⛅️ پسیننگار ⛅️
🔴 پس مرد هم باید حق داشته باشه که آزادانه با هزار ترفند حیلهگرانه، هر زنی رو که دلش خواست اغواء کنه و اگه اون زن اغفال شد، اشکال از خودش بوده و به مرد ربطی نداره!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
⬅️ آیا گویندگان حرف پایین حاضرند حرف بالا را بپذیرند؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔴 من دوست دارم که بیحجاب بیام بیرون. اگه ناراحتید، خب شما نگاه نکنید! اگه هم به گناه افتادید، اشکال از خودتونه و به من ربطی نداره!
✍ ابَرشاگرد
🌥 پگاهنگار 🌥
«قانع شدن» در امور زندگی واقعا چقدر برای ما اهمیت دارد؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نمونهی یک:
این تعداد قابل توجه از بانوانی که دارای گواهینامهی رانندگی بوده و قطعا پیش از دریافت گواهینامه، در کلاسهای آییننامهی رانندگی شرکت کرده و آزمون آن را با موفقیت پشت گذاشتهاند، آیا مثلا نسبت به لزوم اینکه سرعت وسیلهی نقلیه در دور میدان نباید از ۳۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر باشد، واقعا «اقناع» شدهاند؟ یا فقط گوش کرده و پذیرفتهاند؟ اگر اقناع شدهاند، پس زحمت بکشند و استدلال کنند که چرا محدودیت سرعت در دور میدان به جای ۳۰، مثلا ۳۴ کیلومتر بر ساعت نیست؟ آیا تاکنون پیش آمده است که یکی از بانوان یا غیر بانوان نسبت به لزوم اقناع بانوان در خصوص این قانون دغدغه داشته و آن را ابراز کرده باشد؟ نمیدانم. آیا تاکنون پیش آمده است که کسی فریاد بزند که اول بانوان را در خصوص قانون مزبور اقناع کنید و سپس آنان را به اجرای این قانون ملزم نمایید و اگر تخلف کردند جریمه کنید؟ نمیدانم.
نمونهی دو:
بانوانی که هر چند وقت یکبار مطابق مُد روز لباس تازهای میخرند و به جیب خانوادهشان رحم نمیکنند، آیا نسبت به چرایی پوشیدن فلان مُد با فلان نوع پارچه و فلان نوع دوخت «اقناع» شدهاند؟ یا فقط تقلیدکننده هستند؟ اگر اقناع شدهاند، پس زحمت بکشند دستکم برای خودشان توضیح بدهند که چرا مناسب نبود که نوع دوخت فلان مُد به جای اینجور، آنجور باشد؟
🔺 بازگردید و بار دیگر عنوان(تیتر) این یادداشت را بخوانید!
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
تاکنون کتک خوردهای؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔴 اگر در دل شبی بیهیاهو و در گوشهای از کوچهای به خاطر اینکه تلاش کردی که دختر بیحجابی را که بیحجابیاش شهوت فلان دو پسر را برانگیخته، از چنگ همانها که اکنون گرفتارشان شده است بیرون بکشی، غریبانه و مظلومانه گیرشان بیفتی و وحشیانه بر سرت ریخته و با مشت به صورت و با لگد به کلیهات بکوبند، باز هم روشنفکرمآبانه از لزوم «آزادی در حجاب» حرف میزنی؟ یا باز هم خواهی گفت که مردم گرفتار مشکلات اقتصادی هستند؛ به حجاب و لباسشان گیر ندهید؟ به احتمال قوی نه!
سَلِ الْمَصانِعَ رَکْبً تَهیمُ فی الْفَلَواتِ[ی]
تو قدر آب چه دانی که در کنار فراتی
سعدی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌷 با دعا برای رفع عاجل بلای «بیحجابی و حجاب ناکامل» از ایران اسلامی و عزیزمان
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
«اجبار» واژهی زشتی است؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔻 اگر دزدی در حال بالا رفتن از دیوار خانهمان باشد، چه میکنیم؟
🔺 او را ولو به زور و «اجبار» از دیوار خانه پایین نمیکشیم؟
*************************
🔻 اگر یکی از اراذل چاقویی را بر گردن ما بگذارد، چه میکنیم؟
🔺 آن چاقو را ولو به زور و «اجبار» از دستش بیرون نمیآوریم؟
*************************
🔻 اگر قاچاقچی مواد مخدر بخواهد فرزندانمان را گرفتار اعتیاد کند، چه باید کرد؟
🔺 آیا نباید خطر او را ولو به زور و «اجبار» از مردم دور نگه داشت؟
*************************
🔻 اگر یک ماشین با تخلفِ انحراف به چپ تا لحظاتی دیگر شاخ به شاخ به ماشین دیگری برخورد کند و چند نفر را به کام مرگ بفرستد، چه باید کرد؟
🔺 آیا نباید آن ماشین متخلف را ولو به زور و «اجبار» به سمت راست برگرداند؟
*************************
🔻 اگر فرزندمان غذای مسمومی را خورده باشد، چه میکنیم؟
🔺 اگر برایمان مقدور باشد، آن غذا را ولو به زور و «اجبار» از بدنش بیرون نمیآوریم؟
