر» قرار می‌گیرند.ابَرشاگرد
🌙 شب‌نگار 🌙 قضیه‌ی «یک تار موی» زن ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔘 زن را «بر» سرِ بازار نهادن، او را «از» سرِ بازار می‌اندازد. خداوند راضی نیست که بازار «زن» کساد شود؛ این همان است که «غربِ سرمایه‌داری» امروز می‌خواهد؛ این را می‌خواهد تا بازار «خانواده» کساد شود. 🌷 خداوند می‌خواهد زن همواره مورد «خواسته شدن» قرار گیرد. خداوند زیباست و زن و زیبایی او را نیز خودش آفریده است. 🔘 خداوند ارزش و حرمت زیبایی حتی «یک تار موی زن» را آنچنان می‌داند که راضی نیست که از ارزش همان یک تار مو، ذره‌ای هم کم شود و بازارش از رونق بیفتد. ⚠️ پس همان یک تار مو را هم نباید «بر» سرِ بازار انداخت تا مبادا «از» سرِ بازار بیفتد.ابَرشاگرد
هدایت شده از ابرفقه
🔺لغزش فتوای منسوب به آیةالله جوادی درباره تعطیلی شنبه ✍🏼 امامی؛ آگاه فقه سیاسی و کاشف ابرفقه ◽️گونه‌های فقه: فقه الهی و فقه ولایی مراجع تقلید، متخصص فقه الهی (فتوایی) هستند؛ ولی در فقه ولایی (حکم حکومتی)، تنها یک فقیه داریم که «ولیّ فقیه» نام دارد و تنها او می‌تواند در این حوزه حکم براند؛ نه مراجع تقلید! ◽️تبیین فقه الهی و ولایی فقه الهی یعنی «اطیعوا الله» و فقه ولایی یعنی «اطیعوا الرسول و اولی الامر». فقه الهی طبعاً قضیه حقیقیه قاعده کلی و برای موضوعات ثابت (احکام عبادی و ...) است و فقه ولایی طبعا قضیه خارجیه و ناظر به مساله خارجی و برای تحقق امور واقعی و جاری است. یعنی در فقه ولایی پیامبر خدا (ص) گزارشگر و رساننده حکم خدا (مانند حج رفتن) نیست؛ بلکه خودش حکم را کشف و بیان می‌کند و اگر این حکم، تزاحمی با حکم الهی داشت، بر آن مقدم می‌شود؛ مانند این که ولیّ امر بگوید که امسال حج نگزارید. ◽️مرجع تقلید کیست؟ مرجع تقلید یعنی کسی که فقه الهی را تفقه کرده است و آن را به گونه «فتوا» بیان می‌کند. اما هیچ مرجع تقلیدی از آن رو که مرجع تقلید است، توان موضع‌گیری در حکم «ولایی» را ندارد. پس اگر آیةالله جوادی به عنوان مرجع تقلید بخواهند در امور «ولایی» حکم بدهند، بیرون از چارچوب علمی است؛ مگر اینکه تنها به پیروی از ولیّ فقیه سخنی بگویند. ◽️تعطیلی شنبه؛ مساله فقه ولایی اینکه شنبه تعطیل بشود یا نشود، موضوعی درآمیخته با دهها مساله راهبردی، فرهنگی، سیاسی، اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی در کوتاه‌مدت، میان‌مدت، بلندمدت و در ایران، منطقه و جهان است و فقیهان فقه الهی (فتوا) صلاحیت چنین سخنی ندارند!
