eitaa logo
ابَرشاگرد
505 دنبال‌کننده
568 عکس
38 ویدیو
14 فایل
هرکه خواهان «ابَرتعقل» است، باید «ابَرشاگرد»ی کند. ارتباط با بنده: @abarshagerd1 تارنمای(وبلاگ) «ابَرشاگرد» در فضای مجازی: abarshagerd.blog.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ 🔴 ۷۵۰ سال پیش در ۱۲۷۱ میلادی، جنگ‌های صلیبیِ مسیحیانِ خشمگین علیه مسلمانان در جریان بود. شاهزاده‌ای انگلیسی به نام «ادوارد» که فرماندهی نیروهای مسیحی را بر عهده داشت، در نخستین نبرد خود در فلسطین، شهر «ناصره» (زادگاه حضرت عیسی علیه السّلام) را فتح کرد و سپس فرمان داد که همه‌ی مسلمانان این شهر را اعمّ از مرد و زن و پیر و جوان سلّاخی کنند. ❇️ امروز پس از گذشت ۷ و نیم قرن از آن فاجعه‌ی دهشتناک و بَربَرمسلکانه، نیروهای مقاومت برای نخستین‌بار، شهر «ناصره» در فلسطین اشغالی را مورد هدف موشک‌های مخوف و مخرّب خود قرار دادند؛ حادثه‌ی مهمّی که درد خاطره‌ی تلخ جنایت تاریخی ناصره را تا حدودی تسلّی می‌دهد و مرهمی است بر سینه‌ی زخمی مسلمانان عالم. @abarshagerd ✍️
📚 فرق ایمان و اعتقاد 1️⃣ لایه های انسان انسان پنج لایه هویتی دارد: عقل، فکر، قلب، حس و عضو. 2️⃣ معنای اعتقاد اعتقاد یعنی این که فکر کسی به این برسد که چیزی درست است و قلب وی هم به آن گره بخورد. 3️⃣ معنی ایمان ایمان یعنی این که جوهره وجود کسی بر چیزی باشد. به طور طبیعی باید ایمان ما، برآمده از اعتقادات ما باشد. اما ممکن است مساله جور دیگری هم باشد. یعنی فردی دچار اعتقادات اشتباهی شده باشد؛ مثل خانم شهید راشل کوری، اما جوهره وجودش (ایمانش) درست باشد و از آمریکا به فلسطین برود و زیر بلدوزر کاترپیلار اسرائیلی شهید شود. چنان که ممکن است که فردی اعتقاداتش درست باشد (مثل مردم کوفه) اما این اعتقادات درست، به عمق فرد و ایمان نرسیده باشد و در شرایط سخت، این اعتقاد آب برود و جوهره بی ایمان کوفیان، رو بیاید. پس ایمان یعنی در وجود کسی نشستن چیزی. ایمان به حق، امری مربوط به لایه عقل یعنی جوهره وجود فرد نیک است و ایمان به باطل، مربوط به جهل، یعنی جوهره وجود افراد بد است. 4️⃣ تفاوت عملی اعتقاد و ایمان کسی که به چیزی اعتقاد دارد و فکر و قلبش به آن گره خورده است، هنگامی که شرایط بسیار سخت شود اعتقاد (فکر و قلب) کارکردش را از دست می دهد؛ مثل هنگامی که انسان در قبر باید پاسخگوی نکیر و منکر باشد. یا هنگامی که در شرایط کشنده قرار می گیرد؛ مثل مردم کوفه. آنها اعتقاد به امام حسین داشتند، اما ایمان به وی نداشتند یا ایمان شان خیلی ضعیف بود. پس اعتقاد، شکننده و سطحی است و ایمان، قرص و قطعی. 5️⃣ اعتقاد و ایمان به چه چیز؟ هم اعتقاد و هم ایمان، هر دو می توانند به امور خوب مربوط باشند یا امور بد. یعنی چنین نیست که اعتقاد در برابر ایمان باشد؛ بلکه اعتقاد مرحله پایین تری از مرحله ایمان است. پس نمی توان گفت که اعتقاد بد است و ایمان خوب. بلکه باید گفت که اعتقاد به چیز خوب، خوب است و اعتقاد به چیز بد، بد است. و نیز ایمان؛ ایمان به چیز خوب، خوب است و ایمان به چیز بد، بد است. 6️⃣ مگر ایمان به چیز بد هم داریم؟ بله: قرآن می فرماید: «أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذينَ أُوتُوا نَصيباً مِنَ الْكِتابِ يُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَ الطَّاغُوتِ وَ يَقُولُونَ لِلَّذينَ كَفَرُوا هؤُلاءِ أَهْدى‏ مِنَ الَّذينَ آمَنُوا سَبيلاً» نساء 51. آيا به كسانى كه بهره‏اى (اندك) از كتاب آسمانى داده شده است ننگريسته‏اى (كه چگونه) به «جبت» و «طاغوت» ايمان دارند و درباره كافران مى‏گويند كه اينان رهيافته‏تر از مؤمنانند؟! 7️⃣ ریشه یابی دو قطبی بین ظاهر و باطن دین ریشه برخی مطالب «دو قطبی ساز» بین ظاهر و باطن دین، به فرقه ضاله «مُرجِئَه» می رسد؛ هر چند که گاه ممکن است از تحلیل نادرست هم برآید. نگاهی که «اسلام جامع» را اسلام اعتقادی و خشک و ضد رحمت معرفی کند و در پی اسلام به اصطلاح رحمانی است و هر روز آن را با ادبیات نوبری بازتولید می کند، همسو با «نومرجئه گری» آقامیریستی است. ❌اساسا خود این حرفها، یک «اعتقاد» است! نه ایمان! لذا نباید کسی را به خاطر این حرفها، انسان بدی دانست؛ در حالی که او فرد خوبی است؛ یعنی جوهره وجودش ولایی است و فقط برخی اعتقادات نادرست دارد.
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ این تحلیل، تحلیل پایه‌دار و پخته و درستی نیست که: ❌ «فلانی انسان خوبی بود، اما اطرافیانِ بدش موجب شدند که او انسان بدی بشود». هیچ انسانی بد نمی‌شود مگر آنکه زمینه‌ی «بد بودن» و پذیرش آن در خودِ او باشد، همچنانیکه هیچ انسانی خوب نمی‌شود مگر آنکه زمینه‌ی «خوب بودن» و پذیرش آن در خودِ او وجود داشته باشد. اطرافیان ما اعمّ از خوب و بد گرچه مؤثّرند، اما تأثیرشان در اصطلاح «تعیین‌کننده» و «حیاتی» نیست. همسر جهنّمی حضرت نوح(علیه السلام) و همسر بهشتی فرعون(جناب آسیه)، شاید بهترین مصداقی است که در این باره می‌توان به آن اشاره کرد. @abarshagerd ✍️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ 🔘 ممکن است در میان اطرافیان ما افرادی باشند که با این توهم روزگار را سپری می‌کنند که ثمره‌ی آمدن ملت به پای صندوق‌های رأی و مشارکت در سایر عرصه‌های ملی، صرفا به جیب حاکمیت می‌رود و ملت در این بین بی‌نصیب می‌ماند! ♦️ فارغ از توهم جداانگاری «نظام» و «ملت» در حکومت جمهوری اسلامی که در تصور فوق به عیان خودنمایی می‌کند، عدم تأمل و تعمق کافی در این خصوص، عده‌ای را به این تصور مسموم گرفتار نموده است. - کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ ⬅️ آغاز دوران دیکتاتوری مطلق محمدرضا پهلوی - کودتای ۳ اسفند ۱۲۹۹ ⬅️ کودتای انگلیسی رضاخان - شکست مشروطه 🔺 این‌ها مقاطع بسیار مهمی از تاریخ ایران هستند که عدم حضور مردم در لحظه‌ی لازم، به وقوع این فجایع و سیه‌روزی ملت منجر گردید. 💬 این موارد را به اطرافیانمان یادآوری کنیم. @abarshagerd ✍️
