🌤 چاشتنگار 🌤
هاشمی رفسنجانی:
ما نمیخواهیم به جانشینان امام خمینی «امام» بگوییم!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
متن اظهارات هاشمی رفسنجانی در بخشی از خطبهی دوم نماز جمعهی ۹ تیر ۱۳۶۸ عینا، کاملا و به نقل از «پایگاه رسمی نشر آثار» وی در پی میآید: ⬇️
🗣 «یک سؤالی که از ما میکردند و ما را شرمنده کردند که ما باید حل کنیم، این است که میگویند: شما بعد از امام اسم رهبری را رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران گذاشتهاید و ما این را قبول نداریم، این را خارجیها میگویند. میگویند ما چه بکنیم؟ یعنی ما بدون رهبر باشیم؟ بعضیها این را دلیل عدول از راه امام تلّقی میکنند و میگویند امام انقلابش را برای ایران نمیخواست، برای خارج از ایران میخواست؛ چرا رهبر، رهبر ایران باشد و چرا رهبر ما نباشد؟
این حرف حسابی است. البتّه ما یک مشکل در اینجا داریم و برای آنها توضیح میدهیم و راهی را هم باید انتخاب کنیم. ⬅️یک سری لقبهاست که باید آنها را برای امام حفظ کنیم. امام در این انقلاب و آینده و همیشه باید القاب خاصّ خودشان را داشته باشند که یکی از آنها کلمه «امام» است. امام امّت را بنا نداریم برای رهبران امروز و آیندهمان استفاده کنیم➡️.
بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از القاب خاصّ حضرت امام است. ایشان این انقلاب را بنیان گذاشتند و مخصوص امام است. بحثی که هست، در کلمه رهبر است که آیا رهبر انقلاب هم مختصّ حضرت امام باشد و یا میتوانیم به رهبر امروز و آیندهمان هم بگوئیم؟ اینجاست که ما با مسلمانان خارج از کشور اختلاف پیدا کردهایم. ما از اوّل نخواستیم این کلمه را بگوئیم، ولی آنها از ما گله دارند و به ما میگویند: این اسم را بگوئید. اینجا باید ادبای ما به ما کمک کنند. ما نمیتوانیم به خارج از کشور - مسلمانهائی که این جور دارند با این انقلاب همراهی میکنند و این انقلاب اسلامی مال همه است - یک عنوانی ندهیم که آنها هم احساس کنند با این انقلاب و رهبری انقلاب مربوطند.
لذا فکر میکنم حالا ادبا و اهل ذوق انتخاب کنند: یا باید اینجا مثلاً به حضرت امام بگوئیم «رهبر کبیر انقلاب» یا بگوئیم «پدر انقلاب» که ما بتوانیم کلمه رهبر انقلاب را برای رهبری جدیدمان حضرت آیت اللّه خامنهای هم به کار ببریم. و اگر راه دیگری هم به فکر میرسد - برای اینکه مسلمانهای خارج از کشور را بتوانیم راضی بکنیم - آن راه را ارائه دهند که به نظر ما راه همین خواهد بود، مگر اینکه راه بهتری را بتوانیم پیدا کنیم.»
✍️ ابَرشاگرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛅️ پسیننگار ⛅️
حساس باشیم!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🎥 برشی از «برنامهی راهبردی دیپلماسی» آقای قالیباف که در سال ۹۲ در مناظرهی انتخاباتی مطرح شد:
🔴🔴 «اگر ما به دنبال نظمی هستیم برای جهان، نباید به گونهای باشد که تصویر خارجی آن، چالش قدرت هژمون باشد.» 😔
✍ ابَرشاگرد
🌤 چاشتنگار 🌤
🔴 قضیهی بازی همستر کامبت، حدیثی از رسول خاتم را در ذهنم پررنگ کرد.
پیغمبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم:
⬅️ «مَنْ عَمِلَ عَلى غَيرِ عِلمٍ، ما يُفسِدُ أكثَرُ مِمّا يُصلِحُ.»
⬅️ هر کس كارى را بدون شناخت انجام دهد، تباهكارىِ او بيشتر است از آنچه سامان مىدهد.