🌤 چاشت‌نگار 🌤 ⚠️ شاید به ذهن شریف شما نیز خطور کرده باشد که سردمداران غربِ سرمایه‌داری و دنباله‌روانشان، زمانی که می‌خواهند حدود روابط بین مردان و زنان را در کشوری بشکنند و بی‌بندوباری را ترویج نمایند، در نقطه‌ی آغاز به «مردان» نمی‌گویند که سراغ زنان بروید، بلکه برای شکستن قبح روابط، ابتدا به «زنان» می‌گویند که حجاب‌تان را کنار بگذارید. 🌸 فکر می‌کنید چرا؟ ✍ ابَرشاگرد
هدایت شده از ابرفقه
پیام تسلیت امام خامنه‌ای بسم الله الرّحمن الرّحیم انا لله و انا الیه راجعون ▪️با اندوه و تاسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت گونه‌ی عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه السلام جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم را دریافت کردم. ▪️این حادثه‌ی ناگوار در اثنای یک تلاش خدمت‌رسانی اتفاق افتاد؛ همه‌ی مدت مسئولیت این انسان بزرگوار و فداکار چه در دوران کوتاه ریاست جمهوری و چه پیش از آن، یکسره به تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم و به کشور و به اسلام سپری شد. ▪️رئیسی عزیز خستگی نمیشناخت. در این حادثه‌ی تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگیهایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمیشد. ▪️در این حادثه‌ی سنگین شخصیتهای برجسته‌ئی مانند حجةالاسلام آل هاشم امام جمعه‌ی محبوب و معتبر تبریز، جناب آقای امیر عبداللهیان وزیر خارجه‌ی مجاهد و فعال، جناب آقای مالک رحمتی استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و گروه پروازی و دیگر همراهان نیز به رحمت الهی پیوستند. ▪️اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم و به ملت عزیز ایران تسلیت میگویم. جناب آقای مخبر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه قرار میگیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود. ▪️در پایان تسلیت صمیمی خود را به مادر گرامی جناب آقای رئیسی و همسر فاضل و بزرگوار ایشان و دیگر بازماندگان رئیس جمهور و خانواده‌های محترم همراهان بویژه والد ماجد جناب آقای آل هاشم معروض میدارم و صبر و تسلای آنان و رحمت الهی برای درگذشتگان را مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۴۰۳/۲/۳۱
⛅️ پسین‌نگار ⛅️ 🔘 ظاهرا پروردگارمان دلگیر شده بود به خاطر کاهش مشارکت ما در انتخابات اخیر. 🔘 لذا تدبیر شاه حکیم و مهربان گیتی به این تعلق گرفت که ▪️«رئیسی عزیز»▪️ را از ما بگیرد تا داغ او به‌سان سوخت قوی‌ای باشد برای رانش بیشتر موتور محرکه‌ی مشارکت در انتخابات آتی. 🟢 به امید مشارکت حداکثری ملت در انتخابات مهم پیش‌رو و جبران گذشتهابَرشاگرد
⛅️ پسین‌نگار ⛅️ ⚠️ مبادا روحیه و خوی برخی از ما این شده باشد که فقط در صورتی تصورات نادرست خود را در باره‌ی «فلان فرد خوب» کنار بگذاریم و وی را انسان خوبی بدانیم و برایش احترام قائل شویم که از میان ما رخت بربندد، در آتش بسوزد، بدنش تکه‌تکه شود یا ... . ✍ ابَرشاگرد
🌙 شب‌نگار 🌙 اینکه یک زن در ایران حجابِ درست را کنار بگذارد، می‌دانید یعنی چه؟ 🔴 یعنی استفاده از امنیت کشور برای کاستن از امنیت خود!ابَرشاگرد