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ 🔴 بدخواهان و سطحی‌نگرانی که رأی مردم به «خاتمی» در ۲ خرداد ۷۶ را «نه به نظام اسلامی» و «نه به رهبری» تفسیر کردند، یحتمل همانانی هستند که رأی مردم به «روحانی» در ۹۲ و ۹۶ را پشیمانی ملت از آرمان‌های انقلاب اسلامی عنوان و تلقی کردند! ❇️ غافل از آنکه شناخت این ملت عرصه‌ای است که حتی صاحب‌نظران نیز در آن حیرانند! و موفقیت در آن، «اهل» خود را می‌طلبد. 🌻 حجت خدا؛ خامنه‌ای در ۱۲ مرداد ۷۶ : «غلط است كه كسى احوال خود را از ديگرى بپرسد. بعضى عادت كرده اند كه بنشينند ببينند خبرگزاری هاى وابسته به صهيونيست ها و مستكبرين و سرمايه دارانى كه با اسلام و مسلمين و نظام اسلامى مخالفند، درباره ايران چه میگويند! معلوم است كه آنها نمیتوانند واقعيت را بگويند! 👈حتّى نمیتوانند واقعيت را درك كنند. آنها ملت ما را نمیشناسند، كشور ما را نمیشناسند، نظام ما را نمیشناسند.👉» ⬅️ بیانات در مراسم تنفیذ دوره‌ی نخست ریاست‌جمهوری اصلاحات ✅ نهج البلاغه: فی تقلّب الأحوال عِلمُ جواهر الرّجال @abarshagerd ✍️
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ می‌دانید چرا عده‌ای از تصمیم اخیر «شورای نگهبان» در عجبند و متحیر مانده‌اند؟ 🔴 زیرا تصور می‌کنند که انتخابات فقط زمانی حقیقتا عرصه‌ی «رقابت» است که رقابت بین «خوب‌ها» و «بدها» باشد! خیر! این تصور حقیقتا از مصادیق «ارتجاع» است. ❇️ حقیقت آن است که رقابت بین «خوب‌ها و خوب‌ترها» در مقایسه با رقابت میان «خوب‌ها و بدها» بستر رشد بیشتری را برای مردم فراهم و تمهید می‌کند؛ چراکه تشخیص خوب‌تر از خوب، دشوارتر است از تشخیص خوب از بد. ⬅️ دشوارتر است؛ یعنی «بصیرت» بیشتری می‌طلبد. @abarshagerd
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ جناب جلیلی! به خاطرت بسپار! من با اطمینان و افتخار به تو رأی خواهم داد و از همین سخنگاه، سایرین را نیز به انتخاب تو تشویق و تحریض می‌کنم؛ چون شما را برای منصب ریاست‌جمهوری «اصلح» یافتم. اما مراقب باش! اگر فرداروزی خدای ناکرده همانند فلان، فلان، فلان و فلان، در هر سطحی از جهت و مسیری که ولیّ فقیه نشان می‌دهد و فرامینی که برای سعادت مردم و سایر مخلوقات صادر می‌کند تخلّف کردی، خود را موظّف می‌دانم که در همان سطح از خجالتت درآیم! با آرزوی تأیید و توفیق برای جنابتان! برای پیروزی شما دعا می‌کنم. @abarshagerd ✍️
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ بازنشر ▪️ خطاب به امام خمینی(سلام الله علیه) سرودم: داغی که «دوستانِ» دغا بر دلت زدند خورشید با شراره‌ی ظهر از قرائن است حق داشتی طلب کنی از بارإله موت دوزخ بُوَد کنار «امین»ی که «خائن» است @abarshagerd ✍️
🔔 نقد نامه‌ی امروز لاریجانی به رهبر انقلاب؛ إن شاء الله فردا صبح @abarshagerd ✍️
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ نقد نامه‌ی دیروز لاریجانی به رهبری ♦️ روز گذشته علی لاریجانی پس از سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی، نامه‌ای عجیب و تأسف‌بار را خطاب به ایشان نگاشت. در فقره‌ای از این نامه‌ی بی‌شرمانه می‌خوانیم: «تذکر و مطالبه‌ی جنابعالی نیز در رفع ظلم و جفایی که در 👈بررسی صلاحیت👉 کاندیداهای ریاست جمهوری رخ داد؛ بزرگی و بزرگواری و روحیه‌ی حق‌طلبی آن حضرت را بیش از پیش عیان نمود.» آقای جناب! جناب آقا! «تحریف» و «مصادره‌ی