📝 تحف العقول، ص ۴۷
📝 ترجمه از تارنمای «کتابخانهی احادیث شیعه»
✍ ابَرشاگرد
🌙 شبنگار 🌙
روایت استراتژیک و شگفتانگیزی از امام باقر علیه السلام در اهمیت جایگاه حیاتی «ولایت»
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌻 «امّا! لو أنّ رجلا قام لیله و صام نهاره و تصدق بجمیع ماله و حج جمیع دهره و لم یعرف ولایه ولىّ الله فیوالیه و یکون جمیع اعماله بدلالته الیه ما کان له على الله حق فی ثوابه و لا کان من اهل الایمان». وسائل الشیعه، جلد ۱، صفحه ۹۱
آگاه باشید که اگر فردى همه شب به نماز برخیزد و روزش را روزه بدارد و همه مال خود را در راه خدا انفاق کند و پیوسته به زیارت خانه خدا رود، ولی ⬅️ از ولایت ولىّ خدا آگاه نباشد تا از او پیروى کند و همه اعمالش به راهنمایى او باشد ➡️، چنین کسى را حق پاداشى از خدا به خاطر همه آنچه کرده است نیست و نیز از اهل ایمان به شمار نمیرود.
ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
حمایت آقای قالیباف از توافق جگرسوز ژنو!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آقای محمدباقر قالیباف در حالی که فقط چند «ساعت» از حصول «توافق ژنو» گذشته بود، در حمایت از این توافق تأسفبار گفته بود:
😔 دولت گام اول را در مذاکرات محکم برداشت!
(خبرگزاری مهر، ۴ آذر ۹۲، شمارهی خبر: ۲۱۸۲۶۶۱)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔴 همان توافق ژنوی را میگویم که شاید بتوان گفت که گام نخست گرفتاری ما از همانجا آغاز شد.
🔴 در این توافق پذیرفتیم که ⬅️ قطعنامههای ششگانه و ظالمانهی شورای امنیت علیه ما مشروع بوده و ما مجرم هستیم و باید به گونهی رضایتبخشی! به آنها پرداخته شود (addressing the UN Security Council resolutions) ➡️ و ⬅️ حق غنیسازی مستقل نداریم (a mutualy defined enrichment programme) ➡️.
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
آقای پزشکیان(در مناظرهی دیشب):
🔺 قبل از انقلاب، وقتی ترکیهایها به ایران میآمدند، حسرت جادههای ایران را میخوردند!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔴 برای آگاهی ایشان از وضعیت «راههای کشور» در زمان پهلوی، چند توصیف حسرتانگیز! را از زبان تعدادی از رجال پهلوی در معرض مطالعه قرار میدهم:
باقر پیرنیا(استاندار خراسان در ابتدای دههی ۵۰):
⬅️ «در بازگشت و میان راه به یک کامیون واژگونشده برخوردیم، از راهنما پرسش شد چگونه این کامیون را به بجنورد نبردهاند؟ گفت به علت 🔸نبود راه🔸، و افزود هماکنون ده هزار تن غله در انبارهای غلامان وجود دارد که هیچ مؤسسه ترابری آماده حمل آن نیست و اظهار میکرد کرایه حمل غله از غلامان به بجنورد بیشتر از کرایه همان غله، در صورت وجود جاده، به مشهد است.» (گذر عمر، خاطرات سیاسی باقر پیرنیا، ص ۳۶۰)
کاظم ودیعی(وزیر کار در دولت شریفامامی):
⬅️ «سفر ما متأسفانه با دو هلیکوپتر بزرگ نفربر نظامی صورت میگرفت و البته که علتالعلل آن، 🔸راههای بد اصفهان به چهارمحال بختیاری بود🔸... این نیز نگرانیآور بود؛ زیرا در صورت وقوع خطر یا سانحه در آن منطقه کوهستانی هیچ امدادی مؤثر نبود... به شرحی که دیدم برنامههای وسیعی برای ساختن راه و توسعه دامپروری و اتصال راههای خوزستان به چهارمحال و اصفهان و فارس از طریق کهگیلویه وجود داشت. لااقل ده سال کار و سرمایهگذاری در انتظار این سرزمین بود... 🔸استاندار جز طرح چیز مهمی برای نمایش نداشت🔸.» (شاهد زمان، خاطرات دکتر کاظم ودیعی، ۲۰۰۷م، نشر دایره مینا، جلد ۲، ص ۲۶۷)