*********************
🔻 اگر معلمِ عدهای دانشآموز باشیم و یکی از دانشآموزان در فرایند یادگیری دانشآموزان دیگر اختلال ایجاد کند، چه میکنیم؟
🔺 آن دانشآموزِ اخلالگر را ولو به زور و «اجبار» بر سر جایش نمینشانیم؟ به عنوان نمونه از کلاس بیرونش نمیکنیم؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔘 اگر عدم رعایت «حجاب»، دینداری و آخرت افراد دیگر و نیز کیان خانوادهها را با خطر بسیار جدی مواجه کند[که البته قطعا مواجه میکند]، چه باید کرد؟
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
🔴 اگر «لا اکراه فی الدین» یعنی نباید کسی را نسبت به انجام «تکلیفی» مورد الزام یا اجبار قرار داد، آنگاه سؤالی پیش میآید و آن اینکه:
⬅️⬅️ چرا «لا اکراه فی الدین» را علاوه بر حوزهی «تکالیف»، به حوزهی «حقوق» سرایت ندهیم؟ یعنی چرا باید دیگران را ملزم یا مجبور کنیم که «حقوق» ما را رعایت کنند؟
🔰 نمونه:
آیا معنای ادعایی «لا اکراه فی الدین» فقط مربوط به زنان است، یا مردان را نیز شامل میشود؟
اگر رعایت «حجاب» از سوی زنان مشمول آیهی بالا میشود، چرا پرداخت «نفقه و مهریه» از سوی مردان را نباید مشمول آن دانست؟
یعنی اگر رعایت حجاب از سوی زنان یک قضیهی دلخواه و اختیاری باشد، پس مردان هم میتوانند هر گاه که دلشان خواست نفقه و مهریه پرداخت کنند یا نکنند؛ چرا باید مردان را به پرداخت نفقه و مهریه ملزم یا مجبور کرد و حتی آنان را به دادگاه کشاند؟!
✍ ابَرشاگرد
🌙 شبنگار 🌙
🔴 وضعیت اقتصادی آنقدر خراب است که مردم نزدیک است به جای غذا، همدیگر را پاره کنند و بخورند!!
🔴 مردم توانایی خرید گوشت ندارند. کارامدی این نظام پس کجاست؟!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔘 بلی؛ قیمت گوشت یا فلان چیز دیگر بالاست، اما با این وجود، کم نیستند کسانی که برای آنان هنوز آرایشگاه رفتن و عملهای زیبایی و خرید لوازم آرایشی با قدرت بر سر جای خود باقی است. 😁
🔘 ضمنا تاکنون چند نفر را دیدهاید که به خاطر بالا بودن هزینهی بالای «عملهای آرایشی» به این نظام و آخوندها فحش بدهند؟! ☺️
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
فرمان حکومتی رسولالله در بارهی «حجاب»
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔘 حکم پیامبر اعظم به «عمرو بن حزم» به عنوان والی نجران در یمن در بارهی «حجاب»
⬅️ «عهد من محمد النبى رسولالله(ص) لعمرو بن حزم حین بعثه الى الیمن، أمره بتقوى الله فى أمره کلّه… و ینهى الناس أن یصلّى أحد فى ثوب واحد صغیر، الا أن یکون ثوبا یثنى طرفیه على عاتقیه، و ینهى الناس أن یحتبى أحد فى ثوب واحد یفضى بفرجه الى السماء. و ینهى أن یعقص أحد شعر رأسه فى قفاه.
⬅️ اینکه مردم را از نماز خواندن در یک لباس کوچک نهى کند مگر اینکه پوششى باشد که بتواند دو طرف آن را به دو شانه خود گره بزند. و مردم را از اینکه لباس کوچکى بپوشند که عورتشان آشکار شود باز دارد و از اینکه کسى موهایش را پشت سرش انباشته کند، نهى کند»
منبع:
⬅️ میانجی، مکاتیبالرسول، ج۲، ص۵۲۸
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📝 برشی از مقالهی «مبانی و الگوهای فقهی مواجهه با بدپوششی در سیره سیاسی و فرهنگی معصومین(علیهمالسلام)»، نوشتهی حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی مشکانی سبزواری و فاروق اکبر فیروز یزدی، مجلهی گفتمان فقه حکومتی، انتشاریافته در تارنمای حوزه
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
⭕️ من محجّبهام و عاشق حجاب هستم؛ اما با «حجاب اجباری» مخالفم!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
این حرف یعنی:
🔻 من چون محجّبهام، پس کارشناس فقهی حوزهی «حجاب» هم هستم!
🔻 اگر من عاشق «خورش قورمهسبزی» باشم، آیا لزوما طرز تهیّهی آن را هم میدانم و مهارت پختن آن را هم دارم و با فواید آن هم آشنا هستم؟!
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
🔴 طرف حاضر نیست حتی باز کردن راه عبور فاضلاب خانهاش را نیز بگذارد برای وقتی که مشکلات اقتصادی کشور حل شد، آنگاه نسخه میپیچد که امر و اصرار بر رعایت «حجاب» را باید گذاشت بعد از حل مشکلات اقتصادی!
⚠️ آنچه را که برای خودت میپسندی، برای دیگران نیز میپسندی؟
✍ ابَرشاگرد