🌤 چاشت‌نگار 🌤 ❌ «تحقیر وطن» و نیز «تحقیر نظام اسلامی» با این جِرم سنگین و حجم گسترده از خدمات از ابتدای انقلاب تاکنون به خاطر وجود فلان و فلان مشکل که برای برخی از ما کار رایجی شده است، حقیقتا «نادانی» است؛ چراکه به طور طبیعی انگیزه‌ی اصلاح همان مشکلات از مسئولان و مردم گرفته می‌شود که این برابر است با تداوم مشکلات. ✍ ابَرشاگرد
🌤 چاشت‌نگار 🌤 هاشمی رفسنجانی: ما نمی‌خواهیم به جانشینان امام خمینی «امام» بگوییم! ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ متن اظهارات هاشمی رفسنجانی در بخشی از خطبه‌ی دوم نماز جمعه‌ی ۹ تیر ۱۳۶۸ عینا، کاملا و به نقل از «پایگاه رسمی نشر آثار» وی در پی می‌آید: ⬇️ 🗣 «یک سؤالی که از ما می‏کردند و ما را شرمنده کردند که ما باید حل کنیم، این است که می‏گویند: شما بعد از امام اسم رهبری را رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران گذاشته‏اید و ما این را قبول نداریم، این را خارجیها می‏گویند. می‏گویند ما چه بکنیم؟ یعنی ما بدون رهبر باشیم؟ بعضیها این را دلیل عدول از راه امام تلّقی می‏کنند و می‏گویند امام انقلابش را برای ایران نمی‏خواست، برای خارج از ایران می‏خواست؛ چرا رهبر، رهبر ایران باشد و چرا رهبر ما نباشد؟ این حرف حسابی است. البتّه ما یک مشکل در اینجا داریم و برای آنها توضیح می‏دهیم و راهی را هم باید انتخاب کنیم. ⬅️یک سری لقبهاست که باید آنها را برای امام حفظ کنیم. امام در این انقلاب و آینده و همیشه باید القاب خاصّ خودشان را داشته باشند که یکی از آنها کلمه «امام» است. امام امّت را بنا نداریم برای رهبران امروز و آینده‏مان استفاده کنیم➡️. بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از القاب خاصّ حضرت امام است. ایشان این انقلاب را بنیان گذاشتند و مخصوص امام است. بحثی که هست، در کلمه رهبر است که آیا رهبر انقلاب هم مختصّ حضرت امام باشد و یا می‏توانیم به رهبر امروز و آینده‏مان هم بگوئیم؟ اینجاست که ما با مسلمانان خارج از کشور اختلاف پیدا کرده‏ایم. ما از اوّل نخواستیم این کلمه را بگوئیم، ولی آنها از ما گله دارند و به ما می‏گویند: این اسم را بگوئید. اینجا باید ادبای ما به ما کمک کنند. ما نمی‏توانیم به خارج از کشور - مسلمانهائی که این جور دارند با این انقلاب همراهی می‏کنند و این انقلاب اسلامی مال همه است - یک عنوانی ندهیم که آنها هم احساس کنند با این انقلاب و رهبری انقلاب مربوطند. لذا فکر می‏کنم حالا ادبا و اهل ذوق انتخاب کنند: یا باید اینجا مثلاً به حضرت امام بگوئیم «رهبر کبیر انقلاب» یا بگوئیم «پدر انقلاب» که ما بتوانیم کلمه رهبر انقلاب را برای رهبری جدیدمان حضرت آیت اللّه خامنه‏ای هم به کار ببریم. و اگر راه دیگری هم به فکر می‏رسد - برای اینکه مسلمانهای خارج از کشور را بتوانیم راضی بکنیم - آن راه را ارائه دهند که به نظر ما راه همین خواهد بود، مگر اینکه راه بهتری را بتوانیم پیدا کنیم.» ✍️ ابَرشاگرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛅️ پسین‌نگار ⛅️ حساس باشیم! ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🎥 برشی از «برنامه‌ی راهبردی دیپلماسی» آقای قالیباف که در سال ۹۲ در مناظره‌ی انتخاباتی مطرح شد: 🔴🔴 «اگر ما به دنبال نظمی هستیم برای جهان، نباید به گونه‌ای باشد که تصویر خارجی آن، چالش قدرت هژمون باشد.» 😔ابَرشاگرد