کاظم ودیعی:
⬅️ «برای هزارمین بار از خودم میپرسیدم 🔸چرا برای رفتن از اهواز به اصفهان مستقیما راه نیست🔸، راهی که رفت و آمد و تجارت و توسعه امور اجتماعی را ضامن است؟ همین مسئله را برای فارس و اهواز مینگریستم که از راه بویراحمدی و کهگیلویه به هم 🔸راه واقعی ندارند🔸.» (همان، ص ۲۷۱)
کاظم ودیعی(در خصوص سفر شاه به منطقهی زلزلهی طبس در سال ۵۶):
⬅️ «به نظر من این دردناکترین سفر شاه بود. او هرگز این همه بدبختی را در یک جا در روستاها ندیده بود. گرفتاری وقتی شروع شد که به سبب 🔸فقدان راه🔸 کمکها نمیرسید.» (همان، ص ۴۲۴)
محمدحسین موسوی(قائممقام حزب رستاخیز):
⬅️ «هشترود از جهت انتخاباتی یکی از بخشهای تبریز بود و مرکز آن «آذران»... که در فاصله صد و بیست کیلومتری تبریز در مسیر جاده تبریز به تهران واقع شده است. هشترود با توجه به کثرت جمعیت آن... تبدیل به شهرستان شد... این شهرستان 🔸فاقد هرگونه راه شوسه بود🔸. در زمستان برف زیاد میبارید و میتوان گفت که تمام روستاها حداقل سه ماه تمام در میان برف محصور میشدند... تازه در فصل بارندگی هم به علت طغیان رودخانهها که حتی یک پل روی آنها ساخته نشده بود، رفت و آمد بین روستاهای هشترود امکانناپذیر میشد. بدین ترتیب ساکنین این منطقه از ابتداییترین وسایل محروم بودند و به طرز اسفناکی زندگی میکردند. روستاییان ساکن روستاهای هشترود با هزار زحمت گاهی خود را برای رفع نیازهای ضروری به «قرهچمن» در راه بین تهران و تبریز و ساکنین روستاهای غربی خود را به مراغه میرساندند. در چنین شرایطی که 🔸نه آبی، نه راهی، نه برقی، نه پزشکی، نه بهداشتی و نه هیچگونه آبادانی🔸 در منطقه بود...» (یاد ماندهها و برباد رفتهها، خاطرات سیاسی و اجتماعی دکتر محمدحسین موسوی، ۲۰۰۳م، نشر مهر، چاپ کلن آلمان، ص ۲۷۰)
ابَرشاگرد
🌤 چاشتنگار 🌤
🌼 این دو مطلب مهم را به خوبی به خاطر بسپارید:
🔻 اگر «برجام» توافق خوب و محکمی برای ایران بود، آمریکا به این سادگی و بدون هیچ هزینهای نمیتوانست آن را بارها نقض کند و در نهایت پاره نماید.
🔺 اگر «برجام» توافق بدی برای آمریکا بود، پس قاعدتا آمریکا باید روزشماری میکرد که هر چه زودتر از شر برجام رها شود، نه آنکه اعلام کند که محدودیتهای برجامی ایران باید «طولانیتر» شود و به حوزههای «موشکی» و «منطقهای» نیز تسری یابد! (اگر برای بچهای بستنی بخرند و به او بگویند که فقط از همین نوع و فقط برای همین یک بار میتوانی بستنی بخوری، و بچه آن بستنی را با ناراحتی شدید به گوشهای پرت کند، این اقدام او به دلیل خوشمزه نبودن بستنی نبوده است، بلکه به آن دلیل بوده است که او را در همان «نوع» بستنی و همان «یک بار» محدود کردهاند.)
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
آقای پزشکیان! این جمله از نهجالبلاغه را هم خواندهاید؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
أمیرالمؤمنین علیهالسلام در خطبهی ۲۷ نهجالبلاغه فرمود:
⚠️ «وَاللَّهِ مَا غُزِیَ قَوْمٌ قَطُّ فِي عُقْرِ دَارِهِمْ إِلَّا ذَلُّوا»
⚠️ به خدا سوگند هيچ قومی در خانهاش مورد حمله قرار نگرفت مگر اينكه ذليل شد.