به مطلوب» به این وضوح؟! شرم نمی‌کنید؟! ندیدید؟! نشنیدید؟! حضرت رهبر در کدام فراز از نطق دیروزشان از جفای در «بررسی صلاحیت» نامزدهای انتخاباتی سخن به میان آوردند؟! دقیقا کجا؟! ⏪ اولا؛ فرمود: «در جریان عدم احراز صلاحیت»؛ نه «در جریان بررسی احراز صلاحیت». ⏪ ثانیا؛ فرمود: «به برخی کسانی که صلاحیتشان احراز نشده»؛ نه «به برخی کسانی که صلاحیت داشتند». ⏪ ثالثا؛ حضرت رهبر در هنگام ایراد جمله‌شان، از باب تأکید که «مفعول» مورد نظر ایشان 👈افراد احرازصلاحیت‌نشده از سوی شورای نگهبان👉 است، «جریان عدم احراز صلاحیت» را نیز به عنوان «متمم» جمله ذکر کرده و حتی از باب تأکید بیشتر، ساختار عادی و طبیعی جمله‌ی مجهول(مفعول + متمم + فعل) را تعمدا به هم ریخته و به جای آنکه متمم را پس از مفعول بیاورند، ابتدا متمم جمله را بر زبان جاری کردند و سپس مفعول را؛ یک به هم ریختگی شگفت‌انگیز مشابه آیه‌ی ۲۴۹ سوره‌ی بقره: 👈👈«... إنّ الله مُبتَلیکم بِنَهَرٍ فَمَن شَرِبَ مِنهُ فلیسَ منّی و من لم یَطعَمهُ فإنّه منّی الّا مَنِ اغتَرَفَ غُرفَةً بِیَدِه ...» 😔 رهبر «بصیر» و «فارسی‌شناس» انقلاب، همه‌ی این ظرافت‌ها را به خرج دادند؛ تا آنجا که حاضر شدند ساختار طبیعی یک جمله را به شکل آشکاری به هم بزنند تا شما بفهمید و چنین نکنید؛ اما با این حال باز هم شما نفهمیدید!!! و چنین کردید. ⚠️ ضمنا در نامه‌نگاری‌هایتان به رهبر ادیب و فارسی‌شناس و فارسی‌دوستمان، نهایت ادب را رعایت کرده و از واژه‌های فرنگی نظیر «کاندیدا» استفاده نکنید! @abarshagerd ✍️
🌹 اصلاحیه: لاریجانی در نامه‌ی خود نگاشته بود: «کاندیدا». بنده به اشتباه از قول او نگاشته بودم: «کاندید». عذرخواهم. @abarshagerd
🌤 گاهِ عصر 🌤 🌻 سلام بر برپاکنندگان قیام سترگ ۱۵ خرداد! 🌻 سلام بر آن عزم‌های خالص و آگاهانه‌ی الهی! 🌻 سلام بر آن قیامی که از آیات الهی بود و دست خدا در آن نمایان! 🌻 سلام بر آن قیامی که با دستانی خالی لرزه انداخت بر اندام طاغوتیان و طاغوت‌باوران! 🌻 سلام بر آن قیامی که زمینه‌ای شد برای کشف «صاحبان فرقان» و «بی‌نصیبان از فرقان»! 😔 و تأسف بر آنانی که به سبب سرکوبی و شکست ظاهری قیام ۱۵ خرداد، «مأیوس» شده و تداوم این قیام و مبارزات را علیه طاغوت «بی‌نتیجه» قلمداد می‌کردند! @abarshagerd ✍️
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ تیزبینانه بنگریم! 🔘 همه که نه؛ اما برخی کسانی که موفقیت‌های انقلاب و نظام اسلامی را انکار می‌کنند، منظور اصلیشان ناکارآمد جلوه دادن جمهوری اسلامی و حذف آن نیست. ⏪⏪ حرف و منظور اصلی این افراد آن است که ما ایرانی‌ها اساسا «نمی‌توانیم» و برای رشد و تعالی، هیچ چاره‌ای نداریم جز وابسته بودن! ⚠️ اما از آنجایی که جرأت بر زبان آوردن این جمله را ندارند؛ خود را در پشت مدعای ناتوانی نظام جمهوری اسلامی پنهان می‌کنند؛ و حال آنکه «هویت و شأن والای ایران و ایرانی» مورد هدف آن‌هاست. @abarshagerd ✍️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ توبه‌ی سیاسی ما 🔻 اینکه اکنون می‌بینیم عده‌ای مناظرات انتخاباتی را عرصه‌ای برای توهین، تحقیر، حاشیه‌روی، کذب‌گویی، بی‌انصافی و تیکه‌پرانی یافته و به آن همت گمارده‌اند، ناشی از کارآمد تلقی کردن این روش برای جلب آراء مردم است. 