⛅️ پسین‌نگار ⛅️ ⚠️ خدا نکند که در حوزه‌ی «فرهنگ»، جمع‌بندی و تصور دشمن از ما این باشد که مردم ایران در برابر تهاجمات فرهنگی غرب، مردم «ترسو» و «منفعلی» هستند! ✍ ابَرشاگرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌤 چاشت‌نگار 🌤 🔴 قضیه‌ی بازی همستر کامبت، حدیثی از رسول خاتم را در ذهنم پررنگ کرد. پیغمبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم: ⬅️ «مَنْ عَمِلَ عَلى غَيرِ عِلمٍ، ما يُفسِدُ أكثَرُ مِمّا يُصلِحُ.» ⬅️ هر کس كارى را بدون شناخت انجام دهد، تباه‌كارىِ او بيشتر است از آنچه سامان مى‌دهد. 📝 تحف العقول، ص ۴۷ 📝 ترجمه از تارنمای «کتابخانه‌ی احادیث شیعه» ✍ ابَرشاگرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌙 شب‌نگار 🌙 روایت استراتژیک و شگفت‌انگیزی از امام باقر علیه السلام در اهمیت جایگاه حیاتی «ولایت» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌻 «امّا! لو أنّ رجلا قام لیله و صام نهاره و تصدق بجمیع ماله و حج جمیع دهره و لم یعرف ولایه ولىّ الله فیوالیه و یکون جمیع اعماله بدلالته الیه ما کان له على الله حق فی ثوابه و لا کان من اهل الایمان». وسائل الشیعه، جلد ۱، صفحه ۹۱ آگاه باشید که اگر فردى همه شب به نماز برخیزد و روزش را روزه بدارد و همه مال خود را در راه خدا انفاق کند و پیوسته به زیارت خانه خدا رود، ولی ⬅️ از ولایت ولىّ خدا آگاه نباشد تا از او پیروى کند و همه اعمالش به راهنمایى او باشد ➡️، چنین کسى را حق پاداشى از خدا به خاطر همه آنچه کرده است نیست و نیز از اهل ایمان به شمار نمی‌رود. ابَرشاگرد
⛅️ پسین‌نگار ⛅️ حمایت آقای قالیباف از توافق جگرسوز ژنو! ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ آقای محمدباقر قالیباف در حالی که فقط چند «ساعت» از حصول «توافق ژنو» گذشته بود، در حمایت از این توافق تأسف‌بار گفته بود: 😔 دولت گام اول را در مذاکرات محکم برداشت! (خبرگزاری مهر، ۴ آذر ۹۲، شماره‌ی خبر: ۲۱۸۲۶۶۱) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔴 همان توافق ژنوی را می‌گویم که شاید بتوان گفت که گام نخست گرفتاری ما از همان‌جا آغاز شد. 🔴 در این توافق پذیرفتیم که ⬅️ قطعنامه‌های شش‌گانه و ظالمانه‌ی شورای امنیت علیه ما مشروع بوده و ما مجرم هستیم و باید به گونه‌ی رضایت‌بخشی! به آن‌ها پرداخته شود (addressing the UN Security Council resolutions) ➡️ و ⬅️ حق غنی‌سازی مستقل نداریم (a mutualy defined enrichment programme) ➡️. ✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسین‌نگار ⛅️ آقای پزشکیان(در مناظره‌ی دیشب): 🔺 قبل از انقلاب، وقتی ترکیه‌ای‌ها به ایران می‌آمدند، حسرت جاده‌های ایران را می‌خوردند! ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔴 برای آگاهی ایشان از وضعیت «راه‌های کشور» در زمان پهلوی، چند توصیف حسرت‌انگیز! را از زبان تعدادی از رجال پهلوی در معرض مطالعه قرار می‌دهم: باقر پیرنیا(استاندار خراسان در ابتدای دهه‌ی ۵۰): ⬅️ «در بازگشت و میان راه به یک کامیون واژگون‌شده برخوردیم، از راهنما پرسش شد چگونه این کامیون را به بجنورد نبرده‌اند؟ گفت به علت 🔸نبود راه🔸، و افزود هم‌اکنون ده هزار تن غله در انبارهای غلامان وجود دارد که هیچ مؤسسه ترابری آماده حمل آن نیست و اظهار می‌کرد کرایه حمل غله از غلامان به بجنورد بیشتر از کرایه همان غله، در صورت وجود جاده، به مشهد است.» (گذر عمر، خاطرات سیاسی باقر پیرنیا، ص ۳۶۰) کاظم ودیعی(وزیر کار در دولت شریف‌امامی): ⬅️ «سفر ما متأسفانه با دو هلی‌کوپتر بزرگ نفربر نظامی صورت می‌گرفت و البته که علت‌العلل آن، 🔸راه‌های بد اصفهان به چهارمحال بختیاری بود🔸... این نیز نگرانی‌آور بود؛ زیرا در صورت وقوع خطر یا سانحه در آن منطقه کوهستانی هیچ امدادی مؤثر نبود... به شرحی که دیدم برنامه‌های وسیعی برای ساختن راه و توسعه دامپروری و اتصال راه‌های خوزستان به چهارمحال و اصفهان و فارس از طریق کهگیلویه وجود داشت. لااقل ده سال کار و سرمایه‌گذاری در انتظار این سرزمین بود... 🔸استاندار جز طرح چیز مهمی برای نمایش نداشت🔸.» (شاهد زمان، خاطرات دکتر کاظم ودیعی، ۲۰۰۷م، نشر دایره مینا، جلد ۲، ص ۲۶۷) کاظم ودیعی: ⬅️ «برای هزارمین بار از خودم می‌پرسیدم 🔸چرا برای رفتن از اهواز به اصفهان مستقیما راه نیست🔸، راهی که رفت و آمد و تجارت و توسعه امور اجتماعی را ضامن است؟ همین مسئله را برای فارس و اهواز می‌نگریستم که از راه بویراحمدی و کهگیلویه به هم 🔸راه واقعی ندارند🔸.» (همان، ص ۲۷۱) کاظم ودیعی(در خصوص سفر شاه به منطقه‌ی زلزله‌ی طبس در سال ۵۶): ⬅️ «به نظر من این دردناک‌ترین سفر شاه بود. او هرگز این همه بدبختی را در یک جا در روستاها ندیده بود. گرفتاری وقتی شروع شد که به سبب 🔸فقدان راه🔸 کمک‌ها نمی‌رسید.» (همان، ص ۴۲۴) محمدحسین موسوی(قائم‌مقام حزب رستاخیز): ⬅️ «هشترود از جهت انتخاباتی یکی از بخش‌های تبریز بود و مرکز آن «آذران»... که در فاصله صد و بیست کیلومتری تبریز در مسیر جاده تبریز به تهران واقع شده است. هشترود با توجه به کثرت جمعیت آن... تبدیل به شهرستان شد... این شهرستان 🔸فاقد هرگونه راه شوسه بود🔸. در زمستان برف زیاد می‌بارید و می‌توان گفت که تمام روستاها حداقل سه ماه تمام در میان برف محصور می‌شدند... تازه در فصل بارندگی هم به علت طغیان رودخانه‌ها که حتی یک پل روی آن‌ها ساخته نشده بود، رفت و آمد بین روستاهای هشترود امکان‌ناپذیر می‌شد. بدین ترتیب ساکنین این منطقه از ابتدایی‌ترین وسایل محروم بودند و به طرز اسفناکی زندگی می‌کردند. روستاییان ساکن روستاهای هشترود با هزار زحمت گاهی خود را برای رفع نیازهای ضروری به «قره‌چمن» در راه بین تهران و تبریز و ساکنین روستاهای غربی خود را به مراغه می‌رساندند. در چنین شرایطی که 🔸نه آبی، نه راهی، نه برقی، نه پزشکی، نه بهداشتی و نه هیچ‌گونه آبادانی🔸 در منطقه بود...» (یاد مانده‌ها و برباد رفته‌ها، خاطرات سیاسی و اجتماعی دکتر محمدحسین موسوی، ۲۰۰۳م، نشر مهر، چاپ کلن آلمان، ص ۲۷۰) ابَرشاگرد
🌤 چاشت‌نگار 🌤 🌼 این دو مطلب مهم را به خوبی به خاطر بسپارید: 🔻 اگر «برجام» توافق خوب و محکمی برای ایران بود، آمریکا به این سادگی و بدون هیچ هزینه‌ای نمی‌توانست آن را بارها نقض کند و در نهایت پاره نماید. 🔺 اگر «برجام» توافق بدی برای آمریکا بود، پس قاعدتا آمریکا باید روزشماری می‌کرد که هر چه زودتر از شر برجام رها شود، نه آنکه اعلام کند که محدودیت‌های برجامی ایران باید «طولانی‌تر» شود و به حوزه‌های «موشکی» و «منطقه‌ای» نیز تسری یابد! (اگر برای بچه‌ای بستنی بخرند و به او بگویند که فقط از همین نوع و فقط برای همین یک بار می‌توانی بستنی بخوری، و بچه آن بستنی را با ناراحتی شدید به گوشه‌ای پرت کند، این اقدام او به دلیل خوشمزه نبودن بستنی نبوده است، بلکه به آن دلیل بوده است که او را در همان «نوع» بستنی و همان «یک بار» محدود کرده‌اند.)ابَرشاگرد