🔻🔻🔻🔻🔻
آقای پزشکیان!
🔴 دیروز در طرف راست خود کسی را نشاندید که در «برجام» راه را برای عبور دشمن از مرزهای «حقوق و دستاوردهای هستهای» کشورمان باز کرده بود.
نتیجه چه شد؟
بازگردید و جملهی أمیرالمؤمنین علیهالسلام را بار دیگر بخوانید!
✍ ابَرشاگرد
🌙 شبنگار 🌙
بخشی از وصیت شرعی دکتر شریعتی به محمدرضا حکیمی در آذر ۱۳۵۵:
«... ⬅️ آنچه هم از من نشر یافته، به دلیل نبودن امکانات و کم بودن فرصت، خام و عجولانه و پرغلط و بد چاپ شده است ➡️ و تمامی آن را نه به عنوان کارهای علمی، تحقیقی، که فریادهایی از سر درد، نشانه هایی از یک راه، تکان هایی برای بیداری، ارائه طریق، طرح هایی کلی از یک مکتب، یک دعوت، جهات و ایده ها و بالاخره نوعی بسیج فکری و روحی در جامعه باید تلقی کرد و آن هم در شرایطی تبعیدی، فشار، توطئه، فرصت گذرا و حالتی که هر لحظه اش انتظار فاجعه ای میرفت.
⬅️ آنها همه باید تجدید نظر شود، از نظر علمی غنی شود و خورشت بخورد، غلطگیری معنوی و لفظی و چاپی شود ➡️. اینک، من، همه این ها را که ثمره عمر من و عشق من است و تمام هستی ام و همه اندوخته ام و میراثم را با این وصیت شرعی، یکجا به دست شما میسپارم و با آن ها هرکاری که می خواهی بکن.
📝 متن کامل وصیت شرعی دکتر شریعتی به محمدرضا حکیمی
✍ ابَرشاگرد
🌤 چاشتنگار 🌤
پیشنهاد سازشکارانهی هاشمی به ولیعهد عربستان در خصوص مراسم «برائت از مشرکان»
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هاشمیرفسنجانی(رئیسجمهور وقت) در خاطرهی روز یکشنبه ۳ فروردین ۱۳۷۶ ماجرای ملاقات خود با «امیر عبدالله» ولیعهد وقت عربستان سعودی را بازگو میکند. وی در بخشی از این خاطره مینویسد:
🔴 «به اتاق من رفتیم. ملاقات خیلی خوب و دوستانهای بود؛ کمی گلایه از گذشته و سپس بحث درباره توسعه روابط شد. از برنامه برائت [از مشرکین] حج و از آقای [محمد محمدی] ریشهری، [امیرالحاج ایران] شکایت کرد. پیشنهاد کردم، موافقت کنند که برنامه برائت در محل و زمان ⬅️محدودی➡️ انجام شود. موافقت کرد که در داخل ساختمان بعثه باشد.»
✍️ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
🔴 در قضیهی «برجام» فقط روحانی و ظریف شایستهی سرزنش هستند؟
آن جوانانِ عمدتا تحصیلکردهای که چشموگوشبسته و بدون شناخت و حتی بدون احساس نیاز به پژوهش در این قضیه و صرفا مبتنی بر عواطف، دنبال این آقایان راه افتادند و برای برجام کف و سوت زدند، شایستهی هیچ سرزنشی نیستند؟
این در حالی بود که شناخت توافقهای ژنو، لوزان و برجام گرچه برای عدهای دشوار بود، اما امکانش بسته نبود و با کار پژوهشی، کسب تسلطِ ولو نسبی در این موضوع در دسترس بود.
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
کارامدی «جلیلی» با پیگیری راهبرد «مقاومت فعالانه»
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آمریکا چگونه به حقوق هستهای ایران معترف شد؟
🟢 آقای جلیلی با اتخاذ راهبرد «مقاومت فعالانه»، توانست طی گفتگوهای استانبول ۲ در فروردینماه ۹۱، آمریکا(اوباما) را به پذیرش «رسمی» حقوق هستهای ایران ذیل معاهدهی NPT وادار کند؛ آنهم بدون واگذاری حتی یک امتیاز به طرف مقابل،
🔴 اما آقایان روحانی و ظریف با وجود به رسمیت شناختن بهانههای آمریکا، اتخاذ راهبرد «برد - برد»، مذاکره از موضع ضعف و نیز واگذاری امتیازات فراوان و بعضا ابدی، همین را نیز نتوانست نگه دارد و با نهایت تأسف در بند ۲ دیباچهی برجام به طور رسمی از حقوق هستهای ایران انصراف داد.