😔 متأسفانه واقعیت آن است که اقبال اکثریت ما مردم در سال‌های ۹۲ و ۹۶ به صاحبان این دأب، موجب شده که این عده تصورشان بر نتیجه‌بخش و رأی‌آور بودن این‌گونه روش‌های خجلت‌بار و اسف‌ناک تعلق یابد. 🌹 لذا برای آنکه پروردگار توبه‌ی ما را بپذیرد، لازم است که با پشت کردن و بی‌اعتنایی به نانجیبان، فرهنگ سیاسی جامعه را از این ورطه‌ی خطرناک نجات دهیم. @abarshagerd
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ اعتیاد «جُرم» است 🔴 عبدالناصر همتی می‌گوید: من مخالف بازداشت معتادان هستم. اعتیاد ناشی از بیکاری و سیاست‌های غلط کشور بوده است. ❇️ ملاحظات: قبح‌زدایی از 👈 جُرمی 👉 به نام «اعتیاد» با هر هدف و بیانی که صورت گیرد، قطعا یک خطای بسیار بزرگ و جبران آن بسیار دشوار است. سخن از بازداشت یا عدم بازداشت فرد معتاد پیش از کشف محلّ اصلی نزاع بحث و حلّ مسئله یا مسائل بنیادی آن، حقیقتا تنزّل سطح مسئله و به بی‌راهه کشاندن موضوع اصلی و خطایی راهبردی یا عملی فریبکارانه است. معتاد پیش و بیش از آنکه یک «بیمار» باشد، یک «مُجرم» است. این حقیقت مهم باید به افکار عمومی پمپاژ شود. بر چه مبنایی عدّه‌ای سعی می‌کنند که اعتیاد را به حدّ یک «بیماری» تقلیل دهند و حسّ «ترحّم بی‌حساب و کتاب» را نسبت به آن برانگیزند؟ آیا این کار، موجب زدایش قبح این جُرم نیست؟ یکی از عوامل اصلی شیوع این جُرم، کاهش قبح این عمل زشت است. وقتی یک «مُجرم» را «بیمار» معرفی می‌کنند، نتیجتا حسّ «ترحّم» برانگیخته شده و همین فضاسازی موجب ایجاد امنیت برای مرتکبین این جُرم گردیده و راه گسترش اعتیاد هموار می‌شود. لازم و خوب است بدانیم که از سال ۷۷ یا ۷۸(در زمان دولت اصلاحات) متأسفانه تلاش‌ها برای تغییر دیدگاه افراد جامعه به اعتیاد آغاز شد؛ تلاش برای معادل دانستن اعتیاد با «بیماری» و زدودن تصوّر «مُجرمیّتِ» فرد معتاد. از همین زمان، اعتیاد در کشورمان با رشد شگفت‌انگیزی روبرو گردید. مُجرم قاعدتا و طبیعتا باید مورد «غضب» واقع شود و بیمار مورد «ترحّم». تلقّی عمومی جامعه از اعتیاد به عنوان یک جُرم، خود موجب بازدارندگی نسبی و تا حدّ زیادی عامل پیشگیری است؛ زیرا فرد از بیم «انزوا» و طرد از سوی جامعه، از حرکت به سمت اعتیاد می‌هراسد. این مهم را بسیار جدّی باید گرفت! آری! معتاد نیز یک «بیمار» است؛ امّا بیماری که خودش موجب بیمار شدن خویش شده است. کسی که به سمت اعتیاد می‌رود، مگر نمی‌داند اعتیاد چیست؟ مگر از عواقب فاجعه‌بارش بی‌خبر است؟ مگر خداوند به او عقل و فکر و هوش و حواس نداده است؟ مگر کسی که مرتکب گناه می‌شود، دارای عقل و هوش نیست؟ پس چرا به عقلش پشت می‌کند؟ پس معتاد را «دیوانه» و «بی‌گناه» تصوّر کردن، از جمله خطاهای بسیار خطرناک است. در انتها صریحا می‌گویم: تحلیل‌هایی که ریشه‌ی اعتیاد را «مشکلات اقتصادی» عنوان می‌کنند، تحلیل‌هایی غیر واقعی، سطحی، عقب‌افتاده و بی‌اعتبار هستند. در این صورت، هر فقیری همزمان باید معتاد هم باشد! آیا این‌گونه است؟ خیر! براساس آمارها، در بعضی سال‌ها تعداد معتادان در میان قشر «پولدار» بیشتر از قشر «فقیر» بوده است. اصلا از این‌ها بگذریم. بازی‌های رایج روزگار ما چطور؟ بسیاری از بازی‌های فعلی که در میان ما رواج دارد، رشدآفرین و سلامت‌محور نیستند؛ بلکه کشش به سمت آن‌ها صرفا جنبه‌ی «تخدیری» دارد. این بازی‌ها نیز به سبب مشکلات اقتصادی رواج یافته‌اند؟! ریشه‌های اصلی اعتیاد به اعتقاد بنده عبارت‌اند از: ⬅️ راحت‌طلبی و گریز از رنج‌های رشدآفرین ⬅️ لذّت‌جویی آنی و زودگذر ⬅️ میل به خوش‌گذرانی و اتراف ⬅️ ضعف نفس و اراده ⬅️ میل به متفاوت نمایاندن خود و امثال این‌ها. مشکلات اقتصادی و غیره صرفا عوامل تسریع‌دهنده هستند، نه عوامل بنیادی و ریشه‌ای. @abarshagerd ✍️
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ این بازار کجاست؟! 🗣 آقای روحانی: امروز مسائل اصلی ما با آمریکایی‌ها در وین حل و فصل شده است. 🗣 اولیانوف(نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی): پیش‌بینی مذاکرات وین به دلیل حل نشدن برخی مسائل مهم دشوار است. ❇️ ملاحظه: طرفی که ذی‌نفع اصلی مذاکرات وین نیست(روسیه)، حتی حاضر نشده که نتیجه‌ی مذاکرات را پیش‌بینی کند؛ آن‌وقت رئیس دولت ما که یک از طرف‌های ذی‌نفع اصلی است و در حالی که نه به دار است و نه به بار، ذوق‌کنان زحمت کشیده و با تدبیرشان کل مذاکرات را از حالت عدم قطعیت برای آمریکایی خارج کرده و «دست برتر» را به آسانی به طرف مقابل اهدا نمودند! ☺️ بفرمایند که در کدام بازار دنیا این‌گونه معامله می‌کنند تا سینه‌خیز و بلکه کلّه‌پا و بی‌درنگ به سوی آن روانه شویم؟! @abarshagerd ✍️
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ 🔔 بسیار مهم 🔔 ⏪ تنها و تنها و تنها ملاک‌هایی که برای کشف «اصلح» در بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باید در نظر گرفت، ملاک‌هایی است که امام خامنه‌ای در سخنرانی ۶ خرداد ۱۴۰۰ بیان فرمودند. ⛔️ هر کس غیر از از این ملاک‌ها، ملاک یا ملاک‌های دیگری را عنوان کند، از نظر فقه سیاسی هیچ ارزش و اعتباری ندارد. رهبر انقلاب(۶ خرداد ۱۴۰۰): امّا در مورد مسئله‌ی مشارکت، که بعضی نگرانند مشارکت کم خواهد شد. بنده به نظرم این جور میرسد که در مشارکت مردم -حالا گروه‌های خاص را کار نداریم؛ یک گروه ممکن است دنبال فلان اسم یا فلان جناح یا فلان عنوان باشند؛ اینها را کار نداریم- عامّه‌ی مردم و عموم مردم دنبال اسم این و آن نیستند؛ عامّه‌ی مردم دنبال این هستند که ببینند چه کسی دارای یک 👈مدیریّتی👉 است، [دارای] یک 👈قوّت عمل👉 یا 👈قوّت اراده‌ای👉 است، [دارای] یک 👈کارآمدی‌ای👉 است که میتواند مشکلات کشور را از میان بردارد؛ دنبال این هستند. اینکه حالا چه کسی با چه نامی، با چه عنوانی و از چه جناحی وارد میدان بشود، برای عموم مردم مطرح نیست؛ برای گروه‌های خاص چرا، امّا برای عموم مردم نخیر. اگر نامزدهایی که امروز در صحنه‌اند بتوانند بیان کنند و به مردم نشان بدهند که دارای این کارآمدی هستند، مردم پای صندوقها هم میروند و مشارکت بالایی هم خواهد بود ان‌شاءالله به توفیق الهی. 