⛅️ پسین‌نگار ⛅️ آقای پزشکیان! این جمله از نهج‌البلاغه را هم خوانده‌اید؟ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ أمیرالمؤمنین علیه‌السلام در خطبه‌ی ۲۷ نهج‌البلاغه فرمود: ⚠️ «وَاللَّهِ مَا غُزِیَ قَوْمٌ قَطُّ فِي‏ عُقْرِ دَارِهِمْ إِلَّا ذَلُّوا» ⚠️ به خدا سوگند هيچ قومی در خانه‏اش مورد حمله قرار نگرفت مگر اينكه ذليل شد. 🔻🔻🔻🔻🔻 آقای پزشکیان! 🔴 دیروز در طرف راست خود کسی را نشاندید که در «برجام» راه را برای عبور دشمن از مرزهای «حقوق و دستاوردهای هسته‌ای» کشورمان باز کرده بود. نتیجه چه شد؟ بازگردید و جمله‌ی أمیرالمؤمنین علیه‌السلام را بار دیگر بخوانید! ✍ ابَرشاگرد
🌙 شب‌نگار 🌙 بخشی از وصیت شرعی دکتر شریعتی به محمدرضا حکیمی در آذر ۱۳۵۵: «... ⬅️ آنچه هم از من نشر یافته، به دلیل نبودن امکانات و کم بودن فرصت، خام و عجولانه و پرغلط و بد چاپ شده است ➡️ و تمامی آن را نه به عنوان کارهای علمی، تحقیقی، که فریادهایی از سر درد، نشانه هایی از یک راه، تکان هایی برای بیداری، ارائه طریق، طرح هایی کلی از یک مکتب، یک دعوت، جهات و ایده ها و بالاخره نوعی بسیج فکری و روحی در جامعه باید تلقی کرد و آن هم در شرایطی تبعیدی، فشار، توطئه، فرصت گذرا و حالتی که هر لحظه اش انتظار فاجعه ای میرفت. ⬅️ آنها همه باید تجدید نظر شود، از نظر علمی غنی شود و خورشت بخورد، غلطگیری معنوی و لفظی و چاپی شود ➡️. اینک، من، همه این ها را که ثمره عمر من و عشق من است و تمام هستی ام و همه اندوخته ام و میراثم را با این وصیت شرعی، یکجا به دست شما میسپارم و با آن ها هرکاری که می خواهی بکن. 📝 متن کامل وصیت شرعی دکتر شریعتی به محمدرضا حکیمی ‌‌ ✍ ابَرشاگرد
🌤 چاشت‌نگار 🌤 پیشنهاد سازشکارانه‌ی هاشمی به ولیعهد عربستان در خصوص مراسم «برائت از مشرکان» ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ هاشمی‌رفسنجانی(رئیس‌جمهور وقت) در خاطره‌ی روز یکشنبه ۳ فروردین ۱۳۷۶ ماجرای ملاقات خود با «امیر عبدالله» ولیعهد وقت عربستان سعودی را بازگو می‌کند. وی در بخشی از این خاطره می‌نویسد: 🔴 «به اتاق من رفتیم. ملاقات خیلی خوب و دوستانه‌ای بود؛ کمی گلایه از گذشته و سپس بحث درباره توسعه روابط شد. از برنامه برائت [از مشرکین] حج و از آقای [محمد محمدی] ری‌شهری، [امیرالحاج ایران] شکایت کرد. پیشنهاد کردم، موافقت کنند که برنامه برائت در محل و زمان ⬅️محدودی➡️ انجام شود. موافقت کرد که در داخل ساختمان بعثه باشد.» ✍️ ابَرشاگرد
⛅️ پسین‌نگار ⛅️ 🔴 در قضیه‌ی «برجام» فقط روحانی و ظریف شایسته‌ی سرزنش هستند؟ آن جوانانِ عمدتا تحصیل‌کرده‌ای که چشم‌وگوش‌بسته و بدون شناخت و حتی بدون احساس نیاز به پژوهش در این قضیه و صرفا مبتنی بر عواطف، دنبال این آقایان راه افتادند و برای برجام کف و سوت زدند، شایسته‌ی هیچ سرزنشی نیستند؟ این در حالی بود که شناخت توافق‌های ژنو، لوزان و برجام گرچه برای عده‌ای دشوار بود، اما امکانش بسته نبود و با کار پژوهشی، کسب تسلطِ ولو نسبی در این موضوع در دسترس بود. ✍ ابَرشاگرد