✍ ابَرشاگرد
🌙 شبنگار 🌙
چه کسی گفته است که «تحریمها کاغذپاره هستند»؟
محمود احمدینژاد؟
خیر!
او چنین حرفی نزده بود.
احمدینژاد گفته بود که «قطعنامهها» کاغذپاره هستند، نه «تحریمها».
تحریمهای اصلی علیه ملت ایران، تحریمهای بانکی و نفتی بودند که آمریکا اِعمال کرد. هیچیک از قطعنامههای ششگانهی شورای امنیت حتی یک بانک و یک قطره از نفت ما را تحریم نکرده بودند.
البته اینکه قطعنامهها کاغذپاره هستند، از دیدگاه «حقوقی» انصافا حرف درستی است.
زیرا این قطعنامهها غیر قانونی و ظالمانه بودند؛ یعنی «شورای امنیت» ما را ذیل بند ۴۱ منشور ملل متحد گنجانده بود در حالی که هیچگاه در مورد جمهوری اسلامی ایران بند ۳۹ احراز نشده بود.
چیزی که ظالمانه باشد و ارزش قانونی نداشته باشد، با یک تکه «کاغذپاره» فرقی ندارد.
✍ ابَرشاگرد
🌙 شبنگار 🌙
خطاب به مخالفان «فیلترینگ»
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
⚠️ مخالفان فیلترینگ(قطع دست دشمن از تجاوز) در فضای مجازی، در مواجهه با آیات ۹۴ تا ۹۷ سورهی مبارکهی کهف که به ماجرای «ساختن سدّ محکم در برابر مفسدان» توسط جناب ذوالقرنین اشاره دارد، چه نظری اختیار خواهند کرد؟
🔘 قالُوا يَا ذَا الْقَرْنَيْنِ إِنَّ يَأْجُوجَ وَ مَأْجُوجَ ⬅️مُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ➡️ فَهَلْ نَجْعَلُ لَكَ خَرْجًا عَلَىٰ أَنْ تَجْعَلَ بَيْنَنَا وَبَيْنَهُمْ ⬅️سدًّا➡️ (۹۴)
(آن گروه به او) گفتند: «ای ذو القرنین یأجوج و مأجوج در این سرزمین فساد میکنند؛ آیا ممکن است ما هزینهای برای تو قرار دهیم، که میان ما و آنها سدّی ایجاد کنی؟!»
🔘 قالَ مَا مَكَّنِّي فِيهِ رَبِّي خَيْرٌ فَأَعِينُونِي بِقُوَّةٍ أَجْعَلْ بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَهُمْ ⬅️ردْمًا➡️ (۹۵)
(ذو القرنین) گفت: «آنچه پروردگارم در اختیار من گذارده، بهتر است (از آنچه شما پیشنهاد میکنید)! مرا با نیرویی یاری دهید، تا میان شما و آنها ⬅️سدّ محکمی➡️ قرار دهم!
🔘 آتُونِي زُبَرَ الْحَدِيدِ ۖ حَتَّىٰ إِذَا سَاوَىٰ بَيْنَ الصَّدَفَيْنِ قَالَ انْفُخُوا ۖ حَتَّىٰ إِذَا جَعَلَهُ نَارًا قَالَ آتُونِي أُفْرِغْ عَلَيْهِ قِطْرًا (۹۶)
قطعات بزرگ آهن برایم بیاورید (و آنها را روی هم بچینید)!» تا وقتی که کاملاً میان دو کوه را پوشانید، گفت: «(در اطراف آن آتش بیفروزید، و) در آن بدمید!» (آنها دمیدند) تا قطعات آهن را سرخ و گداخته کرد، و گفت: «(اکنون) مس مذاب برایم بیاورید تا بر روی آن بریزم!»