👈مهم این است که نامزدها بتوانند مردم را قانع کنند، مردم را به این نتیجه برسانند که این آقا یا این اشخاص میتوانند کشور را اداره کنند، مدیرند، مدبّرند، باصداقتند؛ باید صداقت افراد شناخته بشود و کسانی باشند که دردهای جامعه را بشناسند👉. من شنیدم گفته شده که نامزدها در مناظرات و در گفتگوها نظر خودشان را در باب فضای مجازی بگویند یا در باب سیاست خارجی بگویند؛ نه آقا، مسئله‌ی اصلی مردم فضای مجازی و سیاست خارجی و ارتباط با این دولت و آن دولت نیست؛ مسئله‌ی اصلی مردم چیزهای دیگر است؛ 👈مسئله‌ی اصلی مردم بیکاری جوانها است، مسئله‌ی اصلی مردم معیشت طبقات ضعیف جامعه است، مسئله‌ی اصلی مردم مافیای وارداتی است که کمر تولید داخلی را میشکند، مسئله‌ی اصلی مردم سیاستهای غلطی است که فلان جوان مبتکر را که میتواند کار انجام بدهد مأیوس میکند. ... اگر چنانچه زمامدار قوّه‌ی مجریّه کسی باشد که بتواند این مسائل را حل و فصل کند. البتّه مسائل فرهنگی و سیاسی هم در جای خود دارای اهمّیّت است که باید به آنها هم برسند، [امّا] فعلاً مسئله‌ی فوری و اصلی کشور مسائل اقتصادی است که بایستی با جدّیّت دنبال بشوند و نامزدهای محترم به این زمینه بپردازند، با مردم حرف بزنند، مردم را قانع کنند، مردم بدانند که چه اتّفاقی خواهد افتاد👉. @abarshagerd
🌤 گاهِ عصر 🌤 🌹 اینجانب پس از چند شبانه‌روز تلاش و تمرکز و تأمل و تعمق در ملاک‌هایی که از سوی رهبر معظم انقلاب در فرمایشات ۶ خرداد ۱۴۰۰ برجسته شده‌اند، با توسل به حضرت باری تعالی، نهایتا گزینه‌ی 👈اصلح👉 را در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ «جناب آقای رئیسی» و فرد 👈اعلم👉 را «جناب آقای جلیلی» تشخیص داده‌ام. 🌻 با دعا برای تحقق مشارکت حداکثری و پیروزی قاطعانه‌ی آقای رئیسی در انتخابات آتی و استفاده از ظرفیت کم‌نظیری به نام آقای جلیلی در دولت ایشان. @abarshagerd ✍️
🌻 «شرکت در انتخابات» و «رأی به اصلح»، ثواب شگفت‌انگیز و بسیاری دارد. به همین خاطر، برای اینکه ثواب این دو را در نامه‌ی عمل ما بنویسند، ان شاء الله فردا با نیت «قصد قربت» رأی بدهیم. مبادا فراموش کنیم! 🔴 اگر قصد قربت نکنیم، صرفا وظیفه از روی دوشمان برداشته شده است؛ اما هیچ ثوابی برایمان نمی‌نویسند. @abarshagerd ✍️
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ صندوق میوه = دیگ 🔘 همان‌طور که در خارج از مرزهای ما، کشورهایی وجود دارند که تحت مدیریت یک قبیله اداره شده و فرق «صندوق رأی» و «صندوق میوه» را اصلا نمی‌دانند، در داخل مرزهای ما نیز حزب‌ها، گروه‌ها، افراد و شخصیت‌هایی یافت می‌شوند که اساسا از فرق «صندوق رأی» و «دیگ» آگاه نیستند! 💥 همانانی که صندوق رأی در نظرشان به‌سان «دیگی» است که اگر محتویاتش مطابق ذائقه‌شان نباشد و برای آنان نجوشد، شایسته و بایسته است که کله‌پاچه‌ی ابلیس در آن بجوشد! 🎯 آن قبیله که صندوق رأی را مخالف منافع خود می‌داند، احوالش با فلان حزب‌ها و شخصیت‌هایی که در بند بالا حکایتشان رفت، یکی است. @abarshagerd ✍️
درباره‌ی احمدی‌نژاد 🔴 احمدی‌نژاد، چه آن‌روز که در مناظره‌ی مشهور ۸۸ با روش غیر فنی، غیر حقوقی و عوامانه مستقیما به هاشمی‌رفسنجانی حمله‌ور شد، نشان داد که فاقد هوش سیاسی بالایی است، و چه امروز که انتخابات ۱۴۰۰ را تحریم می‌کند. ⬅️ نه دادن بهانه به دست فرد قدرت‌پرست و خودمرکزپندار و ورشکسته‌ای به نام هاشمی‌رفسنجانی برای مظلوم‌نمایی وی کار هوشمندانه‌ای بود، و نه در ۱۴۰۰ خود را در مرکز مناسبات و تحولات کشور تصور کردن نشانه‌ی درک بالای سیاسی اوست. 🔴 احمدی‌نژاد، آن‌روز هاشمی را رقیب اصلی خود برای دست‌یابی به قدرت می‌دانست و لذا او را مورد تهاجم قرار می‌داد؛ همان هاشمی‌ای که در سال ۷۵ از سوی احمدی‌نژاد با عنوان «سردار سازندگی» و «شخصیت بزرگ انقلابی» خوانده شده بود(مشرق - شماره‌ی خبر: ۱۲۰۲۵۸۲)، و امروز نظام و انقلابیون را بزرگ‌ترین مانع رسیدن مجدد خود به قدرت می‌بیند و از همین رو تمام وزن یا دست‌کم وزن اصلی حملات خود را متوجه اینان نموده است. @abarshagerd
🌤 گاهِ عصر 🌤 فردی را می‌شناسم که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، در برگه‌ی رای خود نام «احمدی‌نژاد» را نوشته بود! چرا چنین کرده است؟ چون تصورش این است که هیچ‌کس در این کشور(یا دست‌کم در بین نامزدهای کنونی) غیر از «احمدی‌نژاد» نمی‌تواند کشور را اداره کند. خب بیایید فرض کنیم که این نظر صحیح باشد. به‌طور منطقی در شرایطی که شخصیت مورد علاقه‌ی ما در میان نامزدهای انتخاباتی نیست، چه باید کرد؟ آیا منطق حکم نمی‌کند که به نامزدی رای بدهیم که نسبت به سایر نامزدها از بیشترین قرابت با فرد مورد نظر ما برخوردار بوده و کمترین زاویه را با وی داشته باشد؟ آیا در میان نامزدهای ۱۴۰۰، واقعا این‌چنین فردی وجود نداشت؟ در چنین حالتی، رای به احمدی‌نژاد با نگاه خوشبینانه، چه چیزی جز بلاهت و حماقت می‌تواند باشد؟ @abarshagerd
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ استدلال معکوس(بخوانید: یه‌دستی!) 🔘 اگر همچنانکه «خودحقیرپنداران» معتقدند، ما ایرانی‌ها عُرضه‌ی اداره‌ی کشورمان و پیشرفت تا سطح اول دنیا و حتی برتر از آن را نداریم، چه نیازی بود و هست که غربی‌ها و غربگراها ۲۰۰ سال مجدّانه تلاش کنند که ژن «ما نمی‌توانیم» را با زور و فشار و به صورت ممتد به اذهان و قلوب ما تزریق و بلکه پمپاژ نمایند؟ ⬅️ امثال «عسکرخان افشار ارومی»، «ابوالحسن‌خان ایلچی»، «ملکم‌خان»، «فتحعلی آخوندزاده»، «حسن تقی‌زاده» و ... . ❇️ همینکه غربی‌ها و غربگراها در این مدت مدید و با این شدت شدید، خود را کشته‌اند و می‌کشند که این تصور بنیادکن را به اذهان ما القا کنند، شاید بهترین دلیل است بر وجود استعداد و توانایی بسیار عظیم خدادادی در ما ایرانی‌ها برای فتح قله‌ها. ⬅️⬅️ براستی اگر ما ایرانی‌ها واقعا بی‌عُرضه هستیم، خودمان دیر یا زود متوجه این حقارت می‌شویم؛ دیگر به این حجم و جرم از تلاش و فشار و صرف این همه بودجه برای فروکردن این تصور در ذهن ما چه ضرورت و نیازی هست؟ 🔴 پس این تلاش غربی‌ها و غربگراها، یک تلاش عادی نیست؛ بلکه تلاشی ویژه است از جنس تخریب یک بنا(خوداتکایی) و ساختن بنایی تازه(خودحقیرپندازی). @abarshagerd ✍️