🔘 فمَا اسْطَاعُوا أَنْ يَظْهَرُوهُ وَ مَا اسْتَطَاعُوا لَهُ ⬅️نقْبًا➡️ (۹۷)
(سرانجام چنان سدّ نیرومندی ساخت) که آنها [= طایفه یأجوج و مأجوج] قادر نبودند از آن بالا روند؛ و نمیتوانستند نقبی(= سوراخ و رخنه) در آن ایجاد کنند.
📝 ترجمهی آیتالله مکارم شیرازی
✍️ ابَرشاگرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌤 چاشتنگار 🌤
منطق ضد قرآنی و ابلهانه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پزشکیان:
😔 آیا با اجبار میخواهیم عدهای را آنطور که دلمان میخواهد تغییر بدهیم؟ اگر این کار خوب بود، خودِ خدا این کار را میکرد!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔴 این حرف ابلهانه همانند آن است که امشب دزدی به خانهی آقای پزشکیان هجوم بیاورد و وقتی ایشان با پلیس تماس میگیرند که بیایید خانوادهی مرا از شر این دزد خلاص کنید، پلیس پاسخ بدهد:
⬅️ «ما نمیتوانیم به زور کسی را از دزدی بازداریم؛ اگر این کار خوب بود، خودِ خدا این کار را میکرد!»
✍ ابَرشاگرد
☀️ نیمروز ☀️
این مطلب را در خصوص «جلیلی» میدانستید؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حقا و انصافا تقوا و مردمداری «سعید جلیلی» هوشیار را مدهوش میکند.
آیا میدانستید که جلیلی در انتخابات ریاستجمهوری سال ۹۲ مانند آب خوردن میتوانست رئیسجمهور شود؟
پس چرا نشد؟
چون برای این کار، نیاز بود که تقوا و منافع ملت را به کنار مینهاد.
⬅️ اگر جلیلی در مذاکرات «آلماتی» در اوایل دههی ۹۰ پیشنهاد غربیها را که چیزی شبیه به «توافق تأسفبار و برخلافِ منافع ملیِ ژنو» بود میپذیرفت و آن را در بوق و کرنا میکرد، به آسانی در انتخابات ۹۲ با اکثریت مطلق آرا رئیسجمهور شده بود.
اما تقوا و دلسوزی و ایستادگی او برای کسب منافع ملت، او را از انجام آن کار نامعقول و دور از مصالح ملی باز داشت.
پذیرفتن پیشنهاد غربیها در آلماتی که برای او کاری نداشت! داشت؟
اساسا زیر بار توافقی مانند ژنو و وین(برجام) که هنری نمیخواهد! میخواهد؟
⬅️ او منافع ملت را در نظر میگیرد، گرچه منجر به تکیه زدنش به جایگاه ریاستجمهوری نشود.
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
آقای پزشکیان!
🔴 مطابق با نسخهی شما، اگر زنی با پوشش نادرستی که مطابق با میلش اما مخالف با مصلحتش باشد در انظار عمومی ظاهر شود و در نتیجهی آن، دو تن از اراذل به وی طمع و تعدی کردند، آنگاه شما میروید و با پذیرا شدن مشت و لگد، آن زن را از چنگ آن دو بیرون بکشید و مانع بدبخت شدن خودش و شوهرش بشوید؟
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
🔴 ظریف چند روز پیش با خواندن آیهی ۶۱ سورهی انفال(و إن جَنَحوا لِلسَّلمِ فَاجْنَحْ لَها و تَوَکَّلْ علی اللهِ) خواست بگوید که «اوباما» فرد «صلحطلبی» بود؛ پس ما کار درستی کردیم که با او وارد مذاکره شدیم!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔘 دو مورد از موارد صلحطلبی اوباما در خصوص ملت ایران را با هم مرور میکنیم:
⬅️ ۱۴ سال پیش اوباما رئیسجمهور وقت آمریکا در سند آرایش هستهای ۲۰۱۰ میلادی این کشور، کشورمان را به طور رسمی و علنی به حملهی «اتمی» تهدید کرد.
⬅️ اوباما در تاریخ ۱۰ دی ۱۳۹۰ «تکتک» مردم ایران را با تحریم «بانک مرکزی» کشورمان مورد تحریم قرار داد؛ ذیل قانون «دفاع ملی آمریکا» یا همان NDAA2012.
✍ ابَرشاگرد